abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 december 2005 @ 20:11:59 #76
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32763639
Geduld is een schone zaak inderdaad

Wachten tot alle stukken op de plek vallen. En het stukje tijd hoort daar ook zeker bij. Tijd verbindt alle stukken. Misschien moet de tijd minder krachtig worden, zodat herinneringen uiteen vallen?

Tis maar een gedachte. Ik praat alweer over het uiteenvallen van alles. Zodat er alleen stof overblijft of 1000000 miljard pieces of a dream.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_32764787
misschien moet jij wat minder op de tijd letten...

ps. voor mijn mystieke leer is mij aangeleerd dat tijd / dood en mind onder dezelfde archetype vallen, namelijke de negatieve (toch positieve) godheid Kal.
that sound do you hear it? -> no....
LOOK!!! it's resounding from the castle.... -> I don't see no castle
That's Cuz You'Re Not Looking u IDIOT!!!
Almost always, the creative dedicated minority has made the world better.
  vrijdag 2 december 2005 @ 20:58:16 #78
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32764906
Tijd inderdaad. Minder tijdsbesef ook jah. De tijd is pas aanwezig als je erop let.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_32767197
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 20:54 schreef Dj_White_Night het volgende:
misschien moet jij wat minder op de tijd letten...

ps. voor mijn mystieke leer is mij aangeleerd dat tijd / dood en mind onder dezelfde archetype vallen, namelijke de negatieve (toch positieve) godheid Kal.
Bedoel je nou Kali?

Over God, tja, mooi.
Aan de andere kant, denk ik ergens dat God wat betreft dit soort zaken er dan juist boven staat.
Al zie ik God meer als kosmos/alghele liefde enzo of ofzo. Vrije wil. Dus in die zin, was het zijn eigen keuze, en iig niet, denk ik of lijkt mij (misschien heb ik het ook mis), omdat God dat (nou) wou.

En in die zin blijft het punt staan, dat sommige dingen niet te begrijpen zijn.
Maar dat heeft meer met de mens te maken, dan met de kosmos, vermoed ik ook.

En hij, of mensen die die keuze maken, treft geen enkele blaam en ook de kosmos niet.

Whoe, nou stop ik, die pilates ook .
  zaterdag 3 december 2005 @ 08:47:16 #80
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_32774741
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 18:35 schreef iteejer het volgende:

[..]

Dat heb ik nou altijd met veel van die bijbelzooi: een declamerend taalgebruik alsof koningin Wilhelmina een toespraak houdt, maar als je het omzet in gewoon Nederlands staat er weinig meer dan een stel algemene open deuren.
Wat staat er als een huis dan, wat zegt deze tekst nou écht? Als je alle vergane franje weghaalt staat er iets als 'alles op zijn tijd'. Of mis ik iets?
Wilhelmina wie ? Das ook vast voor mijn tijd lol
En tja dat omzetten in "gewoon" Nederlands is als genetica die van generatie op generatie word overgehevelt en op een gegeven ogenblik bij generatie X aan de beurt geraakt en die zitten opgescheept met een stel gewone woorden waar "niks bijzonders" uit op te maken valt
Maarja verbasteren hé ... Daar ben ik dus geen voorstander van. Dat moge duidelijk zijn..
Want dan werkt Harry Potter even geestelijk
pi_32807859
Kali is ongeveer hezelfde ja, Kal of Kaal wordt in de regel minder gebruikt vanwege het feit dat je het niet naar je hand kan omdraaien.
Kali daarin tegen is (dacht ik hoor!!) de donkere vrouwlijke kant van de cosmische energie.
en heeft een handbare vorm, Kali kan gebruikt worden.

God is voor mij ook een energie die eigenlijk niks met deze wereld te maken heeft, sinds dat Kal de materiele creatie onderhoud.

vertaling => weet niet of het punjabi , hindi of sanskriet is...
Kaal = negatief
Akaal = positief

Inderdaad, uiteindelijk is het zijn eigen keuze geweest... en de ziel weet het altijd beter !
sinds dat dat god's wil is, no worries.

@ Tiesemans

je bent inderdaad onduidelijk.

Als figurant zijnde ( meestal GEEN tekst) zou ik proberen mijn teksten direct en concreet neer te zetten, en geen lappen tekst met quotes(bijbel of nie) , analogen en dergelijke...

no offense, maar dit is een probleem met jouw... (voor andere natuurlijk, maar jij wilt met hun praten /discuseren dus een beetje compensatie is wel verdient.)

kort maar krachtig zijn.

[ Bericht 23% gewijzigd door Dj_White_Night op 04-12-2005 15:04:58 ]
pi_32808624
Het spijt mij want ik heb niet alles heel erg goed gelezen.
Maar heb je enig idee hoe hij zelfmoord heeft gepleegd? Toevallig iemand uit mijn omgeving waarvan zijn neefje dus in de omgeving van A'dam studeerde. (geloof ik) heeft ook zelfmoord gepleegd.

Hij is alleen van een steiger gesprongen.
Zijn beschrijvingen komen namelijk best overeen wat diegene mij over die jongen heeft verteld.
Behalve dat hij erg ongelukkig was omdat hij geen vriendin had en al zijn vrienden inmiddels wel.
Blijkbaar frustreerde hem dat zo erg dat hij het leven niet meer zag zitten.

Triest verhaal..
pi_32853285
quote:
Op zondag 4 december 2005 15:30 schreef Cygnus het volgende:
Het spijt mij want ik heb niet alles heel erg goed gelezen.
Maar heb je enig idee hoe hij zelfmoord heeft gepleegd? Toevallig iemand uit mijn omgeving waarvan zijn neefje dus in de omgeving van A'dam studeerde. (geloof ik) heeft ook zelfmoord gepleegd.

Hij is alleen van een steiger gesprongen.
Zijn beschrijvingen komen namelijk best overeen wat diegene mij over die jongen heeft verteld.
Behalve dat hij erg ongelukkig was omdat hij geen vriendin had en al zijn vrienden inmiddels wel.
Blijkbaar frustreerde hem dat zo erg dat hij het leven niet meer zag zitten.

Triest verhaal..
Zucht, las het al eerder , blijft wat vreemd.
Maar hij is van een bouwput gesprongen, dacht zelf toen, a-technische nitwit, aan een put waar hij in was gesprongen, maar een bouwput schijnt dus zo'n gedeelte te zijn waar ze bouwen, dus ook van die steigers. En hij studeerde idd ook daar.

Phoe, wat je vertelt, ik weet het niet, of het hem is of niet, kunnen speculaties zijn.
Het kan van alles geweest zijn, combi van etc. Of iemand moet erg met hem gesproken hebben, vlak voor ofzo. En naar mijn weten, had hij niks (briefje ofzo) achtergelaten.

Maargoed, blijft moeilijk, wat onwerkelijk en vooral wat onbegrijpelijk in die zin.
Naja, mooie gedachtes aan hem, dat zeker, moeilijk om wat te zeggen nl of dat ik niet meer zo goed weet wat te zeggen. Dus alleen of iig blijft de herinnering aan hem voortbestaan als een mooi iemand/persoon die helaas niet meer is.

[ Bericht 1% gewijzigd door sweetgirly op 06-12-2005 01:53:53 ]
  dinsdag 6 december 2005 @ 03:38:45 #84
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_32854024
quote:
Op zondag 4 december 2005 14:57 schreef Dj_White_Night het volgende:

@ Tiesemans

je bent inderdaad onduidelijk.

Als figurant zijnde ( meestal GEEN tekst) zou ik proberen mijn teksten direct en concreet neer te zetten, en geen lappen tekst met quotes(bijbel of nie) , analogen en dergelijke...

no offense, maar dit is een probleem met jouw... (voor andere natuurlijk, maar jij wilt met hun praten /discuseren dus een beetje compensatie is wel verdient.)

kort maar krachtig zijn.
Luister naar Here Jezus Christus via de geest. (Zeg ik dan...)
In plaats van 'herrie' te maken richting mijn onbelangrijke persoontje via een forum, Immer gij zijt gekend of niet ?.
Als het de (ongelovige doch zoekende) mens werkelijk zo makkelijk vergeven is om tot Here Jezus Christus te geraken, zoals 'sommige' doen hopen en wensen, en weer anderen doen vrezen, had jij voorzeker géén enkele moeite moeten ondervinden als het gaat om "onthouden van..".
laat staan het snappen wat de uiteenzettingen door de geest betreft, hoe tot Here God en Zijn zoon Here Jezus Christus terug te geraken..
(Welk notabene jou zelf meerdermaal is medegedeeld in aanziens des persoons.)
Echter of het zo goed is blijven "hangen" als hetgeen Cowboy Beebop verkauwt ?!!
Ik betwijfel het "m'n beste" (grinnik)
Naar schijnt is blijkbaar de geest in jou, eveneens je hart, niet (altijd) waar ze in nederigheid, naar behoren te zijn.
Vandaar ook deze publieke 'wedernoot' van mij aan jou om te kraken.
(Via de verste weg van mij naar jou toe mogelijk..)
Uiteraard kies je daar toch echt zelf voor...
pi_32862173
Hm, Tiesemans, volgens mij probeert hij alleen maar te zeggen dat jouw taalgebruik wat makkelijker kan. Niet (hoéven) kiezen, is ook een keuze, en was niet van belang in zijn quote volgens mij .

woensdag 7 december 2005 @ 04:26:58 #86
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_32882108
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 14:19 schreef sweetgirly het volgende:
Hm, Tiesemans, volgens mij probeert hij alleen maar te zeggen dat jouw taalgebruik wat makkelijker kan. Niet (hoéven) kiezen, is ook een keuze, en was niet van belang in zijn quote volgens mij .

Moeilijk is niet makkelijk en zoet is niet bitter.
Evenals dat géén keuze, ook keuze bevat.
Aan persoonlijke uitleg zal ie zeker geen gebrek ondervinden.
Immers met gesproken woord kan ik hem bij staan wanneer de tijd (wederom weer) rijp is.Uitleg ten over..... "Zoveel als er maar geluisterd kan worden."
Velen onder julllie is het echter te lezen gegeven en anders niet...
En laatstes doch niet te min,,,, Wie ben ik om 'gemakkelijk' te doen over hetgeen Hij met zulke, voor het hart en verstand niet te bevatten genialiteit heeft bereid ?
Vandaar ook dat ik soms met verbazing lees hoe anderen "vrijelijk" met Zijn naam en werken strooien alsof het (nog) Sinterklaas avond ware..
Tevens zal ik niemand een (heldere) uitleg weigeren wie mij in persoon niet gemakkelijk bereiken kan.....

[ Bericht 3% gewijzigd door Tiesemans op 07-12-2005 04:32:38 ]
  woensdag 7 december 2005 @ 06:03:28 #87
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_32882466
*_*
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_32884667
quote:
Op woensdag 7 december 2005 04:26 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

Moeilijk is niet makkelijk en zoet is niet bitter.
Evenals dat géén keuze, ook keuze bevat.
Aan persoonlijke uitleg zal ie zeker geen gebrek ondervinden.
Immers met gesproken woord kan ik hem bij staan wanneer de tijd (wederom weer) rijp is.Uitleg ten over..... "Zoveel als er maar geluisterd kan worden."
Velen onder julllie is het echter te lezen gegeven en anders niet...
En laatstes doch niet te min,,,, Wie ben ik om 'gemakkelijk' te doen over hetgeen Hij met zulke, voor het hart en verstand niet te bevatten genialiteit heeft bereid ?
Vandaar ook dat ik soms met verbazing lees hoe anderen "vrijelijk" met Zijn naam en werken strooien alsof het (nog) Sinterklaas avond ware..
Tevens zal ik niemand een (heldere) uitleg weigeren wie mij in persoon niet gemakkelijk bereiken kan.....
Tiesemans, zit niet te ouwehoeren, het is hier Truth, geen zondagschool voor dominee's die naar de jaren 1880 terug willen
Deze tekst betekent inhoudelijk volslagen niets.
  donderdag 8 december 2005 @ 08:56:17 #89
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_32911435
quote:
Op woensdag 7 december 2005 10:17 schreef iteejer het volgende:

[..]

Tiesemans, zit niet te ouwehoeren, het is hier Truth, geen zondagschool voor dominee's die naar de jaren 1880 terug willen
Deze tekst betekent inhoudelijk volslagen niets.
Dominee .... Ik ? ...... Uhm nee wel bedankt...
En 1880 ? hoezo 1880 .... Ik zou graag zien dat de mens geestelijk herstellende de toekomst ingaat.
De "inhoudelijk niets betekende tekst" zoals jij deze noemt heeft voor diegene waar die voor bestemd was namelijk wel degelijk toegevoegde waarde.
Echter is het niet van belang dat diegene hierin publiekelijk toegeeft.
Daar is deze thread iig niet voor...
Tevens opmerkelijk dat je zo fel van leer trekt ... denk aan je olie voor in het lampke...
pi_32944188
quote:
In plaats van 'herrie' te maken
Ik zie constant klachten dat mensen jouw niet kunnen volgen, dus ik zie het niet als herrie, maar het voorkomen van onenigheden... die wel degelijk onstaan omdat mensen jouw niet begrijpen, je standpunt, dus vindt ik het een eerlijke compromie (spelling??) als jij zou proberen wat 'normaler' te praten.. puur omdat je op een publieke plek (forum) bent.
quote:
onthouden van...
mijn ego? om mijn zegje te doen?
Ik had inderdaad geen moeite met niks zeggen maar ik zie dat je het moeillijk hebt !!!!!
probeerde te helpen omdat jij meer bezig was jezelf te verdedigen dan daadwerkelijk informatie te verstrekken, daarom (denk ik) dat jij zoveel quotes en tekst neerzet, je hebt een drang om jouw vondsten te delen... maar doe dat dan op een manier zodat andere je niet onnodig dwarsgaan liggen.
quote:
Echter of het zo goed is blijven "hangen" als hetgeen Cowboy Beebop verkauwt ?!!
beter, sinds dat Bebop een aanvulling op is... zelfde informatie ander medium.
quote:
Naar schijnt is blijkbaar de geest in jou, eveneens je hart, niet (altijd) waar ze in nederigheid, naar behoren te zijn.
blijkbaar? niet alles is zoals het blijkt.
ik had ook kunnen zeggen : Tiesemans, wat je zegt is onzin( zoals iteejer) maar ik zie wat je met je tekst wilt zeggen dus ik 'vraag' je wat duidelijker te schrijven zodat het duidelijker is... niet iedereen kan teksten ontcijferen , na jaren geschriften enzo gelezen te hebben kan ik dat (ongeveer) wel... maar nieuwe mensen op "het pad" kunnen daar niks mee, en wat mensen niet kennen zijn ze bang voor : aanvalluh!!1
dus ik denk, vertel Ties ff dat als ie wat meer ABN zou gebruiken dat ie dat soort aanvalluh reacties niet meer/ minder krijgt, natuurlijk zullen er altijd mensen zijn die er tegenin gaan puur omdat je het over God hebt... maar die mensen hou je toch.

ps normaal = de norm, wat de meeste doen.

--------------andere manier : van wat ik wou zeggen in deze post ------------
quote:
sweetygirl Hm, Tiesemans, volgens mij probeert hij alleen maar te zeggen dat jouw taalgebruik wat makkelijker kan.
quote:
Echter is het niet van belang dat diegene hierin publiekelijk toegeeft.
Duidelijkheid is wel van belang.
Het is wel off-topic, zou dit ook via de korste weg willen zeggen.. maar je leeft nu eenmaal wat afgesloten.
  vrijdag 9 december 2005 @ 15:23:25 #91
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_32946212
Deze beestachtige wereld is ondragelijk als je "mens" wil zijn.
Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
pi_32946882
Sterkte.
pi_32947237
quote:
Op donderdag 8 december 2005 08:56 schreef Tiesemans het volgende:
Tevens opmerkelijk dat je zo fel van leer trekt ... denk aan je olie voor in het lampke...
Het stoort me in toenemende mate dat een vrijheid die we hier hebben (en als crew verdedigen) en die bedoeld is om door niet iedereen geaccepteerde fenomenen en denkbeelden neer te kunnen zetten, door sommigen misbruikt wordt om de eigen mening discussieloos door te drammen of om anderen te bruskeren en beledigen. Of om zichzelf te profileren als geweldig, alwetend, etc.

Dat is misbruik maken van een geboden gelegenheid. Wij zijn een discussieforum, geen kerkgenootschap, niemand hoeft bekeerd te worden, noch tot een godsdienst, noch tot het rationele of tot het irrationele, niemand hoeft zichzelf te profileren, of anderen te de-profileren. Ook zijn we geen podium ter zelfverheerlijking.

Leven en laten leven.
pi_32951012
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:23 schreef Fonkmeistah het volgende:
Deze beestachtige wereld is ondragelijk als je "mens" wil zijn.
Ja, kennelijk soms
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:46 schreef ThomasBerge het volgende:
Sterkte.
Bedankt nog.
Al blijf ik erbij dat ik het niet nodig heb (soms).
Meer het feit dat het zo erg is, dat hij die keuze heeft kunnen maken omdat hij zichzelf kennelijk zo klote voelde. Vind ik wel heel erg, onbegrijpelijk ergens nog steeds en jammer. Al blijft het zijn keus.
  zaterdag 10 december 2005 @ 06:10:18 #95
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_32964835
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 14:08 schreef Dj_White_Night het volgende:

[..]

Ik zie constant klachten dat mensen jouw niet kunnen volgen, dus ik zie het niet als herrie, maar het voorkomen van onenigheden... die wel degelijk onstaan omdat mensen jouw niet begrijpen, je standpunt, dus vindt ik het een eerlijke compromie (spelling??) als jij zou proberen wat 'normaler' te praten.. puur omdat je op een publieke plek (forum) bent.
[..]

mijn ego? om mijn zegje te doen?
Ik had inderdaad geen moeite met niks zeggen maar ik zie dat je het moeillijk hebt !!!!!
probeerde te helpen omdat jij meer bezig was jezelf te verdedigen dan daadwerkelijk informatie te verstrekken, daarom (denk ik) dat jij zoveel quotes en tekst neerzet, je hebt een drang om jouw vondsten te delen... maar doe dat dan op een manier zodat andere je niet onnodig dwarsgaan liggen.
[..]

beter, sinds dat Bebop een aanvulling op is... zelfde informatie ander medium.
[..]

blijkbaar? niet alles is zoals het blijkt.
ik had ook kunnen zeggen : Tiesemans, wat je zegt is onzin( zoals iteejer) maar ik zie wat je met je tekst wilt zeggen dus ik 'vraag' je wat duidelijker te schrijven zodat het duidelijker is... niet iedereen kan teksten ontcijferen , na jaren geschriften enzo gelezen te hebben kan ik dat (ongeveer) wel... maar nieuwe mensen op "het pad" kunnen daar niks mee, en wat mensen niet kennen zijn ze bang voor : aanvalluh!!1
dus ik denk, vertel Ties ff dat als ie wat meer ABN zou gebruiken dat ie dat soort aanvalluh reacties niet meer/ minder krijgt, natuurlijk zullen er altijd mensen zijn die er tegenin gaan puur omdat je het over God hebt... maar die mensen hou je toch.

ps normaal = de norm, wat de meeste doen.

--------------andere manier : van wat ik wou zeggen in deze post ------------
[..]

[..]

Duidelijkheid is wel van belang.
Het is wel off-topic, zou dit ook via de korste weg willen zeggen.. maar je leeft nu eenmaal wat afgesloten.
Brotha you keep on making me smile, indeed it's good to know you.
De tijd zal vast en zeker maken dat er weer ruimte is voor een goed gesprek.
Tevens zijn de argumenten en kritieken helder endus waarom zou enige aanpassing hierop niet mogelijk kunnen zijn ?!
  zaterdag 10 december 2005 @ 06:50:46 #96
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_32964875
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 16:01 schreef iteejer het volgende:

Het stoort me in toenemende mate dat een vrijheid die we hier hebben (en als crew verdedigen) en die bedoeld is om door niet iedereen geaccepteerde fenomenen en denkbeelden neer te kunnen zetten, door sommigen misbruikt wordt om de eigen mening discussieloos door te drammen of om anderen te bruskeren en beledigen.
Wij dan, gerechtvaardigd uit het geloof, hebben vrede met God door onze Here Jezus Christus,
door wie wij ook de toegang hebben verkregen [in het geloof] tot deze genade,
waarin wij staan, en roemen in de hoop op de heerlijkheid Gods.

En niet alleen (hierin), maar wij roemen ook in de verdrukkingen, daar wij weten, dat de verdrukking volharding uitwerkt, en de volharding beproefdheid, en de beproefdheid hoop;
en de hoop maakt niet beschaamd
, omdat de liefde Gods in onze harten uitgestort is door de heilige Geest, die ons gegeven is, zo zeker als Christus, toen wij nog zwak waren, te zijner tijd voor goddelozen is gestorven.
quote:
iteejer schreef het volgende:
Of om zichzelf te profileren als geweldig, alwetend, etc.
Ik loop dan ook niet maar in den blinde en ik ben geen vuistvechter, die zo maar in de lucht slaat.
Neen, ik tuchtig mijn lichaam en houd het in bedwang,
om niet, na anderen gepredikt te hebben, wellicht zelf afgewezen te worden.
quote:
Dat is misbruik maken van een geboden gelegenheid.
Wij zijn een discussieforum, géén kerkgenootschap.
Indien wij het zijn, die voor u het geestelijke gezaaid hebben, is het dan te veel, dat wij van u het stoffelijke zouden oogsten?
quote:
niemand hoeft bekeerd te worden, noch tot een godsdienst, noch tot het rationele of tot het irrationele, niemand hoeft zichzelf te profileren, of anderen te de-profileren.
Ook zijn we geen podium ter zelfverheerlijking.
maar wie roemen wil, roeme hierin, dat hij verstand heeft en Mij kent, dat Ik de HERE ben, die goedertierenheid, recht en gerechtigheid op aarde doe; want daarin heb Ik behagen, luidt het woord des HEREN.
quote:
Leven en laten leven.
Weet gij niet, dat zij, die in het heiligdom de dienst verrichten, van het heiligdom eten, en zij, die het altaar bedienen, hun deel ontvangen van het altaar?
Zo heeft de Here ook voor de verkondigers van het evangelie de regel gesteld, dat zij van het evangelie leven.

zaterdag 10 december 2005 @ 07:24:03 #97
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_32964909
ik zal het in Baaj nederlands neerzetten :

tiesemans , je bent godvergeten irritant met je aanhoudende bijbel preken , en hoe langer je doorgaat hoe irritanter het word , dus kap er eens mee en ga zonder die EN GOD ZEIDE zinnetjes discuseren.
bedankt.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')