quote:
Op woensdag 30 november 2005 15:41 schreef iteejer het volgende:Even botterikje zijn kan geen kwaad, doen we allemaal wel es. Maar als iemand als jij, die anders altijd als een vrolijk vlindertje door de topics op truth fladdert ineens zo verslagen en verdrietig post, zou je toch verwachten dat een ander daar enige consideratie mee zou kunnen hebben.
Maar goed, niet iedereen dus. We doen ons best om Truth een plek te houden waar iedereen zijn/haar zegje kan doen of zijn/haar hart kan uitstorten, en al te wilde reacties of domme egotripperij te ontmoedigen. Niet vanuit een woud van regels, maar vanuit een simpel gevoel van 'normaal doen', zoals een ieder dat voor zichzelf kan inschatten.
Sommigen gaat dat inschatten niet zo best af. Een geinfecteerd ego, of enig sociaal onvermogen. Excuses daarvoor.
Ja, internet vind ik nog niet eens zo erg.
Maar je hebt (zo) gelijk wat betreft dat vrolijke vlindertje, ik voel(de) mezelf (even) meer, en besef ik achteraf dan vaak, een vlindertje nu waarvan de vleugels zijn gebroken ofzo. Juist oa, omdat zelf mijn vrolijkheid mij niet heeft geholpen. Kreeg ik nog wat rare menselijke trekjes te verduren
![]()
. Typisch altijd wel. In die zin is de topictitel wel toepasselijk.
Ben/was, weet het niet, beetje van slag.
Maargoed, het gaat weer wat beter en hopelijk alleen maar beter.
Ik waak er zelf ook wel wat voor, vind het ook belangrijk om er een balans enzo in te vinden, die het liefst voor iedereen werkt. En voor mij én voor anderen. Maargoed, soms heb ik zelf wat mindere daagjes en ben ik niet altijd helemaal vol (het liefst ben ik dat nl wel en altijd, maar misschien kan dat dus ook niet dus), opladen, ontladen enzo, leven, verwerken en leren. En bovenal een juiste balans hierin (zien te vinden).
Ook wel een streven en uitdaging vind ik altijd, dus wat dat betreft ben ik wel positief
![]()
. Wil ik het beste en zo juist mogelijk doen/zijn. Voor mezelf en ook voor anderen weer. Naja, constant die balans, moeillijk blijft het soms, vooral omdat ik soms meer op de gevoelige piloot zit/werk. Maargoed, daar vallt weinig aan te doen vermoed ik (soms). Dus is het voor mij erg belangrijk hier rekening mee te blijven houden. Je kan dan teveel moeten verwerken ofzo, omdat je sowieso alles opslaat en/of meekrijgt. Goede dingen, maar ook mindere dingen, slaan zich in mij op. Helaas soms.
Die keer dat ik laatst zo'n migraine aanval kreeg, was ergens te bizar en te typisch ook. Zonder aspirine echter de nacht doorgekomen. Maar hij was hard, erg hard en uitputtend. Vermoed dus ergens echt dat ik dingen opsla en als het overloopt, gaat mijn lichaam weigeren, moet eruit ofzo. Of ik word er gewoon dus ziek van. Aan de andere kant, mag ik misschien blij zijn dat het zo bij mij werkt. Gevoelig of open whatever, maar daardoor wel gelijk, door het intense contact met alles, reactie ipv dat het blijft. Naja en althans mag ik hopen. Want dan is die migraine-aanval een peultje geweest. Positiviteit is dan ok, maar negativiteit is moeilijk soms.
Maargoed, ook dat kan misschien weer leerzaam zijn en een uitdaging in die zin. Zwaar soms, maar heb wel door of begin door te krijgen dat dat er bij hoort of hoort nou eenmaal bij.
Voor de rest, erg mooie, wijze woorden allemaal. Ook Dromenvanger (weer).
En je hoeft niet je excuses voor anderen aan te bieden, maar ik snap (en waardeer) het (ook weer) wel.
En over mensen die zijn heengegaan, ja zo moeilijk soms.
En mooi gezegd over liefde. (Want) Ook vind ik idd dat ondanks dat er iemand niet meer is, diegene door de liefde toch aanwezig blijft. Wat betreft dat Dromenvanger zegt over dat je het echt kan zien als iemand 'weg' is. Ja, vind ik ook, logisch ergens. En wat Iteejer dan zegt, dat het toch zo kan zijn dat ze niet helemaal weg zijn, ook. Het lichaam is er alleen niet meer. Ook denkend aan mijn oma nl. Maar die was/ging al halverwege weg, maar dat had ik geloof ik of vast al eens verteld.
Goed
![]()
Bedankt nogmaals.
Ben blij soms dat er mensen zijn, echt genoeg, die uhm ja, het wel snappen enzo.
Al dan niet ongeveer, half of steunend.
Vind ik ook wel weer heel mooi, en ik zie ergens wel een vooruitgang in de mensheid
![]()
.
maar ik hou nu maar op, emo-tutje zegt ze nu over haarzelf
, nu weer even minder worden enzo