Goed gedaan hoor, veel geld uitgeven om criminaliteit te verplaatsenquote:Nederlandse xtc-markt krimpt
Uitgegeven: 23 november 2005 12:18
Laatst gewijzigd: 23 november 2005 13:35
ROTTERDAM - De Nederlandse xtc-markt lijkt zowel aan het productie- als aan het consumptiefront enigszins op zijn retour. Er vinden verschuivingen plaats naar het buitenland. De betrokkenheid van Nederlanders op de internationale markt van synthetische drugs blijft bestaan.
Dit blijkt uit de woensdag gepresenteerde Criminaliteitsbeeldanalyse van de nationale Recherche (unit Zuid-Nederland). In die analyse wordt een beeld geschetst van de ontwikkeling van de synthetische drugscriminaliteit in de periode 2002-2004.
Waar de productie en consumptie in Nederland van xtc afneemt, blijven die ten aanzien van amfetamine gelijk. Vanaf 2001 neemt het aantal ontmantelde amfetaminelaboratoria toe. In 2003 zijn dat er zelfs meer dan xtc-labs. In 2002 werden in Nederland meer amfetaminelaboratoria ontmanteld dan in wel ander Europees land ook.
quote:Parlement Iran wijst weer olieminister af
TEHERAN, 23 NOV. Voor de derde achtereenvolgende keer heeft het Iraanse parlement een kandidaat-minister van Oliezaken afgestemd die door president Mahmoud Ahmadinejad was voorgedragen.
Seyed Mohsen Tassaloti kreeg vanochtend slechts de steun van 77 van de 254 parlementsleden die een stem uitbrachten. 139 stemden tegen hem en 38 stemden blanco. De kwestie van de minister van Oliezaken is onderdeel van een felle machtsstrijd tussen conservatieve groepen, die sinds de verkiezing van president Ahmadinejad alle bestuursorganen in Iran in handen hebben. In dat kader probeert het parlement zijn gezag te versterken. Maar tegelijk vragen Iraanse waarnemers zich af waarom Ahmadinejad met zo'n opeenvolging van zwakke kandidaten komt.
Ahmadinejad was vanochtend naar het parlement gekomen om zijn keuze te verdedigen - een bestuurder uit de petrochemische industrie. Maar hij wachtte de stemming niet af. Verscheidene in theorie geestverwante parlementsleden brandden vervolgens zijn kandidaat af. Een van hen, Ali Farasraz, brandmerkte hem als ,,bestuurder van de vierde rang''; een ander, Satar Hedayatkhar, oordeelde dat hij ,,geen goede kennis heeft van de oliesector en van de uitdagingen waarvoor deze industrie zich ziet gesteld''. Iran is de op drie na grootste olieproducent ter wereld. De olie-export voorziet in 80 procent van de Iraanse exportinkomsten.
Hedayatkhar herhaalde dat de president bij zijn keuze het parlement niet polst maar alleen met vertrouwelingen praat. ,,Ahmadinejad heeft een leus over samenwerking tussen parlement en regering, maar het zou beter zijn als hij inderdaad met zijn parlementsleden overleg pleegde'', zei hij.
In zijn verkiezingscampagne beloofde Ahmadinejad de olierijkdom van Iran eerlijker over de bevolking te verdelen, binnenlandse boven buitenlandse investeerders te verkiezen en de industrie te zuiveren van de maffia's die haar volgens hem leidden. De eerste kandidaat die hij daarvoor presenteerde was een naaste medewerker uit zijn tijd als burgemeester van Teheran; de tweede bleek zich met huizenspeculatie te hebben verrijkt. Geen van beiden had enige ervaring in de gas- of oliesector.
Veel parlementsleden maken zich intussen zorgen over de verzwakking van de Iraanse positie binnen de OPEC, de organisatie van olie-exporterende landen. Kazem Jalali, woordvoerder van de parlementscommissie voor Buitenlandse Zaken, zei dat buitenlandse partijen die bij Iraanse olieprojecten zijn betrokken zich ook al zorgen maken. (Reuters, AFP)
Waar staat dat?quote:Op woensdag 23 november 2005 16:44 schreef pberends het volgende:
[..]
Goed gedaan hoor, veel geld uitgeven om criminaliteit te verplaatsen.
wat je niet ziet, bestaat niet.quote:Op woensdag 23 november 2005 16:44 schreef pberends het volgende:
[..]
Goed gedaan hoor, veel geld uitgeven om criminaliteit te verplaatsen.
demagogie dacht ikquote:Op woensdag 23 november 2005 16:42 schreef George-Butters het volgende:
Respect voor Ali. Dat getong van het achterste gat van Wiegel is nu wel weer mooi genoeg geweest. Alleen jammer dat ze weer de mond gesnoerd krijgt. Typische achterkamertjes politiek oplossing.
quote:
quote:De Nederlandse xtc-markt lijkt zowel aan het productie- als aan het consumptiefront enigszins op zijn retour. Er vinden verschuivingen plaats naar het buitenland.
Dat zegt Wiegel toch helemaal niet, ook al staat het fout in de kop?quote:Op woensdag 23 november 2005 16:41 schreef pberends het volgende:
[..]
Lekker liberaal van Wiegel dat ze haar standpunten MOET herzien.
Als ze haar standpunten wijzigt is het ten eerste niet meer geloofwaardig, maar ten tweede geen debat meer nodig.quote:Op woensdag 23 november 2005 16:53 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat zegt Wiegel toch helemaal niet, ook al staat het fout in de kop?
In het artikel zelf wordt namelijk gesteld dat Wiegel geen gesprek met haar wil als ze haar standpunten niet wijzigt, wat toch wat anders is als eisen dat ze haar standpunten wijzigt
Das toch niet mevrouw Shine en een ander smatje.quote:
U gaat door voor de magnetron!quote:Op woensdag 23 november 2005 17:04 schreef pberends het volgende:
[..]
Das toch niet mevrouw Shine en een ander smatje.
ik gebruik al tijden 3.45. Bevalt prima. Ik heb juist slechte ervaringen met alcohol.quote:Op woensdag 23 november 2005 17:18 schreef Drugshond het volgende:
O ja er is een nieuwe Deamon Tools uit... 4.00
Don't go there.... het had bijna mijn systeem verneukt (kreeg hem niet meer opgestart).
Via de registry wist ik in save mode wat dingen te verwijderen (RunOnce Deamon 4.00.exe)... en via last profile kwam ik toch weer in mijn systeem.
Alcohol 120 is gewoon een super prog....
Ik wilde er ook niet aan, het is tegenwoordig adware geworden:quote:Op woensdag 23 november 2005 17:18 schreef Drugshond het volgende:
O ja er is een nieuwe Deamon Tools uit... 4.00
Don't go there.... het had bijna mijn systeem verneukt (kreeg hem niet meer opgestart).
Via de registry wist ik in save mode wat dingen te verwijderen (RunOnce Deamon 4.00.exe)... en via last profile kwam ik toch weer in mijn systeem.
Alcohol 120 is gewoon een super prog....
zozo, centjes binnengekregen? Jij hebt een dure smaakquote:
Hij doet het.....quote:Op woensdag 23 november 2005 14:22 schreef Mutant01 het volgende:
Hoe wil je met een illegale special forces spelen? Die heeft toch een eigen key?
Yup... was ooit een veelbelovend progje, maar er zijn inmiddels veel betere alternatieven.quote:Op woensdag 23 november 2005 17:24 schreef Tafkahs het volgende:
Ik wilde er ook niet aan, het is tegenwoordig adware geworden:
http://tweakers.net/meuktracker/10943
zoals?quote:Op woensdag 23 november 2005 17:59 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Yup... was ooit een veelbelovend progje, maar er zijn inmiddels veel betere alternatieven.
Wat is hij toch mild.quote:Wiegel tegen Hirsi Ali: niet zo fanatiek
Oud-VVD-leider Hans Wiegel heeft in Trouw gereageerd op kritiek van VVD-Kamerlid Hirsi Ali.
Fanatiek
Die viel hem aan op zijn standpunt dat afschaffen van bijzonder onderwijs 'onliberaal' is. "Niet op de persoon spelen, geen wiggen drijven, niet zo fanatiek, respect voor andersdenkenden en verdraagzaamheid: zo kunnen wij onze Nederlandse samenleving versterken en een toekomst bieden", aldus Wiegel tegen Hirsi Ali in Trouw.
Land van Ooit
Hirsi Ali noemde Wiegel wereldvreemd en'levend in het Land van Ooit'. Hij zou 'reactionair' zijn en geen idee hebben van de integratieproblematiek.
Ja, mild vind ik het. Hij spreekt haar eerder vermanend toe, alsof hij met een kind te maken heeft dat hij de regels van het spel nog uit moet leggen.quote:Wiegel kapittelt Hirsi Ali in brief
DEN HAAG, 23 NOV. VVD-erelid Hans Wiegel heeft vanochtend per brief geëist dat zijn partijgenote Ayaan Hirsi Ali haar standpunten herziet. Daarmee is het conflict tussen de VVD-coryfee en het Kamerlid geëscaleerd, nadat Hirsi Ali gisteren kritiek op zijn standpunten had geuit.
Wiegel roept zijn partijgenote op haar mening over ,,de vrijheid van onderwijs, de integratie en het omgaan met ons allochtone volksdeel'' te wijzigen. Hij stelt dat Hirsi Ali met haar opstelling ,,geen bruggen slaat, maar wiggen drijft en kloven verbreedt'' en weigert een gesprek met haar als zij haar standpunt niet herziet. ,,Ik hoop dat u - in de beste liberale traditie - wilt kiezen voor verdraagzaamheid en respect voor andersdenkenden. Doet u dat niet, dan leidt dat tot een verscherping van tegenstellingen in ons volk. Doet u dat wel, dan ben ik graag bereid tot een gesprek'', aldus Wiegel.
Hirsi Ali zocht gisteren contact met Wiegel nadat deze boos had gereageerd op een interview met Hirsi Ali in het Jaarboek Parlementaire Geschiedenis 2005. Daarin had zij hem verweten ,,reactionair'' te zijn en de ,,werkelijkheid te ontkennen'' door de vrijheid van onderwijs te blijven verdedigen. Wiegel stuurde Hirsi Ali daarop gisteren al een eerste brief met ,,een welgemeend advies: niet op de persoon spelen, geen wiggen drijven, niet zo fanatiek, respect voor andersdenkenden en verdraagzaamheid: zo kunnen wij onze Nederlandse samenleving versterken en een toekomst bieden''.
Vanmorgen zei Hirsi Ali desgevraagd dat de kwalificatie 'reactionair' ,,te veel op de persoon was, te hard'', maar zij nam inhoudelijk geen afstand van het in het boek gepubliceerde interview. Zij stelde Wiegel gisteren op verzoek van VVD-fractievoorzitter Van Aartsen voor een gesprek te hebben over de kwestie. Wiegel zegt in zijn tweede brief dat het hem niet deert reactionair genoemd te worden, ,,integendeel''. Hij overweegt zich kandidaat te stellen voor het premierschap in 2007.
Ook minister Donner (Justitie, CDA) neemt vandaag in een interview in de Groene Amsterdammer afstand van Hirsi Ali. Hij keert zich tegen haar opvatting dat een liberale islam onmogelijk is.
quote:Op woensdag 23 november 2005 18:04 schreef Tafkahs het volgende:
zoals?
Ik dacht dat alcohol 120% een brandprogramma was. Daemon is juist zo praktisch omdat je er geen cd of dvd aan hoeft te besteden. Als het allemaal zo moeilijk moet, dan hoeft het voor mij niet. Vooral met Doom 3 of 4 was dat nogal een gekloot. DAn heb je al helemaal geen zin meer om er iets mee te doen.quote:Op woensdag 23 november 2005 18:20 schreef Drugshond het volgende:
[..]Alcohol 120 (die vreet zo goed als alle formaten.... tegenwoordig zie je steeds meer *mdf, *,mds mini images (van het orgineel) om in combinatie met AntiBlaxx e.e.a. te omzeilen).
Maar SafeDisk 4 is schijnbaar (?!) een nieuwe protectie die nog niet is meegenomen. Maar een grappenmaker heeft een nieuwe mini progje geschreven om dat te omzeilen. Totdat de iets grotere jongens deze alsnog gaan implementeren (wachten op een nieuwe versie dus).
Vroeger kon je volstaan met het overschrijven van de executable + wat *.dll drivers. Maar tegenwoordig moet je al met micro image bestanden aan de slag. Maar via wat grappen en grollen kom je er echt wel op.
Maar Drugshond law blijft geldig :
Alles wat ze uitbrengen ligt binnen 2 weken op straat. Je moet alleen de (zoek)sources en forums weten. Maar ik ben al een oude rot in dit wereldje en weet de pot met mosterd wel te vinden.
Het wordt wel steeds lastiger om alles terug te schrijven naar een image file (voorkeur voor Iso-formaat via UltraIso). Omdat je bijna een eigen handleiding moet toevoegen om het spel in een later stadium bespeelbaar te houden. Nu moet je simultaan meer progjes (max = 3) aanroepen om e.e.a. aan de gang te houden.
En terecht, Hirsi Ali lijkt wel een losgeslagen terroristequote:Op woensdag 23 november 2005 18:20 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ja, mild vind ik het. Hij spreekt haar eerder vermanend toe, alsof hij met een kind te maken heeft dat hij de regels van het spel nog uit moet leggen.
Dat is een understatement, voor wat het werkelijk kan.quote:Op woensdag 23 november 2005 18:25 schreef Tafkahs het volgende:
Ik dacht dat alcohol 120% een brandprogramma was.
Ik kan altijd nog bij vadertje staat terecht.quote:Brabant wil extra stageplaatsen voor allochtonen
Woensdag 23 november, DEN BOSCH - De Brabantse commissaris van de koningin H. Maij-Weggen heeft de vijf grootste gemeenten in deze provincie gevraagd extra stageplaatsen beschikbaar te stellen voor allochtone jongeren.
Volgens de commissaris blijkt in de praktijk dat zij minder makkelijk een stageplaats vinden dan autochtone jongen. De gemeenten Breda, Tilburg, Eindhoven, Den Bosch en Helmond hebben positief gereageerd op het verzoek, aldus woensdag een woordvoerder van de provincie Noord-Brabant. De extra plaatsen zijn nodig omdat de jongeren anders hun vmbo-, mbo- of hbo-opleiding niet kunnen afmaken. De provincie heeft voor hen al zestien extra plaatsen gereserveerd. De gemeenten gaan bekijken hoeveel ruimte er in de eigen organisatie is om dat voorbeeld te volgen. Na de gemeenteraadsverkiezingen volgend jaar komen ze met een gezamenlijk plan om het aantal stageplaatsen voor allochtone jongeren substantieel te verhogen.
quote:Op woensdag 23 november 2005 18:27 schreef kLowJow het volgende:
Oh, jullie hadden het al over Wiegel gehad.
Noem het maar een bier-jargon ... maar dan toegesneden op het bekrompen software wereldje.quote:Op woensdag 23 november 2005 18:57 schreef du_ke het volgende:
Haha DH je bent voor mij nu echt chinees aan het lullen.
quote:
Terecht, ze gedraagt zich als een klein kind tegenover Wiegel' standpunten. In plaats van een inhoudelijke discussie te voeren gaat ze 'schelden', je zou bijna denken dat ze een FP poster isquote:Op woensdag 23 november 2005 18:20 schreef kLowJow het volgende:
Ja, mild vind ik het. Hij spreekt haar eerder vermanend toe, alsof hij met een kind te maken heeft dat hij de regels van het spel nog uit moet leggen.
Uh, zíj maakte Wiegel irrelevant door te zeggen dat hij in het Land van Ooit woont.quote:Op woensdag 23 november 2005 16:42 schreef George-Butters het volgende:
Respect voor Ali. Dat getong van het achterste gat van Wiegel is nu wel weer mooi genoeg geweest. Alleen jammer dat ze weer de mond gesnoerd krijgt. Typische achterkamertjes politiek oplossing.
Daar woonde Halsema toch al?quote:Op woensdag 23 november 2005 19:36 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Uh, zíj maakte Wiegel irrelevant door te zeggen dat hij in het Land van Ooit woont.
Denk het wel. Geblindeerde ramen, tralies, grachten om het huis, ophaalbrug, enzovoorts.quote:Op woensdag 23 november 2005 19:39 schreef RichardQuest het volgende:
Alsof Hirsi Ali iets meekrijgt van de buurt waar ze woont...
Waarom zou je dat willen?quote:Op woensdag 23 november 2005 20:42 schreef Drugshond het volgende:.... ik kom net deze lul tegen bij de AH
[afbeelding]
Hij gedroeg zich wel verdacht bij de drankafdeling.
Het liefst zou ik al die wijntjes en rose's in zijn reet stampen.
Omdat die christenhond voor de oorlog in Irak was.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |