abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 augustus 2006 @ 11:25:49 #241
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_41024216
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 11:01 schreef Monidique het volgende:

[..]

Volgens een blinde, zogenaamde telepaat.
Ik neem aan dat je Edgar Gayce hiermee bedoeld?
FYI, hij is niet de enige die verwijst naar de Hall of Records. Egyptische geschriften verwijzen ook naar een grote hall, gevuld met de acumalitieve kennis van het hele koninkrijk.

Daarnaast zijn er foto's van ongeopende gangen onder de Sphinx. Je weet wel, van die echobeelden gemaakt met een radar-thingy
Helaas heb ik die niet zo snel kunnen vinden, maar voor de ignorant sceptics amond us, hier een stukkie van mr. Hawaz himself:

(XI) On the 14th of April 1996, Dr. Zahi Hawass announced in the Egyptian press that there were secret tunnels under the Sphinx and around the Pyramids and stated his belief that these tunnels would prove to "carry many secrets of the building of the Pyramids." bron

Meer rondom Cayce en de updates rondom de Hall of Records
¡ Experience Everything !
pi_41024992
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
  maandag 21 augustus 2006 @ 13:20:47 #243
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_41027997
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 11:53 schreef huupia34 het volgende:
DNA evidence for Atlantis

http://www.red-ice.net/specialreports/2006/05may/atlantisDNA.html

was ff zoeken
dank voor dit linkje huupia!
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  maandag 21 augustus 2006 @ 13:34:35 #244
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_41028524
Atlantis ipv "Ice hopping" solutreans...die kende ik nog niet
  donderdag 31 augustus 2006 @ 11:03:04 #245
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_41355365
Gisteren was er een stukje over die piramide's op Nederland 3. Intressante shit, ikke zoeken op internet, komt ik in dit topic terecht. TVP.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  donderdag 31 augustus 2006 @ 11:06:07 #246
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_41355439
wat ik me afvraag na het lezen van dit topic, er zitten een hoop vraagtekens aan deze vondst, volgens velen is het geen pyramide, maar wat is het dan wel ?
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  donderdag 31 augustus 2006 @ 11:11:09 #247
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_41355584
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 11:06 schreef Klonk het volgende:
wat ik me afvraag na het lezen van dit topic, er zitten een hoop vraagtekens aan deze vondst, volgens velen is het geen pyramide, maar wat is het dan wel ?
quote:
Ik ga naar huis.
pi_41355890
Ik ben er dus geweest van de zomer. Gooi de foto's er wel een keer op, maar die zijn niet veel soeps. In ieder geval is er iets, en het is manmade. Maar om te zeggen dat er een pyramide is vanwege de vorm van de berg vind ik veel te ver gaan. Heb toevallig mijn ogen opengehouden, en elke tweede berg in Bosnie heeft een pyramidale vorm. Een veel logischere conclusie kwam van mijn moeder. 15 Kilometer hier vandaan is er een oud-Bosnisch stadje. Daar zijn er legio van in Bosnie, en zeker rond om Sarajevo. Van wat ik daar gezien heb zijn er niet echt aanwijzingen dat het een pyramide zou zijn (drie ondertussen, de pyramide van de zon, van de maan, en van de draak ).
pi_41446798
VRIEND van me is deze vakantie bij de grootste pyramide geweest in bosnie
hij is zelf ook bosnier, maar geen research erin gestoken, dus hij kon me geen leuke weetjes vertellen over verborgen dingen en zo wel jmmr had er wel meer van verw8
Ja ja mensen ik kom hier ook ff meelullen en praten, maar blijf altijd stressloos
pi_41613611
terugvindpyramide
I don't really come from outer space || Last.fm
  † In Memoriam † vrijdag 15 september 2006 @ 00:46:03 #251
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_41822655
Archaeologist backs dig at Bosnia hills

Wed Sep 13, 7:56 PM ET

SARAJEVO, Bosnia-Herzegovina - An Egyptologist who investigated two hills in central Bosnia believed by some to be ancient pyramids on Wednesday recommended that archaeological digs be carried out there.

After investigating the two hills for a week, Dr. Mohammed Ibrahim Ali, a professor of Egyptology in Cairo, said nobody should be jumping to conclusions but having in mind everything he had seen in Visoko, his recommendations would be that "it is worth digging here."

"You have to be patient. This might take decades," he said.

No pyramids are known in Europe, and there are no records of any ancient civilization on the continent ever attempting to build one.

However, the theory that at least two oddly shaped hills near the central Bosnian town of Visoko might be ancient pyramids covered by dirt and vegetation was proposed by an amateur researcher last year.

Semir Osmanagic, who has been investigating Latin American pyramids for 15 years, organized excavations on the Visocica and Pljesivica hills, about 20 miles northwest of Sarajevo, in April.

His team — made up mostly of volunteers — found that the 2,120-foot Visocica hill has 45-degree slopes pointing toward the cardinal points and a flat top. Under layers of dirt, workers discovered a paved entrance plateau, entrances to tunnels and large stone blocks.

When digging at the neighboring, smaller hill of Pljesivica, the team discovered pavements on various levels of the hill.

The theory has been disputed by a number of local and international experts, who claim that at no time in Bosnia's history did the region have a civilization able to build monumental structures.

In June, a British archaeologist rejected claims that Visocica is a man-made structure. Professor Anthony Harding, who is president of the European Association of Archaeologists, visited the site and said the formation was natural.

This did not discourage Osmanagic's team, which meanwhile excavated more pavement and stone blocks and sought help from Egypt.

Ali said Osmanagic's findings raise many questions, and the answers are worth looking for.

He said he could claim with certainly that the pavements on the Pljesivica hill "cannot be naturally composed."

"What we are missing here are artifacts, organic material. But this kind of work should continue until facts are found," he said.

However, Bosnia has little archaeological expertise. Teams of experts should be working on the hills simultaneously but the country does not even have an archaeological institute and should first establish one, he recommended.

"Start now! This is the time. You are just scratching the surface. There is a lot to do here. Egypt can help you with experts," he said.

Yahoo! News
  vrijdag 15 september 2006 @ 21:16:04 #252
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_41846091
Ik las ook dat Zahi Hawass met Osman had gesproken.

Wel in de goeie zin van het woord. Ik hoop alleen niet dat Hawass, Oswan wat tips geeft over bevindingen stil houden. Want anders komen we dalijk nog niet alles te weten over deze 'pyramide'.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_41850700
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 21:16 schreef Ticker het volgende:
Ik las ook dat Zahi Hawass met Osman had gesproken.

Wel in de goeie zin van het woord. Ik hoop alleen niet dat Hawass, Oswan wat tips geeft over bevindingen stil houden. Want anders komen we dalijk nog niet alles te weten over deze 'pyramide'.
Nee he, gaat ie zich nu ook nog bemoeien met zaken buiten egypte!? Moet niet gekker worden...
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 16 september 2006 @ 00:21:19 #254
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_41851520
het was geen direct contact... maar Hawass had met lof gesproken, en een student o.i.d. gestuurd.

Lees en huiver. (ach ik overdrijf wel, Hawass zou tot op zekere hoogte goede publiciteit kunnen geven. Maar die vent geloofd in alles wat ie de mensen wijsmaakt.. en dat is zo nu en dan onzin)
quote:
Egyptian expert backs pyramid project

Egyptian expert Dr. Ibrahim Aly has leant his support to the archaeological project currently underway in Visoko, to prove the existence of a pyramidal complex at the site.

In a report by the Federal News Agency (FENA) “So far there is more than enough evidence to show the need to be able to carry on further work on the site.”

He also commented on opposition to the project from the archaeological world. “It’s normal that big projects like this attract opposition from the scientific community.

“Scientists and others must understand that all pyramids around world are not the same shape and not made of the same material. Builders of these pyramids are not the same and their intended use will vary.

He added, “ABPS is going in the right direction and should not give up on this project just because some of the experts at home are not in favour of it.

APBS’ professional work and scientific approach is bearing fruit. Science is a non-stop battle to find the truth based on actual evidence. Bosnia’s Valley is worth further exploration.”

Expert from Egypt is giving full support to this project and he see that Bosnia need to have Institue for archaeology.

Ibrahimt Aly was sent to Bosnia by the Egyptian Government on the recommendation of Dr. Zahi Hawass زاهي حواس ) ) He is the third expert from Egypt to give full support to his archaeological project.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_42038180
Hoe meer foto's ik zie hoe harder ik moet lachen

http://www.bosnianpyramid(...)idOfTheMoonRidge.JPG

welke idioot zou proberen piramides te bouwen met 100 miljoen verschillende stenen ?
  vrijdag 22 september 2006 @ 06:04:05 #256
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_42038185
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 06:00 schreef bristol het volgende:

welke idioot zou proberen piramides te bouwen met 100 miljoen verschillende stenen ?
Toch lijkt het wel op een structuur die niet door de natuur veroorzaakt is.

Ik ben dan geen archeoloog natuurlijk maar dat is m'n eerste indruk.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 22 september 2006 @ 08:19:15 #257
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_42038697
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 06:00 schreef bristol het volgende:

Misschien omdat het er niet in een weekje is neergezet maar dat er jaren/decennia/eeuwen overheen zijn gegaan om het af te maken?
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_42048419
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 08:19 schreef Elegy het volgende:

[..]

Misschien omdat het er niet in een weekje is neergezet maar dat er jaren/decennia/eeuwen overheen zijn gegaan om het af te maken?
Dat is mijn punt niet, de hele constructie zou helemaal niet stabiel zijn en onmogelijk om op voorhand uit te rekenen.
pi_42049125
Ik zie geen énkele recht gevormde steen op die foto's, ik zie ook geen cement of voegen, ik zie zand tussen natuurlijk gevormde stenen die zo klein zijn dat ze zelfs in de middelleeuwen er niet mee zouden bouwen. Zulke kleine steentjes aan de basis van een grote piramide ? kom op nou...

Terwijl ze in bretagne aan het spelen waren met stenen van 12 meter en 200 ton waren deze bosniers met kiezelsteentjes een piramide aan het bouwen ?
  vrijdag 22 september 2006 @ 15:59:46 #260
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_42049620
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 15:13 schreef bristol het volgende:

[..]

Dat is mijn punt niet, de hele constructie zou helemaal niet stabiel zijn en onmogelijk om op voorhand uit te rekenen.
Maar misschien is het ook helemaal geen pyramide, of ook maar iets wat daar bij in de buurt komt.

Ik heb zelf ook geen idee wat het is maar ben wel benieuwd wat ze ontdekken, of het nou een pyramide is, een grafheuvel, een landingsplaats voor interdimensionale wezens of gewoon de vuilnishoop van de plaatselijke pottenbakkerij de toevallig driehonderd jaar heeft bestaan

Het zou dus net zo goed een toevallige kunstmatige verhoging kunnen zijn alsmede een natuurlijk verschijnsel. Hoe dan ook ben ik benieuwd wat er uit gaat komen.
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')