abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 15 september 2006 @ 00:46:03 #251
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_41822655
Archaeologist backs dig at Bosnia hills

Wed Sep 13, 7:56 PM ET

SARAJEVO, Bosnia-Herzegovina - An Egyptologist who investigated two hills in central Bosnia believed by some to be ancient pyramids on Wednesday recommended that archaeological digs be carried out there.

After investigating the two hills for a week, Dr. Mohammed Ibrahim Ali, a professor of Egyptology in Cairo, said nobody should be jumping to conclusions but having in mind everything he had seen in Visoko, his recommendations would be that "it is worth digging here."

"You have to be patient. This might take decades," he said.

No pyramids are known in Europe, and there are no records of any ancient civilization on the continent ever attempting to build one.

However, the theory that at least two oddly shaped hills near the central Bosnian town of Visoko might be ancient pyramids covered by dirt and vegetation was proposed by an amateur researcher last year.

Semir Osmanagic, who has been investigating Latin American pyramids for 15 years, organized excavations on the Visocica and Pljesivica hills, about 20 miles northwest of Sarajevo, in April.

His team — made up mostly of volunteers — found that the 2,120-foot Visocica hill has 45-degree slopes pointing toward the cardinal points and a flat top. Under layers of dirt, workers discovered a paved entrance plateau, entrances to tunnels and large stone blocks.

When digging at the neighboring, smaller hill of Pljesivica, the team discovered pavements on various levels of the hill.

The theory has been disputed by a number of local and international experts, who claim that at no time in Bosnia's history did the region have a civilization able to build monumental structures.

In June, a British archaeologist rejected claims that Visocica is a man-made structure. Professor Anthony Harding, who is president of the European Association of Archaeologists, visited the site and said the formation was natural.

This did not discourage Osmanagic's team, which meanwhile excavated more pavement and stone blocks and sought help from Egypt.

Ali said Osmanagic's findings raise many questions, and the answers are worth looking for.

He said he could claim with certainly that the pavements on the Pljesivica hill "cannot be naturally composed."

"What we are missing here are artifacts, organic material. But this kind of work should continue until facts are found," he said.

However, Bosnia has little archaeological expertise. Teams of experts should be working on the hills simultaneously but the country does not even have an archaeological institute and should first establish one, he recommended.

"Start now! This is the time. You are just scratching the surface. There is a lot to do here. Egypt can help you with experts," he said.

Yahoo! News
  vrijdag 15 september 2006 @ 21:16:04 #252
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_41846091
Ik las ook dat Zahi Hawass met Osman had gesproken.

Wel in de goeie zin van het woord. Ik hoop alleen niet dat Hawass, Oswan wat tips geeft over bevindingen stil houden. Want anders komen we dalijk nog niet alles te weten over deze 'pyramide'.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_41850700
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 21:16 schreef Ticker het volgende:
Ik las ook dat Zahi Hawass met Osman had gesproken.

Wel in de goeie zin van het woord. Ik hoop alleen niet dat Hawass, Oswan wat tips geeft over bevindingen stil houden. Want anders komen we dalijk nog niet alles te weten over deze 'pyramide'.
Nee he, gaat ie zich nu ook nog bemoeien met zaken buiten egypte!? Moet niet gekker worden...
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 16 september 2006 @ 00:21:19 #254
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_41851520
het was geen direct contact... maar Hawass had met lof gesproken, en een student o.i.d. gestuurd.

Lees en huiver. (ach ik overdrijf wel, Hawass zou tot op zekere hoogte goede publiciteit kunnen geven. Maar die vent geloofd in alles wat ie de mensen wijsmaakt.. en dat is zo nu en dan onzin)
quote:
Egyptian expert backs pyramid project

Egyptian expert Dr. Ibrahim Aly has leant his support to the archaeological project currently underway in Visoko, to prove the existence of a pyramidal complex at the site.

In a report by the Federal News Agency (FENA) “So far there is more than enough evidence to show the need to be able to carry on further work on the site.”

He also commented on opposition to the project from the archaeological world. “It’s normal that big projects like this attract opposition from the scientific community.

“Scientists and others must understand that all pyramids around world are not the same shape and not made of the same material. Builders of these pyramids are not the same and their intended use will vary.

He added, “ABPS is going in the right direction and should not give up on this project just because some of the experts at home are not in favour of it.

APBS’ professional work and scientific approach is bearing fruit. Science is a non-stop battle to find the truth based on actual evidence. Bosnia’s Valley is worth further exploration.”

Expert from Egypt is giving full support to this project and he see that Bosnia need to have Institue for archaeology.

Ibrahimt Aly was sent to Bosnia by the Egyptian Government on the recommendation of Dr. Zahi Hawass زاهي حواس ) ) He is the third expert from Egypt to give full support to his archaeological project.
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_42038180
Hoe meer foto's ik zie hoe harder ik moet lachen

http://www.bosnianpyramid(...)idOfTheMoonRidge.JPG

welke idioot zou proberen piramides te bouwen met 100 miljoen verschillende stenen ?
  vrijdag 22 september 2006 @ 06:04:05 #256
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_42038185
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 06:00 schreef bristol het volgende:

welke idioot zou proberen piramides te bouwen met 100 miljoen verschillende stenen ?
Toch lijkt het wel op een structuur die niet door de natuur veroorzaakt is.

Ik ben dan geen archeoloog natuurlijk maar dat is m'n eerste indruk.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 22 september 2006 @ 08:19:15 #257
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_42038697
quote:

Misschien omdat het er niet in een weekje is neergezet maar dat er jaren/decennia/eeuwen overheen zijn gegaan om het af te maken?
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_42048419
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 08:19 schreef Elegy het volgende:

[..]

Misschien omdat het er niet in een weekje is neergezet maar dat er jaren/decennia/eeuwen overheen zijn gegaan om het af te maken?
Dat is mijn punt niet, de hele constructie zou helemaal niet stabiel zijn en onmogelijk om op voorhand uit te rekenen.
pi_42049125
Ik zie geen énkele recht gevormde steen op die foto's, ik zie ook geen cement of voegen, ik zie zand tussen natuurlijk gevormde stenen die zo klein zijn dat ze zelfs in de middelleeuwen er niet mee zouden bouwen. Zulke kleine steentjes aan de basis van een grote piramide ? kom op nou...

Terwijl ze in bretagne aan het spelen waren met stenen van 12 meter en 200 ton waren deze bosniers met kiezelsteentjes een piramide aan het bouwen ?
  vrijdag 22 september 2006 @ 15:59:46 #260
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_42049620
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 15:13 schreef bristol het volgende:

[..]

Dat is mijn punt niet, de hele constructie zou helemaal niet stabiel zijn en onmogelijk om op voorhand uit te rekenen.
Maar misschien is het ook helemaal geen pyramide, of ook maar iets wat daar bij in de buurt komt.

Ik heb zelf ook geen idee wat het is maar ben wel benieuwd wat ze ontdekken, of het nou een pyramide is, een grafheuvel, een landingsplaats voor interdimensionale wezens of gewoon de vuilnishoop van de plaatselijke pottenbakkerij de toevallig driehonderd jaar heeft bestaan

Het zou dus net zo goed een toevallige kunstmatige verhoging kunnen zijn alsmede een natuurlijk verschijnsel. Hoe dan ook ben ik benieuwd wat er uit gaat komen.
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  vrijdag 22 september 2006 @ 18:05:37 #261
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_42052371
quote:

LMAO..

Ben je serieus?
Je ziet en snapt toch wel dat die stenen, ooit (misschien wel 12.000 jaar geleden zoals Osman zelf denkt) een geheel waren?! En dat de tijd zoiets niet ten goede doet.

Dat is hetzelfde als wanneer iemand een spiegel laat vallen..
Jaren later vind iemand die spiegel en pakt een scherf op.
Ik begin te lachen.. en zeg haha sukkel bij de Praxis kan je een hele spiegel halen!
pi_42067877
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 18:05 schreef Ticker het volgende:

[..]
Je ziet en snapt toch wel dat die stenen, ooit (misschien wel 12.000 jaar geleden zoals Osman zelf denkt) een geheel waren?! En dat de tijd zoiets niet ten goede doet.
Neen eerlijk gezegd zie ik enkel onregelmatig gevormde versteende materie. En ik heb best wel wat fantasie hoor, ik heb een lascaux- achtige tekening van een stier op de Mars Surveyer foto's ontdekt en naar Zenit opgestuurd. Ze vonden het "heel tof". Dit is ook een hoopje geologie en lijkt op de verste verte niet op een menselijk bouwwerk.

Post eens een duidelijke foto van de opgegraven delen van de "Bosnische piramides" waarin duidelijk sprake is van stenen die enkel kunnen geplaatst zijn door mensenhanden aub.
  zaterdag 23 september 2006 @ 14:47:35 #263
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_42076321

pi_42076531
Wat leuk!

Gelukkig viel die berg ook niet op..
  zaterdag 23 september 2006 @ 18:13:10 #265
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_42081463
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 14:47 schreef Ticker het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Duidelijk niet door de natuur gemaakt of veroorzaakt.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_42140890
Op die eerste foto zie ik geen enkele steen, ik zie een steenachtige laag , toevallig mooi gevormd in stukken die lijken op chaotisch afgelijnde stenen,

Op die tweede foto loopt elke groef tussen de versteende aarde schots en scheef, zoals moeder natuur het altijd zou doen.

Dit wil ik zien :
STENEN !

Waarom graven ze niet eens één steentje op om te zien of er een andere onder ligt gestapeld? Dan zouden ze al één bewijs hebben om de wetenschappers die dit als een geologisch proces verklaren van repliek te dienen.
pi_42141024
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:20 schreef bristol het volgende:
Op die eerste foto zie ik geen enkele steen, ik zie een steenachtige laag , toevallig mooi gevormd in stukken die lijken op chaotisch afgelijnde stenen,

Op die tweede foto loopt elke groef tussen de versteende aarde schots en scheef, zoals moeder natuur het altijd zou doen.

Dit wil ik zien : [afbeelding]
STENEN !

Waarom graven ze niet eens één steentje op om te zien of er een andere onder ligt gestapeld? Dan zouden ze al één bewijs hebben om de wetenschappers die dit als een geologisch proces verklaren van repliek te dienen.
Stel je niet zo aan, je kunt toch duidelijk zien dat die laatste 2 foto's niet zijn ontstaan door de natuur. Geef jij mij eens een voorbeeld in welk het duidelijk wordt dat de natuur daar toe in staat is. Je moet niet vergeten dat je vroeger geen stratenmakers en apparatuur hebt zoals nu. Ik vind het nog verdomd netjes gedaan ook.
Reich mir den Stengel, du Bengel !
Liebling, ich habe die Kinder gefickt !
Ich werde immer wissen wer dich letzten Sommer gefickt hat !
www.catsthatlooklikehitler.com
pi_42141395
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 18:05 schreef Ticker het volgende:
[..]
Een steen valt toch niet zomaar uit mekaar ? En zoveel aardbevingen zijn er niet in dat gebied. Zelfs door vochtigheid zou een steen niet zomaar uit mekaar vallen, en wat is 12.000 jaar nou voor gesteente ?

Eén van de oudste steden ter wereld, Tiahuanaco, Bolivia , Sommige van de bouwwerken dateren van 12,500 jaar geleden. Je kan dan toch al opmerken dat andere volken iets beter materiaal gebruikten dan de Bosniers.
pi_42141479
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:25 schreef VandenBerg het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan, je kunt toch duidelijk zien dat die laatste 2 foto's niet zijn ontstaan door de natuur. Geef jij mij eens een voorbeeld in welk het duidelijk wordt dat de natuur daar toe in staat is. Je moet niet vergeten dat je vroeger geen stratenmakers en apparatuur hebt zoals nu. Ik vind het nog verdomd netjes gedaan ook.
snel even gezocht,
  † In Memoriam † dinsdag 26 september 2006 @ 14:43:34 #270
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_42141493
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 15:39 schreef bristol het volgende:

Ik zie geen énkele recht gevormde steen op die foto's, ik zie ook geen cement of voegen, ik zie zand tussen natuurlijk gevormde stenen die zo klein zijn dat ze zelfs in de middelleeuwen er niet mee zouden bouwen. Zulke kleine steentjes aan de basis van een grote piramide ? kom op nou...

Terwijl ze in bretagne aan het spelen waren met stenen van 12 meter en 200 ton waren deze bosniers met kiezelsteentjes een piramide aan het bouwen ?
Dit bouwwerk (als het dat is) is niet massief, dat is natuurlijk allang bekend.

De stelling van die Osmanagić is dat ze of daar een heuvel aantroffen en die bewerkt hebben, of de heuvel helemaal zelf gemaakt hebben met lagen aarde en hout etc. Alleen de mantel zou van steen geweest zijn, of wellicht slechts terrassen, paden en trappen.

In beide gevallen heb je dan wel een mensgemaakt object dat je piramide kunt noemen, maar je moet het in die zin niet gaan vergelijken met de stenen piramide van Cheops oid.

Het ding zou wel (graf)kamers kunnen bevatten.
pi_42141899
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:42 schreef bristol het volgende:

[..]

snel even gezocht,
[afbeelding]
Ik zie een paar lijnen die door het geheel blokken vormen. Geen enkel blok heeft een beetje dezelfde afmeting. Kun je me trouwens een bovenaanzicht van die foto laten zien ? Ben benieuwd wat er omheen zit. En wat zijn die blauwe 'blokken' eigenlijk ?
pi_42142271
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 15:00 schreef VandenBerg het volgende:

[..]
En wat zijn die blauwe 'blokken' eigenlijk ?

die blauwe blokken zijn nat

hier nog een fotootje,
  dinsdag 26 september 2006 @ 16:22:20 #273
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_42143953
Volgens mij weet ik die plaats die jij post. zie pagina 1 van deze thread.

En daar heerst juist een grote vraag over, of ze nu daadwerkelijk door de natuur zijn geschapen. Of dat het een oude cultuur is geweest..

Hier trouwens nog een foto van Bosnie:

@ Bristol, de reden dat Tiahuanaco niet onder stof en aarde ligt, zegt natuurlijk al genoeg over de gesteldheid en de omstandigheden daar.

De zogehete piramidie in bosnie, ligt verstopt onder een berg.
Heb je gezien hoe de sphynx eruit zag nadat hij in het zand werd gevonden? Die zag er ook niet uit, en dat is ook een van de redenen dat er nu een nieuw Pharaoh hoofd op zit.

[ Bericht 21% gewijzigd door Ticker op 26-09-2006 16:32:08 ]
pi_42144902
quote:
Volgens mij weet ik die plaats die jij post.
En daar heerst juist een grote vraag over, of ze nu daadwerkelijk door de natuur zijn geschapen. Of dat het een oude cultuur is geweest...
nope, die plaats die ik postte ligt in Tasmanië, jij post de giants causeway basaltstenen uit Noord-Ierland. Allebei mooie geologie.

Die nieuwe pic staat inderdaad als enige nieuws op de website, wat moet dit zogezegd voorstellen?

[ Bericht 37% gewijzigd door bristol op 26-09-2006 17:05:37 ]
pi_42145249
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 16:58 schreef bristol het volgende:

[..]

nope, die plaats die ik postte ligt in Tasmanië, jij post de giants causeway basaltstenen uit Noord-Ierland. Allebei mooie geologie.

Die nieuwe pic staat inderdaad als enige nieuws op de website, wat moet dit zogezegd voorstellen?
Die plekken zijn nat, snap ik, maar verklaard dat de blauwe kleur ? En wie zegt dat het niet man-made is ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')