abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 november 2005 @ 19:47:56 #76
120392 Coldplaya
Speed of sound
pi_32516589
Het is grote onzin om een lijn te trekken tussen het salaris van ambtenaren en het bedrijfsleven. Er is namelijk geen vraag naar die mensen. Een manager wordt afgerekend op het bedrijfsresultaat. Heeft dus veel verantwoordelijkheid. Live by the results, die by the results.

Een burgermeester of wethouder heeft veel minder prestatiedwang, kent minder stress en hoeft minder creatief te zijn. Als je een beetje fatsoen in je donder hebt, zou je geen salarisvergelijkingen gaan maken met de private sector. Zoveel talenten zie ik niet in de gemeentelijke politiek.

Marco Pastors excluis dan
Fear and Loathing in Clarksville.
pi_32517886
het is rondduit belachelijk je moet nu eens proberen 30% verhoging te vragen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_32518087
Waar, in dit advies, haal jij 30% vandaan?
pi_32519703
Wat in dit bericht niet wordt vermeld, is dat ze in moeten leveren met hun nevenactiviteiten. Dus dit topic is nog niet eens juiste berichtgeving.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_32519723
quote:
Op woensdag 23 november 2005 19:47 schreef Coldplaya het volgende:
Het is grote onzin om een lijn te trekken tussen het salaris van ambtenaren en het bedrijfsleven. Er is namelijk geen vraag naar die mensen. Een manager wordt afgerekend op het bedrijfsresultaat. Heeft dus veel verantwoordelijkheid. Live by the results, die by the results.

Een burgermeester of wethouder heeft veel minder prestatiedwang, kent minder stress en hoeft minder creatief te zijn. Als je een beetje fatsoen in je donder hebt, zou je geen salarisvergelijkingen gaan maken met de private sector. Zoveel talenten zie ik niet in de gemeentelijke politiek.

Marco Pastors excluis dan
Jij geeft precies aan waar het aan schort. Het salaris is ongelijk en jij signaleert al dat er een hoop slechte mensen zitten. Misschien is dat de reden van de salrisverhoging?

Daarnaast, de burgermeester van Amsterdam heeft juist veel meer prestatiedwang dan zijn collega's uit het bedrijfsleven, de enorme diversiviteit van zijn portfuille draagt daaraan bij.

Maar ik snap jou al, je hebt liever een volslagen idioot die beslissingen neemt over jouw onderwijs, veiligheid, zorg en die ook nog eens invloed heeft op je inkomen want dat is goedkoper. Het is te hopen voor ons land dat jij ver weg blijft van de politiek zulke kortzichtigheid is namelijk iets waar ze nergens naar op zoek zijn.
pi_32523958
quote:
Op woensdag 23 november 2005 15:51 schreef ExCibular het volgende:

[..]

Dit gedeelte is ieg niet geleend van de arme bijstandsmoeders!

Ik vind het helemaal terecht dat die beste mensen er wat bijkrijgen, deze mensen hebben een grote verantwoordelijkheid en zijn belangrijk voor de uiteindelijk economische situatie waarin wij ons bevinden. De prestaties van onze ministers hebben een direct gevolg voor onze koopkracht.

Bovendien, met alleen idealen kom je nergens! Als iemand te ver in salaris terugmoet is er gewoon minder kwaliteit waaruit kan worden gekozen.

En die onzin over bijstandsmoeders moet ook een keer zijn afgelopen. Het gaat hier om een groep vrouwen die niks verdienen. Met elk tientje gratis geld mogen ze blij zijn. Dit is een groep mensen die in veel landen moeite heeft om te overleven, maar hier is het probleem dat ze 2 keer vlees moeten eten. Natuurlijk is het belangrijk dat dezebijstandmoeders geld krijgen, maar je kan in dit land niks doen zonder ook weer wat geld te geven aan de minima. Hoeveel vaan de minima zeikerds maakt maandelijks een extra 10% van zijn salaris over speciaal voor deze minima?
Alle Nederlanders hebben recht op dat geld!
Niet alleen de minima of bijstandsmoeders of weet ik veel wie of wat!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_32528722
De politiek bestaat grotendeels uit een stel kneuzen. Het bedrijfsleven zou ze hard uitlachen als ze daar aan de slag wilden. Behalve bij die nietszeggende baantjes als "voorzitter" of "commissaris" natuurlijk, die in de ons-kent-ons kliek worden uitgedeeld en waar je er gerust 10 tegelijk van kunt hebben omdat je toch helemaal niets hoeft te doen.

Hetzelfde zie je bij de semi-overheid. Directeuren van ziekenhuizen, woningstichtingen, Schiphol en wat al niet geven zichzelf (nou ja, dat doen hun vriendjes bij de raad van comissarisen dan) een salaris waar je U tegen zegt omdat ze zogenaamd anders "naar het bedrijfsleven zouden vertrekken". ONZIN.

Ze willen het beste van 2 werelden. Het salaris van de privesector, maar de werkdruk, baanveiligheid, het zich niet hoeven verantwoorden en de subsidies e.d. van de publieke sector. Een miljoen euro salaris omdat ze toch echt bijna privesector zijn en moeten concurreren, maar verantwoording afleggen, openheid en keiharde deadlines, daar doen we natuurlijk niet aan want we zijn toch echt (semi) overheid hoor!

Kneuzen zijn het , zakkenvullers.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_32529180
quote:
Op woensdag 23 november 2005 21:23 schreef Avani het volgende:
Wat in dit bericht niet wordt vermeld, is dat ze in moeten leveren met hun nevenactiviteiten.
Dan stoppen ze daar toch gewoon mee? Dat noem ik niet inleveren, daar krijgen ze immers gewoon hun vrije tijd voor terug, terwijl ze dus een hogere beloning willen voor de tijd dat ze nog wel werken.

Als jij minder gaat werken, maar wel evenveel betaald krijgt, lever je toch ook niet in?
Verder zijn die nevenactiviteiten veelal in het bedrijfsleven en nu willen ze dus dat de belastingbetaler meer gaat betalen aan die salarissen onder het mom van "Anders kunnen we geen competente mensen meer krijgen". Pure bullshit, aangezien ik er geen reet van geloof dat als we dit zouden doen, dat er dan plotseling veel nieuwe mensen op het toneel zouden verschijnen die beter zijn dan de kliek die er nu zit.

Dezelfde kliek wil dus gewoon meer geld. Zakkenvullers zijn het!
quote:
Dus dit topic is nog niet eens juiste berichtgeving.
Denk even na voordat je dergelijke onzinnige conclusies trekt
pi_32535535
quote:
Op donderdag 24 november 2005 06:55 schreef StefanP het volgende:
De politiek bestaat grotendeels uit een stel kneuzen. Het bedrijfsleven zou ze hard uitlachen als ze daar aan de slag wilden. Behalve bij die nietszeggende baantjes als "voorzitter" of "commissaris" natuurlijk, die in de ons-kent-ons kliek worden uitgedeeld en waar je er gerust 10 tegelijk van kunt hebben omdat je toch helemaal niets hoeft te doen.

Hetzelfde zie je bij de semi-overheid. Directeuren van ziekenhuizen, woningstichtingen, Schiphol en wat al niet geven zichzelf (nou ja, dat doen hun vriendjes bij de raad van comissarisen dan) een salaris waar je U tegen zegt omdat ze zogenaamd anders "naar het bedrijfsleven zouden vertrekken". ONZIN.

Ze willen het beste van 2 werelden. Het salaris van de privesector, maar de werkdruk, baanveiligheid, het zich niet hoeven verantwoorden en de subsidies e.d. van de publieke sector. Een miljoen euro salaris omdat ze toch echt bijna privesector zijn en moeten concurreren, maar verantwoording afleggen, openheid en keiharde deadlines, daar doen we natuurlijk niet aan want we zijn toch echt (semi) overheid hoor!

Kneuzen zijn het , zakkenvullers.
idd het beste van 2 werelden.
ik vind het ronduit belachelijk dat top ambtenaren soms meer 4x zoveelk verdienden dan de minister president
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_32546614
wat is het gemiddelde salaris van een kantoorambtenaar? We discussieren er hier wel lekker op los maar volgens mij weet 95% gewoon niet waar ze het over hebben.

Ik heb zo ook m'n gedachten dat ik zwaar achterloop met m'n baan in het bedrijfsleven.. als een ambtenaar dus aanzienlijk "onder" mijn _beneden modale salaris_ zit vanwege "zijn idealen" dan mag er wel wat bij, maar daar heb ik m'n twijfels over..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_32546955
Tja, ik vind nog steeds dat VVD'ers voor het minimumloon moeten gaan werken.
pi_32558449
quote:
Op donderdag 24 november 2005 20:24 schreef kawotski het volgende:
wat is het gemiddelde salaris van een kantoorambtenaar? We discussieren er hier wel lekker op los maar volgens mij weet 95% gewoon niet waar ze het over hebben.

Gemiddeld dus zo'n 47.000 euro, bijna 2x modaal!

En dan is het nog niet genoeg?
quote:
Ik heb zo ook m'n gedachten dat ik zwaar achterloop met m'n baan in het bedrijfsleven.. als een ambtenaar dus aanzienlijk "onder" mijn _beneden modale salaris_ zit vanwege "zijn idealen" dan mag er wel wat bij, maar daar heb ik m'n twijfels over..
Gezien bovenstaande plaatje, valt mijn bedrijfsleven-salaris ook dik tegen....
pi_32560058
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 08:55 schreef Vhiper het volgende:

[..]

[afbeelding]

Bruto...
pi_32560198
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 10:27 schreef nikk het volgende:

[..]

Bruto...
Ja, en? 25.000 bruto is zo ongeveer het modale salaris in Nederland. Met ambtenaren die gemiddeld 47.000 bruto vangen, heb ik dus geen enkele medelijden.
pi_32573315
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 10:35 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ja, en? 25.000 bruto is zo ongeveer het modale salaris in Nederland. Met ambtenaren die gemiddeld 47.000 bruto vangen, heb ik dus geen enkele medelijden.
Het ligt eerder in de buurt van 30.000 euro. Maar deze salarisverhoging is dan ook meer bedoelt voor de hogere functies, niet de gehele ambtenarij.
pi_32711948
des te schandaliger dus.. de zelfverrijking is topprioriteit in de ambtenarij.. en maar klagen.. geen wonder dat de belastingen nooit naar beneden kunnen..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_32713862
Ineens weet je het
je wordt ambtenaar!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_32713987
quote:
Op woensdag 30 november 2005 23:35 schreef zhe-devilll het volgende:
Ineens weet je het
je wordt ambtenaar!
Lol, mijn buurman is filmmaker en heeft ook vrienden die best wel bekend werk afleveren. Hij vertelde me laatst dat bij het maken van een documentaire, ze er achter kwamen dat er zat ambtenaren zijn die afdelingen in het leven roepen om het beleid juist te ondermijnen. In feite doet zo'n ambtenarenapparaat dus helemaal niets, behalve werk produceren. Best een geruststellende gedachte huh ?
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_32718155
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 08:55 schreef Vhiper het volgende:

[..]

[afbeelding]

En dan is het nog niet genoeg?
[..]

Gezien bovenstaande plaatje, valt mijn bedrijfsleven-salaris ook dik tegen....
Wat een trieste voorstelling. Zelfs als je de "top" ( ) ambtenaren er uit haalt dan zal het nog zeker 10000 boven modaal liggen. Voor een 32- of 36-urige werkweek zonder waarschijnlijk ook maar een uur overtijd en natuurlijk met heeeel veel koffie.

47000 euro man, dat is echt niet normaal. Dat is 18000 euro of zo boven modaal?

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_32718928
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 18:08 schreef nikk het volgende:

[..]

Het ligt eerder in de buurt van 30.000 euro.

Hallo? Ik geef je net een staatje uit een betrouwbare bron (Volkskrant) en jij gaat hier een beetje uit de lucht gegrepen bedragen roepen?
quote:
Maar deze salarisverhoging is dan ook meer bedoelt voor de hogere functies, niet de gehele ambtenarij.
Wat het dus nog erger maakt, de top verdient zeker al meer dan genoeg!
pi_32718962
quote:
Op donderdag 1 december 2005 06:10 schreef StefanP het volgende:

[..]

Wat een trieste voorstelling. Zelfs als je de "top" ( ) ambtenaren er uit haalt dan zal het nog zeker 10000 boven modaal liggen. Voor een 32- of 36-urige werkweek zonder waarschijnlijk ook maar een uur overtijd en natuurlijk met heeeel veel koffie.
Yup en dat wil dan nog eens salarisverhoging
quote:
47000 euro man, dat is echt niet normaal. Dat is 18000 euro of zo boven modaal?

Zoiets, modaal ligt rond de 30.000 bruto
  donderdag 1 december 2005 @ 09:40:26 #97
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32719622
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 21:40 schreef Lucille het volgende:
Het salaris van de rest van de ambtenaren loopt net zo min in de pas, maar daar hoor je ze niet over. Ofwel, het zijn zakkenvullers.
Idd, wanneer krijgt mijn pa nou eens opslag? Hij werkt zich de hele week in de ronte, maar opslag ho maar

En ondertussen wel op andere dingen bezuinigen om zelf meer geld te krijgen, stelletje flikkers
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_32726179
quote:
Op donderdag 1 december 2005 08:52 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Hallo? Ik geef je net een staatje uit een betrouwbare bron (Volkskrant) en jij gaat hier een beetje uit de lucht gegrepen bedragen roepen?
quote:
Op donderdag 1 december 2005 08:55 schreef Vhiper het volgende:
Zoiets, modaal ligt rond de 30.000 bruto

Anyways, ik had het toen geloof ik van de CBS-site gehaald.
quote:
Wat het dus nog erger maakt, de top verdient zeker al meer dan genoeg!
Kennelijk niet genoeg om bepaalde types te kunnen verleiden tot een baan bij de overheid.
pi_32726754
quote:
Op donderdag 1 december 2005 14:25 schreef nikk het volgende:
Kennelijk niet genoeg om bepaalde types te kunnen verleiden tot een baan bij de overheid.
Dat soort types moet je ook helemaal niet willen voor een baan bij de overheid.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_32726843
quote:
Op donderdag 1 december 2005 14:44 schreef Seneca het volgende:

[..]

Dat soort types moet je ook helemaal niet willen voor een baan bij de overheid.
Waarom niet? Je ziet liever beroepsactivisten en mensen die nog nooit een fatsoenlijke baan hebben gehad maar wel idealen ( )op dergelijke posities?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')