quote:Op dinsdag 22 november 2005 18:21 schreef __Saviour__ het volgende:
dit zouden ze in Afrika ook eens moeten leren. Probleem opgelost.
lol dat zou ik nu ook kunnen dus dat zegt ook niksquote:Op vrijdag 25 november 2005 10:25 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Je schijnt tevens 'vredig te kunnen sterven' wanneer je de absolute verlichting hebt bereikt.
ja hij is ook niet helemaal gekquote:Op vrijdag 25 november 2005 12:56 schreef Lucille het volgende:
Op TV werd gisteren al gezegd dat de onderzoekers 's avonds de jongen niet mochten bezoeken. Hij wordt dus niet 24 uur in de gaten gehouden. Wedden dat hij dan dus wel eet.
praten lukt nooit als je 6 maanden niet mag fouragerenquote:Op dinsdag 22 november 2005 18:45 schreef Hugo- het volgende:
Ik begreep eerst dat hij 6 maanden non-stop mediteerde, maar ik lees nu dat hij tussendoor gepraat heeft? Hoe zit dat nou?
Ik vraag me af waarom je in godsnaam niet zou willen eten...Ik bedoel, als je voor de gezelligheid kunt eten, welke reden heb je dan om daar buiten niet te eten?quote:Op vrijdag 25 november 2005 12:45 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Ik heb het artikel gelezen. Maar hij zei ook dat hij soms wel at, al was het maar om de gezelligheid enzo. Ik heb er dan wel gelijk vraagtekens bij. Iedereen kan dat wel zeggen...ik denk niet dat het onmogelijk is, maar ik denk ook dat niet zomaar iedereen dit kan.
Ik persoonlijk vind het gewoon niet de goede weg, het komt op mij erg gefrustreerd over. Bedenk als je zoiets doet, dat je eigen lichaam het reclame bord of juist niet wordt. Een weldoorvoede lichtvoedenaar heb ik nog nooit gezien!! Dat zou namelijk pas echt reclame zijn.quote:Op vrijdag 25 november 2005 12:45 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Ik heb het artikel gelezen. Maar hij zei ook dat hij soms wel at, al was het maar om de gezelligheid enzo. Ik heb er dan wel gelijk vraagtekens bij. Iedereen kan dat wel zeggen...ik denk niet dat het onmogelijk is, maar ik denk ook dat niet zomaar iedereen dit kan.
inderdaad... beetje raarquote:Op vrijdag 25 november 2005 13:16 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom je in godsnaam niet zou willen eten...Ik bedoel, als je voor de gezelligheid kunt eten, welke reden heb je dan om daar buiten niet te eten?
waar op TV?quote:Op vrijdag 25 november 2005 12:56 schreef Lucille het volgende:
Op TV werd gisteren al gezegd dat de onderzoekers 's avonds de jongen niet mochten bezoeken. Hij wordt dus niet 24 uur in de gaten gehouden. Wedden dat hij dan dus wel eet.
790 Mhz geloof ik ergensquote:
quote:Op vrijdag 25 november 2005 12:56 schreef Lucille het volgende:
Op TV werd gisteren al gezegd dat de onderzoekers 's avonds de jongen niet mochten bezoeken.
jij zit er wel vaker naast met je gevoelsmatige indrukken die je van iemand hebt.quote:Op vrijdag 25 november 2005 13:20 schreef Stenny het volgende:
[..]
Ik persoonlijk vind het gewoon niet de goede weg, het komt op mij erg gefrustreerd over. Bedenk als je zoiets doet, dat je eigen lichaam het reclame bord of juist niet wordt. Een weldoorvoede lichtvoedenaar heb ik nog nooit gezien!! Dat zou namelijk pas echt reclame zijn.
komop zeg, ieder weldenkend mens weet dat als je een dag of zes niet drinkt dat je dan dood gaatquote:Op vrijdag 25 november 2005 15:56 schreef Mirage het volgende:
Ik hou het tot op zekere hoogte best voor mogelijk en vind het zeker interessant.![]()
juist, weldenkend dusquote:Op vrijdag 25 november 2005 16:05 schreef Dromenvanger het volgende:
Wat versta je onder weldenkend?
Dat je afwijkingen van het normale niet gelooft? Dat je alleen maar in je eigen referentie-kader bezig bent? En dat je dus alles dat enigszins afwijkt van je eigen denkbeelden naar het land der fabels verwijst?
Waar geloof jij dan wél in?quote:Op vrijdag 25 november 2005 16:07 schreef bonke het volgende:
[..]
juist, weldenkend dusalhoewel ik ook niet in fabeltjes geloof
nee het gaat hier om de waarheid ( truth weet je wel ) en dat jullie lichtvoeding en die andere onzin als waarheid zien moeten jullie wetenquote:Op vrijdag 25 november 2005 16:05 schreef Dromenvanger het volgende:
Wat versta je onder weldenkend?
Is dat je benadering van weldenkendheid dan zit je hier niet op je plek. Want hier gaat het om het bovennatuurlijke en paranormale.
Maar Bonke zit sowieso de hele tijd te trollen in thruth. Heb hem zelden iets zien toevoegen ook.
tuurlijk geloof ik wel ergens inquote:Op vrijdag 25 november 2005 16:09 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Waar geloof jij dan wel in?
Nergens in?
Maar je gelooft ook niet in een kans van 0,001 procent dat het waar kan zijn ?quote:Op vrijdag 25 november 2005 16:11 schreef bonke het volgende:
[..]
tuurlijk geloof ik wel ergens in
maar alleen in tastbare dingen, geen verhalen van anderen die volgens mij gewoon niet waar kunnen zijn
Dit is onjuist.Het hindoeisme is veel ouder. Het hindoeisme is gebaseerd op Veda's die duizenden jaren voor christus zijn gemaakt. Veel hindoes zien boeddhisten dan ook als afvallige hindoes.quote:Op vrijdag 25 november 2005 10:25 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het boeddhisme staat wel los van hindoeisme, voor zover ik weet. In elk geval was boeddhisme er eerder, dus dan is het eerder andersom.
Maar ìs dat wel altijd zo ?quote:Op vrijdag 25 november 2005 16:00 schreef bonke het volgende:
[..]
komop zeg, ieder weldenkend mens weet dat als je een dag of zes niet drinkt dat je dan dood gaat
geen voedsel eten hou je misschien een dag of 60 vol maar daana ga je gewoon dood net als ieder mens
maarja dat je het misschien mogelijk vind komt denk ik vanwege het feit dat je moddereert in truth( dus dan moet je eigenlijk wel zeggen dat je er iets van gelooft )
afwijkingen kunnen er altijd zijn, maar dan zijn deze meestal wel verklaarbaar.quote:Op vrijdag 25 november 2005 16:13 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Maar je gelooft ook niet in een kans van 0,001 procent dat het waar kan zijn ?
en zolang er niemand een verklaring heeft gevonden is iets per definitie niet waar ?quote:Op vrijdag 25 november 2005 16:24 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
afwijkingen kunnen er altijd zijn, maar dan zijn deze meestal wel verklaarbaar.
het gaat er in TRU vaak om dat er verklaringen worden besproken die nergens op gestaafd zijn, slechts op basis van vermoedens doen de wildste verhalen de ronde.
Mirage, ik neig ernaar het met je eens te zijn. Zolang lichtvoeding zó moeizaam blijft gaan bij ieder waarvan ik zijn/haar ervaringen lees, vind ik het twijfelachtig. Waarom zie je geen lichtvoedenaars met een normaal 'slank-stevig' gewicht? Al die iele bekjes, nee, ik vind dat niets. Kan lichtvoeding niet echt voeden? Het lijkt er meer op dat je in leven kunt blijven, ja, dat wel, maar daar is dan ook veel mee gezegd?quote:Op vrijdag 25 november 2005 15:56 schreef Mirage het volgende:
Ik hou het tot op zekere hoogte best voor mogelijk en vind het zeker interessant.
Wie weet wat je allemaal via je huid (om maar iets te noemen) tot je kan nemen.
Daarnaast verbrand je erg weinig als je fulltime mediteert.
De geest is een sterk wapen en net als dat ik geloof dat als je jezelf aanpraat dat je ziek wordt er vanzelf ergens een gezwel de kop opsteekt kan het wmb ook de andere kant op werken.
Om het een tijdje te doen om tot jezelf te komen, of jezelf te zuiveren..of iets dergelijks.. daar kan ik mij wel wat bij voorstellen. Desnoods om uit te vinden wat het met je zal doen of waar het je zal brengen.
Maar om zo langere tijd of fulltime door het leven te willen gaan (aangenomen dat dat zou kunnen), daar zie ik niets in.
Wat er ook in je lichaam huist, noem het ziel/geest... het zít nu in een lichaam.
Je bent nú mens, wat je ervoor of erna bent/zal zijn doet er niet zo toe imo. Je leeft nú als mens op aarde in een lichaam.
Een lichaam is er op gebouwd te voedsel tot zich te nemen.
Voor mij komt het willen leven op lichtvoeding e.d. over als "jezelf verloochenen", althans dat wat je nu bent.
Geef mij dus maar mijn watertje en mijn pan met aardappelen op uur en tijd![]()
dat weten we niet, maar voor dat er onderzoek gedaan is al allerlei ongefundeerde zaken als oorzaak aanmerken lijkt me niet constructiefquote:Op vrijdag 25 november 2005 16:28 schreef Mirage het volgende:
[..]
en zolang er niemand een verklaring heeft gevonden is iets per definitie niet waar ?![]()
alles wat leeft heeft voedsel nodig, planten, dieren, mensen,vissen bomen enzquote:Op vrijdag 25 november 2005 16:13 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Maar je gelooft ook niet in een kans van 0,001 procent dat het waar kan zijn ?
Dat er altijd een kans bestaat dat het onmogelijke waar kan zijn ook. Met miljarden mensen is er altijd wel een heftige uitzondering op de regel. Zoals dit jochie dat misschien niet eet en drinkt ook. Wie weet. Een afwijking van het normale, zo moeilijk hoeft dat niet te zijn. Zeker niet als je oefent.
wat is er zo dom aan om gewoon niet te geloven dat je 6 maanden zonder water en brood kan ?quote:Op vrijdag 25 november 2005 16:44 schreef Enyalius het volgende:
echt sommige mensen moeten eens meer verdieping in wat lichtvoeding is ipv domzinnige conclusies en vooroordelen er over te hebben. moet zeggen dat ik niet anders was, maar na me er wel in verdiept te hebben uit interesse... het is beter om een basis kennis van het onderwerp te hebben voor iemand zijn bek open trekt.
lees het boek van Jasmuheen genaamd Lichtvoeding. dan zie je meteen dat er meer bij komt kijken dan alleen de voedingswaarde.
tuurlijk, maar als je een mens, een dier of een vis bent heb je tastbaar voedsel nodig ( dus geen energie van dode dingen )quote:Op vrijdag 25 november 2005 16:46 schreef Enyalius het volgende:
en voedsel komt in meerdere vormen en soorten dan het standaard voedsel dat wij elke dag tot ons nemen.
quote:Op vrijdag 25 november 2005 16:46 schreef bonke het volgende:
[..]
wat is er zo dom aan om gewoon niet te geloven dat je 6 maanden zonder water en brood kan ?
zonder licht gaan we ook doodquote:Op vrijdag 25 november 2005 16:49 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Het feit dat mensen bij voorbaadt iets aanmerken als onmogelijk, dat begrijp ik dus niet
Ik geloof ook niet alles, maar zelfs het meest onmogelijke durf ik een beetje te geloven.
Ik denk trouwens dat licht veel voeding kan bevatten, dat licht ook het enige is dat je nodig kunt hebben, dan is het een kwestie van hoe je lichaam is afgesteld ook. Maar ik ben er geen expert in. Ik weet wel dat licht veel energie bevat.
Kloptquote:Op vrijdag 25 november 2005 16:51 schreef bonke het volgende:
[..]
zonder licht gaan we ook dooddus dat we het nodig hebben staat vast
ik stel voor dat we bij de volgende hulpactie voor Afrika een zooi van die boeken sturen ipv geldquote:Op vrijdag 25 november 2005 16:44 schreef Enyalius het volgende:
echt sommige mensen moeten eens meer verdieping in wat lichtvoeding is ipv domzinnige conclusies en vooroordelen er over te hebben. moet zeggen dat ik niet anders was, maar na me er wel in verdiept te hebben uit interesse... het is beter om een basis kennis van het onderwerp te hebben voor iemand zijn bek open trekt.
lees het boek van Jasmuheen genaamd Lichtvoeding. dan zie je meteen dat er meer bij komt kijken dan alleen de voedingswaarde.
en die baby kreeg geen water door bijvoorbeeld een geknapte waterleiding?quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:05 schreef Mirage het volgende:
wel jammer dat het babyverhaal "over het hoofd" wordt gezien.
Misschien had die baby een gigantische overlevingsdrang in zichquote:Op vrijdag 25 november 2005 17:05 schreef Mirage het volgende:
sja, als je in koud water ligt gaat je hart minder snel kloppen, je hebt minder zuurstof nodig en er gebeuren nog meer dingen met je lichaam uit zelfbeschermingquote:Op vrijdag 25 november 2005 17:05 schreef Mirage het volgende:
ik geloof dat jij mijn post niet geheel hebt gelezen of niet op de link hebt geklikt ?quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:16 schreef bonke het volgende:
[..]
sja, als je in koud water ligt gaat je hart minder snel kloppen, je hebt minder zuurstof nodig en er gebeuren nog meer dingen met je lichaam uit zelfbescherming
dat een kind in zo`n toestand na een paar uur weer tot leven kan worden gewekt vind ik heel mooi, en ik kan dat ook best wel geloven
maar waarschijnlijk is het verhaal lichtelijk overdreven en zijn die paar uur misschien een half uur geweest
quote:Kinderen die in het water vallen en op onverklaarbare wijze uren later toch nog leven ( of weer gereanimeerd kunnen worden).
Daar heb ik heel andere informatie over.quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:34 schreef bonke het volgende:
[..]
ik dacht ik pak deze van je
nu die andere baby dan maar es
kinderen transpireren bijna niet dus ze verliezen minder vocht
en ik mag ook aannemen dat de baby na die week meer dood dan levend was
een baby zou het langer volhouden dan een volwassene omdat die wel transpireren en veel meer vocht verliezen
dit klinkt als pep-talk voor het eigen geloofquote:Op vrijdag 25 november 2005 19:17 schreef Dromenvanger het volgende:
Een baby is sowieso kwetsbaarder als je het mij vraagt.
Op veel gebieden ook.
Bonke denkt het beter te weten, maar slaat de plank vaak mis. Misschien schept dat hoop, dat een ongelovige het mis kan hebben ook. Dat de ongelovigen juist minder rationeel in het leven staan
Ook zonder Bonke is er hoopMaar toch leuk dat mensen af en toe het tegendeel willen bewijzen
Een beetje verzet kan nooit kwaad
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |