Oftewel een pop die veel geld oplevert over de ruggen van veel goedgelovige mensen.quote:Een omheining is om Ram's boom gebouwd om te voorkomen dat pelgrims hem aanraken; toen een tweede omheining, en een derde komt eraan. Ook is er een parkeerplaats voor bussen. Ram bevindt zich inmiddels in het midden van een groeiende cirkel rotzooi.
Er zijn volgens mij veel ooggetuigen bij inmiddels. Niemand zou nog hebben beweerd dat hij gegeten, gedronken (want dat doet ie dus ook neit) of bewogen heeft!quote:Op dinsdag 22 november 2005 18:20 schreef Dementor het volgende:
Zou hij misschien toch niet stiekem eten?
Als je die allemaal 5 euro geeft houden ze dat ook een jaar vol bwvs.quote:Op dinsdag 22 november 2005 18:22 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Er zijn volgens mij veel ooggetuigen bij inmiddels. Niemand zou nog hebben beweerd dat hij gegeten, gedronken (want dat doet ie dus ook neit) of bewogen heeft!
Dat eerste is inderdaad opmerkelijk. Waarschijnlijk gaat het hier om een bepaalde volksgodsdienst, of gewoon om een verkeerde vertaling van de Engelse media van bepaalde woorden. Het kan ook zijn dat de moeder geen Boeddhiste is...quote:Op dinsdag 22 november 2005 18:22 schreef Seneca het volgende:
Ik vind hier wel een aantal opmerkelijke uitspraken in terug:
- "God zal hem voeden"? Ik dacht dat het Boeddhisme het bestaan van goden ontkende, laat staan van een God.
- Waarom gaan pelgrims de jongen aanbidden? Ik dacht dat het Boeddhisme leert dat een Boeddha geen god is, slechts een verlicht iemand, en dus niet aanbeden hoeft te worden.
Kan iemand me dit misschien uitleggen?
in het boedhisme ontken je geen goden. maar je bent ze ook niet dienstig en volgt ze dus niet als een dom mak schaap zoals anderen geloven. je bent met je eigen spirituele groei bezig, met je eigen ontwikkeling op welk gebied dan ook. je kan, als je even "vast zit", een god of iets vergelijkbaars aanroepen en er mee samenwerken om verder te komen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 18:22 schreef Seneca het volgende:
Ik vind hier wel een aantal opmerkelijke uitspraken in terug:
- "God zal hem voeden"? Ik dacht dat het Boeddhisme het bestaan van goden ontkende, laat staan van een God.
- Waarom gaan pelgrims de jongen aanbidden? Ik dacht dat het Boeddhisme leert dat een Boeddha geen god is, slechts een verlicht iemand, en dus niet aanbeden hoeft te worden.
Kan iemand me dit misschien uitleggen?
quote:Op dinsdag 22 november 2005 18:35 schreef Enyalius het volgende:
zal wel lager liggen dan onder normale omstandigheden. als ik diep mediteer zit ik ook automatisch lager. maar deze gozer lijkt mij intens bezig te zijn...
Ik dacht dat het Boeddhisme goden zag als personificatie van bepaalde dingen, maar niet zo zeer als goden op zich. In ieder geval ontkent het Boeddhisme een god in de vorm van een almachtige, scheppende entiteit. Of heb ik het nu verkeerd?quote:Op dinsdag 22 november 2005 18:33 schreef Enyalius het volgende:
[..]
in het boedhisme ontken je geen goden. maar je bent ze ook niet dienstig en volgt ze dus niet als een dom mak schaap zoals anderen geloven. je bent met je eigen spirituele groei bezig, met je eigen ontwikkeling op welk gebied dan ook. je kan, als je even "vast zit", een god of iets vergelijkbaars aanroepen en er mee samenwerken om verder te komen.
in het boedhisme aanbid je geen god, je maakt ook geen afgods beelden, of beelden van goud. toch doen sommige richtingen van dat geloof het toch. maarja het is precies hetzelfde als dat er kruizen met jezus er aan in de kerk worden opgehangen. dus de pot verwijt de ketel in dit geval.
je "aanbid", idoliseerd, eerder een zeer verlicht individu. Maitreya Boedha in dit geval.
daar ligt je eigen verantwoordelijkheid. sommige mensen doen absurde dingen, zoals die mummificaties en dat jochie dat er als de hulk uitziet. dit however zijn vrij standaard zaken die veel vaker voorkomen dan men denkt. alleen worden ze door oudere mensen gedaan en niet door zo'n jonge gast. en ja iedereen is bezig op zijn eigen manier om zijn ziel verder te onwikkelen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 18:42 schreef Dromenvanger het volgende:
Maar is het nodig om je ziel zo te ontwikkelen? Ga je dan niet al snel naar het bezetene toe?
Het boeddhisme ziet goden als titelnamen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 18:43 schreef Seneca het volgende:
[..]
Ik dacht dat het Boeddhisme goden zag als personificatie van bepaalde dingen, maar niet zo zeer als goden op zich. In ieder geval ontkent het Boeddhisme een god in de vorm van een almachtige, scheppende entiteit. Of heb ik het nu verkeerd?
Ik kan het ongetwijfeld niet zo goed uitleggen als die Boeddhist, maar als God de schepping gemaakt heeft, dan is hij niet onveranderlijk. Hij verandert dan namelijk van 'hij die schept' in 'hij die geschapen heeft'. En volgens Boeddhisten kan dat wat perfect is niet veranderen. Dus kan God per definitie niet perfect zijn. Hoe kan een perfect wezen trouwens eenzaam zijn?quote:Op dinsdag 22 november 2005 22:07 schreef Dromenvanger het volgende:
Hij besluit te scheppen en is niet almachtigWant hij is onderhevig aan zijn wil om te scheppen
Wat nou als hij schept omdat hij leven wil zien? Dat hij iets wilt scheppen dat goed is? Waarom is hij dan niet almachtig? Wie weet heeft hij geschept omdat hij eenzaam was in zijn eentje, heb dat al verteld. Misschien was hij alleen op de wereld als kracht, misschien wilde hij avontuur zien of wat dan ook. Dan kun je zeggen, hij kon zichzelf niet beheersen, ondertussen heeft hij wel voor miljarden levens gezorgd en nog meer dieren, dat een aantal zich niet 100 procent lekker voelt maakt niet uit. Er zijn altijd geniet momenten te verkennen.
Ben je in staat om een universum te scheppen dan ben je The Lord en dus God.
Ik twijfel nog tussen van alles en nog wat. Ik geloof in architectuur eerder. In ideale verhoudingen en symmetrie en nog meer. Maar dan nog is het een schepping gedaan door een architect die veel voor elkaar kreeg. Of het is een oerknal of whatever het kan zijn. De toekomst zal het allemaal lerenMisschien komt de almachtige wel op bezoek ooit, dat hij ons allemaal komt vertellen hoe hij het geflikt heeft, dat het tijd nodig heeft ook allemaal.
Ben je in staat tot een schepping als deze. Dan mag je je best God noemen. Of hoe je het ook noemt. Van mijn part heet de schepper Allah. Wat boeit het nou.
Hij is onderhevig aan zijn wil om te scheppen begrijp ik dus niet. Leg het eens uit danAls hij wilt scheppen dan schept hij gewoon, omdat alles van hem is. Hij is de baas van alles ook.
Dat zaken niet goed lopen is dan weer twijfelachtig. Dat het niet goed loopt vind ik twijfelachtig. Als God almachtig is, dan zou het goed moeten lopen. Maar misschien hersteld onze lieve heer het nog allemaal een keertje. Dat hij tijd nodig heeft ook.
Ik hoop het maar. Misschien wel misschien niet. Ik geloof op dit moment dus in God. God de grote architect met gevoel voor humor ook. Die van alles heeft toegevoegd alleen nog meer mag toevoegen.
Tijd voor nieuwe opties
Je bent duidelijk een westerlingquote:Op dinsdag 22 november 2005 22:07 schreef Dromenvanger het volgende:
Hij besluit te scheppen en is niet almachtigWant hij is onderhevig aan zijn wil om te scheppen
Wat nou als hij schept omdat hij leven wil zien? Dat hij iets wilt scheppen dat goed is? Waarom is hij dan niet almachtig? Wie weet heeft hij geschept omdat hij eenzaam was in zijn eentje, heb dat al verteld. Misschien was hij alleen op de wereld als kracht, misschien wilde hij avontuur zien of wat dan ook. Dan kun je zeggen, hij kon zichzelf niet beheersen, ondertussen heeft hij wel voor miljarden levens gezorgd en nog meer dieren, dat een aantal zich niet 100 procent lekker voelt maakt niet uit. Er zijn altijd geniet momenten te verkennen.
Ben je in staat om een universum te scheppen dan ben je The Lord en dus God.
Ik twijfel nog tussen van alles en nog wat. Ik geloof in architectuur eerder. In ideale verhoudingen en symmetrie en nog meer. Maar dan nog is het een schepping gedaan door een architect die veel voor elkaar kreeg. Of het is een oerknal of whatever het kan zijn. De toekomst zal het allemaal lerenMisschien komt de almachtige wel op bezoek ooit, dat hij ons allemaal komt vertellen hoe hij het geflikt heeft, dat het tijd nodig heeft ook allemaal.
Ben je in staat tot een schepping als deze. Dan mag je je best God noemen. Of hoe je het ook noemt. Van mijn part heet de schepper Allah. Wat boeit het nou.
Hij is onderhevig aan zijn wil om te scheppen begrijp ik dus niet. Leg het eens uit danAls hij wilt scheppen dan schept hij gewoon, omdat alles van hem is. Hij is de baas van alles ook.
Dat zaken niet goed lopen is dan weer twijfelachtig. Dat het niet goed loopt vind ik twijfelachtig. Als God almachtig is, dan zou het goed moeten lopen. Maar misschien hersteld onze lieve heer het nog allemaal een keertje. Dat hij tijd nodig heeft ook.
Ik hoop het maar. Misschien wel misschien niet. Ik geloof op dit moment dus in God. God de grote architect met gevoel voor humor ook. Die van alles heeft toegevoegd alleen nog meer mag toevoegen.
Tijd voor nieuwe opties
Als wetenschappelijke onderzoeken bewijzen dat het niet kan waarom kan je die dan zomaar negeren en beweringen uit 3e hand dat veel Yogi's het kunnen wel asl bewijs aandragen? Objectieve metingen zijn toch waardevoller dan ongeteste beweringen?quote:Op dinsdag 22 november 2005 18:28 schreef Enyalius het volgende:
een lange tijd niet eten is mogelijk, ongeacht wat menig wetenschappelijk onderzoek bewijst. vele Yogi's uit India e.d. hebben ook zoiets.
Als er werkelijk iemand zou bestaan die al 50 jaar niet gegeten had dan was dat allang wereldnieuws, zelfs deze jongen waarbij de bewering maar maanden is, is blijkbaar al wereldnieuws. Waarom zijn er dan geen onderzoeken ooit geweest die aantonen dat er mensen zijn die al 50 jaar niet eten? Als het echt kon dan zou het kinderlijk simpel aan te tonen moeten zijn. En wat is niet eten? Dan dus ook geen vruchtensap, of andere voedingsstoffen in vloeibare vorm, daar kan iemand prima mee overleven. In sommige ziekenhuizen liggen comapatienten die via een infuus jaren in leven gehouden worden.quote:Sommige hebben al 50 jaar niet meer gegeten, sommige al net zo lang niet meer geslapen. ga je dood dan? zeker niet en ze zijn ook geen dunne skeletjes. het heet simpelweg Lichtvoeding. Het klinkt anders dan wat het is. je voedt je namelijk van externe energiebronnen...alles wat om je heen is bestaat uit energie en je kan er energie van onttrekken, maar er zijn nog meer energiebronnen waar je jezelf mee kunt opladen en voeden.
Het is in die zin zweverig dat het nooit is aangetoond en alle onderzoeken die wel zijn aangetoond het weerspreken. Waarom is dat als het wel echt kan? Er zijn slechts halve verhalen zoals deze jongen die door geen dokter onderzocht mag worden, noch uit de tekst blijkt of hij 24 uur per dag door onafhankelijke waarnemers in de gaten wordt gehouden. Begrijp me niet verkeerd, ik ben helemaal voor een "open mind", maar waarom is het bij dergelijke zaken altijd vloeken in de kerk als je wil weten waarom het nooit in gecontroleerde omstandigheden gereproduceerd kan worden? Omdat dan de magie verloren gaat en het dan niet werkt, maar wel nog steeds echt bestaat zolang je het maar niet serieus gaat meten? Dat komt dichtbij bv wichelroede lopers, die steevast zeggen dat als ze getest worden en falen, dat hun veld verstoord wordt, maar dat ze het zonder gemeten te worden wel kunnen. Kan natuurlijk wel waar zijn, maar is wel een hele makkelijke uitweg, het kan minstens net zo goed betekenen dat het niet waar is toch? Een open mind betekent toch niet per se een blind mind voor logica en de realiteit toch?quote:in de tekst staat dat de moeder vindt dat die jongen in de nacht/ochtend er bijna dood uitziet, maar gedurende de dag als de zon schijnt weer levendiger aanvoelt. simpelweg opladen met zonneenergie, dat is weldegelijk mogelijk, niks zweverigs aan. verscheidene monniken en yogi's kunnen en doen dat. iets wat ze degelijk in meerdere landen kunnen proberen, alleen het is een lastig proces en niet voor iedereen weggelegd. komt voorbereidingen bij kijken.
Nu ga je wel heel makkelijk uit van misbruik van anderen en de betrouwbaarheid van die jongen. Laten we eerlijk zijn, hij gaat zelf in het openbaar zitten, als hij dit allemaal niet wil, dan kan hij ook op z'n zolderkamertje gaan zitten, dat verhaal klopt dan niet.quote:wat ik wel weer minder vind is al die mensen die er meteen zo'n ophef over maken. lading pelgrims, nemen lading zooi mee, verzieken de omgeving weer, gozertje wordt gebruikt om dingen aan de man te brengen die je normaal niet es aan de stoeptegels kwijt raakt. wel jammer.
mc donalds.quote:Op vrijdag 25 november 2005 01:50 schreef merlin693 het volgende:
die hamburgers van Mac doen wel goed he !
quote:Op dinsdag 22 november 2005 18:20 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Oftewel een pop die veel geld oplevert over de ruggen van veel goedgelovige mensen.
Bij het boeddhisme kan je inderdaad 'God' (Buddhavista) worden. De tijdelijkheid is maar relatief, in feite zijn alle Buddhavistas voor altijd, zoals de bekende 'Kan'on'. Je wordt het ook niet makkelijk, er zijn maar weinig die de werkelijke verlichting bereiken. Je schijnt tevens 'vredig te kunnen sterven' wanneer je de absolute verlichting hebt bereikt.quote:Op dinsdag 22 november 2005 18:53 schreef Overlast het volgende:
[..]
Het boeddhisme ziet goden als titelnamen.
Mensen met een goed karma kunnen een tijdje deze titel opzich nemen, en worden dus tijdelijk god.
Maar ook de "tijdelijke goden" zullen dus weer reincarneren(als mens/dier/god etcetc.
Over de almachtige god ben ik niet zeker, het boeddhisme komt natuurlijk voort uit het hindoeisme en daar is wel een rangorde van goden. Volgens mij erkent het hindoeisme ook 1 god die alles heeft geschapen. Deze god is echter niet belangrijk, het gaat er namelijk om wat je nu aan de goden hebt.
Het was zo'n toevalquote:Important dates in November...and towards the 12:12:13 Stargate in December
In November the Sun is in Scorpio, and moves into Sagittarius on the 22nd of November. The New Moon is on the 2nd of November, and the Full Moon on the 16th.
Mercury moves into Retrograde on the 14th of November through the 3rd of December, and this will intensify the difficulties and chaos of the changes being experienced. The retrograde will be in Scorpio and Sagittarius, and it will affect relationships and facilitate spiritual breakthrough and awakening. Many who are not yet on the path of Conscious Ascension will begin through process at this time, and another wave will commence.
This heightened and powerful energy will surge towards the 12:12:13 Stargate on the 12th of December and will culminates at the Solstice on the 22nd of December. In December Pluto moves into conjunction with the Galactic Center or Great Central Sun. The Sun itself joins the conjunction between the 15th and 17th December. The Energies for Transformation will radiate out from the Great Central Sun and be amplified through Pluto and the Sun. At this time, dearest Lightworkers, those of you who have completed your Alignments will shine like the Sun itself. You will be Radiant Stars of Light. People around you will sense and feel the Light that radiates out from you. You will be the Golden of Radiant Ones. You will form a network of Light and Hope and you will transform the Planet.
This is indeed a blessed time and a wonderful time. We watch with great joy as you wonderful Human Angels take your first steps into this Radiant Reality of Light.
As you pass through this Transformation, we ask you to remain centered and peaceful and keep your trust. Keep your balance. You have worked hard to achieve this balance as individuals. Now is the time to hold your balance as a Group and let the Planet see your Radiant Light!
Ik heb het artikel gelezen. Maar hij zei ook dat hij soms wel at, al was het maar om de gezelligheid enzo. Ik heb er dan wel gelijk vraagtekens bij. Iedereen kan dat wel zeggen...ik denk niet dat het onmogelijk is, maar ik denk ook dat niet zomaar iedereen dit kan.quote:Op vrijdag 25 november 2005 12:38 schreef Stenny het volgende:
Er stond in de vorige Paravisie een foto van een man die al heel lang aan lichtvoeding doet. Eerlijk gezegd vond ik deze foto niet bepaald een reclamebord voor het fenomeen.Hij zag er namelijk eng mager uit, mijn mening!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |