Toch adviseerd de politie regelmatig geen aangifte te doen bij zulke zaken.quote:Op dinsdag 22 november 2005 10:36 schreef Aurelium het volgende:
Gewoon aangifte doen, anders gebeurt er nooit wat. Honkbalknuppel gereed houden.
Als ik alleen woonde zou ik dat doen. Maar ik heb ook nog een vriendin om rekening mee te houden. Ik zit overigens ook weer niet stil, maar een aangifte zit er even niet in.quote:Op dinsdag 22 november 2005 10:36 schreef Aurelium het volgende:
Gewoon aangifte doen, anders gebeurt er nooit wat. Honkbalknuppel gereed houden.
Inderdaad moet je daar om denken. En je buurvrouw, straks is zij wel/alsnog de lul.quote:Op dinsdag 22 november 2005 10:42 schreef Verbal het volgende:
[..]
Als ik alleen woonde zou ik dat doen. Maar ik heb ook nog een vriendin om rekening mee te houden. Ik zit overigens ook weer niet stil, maar een aangifte zit er even niet in.
V.
quote:Op dinsdag 22 november 2005 10:38 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Toch adviseerd de politie regelmatig geen aangifte te doen bij zulke zaken.
Dus zo zie je maar, gewoon een grote bek hebben, iedereen en alles in elkaar slaan, jezelf misdragen etc loont.
Vergis je niet in politie Hilversum. Ik stond daar een keer op kerstavond (alsof je dat voor je lol doet) kreeg ik het verzoek of ik de dag erna terug wilde komen. Toen ik redelijk door het lint ging kon het wel, maar moest ik wel wachten tot ze klaar waren met het kerstdinerquote:Op dinsdag 22 november 2005 10:31 schreef Verbal het volgende:
En de politie raadde het ons af aangifte te doen. Niet omdat ze niet wilden, integendeel, maar omdat die lui wisten waar we woonden en we dan dus waarschijnlijk niet al te malse represailles konden verwachten
Familie Van Dijk?quote:Op dinsdag 22 november 2005 10:35 schreef Verbal het volgende:
Hilversum.
Precies mijn gedachtequote:Op dinsdag 22 november 2005 11:09 schreef EdvandeBerg het volgende:
Familie Van Dijk?
Hilversum bestaat uit wel meer ellende de dan familie Van Dijk hoorquote:
Waarom vraag je het dan?quote:Op dinsdag 22 november 2005 10:59 schreef Speed-Addicted het volgende:
Wat voor nationaliteit hadden de daders btw
Niet dat het wat uitmaakt overigens..
En denk je niet dat ze wraak zullen nemen? (Mocht je het gevecht zowiezo al winnen).quote:Op dinsdag 22 november 2005 11:11 schreef RetepV het volgende:
Als je niet sterker bent dan je tegenstander, moet je een werktuig pakken waardoor je toch voordeel hebt. Dat is DE basisregel om een gevecht op de aap-manier te winnen. Wil je een aap overweldigen, zorg dan dat je een beter werktuig hebt dan hij. Een stalen pijp, een honkbalknuppel, een stuurslot van een auto, bedenk het maar.
De politie van tegenwoordig is een stel laffe passievelingen. Als je ze voor dit soort zaken belt, dan krijg je alleen maar dingen te horen als 'ja meneer, ze hebben geen strafbaar feit gepleegd, dus wij kunnen niks'. Terwijl ze best genoeg kunnen, maar ze zijn zo gewend te wachten tot er iets gebeurd dat ze niet meer uit hun rol kunnen komen wanneer dat nodig is. Het juiste woord is 'vastgeroest', denk ik. Totaal geen initiatief, die mensen.
Ja, als je op straat loopt in het centrum van Hilversum, dan kom je nogal wat randdebielen tegen, inderdaad. Ik ben vaker bedreigd, idd. Maar nooit met dit soort rabiës-agressie.quote:Op dinsdag 22 november 2005 11:17 schreef MeneerTim het volgende:
Had jij niet al een keer iets dergelijks meegemaakt tijdens het uitlaten van je hond? Het komt me bekend voor.
Zo heb ik een keer aangifte willen doen van de diefstal van mijn mountainbike. Werd me door de betreffende agent gemeld dat ik nog even geduld moest hebben want hij had het erg druk. Nou ja, dat kan gebeuren: hij zat ook wel erg fanatiek achter de pc. Dus ik ben daar maar gaan zitten en na een half uur werd ik eindelijk bij hem geroepen. Zegt ie tegen mij "sorry dat het zolang duurde maar ik had het ook zo druk!" Draait die agent zijn monitor om zodat ik er ook op kan kijken, had ie gewoon gvd zitten pokeren al die tijd!quote:Op dinsdag 22 november 2005 10:50 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Vergis je niet in politie Hilversum. Ik stond daar een keer op kerstavond (alsof je dat voor je lol doet) kreeg ik het verzoek of ik de dag erna terug wilde komen. Toen ik redelijk door het lint ging kon het wel, maar moest ik wel wachten tot ze klaar waren met het kerstdiner.
Ben bang dat het tegenwoordig in alle (middel)grote steden/dorpen zo is. Gelukkig heb ik er niet zo vaak last van. Maar ben niet zo vaak meer in het centrum, werkt ook wel mee denk ik.quote:Op dinsdag 22 november 2005 11:20 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ja, als je op straat loopt in het centrum van Hilversum, dan kom je nogal wat randdebielen tegen, inderdaad. Ik ben vaker bedreigd, idd. Maar nooit met dit soort rabiës-agressie.
V.
En daar gaat het uiteindelijk allemaal om! Goed dat je het positief bekijktquote:Op dinsdag 22 november 2005 10:31 schreef Verbal het volgende:Al met al een gezellig weekend achter de rug![]()
dit lieg je....quote:Op dinsdag 22 november 2005 11:25 schreef White_Wolf het volgende:
[..]
Zo heb ik een keer aangifte willen doen van de diefstal van mijn mountainbike. Werd me door de betreffende agent gemeld dat ik nog even geduld moest hebben want hij had het erg druk. Nou ja, dat kan gebeuren: hij zat ook wel erg fanatiek achter de pc. Dus ik ben daar maar gaan zitten en na een half uur werd ik eindelijk bij hem geroepen. Zegt ie tegen mij "sorry dat het zolang duurde maar ik had het ook zo druk!" Draait die agent zijn monitor om zodat ik er ook op kan kijken, had ie gewoon gvd zitten pokeren al die tijd!![]()
![]()
Ik was echt zo met stomheid geslagen dat ik niet eens boos kon worden.![]()
Wahhaha gevoel voor humor hebben ze iig welquote:Op dinsdag 22 november 2005 11:25 schreef White_Wolf het volgende:
[..]
Zo heb ik een keer aangifte willen doen van de diefstal van mijn mountainbike. Werd me door de betreffende agent gemeld dat ik nog even geduld moest hebben want hij had het erg druk. Nou ja, dat kan gebeuren: hij zat ook wel erg fanatiek achter de pc. Dus ik ben daar maar gaan zitten en na een half uur werd ik eindelijk bij hem geroepen. Zegt ie tegen mij "sorry dat het zolang duurde maar ik had het ook zo druk!" Draait die agent zijn monitor om zodat ik er ook op kan kijken, had ie gewoon gvd zitten pokeren al die tijd!![]()
![]()
Mja, erg slim zijn ze niet. Ik heb een keer aangifte gedaan tegen een mongool in een enorme SUV die op de snelweg een vol blikje bier tegen de voorkant van mijn Mini keilde (quote:Op dinsdag 22 november 2005 11:25 schreef White_Wolf het volgende:
[..]
![]()
En daar heb je wel of niet wat constructiefs mee gedaan?quote:Op dinsdag 22 november 2005 11:45 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Mja, erg slim zijn ze niet. Ik heb een keer aangifte gedaan tegen een mongool in een enorme SUV die op de snelweg een vol blikje bier tegen de voorkant van mijn Mini keilde (. ) Die agent die de aangifte opnam had de kentekengegevens uitgeprint en voor hem op tafel gelegd. Nu kan ik uitermate goed ondersteboven lezen en liep ik dus ook naar buiten met de volledige adresgegevens van die klootzak. Nooit meer wat van de politie gehoord, maarja, ik heb toch de adresgegevens
.
Bierblikje door zijn ruit gekeildquote:Op dinsdag 22 november 2005 11:45 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Mja, erg slim zijn ze niet. Ik heb een keer aangifte gedaan tegen een mongool in een enorme SUV die op de snelweg een vol blikje bier tegen de voorkant van mijn Mini keilde (. ) Die agent die de aangifte opnam had de kentekengegevens uitgeprint en voor hem op tafel gelegd. Nu kan ik uitermate goed ondersteboven lezen en liep ik dus ook naar buiten met de volledige adresgegevens van die klootzak. Nooit meer wat van de politie gehoord, maarja, ik heb toch de adresgegevens
.
Ik kan me voorstellen dat het bijna niet te geloven is. Als het mezelf niet overkomen was, had ik het ook niet geloofd. Ik was ook werkelijk met stomheid geslagen. Ook omdat ik dat bureau binnenstapte met een bepaalt idee over agenten (zijn allemaal dik en voeren geen reet uit) en toen bleek dat dus nog te kloppen ook.quote:Op dinsdag 22 november 2005 11:28 schreef Quickie_Butt het volgende:
[..]
dit lieg je....
ik weiger te geloven dat dit echt kan
Nog niet. Met dat soort dingen kan je altijd beter even wachten, maar de visolie staat al klaarquote:Op dinsdag 22 november 2005 11:50 schreef Mr.J het volgende:
[..]
En daar heb je wel of niet wat constructiefs mee gedaan?
SUV's hebben grote durequote:Op dinsdag 22 november 2005 11:50 schreef Mr.J het volgende:
[..]
En daar heb je wel of niet wat constructiefs mee gedaan?
visoliequote:Op dinsdag 22 november 2005 12:04 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Nog niet. Met dat soort dingen kan je altijd beter even wachten, maar de visolie staat al klaar.
Of een palingvel. Vind je nooit meer terug, en blijf je ruiken. De techniek staat voor niksquote:
Vertel! Wat ga je ermee doen?quote:Op dinsdag 22 november 2005 12:12 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Of een palingvel. Vind je nooit meer terug, en blijf je ruiken. De techniek staat voor niks.
En dan op het schavot op de markt tentoonstellen !quote:Op dinsdag 22 november 2005 12:41 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Met alle dorpelingen, bewapend met fakkels en honkbalknuppels, dat soort figuren preventief in elkaar knuppelen!
En dan is het straks 4 of 5 jaar geleden dat het gebeurd is?quote:Op dinsdag 22 november 2005 12:04 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Nog niet. Met dat soort dingen kan je altijd beter even wachten, maar de visolie staat al klaar.
Kan je vanuit gaan. Ze zullen vast meer op hun kerfstok hebben.quote:Op dinsdag 22 november 2005 10:54 schreef Verbal het volgende:
Mwah, de agent die met zijn twee honden kwam vond ik verder helemaal prima. Hij vond het alleen zijn plicht om mij te waarschuwen voor alle ellende die ik mij gegarandeerd op de hals zou halen. Hij vertelde mij dit overigens nadat hij het nummerbord van die lui had gecheckt bij het bureau en even geheimzinnig had staan smiespelen in zijn radio. Ik neem aan dat die lui bij de politie bekend waren.
V.
En visolie op ze gooien!!quote:Op dinsdag 22 november 2005 12:54 schreef sr_firewire het volgende:
[..]
En dan op het schavot op de markt tentoonstellen !
quote:
Nee, gelijk zijn auto ruïneren valt niet op als je net aangifte hebt gedaanquote:Op dinsdag 22 november 2005 13:08 schreef Mr.J het volgende:
[..]
En dan is het straks 4 of 5 jaar geleden dat het gebeurd is?
Echt, die langdurige haatdragendheid van vrouwen blijft me keer op keer verbazen.
Lucht denk ik wel beter op.quote:Op dinsdag 22 november 2005 13:43 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Nee, gelijk zijn auto ruïneren valt niet op als je net aangifte hebt gedaan.
In het luchtrooster mikken, zodat het naar vis stinkt als de verwarming aangaatquote:Op dinsdag 22 november 2005 21:44 schreef EdvandeBerg het volgende:
Maar wat is k_i_m nu van plan met die visolie (of dat palingvel)? Gewoon eroverheen gieten? In de benzinetank doen, neem ik aan van niet, want dan moet je de sleutel hebben of het slot forceren. In het koelvloeistofreservoir zou ook een goeie zijn, maar dan moet je weer onder de motorkap zijn.
Visolie ben ik zelf niet mee bekend, is dat hetzelfde als trassi? Want dat stinkt!
* grindtegel onthoudtquote:Op dinsdag 22 november 2005 23:24 schreef k_i_m het volgende:
[..]
In het luchtrooster mikken, zodat het naar vis stinkt als de verwarming aangaat.
1. Ongelooflijk dat de politie zo reageert. Ongelooflijk. Waren zij er nou net niet om jou te beschermen en dat soort gasten hard aan te pakken. WTF doen gasten met zo'n strafblad nog in de maatschappij. Stuur ze naar werkkampen in de waddenzee (& slapen in paalwoningen). foreverquote:Op dinsdag 22 november 2005 10:49 schreef zoalshetis het volgende:
ik heb iets soortgelijks meegemaakt, maar wel nadat (niet heel ergnstig, maar toch) ik uit het ziekenhuis kwam . ook toen werd mij, bij het noemen van de naam van de geweldplegers, op het bureau verzocht geen aangifte te doen vanwege het strafblad van deze heerschappen, en hun mogelijke represailles. tsja, you win some and you loose some. uiteraard hebben die gasten wel wat slaag gehad later, ik kan slecht vergeten, al is het tijden later.
Ach, het ging om de repressailles en niet om het directe gevaar nietwaar?quote:Op woensdag 23 november 2005 02:22 schreef McCarthy het volgende:
[..]
2. en jij hebt ze uiteindelijk alsnog geramtright
quote:Op donderdag 24 november 2005 11:44 schreef McCarthy het volgende:
maar dus geen grote jongen?
dat hij dus in het internationale drugsmilieu zit of lid is van de russische maffia of zoquote:
ik heb het al vaker gezegd, er moet iets cummulatiefs in de straf zitten.quote:Op donderdag 24 november 2005 11:56 schreef EdvandeBerg het volgende:
Die hufters vreten van alles uit maar worden er nooit voor aangepakt. En als ze een keer ergens voor veroordeeld worden is de straf verwaarloosbaar, dus die gasten lachen erom. En er zijn nou eenmaal mensen (in dit geval meer aangeklede apen) die weten dat ze bijna overal mee wegkomen en juist om die reden gedragen ze zich nog meer als beesten.
Dat is dus het dilemma; niemand durft er werk van te maken uit angst dat ze eventjes terugkomen om verhaal te halen en zo worden ze nooit echt gestraft.
Justitie neemt bovendien bedreiging en geweld op straat niet echt serieus, zolang er geen doden vallen zijn de straffen belachelijk laag, terwijl slachtoffers er psychisch er helemaal kapot kunnen gaan, straatangst etc. Zelfde geld voor woninginbraak en gewapende overvallen, dat wordt tegenwoordig toch meer als een soort kattekwaad gezien?
Maar als je weet wie het zijn en je weet iets te verzinnen om ze goed te pakken zonder dat ze weten dat jij het bent, zou dat misschien heel goed voor jou om dit te kunnen verwerken. Die neanderthalers beledigen/bedreigen/mishandelen waarschijnlijk mensen op dagelijkse basis en dan is het toch moeilijk voor om te weten wie van al die slachtoffers de visolie in het luchtrooster heeft gekieperd.
Oh, ik vond dit al een zware jongenquote:Op donderdag 24 november 2005 11:57 schreef McCarthy het volgende:
[..]
dat hij dus in het internationale drugsmilieu zit of lid is van de russische maffia of zo
Dergelijk tuig hoort gewoon achter de tralies te zitten en moet niet meer op de maatschappij worden losgelaten. Van mij mogen recidivisten zeer langdurig achter de tralies (of liever nog in een werkkamp) worden opgesloten. Soms zou ik bijna willen dat de politie in Nederland, net als in sommige andere landen, het tuig zelf wat respect bij brengt.quote:Op donderdag 24 november 2005 11:38 schreef Verbal het volgende:
Gisteren nog uitgebreid met de wijkagent gesproken. Laten optekenen dàt ik geen aangifte doe met de reden waarom, zodat dat in ieder geval geregistreerd staat. De wijkagent was zo vriendelijk om mij de naam van de perp te vertellen, en wat hij zoal op zijn kerfstok heeft staan, en dat is een lange lijst van bedreigingen, vernieling, mishandeling, drank- en drugsmisbruik etc. etc. Geen fijn type.
Vanochtend viel mij op hoezeer ik er nog van van slag ben
Zo'n voorval grijpt toch nog behoorlijk in.
V.
Op welke juridische grondslag moet dit ''respect bijbrengen'' dan plaats vinden?quote:Op vrijdag 25 november 2005 01:24 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Dergelijk tuig hoort gewoon achter de tralies te zitten en moet niet meer op de maatschappij worden losgelaten. Van mij mogen recidivisten zeer langdurig achter de tralies (of liever nog in een werkkamp) worden opgesloten. Soms zou ik bijna willen dat de politie in Nederland, net als in sommige andere landen, het tuig zelf wat respect bij brengt.
Balen zeg. Ben blij dat het toch nog allemaal vrij goed is afgelopen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 10:31 schreef Verbal het volgende:
Al met al een gezellig weekend achter de rug![]()
V.
Zelf gaan 'praten' met die nichtenquote:Op dinsdag 22 november 2005 10:35 schreef Verbal het volgende:
Een hofje in het centrum van Hilversum. Waar op zich niet zo veel mis mee zou hoeven zijn (er wonen over het algemeen prima mensen), maar voor junks en hangjongeren is het een prima plek. En gemeente, woningbouw en politie werken niet bepaald optimaal mee om enigszins zaken te verbeteren.
V.
En die politie zich maar op de borst kloppen dat ze het aantal aangiftes naar beneden weten te halen...hoe komt dat toch?quote:Op dinsdag 22 november 2005 10:38 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Dus zo zie je maar, gewoon een grote bek hebben, iedereen en alles in elkaar slaan, jezelf misdragen etc loont.
Dit is echt te triest voor woorden, als de Politie het als op heeft gegeven.quote:Op dinsdag 22 november 2005 10:38 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
is toch te belachelijk voor woorden dat de politie aangeeft: "als je aangifte doet, dan kunnen er represailles komen." Waarvoor hebben we de politie dan?quote:Op dinsdag 22 november 2005 10:42 schreef Verbal het volgende:
[..]
Als ik alleen woonde zou ik dat doen. Maar ik heb ook nog een vriendin om rekening mee te houden. Ik zit overigens ook weer niet stil, maar een aangifte zit er even niet in.
V.
Verkeersboetes te schrijven?quote:Op dinsdag 27 december 2005 08:53 schreef Mukie het volgende:
[..]
is toch te belachelijk voor woorden dat de politie aangeeft: "als je aangifte doet, dan kunnen er represailles komen." Waarvoor hebben we de politie dan?
Ik geef 1 hint: flits...quote:Op dinsdag 27 december 2005 08:53 schreef Mukie het volgende:
[..]
is toch te belachelijk voor woorden dat de politie aangeeft: "als je aangifte doet, dan kunnen er represailles komen." Waarvoor hebben we de politie dan?
Ik weet wie het is. De politie heeft me zijn naam gegeven.quote:Op zondag 25 december 2005 20:50 schreef Jajong het volgende:
Je had er beter niks van kunnen zeggen, maar even zijn nummerbord op moeten schrijven en even naar je contacten bij de RDW of politie bellen ( Die heeft toch iedereen? ). Even een bezoekje brengen aan zijn huis/woonwagen. Vul de rest maar in.
Jij hebt ècht een fixatie, weet je dat? Je bent er zeker ook zo een die uit principe zijn koffie rechtsom roertquote:Op dinsdag 27 december 2005 06:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Vooral ook links blijven stemmen.
hij heeft wel een punt natuurlijk..quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:12 schreef Verbal het volgende:
[..]
Jij hebt ècht een fixatie, weet je dat? Je bent er zeker ook zo een die uit principe zijn koffie rechtsom roert
V.
Uiteraard. Wij hebben namelijk al jaaaaaaaaaaren een links kabinet. En goed dat het gaat.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
hij heeft wel een punt natuurlijk..
Wil jij zeggen dat Law & Order nu linkse programma punten zijn? Dacht het niet echt..quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:16 schreef Verbal het volgende:
[..]
Uiteraard. Wij hebben namelijk al jaaaaaaaaaaren een links kabinet. En goed dat het gaat.
V.
HALLO, ik begin hier toch niet met links-rechts gedoe? Ik jijbak alleen terug dat het onder 'rechts' nou niet briljant gaat, of zo.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wil jij zeggen dat Law & Order nu linkse programma punten zijn?
écht welquote:Op dinsdag 27 december 2005 11:41 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Fijne politie. Dat soort gegevens mogen ze dus nooit verstrekken.
*knuffelen!*quote:Op dinsdag 27 december 2005 06:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Vooral ook links blijven stemmen.
quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:45 schreef 2609 het volgende:
teringmietje ik had ze gewoon koud gemaakt
standaard reactie van een pussyquote:
en daar betaal je dan ook nog voorquote:Op dinsdag 27 december 2005 09:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Verkeersboetes te schrijven?
Er is met de kerst in Deventer iemand doodgeschopt, was vanmorgen op radio 1 wat vraaggesprekken met mensen aldaar, waren de laatste tijd in dezelfde buurt mensen lastig gevallen..
Nee dat is pas verstandigquote:Op dinsdag 27 december 2005 12:45 schreef 2609 het volgende:
* Begint zich steeds meer te ergeren aan deze userquote:Op dinsdag 27 december 2005 12:45 schreef 2609 het volgende:
Standaard reaktie van een Internet-puber.quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:45 schreef 2609 het volgende:
quote:Op dinsdag 27 december 2005 15:14 schreef golfer het volgende:
[..]
Standaard reaktie van een Internet-puber.![]()
geheel wederzijdsquote:Op dinsdag 27 december 2005 15:13 schreef de_puta_madre het volgende:
[..]
* Begint zich steeds meer te ergeren aan deze user
Juistquote:Op dinsdag 27 december 2005 20:28 schreef Gebleekte het volgende:
Waar is de tijd gebleven dat heel het dorp zich verzamelde met hooivorken, fakkers, knuppels en ander wapentuig om zich met zijn allen te wreken op het tuig van deze samenleving? De tijd dat iedereen bang was om iets fout te doen omdat de straffen zo hoog waren!
Wie gaat dit smerige strafstelsel van ons omgooien!!
Dit is een retorische vraag, neem ik aan.quote:Op dinsdag 27 december 2005 19:53 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
ze zijn nog niet teruggekomen om je alsnog te vermoorden?
heb je het topic wel gelezen kerel? de agenten deden gewoon hun werk, en wilden de aangifte best opnemenquote:Op woensdag 28 december 2005 10:15 schreef IntroV het volgende:
Wat een klootzakken zijn die politieagenten. Kunnen ze nu echt geen manier verzinnen om die gasten op te pakken zonder ze te laten weten wie de aangifte heeft gedaan?!
Tuurlijk wilden ze die aangifte wel opnemen, maar ze gaven ook aan dat 't wel gevaar zou opleveren voor de TS. Daar reageerde ik op.quote:Op woensdag 28 december 2005 10:28 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
heb je het topic wel gelezen kerel? de agenten deden gewoon hun werk, en wilden de aangifte best opnemen
waarom zijn ze dan klootzakken volgens jou? omdat ze hem op de hoogte stelden van eventueel gevaar voor ts?quote:Op woensdag 28 december 2005 10:29 schreef IntroV het volgende:
[..]
Tuurlijk wilden ze die aangifte wel opnemen, maar ze gaven ook aan dat 't wel gevaar zou opleveren voor de TS. Daar reageerde ik op.
Zoals ik al zei:quote:Op woensdag 28 december 2005 10:35 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
waarom zijn ze dan klootzakken volgens jou? omdat ze hem op de hoogte stelden van eventueel gevaar voor ts?![]()
De politie past de wet toe, maar kan deze niet veranderen. Die agenten doen gewoon hun werk, binnen de grenzen en mogelijkheden die zij hebben. "Ga dan niet bij de politie" is daarom een nogal nutteloze uitspraak.quote:Op woensdag 28 december 2005 10:42 schreef IntroV het volgende:
Zoals ik al zei:
"Kunnen ze nu echt geen manier verzinnen om die gasten op te pakken zonder ze te laten weten wie de aangifte heeft gedaan?!"
Als je je eigen burgers niet kunt beschermen, ga dan niet bij de politie.
Het probleem is dus dat er weinig mensen zijn die een aanklacht durven in te dienen, vanwege de vele bedreigingen en gewelddadigheden die de heren al op hun naam hebben staan.quote:Maar goed, om een handje te helpen: misschien kan je die gasten wel thuis oppakken een paar dagen later, omdat iemand een aanklacht tegen ze heeft ingediend.
Wat lul je nou de hele tijd vaag?!quote:Op woensdag 28 december 2005 10:49 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
De politie past de wet toe, maar kan deze niet veranderen. Die agenten doen gewoon hun werk, binnen de grenzen en mogelijkheden die zij hebben. "Ga dan niet bij de politie" is daarom een nogal nutteloze uitspraak.
[..]
Het probleem is dus dat er weinig mensen zijn die een aanklacht durven in te dienen, vanwege de vele bedreigingen en gewelddadigheden die de heren al op hun naam hebben staan.
De TS kan wel een aanklacht indienen maar wil dat blijkbaar niet, om redenen die ik best kan begrijpen. En de politie wil dat wel doen, zoals eerder gezegd. Maar als je als crimineel net iemand bedreigd hebt, en vervolgens aangeklaagd wordt voor bedreiging is het natuurlijk niet zo moeilijk om 1 en 1 bij elkaar op te tellen. En ze weten waar TS woontquote:Op woensdag 28 december 2005 10:55 schreef IntroV het volgende:
[..]
Wat lul je nou de hele tijd vaag?!
De TS kan toch een aanklacht indienen?! En dan pakt de politie die gasten een paar dagen later op. En dan weten die gasten die opgepakt worden niet door wie de aanklacht is ingediend.
Ik snap dus niet dat de politie dat niet wil doen.
De TS wil best een aanklacht indienen, maar omdat de politie zegt dat 't beter is om dat niet te doen, ziet hij er van af. Das nogal een verschil.quote:Op woensdag 28 december 2005 11:01 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
De TS kan wel een aanklacht indienen maar wil dat blijkbaar niet
Het is geen bindend advies hoorquote:Op woensdag 28 december 2005 11:29 schreef IntroV het volgende:
De TS wil best een aanklacht indienen, maar omdat de politie zegt dat 't beter is om dat niet te doen, ziet hij er van af. Das nogal een verschil.
De politie kan niet zomaar iemand oppakken, het probleem ligt niet aan de onbereidwilligheid van de agenten, het is vooral een juridisch probleem.quote:Vervolgens is mijn opmerking dat de politie beter zijn best moet doen om de onschuldige burger te beschermen. Maar daar doen ze dus geen enkele moeite voor.
Je hoeft niets te verzinnen waarmee de TS aangifte kan doen, de redenen zijn er al. Zolang onschuldige burgers echter niet beter door de wet beschermd worden blijven dit soort (erg vervelende) situaties voorkomen...quote:Dan geef ik een mogelijke oplossing waarmee de verdachte opgepakt kan worden. Niet de beste mogelijkheid misschien, maar in ieder geval probeer IK iets te verzinnen waarmee de TS toch aangifte kan doen, en de dader gepakt kan worden. Als de politie zijn best doet, kan die ook best een paar mogelijke oplossingen verzinnen. Maar ik heb 't idee dat ze 't wel lekker makkelijk vinden en zo weinig moeite hoeven te doen.
Agent: "Je kan wel aangifte doen hoor, maar je kan er op rekenen dat als wij tegen de verdachte vertellen dat jij hem hebt aangegeven, dat je dan flink in elkaar gerost wordt. Dus ik adviseer je om geen aangifte te doen. Maar dat is geen bindend advies hoor."quote:Op woensdag 28 december 2005 11:38 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Het is geen bindend advies hoorals ts een aanklacht wil indienen kan hij dat gewoon doen.
Not even closequote:Op woensdag 28 december 2005 12:13 schreef IntroV het volgende:
Agent: "Je kan wel aangifte doen hoor, maar je kan er op rekenen dat als wij tegen de verdachte vertellen dat jij hem hebt aangegeven, dat je dan flink in elkaar gerost wordt. Dus ik adviseer je om geen aangifte te doen. Maar dat is geen bindend advies hoor."
Werk je zelf bij de politie?
De Fok! knokploegquote:Maar goed, ik heb 't idee dat je op alles wat ik verzin, alleen maar negatieve reacties teruggeeft, zonder ook maar een greintje fantasie te gebruiken, of een oplossing probeert te verzinnen waarmee mensen zoals TS geholpen zouden kunnen worden.
En op het eind snap je blijkbaar toch waar het aan ligt?quote:Het bekende liedje dus: het kan niet, het mag niet volgens de wet, de burgers hebben pech. Zo komen we natuurlijk nergens.
Na zo'n incident nog steeds oogkleppen op??quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:21 schreef Verbal het volgende:
[..]
HALLO, ik begin hier toch niet met links-rechts gedoe? Ik jijbak alleen terug dat het onder 'rechts' nou niet briljant gaat, of zo.
Ga je nou maar gewoon afvragen hoe het komt dat het niet briljant gaat onder 'rechts' terwijl het blijkbaar hoog op de agenda staat daar
Jezus, zeg.
V.
neen, de kerel die de ts heeft bedreigd was daar op bezoek bij een man die blijkbaar iemand vermoord heeft.quote:Op woensdag 28 december 2005 12:30 schreef Halfgedraaide het volgende:
vervolgens zeg je dat je wat dingen hebt gehoord zoals mishandeling, drugs gebruik etc.
Maar in de OP zeg je dat het een moordenaar is?![]()
Wat is het nou?? Wat je spreekt je voortdurend tegen!!
Dan heb ik er te snel over heen gelezen.quote:Op woensdag 28 december 2005 12:35 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
neen, de kerel die de ts heeft bedreigd was daar op bezoek bij een man die blijkbaar iemand vermoord heeft.
Dat hangt er een beetje van af. Het is meer dan 2 jaar hoor, maar in het strafrecht tellen ook verschillende factoren mee... Moord (met voorbedachte rade), doodslag, evt. verzachtende omstandigheden, toerekeningsvatbaarheid, etc.quote:Op woensdag 28 december 2005 12:37 schreef Halfgedraaide het volgende:
Maar ja die krijgen ook maar 2 jaar celstraf met ons leuke rechtsysteem.![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |