Het scheelde verrotte weinig of ik was dit weekend door een of andere Neanderjosti het ziekenhuis in geschopt
![]()
Zaterdagavond ging ik mijn hond uitlaten. Ik liep op de galerij toen er een autootje zonder lichten het terrein op kwam en onder een van de carports verdween. Er stapten twee kerels uit die vervolgens toen ze mij zagen snel weer de carport onder doken, maar nu waar mijn auto stond. Dus ik loop naar beneden om poolshoogte te nemen, staat daar één van die twee types praktisch tegen mijn auto aan te zeiken. Zijn flesje bier en zijn sleutels op mijn motorkap gekwakt. Ik werd daar niet heel blij van, dus dat meldde ik hem. Althans, ik vroeg hem, enigszins verontwaardigd, of hij dat heel erg normaal vond. Die gozer draait zich om, beent op mij af, terwijl hij tegen mij schreeuwt dat als ik mijn bek niet houd hij eerst mijn hond dood zal schoppen en daarna mij. Nou ben ik niet heel erg klein, integendeel, maar hij was toch nog wat groter en breder, stond neus aan neus en haalde al uit om mij op mijn bek te rossen. Gelukkig riep op dat moment een buurvrouw die ook haar hond ging uitlaten wat er allemaal aan de hand was, want anders had ik echt in het ziekenhuis gelegen. Maar goed, die gozer begon dus tegen dat mens te bleren dat ze zich erbuiten moest houden, sloeg wat brievenbussen van de muur en trapte een ruit uit de toegangsdeur waardoor zij net hard was weggelopen, en ik liep snel om het gebouw heen om haar op te vangen.
Allebei de politie gebeld, die kwam met een busje met honden... Die lui waren inmiddels verdwenen (bleken later op bezoek te zijn bij iemand hier op het terrein... gewoon eerst effe wat mensen bedreigen -maar nog liever in elkaar rossen- wat vernielingen aanrichten en dan doodleuk nog ergens een biertje gaan zuipen). En de politie raadde het ons af aangifte te doen. Niet omdat ze niet wilden, integendeel, maar omdat die lui wisten waar we woonden en we dan dus waarschijnlijk niet al te malse represailles konden verwachten
![]()
Inmiddels ben ik erachter, van buurtbewoners die wel in de gaten hadden dat er iets aan de hand was met politie, dat diegene waar die lui op bezoek gingen, ook al in de gevangenis heeft gezeten. Wegens moord. Nu wist ik wel dat het geen lekker tiep was, maar dit was toch ook weer nieuw.
Al met al een gezellig weekend achter de rug
V.
Ja inderdaad, V. ja.