Sluit ik mij bij aan. De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik het laatste jaar maar zelden een kerk van binnen heb gezien, toch is mijn geloof springlevend.quote:Op maandag 21 november 2005 23:55 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Ik denk dat het van een diepe eerlijkheid en een gezonde nederigheid betuigt om op moeilijke vragen een antwoord open te laten.
Ik persoonlijk heb ook geen middelaar als b.v. een kerk nodig, ik hou meer van 1 op 1 contact. Een kerk kan overigens best nuttig zijn, maar het blijft mensenwerk natuurlijk.
wzp?quote:
Mee eens.quote:Op maandag 21 november 2005 23:55 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Ik denk dat het van een diepe eerlijkheid en een gezonde nederigheid betuigt om op moeilijke vragen een antwoord open te laten.
Ik persoonlijk heb ook geen middelaar als b.v. een kerk nodig, ik hou meer van 1 op 1 contact. Een kerk kan overigens best nuttig zijn, maar het blijft mensenwerk natuurlijk.
Aha ben niet zo van die internetafkortingenquote:
Ja, en de betekenis van het leven is 42.quote:Op dinsdag 22 november 2005 00:00 schreef Drugshond het volgende:
De kans dat god bestaat is 65 %
Ook in menselijke ogen een tegenstelling; predestinatie tegenover vrije wil. Ik vermoed dat het een juist onlosmakelijk aan het ander verbonden is.quote:Op dinsdag 22 november 2005 00:01 schreef du_ke het volgende:
En zeker niet dat het leven van mensen door god is bepaald.
De kans dat God NIET bestaat is daarentegen 86%quote:Op dinsdag 22 november 2005 00:00 schreef Drugshond het volgende:
Jawel.quote:Op dinsdag 22 november 2005 00:03 schreef du_ke het volgende:
[..]
Aha ben niet zo van die internetafkortingen.
Maar hier is alles goed, met jou ook?
De kans dat je het wel of niet bestaan van God in een percentage uit kan drukken is overigens 100%.quote:Op dinsdag 22 november 2005 00:05 schreef sizzler het volgende:
[..]
De kans dat God NIET bestaat is daarentegen 86%
Is toch een tikkeltje anders, eheh.quote:
Yep, maar 2000 jaar geleden wisten nog veel minder van veel meer. Over 2000 jaar weten we mischien wel de antwoorden op al die zaken waar wij nu niets vanaf weten, is het dan bewezen dat God wel of niet bestaat? Nee, want dat kan nooit bevestigd of ontkent worden, het moet geloofd worden.quote:Op maandag 21 november 2005 23:59 schreef MrX1982 het volgende:
Ik denk dat de mens te nietig is om zomaar te zeggen dat er geen God is. Er zijn zoveel dingen waar we niets van afweten.
En daarin zit dan ook de verklaring waarom ik niet geloof, ik vind die houvast in andere zaken.quote:Daar ligt meteen de kracht van het geloof. Het biedt houvast in een onzeker leven. Want dat het leven vol onzekerheden zit is evident.
Ik beweer ook niet dat mensen die wel geloven het bij het verkeerde eind hebben, ik vermoed dat ze het bij het verkeerde eind hebben maar iedereen moet de vrijheid hebben om te geloven wat hij/zij wil zolang er een ander niet door geschaad wordt.quote:Dat vind ik dan meteen het mooie aan geloof.
Nu wil ik niet beweren dat mensen die niet in God geloven het bij het verkeerde eind hebben.
66 toch?quote:Op dinsdag 22 november 2005 00:00 schreef Drugshond het volgende:
Ik vind altijd dat de mens zo verschrikkelijk wordt overschat in religies.quote:Op dinsdag 22 november 2005 00:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Yep, maar 2000 jaar geleden wisten nog veel minder van veel meer. Over 2000 jaar weten we mischien wel de antwoorden op al die zaken waar wij nu niets vanaf weten, is het dan bewezen dat God wel of niet bestaat? Nee, want dat kan nooit bevestigd of ontkent worden, het moet geloofd worden.
[..]
En daarin zit dan ook de verklaring waarom ik niet geloof, ik vind die houvast in andere zaken.
[..]
Ik beweer ook niet dat mensen die wel geloven het bij het verkeerde eind hebben, ik vermoed dat ze het bij het verkeerde eind hebben maar iedereen moet de vrijheid hebben om te geloven wat hij/zij wil zolang er een ander niet door geschaad wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |