Sluit ik mij bij aan. De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik het laatste jaar maar zelden een kerk van binnen heb gezien, toch is mijn geloof springlevend.quote:Op maandag 21 november 2005 23:55 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Ik denk dat het van een diepe eerlijkheid en een gezonde nederigheid betuigt om op moeilijke vragen een antwoord open te laten.
Ik persoonlijk heb ook geen middelaar als b.v. een kerk nodig, ik hou meer van 1 op 1 contact. Een kerk kan overigens best nuttig zijn, maar het blijft mensenwerk natuurlijk.
wzp?quote:
Mee eens.quote:Op maandag 21 november 2005 23:55 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Ik denk dat het van een diepe eerlijkheid en een gezonde nederigheid betuigt om op moeilijke vragen een antwoord open te laten.
Ik persoonlijk heb ook geen middelaar als b.v. een kerk nodig, ik hou meer van 1 op 1 contact. Een kerk kan overigens best nuttig zijn, maar het blijft mensenwerk natuurlijk.
Aha ben niet zo van die internetafkortingenquote:
Ja, en de betekenis van het leven is 42.quote:Op dinsdag 22 november 2005 00:00 schreef Drugshond het volgende:
De kans dat god bestaat is 65 %
Ook in menselijke ogen een tegenstelling; predestinatie tegenover vrije wil. Ik vermoed dat het een juist onlosmakelijk aan het ander verbonden is.quote:Op dinsdag 22 november 2005 00:01 schreef du_ke het volgende:
En zeker niet dat het leven van mensen door god is bepaald.
De kans dat God NIET bestaat is daarentegen 86%quote:Op dinsdag 22 november 2005 00:00 schreef Drugshond het volgende:
Jawel.quote:Op dinsdag 22 november 2005 00:03 schreef du_ke het volgende:
[..]
Aha ben niet zo van die internetafkortingen.
Maar hier is alles goed, met jou ook?
De kans dat je het wel of niet bestaan van God in een percentage uit kan drukken is overigens 100%.quote:Op dinsdag 22 november 2005 00:05 schreef sizzler het volgende:
[..]
De kans dat God NIET bestaat is daarentegen 86%
Is toch een tikkeltje anders, eheh.quote:
Yep, maar 2000 jaar geleden wisten nog veel minder van veel meer. Over 2000 jaar weten we mischien wel de antwoorden op al die zaken waar wij nu niets vanaf weten, is het dan bewezen dat God wel of niet bestaat? Nee, want dat kan nooit bevestigd of ontkent worden, het moet geloofd worden.quote:Op maandag 21 november 2005 23:59 schreef MrX1982 het volgende:
Ik denk dat de mens te nietig is om zomaar te zeggen dat er geen God is. Er zijn zoveel dingen waar we niets van afweten.
En daarin zit dan ook de verklaring waarom ik niet geloof, ik vind die houvast in andere zaken.quote:Daar ligt meteen de kracht van het geloof. Het biedt houvast in een onzeker leven. Want dat het leven vol onzekerheden zit is evident.
Ik beweer ook niet dat mensen die wel geloven het bij het verkeerde eind hebben, ik vermoed dat ze het bij het verkeerde eind hebben maar iedereen moet de vrijheid hebben om te geloven wat hij/zij wil zolang er een ander niet door geschaad wordt.quote:Dat vind ik dan meteen het mooie aan geloof.
Nu wil ik niet beweren dat mensen die niet in God geloven het bij het verkeerde eind hebben.
66 toch?quote:Op dinsdag 22 november 2005 00:00 schreef Drugshond het volgende:
Ik vind altijd dat de mens zo verschrikkelijk wordt overschat in religies.quote:Op dinsdag 22 november 2005 00:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Yep, maar 2000 jaar geleden wisten nog veel minder van veel meer. Over 2000 jaar weten we mischien wel de antwoorden op al die zaken waar wij nu niets vanaf weten, is het dan bewezen dat God wel of niet bestaat? Nee, want dat kan nooit bevestigd of ontkent worden, het moet geloofd worden.
[..]
En daarin zit dan ook de verklaring waarom ik niet geloof, ik vind die houvast in andere zaken.
[..]
Ik beweer ook niet dat mensen die wel geloven het bij het verkeerde eind hebben, ik vermoed dat ze het bij het verkeerde eind hebben maar iedereen moet de vrijheid hebben om te geloven wat hij/zij wil zolang er een ander niet door geschaad wordt.
Ik denk wel dat Halseme de juiste leider is maar ze heeft nog een hoop werk te verzetten om GL op een goed spoor te krijgen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 00:10 schreef MrX1982 het volgende:
Is Femke Halsema de juiste leider. Of is GL de D'66 van de toekomst.
Dat hoeft niet. God is namelijk almachtig en wij zijn natuurlijk te dom om zo'n hogere macht te begrijpen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 00:07 schreef Pracissor het volgende:
[..]
De kans dat je het wel of niet bestaan van God in een percentage uit kan drukken is overigens 100%.
Maar dan nog weten wij niet genoeg om te zeggen of God al dan niet bestaat. Dat blijft een persoonlijke keuze en geloof.quote:Op dinsdag 22 november 2005 00:09 schreef Tijger_m het volgende:
Yep, maar 2000 jaar geleden wisten nog veel minder van veel meer. Over 2000 jaar weten we mischien wel de antwoorden op al die zaken waar wij nu niets vanaf weten, is het dan bewezen dat God wel of niet bestaat? Nee, want dat kan nooit bevestigd of ontkent worden, het moet geloofd worden.
Dat kan natuurlijk. Dat is de persoonlijke afweging die ieder individu moet maken.quote:En daarin zit dan ook de verklaring waarom ik niet geloof, ik vind die houvast in andere zaken.
Dat is zo. Of je gelooft of niet elkaars mening respecteren zou de wereld een stuk mooier maken.quote:Ik beweer ook niet dat mensen die wel geloven het bij het verkeerde eind hebben, ik vermoed dat ze het bij het verkeerde eind hebben maar iedereen moet de vrijheid hebben om te geloven wat hij/zij wil zolang er een ander niet door geschaad wordt.
Op zich is dit ook een aanname.quote:Op dinsdag 22 november 2005 00:09 schreef Tijger_m het volgende:
Nee, want dat kan nooit bevestigd of ontkent worden, het moet geloofd worden.
Zeer mee eens.quote:maar iedereen moet de vrijheid hebben om te geloven wat hij/zij wil zolang er een ander niet door geschaad wordt.
Religie is een andere discussie, je kan geloven in God zonder een religie aan te hangen tenslottequote:Op dinsdag 22 november 2005 00:13 schreef Monolith het volgende:
Ik vind altijd dat de mens zo verschrikkelijk wordt overschat in religies.
Ook al geloof je niet, je bent er toch weer mee bezig.quote:Op dinsdag 22 november 2005 00:13 schreef sizzler het volgende:
[..]
Dat hoeft niet. God is namelijk almachtig en wij zijn natuurlijk te dom om zo'n hogere macht te begrijpen.
Ik ben er nog niet echt over uit. Ze genereren minder aandacht dan de SP of de PvdA. dat zie je terug in de peilingen. Je kan trachten dat via allerlei proefbalonnen om te draaien maar dat lijkt me niet echt de GL stijl. De discussie die in de partij over de ideeën van Halsema zal ontstaan kan ik alleen maar toejuichen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 00:10 schreef MrX1982 het volgende:
du_ke nu je hier toch bent. Denk je dat de koers van GL een juiste is?
Ze weten tot op heden niet echt (veel) zetels te winnen ondanks de meningen in de samenleving dat dit kabinet "slecht" is. Terwijl de PvdA en SP flink in de plus staan.
Is Femke Halsema de juiste leider. Of is GL de D'66 van de toekomst.
Ja, dat geloof ik in ieder geval welquote:Op dinsdag 22 november 2005 00:14 schreef MrX1982 het volgende:
Dat is zo. Of je gelooft of niet elkaars mening respecteren zou de wereld een stuk mooier maken.![]()
De vraag is dan wat is het juiste spoor voor GL. Femke Halsema heeft wat veranderingen voor ogen maar of de achterban daarop zit te wachten is maar de vraag. Dit met de 2 zetels verlies in het achterhoofd bij de laatste politieke barometer.quote:Op dinsdag 22 november 2005 00:13 schreef Tijger_m het volgende:
Ik denk wel dat Halseme de juiste leider is maar ze heeft nog een hoop werk te verzetten om GL op een goed spoor te krijgen.
GL is een samengeraapte partij die nog steeds zoekt naar zijn identiteit, althans, zo komt het op mij over.
PS: Gevaarlijke woorden, D'66 heeft van een flink aantal regeringen deel uitgemaakt de laatste 20 jaar, als GL daar de opvolger van is...
Ik zeg altijd maar zo: als wij hier op aarde zijn als test aan de hand waarvan God bepaald of we na ons overlijden naar de hemel gaan of naar de hel, wie zegt me dan dat jij niet gewoon een onderdeel bent van mijn testwereld?quote:Op dinsdag 22 november 2005 00:17 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ook al geloof je niet, je bent er toch weer mee bezig.
Ik ben het er niet mee eens dat ze minder aandacht generen. Ik zie Marijke Vos regelmatig op tv en daarnaast de verschillende acties van GL. Linkse Lente, omsingeling van het binnenhof maar blijkbaar slaat dat niet echt aan of kan je die acties niet omzetten in zetel winst.quote:Op dinsdag 22 november 2005 00:19 schreef du_ke het volgende:
Ik ben er nog niet echt over uit. Ze genereren minder aandacht dan de SP of de PvdA. dat zie je terug in de peilingen. Je kan trachten dat via allerlei proefbalonnen om te draaien maar dat lijkt me niet echt de GL stijl. De discussie die in de partij over de ideeën van Halsema zal ontstaan kan ik alleen maar toejuichen.
Zou GL uit dezelfde vijver vissen als SP en PvdA. Of is het toch een ander slag mens.quote:Of zij ook de jusite leider is durf ik wel te betwijfelen. Ze is best goed maar spreekt toch niet het hele potentiele publiek aan. Daarnaast is een sterke PvdA ook erg lastig voor GL.
Opzich geloof ik ook wel in een soort immens netwerk van testwerelden die elk afzonderlijk in opzicht van zijn doel functioneert maar tegelijkertijd wel (fysiek) met elkaar verbonden is in de wereld die wij kennen, dit alles met God als Regisseur.quote:Op dinsdag 22 november 2005 00:23 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ik zeg altijd maar zo: als wij hier op aarde zijn als test aan de hand waarvan God bepaald of we na ons overlijden naar de hemel gaan of naar de hel, wie zegt me dan dat jij niet gewoon een onderdeel bent van mijn testwereld?
Om schizofreen van te worden.
En sizzler denkt dat HIJ schizofreen isquote:Op dinsdag 22 november 2005 00:28 schreef Pracissor het volgende:
Opzich geloof ik ook wel in een soort immens netwerk van testwerelden die elk afzonderlijk in opzicht van zijn doel functioneert maar tegelijkertijd wel (fysiek) met elkaar verbonden is in de wereld die wij kennen, dit alles met God als Regisseur.
toch is het minder het zijn vaak gezamelijke acties waarbij SP en PvdA toch blijkbaar een hoger rendement hebben. Vaak ook samen met de vakbonden die toch meer aan SP en PvdA gelinkt worden.quote:Op dinsdag 22 november 2005 00:25 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik ben het er niet mee eens dat ze minder aandacht generen. Ik zie Marijke Vos regelmatig op tv en daarnaast de verschillende acties van GL. Linkse Lente, omsingeling van het binnenhof maar blijkbaar slaat dat niet echt aan of kan je die acties niet omzetten in zetel winst.
[..]
Deels is er natuurlijk wel overlap. Iemand als Diederik Samson die het bij de PvdA prima doet is eigenlijk veel meer een GL type. Maar bij de PvdA heeft hij meer kans om echt aan de macht te proeven, dat geldt voor meer kamerleden. Voor een deel vissen ze dus wel degelijk uit dezelfde vijver met politieke talenten en kiezers.quote:Zou GL uit dezelfde vijver vissen als SP en PvdA. Of is het toch een ander slag mens.
Gemiddeld gezien wat hoger opgeleid en wat minder in de grote steden maar juist erbuiten. Mensen die wat idealistischer zijn dan bij de PvdA en een ander idealisme dan bij de SP.
Dat is juist iets wat mij niet aanstaat aan religies. Het rigide en dé waarheid in pacht hebben mentaliteit.quote:Op dinsdag 22 november 2005 00:19 schreef Tijger_m het volgende:
Ja, dat geloof ik in ieder geval wel![]()
Het komt mij af en toe bijna lachwekkend over, ze roepen om het hardst (moslims, christenen etc) dat ze in God geloven maar slaan elkaar de hersens in over de gewaden en gebruiken die bij hun vorm van geloven in diezelfde God.
Misschien doet Hij dat ook wel en komt de grote zonnevloed binnenkort weer. Om even lekker apocalyptisch te denken.quote:Als ik God was zou ik het met een meewarig hoofdschudden aanschouwen.
Vrij naar Confucius gaat het niet alleen om de bestemming, maar minstens ook om de reis er naar toe.quote:Op dinsdag 22 november 2005 00:23 schreef sizzler het volgende:
Ik zeg altijd maar zo: als wij hier op aarde zijn als test aan de hand waarvan God bepaald of we na ons overlijden naar de hemel gaan of naar de hel, wie zegt me dan dat jij niet gewoon een onderdeel bent van mijn testwereld?
Om schizofreen van te worden.
quote:Rom 12,20
' Maar als uw vijand honger heeft, geef hem dan te eten, als hij dorst heeft, geef hem dan te drinken. Dan stapelt u gloeiende kolen op zijn hoofd’.
Dat is wel heel vaagquote:Op dinsdag 22 november 2005 00:28 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Opzich geloof ik ook wel in een soort immens netwerk van testwerelden die elk afzonderlijk in opzicht van zijn doel functioneert maar tegelijkertijd wel (fysiek) met elkaar verbonden is in de wereld die wij kennen, dit alles met God als Regisseur.
Hehe, toch wel prettig dan ons huis in Wales op 600 meter hoogte ligtquote:Op dinsdag 22 november 2005 00:30 schreef MrX1982 het volgende:
Misschien doet Hij dat ook wel en komt de grote zonnevloed binnenkort weer. Om even lekker apocalyptisch te denken.![]()
Misschien is het potentie van GL wat kleiner. Teleurgestelde kiezers die terugkeren naar de PvdA en SP. Daar waar GL het moet hebben van mensen die toch wel GL stemmen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 00:30 schreef du_ke het volgende:
toch is het minder het zijn vaak gezamelijke acties waarbij SP en PvdA toch blijkbaar een hoger rendement hebben. Vaak ook samen met de vakbonden die toch meer aan SP en PvdA gelinkt worden.
Samson is inderdaad meer een GL type. Zeker met zijn Greenpeace verleden.quote:Deels is er natuurlijk wel overlap. Iemand als Diederik Samson die het bij de PvdA prima doet is eigenlijk veel meer een GL type. Maar bij de PvdA heeft hij meer kans om echt aan de macht te proeven, dat geldt voor meer kamerleden. Voor een deel vissen ze dus wel degelijk uit dezelfde vijver met politieke talenten en kiezers.
"This is your last chance. After this, there is no turning back. You take the blue pill - the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill - you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes."quote:
Trustenquote:Op dinsdag 22 november 2005 00:31 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Vrij naar Confucius gaat het niet alleen om de bestemming, maar minstens ook om de reis er naar toe.
Over zelfbescherming gesproken:
[..]
Handig zo'n tweede huis in Wales.quote:Op dinsdag 22 november 2005 00:32 schreef Tijger_m het volgende:
Hehe, toch wel prettig dan ons huis in Wales op 600 meter hoogte ligt![]()
Moet ik wel weg uit Rotterdam, net naast de Maas aan de begane grond is dan wel een hele slechte plek![]()
Hehe, ik was een smilie als nuance vergeten. Maar opzich spreekt het hele Matrix idee me wel aan, zoals vele filosofen die de aardse realiteit als een soort programma bekijken.quote:Op dinsdag 22 november 2005 00:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
"This is your last chance. After this, there is no turning back. You take the blue pill - the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill - you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes."![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |