abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 november 2005 @ 23:57:15 #1
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_32467971
Welkom bij het topic voor virtuoos gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder religieuze justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en gezellige én ongezellige babbeltjes.Iedereen is welkom, mits GL hiervoor toestemming heeft gegeven.

Voor het echte slappe persoonlijke geouwehoer is er nu ook een IRC-kanaal of MSN.

En vergeet de nachtportier niet.
pi_32467990
.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_32468012
quote:
Op maandag 21 november 2005 23:57 schreef du_ke het volgende:
.
  maandag 21 november 2005 @ 23:58:41 #4
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_32468024
quote:
Op maandag 21 november 2005 23:55 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Ik denk dat het van een diepe eerlijkheid en een gezonde nederigheid betuigt om op moeilijke vragen een antwoord open te laten.

Ik persoonlijk heb ook geen middelaar als b.v. een kerk nodig, ik hou meer van 1 op 1 contact. Een kerk kan overigens best nuttig zijn, maar het blijft mensenwerk natuurlijk.
Sluit ik mij bij aan. De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik het laatste jaar maar zelden een kerk van binnen heb gezien, toch is mijn geloof springlevend.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_32468037
Ik denk dat de mens te nietig is om zomaar te zeggen dat er geen God is. Er zijn zoveel dingen waar we niets van afweten.

Daar ligt meteen de kracht van het geloof. Het biedt houvast in een onzeker leven. Want dat het leven vol onzekerheden zit is evident.

Dat vind ik dan meteen het mooie aan geloof.
Nu wil ik niet beweren dat mensen die niet in God geloven het bij het verkeerde eind hebben.
  maandag 21 november 2005 @ 23:59:29 #6
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_32468048
quote:
Op maandag 21 november 2005 23:57 schreef du_ke het volgende:
.
wzp?
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
  dinsdag 22 november 2005 @ 00:00:06 #7
89730 Drugshond
pi_32468082
wzp ?
pi_32468105
Geloof niet zo in het bestaan van een god. En zeker niet dat het leven van mensen door god is bepaald.
  dinsdag 22 november 2005 @ 00:02:14 #10
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_32468138
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:00 schreef du_ke het volgende:
wzp ?
What's up...

pi_32468143
Zouden de uitgaven van het kabinet nu echt gedaald zijn of is er gewoon weer sprake geweest van lastenverzwaring?
  dinsdag 22 november 2005 @ 00:03:28 #12
89730 Drugshond
pi_32468186
quote:
Op maandag 21 november 2005 23:55 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Ik denk dat het van een diepe eerlijkheid en een gezonde nederigheid betuigt om op moeilijke vragen een antwoord open te laten.

Ik persoonlijk heb ook geen middelaar als b.v. een kerk nodig, ik hou meer van 1 op 1 contact. Een kerk kan overigens best nuttig zijn, maar het blijft mensenwerk natuurlijk.
Mee eens.
Het probleem van een religie is toch dat ze erg rigide zijn en al snel zeggen dé waarheid in pacht te hebben. Zoals Jehova's bijv. geloven dat zij de enige zijn die naar de hemel gaan. Dat vind ik kortzichtig en ik deel die visie niet.

Vandaar dat ik ook meer van een 1 op 1 contact houd. Geloven in een God is toch erg persoonlijk en hoeft niet perse aan een religie gekoppeld te zijn. Maar dat is mijn nederige mening.
pi_32468187
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:02 schreef Pracissor het volgende:

[..]

What's up...

Aha ben niet zo van die internetafkortingen .

Maar hier is alles goed, met jou ook?
pi_32468217
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:00 schreef Drugshond het volgende:
De kans dat god bestaat is 65 %
Ja, en de betekenis van het leven is 42.
pi_32468245
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:01 schreef du_ke het volgende:
En zeker niet dat het leven van mensen door god is bepaald.
Ook in menselijke ogen een tegenstelling; predestinatie tegenover vrije wil. Ik vermoed dat het een juist onlosmakelijk aan het ander verbonden is.
pi_32468247
quote:
De kans dat God NIET bestaat is daarentegen 86%
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  dinsdag 22 november 2005 @ 00:06:28 #18
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_32468269
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:03 schreef du_ke het volgende:

[..]

Aha ben niet zo van die internetafkortingen .

Maar hier is alles goed, met jou ook?
Jawel.

Iemand hier overigens bekend met het fenomeen ADD?
pi_32468283
Wel met ADHD
  dinsdag 22 november 2005 @ 00:07:53 #20
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_32468309
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:05 schreef sizzler het volgende:

[..]

De kans dat God NIET bestaat is daarentegen 86%
De kans dat je het wel of niet bestaan van God in een percentage uit kan drukken is overigens 100%.
  dinsdag 22 november 2005 @ 00:09:02 #21
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_32468338
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:06 schreef MrX1982 het volgende:
Wel met ADHD
Is toch een tikkeltje anders, eheh.
pi_32468341
quote:
Op maandag 21 november 2005 23:59 schreef MrX1982 het volgende:
Ik denk dat de mens te nietig is om zomaar te zeggen dat er geen God is. Er zijn zoveel dingen waar we niets van afweten.
Yep, maar 2000 jaar geleden wisten nog veel minder van veel meer. Over 2000 jaar weten we mischien wel de antwoorden op al die zaken waar wij nu niets vanaf weten, is het dan bewezen dat God wel of niet bestaat? Nee, want dat kan nooit bevestigd of ontkent worden, het moet geloofd worden.
quote:
Daar ligt meteen de kracht van het geloof. Het biedt houvast in een onzeker leven. Want dat het leven vol onzekerheden zit is evident.
En daarin zit dan ook de verklaring waarom ik niet geloof, ik vind die houvast in andere zaken.
quote:
Dat vind ik dan meteen het mooie aan geloof.
Nu wil ik niet beweren dat mensen die niet in God geloven het bij het verkeerde eind hebben.
Ik beweer ook niet dat mensen die wel geloven het bij het verkeerde eind hebben, ik vermoed dat ze het bij het verkeerde eind hebben maar iedereen moet de vrijheid hebben om te geloven wat hij/zij wil zolang er een ander niet door geschaad wordt.
pi_32468378
du_ke nu je hier toch bent. Denk je dat de koers van GL een juiste is?

Ze weten tot op heden niet echt (veel) zetels te winnen ondanks de meningen in de samenleving dat dit kabinet "slecht" is. Terwijl de PvdA en SP flink in de plus staan.

Is Femke Halsema de juiste leider. Of is GL de D'66 van de toekomst.
pi_32468413
quote:
66 toch?
http://en.wikipedia.org/wiki/Pascal's_Wager
pi_32468452
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Yep, maar 2000 jaar geleden wisten nog veel minder van veel meer. Over 2000 jaar weten we mischien wel de antwoorden op al die zaken waar wij nu niets vanaf weten, is het dan bewezen dat God wel of niet bestaat? Nee, want dat kan nooit bevestigd of ontkent worden, het moet geloofd worden.
[..]

En daarin zit dan ook de verklaring waarom ik niet geloof, ik vind die houvast in andere zaken.
[..]

Ik beweer ook niet dat mensen die wel geloven het bij het verkeerde eind hebben, ik vermoed dat ze het bij het verkeerde eind hebben maar iedereen moet de vrijheid hebben om te geloven wat hij/zij wil zolang er een ander niet door geschaad wordt.
Ik vind altijd dat de mens zo verschrikkelijk wordt overschat in religies.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_32468457
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:10 schreef MrX1982 het volgende:

Ik denk wel dat Halseme de juiste leider is maar ze heeft nog een hoop werk te verzetten om GL op een goed spoor te krijgen.
GL is een samengeraapte partij die nog steeds zoekt naar zijn identiteit, althans, zo komt het op mij over.

PS: Gevaarlijke woorden, D'66 heeft van een flink aantal regeringen deel uitgemaakt de laatste 20 jaar, als GL daar de opvolger van is...

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2005 00:14:10 ]
pi_32468470
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:07 schreef Pracissor het volgende:

[..]

De kans dat je het wel of niet bestaan van God in een percentage uit kan drukken is overigens 100%.
Dat hoeft niet. God is namelijk almachtig en wij zijn natuurlijk te dom om zo'n hogere macht te begrijpen.
pi_32468523
quote:
Maar dan nog weten wij niet genoeg om te zeggen of God al dan niet bestaat. Dat blijft een persoonlijke keuze en geloof.
De vraag is ook moeten wij alles maar weten. Ik denk van niet. Als je alles maar weet is het leven ook geen uitdaging.
quote:
Dat kan natuurlijk. Dat is de persoonlijke afweging die ieder individu moet maken.
quote:
Dat is zo. Of je gelooft of niet elkaars mening respecteren zou de wereld een stuk mooier maken.
pi_32468527
quote:
Nee, want dat kan nooit bevestigd of ontkent worden, het moet geloofd worden.
Op zich is dit ook een aanname.
quote:
maar iedereen moet de vrijheid hebben om te geloven wat hij/zij wil zolang er een ander niet door geschaad wordt.
Zeer mee eens.
pi_32468531
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:13 schreef Monolith het volgende:

Ik vind altijd dat de mens zo verschrikkelijk wordt overschat in religies.
Religie is een andere discussie, je kan geloven in God zonder een religie aan te hangen tenslotte
  dinsdag 22 november 2005 @ 00:17:45 #31
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_32468610
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:13 schreef sizzler het volgende:

[..]

Dat hoeft niet. God is namelijk almachtig en wij zijn natuurlijk te dom om zo'n hogere macht te begrijpen.
Ook al geloof je niet, je bent er toch weer mee bezig.
pi_32468653
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:10 schreef MrX1982 het volgende:
du_ke nu je hier toch bent. Denk je dat de koers van GL een juiste is?

Ze weten tot op heden niet echt (veel) zetels te winnen ondanks de meningen in de samenleving dat dit kabinet "slecht" is. Terwijl de PvdA en SP flink in de plus staan.

Ik ben er nog niet echt over uit. Ze genereren minder aandacht dan de SP of de PvdA. dat zie je terug in de peilingen. Je kan trachten dat via allerlei proefbalonnen om te draaien maar dat lijkt me niet echt de GL stijl. De discussie die in de partij over de ideeën van Halsema zal ontstaan kan ik alleen maar toejuichen.
Of zij ook de jusite leider is durf ik wel te betwijfelen. Ze is best goed maar spreekt toch niet het hele potentiele publiek aan. Daarnaast is een sterke PvdA ook erg lastig voor GL.
pi_32468661
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:14 schreef MrX1982 het volgende:

Dat is zo. Of je gelooft of niet elkaars mening respecteren zou de wereld een stuk mooier maken.
Ja, dat geloof ik in ieder geval wel

Het komt mij af en toe bijna lachwekkend over, ze roepen om het hardst (moslims, christenen etc) dat ze in God geloven maar slaan elkaar de hersens in over de gewaden en gebruiken die bij hun vorm van geloven in diezelfde God.

Als ik God was zou ik het met een meewarig hoofdschudden aanschouwen.
pi_32468679
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:13 schreef Tijger_m het volgende:
Ik denk wel dat Halseme de juiste leider is maar ze heeft nog een hoop werk te verzetten om GL op een goed spoor te krijgen.
GL is een samengeraapte partij die nog steeds zoekt naar zijn identiteit, althans, zo komt het op mij over.

PS: Gevaarlijke woorden, D'66 heeft van een flink aantal regeringen deel uitgemaakt de laatste 20 jaar, als GL daar de opvolger van is...
De vraag is dan wat is het juiste spoor voor GL. Femke Halsema heeft wat veranderingen voor ogen maar of de achterban daarop zit te wachten is maar de vraag. Dit met de 2 zetels verlies in het achterhoofd bij de laatste politieke barometer.

De vergelijking met D'66 is wellicht niet helemaal juist. Het was meer een vergelijking omdat D'66 er ook niets meer van bakt.
pi_32468769
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:17 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Ook al geloof je niet, je bent er toch weer mee bezig.
Ik zeg altijd maar zo: als wij hier op aarde zijn als test aan de hand waarvan God bepaald of we na ons overlijden naar de hemel gaan of naar de hel, wie zegt me dan dat jij niet gewoon een onderdeel bent van mijn testwereld?

Om schizofreen van te worden.
pi_32468813
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:19 schreef du_ke het volgende:
Ik ben er nog niet echt over uit. Ze genereren minder aandacht dan de SP of de PvdA. dat zie je terug in de peilingen. Je kan trachten dat via allerlei proefbalonnen om te draaien maar dat lijkt me niet echt de GL stijl. De discussie die in de partij over de ideeën van Halsema zal ontstaan kan ik alleen maar toejuichen.
Ik ben het er niet mee eens dat ze minder aandacht generen. Ik zie Marijke Vos regelmatig op tv en daarnaast de verschillende acties van GL. Linkse Lente, omsingeling van het binnenhof maar blijkbaar slaat dat niet echt aan of kan je die acties niet omzetten in zetel winst.
quote:
Of zij ook de jusite leider is durf ik wel te betwijfelen. Ze is best goed maar spreekt toch niet het hele potentiele publiek aan. Daarnaast is een sterke PvdA ook erg lastig voor GL.
Zou GL uit dezelfde vijver vissen als SP en PvdA. Of is het toch een ander slag mens.
Gemiddeld gezien wat hoger opgeleid en wat minder in de grote steden maar juist erbuiten. Mensen die wat idealistischer zijn dan bij de PvdA en een ander idealisme dan bij de SP.
  dinsdag 22 november 2005 @ 00:28:35 #37
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_32468897
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:23 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ik zeg altijd maar zo: als wij hier op aarde zijn als test aan de hand waarvan God bepaald of we na ons overlijden naar de hemel gaan of naar de hel, wie zegt me dan dat jij niet gewoon een onderdeel bent van mijn testwereld?

Opzich geloof ik ook wel in een soort immens netwerk van testwerelden die elk afzonderlijk in opzicht van zijn doel functioneert maar tegelijkertijd wel (fysiek) met elkaar verbonden is in de wereld die wij kennen, dit alles met God als Regisseur.
pi_32468930
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:28 schreef Pracissor het volgende:

Opzich geloof ik ook wel in een soort immens netwerk van testwerelden die elk afzonderlijk in opzicht van zijn doel functioneert maar tegelijkertijd wel (fysiek) met elkaar verbonden is in de wereld die wij kennen, dit alles met God als Regisseur.
En sizzler denkt dat HIJ schizofreen is
pi_32468946
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:25 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik ben het er niet mee eens dat ze minder aandacht generen. Ik zie Marijke Vos regelmatig op tv en daarnaast de verschillende acties van GL. Linkse Lente, omsingeling van het binnenhof maar blijkbaar slaat dat niet echt aan of kan je die acties niet omzetten in zetel winst.
[..]
toch is het minder het zijn vaak gezamelijke acties waarbij SP en PvdA toch blijkbaar een hoger rendement hebben. Vaak ook samen met de vakbonden die toch meer aan SP en PvdA gelinkt worden.
quote:
Zou GL uit dezelfde vijver vissen als SP en PvdA. Of is het toch een ander slag mens.
Gemiddeld gezien wat hoger opgeleid en wat minder in de grote steden maar juist erbuiten. Mensen die wat idealistischer zijn dan bij de PvdA en een ander idealisme dan bij de SP.
Deels is er natuurlijk wel overlap. Iemand als Diederik Samson die het bij de PvdA prima doet is eigenlijk veel meer een GL type. Maar bij de PvdA heeft hij meer kans om echt aan de macht te proeven, dat geldt voor meer kamerleden. Voor een deel vissen ze dus wel degelijk uit dezelfde vijver met politieke talenten en kiezers.
pi_32468948
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:19 schreef Tijger_m het volgende:
Ja, dat geloof ik in ieder geval wel

Het komt mij af en toe bijna lachwekkend over, ze roepen om het hardst (moslims, christenen etc) dat ze in God geloven maar slaan elkaar de hersens in over de gewaden en gebruiken die bij hun vorm van geloven in diezelfde God.
Dat is juist iets wat mij niet aanstaat aan religies. Het rigide en dé waarheid in pacht hebben mentaliteit.
quote:
Als ik God was zou ik het met een meewarig hoofdschudden aanschouwen.
Misschien doet Hij dat ook wel en komt de grote zonnevloed binnenkort weer. Om even lekker apocalyptisch te denken.
pi_32468985
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:23 schreef sizzler het volgende:

Vrij naar Confucius gaat het niet alleen om de bestemming, maar minstens ook om de reis er naar toe.
Over zelfbescherming gesproken:
quote:
Rom 12,20
' Maar als uw vijand honger heeft, geef hem dan te eten, als hij dorst heeft, geef hem dan te drinken. Dan stapelt u gloeiende kolen op zijn hoofd’.

Ik wens u allen op de klanken van Annie een goede nacht!

pi_32468993
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:28 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Dat is wel heel vaag .
pi_32468997
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:30 schreef MrX1982 het volgende:

Misschien doet Hij dat ook wel en komt de grote zonnevloed binnenkort weer. Om even lekker apocalyptisch te denken.
Hehe, toch wel prettig dan ons huis in Wales op 600 meter hoogte ligt

Moet ik wel weg uit Rotterdam, net naast de Maas aan de begane grond is dan wel een hele slechte plek
pi_32469032
Ik zit nog net op een uitloper van de hondsrug maar vrees dat dit niet genoeg is .
pi_32469064
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:30 schreef du_ke het volgende:
toch is het minder het zijn vaak gezamelijke acties waarbij SP en PvdA toch blijkbaar een hoger rendement hebben. Vaak ook samen met de vakbonden die toch meer aan SP en PvdA gelinkt worden.
Misschien is het potentie van GL wat kleiner. Teleurgestelde kiezers die terugkeren naar de PvdA en SP. Daar waar GL het moet hebben van mensen die toch wel GL stemmen.
Of stemmen er toch een hoop als het erop aankomt strategisch PvdA.
quote:
Deels is er natuurlijk wel overlap. Iemand als Diederik Samson die het bij de PvdA prima doet is eigenlijk veel meer een GL type. Maar bij de PvdA heeft hij meer kans om echt aan de macht te proeven, dat geldt voor meer kamerleden. Voor een deel vissen ze dus wel degelijk uit dezelfde vijver met politieke talenten en kiezers.
Samson is inderdaad meer een GL type. Zeker met zijn Greenpeace verleden.
Zou je persoonlijk makkelijk overstappen naar de PvdA of SP?
pi_32469087
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:31 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat is wel heel vaag .
"This is your last chance. After this, there is no turning back. You take the blue pill - the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill - you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes."
  dinsdag 22 november 2005 @ 00:36:20 #47
89730 Drugshond
pi_32469109
Juist.... GL heet geen werkbaar realistisch platform waarlangs ze hun plannen kunnen verkopen.
Soms staat ideologie en realiteit mijlenver uit elkaar.
De SP is veer pragmatischer in hun probleem benadering.
En qua discussievoeren is die Stalin uit Oss, toch wel een paar maatjes groter dan Femke
  dinsdag 22 november 2005 @ 00:37:04 #48
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_32469128
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:31 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Vrij naar Confucius gaat het niet alleen om de bestemming, maar minstens ook om de reis er naar toe.
Over zelfbescherming gesproken:
[..]
Trusten
pi_32469130
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:32 schreef Tijger_m het volgende:
Hehe, toch wel prettig dan ons huis in Wales op 600 meter hoogte ligt

Moet ik wel weg uit Rotterdam, net naast de Maas aan de begane grond is dan wel een hele slechte plek
Handig zo'n tweede huis in Wales.

Ik maak geen schijn van kans hier bijna op het laagste punt van Nederland. Hoewel een zolderkamer met balkon dan de begane grond tijdelijk soelaas biedt
  dinsdag 22 november 2005 @ 00:39:00 #50
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_32469178
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

"This is your last chance. After this, there is no turning back. You take the blue pill - the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill - you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes."
Hehe, ik was een smilie als nuance vergeten. Maar opzich spreekt het hele Matrix idee me wel aan, zoals vele filosofen die de aardse realiteit als een soort programma bekijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')