Jaja, maar ik vind de reden van binnenvallen er wel toe doen. Of je als doel hebt een gevaarlijk land te "bevrijden" of een onschuldig land te annexeren, dat is toch wel wat anders.quote:Op zondag 20 november 2005 16:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Et tu, sizzler?![]()
Lees het topic even: Ik zeg juist dat de motieven er niets toe doen. Het gaat mij sec om de daad van het binnenvallen van een soevereine staat die geen bedreiging voor de agressor vormt.
Het slaat nergens op dat je je zo vastpint op het begrip "soevereine staat" in je vergelijking met Hitler. De meeste mensen zullen niet Hitler herinneren om het feit dat hij een "soevereine staat" binnen viel. Overigens de staat soeverein?quote:Op zondag 20 november 2005 16:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Et tu, sizzler?![]()
Lees het topic even: Ik zeg juist dat de motieven er niets toe doen. Het gaat mij sec om de daad van het binnenvallen van een soevereine staat die geen bedreiging voor de agressor vormt.
vind ik een beetje makkelijk gezegd als jij een irakees was onder saddam dan had je het wel uit je hoofd gelaten om hem eruit te mieterenquote:Op zondag 20 november 2005 16:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Vind ik een moeilijke. Waarom zouden andere landen mogen bepalen dat een bepaald regime geen bestaansrecht heeft. Ik ben zelf voorstander van het beginsel dat volken zelf verantwoordelijk zijn voor hun bestuur en dat het dus aan de Iraki's zelf was, om Sadam eruit te mieteren.
Waarom dan wel Irak binnenvallen en niet Soedan? Of China? Enig idee hoeveel mensen er in China al vermoord zijn door het bewind?quote:Op zondag 20 november 2005 16:58 schreef wouter37 het volgende:
[..]
en alle mensen die sadam vermoord heeft moet de wereld daar niet tegen in grijpen?
en de eerstequote:Op zondag 20 november 2005 16:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Waarom dan wel Irak binnenvallen en niet Soedan? Of China? Enig idee hoeveel mensen er in China al vermoord zijn door het bewind?
Of een fervent aanhanger van orde ten koste van persoonlijke vrijheid.quote:Op zondag 20 november 2005 16:58 schreef Salvad0R het volgende:
Degene die nu nog pro-Bush is, is gewoon een vuige nazi zonder intelligentie.
Ik opende erg verwachtingsvol dit topic, maar inderdaad...quote:Op zondag 20 november 2005 16:52 schreef Dagonet het volgende:
Dit gaat niet echt over de FP meer he?
quote:Op zondag 20 november 2005 17:03 schreef Northside het volgende:
[..]
Of een fervent aanhanger van orde ten koste van persoonlijke vrijheid.
Vriend Bush was gister/vandaag in China, vond het wel leuk daar.quote:Op zondag 20 november 2005 16:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Waarom dan wel Irak binnenvallen en niet Soedan? Of China? Enig idee hoeveel mensen er in China al vermoord zijn door het bewind?
quote:Op zondag 20 november 2005 16:58 schreef Salvad0R het volgende:
Ik denk niet dat het nazi's zijn. Onwetend, dat sowieso.quote:Op zondag 20 november 2005 16:58 schreef Salvad0R het volgende:
Descendent pleit daar zo ongeveer zijn hele volwassen leven al voor....quote:Op zondag 20 november 2005 16:59 schreef Stikstof-tri-iodide het volgende:
Lord_V![]()
* Stikstof-tri-iodide pleit voor verplicht geschiedenis volgen voor iedereen op de middelbare school
Dat wist je toch wel? Gifgas gebruikt in Fallujah, mensen illegaal opsluiten en martelen, dat soort dingen... Ik bedoel als je daar verantwoordelijk voor bent heb je niet echt schone handjes denk je niet? Tenzij je in een soort van Orwelliaanse wereld leeft waar dit soort praktijken worden aangemoedigd.quote:
ja jij ja.quote:
Dan ben je het niet met Lord_V eens.quote:Op zondag 20 november 2005 19:23 schreef HenkieVdV het volgende:
Ik heb net het topic doorgelezen en ben het met Lord_V eens.Je moet niet 1:1 gaan vergelijken en dergelijk want dat heeft geen zin.
Bush is net Stalin soms.quote:Op zondag 20 november 2005 15:02 schreef __Saviour__ het volgende:
altijd weer die bush-hitler vergelijking. Degene die met dat argument komt maakt zichzelf alleen maar belachelijk
Jij leest wat je wil lezen bash-nerd.quote:Op zondag 20 november 2005 19:41 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Dan ben je het niet met Lord_V eens.
Dat vind ik een drogargument.quote:Op zondag 20 november 2005 16:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
dat ben ik wel met je eens. Het is bedroevend slecht gesteld met onze kennis van de geschiedenis..quote:Op zondag 20 november 2005 16:59 schreef Stikstof-tri-iodide het volgende:
Lord_V![]()
* Stikstof-tri-iodide pleit voor verplicht geschiedenis volgen voor iedereen op de middelbare school
Achteraf beschouwt: daar zaten ook een hoop misdadigers bij maar dat is wel gezegd in deze tijd en niet in de tijd dat er nog heel anders gedacht werd over vrede en oorlog. Een internationaal tribunaal was er bijvoorbeeld nog niet. Het Amerika van nu zou ik niet met de geallieerden willen vergelijken simpelweg omdat Amerika de oorlog niet nodig had (omdat er geen gevaar dreigde anders dan in WOII), er geen bevriende staten werden bedreigd (kom op Ome Saddam was echt niet van plan om Israel plat te maken) en Saddam al helemaal niks te maken had met Nonkel Osama.quote:Op maandag 21 november 2005 10:33 schreef White_Wolf het volgende:
[..]
Voor die mensen: vinden jullie de geallieerden die delen van Nazi Duitsland volledig platgooiden (met alle gevolgen van dien) ook misdadigers?
Joh Bush Bash replies zijn zelfs zo in dat zelfs in nieuwsposts over bv domino day met die mus 1 of andere debiel in staat is een link naar Bush te leggen.quote:Op zondag 20 november 2005 14:51 schreef TC03 het volgende:
Balkenende zal Bouterse ontwijken
Niet eens zo'n gek bericht. Bouterse heeft een aardig fout verleden, ik zou me als premier ook niet met hem inlaten. Maar nee, al die debiele Fokkers moeten dit bericht aangrijpen om te zeggen dat Bush ook een crimineel is, dat Balkenende ook een moordernaar is (wtf!), etc.
Enorm triest weer. Ik wou soms dat ik moderator was op de FP.
Beter een kaalkop dan pro-terroristquote:Op zondag 20 november 2005 18:51 schreef wegwerp2004 het volgende:
Verder lijkt het er wel op dat er nogal wat kaalkopjes op de Frontpage zitten.
liever geen van beide, want het zijn beide hersenloze rel aapjesquote:
Mee eens, maar als ik toch echt geen keuze hebquote:Op maandag 21 november 2005 15:34 schreef Stikstof-tri-iodide het volgende:
[..]
liever geen van beide, want het zijn beide hersenloze rel aapjes
Volgens mij geldt dat net zo veel voor Bush.quote:Op zondag 20 november 2005 15:09 schreef piere het volgende:
ow en ontopic ben ik het eens met TS. Het gaat nu om Balkenede en Bouterse, niet om Bush. En daarnaast weet 90% van de pubers niet eens wat Bouterse heeft uitgespookt.
Ogenschijnlijk totaal ongerelateerd: in 1989 viel de US panama binnen om de daar zittende president te arresteren ('Operation Just Cause'). Dat zet het binnenvallen van Irak in een iets ander licht: het is dan niet zozeer zo dat dat een bedenksel is van Bush himself, eerder dat het land Amerika d'r niet vies van is om andere landen binnen te vallen, mocht dat nodig zijn voor het welbevinden van Amerika. Geheel in lijn met Machiavelli.quote:Op zondag 20 november 2005 16:53 schreef sizzler het volgende:
Jaja, maar ik vind de reden van binnenvallen er wel toe doen. Of je als doel hebt een gevaarlijk land te "bevrijden" of een onschuldig land te annexeren, dat is toch wel wat anders.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |