abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 november 2005 @ 12:48:07 #51
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32422043
quote:
Op zondag 20 november 2005 12:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zweden hebben een goed inkomen, voordat de belastingen er af gaan.En hoe een land als Zweden met astronomische belastingen toch een flinke staatschuld opgebouwd heeft. Zweden was neutraal tijdens de tweede wereldoorlog maar er wel aan verdient, dus die schade had men ook niet.
Verder melden zich in Zweden meer mensen ziek dan in welk ander land in europa.
ziek melden was laatst in het nieuws. het is een teken van een goede economie.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_32422091
quote:
Op zondag 20 november 2005 12:41 schreef stukovich het volgende:
Yvonne

Anyway, ik begrijp wel wat je bedoeld. Maar hoe zit het dan met mij, als allochtoon die hoger opgeleid is?
Op zoek naar een hoger opgeleide allochtoon. Sowieso is het principe van 'we zijn allemaal gelijk' zwaar achterhaald. We zijn allemaal gelijkwaardig is een term die beter past alhoewel ook dat vreemde situaties oplevert. Een moordenaar is in mijn ogen niet gelijkwaardig aan willekeurig ander persoon.

Ik denk iig niet dat er in ingegrepen kan worden, mensen zoeken elkaar toch altijd op en zoeken dan toch altijd groepen op die bij hun passen. Ook verplichte spreiding gaat dat niet op lossen aangezien deze mensen dan simpelweg verder reizen om toch bij een gelijkgestemde groep te komen.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
  † In Memoriam † zondag 20 november 2005 @ 12:53:09 #53
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_32422151
quote:
Op zondag 20 november 2005 11:15 schreef Speth het volgende:

Ik heb weinig medelijden met mensen die nog nooit een boek gelezen hebben en klagen dat ze door hoger ontwikkelden als minderwaardig worden gezien.
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 11:02 schreef ThomasBerge het volgende:
Tokkie's, paupers.....één pot nat
*Tokkies* zijn zeer goed in de facilitaire dienstverlening , productie en andere takken waar jij je * té goed* voor voelt. I.p.v. neerkijken op deze groep doorgaans hardwerkende mensen zou je eens moeten leren om respect op te brengen voor deze groep mensen. ( ook een gebrek in je opvoeding als je dat niét kunt btw)
pi_32422252
quote:
Op zondag 20 november 2005 12:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zweden hebben een goed inkomen, voordat de belastingen er af gaan.
Ja, maar dat geld verdwijnt niet in een zwart gat. Een deel van dat geld krijgen ze weer terug via goed onderwijs, gezondheidszorg e.d.
pi_32422294
Moraal van dit topic: allemaal een geil verpleegstertje neuken
pi_32422359
quote:
Op zondag 20 november 2005 12:53 schreef Loedertje het volgende:

[..]

*Tokkies* zijn zeer goed in de facilitaire dienstverlening , productie en andere takken waar jij je * té goed* voor voelt. I.p.v. neerkijken op deze groep doorgaans hardwerkende mensen zou je eens moeten leren om respect op te brengen voor deze groep mensen. ( ook een gebrek in je opvoeding als je dat niét kunt btw)
Ik heb het niet over hun arbeidsproductiviteit, ik heb het over hun ontwikkeling. Iemand op zijn werk of inkomen beoordelen zou ik nooit doen. Ik beoordeel iemand op hun gedrag en taalgebruik. Het spijt me, maar ik zou het gewoon niet lang uithouden met iemand die wat dat betreft niet op eenzelfde niveau zit als ik. Ik heb eens een quasi-vriendinnetje gehad die niet wist wie Kemal Ataturk was, en toen ik 'r naar aanleiding van een vraag van haar probeerde uit te leggen waarom een stof onder bepaalde omstandigheden vast, vloeibaar of gasvormig is vond ze het maar een saai lulverhaal waar ze niets van begreep. Overigens kwam ze niet bepaald uit een arm gezin. Dat dat een criterium zou zijn is iets wat jij erbij bedenkt. Een laag inkomen gaat vaak gepaard met een lage ontwikkeling, dat wel, maar dat is niet mijn directe maatstaf.
pi_32422574
quote:
Op zondag 20 november 2005 13:03 schreef Speth het volgende:
Maar ik zou het gewoon niet lang uithouden met iemand die wat dat betreft niet op eenzelfde niveau zit als ik. Ik heb eens een quasi-vriendinnetje gehad die niet wist wie Kemal Ataturk was, en toen ik 'r naar aanleiding van een vraag van haar probeerde uit te leggen waarom een stof onder bepaalde omstandigheden vast, vloeibaar of gasvormig is vond ze het maar een saai lulverhaal waar ze niets van begreep.
en zo is het Toen ik uit moest gaan leggen wat liposuctie was wist ik wel dat ik heel fout zat.
quote:
Een laag inkomen gaat vaak gepaard met een lage ontwikkeling, dat wel, maar dat is niet mijn directe maatstaf.
Verband ligt denk ik precies andersom; een lage ontwikkeling resulteert in een lager inkomen.
  zondag 20 november 2005 @ 13:16:17 #58
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32422629
quote:
Op zondag 20 november 2005 12:59 schreef Wojworshebn het volgende:
en dat is precies wat ik tegenwoordig doe...
  zondag 20 november 2005 @ 13:17:59 #59
129362 BennyNL
1 lange trip
pi_32422677
apartheid, internationaal het bekendste woord uit de nederlandse taal
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
pi_32422929
Het is wel een open deur onderzoek ik had ze dat ook wel kunnen vertellen.

Daarnaast zie ik er het probleem niet zo van in. Het lijkt me niet meer dan natuurlijk om mensen en omgeving te kiezen die het beste bij je passen. Dan kies je toch snel de groep met wie je een binding hebt, cultureel gezien en intellectueel.

Het wordt pas grappig doch tragisch als je bedenkt dat opportunistische idealisten jaren geleden streden tegen de verzuilde maatschappij want dat was een doodzonde. Daarbij werden allerlei waarde en normen over boord gegooid met het bijbehorende relativisme. Want alleen dan zou het individu vrij en zelfstandig kunnen leven zonder beperkingen en morele regels.

Wat is nu de realiteit dat de ene verzuilde maatschappij is ingeruild voor de andere. Door te strijden tegen verzuiling heeft men uiteindelijk een nieuwe verzuiling gecreëerd. Hoe paradoxaal.

Dit onderzoek valt uitstekend te visualiseren met een stad als Rotterdam. Synoniem voor verloedering en armoede.
In de loop der jaren zijn de midden en hogere (voorzover überhaupt aanwezig geweest in Rotterdam) klassen de stad uitgetrokken en streken neer in de vele randgemeenten. Wat hield je in de stad over. De sociale onderklasse van autochtone en allochtone afkomst waarbij de laatste het extra zwaar heeft omdat ze in een vreemd land wonen. De problemen die daaruit voortkomen zijn natuurlijk evident. Helaas hebben politici die problemen jarenlang niet (willen) zien waarbij je dus het huidige Rotterdam hebt.

Ik ben benieuwd wat politici en idealisten dit keer uit de hoge hoed toveren om een verloren ideaal te redden. Wellicht zouden politici en idealisten wat meer op de lange termijn moeten denken en de gevolgen van hun ideeën proberen in te calculeren want anders herhaalt de geschiedenis zich gewoon weer.
  zondag 20 november 2005 @ 13:47:31 #61
78918 SeLang
Black swans matter
pi_32423547
quote:
Op zondag 20 november 2005 12:59 schreef Wojworshebn het volgende:

Zorgsletjes
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 20 november 2005 @ 13:49:58 #62
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32423629
quote:
Op zondag 20 november 2005 13:17 schreef BennyNL het volgende:
apartheid, internationaal het bekendste woord uit de nederlandse taal
het komt niet uit de nederlandse taal heur. het komt uit de zuid-afrikaanse taal veel mensen vergissen zich daar nog wel eens in.
pi_32423631
Is dit een slechte ontwikkeling?
pi_32423715
quote:
Op zondag 20 november 2005 13:49 schreef Triloxigen het volgende:
Is dit een slechte ontwikkeling?
Dat kan je jezelf afvragen, ligt eraan welk doel je nastreeft. Als je een multiculturele samenleving nastreeft waarbij iedereen zich "mengt" is het een slechte ontwikkeling maar los daarvan, het is geen vreemde ontwikkeling en eigenlijk heel natuurlijk.
pi_32423751
quote:
Op zondag 20 november 2005 13:52 schreef MrX1982 het volgende:
en eigenlijk heel natuurlijk.
en ziedaar de reden dat spreiding e.d. niet gaan werken.
pi_32423809
quote:
Op zondag 20 november 2005 13:53 schreef UnleashMitch het volgende:
en ziedaar de reden dat spreiding e.d. niet gaan werken.
Nee klopt als de overheid gaat beginnen met verplichte spreiding is het einde zoek. Wat gelijk een teken aan de wand is dat ze proberen een verloren ideaal te redden.
  zondag 20 november 2005 @ 14:02:54 #67
130955 Floripas
Blast from the past
pi_32424035
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 22:03 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

zichzelf opheffen, apartheid kan alleen bestaan door een overheid die haar in stand houdt
DogmaDogmaDogma!!!

De overheid is zeker ook de schuld van AIDS, Katrina en jouw buikje?
pi_32428587
quote:
Op zondag 20 november 2005 12:41 schreef stukovich het volgende:

[..]

Anyway, ik begrijp wel wat je bedoeld. Maar hoe zit het dan met mij, als allochtoon die hoger opgeleid is?
Een samenleving met goed oog voor eigen voordeel zal ervoor zorgen dat uitzonderingen op de regel bestaan. Er kunnen véél, veel verschillende uitzonderingen bestaan zonder dat de regel wordt gebroken.

Hoog opgeleide allochtonen zullen net als kinderen van laagopgeleiden de kans krijgen zich te nestelen tussen autochtonen, hoogopgeleiden. Puur ter profijtelijkheid. Onder het mom van -zie je wel, er zijn wel <vul in naar keuze>-.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_32429019
quote:
Op zondag 20 november 2005 13:26 schreef MrX1982 het volgende:
Het is wel een open deur onderzoek ik had ze dat ook wel kunnen vertellen.

Daarnaast zie ik er het probleem niet zo van in. Het lijkt me niet meer dan natuurlijk om mensen en omgeving te kiezen die het beste bij je passen. Dan kies je toch snel de groep met wie je een binding hebt, cultureel gezien en intellectueel.
Hiermee ben ik het geheel eens.

Maar dan:
quote:
Het wordt pas grappig doch tragisch als je bedenkt dat opportunistische idealisten jaren geleden streden tegen de verzuilde maatschappij want dat was een doodzonde. Daarbij werden allerlei waarde en normen over boord gegooid met het bijbehorende relativisme. Want alleen dan zou het individu vrij en zelfstandig kunnen leven zonder beperkingen en morele regels.

Wat is nu de realiteit dat de ene verzuilde maatschappij is ingeruild voor de andere. Door te strijden tegen verzuiling heeft men uiteindelijk een nieuwe verzuiling gecreëerd. Hoe paradoxaal.
Welk opportunisme dreef de idealisten? En welke idealistische stromingen hebben te vuur en te zwaard gestreden tegen de verzuiling? Laat staan met succes? In mijn geschiedenisles waren er wel wat groeperingen die gepoogd hebben de verzuiling te doorbreken, maar is dit allemaal min of meer mislukt. Totdat jaren 60 de zuilen ineenzegen, door mondalisering en ontkerkelijking.
quote:
Dit onderzoek valt uitstekend te visualiseren met een stad als Rotterdam. Synoniem voor verloedering en armoede.
In de loop der jaren zijn de midden en hogere (voorzover überhaupt aanwezig geweest in Rotterdam) klassen de stad uitgetrokken en streken neer in de vele randgemeenten. Wat hield je in de stad over. De sociale onderklasse van autochtone en allochtone afkomst waarbij de laatste het extra zwaar heeft omdat ze in een vreemd land wonen. De problemen die daaruit voortkomen zijn natuurlijk evident. Helaas hebben politici die problemen jarenlang niet (willen) zien waarbij je dus het huidige Rotterdam hebt.
Heb je bij deze geschiedschrijving ook een tijdskader? Waneer was alles nog pais en vree in de Rotterdamse stad, wanneer was er in Rotterdam geen overmaat aan sociale onderklasse?
quote:
Ik ben benieuwd wat politici en idealisten dit keer uit de hoge hoed toveren om een verloren ideaal te redden. Wellicht zouden politici en idealisten wat meer op de lange termijn moeten denken en de gevolgen van hun ideeën proberen in te calculeren want anders herhaalt de geschiedenis zich gewoon weer.
Wellicht zouden mensen die de geschiedenis van herhaling betichten niet moeten betogen dat vroeger alles beter was..
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_32429298
Gelukkig hoor ik bij de autochtone elite
pi_32434333
quote:
Op zondag 20 november 2005 13:03 schreef Speth het volgende:

[..]

Ik heb het niet over hun arbeidsproductiviteit, ik heb het over hun ontwikkeling. Iemand op zijn werk of inkomen beoordelen zou ik nooit doen. Ik beoordeel iemand op hun gedrag en taalgebruik. Het spijt me, maar ik zou het gewoon niet lang uithouden met iemand die wat dat betreft niet op eenzelfde niveau zit als ik. Ik heb eens een quasi-vriendinnetje gehad die niet wist wie Kemal Ataturk was, en toen ik 'r naar aanleiding van een vraag van haar probeerde uit te leggen waarom een stof onder bepaalde omstandigheden vast, vloeibaar of gasvormig is vond ze het maar een saai lulverhaal waar ze niets van begreep. Overigens kwam ze niet bepaald uit een arm gezin. Dat dat een criterium zou zijn is iets wat jij erbij bedenkt. Een laag inkomen gaat vaak gepaard met een lage ontwikkeling, dat wel, maar dat is niet mijn directe maatstaf.
Zeker een artsendochter oid? Die pappen te vaak aan met domme verpleegstertjes, en blijkbaar is het domme verpleegstertjesgen dominant erfelijk.
pi_32436217
quote:
Op zondag 20 november 2005 17:09 schreef sigme het volgende:
Hiermee ben ik het geheel eens.
Dat is een dicussie punt minder
quote:
Maar dan:
[..]

Welk opportunisme dreef de idealisten? En welke idealistische stromingen hebben te vuur en te zwaard gestreden tegen de verzuiling? Laat staan met succes? In mijn geschiedenisles waren er wel wat groeperingen die gepoogd hebben de verzuiling te doorbreken, maar is dit allemaal min of meer mislukt. Totdat jaren 60 de zuilen ineenzegen, door mondalisering en ontkerkelijking.
De opportunisten werden gedreven door een veranderingsdrang. Het toenmalige heden was niet goed en dat moest veranderen. Eind jaren 60 en de jaren 70 staan bekend als een progressieve tijd. Dan denk ik concreet aan bijv. de seksuele revolutie, waarde relativisme, de intrede van het multiculturalisme. Nu zijn deze aspecten van deze veranderingen opzich niet slecht maar de uitwerking ervan heeft toch haar (negatieve) weerslag gehad op de samenleving en daardoor op het heden.
quote:
Heb je bij deze geschiedschrijving ook een tijdskader? Waneer was alles nog pais en vree in de Rotterdamse stad, wanneer was er in Rotterdam geen overmaat aan sociale onderklasse?
Ik zeg nergens dat Rotterdam ooit een paradijs was en nu een tweede Sodom en Gomorra maar het (sociale) verval is toch duidelijk zichtbaar zeker in mijn perceptie als ik kijk naar de afgelopen 10 jaar en wellicht al wel langer.
Een sociale onderklasse is er altijd geweest maar als die samenleeft tussen de middenklasse heb je het positieve effect van de middenklasse als die middenklasse wegvalt, door de verhuizing naar randgemeente, krijg je een neergaande spiraal omdat de onderklasse met zichzelf zit opgescheept. Iets wat dit onderzoek dus ook duidelijk maakt.
quote:
Wellicht zouden mensen die de geschiedenis van herhaling betichten niet moeten betogen dat vroeger alles beter was..
De essentie is dat niet alles maar veranderd moet worden om het veranderen. Een verandering moet een middel zijn tot verbetering en geen doel an sich.
pi_32445655
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 03:48 schreef SeLang het volgende:

[..]
Het goede nieuws is dat in NL iedereen (en dus ook Tokkies en allochtonen) evenveel kansen heeft om succesvol te worden. Dezelfde kansen op scholing, etc. Je hebt het dus helemaal zelf in de hand en moet niet gaan huilen als je er niks van bakt.
Begrijp wat je bedoelt, maar zo simpel als jij de situatie hier schetst is het niet in de echte wereld
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_32464446
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 03:48 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dit is in de hele geschiedenis van de mensheid toch nooit anders geweest?

Het goede nieuws is dat in NL iedereen (en dus ook Tokkies en allochtonen) evenveel kansen heeft om succesvol te worden. Dezelfde kansen op scholing, etc. Je hebt het dus helemaal zelf in de hand en moet niet gaan huilen als je er niks van bakt.

Maar ja, "respect" krijgen en zo he, dat is belangrijker. Dat ze zelf niemand respecteren, dat doet er voor hen niet toe. Als ze maar "gerespecteerd" worden. Kansen volop, ze pakken alleen de verkeerde. Geldt overigens voor allochtoon en autochtoon. Lui die veel willen en weinig doen, daar schiet je als land niks mee op.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')