quote:109 Teletekst vr 18 nov
Samir A. opnieuw vrijgesproken
DEN HAAG Samir A. is ook in hoger
beroep vrijgesproken.Het gerechtshof in
Den Haag heeft bepaald dat niet kan
worden bewezen dat hij bezig was met
het voorbereiden van aanslagen.
Er waren wel terroristische intenties,
maar dat is volgens het hof niet
strafbaar.Eerder had de rechtbank Samir
al vrijgesproken.Justitie ging in hoger
beroep en eiste een gevangenisstraf van
zes jaar en negen maanden.
Tegen Samir A. loopt nog een nieuw
onderzoek.Hij werd in oktober weer
opgepakt,opnieuw op verdenking van het
voorbereiden van een terroristische
aanslag.
Dat is juist het trieste. Ze kunnen hem beter op heterdaad pakken...je kunt er zeker van zijn dat ie nu weer vrolijk verder gaat.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:06 schreef Posdnous het volgende:
Wat moeten ze anders doen als er niets te bewijzen viel?
Hij hoeft niet weer opgepakt te worden want dat hebben ze ondertussen al lang gedaanquote:Op vrijdag 18 november 2005 14:03 schreef Marietje_34 het volgende:
Het is niet-te-geloven idd. Nouja, ze pakken 'm wel weer op binnenkort.
nouja, de keer daarna danquote:Op vrijdag 18 november 2005 14:07 schreef DaMook het volgende:
[..]
Hij hoeft niet weer opgepakt te worden want dat hebben ze ondertussen al lang gedaanDe volgende rechtzaak loopt ook al
.
als ik me niet vergis en wat ik uit het bericht begrijp
Hoezo?quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:09 schreef cerror het volgende:
Wel hodver de hodver.
Als er door hem een aanslag word gepleegd verwacht ik anarchie.
Ja, zo'n rechtsstaat is echt te belachelijk voor woorden.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:09 schreef SolidArt het volgende:
Smerig kut syteem hier in NL.
Nee, het is afwachten wie of wat hij als eerste opblaast...quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:06 schreef het.ismij het volgende:
En nu maar afwachten welke wazi hem als eerst afmaakt,..
Dat vroeg ik dus ookquote:Op vrijdag 18 november 2005 14:11 schreef milagro het volgende:
Dit is toch de uitspraak mbt het hoger beroep van dat vorige vergrijp of niet?
Je wil hem oppakken omdat ie anders aanslagen pleegt en hiervoor zou er misschien eerst een aanslag moeten worden gepleegd... jaja.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:12 schreef bbstreams het volgende:
het wordt een hoog tijd dat er een aanslag plaatst vind
Ja...quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:11 schreef milagro het volgende:
In dit land moet je eerst wat doen voordat je aangepakt wordt. Dus eerst een aanslag plegen met 100 doden, dan pas oppakken! Prima toch? (proef sarcasme)quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:05 schreef Eamon het volgende:
Zo kunnen we bezig blijven. Hij was "niet in staat een aanslag te plegen", maar hij dacht er wel over, en dat is voor mij reden genoeg om hem zn leven lang in de gevangenis te zetten. Better luck next time.![]()
quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:11 schreef milagro het volgende:
quote:
Ja dusquote:Uit het bericht in de OP.
Tegen Samir A. loopt nog een nieuw
onderzoek.Hij werd in oktober weer
opgepakt,opnieuw op verdenking van het
voorbereiden van een terroristische
aanslag.
jaquote:Op vrijdag 18 november 2005 14:11 schreef milagro het volgende:
Hmmm, er zit zand in de schijnheilige moslimonderdrukmotor van de Nederlandse overheid.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:09 schreef SolidArt het volgende:
Smerig kut syteem hier in NL.
Klopt, niet de recente zaak...quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:11 schreef milagro het volgende:
Hij zou moeten inzien dat we hier toch aardig voor hem zijn, steeds weer vrijspraak, misschien geeft hij wel opquote:Op vrijdag 18 november 2005 14:17 schreef sp3c het volgende:
voor dat nieuwe onderzoek wordt hij ook wel vrijgesproken ... er is gewoon niet genoeg bewijs.
toch is hij een paar maanden van de straat geweest en zijn zijn plannetjes verstoord dus imo is er goed gehandeld een half jaar later pakken ze hem weer op
Ehm, duh?quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:14 schreef Pheno het volgende:
[..]
In dit land moet je eerst wat doen voordat je aangepakt wordt. Dus eerst een aanslag plegen met 100 doden, dan pas oppakken! Prima toch? (proef sarcasme)
Flikker toch op, iedereen weet dat hij het van plan was.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:19 schreef Hymn het volgende:
[..]
Ehm, duh?
Of wil je mensen oppakken die misschien wel eens in de toekomst mogelijk een aanslag zouden kunnen plegen?
Pak dan meteen alle christenen, moslims, negers etc op want die kunnen allemaal wel een aanslag plegen!
Die nieuwe zaak valt onder de nieuwe wetgeving en dat zal toch wel verschillen.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:17 schreef sp3c het volgende:
voor dat nieuwe onderzoek wordt hij ook wel vrijgesproken ... er is gewoon niet genoeg bewijs.
Blijkbaar was het toch niet zo duidelijk. Rechters zijn echt niet volslagen achterlijk hoorquote:Op vrijdag 18 november 2005 14:21 schreef SolidArt het volgende:
[..]
Flikker toch op, iedereen weet dat hij het van plan was.
Hij had zelfs een afscheidsbrief gemaakt FFS
Als iemand plannen heeft van Schiphol, Tweede Kamer, etc etc dan is het geen toeristquote:Op vrijdag 18 november 2005 14:19 schreef Hymn het volgende:
[..]
Ehm, duh?
Of wil je mensen oppakken die misschien wel eens in de toekomst mogelijk een aanslag zouden kunnen plegen?
Pak dan meteen alle christenen, moslims, negers etc op want die kunnen allemaal wel een aanslag plegen!
quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:18 schreef Pheno het volgende:
[..]
Hij zou moeten inzien dat we hier toch aardig voor hem zijn, steeds weer vrijspraak, misschien geeft hij wel op![]()
Nee, iedereen zegt dat hij wat van plan was.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:21 schreef SolidArt het volgende:
[..]
Flikker toch op, iedereen weet dat hij het van plan was.
Hij had zelfs een afscheidsbrief gemaakt FFS
Tss, jij hebt Spangen laatst niet gezienquote:Op vrijdag 18 november 2005 14:23 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Blijkbaar was het toch niet zo duidelijk. Rechters zijn echt niet volslagen achterlijk hoor.
Plannen van belangrijke gebouwen, spullen om een bom te maken. Jihaad video. Nee, inderdaad, allemaal hobbiesquote:Op vrijdag 18 november 2005 14:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, iedereen zegt dat hij wat van plan was.
11 doden is in ieder geval niet genoeg he Rita.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:14 schreef Pheno het volgende:
[..]
In dit land moet je eerst wat doen voordat je aangepakt wordt. Dus eerst een aanslag plegen met 100 doden, dan pas oppakken! Prima toch? (proef sarcasme)
Ik heb hier ook een landkaart liggen, keb ook vast wel wat brandbaar spul en een aansteker.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:23 schreef Pheno het volgende:
[..]
Als iemand plannen heeft van Schiphol, Tweede Kamer, etc etc dan is het geen toerist![]()
Dat is de volgende rechtzaakquote:Op vrijdag 18 november 2005 14:25 schreef Pheno het volgende:
[..]
Plannen van belangrijke gebouwen, spullen om een bom te maken. Jihaad video. Nee, inderdaad, allemaal hobbiesWaarschijnlijk als we die band tot aan het einde spoelen krijgen we een opname van Eigen huis en tuin te zien
![]()
bagetalliseren is makkelijk te leren.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:26 schreef Hymn het volgende:
[..]
Ik heb hier ook een landkaart liggen, keb ook vast wel wat brandbaar spul en een aansteker.
Oei, pak me snel op want ik ga iets in de fik steken!
Even snel de kaart van schiphol downloaden, nu ga ik een terroristische aanslag plegen!
Godzijdank wel, ja.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:14 schreef Pheno het volgende:
In dit land moet je eerst wat doen voordat je aangepakt wordt.
Ik heb het niet zo heel nauw gevolgd, maar plattegronden van Schiphol en de Tweede Kamer kun je bij meer mensen vinden. De spullen die hij in zijn keukenkastje had, heeft 50% van NL ook daar staan. Dan hebben we wel een jihaad video die niet iedereen heeft, maar om 'm daar dan op te veroordelen.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:25 schreef Pheno het volgende:
[..]
Plannen van belangrijke gebouwen, spullen om een bom te maken. Jihaad video. Nee, inderdaad, allemaal hobbiesWaarschijnlijk als we die band tot aan het einde spoelen krijgen we een opname van Eigen huis en tuin te zien
![]()
Rechters zijn niet achterlijk...quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:26 schreef het.ismij het volgende:
Rechters zijn wel achterlijk!
Heel simpel,.. zelfs een blind had dat bewijs kunnen zien.
net als dat gelul nu dat hij geen bom aant maken was,..
Ik weet niet,. maar ik noem de combinatie die hij had niet echt huis tuin en keukengebruik. En zeker niet op de manier waarop het geprepareerd was.
rechtstaat afbreken is blijkbaar nog makkelijker te lerenquote:Op vrijdag 18 november 2005 14:28 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
bagetalliseren is makkelijk te leren.
haha sukkel, daar gaat het niet eens om, duidelijkheid alom, echter door ons bekrompen rechtsysteem, waar alle rechters zich aan dienen te houden, is het onmogelijk hem vast te houden.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:23 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Blijkbaar was het toch niet zo duidelijk. Rechters zijn echt niet volslagen achterlijk hoor.
Dan wordt het tijd dat dat boek eens veranderd wordt! Wat meot ie doen voordat ie wel strafbaar is?quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:29 schreef Triangeljosti het volgende:
[..]
Rechters zijn niet achterlijk...
Rechters leggen het bewijs naast een boek waarin staat wat allemaal niet mag. In dat boek staat nu dus gewoon dat wat A. gedaan heeft en in zijn bezit had niet strafbaar is. Waar je blij om moet zijn, want het zou toch wat worden wanneer rechters zelf gingen bepalen of ze iets strafbaar of niet strafbaar vinden...
Als je dan iets de schuld wilt geven moet je dat boek de schuld geven...
ja maar dat rijmt niet. blijkbaar is het nodig in specifieke gevallen.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:29 schreef Hymn het volgende:
[..]
rechtstaat afbreken is blijkbaar nog makkelijker te leren
quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:29 schreef popolon het volgende:
Nu nog even afwachten tot de moordenaar van de mus 5 jaar krijgt en het feest is compleet.
Nee, het gaat om bewijzen dat hij die intenties had ....quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:03 schreef Keromane het volgende:
Typisch dat 'terroristische intenties' niet strafbaar zijn.
Prima, maar dan hebben de terroristen gewonnenquote:Op vrijdag 18 november 2005 14:31 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja maar dat rijmt niet. blijkbaar is het nodig in specifieke gevallen.
Nee, klopt, dit is de zaak waar hij in eerste instantie al voor werd vrijgesproken, de zaak mbt het verkrijgen van explosieven en de plannen om ministeries enzo op te blazen, laatst in Den Haag, dat is een andere, daarvoor moet de zaak nog komen.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:07 schreef JaWi het volgende:
Dit is toch een andere zaak dan die waarvoor hij de laatste keer is opgepakt, of heb ik het fout?
Precies! Ik heb eigenlijk ook wel genoeg van de rechtstaat.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:27 schreef zoalshetis het volgende:
hoop dat de aivd ooit nog wat zeggingskracht binnen de rechtszaal zal krijgen.
Aah, dan hoop ik maar dat ie voor de volgende zaak niet wordt vrijgesproken.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:35 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nee, klopt, dit is de zaak waar hij in eerste instantie al voor werd vrijgesproken, de zaak mbt het verkrijgen van explosieven en de plannen om ministeries enzo op te blazen, laatst in Den Haag, dat is een andere, daarvoor moet de zaak nog komen.
er is alvast begonnen met wat politieposten afgelopen nacht. burn motherfokkers, burn!quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:34 schreef Foo_niks het volgende:
Denk dat er uit sympathie voor het slactoffer toch wat auto's dit weekend in de fik moeten worden gestoken
Dat dan weer wel!
Is al gebeurd, dit is een hoger beroep nav de eerste zaak ten tijde waarvan terroristische intenties nog niet strafbaar waren. Nu is dat wel het geval.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:30 schreef _Arual_ het volgende:
Dan wordt het tijd dat dat boek eens veranderd wordt! Wat meot ie doen voordat ie wel strafbaar is?
ja natuurlijk blijft ie vast. gelukkig kan ie ff geen fotografen neerslaan.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Aah, dan hoop ik maar dat ie voor de volgende zaak niet wordt vrijgesproken.
Dus mensen, allemaal even rustig. Hij zit en blijft nog vast.
Mooi, dan krijg jij een enkeltje Guantanamo.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:35 schreef broer het volgende:
Precies! Ik heb eigenlijk ook wel genoeg van de rechtstaat.
precies, hij wordt dadelijk gewoon berecht voor het plegen van intentionele aanslagen. en terecht.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Is al gebeurd, dit is een hoger beroep nav de eerste zaak ten tijde waarvan terroristische intenties nog niet strafbaar waren. Nu is dat wel het geval.
kom op joh, neem het nou maar niet teveel op voor deze samir a. dat zou namelijk een beetje dom zijn.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mooi, dan krijg jij een enkeltje Guantanamo.![]()
Niks gedaan, zeg je? Niks mee te maken, als ik zeg dat jij schuldig bent dan ben jij schuldig, fuck de rechtsstaat!
Dan ga je toch in Amerika wonenquote:Op vrijdag 18 november 2005 14:35 schreef broer het volgende:
[..]
Precies! Ik heb eigenlijk ook wel genoeg van de rechtstaat.
of in elk land behalve nederlandquote:
Jeetje. Moet je er hier in hoofdletters bij typen dat je iets ironisch bedoelt?quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:38 schreef Tijger_m het volgende:
Mooi, dan krijg jij een enkeltje Guantanamo.![]()
Niks gedaan, zeg je? Niks mee te maken, als ik zeg dat jij schuldig bent dan ben jij schuldig, fuck de rechtsstaat!
Samir mag van mij levenslang krijgen, het gaat mij om het behoud van de rechtsstaat en het gemak waarmee men deze aan de kant wil schuiven. Samir A is geen aantasting van de rechtsstaat voor iedereen waard, geen enkele would-be terrorist is dat waard.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:39 schreef zoalshetis het volgende:
kom op joh, neem het nou maar niet teveel op voor deze samir a. dat zou namelijk een beetje dom zijn.
ik mag toch wel hopen dat mensen onder die nieuwe wetgeving niet kunnen worden veroordeeld omdat ze eventueel misschien in de toekomst stoute dingetjes zouden willen doenquote:Op vrijdag 18 november 2005 14:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Die nieuwe zaak valt onder de nieuwe wetgeving en dat zal toch wel verschillen.
ik denk dat het het wel waard is, aangezien ik niks te verbergen heb.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Samir mag van mij levenslang krijgen, het gaat mij om het behoud van de rechtsstaat en het gemak waarmee men deze aan de kant wil schuiven. Samir A is geen aantasting van de rechtsstaat voor iedereen waard, geen enkele would-be terrorist is dat waard.
Nee - maar er kan wel iets meer dan nu.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik mag toch wel hopen dat mensen onder die nieuwe wetgeving niet kunnen worden veroordeeld omdat ze eventueel misschien in de toekomst stoute dingetjes zouden willen doen
na een aantal feiten en daden lijkt me dat prima mogelijk en ik zal er geen uur minder om slapen.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik mag toch wel hopen dat mensen onder die nieuwe wetgeving niet kunnen worden veroordeeld omdat ze eventueel misschien in de toekomst stoute dingetjes zouden willen doen
ja mensen lezen.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:43 schreef Triangeljosti het volgende:
Lezen mensen hier wel?
A. zit dus nog in voorarrest en heeft nog een rechtszaak voor de boeg... Dit was alleen een hogerberoep...
een eigen programma geven bij TALPA ,quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:39 schreef WesHell het volgende:
Het is niet te geloven... Ze moeten die gast ......
ja tuurlijk, zeker gezien hij nu met de nieuwe wet geconfronteerd gaat worden. zie het als jurisprudentie in extreme vorm.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:45 schreef Triangeljosti het volgende:
En wellicht dat er nu wel genoeg middelen zijn gevonden op grond waarvan ze hem kunnen veroordelen...
noem ze maar op want ik ken ze blijkbaar nietquote:Op vrijdag 18 november 2005 14:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
na een aantal feiten en daden lijkt me dat prima mogelijk en ik zal er geen uur minder om slapen.
Och, iedereen heeft wel iets te verbergen, daar gaat het niet om.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:42 schreef zoalshetis het volgende:
ik denk dat het het wel waard is, aangezien ik niks te verbergen heb.
contacten met wapenleveranciers, een zelfmoord video, contacten met de hofstadgroep, ideeën om el al uit de lucht te schieten. het net spant zich samen en deze gasten zijn door de aivd gelukkig prima gevolgd. zoals ik al zei, elke nieuwe wet heeft jurisprudentie nodig.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
noem ze maar op want ik ken ze blijkbaar niet
Terroristisch intenties zijn nog steeds niet strafbaar.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Is al gebeurd, dit is een hoger beroep nav de eerste zaak ten tijde waarvan terroristische intenties nog niet strafbaar waren. Nu is dat wel het geval.
Terroristische intenties zijn dus niet op zichzelf strafbaar. En terecht, want het is heel makkelijk om mensen allerlei intenties toe te schrijven. De grens blijft wat mij betreft bij de voorbereiding liggen. Dan moeten er geschikte spullen gevonden worden, waarmee de verdachte ook echt iets aan zou kunnen richten.quote:art. 114a Sr
Indien een misdrijf, strafbaar gesteld in artikel 108, eerste lid, 109 of 110, is begaan met een terroristisch oogmerk, wordt de in dat artikel bepaalde tijdelijke gevangenisstraf met de helft verhoogd en wordt, indien op het misdrijf een tijdelijke gevangenisstraf van ten hoogste vijftien jaren is gesteld, levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste twintig jaren opgelegd.
ik denk dat je dan zou spreken over heel veel typfoutjes. niet de boel gaan baggetaliseren, dat staat een beetje suf op dit moment. zeker bij samir a en zijn gevolg.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Och, iedereen heeft wel iets te verbergen, daar gaat het niet om.
Ik zou niet graag zien dat jij opgesloten wordt zonder vorm van proces omdat iemand bij de AIVD een tikfoutje heeft gemaakt.
Je moet het juist wél bagatelliseren. Het gaat hier om een eenling, en die is het niet waard om je hele normen en waardenstelsel rondom rechtspraak overboord te gooien.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:51 schreef zoalshetis het volgende:
ik denk dat je dan zou spreken over heel veel typfoutjes. niet de boel gaan baggetaliseren, dat staat een beetje suf op dit moment.
0w come on!quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:50 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
contacten met wapenleveranciers, een zelfmoord video, contacten met de hofstadgroep, ideeën om el al uit de lucht te schieten. het net spant zich samen en deze gasten zijn door de aivd gelukkig prima gevolgd. zoals ik al zei, elke nieuwe wet heeft jurisprudentie nodig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |