quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:59 schreef Monidique het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat het voor mij niet evident is wat hij bedoelt?
quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:32 schreef MrX1982 het volgende:
Met zijn postgeschiedenis in het achterhoofd is het voor een weldenkend mens evident wat hij bedoelt.
quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:34 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja. En dat staat er dus gewoon niet.
Dat staat er ook niet. Nu, citeer eens waar ik zeg dat het niet duidelijk is wat hij echt bedoelt en citeer niet, wat je nu hebt gedaan, een bericht van mij waarin ik het eens ben met jou dat het evident is wat zijn ware boodschap is.quote:
Het is werkelijk waar een fascinerende geschiedenis.quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:03 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ahaha kriebels gehad in de maag..revolutionaire romantiek ?
Er was ooit een palingoproer in Amsterdam..en ook iets met aardappelen ?quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:09 schreef Floripas het volgende:
Waarom doen Fransen zoveel meer met hun geschiedenis dan wij?
Kunnen wij niet ook wat meer doen met nationale geschiedenis?
Degene die dit lied als geluidsbestand voor mij heeft kan overigens op een rijke beloning wachten.quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:09 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het is werkelijk waar een fascinerende geschiedenis.
De liefde begon op een festival over liederen verbonden aan historische gebeurtenissen, met het volgende lied:
Accroche à ton c½ur
Un morceau de chiffon rouge
Une fleur couleur de sang
Si tu veux vraiment
Que ça change et que ça bouge
Lève-toi car il est temps
Allons droit devant
Vers la lumière
En montrant le poing
Et en serrant les dents
Nous réveillerons
La terre entière
Et demain, nos matins chanteront.
Compagnons de colère
Compagnons de combat
Toi que l'on faisait taire
Toi qui ne comptais pas
Tu vas pouvoir enfin le porter
Le chiffon rouge de la liberté
Car le monde sera ce que tu le feras
Plein d'amour de justice et de joie
Accroche à ton c½ur
Un morceau de chiffon rouge
Une fleur couleur de sang
Si tu veux vraiment
Que ça change et que ça bouge
Lève-toi car il est temps
Tu crevais de faim
Dans ta misère
Tu vendais tes bras
Pour un morceau de pain
Mais ne crains plus rien
Le jour se lève
Et il fera bon vivre demain.
Lief lied![]()
En vervolgens met het ontdekken van het geweldige stripboek Le cri du peuple.
Waarom doen Fransen zoveel meer met hun geschiedenis dan wij?
Kunnen wij niet ook wat meer doen met nationale geschiedenis?
Kir Royale is champagne (of mousserende witte wijn voor de minder gefortuneerden) met creme de cassis, de franse kersen likeur. De meeste mensen worden er stomdronken van in no time. Homo of hetero maakt niet uitquote:
Zeker, ik heb Wibaut nog verdedigd deze zomerquote:Op vrijdag 18 november 2005 15:12 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Er was ooit een palingoproer in Amsterdam..en ook iets met aardappelen ?
Tegen de PC Hooft tractor invasie?quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:14 schreef Tafkahs het volgende:
Zeker, ik heb Wibaut nog verdedigd deze zomer
ja hallo, rap moet wel rijmen.quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:13 schreef Floripas het volgende:
[..]
Degene die dit lied als geluidsbestand voor mij heeft kan overigens op een rijke beloning wachten.
Nee, vanwege de aardappeloproerquote:Op vrijdag 18 november 2005 15:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tegen de PC Hooft tractor invasie?![]()
Wel een musical 'les miserables' .. maar Joop vd Ende doet niks met het palingoproer.quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:14 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Zeker, ik heb Wibaut nog verdedigd deze zomer
En nu woont ze in een bourgeouis voorstad van Parijs met 2.4 kinderen en stemt op Chiracquote:Op vrijdag 18 november 2005 15:06 schreef Bluesdude het volgende:
Paris Mai 68 manifestation d'étudiants
Dat staat er wel maar dat was het. Wellus nietes heb ik verder geen zin in.quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:08 schreef Monidique het volgende:
Dat staat er ook niet. Nu, citeer eens waar ik zeg dat het niet duidelijk is wat hij echt bedoelt en citeer niet, wat je nu hebt gedaan, een bericht van mij waarin ik het eens ben met jou dat het evident is wat zijn ware boodschap is.
Dit, mijn vriend, is een Frans/Engels fotomodel dat geen flauw benul heeft van politiek.quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En nu woont ze in een bourgeouis voorstad van Parijs met 2.4 kinderen en stemt op Chirac![]()
Als ik erop kon rekenen dat me een beloning te wachten stond in plaats van dat ik erop kan wachten.. dan zou ik gaan zoekenquote:Op vrijdag 18 november 2005 15:13 schreef Floripas het volgende:
[..]
Degene die dit lied als geluidsbestand voor mij heeft kan overigens op een rijke beloning wachten.
De elider, de Duitse uitwisselingsstudent Daniel Cohn-Bendit, zit nu reactionair te doen voor de Groenen in het Europarlement.quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En nu woont ze in een bourgeouis voorstad van Parijs met 2.4 kinderen en stemt op Chirac![]()
Reken er maar op, lief kontje.quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Als ik erop kon rekenen dat me een beloning te wachten stond in plaats van dat ik erop kan wachten.. dan zou ik gaan zoeken![]()
Nee, sorry. Zo werkt het niet. Er staat dat het evident is wat zijn ware boodschap is, maar dat deze, zoals beweerd werd, niet in het bericht zelf staat. Dat is geen kwestie van "wellus nietes", dat is gewoon een kwestie van wat ik geschreven heb. Ik heb geschreven dat het evident is wat hij bedoelt, zoals je kunt lezen. Jij voert dat aan als bewijs dat ik vind dat het niet evident is. Ik weet niet hoe je er op komt, maar dat is niet zo belangrijk, belangrijk is dat het geen "wellus nietes" is, maar dat ik gewoon geschreven heb dat het evident is en dat jij dus ongelijk hebt met je bewering dat ik stel dat het niet evident is.quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:20 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat staat er wel maar dat was het. Wellus nietes heb ik verder geen zin in.
http://www.paroles.net/chansons/12880.htmquote:Op vrijdag 18 november 2005 15:13 schreef Floripas het volgende:
[..]
Precies, en daarvoor hoef ik niet van Franse fonetiek te wetenquote:Op vrijdag 18 november 2005 15:22 schreef Floripas het volgende:
De elider, de Duitse uitwisselingsstudent Daniel Cohn-Bendit, zit nu reactionair te doen voor de Groenen in het Europarlement.
Weet je MrX, je hebt zowel in je discussie met du_ke als deze met M. voor de neutale buitenstaander geheel ongelijk. Sorry.quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:20 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat staat er wel maar dat was het. Wellus nietes heb ik verder geen zin in.
Nou trek ik me geluk niets aan van jouw mening.quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:25 schreef sigme het volgende:
Weet je MrX, je hebt zowel in je discussie met du_ke als deze met M. voor de neutale buitenstaander geheel ongelijk. Sorry.
Geldt dat niet voor alle rebelse jongerenbewegingen?quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Precies, en daarvoor hoef ik niet van Franse fonetiek te weten![]()
Het is overigens wel heel symbolisch voor de zgn. protest generatie van de jaren 60, het woord faillesement komt onmiddelijk bij mij op als ik eraan denk.
Jij hebt nergens gezegd dat het evident is wat hij bedoelt. Je keurt zijn post niet goed maar zou hem ook niet verwijderen en je zegt dat hij de joden niet de schuld geeft.quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:24 schreef Monidique het volgende:
Nee, sorry. Zo werkt het niet. Er staat dat het evident is wat zijn ware boodschap is, maar dat deze, zoals beweerd werd, niet in het bericht zelf staat. Dat is geen kwestie van "wellus nietes", dat is gewoon een kwestie van wat ik geschreven heb. Ik heb geschreven dat het evident is wat hij bedoelt, zoals je kunt lezen. Jij voert dat aan als bewijs dat ik vind dat het niet evident is. Ik weet niet hoe je er op komt, maar dat is niet zo belangrijk, belangrijk is dat het geen "wellus nietes" is, maar dat ik gewoon geschreven heb dat het evident is en dat jij dus ongelijk hebt met je bewering dat ik stel dat het niet evident is.
Ja maar speculeren over termen is niet erg boeiend met iemand die niet geeft om andermans mening.quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:30 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Nou trek ik me geluk niets aan van jouw mening.
Daarnaast valt te speculeren over de term neutraal.
"Met zijn postgeschiedenis in het achterhoofd is het voor een weldenkend mens evident wat hij bedoelt."quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:35 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Jij hebt nergens gezegd dat het evident is wat hij bedoelt. Je keurt zijn post niet goed maar zou hem ook niet verwijderen en je zegt dat hij de joden niet de schuld geeft.
Daarop zeg ik dat het evident is wat hij bedoelt. Dat vindt jij niet.
Selectief quotenquote:Op vrijdag 18 november 2005 15:38 schreef Monidique het volgende:
[..]
"Met zijn postgeschiedenis in het achterhoofd is het voor een weldenkend mens evident wat hij bedoelt."
- "Ja. "
Als je dit nog langer blijft volhouden, gaat het lijken op geschiedsvervalsing, hoor.
quote:Ja. En dat staat er dus gewoon niet
Daarom was ik ook niet van plan over de term neutraal te discussiëren.quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:37 schreef sigme het volgende:
Ja maar speculeren over termen is niet erg boeiend met iemand die niet geeft om andermans mening.
In het bericht van Fonkmeistah staat inderdaad niet dat alles de schuld is van de joden, het is echter wel evident wat hij bedoelt. Laten we wel wezen, het is immers Fonkmeistah. Ik geef toe dat het evident is en jij leest daarin dat ik het niet evident vind. Dat is raar en vooralsnog heb je dus nergens aangetoond dat ik het niet evident vind.quote:
Ik hoop dat je desondanks wel wil blijven discusiëren? Of is mijn mening je te min?quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:46 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Daarom was ik ook niet van plan over de term neutraal te discussiëren.
Ja nu ineens krabbel je terug maar net vond je dat zijn uitspraak nog enigszins hout snijdtquote:Op vrijdag 18 november 2005 15:47 schreef Monidique het volgende:
In het bericht van Fonkmeistah staat inderdaad niet dat alles de schuld is van de joden, het is echter wel evident wat hij bedoelt. Laten we wel wezen, het is immers Fonkmeistah. Ik geef toe dat het evident is en jij leest daarin dat ik het niet evident vind. Dat is raar en vooralsnog heb je dus nergens aangetoond dat ik het niet evident vind.
Ik krabbel niet terug, dat ik zei dat het enigszins hout snijdt, is niet in tegenspraak met mijn erkenning dat het evident is wat Fonkmeistah bedoelt. Kortom, het is irrelevant en er zit geen logica achter je redenering dat ik niet kan beweren dat het evident is wat hij bedoelt en tegelijkertijd beweren dat zijn bewering enigszins hout snijdt, waar je overigens ook over kunt discussiëren, maar wat niet dezelfde discussie is. Allerminst.quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:51 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja nu ineens krabbel je terug maar net vond je dat zijn uitspraak nog enigszins hout snijdt
Dan kan je nu toch niet beweren dat het evident is wat hij daadwerkelijk bedoelt? Namelijk dat het de schuld van de joden is. Wat ik dus vanaf het begin zei.
Ik ben niet van mening dat 'alles' de schuld van 'joden' is. Toch zit er wel een kern van waarheid in de constatering dat zionisten invloed hebben op de Amerikaanse buitenlandse politiek.quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:51 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja nu ineens krabbel je terug maar net vond je dat zijn uitspraak nog enigszins hout snijdt
Dan kan je nu toch niet beweren dat het evident is wat hij daadwerkelijk bedoelt? Namelijk dat het de schuld van de joden is. Wat ik dus vanaf het begin zei.
met zo'n figuur hebben ze big brother ooit aan de man willen brengen, inmiddels wil men bloed en euthanasie zienquote:Op vrijdag 18 november 2005 15:54 schreef DionysuZ het volgende:
men kan ook gewoon een biertje pakken en zeggen: wat doet et er eigenlijk toe. En vervolgens de andere persoon een knuffel geven
Dat evident zijn van zijn post komt anders wel erg laat om de hoek kijken bij je en je hebt dat zeker niet vanaf het begin gezegd ondanks het woordje Ja. in een van je posts maar daarachter kwam de zin En dat staat er dus gewoon niet. daarmee ontkracht je toch mijn post met als inhoud Met zijn postgeschiedenis in het achterhoofd is het voor een weldenkend mens evident wat hij bedoelt.quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:54 schreef Monidique het volgende:
Ik krabbel niet terug, dat ik zei dat het enigszins hout snijdt, is niet in tegenspraak met mijn erkenning dat het evident is wat Fonkmeistah bedoelt. Kortom, het is irrelevant en er zit geen logica achter je redenering dat ik niet kan beweren dat het evident is wat hij bedoelt en tegelijkertijd beweren dat zijn bewering enigszins hout snijdt, waar je overigens ook over kunt discussiëren, maar wat niet dezelfde discussie is. Allerminst.
Knuffelen is altijd goedquote:Op vrijdag 18 november 2005 15:54 schreef DionysuZ het volgende:
men kan ook gewoon een biertje pakken en zeggen: wat doet et er eigenlijk toe. En vervolgens de andere persoon een knuffel geven
Maar de manier waarop jij het zegt is volkomen anders dan hoe Fokmeistah het heeft gezegd en daarbij moet je zijn postgeschiedenis in het achterhoofd nemen, ik weet niet of je hem kent, maar dat zijn geen frisse posts geweest. Vandaar dat ik denk dat hij het afschuift op de joden ondanks zijn gekozen woord zionisten.quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:56 schreef sigme het volgende:
Ik ben niet van mening dat 'alles' de schuld van 'joden' is. Toch zit er wel een kern van waarheid in de constatering dat zionisten invloed hebben op de Amerikaanse buitenlandse politiek.
Onderschrijven van de constatering "dat zionisten invloed hebben op de Amerikaanse buitenlandse politiek" is NIET gelijk aan (ook niet een beetje) aan de mening "de joden zijn de schuld van alle kwaad".
Nee. Ten eerste: absentie van erkenning is nog geen ontkenning. Ten tweede: ik zei het misschien laat, wat dat ook uitmaakt, ik zei het voor dat jij zei dat ik het niet zei. Oftewel, niet relevant.quote:Op vrijdag 18 november 2005 16:00 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat evident zijn van zijn post komt anders wel erg laat om de hoek kijken bij je en je hebt dat zeker niet vanaf het begin gezegd
Nee.quote:ondanks het woordje Ja. in een van je posts maar daarachter kwam de zin En dat staat er dus gewoon niet. daarmee ontkracht je toch mijn post met als inhoud Met zijn postgeschiedenis in het achterhoofd is het voor een weldenkend mens evident wat hij bedoelt.
De wereld gaat aan vlijt ten onder.quote:Op vrijdag 18 november 2005 16:00 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
met zo'n figuur hebben ze big brother ooit aan de man willen brengen, inmiddels wil men bloed en euthanasie zien
kunnen we het niet platonisch houden?quote:Op vrijdag 18 november 2005 16:05 schreef sigme het volgende:
[..]
De wereld gaat aan vlijt ten onder.
Ik ga een biertje pakken. Iemand een knuffel?
Ik ken hem van horen zeggen.. en dat zei mij genoeg. Ik twijfel dan ook niet dat fokmeistah bedoelt wat jij denkt dat hij bedoelt.quote:Op vrijdag 18 november 2005 16:03 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar de manier waarop jij het zegt is volkomen anders dan hoe Fokmeistah het heeft gezegd en daarbij moet je zijn postgeschiedenis in het achterhoofd nemen, ik weet niet of je hem kent, maar dat zijn geen frisse posts geweest. Vandaar dat ik denk dat hij het afschuift op de joden ondanks zijn gekozen woord zionisten.
Oh in mijn ogen ontkrachte je daarmee mijn post. Zeker door die laatste zin.quote:Op vrijdag 18 november 2005 16:04 schreef Monidique het volgende:
Nee. Ten eerste: absentie van erkenning is nog geen ontkenning. Ten tweede: ik zei het misschien laat, wat dat ook uitmaakt, ik zei het voor dat jij zei dat ik het niet zei. Oftewel, niet relevant.
Nee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |