Geweldig wat mijn mening aangaande homosexualiteit ook is ...het is nederland en dit moet zeker kunnen.Eigenlijk is het schandalig dat er geen titelrol kan zijn.quote:Submission 2 over positie homo's in islam
DEN HAAG - Tweede Kamerlid Hirsi Ali van de VVD heeft het script voor Submission 2 af. Het vervolg op de film die ze samen met de vermoorde Theo van Gogh maakte, gaat over de discriminatie van de homo's binnen de islam. Een VVD-woordvoerster heeft dat donderdag bevestigd.
Submission 1 was een aanklacht tegen de onderdrukking van vrouwen in de islamitische cultuur. In Submission 2 worden de hoofdrollen gespeeld door mannen, onder wie een homoseksueel. „Ik stel de positie van homo's in de islam ter discussie. In de film worden zij schepselen van Allah genoemd”, aldus Hirsi Ali donderdag in de Volkskrant.
Een team van regisseurs en acteur heeft zich al bij Hirsi Ali gemeld om aan de film mee te werken. Volgens Hirsi Ali hebben ze dat niet zozeer gedaan omdat ze het met haar boodschap eens zijn, maar omdat ze vinden dat een dergelijke film in Nederland moet kunnen worden gemaakt. „Daar heb ik grote bewondering voor.”
Wie de medewerkers aan de film zijn blijft geheim. Ze worden onherkenbaar in beeld gebracht en er komt geen titelrol. Submission 2 moet in de loop van 2006 uitkomen.
Ik vind het erger dat Hirsi Ali haar taak als volksvertegenwoordiger minder serieus neemt dan het promoten van haar hobby.quote:Op donderdag 17 november 2005 15:20 schreef desiredbard het volgende:
Eigenlijk is het schandalig dat er geen titelrol kan zijn.
AMEN.quote:Op donderdag 17 november 2005 18:01 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Ik vind het erger dat Hirsi Ali haar taak als volksvertegenwoordiger minder serieus neemt dan het promoten van haar hobby.
Nee, onze posts hebben elkaar niet gekruist. Het is meer dat jouw posts soms (in deze topic bijvoorbeeld) zo ongenuanceerd zijn dat het verschil tussen flamen en gewoon je mening geven vrijwel wegvalt. Zo lijkt het voor jou altijd nodig i.p.v. simpelweg de islam, moslim of Mohammed te zeggen, hier iets beledigends en/of minachtends van te maken. Ik snap niet waarom dat nodig is. Je wil toch gewoon kunnen discussiëren? Liefst ook met mensen die er anders over denken dan jij lijkt me zo. Daar gaat het meestal om in een discussie.quote:Op donderdag 17 november 2005 18:31 schreef desiredbard het volgende:
Mijn opmerkingen zijn natuurlijk schokkend en beledigend voor de tere moslimzieltjes. het feit dat iedere paalzitte/ tapijtvreetster door meneer uit religieuze overtuiging verketterd wordt .... daar hebben we het niet over...
Dat is hun keuze. In hoeverre die gerechtvaardigd is, is voor mij nog enigszins de vraag. Uiteindelijk is het in Nederland slechts één keer voorgekomen dat er n.a.v. een film iemand is vermoord, en daarbij is het nog maar de vraag in hoeverre dat met de film te maken had. Er zijn meer mensen vermoord bij het pinnen om maar iets doms te noemen. Dat doen we ook nog gewoon.quote:Maar goed nog een poging doel van de discussie is dus het naar mijn mening schandalige feit dat acteurs/regiseurs etc hun naam niet bekend willen geven..... dat is het heden daagse vrije westerse Nederland
Dat heb je goed gezienquote:Op donderdag 17 november 2005 18:33 schreef desiredbard het volgende:
Hirsi Provoceert en roept geweld op???
Kortom wij moeten onze westerse mening maar voor ons houden om;
bekrompen agresief tuig vooral niet aan te zetten geweld toe te gaan passen
Dat is natuurlijk onzin. Als dat de heersende moraal zou zijn zou ons rechtssysteem er heel anders uitzien.quote:Op donderdag 17 november 2005 19:11 schreef Meki het volgende:
[..]
Dat heb je goed gezien
En ze moet dan niet gaan huilen als ze wordt bedreigd dat heeft ze voor zichzelf veroorzaakt en ik laat geen een traan voor der
uhm je kan er op rekenen dat ze dat juist wel doet.quote:Op donderdag 17 november 2005 19:14 schreef SCH het volgende:
Zou ze Yoesuf, de stichting die zich bezighoudt met homoseksualiteit en islam bij haar film hebben betrokken? Dat is voor mij wel echt een wezenlijke vraag. Die mensen zijn er al jaren serieus mee bezig en ik hoop niet dat ze hen in de wielen gaat rijden.
Hoezo kan ik daar op rekenen?quote:Op donderdag 17 november 2005 19:15 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
uhm je kan er op rekenen dat ze dat juist wel doet.
Dus het aansnijden van een thema wat erg gevoelig ligt binnen de moslimgemeenschap is per definitie provovatie en het oproepen van geweld? Volgens mij geef jij nu juist weer waar het probleem ligt bij een groot deel van de moslimgemeenschap in Nederland. Gelijk in de slachtofferrol kruipen en overgaan tot bedreigingen en daadwerkelijk fysiek geweld. We leven hier in Nederland en als je dat niet aanstaat dan schrijf je maar mooie stukjes naar de krant of je uit je ongenoegen op Fok of wat dan ook, maar wanneer dit omslaat in zielige dreigbrieven en fysiek geweld dan moet je toch serieus een enkeltje rifgebergte overwegen.quote:Op donderdag 17 november 2005 18:31 schreef Meki het volgende:
Hirsi provoceert en roept alleen geweld op
Dat is natuurlijk best overdreven hè.quote:Op donderdag 17 november 2005 19:18 schreef TheVotary het volgende:
Volgens mij geef jij nu juist weer waar het probleem ligt bij een groot deel van de moslimgemeenschap in Nederland. Gelijk in de slachtofferrol kruipen en overgaan tot bedreigingen en daadwerkelijk fysiek geweld.
Daar heb je dan weer actiegroepen in de VS voor.quote:Op donderdag 17 november 2005 19:24 schreef Meki het volgende:
[..]
![]()
Christelijke Homo´s daar hoor ik niemand over en die worden gediscrimineerd kijk maar ff in USA
Overal worden Homo´s gediscrimineerd maar Hirsi weigert daar over te hebben
In Nederland ook . daar hoeft Hirsi niet mee te bemoeienquote:Op donderdag 17 november 2005 19:25 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Daar heb je dan weer actiegroepen in de VS voor.
Het was inderdaad niet aardig daar ga ik in mee, maar je mag dus wel zeggen dat je geen traan zult laten wanneer Hirsi Ali neergeknalt wordt en je mag niet zeggen dat je geen traan laat wanneer Meki onder de tram komt.quote:Op donderdag 17 november 2005 19:21 schreef TheVotary het volgende:
-edit: zullen we in ieder geval op FOK! gewoon normaal tegen elkaar blijven doen?-
Beter opletten Meki - er houden zich veel mensen bezig met homoseksualiteit in de kerken en er zijn daar veel problemen maar er is ook veel gesprek en er zijn homoseksuele predikanten etc.quote:Op donderdag 17 november 2005 19:24 schreef Meki het volgende:
Christelijke Homo´s daar hoor ik niemand over en die worden gediscrimineerd kijk maar ff in USA
Overal worden Homo´s gediscrimineerd maar Hirsi weigert daar over te hebben
quote:Het vervolg op de film die ze samen met de vermoorde Theo van Gogh maakte, gaat over de discriminatie van de homo's binnen de islam. Diverse regisseurs en acteurs hebben zich al bij Hirsi Ali gemeld om aan de film mee te werken.
In de studio reageren Frank van Dalen, voorzitter van het COC en Mahmed Marcouche, voorzitter van de Marokkaanse moskeeën in Amsterdam en omstreken.
Dat heb je duidelijk. Mocht je daar verdere vragen over hebben, stel deze dan a.u.b. in: [NWS-Feedback]quote:Op donderdag 17 november 2005 19:26 schreef TheVotary het volgende:
[..]
Het was inderdaad niet aardig daar ga ik in mee, maar je mag dus wel zeggen dat je geen traan zult laten wanneer Hirsi Ali neergeknalt wordt en je mag niet zeggen dat je geen traan laat wanneer Meki onder de tram komt.
Dat ik het even duidelijk heb.![]()
ik heb geen persoonlijke aanvallen gericht tegen jou maar op Hirsi Ali dat is mijn mening .quote:Op donderdag 17 november 2005 19:26 schreef TheVotary het volgende:
[..]
Het was inderdaad niet aardig daar ga ik in mee, maar je mag dus wel zeggen dat je geen traan zult laten wanneer Hirsi Ali neergeknalt wordt en je mag niet zeggen dat je geen traan laat wanneer Meki onder de tram komt.
Dat ik het even duidelijk heb.![]()
Dat hoeft niet nee, maar het is ook niet verboden. Dat je zo je vraagtekens hebt bij de manier waarop, daar kan ik me iets bij voorstellen, maar het is haar goed recht onderwerpen die zij maatschappelijk gezien van belang acht onder het voetlicht te brengen op watvoor manier dan ook. Net zoals jij en ik dat kunnen en op kleinere schaal doen op FOK!.quote:Op donderdag 17 november 2005 19:26 schreef Meki het volgende:
[..]
In Nederland ook . daar hoeft Hirsi niet mee te bemoeien
haar werk is tweede kamer
Zet ze -om haar mening kenbaar te maken- mensen de mes op de keel? Roept ze op om iemand te vermoorden? Dacht het niet. Dat ze provoceert is zeker waar. Geweld oproepen is echter heel wat anders.quote:Op donderdag 17 november 2005 18:31 schreef Meki het volgende:
schandelijk. Hirsi provoceert en roept alleen geweld op
sja, iedereen vraagt om aandacht eh die publiekelijk schrijft, spreekt etc.quote:Op donderdag 17 november 2005 20:41 schreef Meh7 het volgende:
Ze heeft weer eens wat aandacht nodig, eerst die imam aanklagen en nu weer dit.
Misschien hebben die wel meegewerkt aan de film, of gaan ze er nog aan meewerken. (Neem aan de film nog gemaakt moet worden, het verhaal is net af)quote:Op donderdag 17 november 2005 19:14 schreef SCH het volgende:
Zou ze Yoesuf, de stichting die zich bezighoudt met homoseksualiteit en islam bij haar film hebben betrokken?
Ik hoop het maar ik vraag het me af. Bij Submission 1 had Hirsi Ali nou niet echt de mensen erbij betrokken voor wie ze zei de film te maken.quote:Op vrijdag 18 november 2005 07:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Misschien hebben die wel meegewerkt aan de film, of gaan ze er nog aan meewerken. (Neem aan de film nog gemaakt moet worden, het verhaal is net af)
Of Yoesuf hier aan meewerkt zal uiteraard niet bekend worden.
Ze zal toch een man moeten vinden die voor homo wil spelen (of het misschien is) die duidelijk het uiterlijk (Marokkaans/Turks?) van een moslim heeft. Anders komt de boodschap niet over.quote:Op vrijdag 18 november 2005 08:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik hoop het maar ik vraag het me af. Bij Submission 1 had Hirsi Ali nou niet echt de mensen erbij betrokken voor wie ze zei de film te maken.
Dat lijkt me niet zo'n probleem.quote:Op vrijdag 18 november 2005 11:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze zal toch een man moeten vinden die voor homo wil spelen (of het misschien is) die duidelijk het uiterlijk (Marokkaans/Turks?) van een moslim heeft. Anders komt de boodschap niet over.
Ik vraag me af of Yousuf achter het project staat. Ik kan me goed voorstellen dat de zorgvuldige manier van werken van Yousuf op deze manier doorkruist wordt en weer op jaren achterstand wordt gesteld en dat ze vooral weer herstelwerkzaamheden moeten doen.quote:En ik kan me voorstellen dat Yoesuf hieraan mee zou willen werken, aangezien die ook homosexualiteit onder moslims buiten de taboesfeer willen brengen.
Juist, dus waar maken die moslims zich druk over als ze er toch niet naar hebben gekeken of naar gaan kijkenquote:Op vrijdag 18 november 2005 12:26 schreef Posdnous het volgende:
Ah, weer zo'n briljante film waar toch geen enkele moslim naar gaat kijken. Keep up het nuttige work..
Ach, de vorige was een groot succes. Daarbij hebben deze films een voorlichtende functie. Krijgen niet-moslims ook eens een kijkje in de islamitische rommelkamer.quote:Op vrijdag 18 november 2005 12:26 schreef Posdnous het volgende:
Ah, weer zo'n briljante film waar toch geen enkele moslim naar gaat kijken. Keep up het nuttige work..
Waar bestond het succes uit?quote:Op vrijdag 18 november 2005 12:46 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Ach, de vorige was een groot succes.
quote:Op vrijdag 18 november 2005 12:46 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Ach, de vorige was een groot succes.
Dat lijkt mij nogal evident gezien de overtrokken reakties hier over de film (maar waar mensen hier beweren niet naar gekeken te hebben of geen interesse in te hebben)quote:
Ik zie het niet. Wat is het succes dan?quote:Op vrijdag 18 november 2005 13:16 schreef Demophon het volgende:
[..]
Dat lijkt mij nogal evident gezien de overtrokken reakties hier over de film (maar waar mensen hier beweren niet naar gekeken te hebben of geen interesse in te hebben)![]()
Het feit dat allen al een topic hierover wordt geopend, en jullie zo gestressed op reageren! Wel knap hoor voor een film waar niemand heeft gekeken of gaat kijkenquote:Op vrijdag 18 november 2005 13:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik zie het niet. Wat is het succes dan?
Kijkcijfer was laag en publiciteit ging nauwelijks over de inhoud.quote:Op vrijdag 18 november 2005 13:32 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Kijkcijfers en publiciteit. En dat voor een filmpje van tien minuten (geloof ik)
Idd, al die ophef was nauwelijks inhoudelijk te noemenquote:Op vrijdag 18 november 2005 14:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Kijkcijfer was laag en publiciteit ging nauwelijks over de inhoud.
Hirsi Ali heeft ook wel gezegd dat het doelv an de film niet echt is bereikt.
Nou, gezien de reaktie die de film opriep, en roept, lijkt het me sterk dat dat het niet over de inhoud gaat. Het is de inhoud die sommige mensen het verkeerde keelgat ingeschoten is, wat natuurlijk zeer voorspelbaar was.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:31 schreef SCH het volgende:
[..]
waarschijnlijk blijft het bij geschreeuw dat ze op moet letten met wat ze doet, dat ze erom vraagt bedreigt te worden etc etcquote:Op vrijdag 18 november 2005 14:12 schreef N.icka het volgende:
en ik hoop er met veel moslims over te gaan discusieren.
Eens, ik denk dat Hirsi Ali´s doelen goed zijn, het bestrijden van discriminatie en afwijzing en mishandeling van vrouwen, homo´s.quote:Op donderdag 17 november 2005 19:17 schreef SCH het volgende:
Zou ze Yoesuf, de stichting die zich bezighoudt met homoseksualiteit en islam bij haar film hebben betrokken? Dat is voor mij wel echt een wezenlijke vraag. Die mensen zijn er al jaren serieus mee bezig en ik hoop niet dat ze hen in de wielen gaat rijden.
Het punt is nou juist dat ze vrijwel geen contact heeft met de mensen om wie het gaat. De mensen voor wie ze zei op te komen waren niet blij met haar vorige film.
Natuurlijk moet zo'n film gemaakt kunnen worden maar de vraag is in hoeverre ie eerder kwaad dan goed zal doen.
quote:Op vrijdag 18 november 2005 17:28 schreef fayle het volgende:
Homo´s en lesbo´s willen geen discussie over hun ´zijn´, maar simpelweg acceptatie.
door wie is Piet dan geschapen ?quote:Op vrijdag 18 november 2005 18:59 schreef Ylias het volgende:
Over de kwestie Homofilie binnen de Islam is de Koran ook duidelijk. Het is uit den boze en praktiseren is strafbaar. God heeft tenslotte Adam en Eva geschapen en niet Adam en Piet.
door Eva....quote:Op vrijdag 18 november 2005 20:08 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
door wie is Piet dan geschapen ?
vertel me, wat hebben die al bereikt?quote:Op donderdag 17 november 2005 19:14 schreef SCH het volgende:
maar wel heel veel internationale aandacht voor het onderwerp, waarvan ik maar had moeten zien of dan anders gebeurd was. en doordat de film niet meer vertoond (kan) worden is de impact lager dan hij had kunnen zijn. maar het feit dat jij je er al topics vol over druk maakt, was dat zonder film ook gebeurd?quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:31 schreef SCH het volgende:
[..]
punt 1: dit topic gaat niet over submission 1 maar over 2.quote:Op vrijdag 18 november 2005 18:10 schreef BansheeBoy het volgende:
Als HIrsi Ali zo'n probleem heeft met de besnijdenissen van Moslimvrouwen, waarom gaat ze dan niet terug naar het land waar dit voorkomt, het land waar ze zelf is verminkt? Ze is hier bezig met een hetze tegen een probleem dat er niet eens is.²
helaas is de emancipatie van het islamitisch geloof nog niet ver genoeg ontwikkeld om dit soort films niet meer te hoeven maken.quote:Op zaterdag 19 november 2005 02:48 schreef sizzler het volgende:
Ik hoop dat er nu wél een inhoudelijke discussie mogelijk is over homofilie en de islam.
Alhoewel. Als ik Ahmed Marcouch bij nova hoor is het feit dat Ayaan de film heeft gemaakt al een aanleiding om de film zo veel mogelijk te negeren. Dat zou jammer zijn.
kan ik me anders prima in vinden.quote:Op zaterdag 19 november 2005 02:48 schreef sizzler het volgende:
Alhoewel. Als ik Ahmed Marcouch bij nova hoor is het feit dat Ayaan de film heeft gemaakt al een aanleiding om de film zo veel mogelijk te negeren. Dat zou jammer zijn.
meen je dat nou?quote:Op zaterdag 19 november 2005 02:50 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
kan ik me anders prima in vinden.
Doodzwijgen en het liefste deporteren dat mens![]()
ik hoop het. lijkt me een prima ontwikkeling van jezelf.quote:Op zaterdag 19 november 2005 02:51 schreef PLAE@ het volgende:
Ja sorry.
Ben redelijk rechts en van de vvd hoek maar wat betreft Hirsi Ali daar heb ik gewoon een persoonlijke averse tegen. Misschien als ik later oud en wijs ben kan ik d'r 'werk' waarderen.
Ja, ik ben ook zéér benieuwd waar SCH dat nou weer vandaan haalt, aangezien onderzoeken uitwijzen dat in de loop der jaren er juist minder begrip is voor homo's (eergisteren nog een PDF gelezen van het CPB (?))quote:Op zaterdag 19 november 2005 01:24 schreef evert het volgende:
[..]
vertel me, wat hebben die al bereikt?
Right.quote:Op zaterdag 19 november 2005 02:48 schreef sizzler het volgende:
Ik hoop dat er nu wél een inhoudelijke discussie mogelijk is over homofilie en de islam.
Na de eerste reacties wel ja. Een taboe is een onderwerp waar niet openlijk over wordt gesproken. Dat kan je prima doorbreken met een film als deze.quote:Op zaterdag 19 november 2005 04:55 schreef robh het volgende:
[..]
Geloof je écht dat dit een goede manier is om tot een dialoog cq discussie te komen?
[..]
Gelet op de reacties van veel fokkers op de Islam neemt Hirshi Ali haar taak als volksvertegenwoordiger heel erg serieus.quote:Op donderdag 17 november 2005 18:01 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Ik vind het erger dat Hirsi Ali haar taak als volksvertegenwoordiger minder serieus neemt dan het promoten van haar hobby.
misschien is haar doel discussie?quote:Op zaterdag 19 november 2005 17:15 schreef MrBadGuy het volgende:
De film zal iig voor veel discussie zorgen (wat het nu eigenlijk al doet), maar of het ook maar enigszins het beoogde doel zal berijken? Nou ja, niet geschoten is altijd mis. Ik wens Ayaan iig veel succes![]()
So what? Heb je wel eens bedacht dat Hirshi Ali deze methode heeft gekozen omdat deze vorm van emancipatie haar past? Vrijheid kun je niet als cadeautje van anderen krijgen.quote:Op vrijdag 18 november 2005 17:28 schreef fayle het volgende:
Ten eerste bereikt ze de mensen die ze wil emanciperen en een ander beeld wil laten zien niet, want die keren zich van haar af om haar methodes.
Misschien moet je eens beter opletten, want dat is ook de boodschap van ex-moslim Hirshi Ali.quote:Ten tweede wordt haar in oorsprong okaye kritiek op elementen binnen de traditionele uitleg van de Islam misbruikt door witte xenofoben die alles aangrijpen om te ´bewijzen´ dat ´de Islam´ niet deugt.
hier past een hartgronding 'whatever'quote:Moet zo´n film gemaakt kunnen worden?
Uiteraard.
Moet de film door Ali gemaakt worden?
Dat lijkt mij op basis van haar Submission I niet zo logisch of wenselijk.
Ik heb geen behoefte aan een film over homoseksualiteit die iedereen tegen de haren in strijkt en het tegenovergestelde bereikt.
Homo´s en lesbo´s willen geen discussie over hun ´zijn´, maar simpelweg acceptatie.
Zeker de laatste 10 jaar niet meer naar de EO gekeken?quote:En zoals iemand hierboven al aangaf in ergernis: binnen alle religies zijn homo´s de dupe. Als je bij de EO kijkt wat zij hun homoseksuele (die zij overigens nog geheel ouderwets homofiel noemen) achterban aanraden, dan schrik je je wezenloos en als je leest wat de voorzitter schrijft over hun herziene beleid tav homoseksualiteit dat in de bijbel nu eenmaal verboden is (aldus de goede man) dan wil je van je leven nooit meer zo´n christen tegenkomen.
Gelukkig ga jij er niet over hoe andere mensen hun strijd mogen strijden.quote:Sterker nog, religies maken meer kapot dan je lief is, lijkt me wel een goede leus. Oeps, ben ik het dan toch helemaal eens met Hirsi Ali?
Inhoudelijk wellicht soms, maar dus Níet waar het gaat om haar methodes.
Volgens mij bereik je nog meer met een demonstratie dan met haar manier van filmen.
Het (uiteindelijke) doel lijkt mij eerder iets als acceptatie van homoseksuelen door moslims, discussie daarover binnen moslimkringen is slechts een eerste stap daar naar toe.quote:Op zaterdag 19 november 2005 18:50 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
misschien is haar doel discussie?
ja precies. dus haar doel is discussie. het uiteindelijke doel zal ze nooit kunnen bewerkstelligen omdat het toch echt van binnenuit dient te komen. discussie is al heel wat. aha to go.quote:Op zaterdag 19 november 2005 19:06 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Het (uiteindelijke) doel lijkt mij eerder iets als acceptatie van homoseksuelen door moslims, discussie daarover binnen moslimkringen is slechts een eerste stap daar naar toe.
daar heb je idd wel een punt jaquote:Op zaterdag 19 november 2005 19:14 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja precies. dus haar doel is discussie. het uiteindelijke doel zal ze nooit kunnen bewerkstelligen omdat het toch echt van binnenuit dient te komen. discussie is al heel wat. aha to go.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |