abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32369731
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 12:46 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Ach, de vorige was een groot succes.
Waar bestond het succes uit?
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:06:16 #52
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_32370092
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 12:46 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Ach, de vorige was een groot succes.
.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_32370344
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 12:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat lijkt mij nogal evident gezien de overtrokken reakties hier over de film (maar waar mensen hier beweren niet naar gekeken te hebben of geen interesse in te hebben)
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_32370413
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:16 schreef Demophon het volgende:

[..]

Dat lijkt mij nogal evident gezien de overtrokken reakties hier over de film (maar waar mensen hier beweren niet naar gekeken te hebben of geen interesse in te hebben)
Ik zie het niet. Wat is het succes dan?
pi_32370783
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 12:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Kijkcijfers en publiciteit. En dat voor een filmpje van tien minuten (geloof ik)
pi_32371838
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik zie het niet. Wat is het succes dan?
Het feit dat allen al een topic hierover wordt geopend, en jullie zo gestressed op reageren! Wel knap hoor voor een film waar niemand heeft gekeken of gaat kijken

Wat maken jullie er toch zo druk over zo'n filmpje! Maak je liever druk over werkelijk maatschappelijke zaken, zoals achterstelling van vrouwen, discriminatie van andersgeaarden (homo's), het democratisch recht op het geven van je mening en de onderdrukking van deze vrijheid, etc.
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
  vrijdag 18 november 2005 @ 14:12:40 #57
92279 N.icka
Windforce 11
pi_32372071
Ik ga zeker naar de film kijken , en ik hoop er met veel moslims over te gaan discusieren.
pi_32372643
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:32 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Kijkcijfers en publiciteit. En dat voor een filmpje van tien minuten (geloof ik)
Kijkcijfer was laag en publiciteit ging nauwelijks over de inhoud.
Hirsi Ali heeft ook wel gezegd dat het doelv an de film niet echt is bereikt.
pi_32373426
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 14:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Idd, al die ophef was nauwelijks inhoudelijk te noemen Maar, Hirsi Ali werd wel figuurlijk 'gestenigd' (foei, gij ketter, gij afvallige!) en geen bioscoop en enkel manifestatie durft het nog uit te zenden! Op die manier lukt het inderdaad om te voorkomen dat die film het publiek bereikt! Ach ja, alle middelen zijn 'geheiligd' om je geloofsovertuiging in stand te houden
pi_32375365
quote:

[..]

Nou, gezien de reaktie die de film opriep, en roept, lijkt het me sterk dat dat het niet over de inhoud gaat. Het is de inhoud die sommige mensen het verkeerde keelgat ingeschoten is, wat natuurlijk zeer voorspelbaar was.

En de doelgroep, wie was volgens haar de doelgroep? Mijns inziens is er maar één doelgroep, en dat zijn de niet-islamitische Nederlanders. Het is een soort postbus 51 waarschuwing tegen lichtzinnige opvattingen en misverstanden over een bij de bevolking tot voor kort onbekende religie
pi_32377982
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 14:12 schreef N.icka het volgende:
en ik hoop er met veel moslims over te gaan discusieren.
waarschijnlijk blijft het bij geschreeuw dat ze op moet letten met wat ze doet, dat ze erom vraagt bedreigt te worden etc etc
andere signalen heb ik niet echt opgevangen toen met submssion 1

en meki: kun je eens een keer iets doen aan je nederlands, voor mij is het niet altijd even duidelijk wat je nou precies kwijt wil.
pi_32378024
quote:
Op donderdag 17 november 2005 19:17 schreef SCH het volgende:

Zou ze Yoesuf, de stichting die zich bezighoudt met homoseksualiteit en islam bij haar film hebben betrokken? Dat is voor mij wel echt een wezenlijke vraag. Die mensen zijn er al jaren serieus mee bezig en ik hoop niet dat ze hen in de wielen gaat rijden.

Het punt is nou juist dat ze vrijwel geen contact heeft met de mensen om wie het gaat. De mensen voor wie ze zei op te komen waren niet blij met haar vorige film.

Natuurlijk moet zo'n film gemaakt kunnen worden maar de vraag is in hoeverre ie eerder kwaad dan goed zal doen.
Eens, ik denk dat Hirsi Ali´s doelen goed zijn, het bestrijden van discriminatie en afwijzing en mishandeling van vrouwen, homo´s.
Alleen haar manier werkt niet om twee redenen.
Ten eerste bereikt ze de mensen die ze wil emanciperen en een ander beeld wil laten zien niet, want die keren zich van haar af om haar methodes.
Ten tweede wordt haar in oorsprong okaye kritiek op elementen binnen de traditionele uitleg van de Islam misbruikt door witte xenofoben die alles aangrijpen om te ´bewijzen´ dat ´de Islam´ niet deugt.

Moet zo´n film gemaakt kunnen worden?
Uiteraard.
Moet de film door Ali gemaakt worden?
Dat lijkt mij op basis van haar Submission I niet zo logisch of wenselijk.
Ik heb geen behoefte aan een film over homoseksualiteit die iedereen tegen de haren in strijkt en het tegenovergestelde bereikt.
Homo´s en lesbo´s willen geen discussie over hun ´zijn´, maar simpelweg acceptatie.

En zoals iemand hierboven al aangaf in ergernis: binnen alle religies zijn homo´s de dupe. Als je bij de EO kijkt wat zij hun homoseksuele (die zij overigens nog geheel ouderwets homofiel noemen) achterban aanraden, dan schrik je je wezenloos en als je leest wat de voorzitter schrijft over hun herziene beleid tav homoseksualiteit dat in de bijbel nu eenmaal verboden is (aldus de goede man) dan wil je van je leven nooit meer zo´n christen tegenkomen.

Sterker nog, religies maken meer kapot dan je lief is, lijkt me wel een goede leus. Oeps, ben ik het dan toch helemaal eens met Hirsi Ali?
Inhoudelijk wellicht soms, maar dus Níet waar het gaat om haar methodes.
Volgens mij bereik je nog meer met een demonstratie dan met haar manier van filmen.
  vrijdag 18 november 2005 @ 17:29:29 #63
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_32378046
Volledig eens.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_32378075
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 17:28 schreef fayle het volgende:

Homo´s en lesbo´s willen geen discussie over hun ´zijn´, maar simpelweg acceptatie.

puur omdat er niet over te discusiëren valt
  vrijdag 18 november 2005 @ 18:07:40 #65
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_32378900
Gelukkig ben ik geen moslim. Ik moet er toch niet aan denken dat ik homosexualiteit niet mag afkeuren, het niet verwerpelijk mag vinden of er gewoon ronduit van mag walgen.

Deed zij trouwens niet iets in de politiek?
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  vrijdag 18 november 2005 @ 18:10:39 #66
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_32378973
Als HIrsi Ali zo'n probleem heeft met de besnijdenissen van Moslimvrouwen, waarom gaat ze dan niet terug naar het land waar dit voorkomt, het land waar ze zelf is verminkt? Ze is hier bezig met een hetze tegen een probleem dat er niet eens is.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_32380316
Wat een heisa om niks.

Laat die vrouwke toch doen wat ze wil. Ze is aandachtsgeil. Momenteel kun je veel aandacht scoren als je de Islam basht. Dat is gewoon zo. Het punt is, de Islam is nooit veranderd en zal ook nooit veranderen. Ook niet hoe men zich tegen de Islam keert, al vanaf het ontstaan van de Islam al, zelfs door de arabieren.

Over de kwestie Homofilie binnen de Islam is de Koran ook duidelijk. Het is uit den boze en praktiseren is strafbaar. God heeft tenslotte Adam en Eva geschapen en niet Adam en Piet.

Wat die Hirsi Ali betreft, laat r haar gang gaan, zolang ze zich maar aan de wet houdt. Mijn aandacht krijgt ze niet. Het enige wat zij van mij kan krijgen is een hoop medelijden.
pi_32382368
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 18:59 schreef Ylias het volgende:
Over de kwestie Homofilie binnen de Islam is de Koran ook duidelijk. Het is uit den boze en praktiseren is strafbaar. God heeft tenslotte Adam en Eva geschapen en niet Adam en Piet.
door wie is Piet dan geschapen ?
pi_32382456
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 20:08 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

door wie is Piet dan geschapen ?
door Eva....
  zaterdag 19 november 2005 @ 01:24:45 #70
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_32390259
quote:
Op donderdag 17 november 2005 19:14 schreef SCH het volgende:
Zou ze Yoesuf, de stichting die zich bezighoudt met homoseksualiteit en islam bij haar film hebben betrokken? Dat is voor mij wel echt een wezenlijke vraag. Die mensen zijn er al jaren serieus mee bezig en ik hoop niet dat ze hen in de wielen gaat rijden.
vertel me, wat hebben die al bereikt?
wat moet ik hier nu neerzetten?
  zaterdag 19 november 2005 @ 01:28:31 #71
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_32390327
quote:

[..]

maar wel heel veel internationale aandacht voor het onderwerp, waarvan ik maar had moeten zien of dan anders gebeurd was. en doordat de film niet meer vertoond (kan) worden is de impact lager dan hij had kunnen zijn. maar het feit dat jij je er al topics vol over druk maakt, was dat zonder film ook gebeurd?
  zaterdag 19 november 2005 @ 01:31:38 #72
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_32390375
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 18:10 schreef BansheeBoy het volgende:
Als HIrsi Ali zo'n probleem heeft met de besnijdenissen van Moslimvrouwen, waarom gaat ze dan niet terug naar het land waar dit voorkomt, het land waar ze zelf is verminkt? Ze is hier bezig met een hetze tegen een probleem dat er niet eens is.

²
punt 1: dit topic gaat niet over submission 1 maar over 2.
punt 2: vrouwenbesnijdenissen en homo's in de islam, dat is geen probleem in de islam?

ga dat aub even tegen al die imans zeggen!
pff, wereldvreemd beeld heb je toch
  zaterdag 19 november 2005 @ 01:37:02 #73
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32390462
een echte onvervalste tvp
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_32390498
Moeten homo's moslim zijn?
pi_32391398
En waar gaat Submission III over?

"Sorry, I blew up your wedding party but that was a mistake"
"Right, I blew up your mosque, but I think you're not moslims in your hearts"
"Hello, I'd like to chop off your head because you're the king of Jordan"

Het is dezelfde discussie die jaren geleden al is gevoerd. Voor Reeve was god al een ezel met wie hij zich vermaakte.

Dodelijk. "Ik doe wat ik wil, maar kom niet aan m'n lontje"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')