abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32355631
De hypocrisie viert hoogtij..

Ongelooflijk, al die aandacht uit de zgn. moslimwereld. Waar zijn ze bang voor? Al die aandacht voor de bijbaan van 1 moslimkamerlid, een bijbaan voor het goede doel, al is het maar voor een goede discussie om de hypocrisie boven tafel te krijgen.

Maak je dan druk om die commissariaten en zwaar betaalde bijbanen van al die andere ambtenaren en ministers. Pas dan kun je misschien een punt hebben mbt Hirsi Ali.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  vrijdag 18 november 2005 @ 07:39:49 #42
3542 Gia
User under construction
pi_32364136
quote:
Op donderdag 17 november 2005 19:14 schreef SCH het volgende:
Zou ze Yoesuf, de stichting die zich bezighoudt met homoseksualiteit en islam bij haar film hebben betrokken?
Misschien hebben die wel meegewerkt aan de film, of gaan ze er nog aan meewerken. (Neem aan de film nog gemaakt moet worden, het verhaal is net af)
Of Yoesuf hier aan meewerkt zal uiteraard niet bekend worden.
pi_32364536
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 07:39 schreef Gia het volgende:

[..]

Misschien hebben die wel meegewerkt aan de film, of gaan ze er nog aan meewerken. (Neem aan de film nog gemaakt moet worden, het verhaal is net af)
Of Yoesuf hier aan meewerkt zal uiteraard niet bekend worden.
Ik hoop het maar ik vraag het me af. Bij Submission 1 had Hirsi Ali nou niet echt de mensen erbij betrokken voor wie ze zei de film te maken.
  vrijdag 18 november 2005 @ 11:53:14 #44
3542 Gia
User under construction
pi_32368208
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 08:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik hoop het maar ik vraag het me af. Bij Submission 1 had Hirsi Ali nou niet echt de mensen erbij betrokken voor wie ze zei de film te maken.
Ze zal toch een man moeten vinden die voor homo wil spelen (of het misschien is) die duidelijk het uiterlijk (Marokkaans/Turks?) van een moslim heeft. Anders komt de boodschap niet over.

En ik kan me voorstellen dat Yoesuf hieraan mee zou willen werken, aangezien die ook homosexualiteit onder moslims buiten de taboesfeer willen brengen.
pi_32368524
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 11:53 schreef Gia het volgende:

[..]

Ze zal toch een man moeten vinden die voor homo wil spelen (of het misschien is) die duidelijk het uiterlijk (Marokkaans/Turks?) van een moslim heeft. Anders komt de boodschap niet over.
Dat lijkt me niet zo'n probleem.
quote:
En ik kan me voorstellen dat Yoesuf hieraan mee zou willen werken, aangezien die ook homosexualiteit onder moslims buiten de taboesfeer willen brengen.
Ik vraag me af of Yousuf achter het project staat. Ik kan me goed voorstellen dat de zorgvuldige manier van werken van Yousuf op deze manier doorkruist wordt en weer op jaren achterstand wordt gesteld en dat ze vooral weer herstelwerkzaamheden moeten doen.
  vrijdag 18 november 2005 @ 12:26:02 #46
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_32369061
Ah, weer zo'n briljante film waar toch geen enkele moslim naar gaat kijken. Keep up het nuttige work. .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_32369187
Niemand , geen enkele Moslim ziet Hirsi Ali zitten
ze maakt het voor der zelf moeilijk
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_32369310
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 12:26 schreef Posdnous het volgende:
Ah, weer zo'n briljante film waar toch geen enkele moslim naar gaat kijken. Keep up het nuttige work. .
Juist, dus waar maken die moslims zich druk over als ze er toch niet naar hebben gekeken of naar gaan kijken
Discussie afgesloten, slotje op deze topic
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_32369457
Moet opeens weer denken aan Pim Fortuin. Een imam vroeg hem of hij weleens met marokkanen mannen had gesproken. "Zeker wel, ik ben zelfs met ze naar bed geweest" antwoordde hij.
pi_32369610
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 12:26 schreef Posdnous het volgende:
Ach, de vorige was een groot succes. Daarbij hebben deze films een voorlichtende functie. Krijgen niet-moslims ook eens een kijkje in de islamitische rommelkamer.

Daarbij, waar het vooral om gaat is dat een stel extremisten niet dienen te bepalen welke films wél, en welke niet gemaakt mogen worden.

De boodschap richting religieuze extremisten is dan ook duidelijk:
pi_32369731
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 12:46 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Ach, de vorige was een groot succes.
Waar bestond het succes uit?
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:06:16 #52
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_32370092
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 12:46 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Ach, de vorige was een groot succes.
.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_32370344
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 12:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat lijkt mij nogal evident gezien de overtrokken reakties hier over de film (maar waar mensen hier beweren niet naar gekeken te hebben of geen interesse in te hebben)
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_32370413
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:16 schreef Demophon het volgende:

[..]

Dat lijkt mij nogal evident gezien de overtrokken reakties hier over de film (maar waar mensen hier beweren niet naar gekeken te hebben of geen interesse in te hebben)
Ik zie het niet. Wat is het succes dan?
pi_32370783
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 12:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Kijkcijfers en publiciteit. En dat voor een filmpje van tien minuten (geloof ik)
pi_32371838
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik zie het niet. Wat is het succes dan?
Het feit dat allen al een topic hierover wordt geopend, en jullie zo gestressed op reageren! Wel knap hoor voor een film waar niemand heeft gekeken of gaat kijken

Wat maken jullie er toch zo druk over zo'n filmpje! Maak je liever druk over werkelijk maatschappelijke zaken, zoals achterstelling van vrouwen, discriminatie van andersgeaarden (homo's), het democratisch recht op het geven van je mening en de onderdrukking van deze vrijheid, etc.
  vrijdag 18 november 2005 @ 14:12:40 #57
92279 N.icka
Windforce 11
pi_32372071
Ik ga zeker naar de film kijken , en ik hoop er met veel moslims over te gaan discusieren.
pi_32372643
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:32 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Kijkcijfers en publiciteit. En dat voor een filmpje van tien minuten (geloof ik)
Kijkcijfer was laag en publiciteit ging nauwelijks over de inhoud.
Hirsi Ali heeft ook wel gezegd dat het doelv an de film niet echt is bereikt.
pi_32373426
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 14:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Idd, al die ophef was nauwelijks inhoudelijk te noemen Maar, Hirsi Ali werd wel figuurlijk 'gestenigd' (foei, gij ketter, gij afvallige!) en geen bioscoop en enkel manifestatie durft het nog uit te zenden! Op die manier lukt het inderdaad om te voorkomen dat die film het publiek bereikt! Ach ja, alle middelen zijn 'geheiligd' om je geloofsovertuiging in stand te houden
pi_32375365
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 14:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Nou, gezien de reaktie die de film opriep, en roept, lijkt het me sterk dat dat het niet over de inhoud gaat. Het is de inhoud die sommige mensen het verkeerde keelgat ingeschoten is, wat natuurlijk zeer voorspelbaar was.

En de doelgroep, wie was volgens haar de doelgroep? Mijns inziens is er maar één doelgroep, en dat zijn de niet-islamitische Nederlanders. Het is een soort postbus 51 waarschuwing tegen lichtzinnige opvattingen en misverstanden over een bij de bevolking tot voor kort onbekende religie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')