Pure mismanagement dus. Van Gaal is hier mede debet aan, want hij had moeten aanzien dat er in 2006 er veel contracten afliepen. Regeren is... juist.quote:Op vrijdag 18 november 2005 19:30 schreef Tvduijn het volgende:
Inderdaag wel goed van van Geel dat hij het niet op het laatste jaar laat aankomen want dan willen spelers vaak niet meer...
Van Gaal heeft ook zoveel tijd gehadquote:Op vrijdag 18 november 2005 20:23 schreef SoA-Holic het volgende:
[..]
Pure mismanagement dus. Van Gaal is hier mede debet aan, want hij had moeten aanzien dat er in 2006 er veel contracten afliepen. Regeren is... juist.
Ja.quote:Op vrijdag 18 november 2005 20:31 schreef The_Hives het volgende:
[..]
Van Gaal heeft ook zoveel tijd gehad
Nee, je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 18 november 2005 20:31 schreef The_Hives het volgende:
[..]
Van Gaal heeft ook zoveel tijd gehad
je meent toch niet serieus dat dat door van gaal komt toch?quote:Op vrijdag 18 november 2005 21:21 schreef gras het volgende:
Zeer trots dat hij daar op is, kan ik nu echter meedelen dat het nul komma nul vruchten afwerpt. We staan drie punten boven degradatiekandidaat numero uno!
Maxwell? Wamberto?quote:Op vrijdag 18 november 2005 21:59 schreef jimjim1983 het volgende:
welke 4 zuid-amerikanen zijn er trouwens onder hem gekomen? sangoy, rosales, filipe en?
Rusculledaquote:Op vrijdag 18 november 2005 21:59 schreef jimjim1983 het volgende:
welke 4 zuid-amerikanen zijn er trouwens onder hem gekomen? sangoy, rosales, filipe en?
en ging ook weer met hem weg?quote:Op vrijdag 18 november 2005 22:41 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Ik ook niet echt. Hij kwam samen met Sangoy.
Vertaald is dat dusquote:Op zaterdag 19 november 2005 00:11 schreef F1Bas het volgende:
Net Blind op Talpa:
*Waarschijnlijk geen aankopen in de winterstop
*Ajax heeft geen spitsenprobleem
*Heitinga wil in de winterstop weg als hij dan nog geen basisplaats heeft
Ik kan er niks aan doen , maar ik begin mij een beetje te ergeren aan Danny.quote:Op zaterdag 19 november 2005 00:11 schreef F1Bas het volgende:
Net Blind op Talpa:
Dat vond ik dus al toen hij de jeugd trainde, en daarom had ik hem liever niet als hoofdcoach.quote:Op zaterdag 19 november 2005 08:36 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
Ik kan er niks aan doen , maar ik begin mij een beetje te ergeren aan Danny.
Ik weet wel dat hij debet is aan alle problemen, maar ergens vind ik het een arrogant,onaardig mannetje worden, die tactisch ook nog eens weinig in huis heeft.
Als Ajax vanvond 2 punten verliest(of erger) vrees ik voor zijn positie, hoe rottig dat ook uitkomt.
LAten we maar hopen op het beste ,want Wij ZIjn AJAX,Wij ZIjn De Beste....(vol overtuiging!!!) ..
Eens.quote:Op zaterdag 19 november 2005 10:17 schreef ThomasBerge het volgende:
Het ontbreekt trouwens ook aan aanvoer van echte buitenspelers naar de spitsen toe. Van mij mogen ze De Mul wel weer terughalen aan het eind van dit seizoen. Dat is tenminste nog een echte buitenspeler, en niet van die verkapte zoals Babel en Pienaar.
Mitea kan misschien aan het eind van het seizoen weer eens een wedstrijd meespelen. En Rosales lijkt bij Blind voorlopig buiten de gratie te vallen. Al maakte hij ook niet echt een sterke indruk in de wedstrijden die hij speelde.quote:Op zaterdag 19 november 2005 10:21 schreef rompompom het volgende:
[..]
Eens.
Rosales krijgt geen kans meer? En hoe lang duurt het nog voordat Mitea weer fit is?
Hmm. Hoor je toch steeds vaker dat hele jonge jongens een zware blessure krijgen. Toch overbelasting op één of andere manier, volgens mij.quote:Op zaterdag 19 november 2005 10:23 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Mitea kan misschien aan het eind van het seizoen weer eens een wedstrijd meespelen. En Rosales lijkt bij Blind voorlopig buiten de gratie te vallen. Al maakte hij ook niet echt een sterke indruk in de wedstrijden die hij speelde.
quote:Scout Ajax in Chili
Vorige week werd al gemeld dat een vertegenwoordiger van Ajax deze donderdag in Chili zou arriveren om een drietal jonge spelers te bekijken. De Chileense krant La Tercera meldt dat de scout de afgelopen dagen inderdaad in Chili was. Gisteren zou hij een duel van Universidad de Catolica hebben bekeken met speciale aandacht voor Diego Rosende die zijn debuut maakte in het eerste elftal.
Ajax Netwerk
Ajax is dus duidelijk de markt in Chili in kaart aan het brengen.
wat een eikelquote:Op zaterdag 19 november 2005 00:11 schreef F1Bas het volgende:
Net Blind op Talpa:
quote:Ook Maxwell weg bij Ajax
Na Steven Pienaar en Hatem Trabelsi heeft ook Maxwell besloten zijn aflopende contract bij Ajax niet te verlengen, dat meldt de Telegraaf. Maxwell is momenteel nog herstellende van een zware knieblessure, men verwacht dat hij eind januari weer inzetbaar is.
Eerder wist Voetbalzone al te meldden dat er veel interesse is in de 24-jarige Braziliaan. De belangrijkste kandidaat die werd genoemd was Juventus. Juve wil Maxwell zelfs al in de winterstop halen, maar wellicht zal Maxwell eerst wedstrijdritme op willen doen bij Ajax om vervolgens na het seizoen de overstap naar Italië te maken.
jammer maar was al lang bekend en verwacht.quote:
Hij wil wedstrijdritme opdoen voor het WK. En bij Ajax zal hij meer aan spelen toekomen, dus vandaar dat hij wil blijven.quote:Op zaterdag 19 november 2005 11:21 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
jammer maar was al lang bekend en verwacht.
maar zie 'm dan wel het liefst in de winterstop gaan, vangen we nog wat.
En Jong Ajax staat ook ongelooflijk laag. Dus die lange termijnvisie van Louis was ook niks.quote:Op vrijdag 18 november 2005 21:21 schreef gras het volgende:
[..]
Ja.
Onder hem zijn er maar liefst vier labiele Zuid-Amerikanen gekomen, waarvan er géén enkele is geslaagd. Tevens heeft hij zonder pardon één van de grootste voetballers ter wereld ooit de deur uitgewerkt. Momenteel bekend als de beste Nederlandse bondcoach allertijden. Dat was nog niet alles. Nee, de enigste speler van CL-niveau mocht een paar uur voor de transferdeadline verkassen voor een habbekrats.
Daarnaast heeft hij ook nog veel van z'n tijd gestoken in een beleidsplan. Zeer trots dat hij daar op is, kan ik nu echter meedelen dat het nul komma nul vruchten afwerpt. We staan drie punten boven degradatiekandidaat numero uno!
Figueirense.quote:Op vrijdag 18 november 2005 22:47 schreef twi het volgende:
Yup, geen idee wat er inmiddels van ze is gekomen. Zijn geloof ik zomer 2004 samen met Felipe weer vertrokken, terug naar Boca en - als ik me niet vergis - Fluminense.
Je geeft Danny dus de schuld, aangezien je zegt dat hij debet is aan alle problemen?quote:Op zaterdag 19 november 2005 08:36 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
Ik weet wel dat hij debet is aan alle problemen, maar ergens vind ik het een arrogant,onaardig mannetje worden, die tactisch ook nog eens weinig in huis heeft.
dusquote:Ajax zal het zaterdagavond zonder de inbreng van de langdurig geblesseerden Mitea, Maxwell en Vermeer moeten doen. Daarnaast zijn Angelos Charisteas, John Heitinga, Ryan Babel en Julien Escudé niet fit genoeg om te spelen, terwijl Steven Pienaar geschorst is. Escudé kampt met rugklachten, Heitinga ontving een schop tegen zijn knie in het bekerduel van Jong Ajax met sc Heerenveen, Babel kwetste zijn lies tijdens Nederland - Italië en Charisteas moet nog ritme opdoen sinds hij met een hersenschudding uitviel tijdens Ajax - Arsenal. De Griek trainde als enige van de geblesseerden vrijdagochtend wel weer mee met de selectie. Heitinga beperkte zich tot loopwerk, terwijl Babel andermaal met fysiotherapeut Frank van Deursen aan zijn herstel werkte.
De trainer deed vrijdag zoals te doen gebruikelijk geen uitspraken over de opstelling, maar beaamde wel dat Rosenberg op de goede weg is.
,,De laatste weken oogt hij frisser dan voorheen. Het is ook niet niets. Als het niet crescendo gaat bij een club als Ajax, krijg je als nieuweling aardig wat te verwerken. Dat heeft hij nu gedaan. Markus oogt alsof hij ergens doorheen is.’’
Het huidige beloften elftal heeft echt drie keer niks met Van Gaals lange termijn visie te maken natuurlijk. Lange termijn betekent over vijf of tien jaar, Van Gaal is net een jaar weg.quote:Op zaterdag 19 november 2005 11:43 schreef methodmich het volgende:
[..]
En Jong Ajax staat ook ongelooflijk laag. Dus die lange termijnvisie van Louis was ook niks.
nee hij zegt dat hij blind arrogant etc vindt en dat hij tactisch niet zo sterk is.quote:Op zaterdag 19 november 2005 11:45 schreef methodmich het volgende:
[..]
Je geeft Danny dus de schuld, aangezien je zegt dat hij debet is aan alle problemen?
Ja, maar die selectie heeft dus helemaal niks met de lange termijn te maken. Daar begon je eerst over. Van de coaches bij de jeugd weet ik niks, dus daar kan ik niks over zeggen.quote:Op zaterdag 19 november 2005 11:46 schreef methodmich het volgende:
Louis heeft die selectie wel deels samengesteld natuurlijk. En voor zwakke coaches gezorgd.
had niet gezien dat ie dat inderdaad letterlijk zegtquote:Op zaterdag 19 november 2005 11:48 schreef methodmich het volgende:
Dan slaat het dus nergens op om te zeggen dat Danny debet is aan alle problemen.
Dat vetgedrukte stukje snap ik de ballen van.quote:Op zaterdag 19 november 2005 11:54 schreef methodmich het volgende:
Louis heeft een beleid waarin hij allerlei spelers veel te vroeg in Jong Ajax heeft gestopt of juist weggestuurd heeft ontwikkeld. Dat is wel lange termijn. Ingezet vorig seizoen, dus dit seizoen kan je gaan kijken wat het oplevert.
iedereen is natuurlijk schuldig.quote:Op zaterdag 19 november 2005 12:00 schreef Badabingea het volgende:
Danny kwam toen er al problemen waren, dus je kan hem niet de schuld geven, hij maakt fouten, maar dat doet iedereen..
toen zijn beleidsplan eindelijk af was kon hij alweer vertrekken. Over de uitwerking daarvan kunnen we dus niet oordelen.quote:Op vrijdag 18 november 2005 21:21 schreef gras het volgende:
[..]
Ja.
Onder hem zijn er maar liefst vier labiele Zuid-Amerikanen gekomen, waarvan er géén enkele is geslaagd. Tevens heeft hij zonder pardon één van de grootste voetballers ter wereld ooit de deur uitgewerkt. Momenteel bekend als de beste Nederlandse bondcoach allertijden. Dat was nog niet alles. Nee, de enigste speler van CL-niveau mocht een paar uur voor de transferdeadline verkassen voor een habbekrats.
Daarnaast heeft hij ook nog veel van z'n tijd gestoken in een beleidsplan. Zeer trots dat hij daar op is, kan ik nu echter meedelen dat het nul komma nul vruchten afwerpt. We staan drie punten boven degradatiekandidaat numero uno!
Die tweede heeft moest weg.quote:Op zaterdag 19 november 2005 12:09 schreef rompompom het volgende:
[..]
Dat vetgedrukte stukje snap ik de ballen van.
Of dat vroeg inzetten van spelers in Jong Ajax lange termijnbeleid is, valt te betwijfelen. Mijns inziens is lange termijnbeleid (bijvoorbeeld) als ze besluiten in de jeugd van systeem te wisselen, te beginnen bij de jongsten en met hen laten meegroeien.
Als je na een jaar ergens de gevolgen van kan zien, is het geen lange termijnpolitiek. Als de gevolgen positief zijn, laat je het langer doorgaan, dat wel.
Bij de KNVB schreef hij ook zo'n hoogdravend plan, waar nooit iets mee is gebeurd.quote:Op zaterdag 19 november 2005 12:12 schreef The_Hives het volgende:
[..]
toen zijn beleidsplan eindelijk af was kon hij alweer vertrekken. Over de uitwerking daarvan kunnen we dus niet oordelen.
hij heeft natuurlijk ook nauwelijks de tijd gehad.quote:Op zaterdag 19 november 2005 12:15 schreef methodmich het volgende:
[..]
Die tweede heeft moest weg.
Maar goed, Louis heeft weinig tot niets goed gedaan in zijn periode als TD. Dat is jammer, voor hem en vooral voor Ajax.
Nou, daar kan je niet rouwig om zijn. In de tijd die hij had, heeft hij een hoop kapot gemaakt.quote:Op zaterdag 19 november 2005 12:16 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
hij heeft natuurlijk ook nauwelijks de tijd gehad.
misschien wel, maar ik denk dat hij ook veel goede dingen had kunnen dan. maarja dat is mijn meningquote:Op zaterdag 19 november 2005 12:17 schreef methodmich het volgende:
[..]
Nou, daar kan je niet rouwig om zijn. In de tijd die hij had, heeft hij een hoop kapot gemaakt.
Zijn gedicht was erg sterk, dat ben ik met je eens. Jammer dat hij de eerste Sinterklaas toen niet meer gehaald heeft.quote:Op zaterdag 19 november 2005 12:18 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
misschien wel, maar ik denk dat hij ook veel goede dingen had kunnen dan. maarja dat is mijn mening
quote:Op zaterdag 19 november 2005 12:20 schreef methodmich het volgende:
[..]
Zijn gedicht was erg sterk, dat ben ik met je eens. Jammer dat hij de eerste Sinterklaas toen niet meer gehaald heeft.
Is de KNVB nou zo dom, of is Van Gaal nou zo slim?quote:Op zaterdag 19 november 2005 12:16 schreef methodmich het volgende:
[..]
Bij de KNVB schreef hij ook zo'n hoogdravend plan, waar nooit iets mee is gebeurd.
prioriteiten stellenquote:Op zaterdag 19 november 2005 12:24 schreef Houniet het volgende:
Ik zit op Qlimax, dus kan niets met Ajax
Blind ook nietquote:Op zaterdag 19 november 2005 12:24 schreef Houniet het volgende:
Ik zit op Qlimax, dus kan niets met Ajax
Maar jij valt hem op z'n lange termijnbeleid. Dat kan je niet doen als iemand maar een jaar op een positie heeft gezeten. Zodra iemand anders die positie inneemt, met een andere visie, wordt het beleid omgegooid. Dus zullen we nooit weten hoe het had uitgepakt als Van Gaal wel had mogen blijven.quote:Op zaterdag 19 november 2005 12:15 schreef methodmich het volgende:
[..]
Die tweede heeft moest weg.
Maar goed, Louis heeft weinig tot niets goed gedaan in zijn periode als TD. Dat is jammer, voor hem en vooral voor Ajax.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |