abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 november 2005 @ 09:53:52 #201
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32365718
quote:
Op donderdag 17 november 2005 20:31 schreef P8 het volgende:

[..]

niet echt. eigenlijk lul je er gewoon slap om heen. En je zegt zelf al dat je geen natuurkundige bent, toch lijkt enige natuur-/scheikundige kennis wel belangrijk als je zulke dingen gaat claimen
Ik heb wel enige scheikundige en natuurkundige kennis, maar ik kan dat niet omzetten in mijn atoomtheorie, want levert niet echt iets nieuws op of alleen wat vage speculaties, waar niemand iets aan heeft.
En met een klein beetje intelligentie en fantasie zou je dat zelf ook wel kunnen.
Wat is bv kernsplijting?
Bij kernsplijting vallen de deeltjes van de kern van het atoom uitelkaar door bombardement met andere deeltjes.
Nou, dat kan je zelf ook wel bedenken.
Gaan die microwezens er dood van of gaan hun ruimteschepen kapot?
Ik denk van niet, want ze zullen daar wel tegen bestand zijn en ook hun ruimteschepen.
Misschien dat je zulke antwoorden bedoelt.
harrie
atomen bestaan uit ruimteschepen
home.wanadoo.nl/r.f.dezwart/Frame-nederlands.html
pi_32365721
Hoe zit het eigenlijk met het omzetting van materie in enegie en weer terug? A la E=mc2...
Stop smokin da crack!
pi_32366167
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 09:53 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Ik heb wel enige scheikundige en natuurkundige kennis, maar ik kan dat niet omzetten in mijn atoomtheorie, want levert niet echt iets nieuws op of alleen wat vage speculaties, waar niemand iets aan heeft.harrie
Ik hoop nog op een antwoord van mn vorige post, maar als ik jouw zo zie prediken, dan krijg ik het idee dat je een soort religie verkondigt, en zeker niet een wetenschappelijke theorie. Persoonlijk ben ik van mening dat je religie en wetenschap mooi gescheiden moet houden. Als je je idee een theorie noemt, dan zal het vrees ik toch aan 2 dingen moeten voldoen:

* het moet nieuwe fenomenen voorspellen/nog niet veklaarbare zaken verklaren
* het moet alles wat waargenomen is ook kunnen verklaren

Als je idee dat niet doet, blijft het bij een idee, en is het zeker geen theorie.

Verder: sta je open voor het idee dat je er naast zit, en dat je misschien wel waanideeen hebt?
  vrijdag 18 november 2005 @ 10:36:27 #204
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32366542
quote:
Op donderdag 17 november 2005 20:33 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Schopenhauer over Hegel

If I were to say that the so-called philosophy of this fellow Hegel is a colossal piece of mystification which will yet provide posterity with an inexhaustible theme for laughter at our times, that it is a pseudo-philosophy paralyzing all mental powers, stifling all real thinking, and, by the most outrageous misuse of language, putting in its place the hollowest, most senseless, thoughtless, and, as is confirmed by its success, most stupefying verbiage, I should be quite right.

Further, if I were to say that this summus philosophus [...] scribbled nonsense quite unlike any mortal before him, so that whoever could read his most eulogized work, the so-called Phenomenology of the Mind, without feeling as if he were in a madhouse, would qualify as an inmate for Bedlam, I should be no less right.
Hegel is heel erg moeilijk om te begrijpen en ik kan me best voorstellen dat Schopenhauer dan ook niet verder komt dan een hoop lege nonsens over hegel te schrijven.
Ik ben het met mijn atoomtheorie ook wel gewend.
Iemand beledigen is heel gemakkelijk, maar positief begrijpen is heel moeilijk.
  vrijdag 18 november 2005 @ 10:40:12 #205
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32366595
quote:
Op donderdag 17 november 2005 20:37 schreef pfaf het volgende:

[..]

Nee, dat is het fijne. Hij is Jezus, God, Allah, Zeus, Wodan en Kinich Ahau. Hij ziet, weet en overwint. Geen logica, aanwijzingen, bewijs of observaties vereist. Als Pastafari weet ik hoe onwetend sommige zielen kunnen zijn, om ze dan een devine iets uit te leggen in Aardse taal, is bijna onmogelijk. Doe je ogen dicht en geloof in onze Harrie.
Neen, hoor : er zit genoeg logica en aanwijzingen in mijn atoomtheorie.
Bijv. dat de microkosmos een hogere wereld is, begin daar maar eens mee.
Want zulke onzinkritiek als hier lijkt sprekend op wat Schopenhauer zegt over Hegel: alleen maar schelden zonder enige inhoud.
Arme domme massa.
  vrijdag 18 november 2005 @ 10:45:00 #206
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32366693
quote:
Op donderdag 17 november 2005 20:51 schreef Doffy het volgende:
En waar is die 'oneindige geest gods' vandaan gekomen?
De oneindige Geest Gods is nergens vandaan gekomen, want is oneindig en overal.
Wel heeft die Geest zijn grondslag in de logica en die logica is gevonden door Hegel is zijn dialectisch systeem, die begint met de eenheid van Zijn en Niets als Worden en eindigt met de Absolute Geest van God.
Het is een soort van evolutionair denk-systeem.
Alleen niet zo dat alles uit NIETS zou zijn ontstaan, maar dit hele systeem is eeuwig en oneindig en doorloopt zichzelf constant en dat is mijn atoomtheorie.
En dat is God zelf als oneindige Geest.
  vrijdag 18 november 2005 @ 10:50:02 #207
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32366787
quote:
Op donderdag 17 november 2005 21:02 schreef Doffy het volgende:

[..]

Da's nogal wiedes, anders was het niet oneindig

En waar halen ze die energie vandaan? Ooit van de Wet van Behoud van Energie gehoord?
Inderdaad: anders was het niet oneindig en klopt ook met de wet van behoud van energie, dus oneindige energie blijft oneindige energie en dus kan het heelal ook nooit uit NIETS tevoorschijn zijn gekomen, maar moet eeuwig zijn.
En die energie halen ze uit de inwendige oneindigheid van de microkosmos, want daar zit het allemaal, zoals wij nu al doen met de kernenergie, maar wat we nog niet goed onder controle hebben.
  vrijdag 18 november 2005 @ 10:55:33 #208
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32366910
quote:
Op donderdag 17 november 2005 21:03 schreef -Angel- het volgende:
Kun je nog wat meer vertellen over die macroreuzen?
Wij gaan later macroreuzen bouwen in de macrokosmos, zoals de microwezens ons gebouwd hebben, dus het is gewoon een herhaling, dwz een cyclussysteem, zoals ook de voortplanting van ouders op kinderen inelkaar zit.
Tegen die tijd zullen wij ons tot het nivo van microwezens geëvolueerd hebben en de microwezens tot minimicrowezens enz enz enz
Dus alles schikt een plaatsje op in de evolutionaire rangorde.
Een zo'n macroreus wordt ongeveer net zo groot als het ons nu bekende heelal, dus ongeveer 14 miljard lichtjaar en zijn tijdssnelheid wordt enorm traag: een macrojaar zal ongeveer gelijk zijn aan 10^23 jaar van ons.
En die macroreuzen gaan uiteindelijk ook weer ruimteschepen bouwen enz enz enz
  vrijdag 18 november 2005 @ 11:15:15 #209
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32367325
quote:
Op donderdag 17 november 2005 21:38 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

Niet te snel iets aannemen, Harry. Dat is niet goed voor je.
Dat programma had niets te maken met ufoplaza, DossierQ is een individueel initiatief van Jeroen Kummeling. Daarnaast heb IK een UFO gezien waarvan ik 100% zeker weet dat hij niet aards was. Jij beweert dat het onzin is op basis van wat?
Tuurlijk, dat kan een illusie zijn, de hersenen gaan ver. Doet me tot de vraag komen: heb jij je ruimtewezens al gezien?
[..]

'ze'? Beetje makkelijk he, Harry... Als er 1 idioot in kabouters gelooft, dat maakt niet dat 'ze' erin geloven. Net hetzelfde voor als er 1 idioot is ruimtewezens in atomen gelooft, 'ze' er niet in hoeven te geloven.
[..]

Onzin, dat er gelachen werd had geheel met jou te maken. Ik lag dubbel, sorry maar dat is eerlijk om te zeggen. Je hebt me geweldig doen lachen en ik heb je toenmalige website doorspit om te kijken wat voor vlees je was. Dat er gelachen werd riep je over jezelf af want je stelligheid is bij momenten nogal apart.
[..]

Dat kan ik ook. Niet met een atoomtheorie, maar op basis van Sacrale Geometrie. Ik geloof in God en denk het principe te begrijpen. Maar ik kan het niet bewijzen, zelfs uitleggen is ontzettend moeilijk. Daarnaast schept de mens op een gegeven moment een beeld voor zichzelf met zekerheden die slechts zekerheden lijken.
[..]

Nou nou, je baseert je op modellen waar al verder mee gegaan is. In de uitzending noem jij de quantummechanica bijvoorbeeld een rekenkundig modelletje. Hetgeen verder is dan de atoomtheorie waar jij je op baseert verwerp je. Waar de fysica een atoom kan onderverdelen in een protonen, neutron en elektronen ga jij de ruimteschepen erbij halen. Die link snap ik niet, zal wel aan mij liggen...
[..]

'ze'? Wie kwam daarmee? Waar is dat beweerd? Heb je een linkje voor me?
[..]

Alles is projectie...
Excuses als het niets met UFO PLAZA van doen had.
Maar ik dacht dat hier wel degelijk sprake was van ongeveer hetzelfde publiek of een andere link.
Maar dat mensen UFO's zien is voor mij geen bewijs , want er zijn ook heel veel mensen die wonderen zien en daar geloof ik ook niet in.
Ik geloof dat mensen vaak zien wat ze willen geloven en dat het uit hun eigen innerlijk stamt.
Als die Ufo's er werkelijk waren dan waren ze allang voor iedereen zichtbaar geland.
Neen, ik heb die ruimtewezens nooit gezien en zal ik ook nooit beweren en is volgens mij ook voorlopig onmogelijk.
KABOUTERS
Inderdaad: er was er slechts een die over kabouters begon.
Ook hier excuses, maar ik had de indruk dat er wel meer waren die in die richting zaten met lichtwezens en dergelijk.
En dan natuurlijk de vele idioten die in UFO's geloven.
LACHEN
Dat lachen is volgens mij alleen maar een uiting van domheid.
QUANTUMMECHANICA
De quantummechanica verwerp ik niet: hoe kom je daar nu bij?
Alleen mijn atoomtheorie is juist verder en is veel meer dan alleen de quantummechanica.
HET ATOOM UIT DELEN
Heel gemakkelijk te begrijpen, want de delen van het atoom zijn ruimteschepen, niet meteen de protonen en neutronen want die bestaan eerst uit quarks en dat zijn ruimteschepen.
FILM
bv een film van vroeger over een klein miniruimteschip dat in een mensenlichaam rondvloog.
Dat moest al meteen mijn atoomtheorie zijn.
Dat lijkt er nog een beetje op, maar voor de rest nog veel flauwere ideeën.
  vrijdag 18 november 2005 @ 11:19:30 #210
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32367423
quote:
Op donderdag 17 november 2005 22:21 schreef Boswachtertje het volgende:
Oh btw Harrie, je moet je site een keer back-uppen! Datalimiet van vandaag is - hoe gek ook - overschreden...
Moet ik mijn website vernieuwen en wordt het er anders afgegooid?
Want ik begrijp niet wat je precies bedoelt.
  vrijdag 18 november 2005 @ 11:22:29 #211
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32367484
quote:
Op donderdag 17 november 2005 21:39 schreef Alicey het volgende:

[..]

Je hebt geenszins iets van die vragen beantwoord. Hooguit heb je redenaties gemaakt die logisch niet correct zijn. Ik wacht derhalve je inhoudelijke antwoord af. Mocht er in mijn redenatie iets fout zijn, mag je me daar ook op wijzen.

Als moderator wil ik je er nog even op wijzen dat dit topic van twijfelachtige aard is, en valt of staat door constructieve discussie (Doffy heeft iets dergelijks volgens mij ook al gezegd).
Mijn atoomtheorie berust op de waarneming dat de microkosmos een hogere wereld is en een ruimtevaartcultuur moet zijn omdat we later zelf het heelal vol gaan bouwen met ruimteschepen.
Als je daar nu eens mee begon en als je denkt dat iets logisch niet correct is moet je zeggen waarom anders kan ik er niks mee.
  vrijdag 18 november 2005 @ 11:25:04 #212
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32367546
quote:
Op donderdag 17 november 2005 22:22 schreef Doffy het volgende:
Van het concept 'logica' heb je nog niet gehoord, harry? Je 'uitleg' hangt namelijk niet van logica, maar van ellende aan elkaar. Dat is geen uitleg, dat is een serie statements zonder onderling verband; laat staan dat er conclusies aan te verbinden zijn...
Als je denkt dat er iets niet klopt dan moet je zeggen waarom anders kan ik er niks mee.
Jouw kritiek hangt van ellende aan elkaar.
  vrijdag 18 november 2005 @ 11:25:25 #213
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32367560
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 11:22 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Mijn atoomtheorie berust op de waarneming dat de microkosmos een hogere wereld is
Is dat niet eerder een aanname die je maakt? Wat zie je dan wat blijk geeft van een hogere wereld?
quote:
en een ruimtevaartcultuur moet zijn omdat we later zelf het heelal vol gaan bouwen met ruimteschepen.
Dat is geen waarneming, maar een (overigens ongefundeerde) conclusie.
quote:
Als je daar nu eens mee begon en als je denkt dat iets logisch niet correct is moet je zeggen waarom anders kan ik er niks mee.
Je zegt...

Aanname #1 : De mens gaat later het heelal volbouwen met ruimteschepen
DUS is de microkosmos een ruimtevaartcultuur

Dat is hetzelfde als zeggen dat omdat Johan Cruiff pindakaas eet, een pot pindakaas vol moet zitten met voetballen..
  vrijdag 18 november 2005 @ 11:28:31 #214
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32367650
quote:
Op donderdag 17 november 2005 22:48 schreef Doffy het volgende:
Een god geeft "antwoord" op vragen die alleen mensen stellen, zoals: wat is de zin van het leven, wat is goed en kwaad, etc. Daar zijn geen simpele antwoorden op, omdat het typisch menselijke ideeën zijn: goed, kwaad, zin, onzin,etc. Dat is de enige reden waarom mensen een god (of meerdere) projecteren op de natuur.

Waarom zou het universum echter moeten voorzien in zaken als 'goed' en 'kwaad'? Laat staan waarom er een 'zin' aan het leven zou moeten zijn!
Alles is opgebouwd uit een eenheid van tegenstellingen zoals positief en negatief, licht en donker en dan ook goed en kwaad en dus heel goed te begrijpen en te beantwoorden.
En het zijn niet alleen menselijke ideeën, maar komt in wezen van God zelf vandaan die immers alles heeft geschapen.
En de zin van het leven is het leven te begrijpen en te beleven in eenheid met God.
  vrijdag 18 november 2005 @ 11:30:18 #215
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32367701
quote:
Op donderdag 17 november 2005 21:32 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Je site is blijkbaar wel populair
Ja ,ja, de "kijkcijfers" zijn bij FOK enorm omhoog gegaan.
  vrijdag 18 november 2005 @ 11:32:04 #216
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32367740
quote:
Op donderdag 17 november 2005 22:53 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Als je het hele topic had doorgelezen, dan had je inmiddels gelezen dat TS staat voor Topic Starter!
De Topic Starter van dit topic ben JIJ!
Ja ja ik weet nu dat TS Topic Starter betekent
bedankt
  vrijdag 18 november 2005 @ 11:41:06 #217
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32367952
quote:
Op donderdag 17 november 2005 22:55 schreef Doffy het volgende:

[..]

Het is al twee keer (!) eerder gepost, maar TS betekent TopicStarter. Jij dus, ja.
[..]

Tsja, met Hegels anti-intellectualistische methodes kan je alles bewijzen. Je moest zijn werk eens lezen en kijken hoe hij alle nobele doelstellingen hardhandig en hoogstpersoonlijk verkracht. Hij kon met zijn "methoden" nog bewijzen dat zwart wit is en omgekeerd. Flauwekul, dus.
[..]

Dat heb je ook van Hegel. Als die ergens dol op was, dan was het op oorlog. Zou niet mijn basis zijn voor mijn wereldbeeld.

Maar zelfs Hegel wist nog wat logica was (althans, op het eerste gezicht). Jij weet zelfs dat niet, geloof ik.

Er staat nog een enorme waslijst vragen aan jou open. Komt daar nog antwoord op?
Ik heb Hegel gelezen hoor en dat er een eenheid is tussen zwart en wit is ook gemakkelijk te bewijzen, want het zuivere wit is even beeldloos als het zwart, dus even duister.
Oftewel in het zuivere licht ben je verblind en je ziet niks.
Zien berust dan ook op het samengaan van wit en zwart als beeld, dat is wat Hegel bedoelt.
OORLOG
Wel is het waar dat ie een zekere mate van oorlogsverheerlijking kende, maar de geschiedenis bewijst ook wel degelijk (helaas) dat er geen ontwikkeling is zonder strijd en oorlog en dat dat de mensen ook in het bloed zit.
Wat dat betreft is Hegel realist.
Maar Hegel is zeker geen verkrachter van alle nobele doelstellingen, hoor.
Dat is weer domme praat.
Hij was bv een groot vereerder van de vrijheidsidee van de Franse Revolutie.
LOGICA
Ik weet heel goed wat logica is en mijn atoomtheorie is daar ook geheel en al op gebaseerd.
Maar dat niemand dat wil en kan begrijpen is mij allang duidelijk geworden.
pi_32368534
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 11:41 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Ik heb Hegel gelezen hoor en dat er een eenheid is tussen zwart en wit is ook gemakkelijk te bewijzen, want het zuivere wit is even beeldloos als het zwart, dus even duister.
Zien berust dan ook op het samengaan van wit en zwart als beeld, dat is wat Hegel bedoelt.
OORLOG
Wel is het waar dat ie een zekere mate van oorlogsverheerlijking kende, maar de geschiedenis bewijst ook wel degelijk (helaas) dat er geen ontwikkeling is zonder strijd en oorlog en dat dat de mensen ook in het bloed zit.
Dat is weer domme praat.
LOGICA
Ik weet heel goed wat logica is en mijn atoomtheorie is daar ook geheel en al op gebaseerd.
Hegel zegt:
De subjectieve mening vat de verscheidenheid van (filosofische systemen niet zozeer op als de voortschrijdende ontwikkeling vande waarheid, maar zit in deze verscheideneheid slechts de tegenspraak.
De knop verdwijnt in het ontluiken vd bloesem en men zou kunnen zeggen dat de knop door de bloesem weerlegd wordt; op dezelfde wijze wordt door de vrucht de bloesem tot een vals bestaan van de plant verklaard en treedt de vrucht in de plaats van de bloesem als de waarheid van die plant.

De dialectiek van Hegel is een systeem vervangende filosofie, gebaseerd op tegenstrijdigheid.
Bij jou leven ze naast elkaar. Bij Hegel is dat onmogelijk.
Door de Marxisten is via de these antithese sythese beschrijving, Hegel's filosofie in drie woorden samengevat.
Deze methodiek zie ik bij jou nergens terug.

Ik ga ervan uit dat, als je zegt dat je Hegel gelezen hebt, je zijn filosofie toepast.
Anders is de informatie die verstrekt wordt met de naam Hegel van nul en generlei waarde.
  vrijdag 18 november 2005 @ 12:05:38 #219
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_32368539
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 10:45 schreef harriechristus het volgende:
De oneindige Geest Gods is nergens vandaan gekomen, want is oneindig en overal.
Waarom kunnen we niet gewoon het idee van 'gods geest' schrappen en in plaats daarvan zeggen dat het universum eeuwig etc. is? Waarom moeten we er weer zo nodig een godje bijslepen?
quote:
Wel heeft die Geest zijn grondslag in de logica en die logica is gevonden door Hegel is zijn dialectisch systeem, die begint met de eenheid van Zijn en Niets als Worden en eindigt met de Absolute Geest van God.
Je kan Hegel van veel beschuldigen, maar niet dat hij zich met logica bezig hield. Die man was gestoord. Verwar dure woorden niet met inhoud. Dat doen wij ook niet bij jou.
'Nuff said
  vrijdag 18 november 2005 @ 12:10:19 #220
27698 Doffy
pi_32368649
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 11:41 schreef harriechristus het volgende:
Nee, dat bedoelde hij niet. En ik ook niet. Ik had het niet over licht en duister, niet over samengaan, maar het gelijkstellen ervan. En dat is flauwekul.
quote:
OORLOG
Nee, historicist. En zoals alle historicisten maakt Hegel de fout om de opgepoetste en sterk subjectief gekleurde geschiedenis als uitgangspunt te nemen. Kort samengevat: als ik wil dat oorlog de 'lijm der naties' is, dan is dat zo. Dát komt inderdaad overeen met jouw 'ideeën' alhier: ze hebben weinig realiteitswaarde.
quote:
Dat is weer domme praat.
Dan moet je er nog maar eens goed op nalezen wat Hegel maakte van 'vrijheid, gelijkheid en broederschap'. Bij Hegel wordt dat 'oppressie, racisme en oorlog'. Fraai staaltje verering!
quote:
LOGICA
Jij weet weinig van logica, want van enige redenatie zie ik hier weinig terug. Je maakt een serie losse statements, maar er is niets van van A-->B leidt, oid.
'Nuff said
  vrijdag 18 november 2005 @ 12:43:36 #221
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32369544
quote:
Op donderdag 17 november 2005 23:05 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

Dat massa een eigenschap/gevolg is, daarin kan ik met je meegaan. Energie is inderdaad ook een gevolg als je ervan uitgaat dat er een oerkracht is die voor de meest intrinsieke trilling zorgt.
[..]

Allereerst, gebruik a.u.b. interpunctie. Dat leest makkelijker.
Je zegt al 'het moeten ruimteschepen zijn'... Dat is een pittige aanname op basis van hetgeen je erna schrijft. Omdat de mens (kroon op de schepping, eh?) zelf de ruimte in wil met ruimteschepen zijn atomen dus ook ruimteschepen. Gewoon vanuit de leuze 'zo boven, zo beneden'. Nou, dat die spreuk opgaat, dat geloof ik zeker, maar niet zo rechtlijnig als jij ze interpreteert.

Voorbeeld: atomen kunnen ook sterrepoorten zijn, of intergalactische ruimtewormen. Ruimteschepen zijn zó traag, lijkt me toch niet het summum? Via quantumteleportatie is het veel sneller. Dus, atomen zijn quantumpoorten. Quod erat demonstrandum.
[..]

Op goddelijk niveau is alles even complex of even eenvoudig, het onderscheid maakt de mens. De complexiteit die jij toedicht aan de microkosmos is gebaseerd op de vele interpretaties uit wetenschappelijk hoek. Delen van de wetenschap accepteer je, andere delen (de moderne) die verwerp je.
Ik geloof dat je het licht hebt gezien, Harry, echt waar want het licht heeft vele vormen. Iedereen is een Jezus of kan er een zijn, nietwaar... Maar ik geloof ook dat toen je het licht hebt gezien je een starheid hebt gevormd op basis van de natuurkundige kennis die je toen had. En daarop aanname op aanname hebt gebouwd. Filosofie is niets meer dan het vormen van mentale oplossingen op praktische problemen. Als het op natuurkunde aankomt, dan is geen enkel van de oplossingen waar totdat ze via formules of experiment kunnen geverifieerd worden. FIlosofie is slechts filosofie, hoe mooi het ook kan zijn.
[..]

Alweer een aanname, alles wat is, is ook eens niet geweest. Dus alles wat is heeft een punt van begin, vorming of intentie. Oneindigheid is zowat een synoniem voor onmetelijk. In de praktijk is oneindig een stukje relatiever en heeft het grenzen.
[..]

'Je hebt een hogere wereld nodig,' schrijf je. Nee, JIJ hebt die oneindige hogere wereld nodig. Aangezien jouw vraagstuk geheel filosofisch van aard is ben jij nu bezig jouw gedachten (en behoeften) in je theorie te verwoorden. Volgens mij is jouw theorie één grote projectie, Harry. Neem een rode pil. Je weet wel, die uit the Matrix.
[..]

Mjah, ik kan je volgen maar je woordkeuze is ongelukkig. Ik bekijk het geheel meer vanuit patronen in plaats van 'culturen' zoals jij het noemt. Jij maakt de oplossing tot het begrijpen van alles om ons heen zó ontzettend menselijk, dat moet je zelf toch ook zien? Je neemt 1 deel uit de gehele evolutie, de mens, en daar meet je alles aan af. Niet geheel volgens realiteit, toch?
[..]

Niet mee eens hoor, Harry. Er zijn zat oplossingen in de wetenschap en de filosofie die het Al kunnen omschrijven, of dacht je dat je uniek was? Je bent ook uniek, maar niet in die zin dat je de enige bent met een oplossing. Verre van!
Het nadeel echter is dat het bij iedere theorie op een gegeven moment zal aankomen tot een aanname, ook de jouwe. Ergens zul je altijd iets moeten geloven om iets als waarheid te zien. Geen enkele theorie is hierop uitgezonderd. Dat is een nadeel van het mens zijn want zoals ik al eerder zei zijn onze hersenen héél goed in het bedanken van constructies en 'waarheden'.
[..]

Welke waarnemingen? Wat heb je gezien dan? Waar jij over spreekt zijn aannames, dat noem ik geen waarneming.
[..]

Niet alleen volgens jou, sinds begin vorige eeuw is de wetenschap het daar aardig over eens.
[..]

Je hangt teveel waarheid aan je benadering, Harry. De rest heeft het fout en ik heb het goed. Filosofie geeft alleen antwoord op de vragen die het zelf stelt. It's all in the mind, Harry.

Ik vraag me trouwens af wat jij onder metafysica verstaat? Het zomaar vanalles kunnen beweren omdat het niet experimenteel valt te toetsen?
De logica achter jouw theorie, mijn waarde Harry, is zo ontzettend simplistisch, menselijk en vooral achterhaald dat het er bij mij niet in kan gaan. Helaas...
Maar probeer gerust verder, je psyche interesseert me. Mede omdat het zoeken naar god een behoorlijk psychologisch/mentaal proces is.
Tipje (ik volg je al een tijdje): je zult zien dat je nergens iets zult bereiken als je alleen maar jouw verhaal wil vertellen en nooit openstaat voor andere theorieen. Een Jezus die alleen maar zichzelf wil horen als het een onderwerp als dit betreft, daar schiet de mensheid weinig mee op.

Wat is de meerwaarde van een Jezus-rol als je 'het volk' niet kan overtuigen? En ga niet vertellen dat Jezus ook gekruisigd is omwille van zijn ideeen. Dat klopt, maar diezelfde Jezus had ook heel veel volgelingen. Aan hoeveel mensen heb je je theorie verteld en hoeveel nemen het serieus? Of vraag je aan niemand een mening vooraleer je iets publiceert waarvan je wil dat het goed in elkaar zit?

Een riedeltje in m'n hoofd: op een onbewoond eihei-eiland...
Ik zeg niet dat massa een eigenschap is, maar energie
(goed lezen zou mij een hoop werk besparen)
Ik zal op de interpunctie letten.
CONCLUSIE
Ik zeg niet zomaar dat atomen ruimteschepen moeten zijn, maar dat daardoor het heelal ook als een logisch evolutionair systeem inelkaar komt te zitten, want de microkosmos bestaat dan uit een oneindige reeks steeds hogere culturen als ruimtelijke realiteit van een eeuwige evolutie die wij ook zelf gaan doorlopen.
WORMGATEN IN HET HEELAL.
Met ruimtewormen en quantumpoorten heb ik niet zoveel op.
Ik geloof dat dat meer behoort tot de fantasie van de hogere dimensies.
HOOG EN LAAG
Onderscheid van hoog en laag is niet alleen van de mens , maar is objectief ook zo, bv een mens is hoger dan een dier.
WETENSCHAP EN FILOSOFIE
Wetenschap is slechts wetenschap als ze niet onderbouwd is door een goede filosofie en niet verder komt dan formules, dat is dan weer mijn overtuiging.
ALLES
Als alles een begin heeft, hoeveel is dan alles?
Alles is ook oneindig veel en heeft dan als zodanig juist geen begin.
In de praktijk is alles(als enkel ding) eindig, maar ook eindeloos en dus niet definitief eindig en dus oneindig.
PROJECTIE
Mijn theorie is geen projectie van mij, maar omgekeerd ben ik een projectie(schepping) van mijn theorie.
Zo is GOD ook geen schepping van de mens, maar de mens is een schepping van GOD.
Dus je moet het juist helemaal omdraaien en dat is juist de hele crux om mijn atoomtheorie te kunnen begrijpen.
En ik neem juist niet een deel: de mens, maar ik ga juist van het eeuwige en oneindige systeem uit.
CULTUREN
En culturen is heel wat beter dan patronen.
UNIEK
Ik ben zeker uniek, want ik heb het raadsel van het heelal opgelost.
WAARNEMING
Mijn waarneming is dat de microkosmos een hogere wereld is en wij bezig zijn met de ruimtevaart en daaruit kan ik mijn atoomtheorie concluderen.
MIND
Neen, het is niet "all in the mind", dat geldt juist voor jou en de wetenschap, maar het is alles in GOD en dat is het essentiële verschil waardoor ik toch gelijk heb en de wetenschap niet.
Maar niemand kan hebben dat het een enkeling is (ik, maar eigenlijk God) die de hele boel oplost.
Dat zit de domme massa nu enorm dwars.
METAFYSICA
Metafysica betekent in deze dat alle werkelijkheid in wezen geestelijk is, dwz op denken berust, zowel in ons hoofd als in de werkelijkheid, dwz dat alles in wezen uit gedachten is opgebouwd.
Die gedachten zijn niet abstract, maar konkreet als persoon.
IK BEN DE GEEST
Ik zeggende, spreek ik eigen geest uit en het is ook de geest die ziet en hoort en voelt enz enz enz.
Dus de metafysica is de konkrete werkelijkheid als bewustzijn in denken en zintuigen en voelen en MEER dan alleen de fysica als objectieve materie, als ding.
Want dingen bezitten geen bewustzijn en zijn abstract.
De metafysica daarentegen is konkreet.
GOD ALS ABSOLUTE GEEST
En de meest konkrete Geest is die van God als oneindige geest in ons allen en ook in de microwezens.
Maar alleen vanuit het denken kun je dit goed begrijpen en dan ook ervaren en zien.
SIMPLISTISCH
Als mijn logica zo simplistisch is dan verbaast het mij toch dat nog steeds niemand er iets van begrijpt en jij daarbij.
JEZUS
Mijn idee is veel moeilijker dan die van Jezus en daarom heb ik ook nog geen volgelingen.
En ik luister altijd naar anderen, maar ik heb nog niks zinnigs gehoord dan altijd weer de oude koeien uit de sloot.
  vrijdag 18 november 2005 @ 12:48:44 #222
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_32369670
Misschien is het maar mijn slechte indruk maar misschien komt dit topic beter tot zijn recht in TRU?
(dit als vraagje aan de moderators)
[KNE]-Mod
  vrijdag 18 november 2005 @ 12:50:18 #223
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32369729
quote:
Op donderdag 17 november 2005 23:13 schreef Kebab het volgende:
Beste Harrie ik heb vanmiddag vluchtig je levensverhaal bekeken. Ik zag toevallig dat je in therapie bent geweest, maar heb verder niets kunnen lezen. Ik wil je niet beledigen, maar ik merk bij jou vele tekenen van schizofrenie. Jij hebt een speciale boodschap gekregen, alleen jij snapt hoe het in elkaar zit en alleen jij hebt de taak om de wereld te overtuigen. Schizofrenie is een ziekte dat heel moeilijk te ontdekken is omdat degenen die door deze ziekte gekweld worden in eerste plaats niets beseffen dat er iets aan hun scheelt. Ook blijven deze mensen onopgemerkt totdat zij anderen confronteren met hun 'afwijkende' manier van denken. Ik begrijp dat jouw ideeen in jouw belevingswereld vanzelfsprekend en logisch zijn, maar ik verzeker je dat is het niet. Ik adviseer je om hulp te zoeken bij een specialist. Je wordt dan uitvoerig getest op de symptomen van schizofrenie en als deze ziekte daadwerkelijk bij jou ontdekt wordt kun je zelfs op jou leeftijd nog enigszins genezen. Pas dán zul je begrijpen dat je er al die tijd naast zat en dat je je voor niets hebt zitten kwellen. Het zal een ware openbaring zijn. Je komt jammergenoeg uit een generatie waar deze ziekte niet eenvoudig ontdekt werd (rare gedachten houdt iedereen immers altijd voor zichzelf?) of waar gewoon geen oplossing voor was. Die oplossing is er nu wel je hoeft jezelf niet te kwellen met deze eenmansactie doe er aub wat aan.

Ach ik wil me er helemaal niet mee bemoeien, maar ik heb je website bekeken en ik herken er zoveel dingen in terug. Ik HOOP dat je een specialist bezoekt en dat deze het tegendeel kan bewijzen van datgene wat ik hier aan het lullen ben.
Dat ik schizofreen ben heeft ik nog nooit mogen horen, ook van de psychiater niet, die wel gezegd heeft dat ik neurotisch was.
Ben jij soms psychiater dat jij het allemaal wel even zal zeggen?
En het enige wat juist is aan jouw verhaal is dat je maar wat lult.
En op dat fotootje afgaande zou ik zeggen dat je hysterisch bent.
Zo, nou jij weer.
  vrijdag 18 november 2005 @ 12:53:51 #224
27698 Doffy
pi_32369829
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 12:48 schreef ThE_ED het volgende:
Misschien is het maar mijn slechte indruk maar misschien komt dit topic beter tot zijn recht in TRU?
(dit als vraagje aan de moderators)
>> WFL Feedback 11
'Nuff said
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:04:22 #225
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32370041
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 09:39 schreef Haushofer het volgende:
Ik heb een vraag aan Harrie.

Je hebt dus een nieuwe atoomtheorie. Stel nou dat ik een gas heb, zeg natrium. En ik laat daar een lichtje door schijnen. Wat vertelt jouw atoomtheorie dan over wat er met dat licht gebeurt?

Of licht wat uit de Zon komt; hoe interacteert dat licht met die "ruimteschepen"in het plasma van de Zon ? Kun jij die spectraallijnen verklaren ? Of hoeft jouw atoomtheorie dit niet te kunnen verklaren?

Het huidige atoommodel kan bijvoorbeeld dit, en vele andere zaken, erg nauwkeurig voorspellen en uitrekenen. Toch zie ik altijd bij amateurwetenschappers dat ze niet willen rekenen; zolang het in hun eigen hoofd klopt is het prima, maar zodra er nieuwe zaken moeten worden voorspeld of dingen moeten worden uitgerekend dan wordt daar subtiel omheen gesproken.
Alle vragen zijn specifiek problemen van de natuurwetenschap en hebben als zodanig niks met mijn atoomtheorie van doen als algemene filosofie.
Het wordt al voldoende verklaard met de natuurwetenschap en ik kan daar niks aan toevoegen en hoeft ook helemaal niet.
IEDEREEN HEEFT ZIJN EIGEN TAAK
Iedereen heeft zijn eigen arbeidsterrein en als bv de een een huis ontwerpt en de volgende gaat daar in wonen dan heeft die tweede verder niks meer met die eerste te maken.
Die hoeft de constructie van dat huis niet te verklaren zoals de architect niet in dat huis behoeft te wonen.
(Die vergelijking gaat niet helemaal op en daarom is het ook maar een vergelijking, maar ik hoop dat jij hiermee begrijpt wat ik wil zeggen.)
Ik zeg dat atomen uit ruimteschepen bestaan vanuit mijn filosofie en met formules en berekeningen van atomen en moleculen heb ik verder niets te maken.
Dat is de mechanische visie van de buitenkant.
Dat moet de wetenschap doen.
Mij gaat het om de binnenkant, dwz wat er in zit.
VOORSPELLINGEN
En ik kan voorspellen dat we het heelal in een ruimtevaartcultuur zullen ombouwen en dat wordt door de wetenschap grof ontkend.
En ik ben er niet voor het kleine werk om hier wat te berekenen en daar wat te wegen.
Ik ben er voor de hele grote nieuwe visie.
Zo komt de directeur van Philips ook niet bij jouw thuis om jouw TV te repareren.

[ Bericht 10% gewijzigd door harriechristus op 18-11-2005 15:09:52 ]
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:16:32 #226
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_32370363
Echt te dom he dit geloof je toch niet man kom op zeg! ze kunnen al moleculen zien en die kunnen ze ook maken dus dat betekent dus dat je ze als ze een molecuul maken dat ze ruimteschepen maken omdat moleculen uit atomen bestaan... kom op zeg!
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_32370444
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:04 schreef harriechristus het volgende:
Alle vragen zijn specifiek problemen van de natuurwetenschap en hebben als zodanig niks met mijn atoomtheorie van doen als algemene filosofie.
Met andere woorden, je hebt een mooi hypothetisch verhaal maar kan het nergens staven met iets uit de realiteit? 't Is dus een geloof (waar je jezelf tot goeroe aka Jezus hebt uitgeroepen)?
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
pi_32370676
quote:
Op donderdag 17 november 2005 08:43 schreef indahnesia.com het volgende:
ik snap niet wat God met atomaire ruimtewezens te maken heeft
Denk toch eens niet zo bekrompen man!
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:29:36 #229
27698 Doffy
pi_32370704
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:28 schreef FuifDuif het volgende:
Denk toch eens niet zo bekrompen man!
Voeg jij dan ook eens wat zinnigs toe, in plaats van anderen de maat te nemen.
'Nuff said
pi_32371501
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:29 schreef Doffy het volgende:

[..]

Voeg jij dan ook eens wat zinnigs toe, in plaats van anderen de maat te nemen.
Sorry, maar ik word gewoon spuugzat van mensen die op de één of andere manier niet in staat zijn om het begrip God in ruimere context te zien.
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:59:40 #231
27698 Doffy
pi_32371651
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:54 schreef FuifDuif het volgende:
Sorry, maar ik word gewoon spuugzat van mensen die op de één of andere manier niet in staat zijn om het begrip God in ruimere context te zien.
Het begip god moet je soms in zó'n ruimte context zien, dat je helemaal vergeet dat er nog een god in zit.
'Nuff said
  vrijdag 18 november 2005 @ 15:19:36 #232
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32374092
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 09:53 schreef vinzster het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het omzetting van materie in enegie en weer terug? A la E=mc2...
Ik denk dat energie de massa(materie) is van de nog veel kleinere minimicrokosmos en dat het hier gaat om een wisselwerking tussen massa en energie als tussen microkosmos en minimicrokosmos.
Dus de massa zijn de deeltjes van de microkosmos=ruimteschepen en de energie is ook weer massa, maar dan van de minimicrokosmos en is dus ook weer ruimteschepen.
Massa is energie, maar volgens mij is energie ook weer massa.
Ze zijn dus volgens mij een eenheid en niet zo dat er massa zou kunnen zijn zonder energie of energie zonder massa.
Verschil is dan alleen dat materie de duidelijke vorm is van deeltjes=ruimteschepen en dat energie eigenlijk alleen de eigenschap is van de materie als beweging of potentie tot beweging.
Maar er bestaat niet zoiets als alleen maar beweging=energie en die beweging is volgens mij dus de beweging van de nog kleinere ruimtescheepjes van de minimicrokosmos.
Ik hoop dat het zo duidelijk is.
  vrijdag 18 november 2005 @ 15:25:33 #233
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32374273
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 10:18 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik hoop nog op een antwoord van mn vorige post, maar als ik jouw zo zie prediken, dan krijg ik het idee dat je een soort religie verkondigt, en zeker niet een wetenschappelijke theorie. Persoonlijk ben ik van mening dat je religie en wetenschap mooi gescheiden moet houden. Als je je idee een theorie noemt, dan zal het vrees ik toch aan 2 dingen moeten voldoen:

* het moet nieuwe fenomenen voorspellen/nog niet veklaarbare zaken verklaren
* het moet alles wat waargenomen is ook kunnen verklaren

Als je idee dat niet doet, blijft het bij een idee, en is het zeker geen theorie.

Verder: sta je open voor het idee dat je er naast zit, en dat je misschien wel waanideeen hebt?
Mijn atoomtheorie is ook een religie, want het bewijs van het bestaan van God, maar niet gescheiden van de wetenschap, maar als een drie-eenheid van filosofie , wetenschap en religie.
En ik kan voorspellen dat we het heelal vol gaan bouwen tot ruimteschepen in een eeuwige evolutie.
VERKLAREN
Ik kan niet ALLES verklaren(dat kan geen enkele wetenschap) maar ik kan de meest diepe problemen van de wetenschap verklaren, bv hoe het leven uit de dode natuur kan komen, hoewel voor velen dat nog helemaal geen probleem is, omdat ze dat graag willen omzeilen.
Sta jij open voor de idee dat ik misschien gelijk heb en de wetenschap daarentegen waanideeën heeft?
  vrijdag 18 november 2005 @ 15:26:58 #234
27698 Doffy
pi_32374313
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 15:19 schreef harriechristus het volgende:
Ik denk dat energie de massa(materie) is van de nog veel kleinere minimicrokosmos en dat het hier gaat om een wisselwerking tussen massa en energie als tussen microkosmos en minimicrokosmos.
Dus de massa zijn de deeltjes van de microkosmos=ruimteschepen en de energie is ook weer massa, maar dan van de minimicrokosmos en is dus ook weer ruimteschepen.
Massa is energie, maar volgens mij is energie ook weer massa.
Ze zijn dus volgens mij een eenheid en niet zo dat er massa zou kunnen zijn zonder energie of energie zonder massa.
Verschil is dan alleen dat materie de duidelijke vorm is van deeltjes=ruimteschepen en dat energie eigenlijk alleen de eigenschap is van de materie als beweging of potentie tot beweging.
Maar er bestaat niet zoiets als alleen maar beweging=energie en die beweging is volgens mij dus de beweging van de nog kleinere ruimtescheepjes van de minimicrokosmos.
Ik hoop dat het zo duidelijk is.
Hoe verklaar je dan dat je in deeltjesversnellers deeltjes kan 'verzwaren' en kapot kan maken?

En waarom zijn het ruimteschepen en geen roze olifantjes?
'Nuff said
pi_32374317
erg aannemelijke theorie
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  vrijdag 18 november 2005 @ 15:38:58 #236
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32374717
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 11:25 schreef Alicey het volgende:

[..]

Is dat niet eerder een aanname die je maakt? Wat zie je dan wat blijk geeft van een hogere wereld?
[..]

Dat is geen waarneming, maar een (overigens ongefundeerde) conclusie.
[..]

Je zegt...

Aanname #1 : De mens gaat later het heelal volbouwen met ruimteschepen
DUS is de microkosmos een ruimtevaartcultuur

Dat is hetzelfde als zeggen dat omdat Johan Cruiff pindakaas eet, een pot pindakaas vol moet zitten met voetballen..
Van die hogere wereld heb ik al drie maal verteld, maar hier komt ie nogmaals.
1- het atoom zit ingewikkelder in elkaar dan een zonnestelsel.
2 - het systeem van Mendeljeff
3 - het electromagnetisme
4 - de hogere krachten in de microkosmos bv kernkrachten( er zijn 4 of 5 verschillende soorten krachten)
5 - quantummechanica en snarentheorie
Dit alles zit niet in de macrokosmos als macrovorm en daarom is de microkosmos een hogere wereld.
En dan zwijg ik nog over ons eigen lichaam met DNA-moleculen enz
RUIMTEVAARTCULTUUR
En gezien de evolutietheorie en de waarneming dat we ruimteschepen aan het bouwen zijn is het niet moeilijk te concluderen dat wij het heelal gaan volbouwen met ruimteschepen(dwz als alles goed gaat natuurlijk en anders zullen andere wezens op andere planeten dat wel doen als wij met onze aarde ondergaan)
Dus een heel gemakkelijke conclusie uit twee waarnemingen: de evolutietheorie(ook half waarneming en half theorie) en de ruimtevaart.
LOGISCHE CONCLUSIE
Wat jij beweert is weer onvolledig, want moet zijn:
1 - de microkosmos is een hogere wereld.
2 - een hogere wereld is een ruimtevaartcultuur (gelet op onze toekomst als ruimtevaarders)
3 - dan is het mogelijk dat de microkosmos als hogere wereld ook een ruimtevaartcultuur is en dat is ook waarschijnlijk zo omdat het heelal dan als een logisch evolutionair systeem inelkaar komt te zitten en je ook kunt verklaren hoe ons lichaam zo subliem kunt functioneren enz enz enz
pi_32374796
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 15:25 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Mijn atoomtheorie is ook een religie, want het bewijs van het bestaan van God, maar niet gescheiden van de wetenschap, maar als een drie-eenheid van filosofie , wetenschap en religie.
En ik kan voorspellen dat we het heelal vol gaan bouwen tot ruimteschepen in een eeuwige evolutie.
VERKLAREN
Ik kan niet ALLES verklaren(dat kan geen enkele wetenschap) maar ik kan de meest diepe problemen van de wetenschap verklaren, bv hoe het leven uit de dode natuur kan komen, hoewel voor velen dat nog helemaal geen probleem is, omdat ze dat graag willen omzeilen.
Sta jij open voor de idee dat ik misschien gelijk heb en de wetenschap daarentegen waanideeën heeft?
Sta ik voor open hoor, maar dan moet je me niet kwalijk nemen als ik tevens open sta voor het wereldbeeld dat Tolkien in elkaar zet. Staat tegenover dat stringtheoreten ook "schoonheid" als argument gebruiken om een (nog) niet verifieerbare theorie te propageren.

Goed dan, jij kan voorspellen dat we het heelal vol gaan bouwen tot ruimteschepen, prima. Wanneer gaan we dat merkbaar doen? Op wat voor manier kunnen anderen dan jijzelf dit toetsen?

Nog iets. Als jij zegt dat we al het "nuttige" kunnen verklaren met de natuurwetenschap (persoonlijk verwacht ik een dezer eeuwen een model om bewustzijn mee te verklaren, en dan hebben we het meeste wel gehad), waarom zouden we dan geinteresseerd moeten zijn in wat daar buiten ligt? Ofwel, wat voor effect zou het hebben als de microkosmos niet bestaat uit ruimteschepen maar uit quarks, strings of roze olifantjes?
pi_32374866
Dit verklaart alles!
underground forever baby
pi_32375072
Hoe zit het met vrijewil? Hebben wij vrije wil of worden we gestuurd door de microwezens? Want als vrijewil hebben dan lijkt me dat de microwezens door ons gestuurd worden. Maar als wij uiteindelijk gestuurd worden door microwezens hebben wij dus geen vrijewil.

En hoe zit het dan met de eindigheid van atomen in het Universum? Er zijn maar zoveel atomen. Hoe kan het oneindig door gaan als er maar een beperkt aantal deeltjes zijn?

En als er oneindig veel microwezens zijn is de kans dat er 1 zich niet evolueert toch 1?
Stop smokin da crack!
pi_32375341
Wat ik mij afvraag is wat die ruimteschepen doen met alle stront van hun crew. Die dumpen ze natuurlijk gewoon in ons. Gore lijers !
underground forever baby
pi_32375436
En als de ruimteschepen zich dan toch op meerdere manieren zouden kunnen schikken, hoe komt het dan dat er maar een beperkt aantal atomen zijn zoals we die kennen in het periodiek systeem der elementen?

Zijn er nog elementen die we niet kennen, en kan het periodiek systeem dan ook oneindig uitgebreid worden?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_32375605
wie heeft die ruimteschepen eigenlijk gemaakt?
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_32375650
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 16:07 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
wie heeft die ruimteschepen eigenlijk gemaakt?
Andere ruimteschepen die weer bestaan uit ANDERE ruimteschepen..jezus willie dat had je zelf toch ook wel kunnen bedenken.

Overigens produceren de bemanningen van AL die ruimteschepen stront.
underground forever baby
pi_32375743
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 16:09 schreef Laton het volgende:

[..]

Andere ruimteschepen die weer bestaan uit ANDERE ruimteschepen..jezus willie dat had je zelf toch ook wel kunnen bedenken.

Overigens produceren de bemanningen van AL die ruimteschepen stront.
methaan

crystal meth
  vrijdag 18 november 2005 @ 16:17:22 #245
27698 Doffy
pi_32375877
Graag even ontopic weer
'Nuff said
pi_32379480
beste harry,
tot nu toe heb je niks gezegd over scheikunde en natuurkunde, omdat dit niet jouw gebied is. Toch zijn de micro en macrokosmos niks anders. Natuurlijk kun je met filosoferen een eind komen, maar jij bent te ver door gegaan over 1 ding. natuurlijk kun je over alles enorm lang doordenken, en tot moeilijke conclusies komen. Dit betekent echter niet dat die conclusies juist zijn.

ok, stel nu dat we beginnen met het bouwen van ruimteschepen, op een gegeven moment moeten we stoppen met bouwen, want op een gegeven moment is alle beschikbare massa al op gegaan aan de ruimteschepen. Daarnaast hebben die microwezens ongetwijfeld planeten/zonnen. hoe verklaar je dit (dus 2 vragen: 1: hoe kunnen we het heelal volbouwen als er niet genoeg massa is en 2: waarom hebben we geen sterrenstelsels van de microwezens gevonden)

En wat is het nut van dit proces. waarom gaat dit oneindig lang door?

en zoals haushofer al vroeg:
quote:
verder zeg je zelf al dat je de diagnose neurotisch hebt gekregen, heb je daar nog nooit over gefilosofeerd? daar kan je ook veel conclusies uit trekken.
Of heb je dat al gedaan en ben je daardoor tot de conclusie gekomen dat jij de echte jezus bent? als je dat al hebt gedaan, probeer het eens de andere kant op

[ Bericht 5% gewijzigd door P8 op 18-11-2005 18:39:34 ]
Extremistisch gematigd.
pi_32381001
nog een goede vraag (vind ik dan):
Wat is het nut van jou bestaan. Stel, en dit is een hele grote "stel", dat je gelijk hebt. Je hebt zelf ook al bedacht dat de mensen hier nu nog niet klaar voor zijn. Waarom dan toch zo hard blijven proberen om anderen te overtuigen?

en stel (alweer een hele grote), je hebt ons overtuigd, wat dan?
Extremistisch gematigd.
  vrijdag 18 november 2005 @ 19:24:52 #248
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32381096
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 12:05 schreef Yosomite het volgende:

[..]

Hegel zegt:
De subjectieve mening vat de verscheidenheid van (filosofische systemen niet zozeer op als de voortschrijdende ontwikkeling vande waarheid, maar zit in deze verscheideneheid slechts de tegenspraak.
De knop verdwijnt in het ontluiken vd bloesem en men zou kunnen zeggen dat de knop door de bloesem weerlegd wordt; op dezelfde wijze wordt door de vrucht de bloesem tot een vals bestaan van de plant verklaard en treedt de vrucht in de plaats van de bloesem als de waarheid van die plant.

De dialectiek van Hegel is een systeem vervangende filosofie, gebaseerd op tegenstrijdigheid.
Bij jou leven ze naast elkaar. Bij Hegel is dat onmogelijk.
Door de Marxisten is via de these antithese sythese beschrijving, Hegel's filosofie in drie woorden samengevat.
Deze methodiek zie ik bij jou nergens terug.

Ik ga ervan uit dat, als je zegt dat je Hegel gelezen hebt, je zijn filosofie toepast.
Anders is de informatie die verstrekt wordt met de naam Hegel van nul en generlei waarde.
Hegels filosofie berust niet alleen op de tegenstrijdigheid, maar ook op de hogere verzoening van die tegenstrijdigheid in de synthese.
Mijn atoomtheorie berust op de dialectiek van Hegel en wel als hogere synthese van de filosofie van Hegel als these en de natuurwetenschappen als antithese en mijn atoomtheorie als synthese (geheel en al volgens het systeem van Hegel zelf) en wel omdat Hegel zelf de tegenstelling van Geest en Natuur niet kan oplossen in: hoe kan het leven uit de dode natuur komen?
(Hij kende dat probleem ook eigenlijk niet en wilde ook niks van de evolutietheorie weten, wat weer een hoofdstuk apart is)
Volgens mij zit die Geest ook in de Natuur zelf bij de microwezens.
En dan is volgens mij Hegels Geest nog geen echte konkrete Geest=God, maar de abstracte logica=filosofie, terwijl mijn filosofie eigenlijk theologie is.
1 -(These) filosofie van Hegel=dialectiek=abstracte Geest
2 -(antithese) de natuurwetenschappen (evolutieleer, de atomen en de ruimtevaart)
3 -(synthese)atoomtheorie,godsbegrip en nieuwe bijbel als theologie=konkreet Godsbestaan.
Ik zou nog veel meer in Hegeliaanse dialectiek om kunnen zetten, maar doe dat liever niet, want mijn atoomtheorie is al moeilijk genoeg en met Hegel er ook nog bij wordt dat nog eens extra gecompliceerd.
  vrijdag 18 november 2005 @ 19:32:46 #249
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32381343
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 12:05 schreef Doffy het volgende:

[..]

Waarom kunnen we niet gewoon het idee van 'gods geest' schrappen en in plaats daarvan zeggen dat het universum eeuwig etc. is? Waarom moeten we er weer zo nodig een godje bijslepen?
[..]

Je kan Hegel van veel beschuldigen, maar niet dat hij zich met logica bezig hield. Die man was gestoord. Verwar dure woorden niet met inhoud. Dat doen wij ook niet bij jou.
Die god moet er zeker bij, omdat het heelal geen dood mechaniek is, maar uit levende wezens=God opgebouwd is.
Dat is nu juist de hele essentie van mijn atoomtheorie.
Hegel was zeker niet gestoord en de essentie van zijn hele filosofie is zijn logica als dialectiek.
Hij heeft zelfs twee dikke delen ( 2 x 500 blz ) apart geschreven over de logica.
Dus ik denk dat je helemaal niets van Hegel afweet.
En iemand voor gestoord uitmaken is nu niet bepaald een uiting van intelligentie.
  vrijdag 18 november 2005 @ 19:46:43 #250
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_32381772
Weet je, veel van jou theorie is gewoon het veranderen van terminologie, het universum is god, subatomaire deeltjes zijn de ruimteschipjes, etc, vervolgens knutsel je daar zelf wat dingen bij en hopla een nieuwe theorie is ontstaan.

Volgens mij heb je gewoon verschillende theorieen in de blender gegooid, daarna haal je het door een zeef heen, voegt nog wat extra ingredienten naar smaak toe en opeens heb je een theorie van de big picture.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')