Met andere woorden, je hebt een mooi hypothetisch verhaal maar kan het nergens staven met iets uit de realiteit? 't Is dus een geloof (waar je jezelf tot goeroe aka Jezus hebt uitgeroepen)?quote:Op vrijdag 18 november 2005 13:04 schreef harriechristus het volgende:
Alle vragen zijn specifiek problemen van de natuurwetenschap en hebben als zodanig niks met mijn atoomtheorie van doen als algemene filosofie.
Denk toch eens niet zo bekrompen man!quote:Op donderdag 17 november 2005 08:43 schreef indahnesia.com het volgende:
ik snap niet wat God met atomaire ruimtewezens te maken heeft
Voeg jij dan ook eens wat zinnigs toe, in plaats van anderen de maat te nemen.quote:Op vrijdag 18 november 2005 13:28 schreef FuifDuif het volgende:
Denk toch eens niet zo bekrompen man!
Sorry, maar ik word gewoon spuugzat van mensen die op de één of andere manier niet in staat zijn om het begrip God in ruimere context te zien.quote:Op vrijdag 18 november 2005 13:29 schreef Doffy het volgende:
[..]
Voeg jij dan ook eens wat zinnigs toe, in plaats van anderen de maat te nemen.
Het begip god moet je soms in zó'n ruimte context zien, dat je helemaal vergeet dat er nog een god in zit.quote:Op vrijdag 18 november 2005 13:54 schreef FuifDuif het volgende:
Sorry, maar ik word gewoon spuugzat van mensen die op de één of andere manier niet in staat zijn om het begrip God in ruimere context te zien.
Ik denk dat energie de massa(materie) is van de nog veel kleinere minimicrokosmos en dat het hier gaat om een wisselwerking tussen massa en energie als tussen microkosmos en minimicrokosmos.quote:Op vrijdag 18 november 2005 09:53 schreef vinzster het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het omzetting van materie in enegie en weer terug? A la E=mc2...
Mijn atoomtheorie is ook een religie, want het bewijs van het bestaan van God, maar niet gescheiden van de wetenschap, maar als een drie-eenheid van filosofie , wetenschap en religie.quote:Op vrijdag 18 november 2005 10:18 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik hoop nog op een antwoord van mn vorige post, maar als ik jouw zo zie prediken, dan krijg ik het idee dat je een soort religie verkondigt, en zeker niet een wetenschappelijke theorie. Persoonlijk ben ik van mening dat je religie en wetenschap mooi gescheiden moet houden. Als je je idee een theorie noemt, dan zal het vrees ik toch aan 2 dingen moeten voldoen:
* het moet nieuwe fenomenen voorspellen/nog niet veklaarbare zaken verklaren
* het moet alles wat waargenomen is ook kunnen verklaren
Als je idee dat niet doet, blijft het bij een idee, en is het zeker geen theorie.
Verder: sta je open voor het idee dat je er naast zit, en dat je misschien wel waanideeen hebt?
Hoe verklaar je dan dat je in deeltjesversnellers deeltjes kan 'verzwaren' en kapot kan maken?quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:19 schreef harriechristus het volgende:
Ik denk dat energie de massa(materie) is van de nog veel kleinere minimicrokosmos en dat het hier gaat om een wisselwerking tussen massa en energie als tussen microkosmos en minimicrokosmos.
Dus de massa zijn de deeltjes van de microkosmos=ruimteschepen en de energie is ook weer massa, maar dan van de minimicrokosmos en is dus ook weer ruimteschepen.
Massa is energie, maar volgens mij is energie ook weer massa.
Ze zijn dus volgens mij een eenheid en niet zo dat er massa zou kunnen zijn zonder energie of energie zonder massa.
Verschil is dan alleen dat materie de duidelijke vorm is van deeltjes=ruimteschepen en dat energie eigenlijk alleen de eigenschap is van de materie als beweging of potentie tot beweging.
Maar er bestaat niet zoiets als alleen maar beweging=energie en die beweging is volgens mij dus de beweging van de nog kleinere ruimtescheepjes van de minimicrokosmos.
Ik hoop dat het zo duidelijk is.
Van die hogere wereld heb ik al drie maal verteld, maar hier komt ie nogmaals.quote:Op vrijdag 18 november 2005 11:25 schreef Alicey het volgende:
[..]
Is dat niet eerder een aanname die je maakt? Wat zie je dan wat blijk geeft van een hogere wereld?
[..]
Dat is geen waarneming, maar een (overigens ongefundeerde) conclusie.
[..]
Je zegt...
Aanname #1 : De mens gaat later het heelal volbouwen met ruimteschepen
DUS is de microkosmos een ruimtevaartcultuur
Dat is hetzelfde als zeggen dat omdat Johan Cruiff pindakaas eet, een pot pindakaas vol moet zitten met voetballen..
Sta ik voor open hoor, maar dan moet je me niet kwalijk nemen als ik tevens open sta voor het wereldbeeld dat Tolkien in elkaar zet. Staat tegenover dat stringtheoreten ook "schoonheid" als argument gebruiken om een (nog) niet verifieerbare theorie te propageren.quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:25 schreef harriechristus het volgende:
[..]
Mijn atoomtheorie is ook een religie, want het bewijs van het bestaan van God, maar niet gescheiden van de wetenschap, maar als een drie-eenheid van filosofie , wetenschap en religie.
En ik kan voorspellen dat we het heelal vol gaan bouwen tot ruimteschepen in een eeuwige evolutie.
VERKLAREN
Ik kan niet ALLES verklaren(dat kan geen enkele wetenschap) maar ik kan de meest diepe problemen van de wetenschap verklaren, bv hoe het leven uit de dode natuur kan komen, hoewel voor velen dat nog helemaal geen probleem is, omdat ze dat graag willen omzeilen.
Sta jij open voor de idee dat ik misschien gelijk heb en de wetenschap daarentegen waanideeën heeft?
Andere ruimteschepen die weer bestaan uit ANDERE ruimteschepen..jezus willie dat had je zelf toch ook wel kunnen bedenken.quote:Op vrijdag 18 november 2005 16:07 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
wie heeft die ruimteschepen eigenlijk gemaakt?
methaanquote:Op vrijdag 18 november 2005 16:09 schreef Laton het volgende:
[..]
Andere ruimteschepen die weer bestaan uit ANDERE ruimteschepen..jezus willie dat had je zelf toch ook wel kunnen bedenken.![]()
Overigens produceren de bemanningen van AL die ruimteschepen stront.![]()
verder zeg je zelf al dat je de diagnose neurotisch hebt gekregen, heb je daar nog nooit over gefilosofeerd? daar kan je ook veel conclusies uit trekken.quote:Verder: sta je open voor het idee dat je er naast zit, en dat je misschien wel waanideeen hebt?
Hegels filosofie berust niet alleen op de tegenstrijdigheid, maar ook op de hogere verzoening van die tegenstrijdigheid in de synthese.quote:Op vrijdag 18 november 2005 12:05 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Hegel zegt:
De subjectieve mening vat de verscheidenheid van (filosofische systemen niet zozeer op als de voortschrijdende ontwikkeling vande waarheid, maar zit in deze verscheideneheid slechts de tegenspraak.
De knop verdwijnt in het ontluiken vd bloesem en men zou kunnen zeggen dat de knop door de bloesem weerlegd wordt; op dezelfde wijze wordt door de vrucht de bloesem tot een vals bestaan van de plant verklaard en treedt de vrucht in de plaats van de bloesem als de waarheid van die plant.
De dialectiek van Hegel is een systeem vervangende filosofie, gebaseerd op tegenstrijdigheid.
Bij jou leven ze naast elkaar. Bij Hegel is dat onmogelijk.
Door de Marxisten is via de these antithese sythese beschrijving, Hegel's filosofie in drie woorden samengevat.
Deze methodiek zie ik bij jou nergens terug.
Ik ga ervan uit dat, als je zegt dat je Hegel gelezen hebt, je zijn filosofie toepast.
Anders is de informatie die verstrekt wordt met de naam Hegel van nul en generlei waarde.
Die god moet er zeker bij, omdat het heelal geen dood mechaniek is, maar uit levende wezens=God opgebouwd is.quote:Op vrijdag 18 november 2005 12:05 schreef Doffy het volgende:
[..]
Waarom kunnen we niet gewoon het idee van 'gods geest' schrappen en in plaats daarvan zeggen dat het universum eeuwig etc. is? Waarom moeten we er weer zo nodig een godje bijslepen?
[..]
Je kan Hegel van veel beschuldigen, maar niet dat hij zich met logica bezig hield. Die man was gestoord. Verwar dure woorden niet met inhoud. Dat doen wij ook niet bij jou.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |