Haha, ja stel je voor, dat het heelal niet groter is als een heel klein stofje in iemands schoen. Leuk heur. Als dat dan bij ons ook zo zou zijn, vergroot je je schoen gewoon 3 triljoen keer en dan zie je opeens verkeer rijden....quote:Op donderdag 17 november 2005 13:09 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Ik had ooit een theorie dat wij eigenlijk bacterieen in iemand ze schoen waren.![]()
![]()
Dat iets materieel niet bestaat (Geen omvang en massa heeft) noopt niet tot de conclusie dat iets niet bestaat. Maar zelfs als dat wel zo is, dan is de conclusie dat het dan wel ruimteschepen zullen zijn uit de lucht gegrepen.quote:Op donderdag 17 november 2005 12:24 schreef harriechristus het volgende:
[..]
Een electron is een ruimteschip of een complex van ruimteschip.
ENERGIE
Omdat energie slechts een abstracte eigenschap is en als zodanig niet kan bestaan, zoals liefde niet zonder iemand die liefheeft en energie niet zonder iets of iemand die energie bezit.
Waar volgt dat dan uit?quote:WAARNEMINGEN
De waarneming is dat de microkosmos een hogere wereld is en daar dan logischerwijs opnieuw een hogere wereld in moet zitten
Ik volg die conclusies niet. Zou je misschien duidelijk kunnen maken op welke feiten en redenaties die conclusies gebaseerd zijn?quote:Geen directe waarnemingen maar logische conclusies.
De wetenschap baseert zich in al die gevallen echter op waarnemingen, en in jouw geval is er sprake van 0,0 waarnemingen.quote:De wetenschap kan ook lang niet alles direct waarnemen: de oerknal niet, de evolutietheorie niet en een heelal van 13.7 miljard lichtjaar niet.
Vanuit de visie van de reuze wezens die de schoen draagt wel ja.quote:Op donderdag 17 november 2005 13:14 schreef thefunny het volgende:
[..]
Haha, ja stel je voor, dat het heelal niet groter is als een heel klein stofje in iemands schoen. Leuk heur. Als dat dan bij ons ook zo zou zijn, vergroot je je schoen gewoon 3 triljoen keer en dan zie je opeens verkeer rijden....![]()
![]()
Moordenaar!quote:Op donderdag 17 november 2005 09:47 schreef Swetsenegger het volgende:
Zometeen even naar het toilet... een paar ruimteschepen uitschijten.
Dan moet ik er toch eens over na gaan denken want dat is echt een meesterlijke tekenfilm(serie)quote:Op donderdag 17 november 2005 16:06 schreef splendor het volgende:
Dit verhaal heeft een erg hoog pinky en the brain gehalte
[afbeelding]
Met TS als pinky natuurijk.
In 45 jaar heb ik het raadsel van het heelal opgelost en een nieuwe bijbel geschreven.quote:Op donderdag 17 november 2005 11:11 schreef Gripper het volgende:
[..]
45 jaar, en dit is alles wat je tot nu toe weet? Nog geen zwaar gesubsidieerd onderzoek weten los te peuteren, maar nog steeds alleen maar persoonlijke overtuigingen en aannames?
Je rendement ligt zo laag dat ik er niet op zou willen gokken dat je er in dit leven nog uitkomt![]()
Noem me sceptisch...
Je mag het best nog eens vragen, hoor !!quote:Op donderdag 17 november 2005 12:16 schreef Haushofer het volgende:
Het is vast al es eerder gevraagd, maar zat jij ook niet in Kopspijkers?
Een conclusie kan ook getrokken worden uit filosofisch denken.quote:Op donderdag 17 november 2005 12:25 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hier ga je dus weer de fout in. Een conclusie valt niet onder de waarnemingen, maar is een onderdeel op zichzelf. Een conclusie wordt pas getrokken na een experiment.
Wie is TS ?quote:Op donderdag 17 november 2005 12:29 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Het bekende patroon: wetenschap is dom en bekrompen, en TS voelt zich een uberrevolutionair![]()
Je zou toch zeggen dat Jezus dat wel weetquote:Op donderdag 17 november 2005 19:31 schreef harriechristus het volgende:
Ik moet maar raden.
dank je welquote:
TopicStarter, jij dus.quote:Op donderdag 17 november 2005 19:31 schreef harriechristus het volgende:
[..]
Wie is TS ?
Bv wat is idd en tsw ??
TS= topic starterquote:Op donderdag 17 november 2005 19:31 schreef harriechristus het volgende:
[..]
Wie is TS ?
Lastig hoor al die onbegrijpelijke afkortingen die ik vaak tegen kom.
Bv wat is idd en tsw ??
Ik moet maar raden.
toch heeft hij recht om hier te posten. En hoe belachelijk sommige mensen hem ook vinden, met de mensen die het leuk vinden, kan hij echt wel discussierenquote:Op donderdag 17 november 2005 19:35 schreef Reya het volgende:
Dit gaat nergens heen...de TS staat een dermate andere wetenschapsfilosofie voor dan gebruikelijk is, dat er onmogelijk een discussie gevoerd kan worden. Het gaat me er niet om dat je wetenschap en de achterliggende filosofie maar klakkeloos moet aannemen, maar het egocentrische wereldbeeld en denkwijze die de TS aanhangt sluiten elke vorm van discussie over zijn standpunten bij voorbaat uit. Ik zie geen enkele manier waarop hier - buiten beschimpingen en persoonlijke aanvallen - gescussieerd kan worden over een bepaald onderwerp. De TS geeft er geen enige blijk van hierop ook maar enigszins in consensus te treden dan wel in te zien dat zijn denkbeelden niet heilig zijn, net zoals de denkbeelden van wie dan ook niet heilig zijn. Dat is zonde en imo compleet onterecht![]()
Niemand heeft enig recht op Fok!quote:Op donderdag 17 november 2005 19:38 schreef P8 het volgende:
[..]
toch heeft hij recht om hier te posten. En hoe belachelijk sommige mensen hem ook vinden, met de mensen die het leuk vinden, kan hij echt wel discussieren
Heel goed: ik denk dus ik ben God. (Descartes was blijven steken in: ik ben ..... ipv ik ben God)quote:Op donderdag 17 november 2005 12:40 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Descartes was nog enigszins bescheiden: ik denk dus ik besta
Jij zegt: ik denk dus ik ben Jezus.
even opzoeken: beholder is aanschouwerquote:Op donderdag 17 november 2005 12:44 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Genius is in the eye of the beholder.
Hegel was een gevaarlijke idioot.quote:Op donderdag 17 november 2005 19:39 schreef harriechristus het volgende:
Maar de filosoof Hegel is mij hier voorgegaan met: "ons bewustzijn van de geest is het zelfbewustzijn van de geest"
hartelijk dank voor al jouw beledigingenquote:Op donderdag 17 november 2005 12:48 schreef Gripper het volgende:
[..]
Je bent een filosoof, je geeft het zelf toe. Presenteer jouw neuzelarij dan ook niet als de ultieme waarheid. Wetenschappers baseren hun uitspraken op wat ze kunnen waarnemen, filosofen baseren hun uitspraken op wat er in hun hoofd omgaat. De werkelijkheid is nou eenmaal voor meerdere uitleg vatbaar, en die van jou is er een van (en niet de meest logische, dat zul je moeten toegeven)
Ik wil je graag uit de droom helpen: je bent jezus niet, je bent een leipe doorgesnoven hippie die in de roerige jaren 60 gewoon een stripje LSD teveel heeft genomen. Niks mis mee, moet kunnen, het was tenslotte een ruige tijd, maar er is toen wel iets serieus beschadigd vrees ik.![]()
[..]
Ik vind mini-micro ruimteschepen die in mini ruimteschepen passen anders ook vrij dicht in de buurt van onwerkelijke nonsens komen.
[..]
Ik weet niet of ik dat moet geloven, wat in de echte bijbel staat klinkt ook allemaal heel bijzonder en onwerkelijk. Ik zet echte vet neer, want die eer komt jou niet toe, maar de mensen die van generatie op generatie dat boek hebben opgebouwd. De plaatsen in de bijbel bestaan, Jezus heeft bestaan, en de wonderen die hij verrichtte zijn door veel mensen gezien. Wie heeft jouw dinky-toy ruimteschepen nog meer gezien, behalve jijzelf?
Feit is dat Jezus miljarden mensen over de hele wereld bezighoudt, en dat velen geloven in zijn bestaan en de wonderen die hij zou hebben verricht.
Jij bent alleen maar een lachwekkende clown, dus de vergelijking met jezus gaat behoorlijk mank. Zo bekend als hij ben jij in je 45 jaar in ieder geval nog niet geworden, en Jezus werd slechts 33...
Ik zal zo je site eens bekijken, ik heb eerst even 3 pagina's doorgelezen. IIG wat jij hier zegt, kan ik me wel in vinden. Alleen is het aan iedereen persoonlijk een eigen interpretatie te geven aan het woord God, aangezien dit voor ieder persoon een verschillende betekenis heeft. Verder geloof (=denk/weet) ik dat Alles 1 is, en dat er dus op bepaalde gebieden verkeerd wordt gezocht.quote:Op donderdag 17 november 2005 19:39 schreef harriechristus het volgende:
[..]
Heel goed: ik denk dus ik ben God. (Descartes was blijven steken in: ik ben ..... ipv ik ben God)
Op basis van het bewustzijn en zelfbewustzijn van het oneindige van mijn atoomtheorie.
Mijn godsbegrip van 1980/81
Maar de filosoof Hegel is mij hier voorgegaan met: "ons bewustzijn van de geest is het zelfbewustzijn van de geest"
Dwz wij zijn de Geest=God zelf.
Maar hij was nog zo bescheiden om WIJ te zeggen.
Maar wat mij betreft: in wezen is iedereen God, hoor !!
Ik ben niet zo egocentrisch als het lijkt.
Alles wat ik weet geef ik aan de mensheid: dat is mijn taak en mijn offer.
Zoals Jezus dat ook vroeger heeft gedaan.
En pas dan wordt de Heilige Geest geboren op aarde als de Geest van de Gemeenschap.
wie of wat is nou weer rudeonline?(niet in het woordenboek ... rude is ruw)quote:Op donderdag 17 november 2005 12:53 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat had ik nou ook
Een fanatiek religieuse versie met een mutatie van creationisme/ID
ofzo
ah ... ik heb iemand gelukkig gemaakt ... op de verkeerde manier helaasquote:Op donderdag 17 november 2005 12:59 schreef pfaf het volgende:
Hilarisch! Danje, dit deed m'n pauze goed.!
Het gaat ook niet om 'gelijk hebben', want er bestaat imo geen objectieve, positieve waarheid. Waar het wel om gaat is dat er bpaalde legaal-rationele methoden bestaan om tot een algemene consensus te komen betreft zaken als 'waarheid', maar ook betreft zaken als gerechtigheid, vrijheid etc. Ik vind het ondoordacht om zomaar die methoden van consensuszoeking aan de kant te schuivenquote:Op donderdag 17 november 2005 20:02 schreef Boswachtertje het volgende:
Ga rustig door met je werk Harrie, ook al vind iedereen je gek. Mensen zouden ipv te lachen en te zeiken ook iets meer kunnen respecteren en dus iets minder oordelen. Maar dat vind ik, dus ach. Moet iedereen voor zichzelf weten! Ik kijk nergens meer van op, de wereld zoals we die kennen zie ik als 1 grote farce, dus wat dat betreft heb je net zo veel gelijk als iedereen anders..![]()
Een typefout, moet dankje zijn.quote:
Dus hoe kleiner het geheel wordt, hoe intelligenter de wezentjes worden? Dus in verhouding met de allerkleinste atoom, is het universum als groot geheel een dom iets?quote:Op donderdag 17 november 2005 07:36 schreef harriechristus het volgende:
Atomen bestaan uit ruimteschepen waarin triljoenen super-intelligente microwezens wonen
en in de verre toekomst gaan wij ook zelf het heelal volbouwen met ruimteschepen.
Atomen bestaan uit ruimteschepen, waarin microwezens wonen, die natuurlijk ook weer uit atomen bestaan, die uit ruimteschepen bestaan, enz enz enz ... als een oneindige reeks van steeds hogere culturen.
Hoe zijn de allereerste wezentjes er gekomen? Als het heelal eigenlijk god is, dan heeft het heelal zichzelf geschapen. Moet ik dit dan zien als een soort oerknal zoals de huidige wetenschap het beschrijft?quote:Op donderdag 17 november 2005 07:36 schreef harriechristus het volgende:
Het hele heelal is dus eigenlijk uit levende wezens opgebouwd.
Het heelal is geen dood mechaniek wat de wetenschap ons wijs wil maken, maar het heelal is een levend heelal uit levende wezens opgebouwd.
Het heelal is eigenlijk GOD zelf als de eenheid van een oneindig aantal microwezens.
Ik ben het met je eens dat alles in de natuur inderdaad heel erg ingenieus in elkaar zit en dat alles een nut heeft, zonder dat het lijkt alsof hier een intelligentie achter zit. Maar die microwezentjes zoals jij die beschrijft, die hebben wel hele kleine hersens, hoe kunnen die al die intelligentie bevatten? Over het algemeen is hersenomvang toch een maat voor intelligentie?quote:Op donderdag 17 november 2005 08:40 schreef harriechristus het volgende:
De wetenschap kan niet verklaren hoe het mogelijk is dat domme (betrekkelijk eenvoudige) atomen een evolutie van miljarden jaren en miljoenen soorten inelkaar gezet hebben en ook niet hoe ons lichaam zo subliem kan functioneren op basis van diezelfde eenvoudige atomen.
Het moeten dan wel super-intelligente atomen zijn,of beter: er moet een super-intelligentie in zitten.
Als al die wezens zo slim zijn, waarom dan dingen als aids, kanker, etc. Dat is toch niet bevordelijk voor de ontwikkeling. Wat hebben die wezens als doel om zoveel andere wezens zinloos te laten sterven?quote:Op donderdag 17 november 2005 11:53 schreef harriechristus het volgende:
Ik heb al eerder gezegd dat het lichaam een eenheid is van organisme en mechanisme en dat is ook zo bij ons en ook bij de microwezens.
Mmm, was daar niet zo'n gedragsregel die het verbied beschavingen zonder warp-technologie te besmetten?quote:Op donderdag 17 november 2005 08:50 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Maar de wezens die jij beschrijft zijn toch superintelligent?
Superintelligent naar hun maatstaven, of naar die van ons?
Als het naar onze maatstaven is, dan zouden wij zonder meer moeten verwachten dat zij contact met ons zullen opnemen. Sterker dan hadden ze dat al lang gedaan moeten hebben.
Waarom hebben ze dat dan nog niet gedaan?
Van dat dom en slim dat slaat natuurlijk helemaal op jou domme jongen!!quote:Op donderdag 17 november 2005 13:03 schreef P8 het volgende:
[..]Hij die weet dat hij dom is, is nog altijd slimmer dan hij die denkt dat ie slim is
wat een belachelijk topic.
even een paar vraagjes: hoe zijn eletronen, protonen, neutronen, quarks (in alle varianten) en die verbindingen tussen quarks te verklaren?
en hoe verklaar je het verval van atomen? Zowel de alfa, beta als gamma graag
waarom zit er geen orde in de beweging van atomen/moleculen?
wat is het nut van moleculen maken? En waarom zouden zouten oplossen als we ze in ged. water gooien dan?
echt de grootste bullshit is dit
Als je dit vanuit een normaal perspectief bekijkt, is dit natuurlijk een hele logische redenatie. Wij als mensen doen toch ook geen poging om te communiceren met wormen ofzo.quote:Op donderdag 17 november 2005 20:23 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Mmm, was daar niet zo'n gedragsregel die het verbied beschavingen zonder warp-technologie te besmetten?
woeps, sorry, haal maar wegquote:Op donderdag 17 november 2005 19:42 schreef Doffy het volgende:
Zolang dit topic filosofisch (in een vrij ruime zin des woords) van aard is, blijft het open. Als het verbaggert, gaat het zonder veel omhaal richting slotje of ONZ. Het is aan TS om ervoor te zorgen dat dat niet gebeurt, maar we verwachten ook van de anderen dat ze zich enigszins constructief opstellen, en zich van verdere "discussie" onthouden als ze niets anders te melden hebben dan 'don't do drugs, mkay' oid.
Nou, er zijn toch wel degelijk pogingen, en resultaten, in het communiceren met apen. Er moeten natuurlijk wel zintuigen aanwezig zijn die communicatie mogelijk maken.quote:Op donderdag 17 november 2005 20:25 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Als je dit vanuit een normaal perspectief bekijkt, is dit natuurlijk een hele logische redenatie. Wij als mensen doen toch ook geen poging om te communiceren met wormen ofzo.
Je zegt hier heel veel, maar eigenlijk zeg je ook weer helemaal niets, want met zo'n antwoord kan je bijna niks.quote:Op donderdag 17 november 2005 20:24 schreef harriechristus het volgende:
[..]
Van dat dom en slim dat slaat natuurlijk helemaal op jou domme jongen!!
Hindert niet , hoor !!
Domheid is ontwapenend.
En dan ben je in jouw domheid toch nog slimmer dan ik.
DEELTJES
Wat je over al die deeltjes vraagt, dat kun je veel beter aan de microwezens vragen, want die weten dat nog veel en veel beter dan de natuurwetenschappers.
En ik ben nu eenmaal geen natuurkundige en ook geen microwezen, maar ik ben alleen maar een filosoof en alleen maar Jezus.
En ik ben niet zo gek op formules en wat ik ervan geleerd heb ben ik het bijna allemaal weer vergeten.
Maar ik dacht wel dat er orde zat in de bewegingen van de atomen/moleculen.
Zo dom ben ik nou toch ook weer niet.
Had ik nou maar een natuurwetenschapper bij de hand die mij positief wilde helpen in deze.
Zelfs Einstein hoefde niet alles alleen te doen, maar ik wel.
Het nut van moleculen maken is gemakkelijk te begrijpen want voert tot meer mogelijkheden van allerlei stoffen en ook tot met name het DNA-molecuul om levende wezens te kunnen maken.
Tevreden?
All yours.
harrie
niet echt. eigenlijk lul je er gewoon slap om heen. En je zegt zelf al dat je geen natuurkundige bent, toch lijkt enige natuur-/scheikundige kennis wel belangrijk als je zulke dingen gaat claimenquote:Op donderdag 17 november 2005 20:24 schreef harriechristus het volgende:
DEELTJES
Wat je over al die deeltjes vraagt, dat kun je veel beter aan de microwezens vragen, want die weten dat nog veel en veel beter dan de natuurwetenschappers.
En ik ben nu eenmaal geen natuurkundige en ook geen microwezen, maar ik ben alleen maar een filosoof en alleen maar Jezus.
En ik ben niet zo gek op formules en wat ik ervan geleerd heb ben ik het bijna allemaal weer vergeten.
Maar ik dacht wel dat er orde zat in de bewegingen van de atomen/moleculen.
Zo dom ben ik nou toch ook weer niet.
Had ik nou maar een natuurwetenschapper bij de hand die mij positief wilde helpen in deze.
Zelfs Einstein hoefde niet alles alleen te doen, maar ik wel.
Het nut van moleculen maken is gemakkelijk te begrijpen want voert tot meer mogelijkheden van allerlei stoffen en ook tot met name het DNA-molecuul om levende wezens te kunnen maken.
Tevreden?
All yours.
harrie
Schopenhauer over Hegelquote:Op donderdag 17 november 2005 19:43 schreef Doffy het volgende:
[..]
Hegel was een gevaarlijke idioot.
Nee, dat is het fijne. Hij is Jezus, God, Allah, Zeus, Wodan en Kinich Ahau. Hij ziet, weet en overwint. Geen logica, aanwijzingen, bewijs of observaties vereist. Als Pastafari weet ik hoe onwetend sommige zielen kunnen zijn, om ze dan een devine iets uit te leggen in Aardse taal, is bijna onmogelijk. Doe je ogen dicht en geloof in onze Harrie.quote:Op donderdag 17 november 2005 20:31 schreef P8 het volgende:
[..]
niet echt. eigenlijk lul je er gewoon slap om heen. En je zegt zelf al dat je geen natuurkundige bent, toch lijkt enige natuur-/scheikundige kennis wel belangrijk als je zulke dingen gaat claimen
Nou .. nou ... ben je bang dat je zelf ook van de rand geschopt wordt?quote:Op donderdag 17 november 2005 13:05 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Kweenie of ik dat aankan. Deze klinkt een stuk verder heen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |