abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32354469
quote:
Op donderdag 17 november 2005 13:06 schreef Reya het volgende:

[..]

Wat mij betreft beschouw je de wetenschap als complete onzin, maar waar denk jij de legitimiteit van je eigen veronderstellingen vandaan te halen die je de wetenschap ontzegt?

Jouw creaties zijn vanuit jouw eigen filosofie net zo bekrompen als de wetenschap
Ik beschouw de wetenschap zeker niet als complete onzin: integendeel, ze zijn zeer knap, alleen als het om diepere problemen gaat dan weten ze daar geen antwoord op en daar help ik ze nu een handje.
Want het hele heelal is niet uit het NIETS gekomen via een OERKNAL, maar uit de oneindige Geest Gods die als een oneindige reeks van hogere ruimtevaarculturen bestaat in de microkosmos.
En mijn atoomtheorie is juist geboren uit de eenheid van de wetenschap en de filosofie.
Zonder de wetenschap had ik mijn atoomtheorie nooit kunnen ontdekken.
Dus ... dank jullie wel, jongens, heel goed gedaan.
atomen bestaan uit ruimteschepen
home.wanadoo.nl/r.f.dezwart/Frame-nederlands.html
  donderdag 17 november 2005 @ 20:51:34 #152
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_32354495
En waar is die 'oneindige geest gods' vandaan gekomen?
'Nuff said
pi_32354536
quote:
Op donderdag 17 november 2005 13:06 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Sorry, maar ik ben nog steeds niet overtuigt. Ik wens jullie in ieder geval veel plezier met de ruimteschepen uit harrie's hoofd te halen. Ik denk dat daar echter pilletjes voor nodig zijn.
Maar doe je best.
Ah, nou weet ik wie Rudeonline is.
Geef je het nou al op?
Zwak hoor !!
Heb ik daarvoor 45 jaar gewerkt?
  donderdag 17 november 2005 @ 20:54:25 #154
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_32354633
quote:
Op donderdag 17 november 2005 20:53 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Ah, nou weet ik wie Rudeonline is.
Geef je het nou al op?
Je wilt toch niet in EEN dag overtuigd worden?
Hoe lang hebben de mensen niet nodig gehad om van de ronde aarde en dergelijke overtuigd te worden?
De moderne tijd heeft geen geduld:alles moet meteen en gauw.
Zwak hoor !!
Heb ik daarvoor 45 jaar gewerkt?
pi_32354731
quote:
Op donderdag 17 november 2005 13:08 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Mits de deuterium van je ruimteschepen niet op is.
neen neen : die ruimevaartculturen hebben een oneindige energie ... en genoeg voor de komende quintiljoenen jaren ....
pi_32354827
quote:
Op donderdag 17 november 2005 13:09 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Ik had ooit een theorie dat wij eigenlijk bacterieen in iemand ze schoen waren.
Dat komt later, lees maar:
DE TOEKOMST VAN DE RUIMTEVAART
1 - we kunnen nu al naar de maan en we sturen al ruimtevaarttuigen het heelal in naar andere planeten voor onderzoek.
2 - er draaien al ruimteschepen om de aarde waarin mensen werken en wonen.
3 - er zijn al plannen en ideeën om later de maan en mars te gaan bewonen.
4 - over duizenden jaren zullen we vast wel veel grotere ruimteschepen kunnen bouwen en over miljoenen jaren met hele kolonies naar andere sterren kunnen reizen.
5 - we zullen ook wel vroeg of laat contact maken met andere bewoonde planeten(word al naarstig naar gezocht)
6 - bij andere sterren zullen we op den lange duur bewoonbare planeten vinden.
7 - we zullen er ons aan wennen om constant in vrij zwevende en vrij reizende ruimteschepen te wonen.
8 - en op de hele lange duur van bil- tril- en quadriljoenen jaren zullen we ook alle materie aan zonnen en planeten opruimen (als de zonnen op den duur uitgebrand zullen zijn)en omzetten in ruimteschepen tot een vrije ruimtevaartcultuur.
9 - Dan zullen we al die ruimteschepen ten slotte in de vorm van macro-atomen bouwen, dus als een herhaling van de microkosmos, maar dan in het groot.
10 - die macro-atomen zullen zich samentrekken tot enorme macro-stofwolken, waaruit zich macrozonnen en -planeten zullen samentrekken.
11 - en op sommige van die macro-planeten zal het mogelijk zijn bij gunstige omstandigheden weer opnieuw leven, dwz macroleven te ontwikkelen, dus door ons die dan als verder geëvolueerde wezens=microwezens in die macrowezens zullen leven en die zullen opbouwen en besturen.
12 - Dat macroleven zal door ons verder ontwikkeld worden tot denkende wezens: macroreuzen, die op een goede dag ruimteschepen gaan bouwen, enz enz enz
  donderdag 17 november 2005 @ 21:02:59 #158
27698 Doffy
pi_32354862
quote:
Op donderdag 17 november 2005 20:59 schreef harriechristus het volgende:
neen neen : die ruimevaartculturen hebben een oneindige energie ... en genoeg voor de komende quintiljoenen jaren ....
Da's nogal wiedes, anders was het niet oneindig

En waar halen ze die energie vandaan? Ooit van de Wet van Behoud van Energie gehoord?
'Nuff said
  donderdag 17 november 2005 @ 21:03:01 #159
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_32354865
Kun je nog wat meer vertellen over die macroreuzen?
pi_32355653
quote:
Op donderdag 17 november 2005 13:13 schreef seriewoordenaar het volgende:
Hee Harry, ben je nog actief...

Ik heb voor de geinteresseerden van de atomen-zijn-ruimteschepen-en-ik-ben-jezus-theorie nog een mp3'tje van het internetradioprogramma DossierQ waar Harry de gast is. Je vindt het hier, de uitzending van 31 maart 2005. Er staat ook een linkje bij de naar de aflevering van kopspijkers waar Harry te gast was.

Persoonlijk vind ik het de grootste onzin die iemand kan verkondigen, in het radioprogramma was dat ook heel duidelijk. Maar het is fascinerend om te zien hoe iemand overtuigd kan zijn van zijn eigen gelijk en zich baseert op oude modellen die opgehemeld worden met kleine mannetjes. Een zeer interessant geval, het zet te denken. Al is het dan niet over het onderwerp zelf...
Dat programma was bij UFO PLAZA , waar ze in UFO's geloven, dus over onzin gesproken.
Waar ze ook nog in het bestaan van kaboutertjes geloven.
Ze hebben daar hun best gedaan om me na afloop van de radio-uitzending in de maling te nemen, onder andere door ene Nellie die beweerde dat ik Jezus meende te zijn zonder in God te geloven.
Daar werd hartelijk om gelachen natuurlijk.
Maar dat is baarlijke nonsens want met mijn atoomtheorie kan ik juist het bestaan van God bewijzen.
En heb ik zelfs meerdere keren in dat programma verteld.
OUDE MODELLEN
En verder berust mijn atoomtheorie zeker ook niet op oude modellen.
Maar als ze maar iets kunnen vinden wat in de verste verte een klein beetje op mijn atoomtheorie lijkt dan komen ze aandraven met de aantijging dat mijn atoomtheorie al bekend was.
Arme stakkers.
pi_32355777
quote:
Op donderdag 17 november 2005 13:14 schreef thefunny het volgende:

[..]

Haha, ja stel je voor, dat het heelal niet groter is als een heel klein stofje in iemands schoen. Leuk heur. Als dat dan bij ons ook zo zou zijn, vergroot je je schoen gewoon 3 triljoen keer en dan zie je opeens verkeer rijden....
Inderdaad: dat bedoel ik met mijn atoomtheorie, maar zo dat de microkosmos tevens een hogere wereld is en de vergroting is dan ongeveer 10^24=quadriljoen x
  donderdag 17 november 2005 @ 21:32:08 #162
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_32355880
quote:
Error 403
toegang geweigerd

De datalimiet van deze homepage is voor vandaag overschreden. De pagina zal na middernacht weer beschikbaar zijn.

U wordt na 5 seconden doorgestuurd naar de homepage van Wanadoo.
Je site is blijkbaar wel populair
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_32355903
quote:
Op donderdag 17 november 2005 13:14 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat iets materieel niet bestaat (Geen omvang en massa heeft) noopt niet tot de conclusie dat iets niet bestaat. Maar zelfs als dat wel zo is, dan is de conclusie dat het dan wel ruimteschepen zullen zijn uit de lucht gegrepen.
[..]

Waar volgt dat dan uit?
[..]

Ik volg die conclusies niet. Zou je misschien duidelijk kunnen maken op welke feiten en redenaties die conclusies gebaseerd zijn?
[..]

De wetenschap baseert zich in al die gevallen echter op waarnemingen, en in jouw geval is er sprake van 0,0 waarnemingen.
Ik geef het op beste Alicey.
Ik zou zeggen: lees mijn website en kom met iets beters want ik meen dat ik al die vragen al beantwoord heb en ik heb geen zin om stompzinnig in herhalingen te vervallen.
pi_32355948
quote:
Op donderdag 17 november 2005 13:16 schreef Fliepke het volgende:
Harriechristus wat een prachtig levensverhaal
http://home.wanadoo.nl/r.f.dezwart/mijn.levensverhaal.html
dank je wel Fliepke
pi_32356056
quote:
Op donderdag 17 november 2005 13:16 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Vanuit de visie van de reuze wezens die de schoen draagt wel ja.
Wij zijn ook zelf die reuze wezens ten opzichte van de microwezens en die weer ten opzichte van de nog kleinere minimicrowezens enz enz enz als een oneindige reeks.
  donderdag 17 november 2005 @ 21:35:54 #166
27698 Doffy
pi_32356058
quote:
Op donderdag 17 november 2005 21:32 schreef harriechristus het volgende:
Ik zou zeggen: lees mijn website en kom met iets beters want ik meen dat ik al die vragen al beantwoord heb en ik heb geen zin om stompzinnig in herhalingen te vervallen.
Harry, dit is een discussie-forum. Als jij het vertikt om op vragen in te gaan, is er geen discussie maar een monoloog. In dat geval gaat dit topic dicht.

Je mag gerust verwijzen naar je eigen website, maar niet met de opmerking 'daar staat alles'. Want als dat alles is wat je te melden hebt, dan is dit topic welbeschouwd 'spam', en gaat dus dicht.
'Nuff said
pi_32356186
quote:
Op donderdag 17 november 2005 21:25 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Dat programma was bij UFO PLAZA , waar ze in UFO's geloven, dus over onzin gesproken.
Niet te snel iets aannemen, Harry. Dat is niet goed voor je.
Dat programma had niets te maken met ufoplaza, DossierQ is een individueel initiatief van Jeroen Kummeling. Daarnaast heb IK een UFO gezien waarvan ik 100% zeker weet dat hij niet aards was. Jij beweert dat het onzin is op basis van wat?
Tuurlijk, dat kan een illusie zijn, de hersenen gaan ver. Doet me tot de vraag komen: heb jij je ruimtewezens al gezien?
quote:
Waar ze ook nog in het bestaan van kaboutertjes geloven.
'ze'? Beetje makkelijk he, Harry... Als er 1 idioot in kabouters gelooft, dat maakt niet dat 'ze' erin geloven. Net hetzelfde voor als er 1 idioot is ruimtewezens in atomen gelooft, 'ze' er niet in hoeven te geloven.
quote:
Ze hebben daar hun best gedaan om me na afloop van de radio-uitzending in de maling te nemen, onder andere door ene Nellie die beweerde dat ik Jezus meende te zijn zonder in God te geloven.
Daar werd hartelijk om gelachen natuurlijk.
Onzin, dat er gelachen werd had geheel met jou te maken. Ik lag dubbel, sorry maar dat is eerlijk om te zeggen. Je hebt me geweldig doen lachen en ik heb je toenmalige website doorspit om te kijken wat voor vlees je was. Dat er gelachen werd riep je over jezelf af want je stelligheid is bij momenten nogal apart.
quote:
Maar dat is baarlijke nonsens want met mijn atoomtheorie kan ik juist het bestaan van God bewijzen.
Dat kan ik ook. Niet met een atoomtheorie, maar op basis van Sacrale Geometrie. Ik geloof in God en denk het principe te begrijpen. Maar ik kan het niet bewijzen, zelfs uitleggen is ontzettend moeilijk. Daarnaast schept de mens op een gegeven moment een beeld voor zichzelf met zekerheden die slechts zekerheden lijken.
quote:
En heb ik zelfs meerdere keren in dat programma verteld.
OUDE MODELLEN
En verder berust mijn atoomtheorie zeker ook niet op oude modellen.
Nou nou, je baseert je op modellen waar al verder mee gegaan is. In de uitzending noem jij de quantummechanica bijvoorbeeld een rekenkundig modelletje. Hetgeen verder is dan de atoomtheorie waar jij je op baseert verwerp je. Waar de fysica een atoom kan onderverdelen in een protonen, neutron en elektronen ga jij de ruimteschepen erbij halen. Die link snap ik niet, zal wel aan mij liggen...
quote:
Maar als ze maar iets kunnen vinden wat in de verste verte een klein beetje op mijn atoomtheorie lijkt dan komen ze aandraven met de aantijging dat mijn atoomtheorie al bekend was.
'ze'? Wie kwam daarmee? Waar is dat beweerd? Heb je een linkje voor me?
quote:
Arme stakkers.
Alles is projectie...
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
pi_32356221
quote:
Op donderdag 17 november 2005 21:32 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Je hebt geenszins iets van die vragen beantwoord. Hooguit heb je redenaties gemaakt die logisch niet correct zijn. Ik wacht derhalve je inhoudelijke antwoord af. Mocht er in mijn redenatie iets fout zijn, mag je me daar ook op wijzen.

Als moderator wil ik je er nog even op wijzen dat dit topic van twijfelachtige aard is, en valt of staat door constructieve discussie (Doffy heeft iets dergelijks volgens mij ook al gezegd).
pi_32357051
quote:
Op donderdag 17 november 2005 13:14 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat iets materieel niet bestaat (Geen omvang en massa heeft) noopt niet tot de conclusie dat iets niet bestaat. Maar zelfs als dat wel zo is, dan is de conclusie dat het dan wel ruimteschepen zullen zijn uit de lucht gegrepen.
[..]

Waar volgt dat dan uit?
[..]

Ik volg die conclusies niet. Zou je misschien duidelijk kunnen maken op welke feiten en redenaties die conclusies gebaseerd zijn?
[..]

De wetenschap baseert zich in al die gevallen echter op waarnemingen, en in jouw geval is er sprake van 0,0 waarnemingen.
Excuses en hier komt ie:
energie bestaat wel maar als eigenschap van iets dat energie heeft en niet op zichzelf zoals liefde niet op zichzelf bestaat maar wel als iemand die liefheeft.
Energie is geen ding volgens mij maar een eigenschap, zoals ook zwaarte een eigenschap is.
WAAROM RUIMTESCHEPEN?
En het moeten ruimteschepen zijn omdat de microkosmos een hogere wereld is en wij ook in de toekomst het heelal vol gaan bouwen met ruimteschepen tot een hogere wereld en dan komt het heelal als een logisch ontwikkelingssysteem in elkaar te zittten want de microkosmos bestaat dan uit een oneindige reeks van steeds hogere ruimtevaartculturen als een ruimtelijk inwendig oneindig evolutionair systeem, die wij dus zelf ook gaan vervolgen of nadoen.
(Ook al verteld, maar het is natuurlijk prima om het nog eens te herhalen)
WAAROM IS DE MICROKOSMOS EEN HOGERE WERELD?
Omdat het atoom complexer is dan een zonnestelsel en de atomen ook nog eens geordend zijn volgens het systeem van Mendeljeff en er is dan ook nog het electromagnetisme en de vele krachten (4 of 5 meen ik) en dan de quantummechanica en de snarentheorie en dat alles vind je niet in de macrokosmos, dus in macrovorm.
DE LOGICA
De logica is hier dat zoals wij bestuurd worden door een hogere wereld in ons er dan natuurlijk een nog hogere wereld moet zijn in die hogere wereld enz enz enz als een oneindige reeks.
Dwz om te verklaren dat ons lichaam zo goed kan functioneren heb je een hogere intelligente wereld nodig, nl die ruimtevaartcultuur in de microkosmos(waarvan ik het waarom net hier boven verklaard heb) en die moet dan weer verklaard worden met een nog hogere wereld enz enz enz enz
Je hebt dan tevens een oneindige evolutionaire reeks.
Want die kleiner en hogere werelden zijn dan steeds verder en verder geëvolueerd, waarbij de verder ontwikkelde culturen de culturen die daarna komen zelf scheppen zoals de ouders de kinderen voortbrengen en wij later de macroreuzen gaan bouwen.
Ik hoop dat je dit kunt volgen en het niet te ingewikkeld wordt.
WAARNEMING
Mijn waarneming is dus de microkosmos als hogere wereld en ook dat de wetenschap niet verklaren kan hoe eenvoudige atomen ons lichaam kunnen scheppen en ook niet hoe het heelal uit het NIETS zou kunnen komen(intellectuele waarnemingen) en verder natuurlijk ook veel filosofie erbij (als dat mag) namelijk dat het heelal eigenlijk uit levende wezens moet bestaan om een werkelijk bewust heelal te zijn en een eeuwige evolutie zou moeten hebben inplaats de ongelukkige EINDKRAK van de wetenschap.
Als je waarnemen tot het enige kriterium maakt en mijn waarnemingen niet als waarnemingen wil beschouwen, tsja ...
Volgens mij is waarnemen slechts een klein deel, ook van de wetenschap.
Maar het is waar: ik ben in de eerste plaats filosoof en metafysicus en ik heb een andere benadering en juist daarom heb ik het raadsel van het heelal op kunnen lossen als een manifestatie van Gods oneindige en eeuwige Geest.
pi_32357183
quote:
Op donderdag 17 november 2005 13:49 schreef Fir3fly het volgende:
Ik heb zijn optreden in Kopspijkers even bekeken, en ik heb me er prima mee vermaakt. Iedereen die wel in is voor een lachbui:

http://variatee.vara.nl/kopspijkers/playerpage.jsp?itemaflID=49256&listtype=terugkijken&jaar=1041375600
Bij Kopspijkers was het ook helemaal de bedoeling mij in de maling te nemen tot vermaak van het domme volk dat totaal niet wist (en nog steeds niet) waar het nu over ging.
Enfin: het was toch wel leuk en half Nederland heeft het blijkbaar gezien.
pi_32357465
Oh btw Harrie, je moet je site een keer back-uppen! Datalimiet van vandaag is - hoe gek ook - overschreden...
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  donderdag 17 november 2005 @ 22:22:47 #172
27698 Doffy
pi_32357494
Van het concept 'logica' heb je nog niet gehoord, harry? Je 'uitleg' hangt namelijk niet van logica, maar van ellende aan elkaar. Dat is geen uitleg, dat is een serie statements zonder onderling verband; laat staan dat er conclusies aan te verbinden zijn...
'Nuff said
pi_32358038
quote:
Op donderdag 17 november 2005 13:53 schreef Kebab het volgende:
De Kopspijkers aflevering waar seriewoordenaar naar verwijst kun je hier online bekijken. Harrie komt na 19 minuten zijn verhaal vertellen.

Goddelijke boodschap = schizofrenie.
Ik heb dat filmpje ook bekeken: ... leuk om het weer eens te zien.
En inderdaad: als mijn atoomtheorie niet klopt dan zit het heelal niet goed inelkaar, want dan zitten we met het krakkemikkige heelal van de wetenschap opgescheept.
Dat moest er nog bij.
SCHIZOFRENIE
En de schizofrenie zit niet bij mij maar bij de wetenschap, die geen God meer nodig heeft, maar waarvan vele wetenschappers toch nog in God geloven omdat ze wel voelen dat ze hier iets missen en niet verklaren kunnen.
  donderdag 17 november 2005 @ 22:48:05 #174
27698 Doffy
pi_32358239
Een god geeft "antwoord" op vragen die alleen mensen stellen, zoals: wat is de zin van het leven, wat is goed en kwaad, etc. Daar zijn geen simpele antwoorden op, omdat het typisch menselijke ideeën zijn: goed, kwaad, zin, onzin,etc. Dat is de enige reden waarom mensen een god (of meerdere) projecteren op de natuur.

Waarom zou het universum echter moeten voorzien in zaken als 'goed' en 'kwaad'? Laat staan waarom er een 'zin' aan het leven zou moeten zijn!
'Nuff said
pi_32358290
quote:
Op donderdag 17 november 2005 16:02 schreef P8 het volgende:
even een vraag aan de TS:

wat was de rol van Jezus?
Als de ruimteschepen ons "besturen", waarom voeren we dan oorlog? waarom geloven we jou niet?
IK neem aan dat ik de TS ben?
Wat is TS?
Enfin: het heelal zit inelkaar volgens een systeem van positief en negatief en dus ook van vrede en oorlog, geluk en lijden, dag en nacht, leugen en waarheid enz enz enz
Dwz alles is uit tegenstellingen opgebouwd volgens de dialectiek van de filosoof Hegel.
En in de microkosmos zullen ze ook wel weer oorlog voeren en wij voeren ook oorlog.
En een van die oorlogen of conflicten (voorlopig nog een klein conflict) is dat mensen mijn atoomtheorie niet willen geloven omdat ze daar geestelijk nog niet aan toe zijn.
Want alles heeft tijd nodig in een evolutionaire ontwikkeling.
En dan krijg je het conflict van progressief en conservatief.
pi_32358352
quote:
Op donderdag 17 november 2005 16:06 schreef splendor het volgende:
Dit verhaal heeft een erg hoog pinky en the brain gehalte

[afbeelding]

Met TS als pinky natuurijk.
Leuk plaatje maar ik weet nog steeds niet wie of wat TS is.
pi_32358400
quote:
Op donderdag 17 november 2005 19:31 schreef Doffy het volgende:

[..]

Je zou toch zeggen dat Jezus dat wel weet
Ook Jezus weet niet alles.
  donderdag 17 november 2005 @ 22:53:19 #178
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_32358421
quote:
Op donderdag 17 november 2005 22:51 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Leuk plaatje maar ik weet nog steeds niet wie of wat TS is.
Als je het hele topic had doorgelezen, dan had je inmiddels gelezen dat TS staat voor Topic Starter!
De Topic Starter van dit topic ben JIJ!
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_32358459
quote:
Op donderdag 17 november 2005 19:34 schreef popolon het volgende:
Lart ik even aardig zijn want ik vind dit best geinig om te volgen.
[..]

TopicStarter, jij dus.

InderDaaD

tsw: ik heb geen flauw idee eigenlijk.

Rock on.
dank je wel voor de informatie
ik ben weer wat wijzer geworden
  donderdag 17 november 2005 @ 22:55:18 #180
27698 Doffy
pi_32358487
quote:
Op donderdag 17 november 2005 22:49 schreef harriechristus het volgende:
IK neem aan dat ik de TS ben?
Wat is TS?
Het is al twee keer (!) eerder gepost, maar TS betekent TopicStarter. Jij dus, ja.
quote:
Enfin: het heelal zit inelkaar volgens een systeem van positief en negatief en dus ook van vrede en oorlog, geluk en lijden, dag en nacht, leugen en waarheid enz enz enz
Dwz alles is uit tegenstellingen opgebouwd volgens de dialectiek van de filosoof Hegel.
Tsja, met Hegels anti-intellectualistische methodes kan je alles bewijzen. Je moest zijn werk eens lezen en kijken hoe hij alle nobele doelstellingen hardhandig en hoogstpersoonlijk verkracht. Hij kon met zijn "methoden" nog bewijzen dat zwart wit is en omgekeerd. Flauwekul, dus.
quote:
En in de microkosmos zullen ze ook wel weer oorlog voeren en wij voeren ook oorlog.
En een van die oorlogen of conflicten (voorlopig nog een klein conflict) is dat mensen mijn atoomtheorie niet willen geloven omdat ze daar geestelijk nog niet aan toe zijn.
Want alles heeft tijd nodig in een evolutionaire ontwikkeling.
En dan krijg je het conflict van progressief en conservatief.
Dat heb je ook van Hegel. Als die ergens dol op was, dan was het op oorlog. Zou niet mijn basis zijn voor mijn wereldbeeld.

Maar zelfs Hegel wist nog wat logica was (althans, op het eerste gezicht). Jij weet zelfs dat niet, geloof ik.

Er staat nog een enorme waslijst vragen aan jou open. Komt daar nog antwoord op?
'Nuff said
  donderdag 17 november 2005 @ 22:55:58 #181
27698 Doffy
pi_32358517
quote:
Op donderdag 17 november 2005 22:52 schreef harriechristus het volgende:
Ook Jezus weet niet alles.
Dit is de eerste en vooralsnog laatste zinnige opmerking die ik je heb zien posten
'Nuff said
pi_32358758
beste lieve mensen
ik ben moe en ik stop ermee tot vandaag
tot morgen maar weer
bedankt voor jullie constructieve reacties plus een hoop flauwe kul daar ook nog bij
PS een atoombom is inderdaad niet slim en een drol ook niet, maar de microwezens in die bom en in die drol weer wel.
Heel ingewikkeld om dat te begrijpen, dat weet ik wel, maar als je je best doet dan dringt het op een goede dag wel tot je door.
En de mensen die die bom bedacht hebben zijn ook weer wel slim of beter: sluw
En Einstein schijt toch weer een domme drol.
zo zie je maar hoe ingewikkeld het leven kan zijn.
pi_32358865
quote:
Op donderdag 17 november 2005 22:07 schreef harriechristus het volgende:
Excuses en hier komt ie:
energie bestaat wel maar als eigenschap van iets dat energie heeft en niet op zichzelf zoals liefde niet op zichzelf bestaat maar wel als iemand die liefheeft.
Energie is geen ding volgens mij maar een eigenschap, zoals ook zwaarte een eigenschap is.
Dat massa een eigenschap/gevolg is, daarin kan ik met je meegaan. Energie is inderdaad ook een gevolg als je ervan uitgaat dat er een oerkracht is die voor de meest intrinsieke trilling zorgt.
quote:
WAAROM RUIMTESCHEPEN?
En het moeten ruimteschepen zijn omdat de microkosmos een hogere wereld is en wij ook in de toekomst het heelal vol gaan bouwen met ruimteschepen tot een hogere wereld en dan komt het heelal als een logisch ontwikkelingssysteem in elkaar te zittten want de microkosmos bestaat dan uit een oneindige reeks van steeds hogere ruimtevaartculturen als een ruimtelijk inwendig oneindig evolutionair systeem, die wij dus zelf ook gaan vervolgen of nadoen.
Allereerst, gebruik a.u.b. interpunctie. Dat leest makkelijker.
Je zegt al 'het moeten ruimteschepen zijn'... Dat is een pittige aanname op basis van hetgeen je erna schrijft. Omdat de mens (kroon op de schepping, eh?) zelf de ruimte in wil met ruimteschepen zijn atomen dus ook ruimteschepen. Gewoon vanuit de leuze 'zo boven, zo beneden'. Nou, dat die spreuk opgaat, dat geloof ik zeker, maar niet zo rechtlijnig als jij ze interpreteert.

Voorbeeld: atomen kunnen ook sterrepoorten zijn, of intergalactische ruimtewormen. Ruimteschepen zijn zó traag, lijkt me toch niet het summum? Via quantumteleportatie is het veel sneller. Dus, atomen zijn quantumpoorten. Quod erat demonstrandum.
quote:
(Ook al verteld, maar het is natuurlijk prima om het nog eens te herhalen)
WAAROM IS DE MICROKOSMOS EEN HOGERE WERELD?
Omdat het atoom complexer is dan een zonnestelsel en de atomen ook nog eens geordend zijn volgens het systeem van Mendeljeff en er is dan ook nog het electromagnetisme en de vele krachten (4 of 5 meen ik) en dan de quantummechanica en de snarentheorie en dat alles vind je niet in de macrokosmos, dus in macrovorm.
Op goddelijk niveau is alles even complex of even eenvoudig, het onderscheid maakt de mens. De complexiteit die jij toedicht aan de microkosmos is gebaseerd op de vele interpretaties uit wetenschappelijk hoek. Delen van de wetenschap accepteer je, andere delen (de moderne) die verwerp je.
Ik geloof dat je het licht hebt gezien, Harry, echt waar want het licht heeft vele vormen. Iedereen is een Jezus of kan er een zijn, nietwaar... Maar ik geloof ook dat toen je het licht hebt gezien je een starheid hebt gevormd op basis van de natuurkundige kennis die je toen had. En daarop aanname op aanname hebt gebouwd. Filosofie is niets meer dan het vormen van mentale oplossingen op praktische problemen. Als het op natuurkunde aankomt, dan is geen enkel van de oplossingen waar totdat ze via formules of experiment kunnen geverifieerd worden. FIlosofie is slechts filosofie, hoe mooi het ook kan zijn.
quote:
DE LOGICA
De logica is hier dat zoals wij bestuurd worden door een hogere wereld in ons er dan natuurlijk een nog hogere wereld moet zijn in die hogere wereld enz enz enz als een oneindige reeks.
Alweer een aanname, alles wat is, is ook eens niet geweest. Dus alles wat is heeft een punt van begin, vorming of intentie. Oneindigheid is zowat een synoniem voor onmetelijk. In de praktijk is oneindig een stukje relatiever en heeft het grenzen.
quote:
Dwz om te verklaren dat ons lichaam zo goed kan functioneren heb je een hogere intelligente wereld nodig, nl die ruimtevaartcultuur in de microkosmos(waarvan ik het waarom net hier boven verklaard heb) en die moet dan weer verklaard worden met een nog hogere wereld enz enz enz enz
'Je hebt een hogere wereld nodig,' schrijf je. Nee, JIJ hebt die oneindige hogere wereld nodig. Aangezien jouw vraagstuk geheel filosofisch van aard is ben jij nu bezig jouw gedachten (en behoeften) in je theorie te verwoorden. Volgens mij is jouw theorie één grote projectie, Harry. Neem een rode pil. Je weet wel, die uit the Matrix.
quote:
Je hebt dan tevens een oneindige evolutionaire reeks.
Want die kleiner en hogere werelden zijn dan steeds verder en verder geëvolueerd, waarbij de verder ontwikkelde culturen de culturen die daarna komen zelf scheppen zoals de ouders de kinderen voortbrengen en wij later de macroreuzen gaan bouwen.
Mjah, ik kan je volgen maar je woordkeuze is ongelukkig. Ik bekijk het geheel meer vanuit patronen in plaats van 'culturen' zoals jij het noemt. Jij maakt de oplossing tot het begrijpen van alles om ons heen zó ontzettend menselijk, dat moet je zelf toch ook zien? Je neemt 1 deel uit de gehele evolutie, de mens, en daar meet je alles aan af. Niet geheel volgens realiteit, toch?
quote:
Ik hoop dat je dit kunt volgen en het niet te ingewikkeld wordt.
WAARNEMING
Mijn waarneming is dus de microkosmos als hogere wereld en ook dat de wetenschap niet verklaren kan hoe eenvoudige atomen ons lichaam kunnen scheppen en ook niet hoe het heelal uit het NIETS zou kunnen komen(intellectuele waarnemingen) en verder natuurlijk ook veel filosofie erbij (als dat mag) namelijk dat het heelal eigenlijk uit levende wezens moet bestaan om een werkelijk bewust heelal te zijn en een eeuwige evolutie zou moeten hebben inplaats de ongelukkige EINDKRAK van de wetenschap.
Niet mee eens hoor, Harry. Er zijn zat oplossingen in de wetenschap en de filosofie die het Al kunnen omschrijven, of dacht je dat je uniek was? Je bent ook uniek, maar niet in die zin dat je de enige bent met een oplossing. Verre van!
Het nadeel echter is dat het bij iedere theorie op een gegeven moment zal aankomen tot een aanname, ook de jouwe. Ergens zul je altijd iets moeten geloven om iets als waarheid te zien. Geen enkele theorie is hierop uitgezonderd. Dat is een nadeel van het mens zijn want zoals ik al eerder zei zijn onze hersenen héél goed in het bedanken van constructies en 'waarheden'.
quote:
Als je waarnemen tot het enige kriterium maakt en mijn waarnemingen niet als waarnemingen wil beschouwen, tsja ...
Welke waarnemingen? Wat heb je gezien dan? Waar jij over spreekt zijn aannames, dat noem ik geen waarneming.
quote:
Volgens mij is waarnemen slechts een klein deel, ook van de wetenschap.
Niet alleen volgens jou, sinds begin vorige eeuw is de wetenschap het daar aardig over eens.
quote:
Maar het is waar: ik ben in de eerste plaats filosoof en metafysicus en ik heb een andere benadering en juist daarom heb ik het raadsel van het heelal op kunnen lossen als een manifestatie van Gods oneindige en eeuwige Geest.
Je hangt teveel waarheid aan je benadering, Harry. De rest heeft het fout en ik heb het goed. Filosofie geeft alleen antwoord op de vragen die het zelf stelt. It's all in the mind, Harry.

Ik vraag me trouwens af wat jij onder metafysica verstaat? Het zomaar vanalles kunnen beweren omdat het niet experimenteel valt te toetsen?
De logica achter jouw theorie, mijn waarde Harry, is zo ontzettend simplistisch, menselijk en vooral achterhaald dat het er bij mij niet in kan gaan. Helaas...
Maar probeer gerust verder, je psyche interesseert me. Mede omdat het zoeken naar god een behoorlijk psychologisch/mentaal proces is.
Tipje (ik volg je al een tijdje): je zult zien dat je nergens iets zult bereiken als je alleen maar jouw verhaal wil vertellen en nooit openstaat voor andere theorieen. Een Jezus die alleen maar zichzelf wil horen als het een onderwerp als dit betreft, daar schiet de mensheid weinig mee op.

Wat is de meerwaarde van een Jezus-rol als je 'het volk' niet kan overtuigen? En ga niet vertellen dat Jezus ook gekruisigd is omwille van zijn ideeen. Dat klopt, maar diezelfde Jezus had ook heel veel volgelingen. Aan hoeveel mensen heb je je theorie verteld en hoeveel nemen het serieus? Of vraag je aan niemand een mening vooraleer je iets publiceert waarvan je wil dat het goed in elkaar zit?

Een riedeltje in m'n hoofd: op een onbewoond eihei-eiland...
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
  donderdag 17 november 2005 @ 23:13:20 #184
53054 Kebab
Salvia Divinorum
pi_32359120
Beste Harrie ik heb vanmiddag vluchtig je levensverhaal bekeken. Ik zag toevallig dat je in therapie bent geweest, maar heb verder niets kunnen lezen. Ik wil je niet beledigen, maar ik merk bij jou vele tekenen van schizofrenie. Jij hebt een speciale boodschap gekregen, alleen jij snapt hoe het in elkaar zit en alleen jij hebt de taak om de wereld te overtuigen. Schizofrenie is een ziekte dat heel moeilijk te ontdekken is omdat degenen die door deze ziekte gekweld worden in eerste plaats niets beseffen dat er iets aan hun scheelt. Ook blijven deze mensen onopgemerkt totdat zij anderen confronteren met hun 'afwijkende' manier van denken. Ik begrijp dat jouw ideeen in jouw belevingswereld vanzelfsprekend en logisch zijn, maar ik verzeker je dat is het niet. Ik adviseer je om hulp te zoeken bij een specialist. Je wordt dan uitvoerig getest op de symptomen van schizofrenie en als deze ziekte daadwerkelijk bij jou ontdekt wordt kun je zelfs op jou leeftijd nog enigszins genezen. Pas dán zul je begrijpen dat je er al die tijd naast zat en dat je je voor niets hebt zitten kwellen. Het zal een ware openbaring zijn. Je komt jammergenoeg uit een generatie waar deze ziekte niet eenvoudig ontdekt werd (rare gedachten houdt iedereen immers altijd voor zichzelf?) of waar gewoon geen oplossing voor was. Die oplossing is er nu wel je hoeft jezelf niet te kwellen met deze eenmansactie doe er aub wat aan.

Ach ik wil me er helemaal niet mee bemoeien, maar ik heb je website bekeken en ik herken er zoveel dingen in terug. Ik HOOP dat je een specialist bezoekt en dat deze het tegendeel kan bewijzen van datgene wat ik hier aan het lullen ben.
Het millennia oude levensbloed van mijn sjamanistische voorvaderen, dat door mijn nederige aderen stroomt, brandt heviger als nooit tevoren.
"...happy birthday son you got a bracelet!" - McManus
- ik heb 4 jaar aan de mafo gestudeert -
  vrijdag 18 november 2005 @ 00:28:53 #185
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_32361319
quote:
Op donderdag 17 november 2005 22:21 schreef Boswachtertje het volgende:
Oh btw Harrie, je moet je site een keer back-uppen! Datalimiet van vandaag is - hoe gek ook - overschreden...
Misschien had ik hem niet op een weblog moeten zetten
[KNE]-Mod
  vrijdag 18 november 2005 @ 08:19:51 #186
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32364328
quote:
Op donderdag 17 november 2005 19:35 schreef Reya het volgende:
Dit gaat nergens heen...de TS staat een dermate andere wetenschapsfilosofie voor dan gebruikelijk is, dat er onmogelijk een discussie gevoerd kan worden. Het gaat me er niet om dat je wetenschap en de achterliggende filosofie maar klakkeloos moet aannemen, maar het egocentrische wereldbeeld en denkwijze die de TS aanhangt sluiten elke vorm van discussie over zijn standpunten bij voorbaat uit. Ik zie geen enkele manier waarop hier - buiten beschimpingen en persoonlijke aanvallen - gescussieerd kan worden over een bepaald onderwerp. De TS geeft er geen enige blijk van hierop ook maar enigszins in consensus te treden dan wel in te zien dat zijn denkbeelden niet heilig zijn, net zoals de denkbeelden van wie dan ook niet heilig zijn. Dat is zonde en imo compleet onterecht
Beste Reya
Misschien is het wel eens interessant om iemand te ontmoeten die er heel anders over denkt en wie dat niet interesseert hoeft niet te reageren.
En ik ben juist niet egocentrisch, want in mijn atoomtheorie zijn wij niet de hoogste wezens in het heelal maar juist de allerlaagste en ook ik als god ben de allerlaagste god.
Bovendien gaat het niet om mij maar om mijn atoomtheorie.
En mijn denkbeeld is juist wel heilig, want het gaat hier om het bestaan van de Heilige Geest aan te tonen.
Het is juist het vooroordeel van de moderne tijd dat er niks heiligs zou zijn en dat alles bespottelijk gemaakt mag worden.
Wat in wezen niet kan want wat heilig is is onaantastbaar.
  vrijdag 18 november 2005 @ 08:21:02 #187
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32364340
quote:
Op donderdag 17 november 2005 19:38 schreef P8 het volgende:

[..]

toch heeft hij recht om hier te posten. En hoe belachelijk sommige mensen hem ook vinden, met de mensen die het leuk vinden, kan hij echt wel discussieren
dank je wel P8
  vrijdag 18 november 2005 @ 08:23:00 #188
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32364349
quote:
Op donderdag 17 november 2005 19:43 schreef Doffy het volgende:

[..]

Hegel was een gevaarlijke idioot.
dank je wel voor deze zeer constructieve bijdrage
heb je Hegel wel eens gelezen?
  vrijdag 18 november 2005 @ 08:25:15 #189
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32364366
quote:
Op donderdag 17 november 2005 19:57 schreef pfaf het volgende:
Zijn er van die 10999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999
ruimtewezentjes er ook paar die denken dat ze zelf uit ruimteschepen bestaan?
Niet een paar, maar allemaal
  vrijdag 18 november 2005 @ 08:32:28 #190
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32364435
quote:
Op donderdag 17 november 2005 20:02 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Ik zal zo je site eens bekijken, ik heb eerst even 3 pagina's doorgelezen. IIG wat jij hier zegt, kan ik me wel in vinden. Alleen is het aan iedereen persoonlijk een eigen interpretatie te geven aan het woord God, aangezien dit voor ieder persoon een verschillende betekenis heeft. Verder geloof (=denk/weet) ik dat Alles 1 is, en dat er dus op bepaalde gebieden verkeerd wordt gezocht.

Maar wat dat betreft zou jij eens moeten kijken naar "What the *bleep* do we know" en "What we still don't know".. wordt ook gerept over dit soort zaken, maar ik mag aannemen dat je deze al gezien hebt. Iig denk ik dat jouw theorie wel eens veel overlap kan hebben met Multiverse-theorie en de quantumfysica-theorie.. of veel gelijkenissen..

Ga rustig door met je werk Harrie, ook al vind iedereen je gek. Mensen zouden ipv te lachen en te zeiken ook iets meer kunnen respecteren en dus iets minder oordelen. Maar dat vind ik, dus ach. Moet iedereen voor zichzelf weten! Ik kijk nergens meer van op, de wereld zoals we die kennen zie ik als 1 grote farce, dus wat dat betreft heb je net zo veel gelijk als iedereen anders..
Dank je wel voor een beetje positief geluid
Wat is IIG ?
Mijn atoomtheorie is die van een eindeloze reeks van werelden in werelden.
Vele mensen kennen dat idee wel, maar dan moet je die eindeloze reeks ook nog eens denken als een eindeloze evolutionaire reeks, die begint in de macrokosmos als eenvoudig en primitief(superclusters) en zich ontwikkelt richting microkosmos naar steeds hoger en hoger tot in het oneindige.
De vele boeken die de mensen hebben gelezen heb ik meestal niet gelezen, maar ik heb in ieder geval wel een nieuw idee gevonden op basis van Hegel en de moderne natuurwetenschappen.
  vrijdag 18 november 2005 @ 08:42:52 #191
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32364562
quote:
Op donderdag 17 november 2005 20:08 schreef Reya het volgende:
Er bestaat geen objectieve waarheid, TS. Jij ziet misschien de waarheid als wat jij hier neertypt, maar er zullen er bijzonder weinig zijn die dat ook zo zien. 'De waarheid' bestaat niet als zodanig, maar wordt slechts zo geaccepteerd als een grote groep mensen een bepaalde interpretatie van de realiteit legitiem achten. Op die basis zijn hele beschavingen opgebouwd
Ik denk dat er een subjectieve waarheid bestaat, maar ook een objectieve waarheid en ook een absolute waarheid.
Het denken op basis van gevoel is subjectieve waarheid.
En bv 2+2=4 is objectief waar.(geen mening)
Dat het heelal bestaat is objectief waar: je kunt het zo zien.
(Het is een object buiten ons voor iedereen zichtbaar)
En god is de absolute waarheid.
Maar als de objectieve waarheid niet bestaat volgens jou mag ik dan aannemen dat de ideeën van de wetenschap niet objectief waar zijn en slechts subjectieve meningen?
Hoe komt het dan dat die subjectieve meningen zo hardnekkig verdedigd worden tegen mijn atoomtheorie alsof die subjectieve meningen van de wetenschap de absolute objectieve waarheid zelf zouden zijn?
Plotseling is het niet zo subjectief en betrekkelijk meer.
  vrijdag 18 november 2005 @ 08:50:40 #192
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32364657
quote:
Op donderdag 17 november 2005 20:15 schreef Reya het volgende:

[..]

Het gaat ook niet om 'gelijk hebben', want er bestaat imo geen objectieve, positieve waarheid. Waar het wel om gaat is dat er bpaalde legaal-rationele methoden bestaan om tot een algemene consensus te komen betreft zaken als 'waarheid', maar ook betreft zaken als gerechtigheid, vrijheid etc. Ik vind het ondoordacht om zomaar die methoden van consensuszoeking aan de kant te schuiven
De consensus is de idee van de democratie: de meerderheid beslist, maar als het om waarheid gaat is het juist meestal de enkeling en niet de massa die veel beter weet wat waarheid is.
Waarheid is de absolute geest en niet de materiële wetenschap die zich verder ook helemaal niet bekommert om wat waarheid zou zijn.
Waarheid is niet wat je ziet of waarneemt, maar wat je denkt.
Je kunt de waarheid niet zien, want dan zouden ook de dieren de waarheid kennen, maar waarheid is wat je denkt=de geest zelf.
En de rationaliteit is het hoogst opgevoerd door Hegel in zijn dialectisch systeem.
En mijn atoomtheorie is daar de realiteit van.
  vrijdag 18 november 2005 @ 08:54:02 #193
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32364708
quote:
Op donderdag 17 november 2005 20:16 schreef pfaf het volgende:

[..]

Een typefout, moet dankje zijn.

Jammer dat je site down is overigens, ik heb nu wel wat meer tijd om me te verdiepen.
In hoe verre verklaren jouw schepen fotonen bijvoorbeeld...
Wat bedoel je met dat mijn site down is?
Het is toch open en zo te lezen?
http://home.wanadoo.nl/r.f.dezwart/Frame-nederlands.html
ook fotonen zijn ruimteschepen
  vrijdag 18 november 2005 @ 09:13:14 #194
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32365006
quote:
Op donderdag 17 november 2005 20:18 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Dus hoe kleiner het geheel wordt, hoe intelligenter de wezentjes worden? Dus in verhouding met de allerkleinste atoom, is het universum als groot geheel een dom iets?
[..]

Hoe zijn de allereerste wezentjes er gekomen? Als het heelal eigenlijk god is, dan heeft het heelal zichzelf geschapen. Moet ik dit dan zien als een soort oerknal zoals de huidige wetenschap het beschrijft?
[..]

Ik ben het met je eens dat alles in de natuur inderdaad heel erg ingenieus in elkaar zit en dat alles een nut heeft, zonder dat het lijkt alsof hier een intelligentie achter zit. Maar die microwezentjes zoals jij die beschrijft, die hebben wel hele kleine hersens, hoe kunnen die al die intelligentie bevatten? Over het algemeen is hersenomvang toch een maat voor intelligentie?
[..]

Als al die wezens zo slim zijn, waarom dan dingen als aids, kanker, etc. Dat is toch niet bevordelijk voor de ontwikkeling. Wat hebben die wezens als doel om zoveel andere wezens zinloos te laten sterven?
Dat is juist: de microkosmos is intelligenter dan de macrokosmos als groot en simpel en dom.
Hoe kleiner hoe fijner.
Hoe kleiner hoe meer elementen per ruimte-eenheid en hoe meer mogelijkheden tot structuur.
Denk maar aan de computer bv
ER IS GEEN BEGIN
De allereerste wezens ontstaan zoals wij zijn ontstaan in de evolutie en straks als macroreuzen in de macrokosmos.
Maar dat begin herhaalt zich steeds weer opnieuw en ook de microwezens zijn ontstaan zoals wij.
Dus een definitief eenmalig begin is er niet.
En die oneindige reeks in de microkosmos is eeuwig zonder eind en zonder eenmalig begin.
En begint alleen in de macrokosmos steeds weer opnieuw.
Het heelal is dus eeuwig.
ONZE TIJD SINDS DE OERKNAL IS EEUWIG
En onze 14 miljard jaar sinds de Oerknal zijn in wezen een inwendige eeuwigheid omdat de tijd in de microkosmos sneller en sneller en sneller gaat.
Onze 15 miljard jaar is in de microkosmos is gelijk aan 10^33 jaar en in de minimicrokosmos 10^56 jaar en in de superminimicrokosmos 10^79 jaar enz enz enz tot in de eeuwigheid.
KLEINE HERSENTJES
klein en groot zijn relatief, want wat voor ons heel klein is is voor dat kleine zelf heel normaal en groot en bovendien is het kleine fijner en hoger ontwikkeld(zoals hier boven uitgelegd) dus het kleine is juist intelligenter dan het grotere.
Denk maar aan de grote domme reus.
ZINLOOS STERVEN
Het leven functioneert op basis van tegenstellingen van positief en negatief en dus ook dood en leven en lijden en geluk en ziekte en gezond enz enz enz
Daar kuinnen zelfs de microwezens niks aan verhelpen en ook god niet.
Ook god heeft weer een duivel bij zich.
Bovendien valt het voor de microwezens niet mee om zo'n immens groot lichaam als wij voor hen zijn goed te besturen en optimaal gezond te houden.
Want naar verhouding zijn wij voor hen net zo groot als het hele heelal voor ons.
En ook onze staten kennen allerlei onoplosbare problemen: misdaad, armoede , opstandigheid, oorlog enz enz enz en dat is in de microkosmos allemaal net zo, alleen in verder ontwikkelde problematiek.
ZONDER DOOD GEEN GEBOORTE.
  vrijdag 18 november 2005 @ 09:15:26 #195
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32365045
quote:
Op donderdag 17 november 2005 20:15 schreef Reya het volgende:

[..]

Het gaat ook niet om 'gelijk hebben', want er bestaat imo geen objectieve, positieve waarheid. Waar het wel om gaat is dat er bpaalde legaal-rationele methoden bestaan om tot een algemene consensus te komen betreft zaken als 'waarheid', maar ook betreft zaken als gerechtigheid, vrijheid etc. Ik vind het ondoordacht om zomaar die methoden van consensuszoeking aan de kant te schuiven
Als er geen objectieve waarheid is is de consensus dus ook niet objectief waar en dus ook slechts een mening??
  vrijdag 18 november 2005 @ 09:19:52 #196
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32365124
quote:
Op donderdag 17 november 2005 20:25 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Als je dit vanuit een normaal perspectief bekijkt, is dit natuurlijk een hele logische redenatie. Wij als mensen doen toch ook geen poging om te communiceren met wormen ofzo.
Inderdaad, want uit contacten tussen hogere en lagere beschavingen ontstaan heel veel ellendige problemen, denk maar aan onze vroegere ontdekkingsreizen en contacten met primitieve volkeren: dat leidde tot heel veel ellende, onder andere de slavernij.
Deels is dat nog steeds niet opgelost, want nog altijd wordt de derde wereld onderdrukt en misbruikt.
pi_32365173
Precies, en een consensus bereik je als de meerderheid van de betrokkenen het eens is over de juistheid van een aanname. Dat is nu niet het geval. Daarom beschouw ik (en volgens mij iedereen hier) jouw theorieën als een subjectieve waarheid, jouw mening.

Je laat zoals anderen al hebben gezegd weinig ruimte over voor andere theorieën en dat is natuurlijk begrijpelijk, aangezien jij het machtige alwetende opperwezen bent.

Maar geef ons dan wel de tijd om aan het idee te wennen...
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_32365459
Ik heb een vraag aan Harrie.

Je hebt dus een nieuwe atoomtheorie. Stel nou dat ik een gas heb, zeg natrium. En ik laat daar een lichtje door schijnen. Wat vertelt jouw atoomtheorie dan over wat er met dat licht gebeurt?

Of licht wat uit de Zon komt; hoe interacteert dat licht met die "ruimteschepen"in het plasma van de Zon ? Kun jij die spectraallijnen verklaren ? Of hoeft jouw atoomtheorie dit niet te kunnen verklaren?

Het huidige atoommodel kan bijvoorbeeld dit, en vele andere zaken, erg nauwkeurig voorspellen en uitrekenen. Toch zie ik altijd bij amateurwetenschappers dat ze niet willen rekenen; zolang het in hun eigen hoofd klopt is het prima, maar zodra er nieuwe zaken moeten worden voorspeld of dingen moeten worden uitgerekend dan wordt daar subtiel omheen gesproken.
  vrijdag 18 november 2005 @ 09:42:50 #199
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32365513
quote:
Op donderdag 17 november 2005 20:27 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Nou, er zijn toch wel degelijk pogingen, en resultaten, in het communiceren met apen. Er moeten natuurlijk wel zintuigen aanwezig zijn die communicatie mogelijk maken.
Inderdaad, maar de geestelijke en ruimtelijke afstand tussen ons en de microwezens is veel en veel groter dan tussen ons en de apen.
Ze zijn qua evolutie 1000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000=10^33 jaar op ons vooruit en zijn 10^24 x zo klein als wij en hun tijdssnelheid is 10^23 x zo groot als die van ons.
Je voelt wel dat contact dan niet zo gemakkelijk op te lossen is.
Het is niet even van: "Hoi jongens: hier zijn we!"
  vrijdag 18 november 2005 @ 09:47:27 #200
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32365604
quote:
Op donderdag 17 november 2005 20:27 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Je zegt hier heel veel, maar eigenlijk zeg je ook weer helemaal niets, want met zo'n antwoord kan je bijna niks.
Als je het vanuit natuurwetenschappelijk perpectief bekijkt zeg ik niet veel, want ik ben geen natuurkundige en geen formule-vreter, maar filosofisch zeg ik heel veel.
Niets is de grondslag van de wetenschap en de oneindigheid en eeuwigheid en GOD is mijn grondslag, dus het is maar hoe je het zelf bekijken wil: het ene of het andere.
Wil je alles of niks?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')