Ik beschouw de wetenschap zeker niet als complete onzin: integendeel, ze zijn zeer knap, alleen als het om diepere problemen gaat dan weten ze daar geen antwoord op en daar help ik ze nu een handje.quote:Op donderdag 17 november 2005 13:06 schreef Reya het volgende:
[..]
Wat mij betreft beschouw je de wetenschap als complete onzin, maar waar denk jij de legitimiteit van je eigen veronderstellingen vandaan te halen die je de wetenschap ontzegt?![]()
Jouw creaties zijn vanuit jouw eigen filosofie net zo bekrompen als de wetenschap![]()
Ah, nou weet ik wie Rudeonline is.quote:Op donderdag 17 november 2005 13:06 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Sorry, maar ik ben nog steeds niet overtuigt. Ik wens jullie in ieder geval veel plezier met de ruimteschepen uit harrie's hoofd te halen. Ik denk dat daar echter pilletjes voor nodig zijn.
Maar doe je best.![]()
quote:Op donderdag 17 november 2005 20:53 schreef harriechristus het volgende:
[..]
Ah, nou weet ik wie Rudeonline is.
Geef je het nou al op?
Je wilt toch niet in EEN dag overtuigd worden?
Hoe lang hebben de mensen niet nodig gehad om van de ronde aarde en dergelijke overtuigd te worden?
De moderne tijd heeft geen geduld:alles moet meteen en gauw.
Zwak hoor !!
Heb ik daarvoor 45 jaar gewerkt?
neen neen : die ruimevaartculturen hebben een oneindige energie ... en genoeg voor de komende quintiljoenen jaren ....quote:Op donderdag 17 november 2005 13:08 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mits de deuterium van je ruimteschepen niet op is.
Dat komt later, lees maar:quote:Op donderdag 17 november 2005 13:09 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Ik had ooit een theorie dat wij eigenlijk bacterieen in iemand ze schoen waren.![]()
![]()
Da's nogal wiedes, anders was het niet oneindigquote:Op donderdag 17 november 2005 20:59 schreef harriechristus het volgende:
neen neen : die ruimevaartculturen hebben een oneindige energie ... en genoeg voor de komende quintiljoenen jaren ....
Dat programma was bij UFO PLAZA , waar ze in UFO's geloven, dus over onzin gesproken.quote:Op donderdag 17 november 2005 13:13 schreef seriewoordenaar het volgende:
Hee Harry, ben je nog actief...
Ik heb voor de geinteresseerden van de atomen-zijn-ruimteschepen-en-ik-ben-jezus-theorie nog een mp3'tje van het internetradioprogramma DossierQ waar Harry de gast is. Je vindt het hier, de uitzending van 31 maart 2005. Er staat ook een linkje bij de naar de aflevering van kopspijkers waar Harry te gast was.
Persoonlijk vind ik het de grootste onzin die iemand kan verkondigen, in het radioprogramma was dat ook heel duidelijk. Maar het is fascinerend om te zien hoe iemand overtuigd kan zijn van zijn eigen gelijk en zich baseert op oude modellen die opgehemeld worden met kleine mannetjes. Een zeer interessant geval, het zet te denken. Al is het dan niet over het onderwerp zelf...
Inderdaad: dat bedoel ik met mijn atoomtheorie, maar zo dat de microkosmos tevens een hogere wereld is en de vergroting is dan ongeveer 10^24=quadriljoen xquote:Op donderdag 17 november 2005 13:14 schreef thefunny het volgende:
[..]
Haha, ja stel je voor, dat het heelal niet groter is als een heel klein stofje in iemands schoen. Leuk heur. Als dat dan bij ons ook zo zou zijn, vergroot je je schoen gewoon 3 triljoen keer en dan zie je opeens verkeer rijden....![]()
![]()
Je site is blijkbaar wel populairquote:Error 403
toegang geweigerd
De datalimiet van deze homepage is voor vandaag overschreden. De pagina zal na middernacht weer beschikbaar zijn.
U wordt na 5 seconden doorgestuurd naar de homepage van Wanadoo.
Ik geef het op beste Alicey.quote:Op donderdag 17 november 2005 13:14 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat iets materieel niet bestaat (Geen omvang en massa heeft) noopt niet tot de conclusie dat iets niet bestaat. Maar zelfs als dat wel zo is, dan is de conclusie dat het dan wel ruimteschepen zullen zijn uit de lucht gegrepen.
[..]
Waar volgt dat dan uit?
[..]
Ik volg die conclusies niet. Zou je misschien duidelijk kunnen maken op welke feiten en redenaties die conclusies gebaseerd zijn?
[..]
De wetenschap baseert zich in al die gevallen echter op waarnemingen, en in jouw geval is er sprake van 0,0 waarnemingen.
dank je wel Fliepkequote:Op donderdag 17 november 2005 13:16 schreef Fliepke het volgende:
Harriechristus wat een prachtig levensverhaal
http://home.wanadoo.nl/r.f.dezwart/mijn.levensverhaal.html
Wij zijn ook zelf die reuze wezens ten opzichte van de microwezens en die weer ten opzichte van de nog kleinere minimicrowezens enz enz enz als een oneindige reeks.quote:Op donderdag 17 november 2005 13:16 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Vanuit de visie van de reuze wezens die de schoen draagt wel ja.![]()
Harry, dit is een discussie-forum. Als jij het vertikt om op vragen in te gaan, is er geen discussie maar een monoloog. In dat geval gaat dit topic dicht.quote:Op donderdag 17 november 2005 21:32 schreef harriechristus het volgende:
Ik geef het op beste Alicey.
Ik zou zeggen: lees mijn website en kom met iets beters want ik meen dat ik al die vragen al beantwoord heb en ik heb geen zin om stompzinnig in herhalingen te vervallen.
Niet te snel iets aannemen, Harry. Dat is niet goed voor je.quote:Op donderdag 17 november 2005 21:25 schreef harriechristus het volgende:
[..]
Dat programma was bij UFO PLAZA , waar ze in UFO's geloven, dus over onzin gesproken.
'ze'? Beetje makkelijk he, Harry... Als er 1 idioot in kabouters gelooft, dat maakt niet dat 'ze' erin geloven. Net hetzelfde voor als er 1 idioot is ruimtewezens in atomen gelooft, 'ze' er niet in hoeven te geloven.quote:Waar ze ook nog in het bestaan van kaboutertjes geloven.
Onzin, dat er gelachen werd had geheel met jou te maken. Ik lag dubbel, sorry maar dat is eerlijk om te zeggen. Je hebt me geweldig doen lachen en ik heb je toenmalige website doorspit om te kijken wat voor vlees je was. Dat er gelachen werd riep je over jezelf af want je stelligheid is bij momenten nogal apart.quote:Ze hebben daar hun best gedaan om me na afloop van de radio-uitzending in de maling te nemen, onder andere door ene Nellie die beweerde dat ik Jezus meende te zijn zonder in God te geloven.
Daar werd hartelijk om gelachen natuurlijk.
Dat kan ik ook. Niet met een atoomtheorie, maar op basis van Sacrale Geometrie. Ik geloof in God en denk het principe te begrijpen. Maar ik kan het niet bewijzen, zelfs uitleggen is ontzettend moeilijk. Daarnaast schept de mens op een gegeven moment een beeld voor zichzelf met zekerheden die slechts zekerheden lijken.quote:Maar dat is baarlijke nonsens want met mijn atoomtheorie kan ik juist het bestaan van God bewijzen.
Nou nou, je baseert je op modellen waar al verder mee gegaan is. In de uitzending noem jij de quantummechanica bijvoorbeeld een rekenkundig modelletje. Hetgeen verder is dan de atoomtheorie waar jij je op baseert verwerp je. Waar de fysica een atoom kan onderverdelen in een protonen, neutron en elektronen ga jij de ruimteschepen erbij halen. Die link snap ik niet, zal wel aan mij liggen...quote:En heb ik zelfs meerdere keren in dat programma verteld.
OUDE MODELLEN
En verder berust mijn atoomtheorie zeker ook niet op oude modellen.
'ze'? Wie kwam daarmee? Waar is dat beweerd? Heb je een linkje voor me?quote:Maar als ze maar iets kunnen vinden wat in de verste verte een klein beetje op mijn atoomtheorie lijkt dan komen ze aandraven met de aantijging dat mijn atoomtheorie al bekend was.
Alles is projectie...quote:Arme stakkers.
Je hebt geenszins iets van die vragen beantwoord. Hooguit heb je redenaties gemaakt die logisch niet correct zijn. Ik wacht derhalve je inhoudelijke antwoord af. Mocht er in mijn redenatie iets fout zijn, mag je me daar ook op wijzen.quote:Op donderdag 17 november 2005 21:32 schreef harriechristus het volgende:
[..]
Ik geef het op beste Alicey.
Ik zou zeggen: lees mijn website en kom met iets beters want ik meen dat ik al die vragen al beantwoord heb en ik heb geen zin om stompzinnig in herhalingen te vervallen.
Excuses en hier komt ie:quote:Op donderdag 17 november 2005 13:14 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat iets materieel niet bestaat (Geen omvang en massa heeft) noopt niet tot de conclusie dat iets niet bestaat. Maar zelfs als dat wel zo is, dan is de conclusie dat het dan wel ruimteschepen zullen zijn uit de lucht gegrepen.
[..]
Waar volgt dat dan uit?
[..]
Ik volg die conclusies niet. Zou je misschien duidelijk kunnen maken op welke feiten en redenaties die conclusies gebaseerd zijn?
[..]
De wetenschap baseert zich in al die gevallen echter op waarnemingen, en in jouw geval is er sprake van 0,0 waarnemingen.
Bij Kopspijkers was het ook helemaal de bedoeling mij in de maling te nemen tot vermaak van het domme volk dat totaal niet wist (en nog steeds niet) waar het nu over ging.quote:Op donderdag 17 november 2005 13:49 schreef Fir3fly het volgende:
Ik heb zijn optreden in Kopspijkers even bekeken, en ik heb me er prima mee vermaakt. Iedereen die wel in is voor een lachbui:
http://variatee.vara.nl/kopspijkers/playerpage.jsp?itemaflID=49256&listtype=terugkijken&jaar=1041375600
Ik heb dat filmpje ook bekeken: ... leuk om het weer eens te zien.quote:Op donderdag 17 november 2005 13:53 schreef Kebab het volgende:
De Kopspijkers aflevering waar seriewoordenaar naar verwijst kun je hier online bekijken. Harrie komt na 19 minuten zijn verhaal vertellen.
Goddelijke boodschap = schizofrenie.
IK neem aan dat ik de TS ben?quote:Op donderdag 17 november 2005 16:02 schreef P8 het volgende:
even een vraag aan de TS:
wat was de rol van Jezus?
Als de ruimteschepen ons "besturen", waarom voeren we dan oorlog? waarom geloven we jou niet?
Leuk plaatje maar ik weet nog steeds niet wie of wat TS is.quote:Op donderdag 17 november 2005 16:06 schreef splendor het volgende:
Dit verhaal heeft een erg hoog pinky en the brain gehalte
[afbeelding]
Met TS als pinky natuurijk.
Ook Jezus weet niet alles.quote:Op donderdag 17 november 2005 19:31 schreef Doffy het volgende:
[..]
Je zou toch zeggen dat Jezus dat wel weet
Als je het hele topic had doorgelezen, dan had je inmiddels gelezen dat TS staat voor Topic Starter!quote:Op donderdag 17 november 2005 22:51 schreef harriechristus het volgende:
[..]
Leuk plaatje maar ik weet nog steeds niet wie of wat TS is.
dank je wel voor de informatiequote:Op donderdag 17 november 2005 19:34 schreef popolon het volgende:
Lart ik even aardig zijn want ik vind dit best geinig om te volgen.
[..]
TopicStarter, jij dus.
InderDaaD
tsw: ik heb geen flauw idee eigenlijk.
Rock on.
Het is al twee keer (!) eerder gepost, maar TS betekent TopicStarter. Jij dus, ja.quote:Op donderdag 17 november 2005 22:49 schreef harriechristus het volgende:
IK neem aan dat ik de TS ben?
Wat is TS?
Tsja, met Hegels anti-intellectualistische methodes kan je alles bewijzen. Je moest zijn werk eens lezen en kijken hoe hij alle nobele doelstellingen hardhandig en hoogstpersoonlijk verkracht. Hij kon met zijn "methoden" nog bewijzen dat zwart wit is en omgekeerd. Flauwekul, dus.quote:Enfin: het heelal zit inelkaar volgens een systeem van positief en negatief en dus ook van vrede en oorlog, geluk en lijden, dag en nacht, leugen en waarheid enz enz enz
Dwz alles is uit tegenstellingen opgebouwd volgens de dialectiek van de filosoof Hegel.
Dat heb je ook van Hegel. Als die ergens dol op was, dan was het op oorlog. Zou niet mijn basis zijn voor mijn wereldbeeld.quote:En in de microkosmos zullen ze ook wel weer oorlog voeren en wij voeren ook oorlog.
En een van die oorlogen of conflicten (voorlopig nog een klein conflict) is dat mensen mijn atoomtheorie niet willen geloven omdat ze daar geestelijk nog niet aan toe zijn.
Want alles heeft tijd nodig in een evolutionaire ontwikkeling.
En dan krijg je het conflict van progressief en conservatief.
Dit is de eerste en vooralsnog laatste zinnige opmerking die ik je heb zien postenquote:Op donderdag 17 november 2005 22:52 schreef harriechristus het volgende:
Ook Jezus weet niet alles.
Dat massa een eigenschap/gevolg is, daarin kan ik met je meegaan. Energie is inderdaad ook een gevolg als je ervan uitgaat dat er een oerkracht is die voor de meest intrinsieke trilling zorgt.quote:Op donderdag 17 november 2005 22:07 schreef harriechristus het volgende:
Excuses en hier komt ie:
energie bestaat wel maar als eigenschap van iets dat energie heeft en niet op zichzelf zoals liefde niet op zichzelf bestaat maar wel als iemand die liefheeft.
Energie is geen ding volgens mij maar een eigenschap, zoals ook zwaarte een eigenschap is.
Allereerst, gebruik a.u.b. interpunctie. Dat leest makkelijker.quote:WAAROM RUIMTESCHEPEN?
En het moeten ruimteschepen zijn omdat de microkosmos een hogere wereld is en wij ook in de toekomst het heelal vol gaan bouwen met ruimteschepen tot een hogere wereld en dan komt het heelal als een logisch ontwikkelingssysteem in elkaar te zittten want de microkosmos bestaat dan uit een oneindige reeks van steeds hogere ruimtevaartculturen als een ruimtelijk inwendig oneindig evolutionair systeem, die wij dus zelf ook gaan vervolgen of nadoen.
Op goddelijk niveau is alles even complex of even eenvoudig, het onderscheid maakt de mens. De complexiteit die jij toedicht aan de microkosmos is gebaseerd op de vele interpretaties uit wetenschappelijk hoek. Delen van de wetenschap accepteer je, andere delen (de moderne) die verwerp je.quote:(Ook al verteld, maar het is natuurlijk prima om het nog eens te herhalen)
WAAROM IS DE MICROKOSMOS EEN HOGERE WERELD?
Omdat het atoom complexer is dan een zonnestelsel en de atomen ook nog eens geordend zijn volgens het systeem van Mendeljeff en er is dan ook nog het electromagnetisme en de vele krachten (4 of 5 meen ik) en dan de quantummechanica en de snarentheorie en dat alles vind je niet in de macrokosmos, dus in macrovorm.
Alweer een aanname, alles wat is, is ook eens niet geweest. Dus alles wat is heeft een punt van begin, vorming of intentie. Oneindigheid is zowat een synoniem voor onmetelijk. In de praktijk is oneindig een stukje relatiever en heeft het grenzen.quote:DE LOGICA
De logica is hier dat zoals wij bestuurd worden door een hogere wereld in ons er dan natuurlijk een nog hogere wereld moet zijn in die hogere wereld enz enz enz als een oneindige reeks.
'Je hebt een hogere wereld nodig,' schrijf je. Nee, JIJ hebt die oneindige hogere wereld nodig. Aangezien jouw vraagstuk geheel filosofisch van aard is ben jij nu bezig jouw gedachten (en behoeften) in je theorie te verwoorden. Volgens mij is jouw theorie één grote projectie, Harry. Neem een rode pil. Je weet wel, die uit the Matrix.quote:Dwz om te verklaren dat ons lichaam zo goed kan functioneren heb je een hogere intelligente wereld nodig, nl die ruimtevaartcultuur in de microkosmos(waarvan ik het waarom net hier boven verklaard heb) en die moet dan weer verklaard worden met een nog hogere wereld enz enz enz enz
Mjah, ik kan je volgen maar je woordkeuze is ongelukkig. Ik bekijk het geheel meer vanuit patronen in plaats van 'culturen' zoals jij het noemt. Jij maakt de oplossing tot het begrijpen van alles om ons heen zó ontzettend menselijk, dat moet je zelf toch ook zien? Je neemt 1 deel uit de gehele evolutie, de mens, en daar meet je alles aan af. Niet geheel volgens realiteit, toch?quote:Je hebt dan tevens een oneindige evolutionaire reeks.
Want die kleiner en hogere werelden zijn dan steeds verder en verder geëvolueerd, waarbij de verder ontwikkelde culturen de culturen die daarna komen zelf scheppen zoals de ouders de kinderen voortbrengen en wij later de macroreuzen gaan bouwen.
Niet mee eens hoor, Harry. Er zijn zat oplossingen in de wetenschap en de filosofie die het Al kunnen omschrijven, of dacht je dat je uniek was? Je bent ook uniek, maar niet in die zin dat je de enige bent met een oplossing. Verre van!quote:Ik hoop dat je dit kunt volgen en het niet te ingewikkeld wordt.
WAARNEMING
Mijn waarneming is dus de microkosmos als hogere wereld en ook dat de wetenschap niet verklaren kan hoe eenvoudige atomen ons lichaam kunnen scheppen en ook niet hoe het heelal uit het NIETS zou kunnen komen(intellectuele waarnemingen) en verder natuurlijk ook veel filosofie erbij (als dat mag) namelijk dat het heelal eigenlijk uit levende wezens moet bestaan om een werkelijk bewust heelal te zijn en een eeuwige evolutie zou moeten hebben inplaats de ongelukkige EINDKRAK van de wetenschap.
Welke waarnemingen? Wat heb je gezien dan? Waar jij over spreekt zijn aannames, dat noem ik geen waarneming.quote:Als je waarnemen tot het enige kriterium maakt en mijn waarnemingen niet als waarnemingen wil beschouwen, tsja ...
Niet alleen volgens jou, sinds begin vorige eeuw is de wetenschap het daar aardig over eens.quote:Volgens mij is waarnemen slechts een klein deel, ook van de wetenschap.
Je hangt teveel waarheid aan je benadering, Harry. De rest heeft het fout en ik heb het goed. Filosofie geeft alleen antwoord op de vragen die het zelf stelt. It's all in the mind, Harry.quote:Maar het is waar: ik ben in de eerste plaats filosoof en metafysicus en ik heb een andere benadering en juist daarom heb ik het raadsel van het heelal op kunnen lossen als een manifestatie van Gods oneindige en eeuwige Geest.
Misschien had ik hem niet op een weblog moeten zettenquote:Op donderdag 17 november 2005 22:21 schreef Boswachtertje het volgende:
Oh btw Harrie, je moet je site een keer back-uppen! Datalimiet van vandaag is - hoe gek ook - overschreden...
Beste Reyaquote:Op donderdag 17 november 2005 19:35 schreef Reya het volgende:
Dit gaat nergens heen...de TS staat een dermate andere wetenschapsfilosofie voor dan gebruikelijk is, dat er onmogelijk een discussie gevoerd kan worden. Het gaat me er niet om dat je wetenschap en de achterliggende filosofie maar klakkeloos moet aannemen, maar het egocentrische wereldbeeld en denkwijze die de TS aanhangt sluiten elke vorm van discussie over zijn standpunten bij voorbaat uit. Ik zie geen enkele manier waarop hier - buiten beschimpingen en persoonlijke aanvallen - gescussieerd kan worden over een bepaald onderwerp. De TS geeft er geen enige blijk van hierop ook maar enigszins in consensus te treden dan wel in te zien dat zijn denkbeelden niet heilig zijn, net zoals de denkbeelden van wie dan ook niet heilig zijn. Dat is zonde en imo compleet onterecht![]()
dank je wel P8quote:Op donderdag 17 november 2005 19:38 schreef P8 het volgende:
[..]
toch heeft hij recht om hier te posten. En hoe belachelijk sommige mensen hem ook vinden, met de mensen die het leuk vinden, kan hij echt wel discussieren
dank je wel voor deze zeer constructieve bijdragequote:Op donderdag 17 november 2005 19:43 schreef Doffy het volgende:
[..]
Hegel was een gevaarlijke idioot.
Niet een paar, maar allemaalquote:Op donderdag 17 november 2005 19:57 schreef pfaf het volgende:
Zijn er van die 10999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999
ruimtewezentjes er ook paar die denken dat ze zelf uit ruimteschepen bestaan?
Dank je wel voor een beetje positief geluidquote:Op donderdag 17 november 2005 20:02 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Ik zal zo je site eens bekijken, ik heb eerst even 3 pagina's doorgelezen. IIG wat jij hier zegt, kan ik me wel in vinden. Alleen is het aan iedereen persoonlijk een eigen interpretatie te geven aan het woord God, aangezien dit voor ieder persoon een verschillende betekenis heeft. Verder geloof (=denk/weet) ik dat Alles 1 is, en dat er dus op bepaalde gebieden verkeerd wordt gezocht.
Maar wat dat betreft zou jij eens moeten kijken naar "What the *bleep* do we know" en "What we still don't know".. wordt ook gerept over dit soort zaken, maar ik mag aannemen dat je deze al gezien hebt. Iig denk ik dat jouw theorie wel eens veel overlap kan hebben met Multiverse-theorie en de quantumfysica-theorie.. of veel gelijkenissen..
Ga rustig door met je werk Harrie, ook al vind iedereen je gek. Mensen zouden ipv te lachen en te zeiken ook iets meer kunnen respecteren en dus iets minder oordelen. Maar dat vind ik, dus ach. Moet iedereen voor zichzelf weten! Ik kijk nergens meer van op, de wereld zoals we die kennen zie ik als 1 grote farce, dus wat dat betreft heb je net zo veel gelijk als iedereen anders..![]()
Ik denk dat er een subjectieve waarheid bestaat, maar ook een objectieve waarheid en ook een absolute waarheid.quote:Op donderdag 17 november 2005 20:08 schreef Reya het volgende:
Er bestaat geen objectieve waarheid, TS. Jij ziet misschien de waarheid als wat jij hier neertypt, maar er zullen er bijzonder weinig zijn die dat ook zo zien. 'De waarheid' bestaat niet als zodanig, maar wordt slechts zo geaccepteerd als een grote groep mensen een bepaalde interpretatie van de realiteit legitiem achten. Op die basis zijn hele beschavingen opgebouwd
De consensus is de idee van de democratie: de meerderheid beslist, maar als het om waarheid gaat is het juist meestal de enkeling en niet de massa die veel beter weet wat waarheid is.quote:Op donderdag 17 november 2005 20:15 schreef Reya het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om 'gelijk hebben', want er bestaat imo geen objectieve, positieve waarheid. Waar het wel om gaat is dat er bpaalde legaal-rationele methoden bestaan om tot een algemene consensus te komen betreft zaken als 'waarheid', maar ook betreft zaken als gerechtigheid, vrijheid etc. Ik vind het ondoordacht om zomaar die methoden van consensuszoeking aan de kant te schuiven![]()
Wat bedoel je met dat mijn site down is?quote:Op donderdag 17 november 2005 20:16 schreef pfaf het volgende:
[..]
Een typefout, moet dankje zijn.
Jammer dat je site down is overigens, ik heb nu wel wat meer tijd om me te verdiepen.
In hoe verre verklaren jouw schepen fotonen bijvoorbeeld...
Dat is juist: de microkosmos is intelligenter dan de macrokosmos als groot en simpel en dom.quote:Op donderdag 17 november 2005 20:18 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Dus hoe kleiner het geheel wordt, hoe intelligenter de wezentjes worden? Dus in verhouding met de allerkleinste atoom, is het universum als groot geheel een dom iets?
[..]
Hoe zijn de allereerste wezentjes er gekomen? Als het heelal eigenlijk god is, dan heeft het heelal zichzelf geschapen. Moet ik dit dan zien als een soort oerknal zoals de huidige wetenschap het beschrijft?
[..]
Ik ben het met je eens dat alles in de natuur inderdaad heel erg ingenieus in elkaar zit en dat alles een nut heeft, zonder dat het lijkt alsof hier een intelligentie achter zit. Maar die microwezentjes zoals jij die beschrijft, die hebben wel hele kleine hersens, hoe kunnen die al die intelligentie bevatten? Over het algemeen is hersenomvang toch een maat voor intelligentie?
[..]
Als al die wezens zo slim zijn, waarom dan dingen als aids, kanker, etc. Dat is toch niet bevordelijk voor de ontwikkeling. Wat hebben die wezens als doel om zoveel andere wezens zinloos te laten sterven?
Als er geen objectieve waarheid is is de consensus dus ook niet objectief waar en dus ook slechts een mening??quote:Op donderdag 17 november 2005 20:15 schreef Reya het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om 'gelijk hebben', want er bestaat imo geen objectieve, positieve waarheid. Waar het wel om gaat is dat er bpaalde legaal-rationele methoden bestaan om tot een algemene consensus te komen betreft zaken als 'waarheid', maar ook betreft zaken als gerechtigheid, vrijheid etc. Ik vind het ondoordacht om zomaar die methoden van consensuszoeking aan de kant te schuiven![]()
Inderdaad, want uit contacten tussen hogere en lagere beschavingen ontstaan heel veel ellendige problemen, denk maar aan onze vroegere ontdekkingsreizen en contacten met primitieve volkeren: dat leidde tot heel veel ellende, onder andere de slavernij.quote:Op donderdag 17 november 2005 20:25 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Als je dit vanuit een normaal perspectief bekijkt, is dit natuurlijk een hele logische redenatie. Wij als mensen doen toch ook geen poging om te communiceren met wormen ofzo.
Inderdaad, maar de geestelijke en ruimtelijke afstand tussen ons en de microwezens is veel en veel groter dan tussen ons en de apen.quote:Op donderdag 17 november 2005 20:27 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Nou, er zijn toch wel degelijk pogingen, en resultaten, in het communiceren met apen. Er moeten natuurlijk wel zintuigen aanwezig zijn die communicatie mogelijk maken.
Als je het vanuit natuurwetenschappelijk perpectief bekijkt zeg ik niet veel, want ik ben geen natuurkundige en geen formule-vreter, maar filosofisch zeg ik heel veel.quote:Op donderdag 17 november 2005 20:27 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Je zegt hier heel veel, maar eigenlijk zeg je ook weer helemaal niets, want met zo'n antwoord kan je bijna niks.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |