abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 november 2005 @ 00:28:41 #101
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_32331958
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:19 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

[..]

een wat?
ik geloof dat het er 1 van pioneer was maar kanbest een pro totype zijn.
ze hadden ook maar 1 kort test dvd-tje want is nog niet echt iets voor te krijgen he.
en aangezien de standaard nog niet vast licht hebben we er ook niet veel aandacht aan besteed.

(de schakel apparatuur en scalers zijn trouwens wel al klaar :p nu wachten op de source. en we kunnen er met z'n allen van gaan genieten)

vraag me af hoeveel bioscopen al klaar zijn voor HD films. zou slecht zijn als je thuis beter kwallitijd krijgt als in de bios maar je weet het nooit. sommige omschakelingen hebben tijd nodig
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
pi_32332005
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:28 schreef kepler het volgende:
maar wel een HD-DVD speler

een standalone HD-DVD zal dus ook niet lang op zich laten wachten
Net zolang totdat de standaard rond is. En dat duurt mìnstens tot eind december 2005.
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:28 schreef blackbully het volgende:
ik geloof dat het er 1 van pioneer was...
Lijkt me niet, aangezien Pioneer in het Blu-Ray kamp zit.
quote:
vraag me af hoeveel bioscopen al klaar zijn voor HD films. zou slecht zijn als je thuis beter kwallitijd krijgt als in de bios maar je weet het nooit. sommige omschakelingen hebben tijd nodig
Verreweg de meeste bioscopen werken nog met gewone film en zodra ze overstappen op digitaal, dan maken ze gebruik van een standaard met een nog véél hogere dan "HD".
  donderdag 17 november 2005 @ 00:30:46 #103
68154 blackbully
pi_32332019
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:28 schreef kepler het volgende:

[..]

maar wel een HD-DVD speler

een standalone HD-DVD zal dus ook niet lang op zich laten wachten
zijn er wel maar misschien nog niet tekoop en zeker niet voor een leuk bedrag
[/quote]
  donderdag 17 november 2005 @ 00:32:05 #104
68154 blackbully
pi_32332053
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:30 schreef P-Style het volgende:

[..]

Net zolang totdat de standaard rond is. En dat duurt mìnstens tot eind december 2005.
ehhhh hoe zit het met de dvd standaard? is die al rond? word het een dvd + of een dvd-

volgends mij geven ze daar nog steeds niet aan toe naar elkaar of wel?
[/quote]
pi_32332180
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:32 schreef blackbully het volgende:
ehhhh hoe zit het met de dvd standaard? is die al rond? word het een dvd + of een dvd-

volgends mij geven ze daar nog steeds niet aan toe naar elkaar of wel?
Alle dvd films staan op geperste dvd-schijfjes en hebben dus niks te maken met dvd+ of dvd-. Het hele dvd+ vs dvd- verhaal valt ook niet echt te vergelijken met het HD-DVD vs Blu-Ray verhaal.
  donderdag 17 november 2005 @ 00:42:48 #106
68154 blackbully
pi_32332370
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:36 schreef P-Style het volgende:

[..]

Alle dvd films staan op geperste dvd-schijfjes en hebben dus niks te maken met dvd+ of dvd-. Het hele dvd+ vs dvd- verhaal valt ook niet echt te vergelijken met het HD-DVD vs Blu-Ray verhaal.
snap jij je zelf nog?

tussen dvd+ en dvd - zit een frequentie verschil waardoor sommige spelers het een of het ander niet aan kunnen.

hd is een standaard dvd een drager en bluray is ook een drager net als een vhs betacam etc. en is dus een heel ander verhaal.
[/quote]
pi_32338664
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:42 schreef blackbully het volgende:

[..]

snap jij je zelf nog?

tussen dvd+ en dvd - zit een frequentie verschil waardoor sommige spelers het een of het ander niet aan kunnen.
het hele + en - gebeuren heeft niets te maken met de dvd's die je in de winkel koopt, die worden geperst, niet gebrand.
quote:
hd is een standaard dvd een drager en bluray is ook een drager net als een vhs betacam etc. en is dus een heel ander verhaal.
wederom, probeer het nog eens, en dan graag in logische, nederlandse zinnen.
Scheren is voor schapen!
pi_32338792
Wat ik niet snap, is dat veel televisie's momenteel pronken met het label 'HD ready'. Terwijl de resolutie dan bijv. nog niet eens toereikend is voor 1280 x 720.
pi_32339052
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:28 schreef blackbully het volgende:
Bioscopen draaien 35mm films, die zijn in resolutie nog beter dan HD.
Er bestaat nog niet zoiets als een standaard HD-film; er worden ook films met HD opgenomen en overgezet naar film. Er zijn al veel HD-cinecamera's zoals de Cine Alta of de Varicam. Maar dat zegt nog niks over de manier van distributie.

Welicht bedoel je digitale projectie. Daar zijn nog heel weinig bioscopen mee uitgerust (in Nederland 1 of 2 geloof ik) maar er is dan ook nog geen echte standaard qua beelddrager. Dus veel exploitanten kijken de kat uit de boom.

Waar ik echt naar uitkijk, zijn de eerste oudere speelfilms die direct vanaf film worden overgezet naar een HD-beelddrager. Ik viel al van mijn stoel toen ik 'Die Hard' voor het eerst op DVD zag. Wat een verschil was dat met VHS! Laat staan als je hem nu opeens op 1080 of 720 zal zien!
pi_32339066
quote:
Op donderdag 17 november 2005 11:49 schreef Kontiki het volgende:
Wat ik niet snap, is dat veel televisie's momenteel pronken met het label 'HD ready'. Terwijl de resolutie dan bijv. nog niet eens toereikend is voor 1280 x 720.
hoe bedoel je? om een tv HD-Ready te mogen noemen moet ie toch minimaal een native resolutie van 1280x720 (of hoger) hebben en beschikken over een component, DVI of HDMI aansluiting.
Scheren is voor schapen!
pi_32339139
quote:
Op donderdag 17 november 2005 12:00 schreef paarse_paashaas het volgende:
hoe bedoel je? om een tv HD-Ready te mogen noemen moet ie toch minimaal een native resolutie van 1280x720 (of hoger) hebben en beschikken over een component, DVI of HDMI aansluiting.
Dat dacht ik dus ook, maar kijk maar eens naar de specificatie-labels in de winkels. Heel vaak staat er een resolutie op die dit niet haalt.

Ik heb het in dit geval over Mediamarkt, maar misschien hebben die verkopers het dan verprutst met de labels.
pi_32339481
quote:
Op donderdag 17 november 2005 11:49 schreef Kontiki het volgende:
marketing. Deze TV is 500 euro duurder maar we lHD-ready. Wat vaak niet meer inhoudt dat hij een HD-signaal kan ontvangen en verneuken naar LD.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_32339636
quote:
Op donderdag 17 november 2005 12:17 schreef SocialDisorder het volgende:
marketing. Deze TV is 500 euro duurder maar we lHD-ready. Wat vaak niet meer inhoudt dat hij een HD-signaal kan ontvangen en verneuken naar LD.
Aha, dat is dus de adder.
LD is hetzelfde als SD?
pi_32339903
quote:
Op donderdag 17 november 2005 12:21 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Aha, dat is dus de adder.
LD is hetzelfde als SD?
Als je met SD Shitty Definition bedoeld, ja
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_32339999
Waarom gaat het niet meer over consoles?
pi_32340639
quote:
Op donderdag 17 november 2005 12:33 schreef H.Flick het volgende:
Waarom gaat het niet meer over consoles?
Best grappig. Werd er eerst teveel over HDTV's geluld in de next-gen console topics... Wordt er vervolgens een apart HDTV topic geopend speciaal voor de xbox 360 en PS3, wordt er nòg niet over consoles gepraat!
pi_32340930
quote:
Op donderdag 17 november 2005 12:03 schreef Kontiki het volgende:

Ik heb het in dit geval over Mediamarkt, maar misschien hebben die verkopers het dan verprutst met de labels.
Dan heb je het natuurlijk over kwaliteits personeel dat weet waar hij(/zij) over praat!
Scheren is voor schapen!
  donderdag 17 november 2005 @ 16:03:28 #118
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_32346158
quote:
Op woensdag 16 november 2005 22:42 schreef P-Style het volgende:
HDTV bestaat uit een aantal standaarden waaronder bijv óók 480p wat niet eens in de búúrt komt van een megapixel.
Uit de tweakers reactie over de 360:
quote:
De XBOX in Europa, Azië, Afrika en Zuidamerika zal dus ook een 576i output kunnen geven, maar werkt intern zeer waarschijnlijk op 480p of 720p waarna conversie plaatsvind.

(Overigens zijn 480i en 480p geen HD resoluties.)
En dat wisten we eigenlijk al. Vanaf 720 beginnen te tellen graag..
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_32347645
Ik vraag me af of progressive wel geschikt is voor snelle games. In PAL-land hebben we het dan hoogstwaarschijnlijk over 25p. Dat is voor films goed te doen, maar voor games? Zou interlaced niet beter (lees: vloeiender) zijn voor games?
pi_32353736
quote:
Op donderdag 17 november 2005 16:03 schreef Skull-splitter het volgende:
En dat wisten we eigenlijk al. Vanaf 720 beginnen te tellen graag..
Je hebt gelijk. 480p is DTV (zonder H).
quote:
Op donderdag 17 november 2005 16:56 schreef Kontiki het volgende:
Ik vraag me af of progressive wel geschikt is voor snelle games. In PAL-land hebben we het dan hoogstwaarschijnlijk over 25p. Dat is voor films goed te doen, maar voor games? Zou interlaced niet beter (lees: vloeiender) zijn voor games?
Bij interlaced PAL tv's (lees: zo'n beetje àlle CRT PAL tv's). Is interlaced 50i beeld inderdaad vloeiender dan progressive 25p. Ondanks dat bij 50i de even lijnen en oneven lijnen (dus eigenlijk plaatjes van halve resolutie) afwisselend ververst worden, oogt dit toch vloeiender! 50p is dan nog beter, maar het aantal ouwe PAL tv's die dat ondersteunt zijn op 1 hand te tellen.
  donderdag 17 november 2005 @ 21:29:50 #121
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_32355795
Zijn er trouwens betaalbare alternatieven voor de LCD TV's die HD ondersteunen, bijvoorbeeld CRT?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_32358840
quote:
Op donderdag 17 november 2005 20:27 schreef P-Style het volgende:
Ondanks dat bij 50i de even lijnen en oneven lijnen (dus eigenlijk plaatjes van halve resolutie) afwisselend ververst worden, oogt dit toch vloeiender!
Juist omdat hij 50 halve beeldjes laat zien ziet het er vloeiender uit. Dat veroorzaakt de bekende videolook. (ntsc heeft dit nog erger met 60i, ofwel 60 herz) 25p geeft al snel de filmlook. Da's voor hobbyfilmers een droom die uitkomt (25p ligt erg dichtbij de bekende 24p van film) maar het lijkt me voor games niet echt bruikbaar. 50p zou inderdaad erg vet zijn Superscherp.
pi_32359774
kan iemand mij simpel vertellen wat nou precies het kwaliteits verschil is als ik bv straks met mijn xbox 360 op een hdtv speel en een normale tv?
pi_32363888
quote:
Op donderdag 17 november 2005 23:33 schreef linuxje het volgende:
kan iemand mij simpel vertellen wat nou precies het kwaliteits verschil is als ik bv straks met mijn xbox 360 op een hdtv speel en een normale tv?
De resolutie is 3x zo hoog (er vanuit gaande dat je games op 1280x720 gaat spelen. Alle xbox 360 games worden op 1280x720 gerenderd, dus dat is de ideale resolutie om weer te geven).

Èn het beeld is progressive, i.p.v. interladed op een frequentie van 60Hz.
pi_32365234
quote:
Op donderdag 17 november 2005 23:33 schreef linuxje het volgende:
Het beste is om gewoon eens HDTV in actie te zien. Ga eens naar een goede dealer die beschikt over een echte HD-TV met dito beeldmateriaal. Het is gewoon verschrikkelijk scherp. Ik las eens dat het is 'alsof je door een raam kijkt' en daar lijkt het inderdaad op.

Stel, je opent op je monitor een hele scherpe, beeldvullende foto. Stel je voor dat je deze kwaliteit 25 keer per seconde in beweging ziet, en je hebt een aardig idee van HD.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')