abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 november 2005 @ 00:28:41 #101
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_32331958
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:19 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

[..]

een wat?
ik geloof dat het er 1 van pioneer was maar kanbest een pro totype zijn.
ze hadden ook maar 1 kort test dvd-tje want is nog niet echt iets voor te krijgen he.
en aangezien de standaard nog niet vast licht hebben we er ook niet veel aandacht aan besteed.

(de schakel apparatuur en scalers zijn trouwens wel al klaar :p nu wachten op de source. en we kunnen er met z'n allen van gaan genieten)

vraag me af hoeveel bioscopen al klaar zijn voor HD films. zou slecht zijn als je thuis beter kwallitijd krijgt als in de bios maar je weet het nooit. sommige omschakelingen hebben tijd nodig
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
pi_32332005
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:28 schreef kepler het volgende:
maar wel een HD-DVD speler

een standalone HD-DVD zal dus ook niet lang op zich laten wachten
Net zolang totdat de standaard rond is. En dat duurt mìnstens tot eind december 2005.
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:28 schreef blackbully het volgende:
ik geloof dat het er 1 van pioneer was...
Lijkt me niet, aangezien Pioneer in het Blu-Ray kamp zit.
quote:
vraag me af hoeveel bioscopen al klaar zijn voor HD films. zou slecht zijn als je thuis beter kwallitijd krijgt als in de bios maar je weet het nooit. sommige omschakelingen hebben tijd nodig
Verreweg de meeste bioscopen werken nog met gewone film en zodra ze overstappen op digitaal, dan maken ze gebruik van een standaard met een nog véél hogere dan "HD".
  donderdag 17 november 2005 @ 00:30:46 #103
68154 blackbully
pi_32332019
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:28 schreef kepler het volgende:

[..]

maar wel een HD-DVD speler

een standalone HD-DVD zal dus ook niet lang op zich laten wachten
zijn er wel maar misschien nog niet tekoop en zeker niet voor een leuk bedrag
[/quote]
  donderdag 17 november 2005 @ 00:32:05 #104
68154 blackbully
pi_32332053
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:30 schreef P-Style het volgende:

[..]

Net zolang totdat de standaard rond is. En dat duurt mìnstens tot eind december 2005.
ehhhh hoe zit het met de dvd standaard? is die al rond? word het een dvd + of een dvd-

volgends mij geven ze daar nog steeds niet aan toe naar elkaar of wel?
[/quote]
pi_32332180
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:32 schreef blackbully het volgende:
ehhhh hoe zit het met de dvd standaard? is die al rond? word het een dvd + of een dvd-

volgends mij geven ze daar nog steeds niet aan toe naar elkaar of wel?
Alle dvd films staan op geperste dvd-schijfjes en hebben dus niks te maken met dvd+ of dvd-. Het hele dvd+ vs dvd- verhaal valt ook niet echt te vergelijken met het HD-DVD vs Blu-Ray verhaal.
  donderdag 17 november 2005 @ 00:42:48 #106
68154 blackbully
pi_32332370
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:36 schreef P-Style het volgende:

[..]

Alle dvd films staan op geperste dvd-schijfjes en hebben dus niks te maken met dvd+ of dvd-. Het hele dvd+ vs dvd- verhaal valt ook niet echt te vergelijken met het HD-DVD vs Blu-Ray verhaal.
snap jij je zelf nog?

tussen dvd+ en dvd - zit een frequentie verschil waardoor sommige spelers het een of het ander niet aan kunnen.

hd is een standaard dvd een drager en bluray is ook een drager net als een vhs betacam etc. en is dus een heel ander verhaal.
[/quote]
pi_32338664
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:42 schreef blackbully het volgende:

[..]

snap jij je zelf nog?

tussen dvd+ en dvd - zit een frequentie verschil waardoor sommige spelers het een of het ander niet aan kunnen.
het hele + en - gebeuren heeft niets te maken met de dvd's die je in de winkel koopt, die worden geperst, niet gebrand.
quote:
hd is een standaard dvd een drager en bluray is ook een drager net als een vhs betacam etc. en is dus een heel ander verhaal.
wederom, probeer het nog eens, en dan graag in logische, nederlandse zinnen.
Scheren is voor schapen!
pi_32338792
Wat ik niet snap, is dat veel televisie's momenteel pronken met het label 'HD ready'. Terwijl de resolutie dan bijv. nog niet eens toereikend is voor 1280 x 720.
pi_32339052
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:28 schreef blackbully het volgende:
Bioscopen draaien 35mm films, die zijn in resolutie nog beter dan HD.
Er bestaat nog niet zoiets als een standaard HD-film; er worden ook films met HD opgenomen en overgezet naar film. Er zijn al veel HD-cinecamera's zoals de Cine Alta of de Varicam. Maar dat zegt nog niks over de manier van distributie.

Welicht bedoel je digitale projectie. Daar zijn nog heel weinig bioscopen mee uitgerust (in Nederland 1 of 2 geloof ik) maar er is dan ook nog geen echte standaard qua beelddrager. Dus veel exploitanten kijken de kat uit de boom.

Waar ik echt naar uitkijk, zijn de eerste oudere speelfilms die direct vanaf film worden overgezet naar een HD-beelddrager. Ik viel al van mijn stoel toen ik 'Die Hard' voor het eerst op DVD zag. Wat een verschil was dat met VHS! Laat staan als je hem nu opeens op 1080 of 720 zal zien!
pi_32339066
quote:
Op donderdag 17 november 2005 11:49 schreef Kontiki het volgende:
Wat ik niet snap, is dat veel televisie's momenteel pronken met het label 'HD ready'. Terwijl de resolutie dan bijv. nog niet eens toereikend is voor 1280 x 720.
hoe bedoel je? om een tv HD-Ready te mogen noemen moet ie toch minimaal een native resolutie van 1280x720 (of hoger) hebben en beschikken over een component, DVI of HDMI aansluiting.
Scheren is voor schapen!
pi_32339139
quote:
Op donderdag 17 november 2005 12:00 schreef paarse_paashaas het volgende:
hoe bedoel je? om een tv HD-Ready te mogen noemen moet ie toch minimaal een native resolutie van 1280x720 (of hoger) hebben en beschikken over een component, DVI of HDMI aansluiting.
Dat dacht ik dus ook, maar kijk maar eens naar de specificatie-labels in de winkels. Heel vaak staat er een resolutie op die dit niet haalt.

Ik heb het in dit geval over Mediamarkt, maar misschien hebben die verkopers het dan verprutst met de labels.
pi_32339481
quote:
Op donderdag 17 november 2005 11:49 schreef Kontiki het volgende:
marketing. Deze TV is 500 euro duurder maar we lHD-ready. Wat vaak niet meer inhoudt dat hij een HD-signaal kan ontvangen en verneuken naar LD.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_32339636
quote:
Op donderdag 17 november 2005 12:17 schreef SocialDisorder het volgende:
marketing. Deze TV is 500 euro duurder maar we lHD-ready. Wat vaak niet meer inhoudt dat hij een HD-signaal kan ontvangen en verneuken naar LD.
Aha, dat is dus de adder.
LD is hetzelfde als SD?
pi_32339903
quote:
Op donderdag 17 november 2005 12:21 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Aha, dat is dus de adder.
LD is hetzelfde als SD?
Als je met SD Shitty Definition bedoeld, ja
pi_32339999
Waarom gaat het niet meer over consoles?
pi_32340639
quote:
Op donderdag 17 november 2005 12:33 schreef H.Flick het volgende:
Waarom gaat het niet meer over consoles?
Best grappig. Werd er eerst teveel over HDTV's geluld in de next-gen console topics... Wordt er vervolgens een apart HDTV topic geopend speciaal voor de xbox 360 en PS3, wordt er nòg niet over consoles gepraat!
pi_32340930
quote:
Op donderdag 17 november 2005 12:03 schreef Kontiki het volgende:

Ik heb het in dit geval over Mediamarkt, maar misschien hebben die verkopers het dan verprutst met de labels.
Dan heb je het natuurlijk over kwaliteits personeel dat weet waar hij(/zij) over praat!
Scheren is voor schapen!
  donderdag 17 november 2005 @ 16:03:28 #118
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_32346158
quote:
Op woensdag 16 november 2005 22:42 schreef P-Style het volgende:
HDTV bestaat uit een aantal standaarden waaronder bijv óók 480p wat niet eens in de búúrt komt van een megapixel.
Uit de tweakers reactie over de 360:
quote:
De XBOX in Europa, Azië, Afrika en Zuidamerika zal dus ook een 576i output kunnen geven, maar werkt intern zeer waarschijnlijk op 480p of 720p waarna conversie plaatsvind.

(Overigens zijn 480i en 480p geen HD resoluties.)
En dat wisten we eigenlijk al. Vanaf 720 beginnen te tellen graag..
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_32347645
Ik vraag me af of progressive wel geschikt is voor snelle games. In PAL-land hebben we het dan hoogstwaarschijnlijk over 25p. Dat is voor films goed te doen, maar voor games? Zou interlaced niet beter (lees: vloeiender) zijn voor games?
pi_32353736
quote:
Op donderdag 17 november 2005 16:03 schreef Skull-splitter het volgende:
En dat wisten we eigenlijk al. Vanaf 720 beginnen te tellen graag..
Je hebt gelijk. 480p is DTV (zonder H).
quote:
Op donderdag 17 november 2005 16:56 schreef Kontiki het volgende:
Ik vraag me af of progressive wel geschikt is voor snelle games. In PAL-land hebben we het dan hoogstwaarschijnlijk over 25p. Dat is voor films goed te doen, maar voor games? Zou interlaced niet beter (lees: vloeiender) zijn voor games?
Bij interlaced PAL tv's (lees: zo'n beetje àlle CRT PAL tv's). Is interlaced 50i beeld inderdaad vloeiender dan progressive 25p. Ondanks dat bij 50i de even lijnen en oneven lijnen (dus eigenlijk plaatjes van halve resolutie) afwisselend ververst worden, oogt dit toch vloeiender! 50p is dan nog beter, maar het aantal ouwe PAL tv's die dat ondersteunt zijn op 1 hand te tellen.
  donderdag 17 november 2005 @ 21:29:50 #121
12888 Skull-splitter
pi_32355795
Zijn er trouwens betaalbare alternatieven voor de LCD TV's die HD ondersteunen, bijvoorbeeld CRT?
pi_32358840
quote:
Op donderdag 17 november 2005 20:27 schreef P-Style het volgende:
Ondanks dat bij 50i de even lijnen en oneven lijnen (dus eigenlijk plaatjes van halve resolutie) afwisselend ververst worden, oogt dit toch vloeiender!
Juist omdat hij 50 halve beeldjes laat zien ziet het er vloeiender uit. Dat veroorzaakt de bekende videolook. (ntsc heeft dit nog erger met 60i, ofwel 60 herz) 25p geeft al snel de filmlook. Da's voor hobbyfilmers een droom die uitkomt (25p ligt erg dichtbij de bekende 24p van film) maar het lijkt me voor games niet echt bruikbaar. 50p zou inderdaad erg vet zijn Superscherp.
pi_32359774
kan iemand mij simpel vertellen wat nou precies het kwaliteits verschil is als ik bv straks met mijn xbox 360 op een hdtv speel en een normale tv?
pi_32363888
quote:
Op donderdag 17 november 2005 23:33 schreef linuxje het volgende:
kan iemand mij simpel vertellen wat nou precies het kwaliteits verschil is als ik bv straks met mijn xbox 360 op een hdtv speel en een normale tv?
De resolutie is 3x zo hoog (er vanuit gaande dat je games op 1280x720 gaat spelen. Alle xbox 360 games worden op 1280x720 gerenderd, dus dat is de ideale resolutie om weer te geven).

Èn het beeld is progressive, i.p.v. interladed op een frequentie van 60Hz.
pi_32365234
quote:
Op donderdag 17 november 2005 23:33 schreef linuxje het volgende:
Het beste is om gewoon eens HDTV in actie te zien. Ga eens naar een goede dealer die beschikt over een echte HD-TV met dito beeldmateriaal. Het is gewoon verschrikkelijk scherp. Ik las eens dat het is 'alsof je door een raam kijkt' en daar lijkt het inderdaad op.

Stel, je opent op je monitor een hele scherpe, beeldvullende foto. Stel je voor dat je deze kwaliteit 25 keer per seconde in beweging ziet, en je hebt een aardig idee van HD.
pi_32365245
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 05:13 schreef P-Style het volgende:
Èn het beeld is progressive, i.p.v. interladed op een frequentie van 60Hz.
50hz als ik het goed heb. 60 hertz is NTSC.
pi_32365418
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 09:27 schreef Kontiki het volgende:
50hz als ik het goed heb. 60 hertz is NTSC.
Ja en 50Hz is PAL. HDTV is gewoon 60Hz. Al willen ze ook 50Hz 720p en 1080i introduceren in Europa. Waarom ze dat willen gaat mijn verstand te boven.
pi_32366126
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 09:37 schreef P-Style het volgende:
Ja en 50Hz is PAL. HDTV is gewoon 60Hz. Al willen ze ook 50Hz 720p en 1080i introduceren in Europa. Waarom ze dat willen gaat mijn verstand te boven.
Ik zou het niet weten, maar het zit er inderdaad aan te komen. De PAL HDV-camcorders die al op de markt zijn (Sony Z1 en de JVC HD-100) zijn ook gewoon weer 50i/25p. En degenen die nog komen (Panasonic HVX200 en Canon HL1) ook. Oeps, weer offtopic
  zondag 20 november 2005 @ 13:49:17 #129
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_32423602
Even mijn licht laten schijnen over de HD-ready kwestie. ZOals ik het snap zijn er twee zaken nodig voor HD-ready. Er moet een ingang zoals HDMI zijn (al kan VGA ook HD aan) en de TV moet het signaal kunnen verwerken. Verwerken is iets anders dan weergeven, dus er bestaan zelfs HD-ready TV's op de oude 768x576 resolutie.
De voordelen zijn:
- goedkoper
- beter beeld dan met het gewone signaal (downscaling zorgt voor een minder scherp beeld, maar het beeld is beter omdat de fouten en de ruis weggeschaald worden)
- klaar voor de toekomst natuurlijk

Dat verkopers er allemaal onzin over lullen is niet echt raar. Domweg liegen lijkt de normaalste zaak van de wereld onder het verkopend personeel

Maar een HD-consolegame op zo'n TV zal geen/weinig kartels hebben op TV maar zal niet zo scherp zijn als op een echte HDTV dus.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_32426861
quote:
Op zondag 20 november 2005 13:49 schreef kingmob het volgende:
Even mijn licht laten schijnen over de HD-ready kwestie. ZOals ik het snap zijn er twee zaken nodig voor HD-ready. Er moet een ingang zoals HDMI zijn (al kan VGA ook HD aan) en de TV moet het signaal kunnen verwerken. Verwerken is iets anders dan weergeven, dus er bestaan zelfs HD-ready TV's op de oude 768x576 resolutie.
De voordelen zijn:
- goedkoper
- beter beeld dan met het gewone signaal (downscaling zorgt voor een minder scherp beeld, maar het beeld is beter omdat de fouten en de ruis weggeschaald worden)
- klaar voor de toekomst natuurlijk

Dat verkopers er allemaal onzin over lullen is niet echt raar. Domweg liegen lijkt de normaalste zaak van de wereld onder het verkopend personeel

Maar een HD-consolegame op zo'n TV zal geen/weinig kartels hebben op TV maar zal niet zo scherp zijn als op een echte HDTV dus.
Bijna goed.

Een HD-Ready beelscherm moet minimaal 720 beeldlijnen kunnen weergeven. "HD-ready TV's op de oude 768x576 resolutie" bestaan dus niet. Het is schandalig hoe vaak ik tegenwoordig in verschillende reclameblaadje tv's met een "HD-Ready"-logo zie staad, die helemaal niet "HD-ready" zijn!
pi_32441978
quote:
Op zondag 20 november 2005 15:47 schreef P-Style het volgende:
Een HD-Ready beelscherm moet minimaal 720 beeldlijnen kunnen weergeven. "HD-ready TV's op de oude 768x576 resolutie" bestaan dus niet.
Mja, en toch zijn er dozijnen nieuwe tv's die hier kennelijk geen boodschap aan hebben.
pi_32444009
quote:
Op maandag 21 november 2005 00:29 schreef Kontiki het volgende:
Mja, en toch zijn er dozijnen nieuwe tv's die hier kennelijk geen boodschap aan hebben.
De tv's wel, maar de verkopers niet.
pi_32447172
quote:
Op zondag 20 november 2005 15:47 schreef P-Style het volgende:
Een HD-Ready beelscherm moet minimaal 720 beeldlijnen kunnen weergeven.
En voor de verticale lijnen bestaat geen eis? Ik zie hier bijv. een Pioneer plasma:
http://www.pioneer.nl/nl/product_detail.jsp?product_id=8930&taxonomy_id=62-63

Staat ook 'HD ready' bij, en de horizontale beeldlijnen zijn inderdaad meer dan 720. Maar de verticale zijn 'maar' 1024. Terwijl ik dacht dat de norm minimaal 1280x720 gaat worden, wat deze dus niet haalt.
pi_32447292
Bij Qlimax op een HDTV met PGR3 gespeeld. Je merkt echt wel dat de resolutie een stuk hoger ligt. Speelde wel flex en heerlijk scherp. Jammer dat PGR3 niet echt mijn spel is....
pi_32447824
quote:
Op maandag 21 november 2005 10:45 schreef Kontiki het volgende:
En voor de verticale lijnen bestaat geen eis? Ik zie hier bijv. een Pioneer plasma:
http://www.pioneer.nl/nl/product_detail.jsp?product_id=8930&taxonomy_id=62-63

Staat ook 'HD ready' bij, en de horizontale beeldlijnen zijn inderdaad meer dan 720. Maar de verticale zijn 'maar' 1024. Terwijl ik dacht dat de norm minimaal 1280x720 gaat worden, wat deze dus niet haalt.
Voor verticale lijnen bestaat er inderdaad (vreemdgenoeg) geen eis, nee.
pi_32448522
Dat wordt goed opletten bij het shoppen. Ach, een HD-tv valt niet echt onder de impulsaankopen dus de meeste mensen zullen toch wel goede research doen
pi_32451214
quote:
Op maandag 21 november 2005 11:44 schreef Kontiki het volgende:
dus de meeste mensen zullen toch wel goede research doen
Was het maar zo!

Het meerendeel van de huidige shoppers heeft echt nog geen idee wat dat hele HDTV nou precies inhoudt. Op zich ook wel logisch, aangezien nog (bijna) niemand appatuur in huis heeft dat daadwerkelijk HDTV output kan geven.
Scheren is voor schapen!
  dinsdag 22 november 2005 @ 15:36:20 #138
12888 Skull-splitter
pi_32481221
Maar zijn er nu ook betaalbare CRT modellen a 80CM beschikbaar voor Europa, of hebben we de pech dat die slechts aan de VS geleverd zijn...
pi_32486341
Wat de LCD-monitoren betreft: op Amerikaanse fora zijn ze heel blij met de Dell 2405FPW monitor. Schijnt een stuk beter te zijn dan bijv. de Apple Cinema schermen, en is veel goedkoper. Alleen in Amerika heb je hem al voor zo'n 750 euro, maar bij Dell.nl betaal je er meer dan 1300 euro voor. Wat een idiote prijsverschillen gaan er toch zitten in dat stukje oceaan.

Klik hier voor de monitor
pi_32487964
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 15:36 schreef Skull-splitter het volgende:
Maar zijn er nu ook betaalbare CRT modellen a 80CM beschikbaar voor Europa, of hebben we de pech dat die slechts aan de VS geleverd zijn...
Het stomme is, dat in de VS eigenlijk al een aantal jaren CRT HDTV's verkrijgbaar zijn voor minder dan $1000,- Die dingen zijn alleen loodzwaar en zullen in Europa het waarschijnlijk nooit beschikbaar zijn.
pi_32492830
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 19:54 schreef P-Style het volgende:

[..]

Het stomme is, dat in de VS eigenlijk al een aantal jaren CRT HDTV's verkrijgbaar zijn voor minder dan $1000,- Die dingen zijn alleen loodzwaar en zullen in Europa het waarschijnlijk nooit beschikbaar zijn.
ik ben ook al maanden aan t hopen dat die dingen hier heen komen, op sonystyle staat er een voor 999 meen ik (82 cm) heel erg mooi spul, maar niet hier in nederland te krijgen dus, maargoed hdtv is ook nog niet echt op gang hier, dus misschien later, en anders krijgen we vast van die nieuwe SED schermen of hoe dat ook heet, t voordeel van een plat scherm, met het contrast en de response van een crt en een beeldscherpte van tft.
(response tijd in o,00000nix zo'n beetje, en aangezien iedere pixel zijn eigen electronenkanon heeft heb je ook geen vernieuwingsfrequentie, en is dus alleen het aantal fps de beperkende factor.

damn wat wil ik graag zo'n nieuw scherm!
Can't fix it? Fuck it!
Go in slow, come out fast. Go in fast, come out dead!
pi_32497502
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 22:29 schreef MrSkyline het volgende:
...en anders krijgen we vast van die nieuwe SED schermen of hoe dat ook heet, t voordeel van een plat scherm, met het contrast en de response van een crt en een beeldscherpte van tft.
(response tijd in o,00000nix zo'n beetje, en aangezien iedere pixel zijn eigen electronenkanon heeft heb je ook geen vernieuwingsfrequentie, en is dus alleen het aantal fps de beperkende factor.

damn wat wil ik graag zo'n nieuw scherm!
SED is inderdaad de ideale beeldschermtechniek. Heeft nagenoeg alleen maar voordelen. Enige nadelen die ik me kan bedenken zijn:
  • Dat ze nog niet beschikbaar zijn...
  • Het is een nieuwe techniek, dus bij de introductie zullen die dingen waarschijnlijk erg duur zijn
  • Het voordeel van de fixed pixels is tegelijk een nadeel als je nogal eens van resolutie wisselt tussen 720p, 1080p en PAL bijv. (lcd's en plasma's hebben hier natuurlijk ook last van).

Nee, het ideale HD scherm is een SED-scherm met een resolutie van 3840x2160. Waarom zo'n achterlijk hoge resolutie als er toch geen bronnen zijn die er gebruik van maken? Omdat deze resolutie precies 4x 1920x1080 is en 9x 1280x720. Dus als je er een 1080p signaal naartoe stuurt, dan gebruikt 'ie gewoon blokjes van 2x2 pixels om 1 pixel van de bron weer te geven. En als je er een 720p signaal naartoe stuurt dan gebruikt 'ie blokjes van precies 3x3 pixels om 1 pixel van de bron weer te geven. (ook handig voor 8Megapixel fotocamara's!) Dus geen last meer van interpolatie, wat nooit ècht mooie resultaten geeft en waar bijna alle HD-ready tv's die hier verkrijgbaar zijn last van hebben met èlk ingangssignaal (vanwege hun resolutie van 1366x768).

Overigens bestáát er al een scherm met deze resolutie!
  • pi_32498076
    OLED is overigens eveneens een interessante techniek P-Style, heerlijk energiezuinig . Daarnaast nagenoeg geen ghosting, scherpe kleuren, in de toekomst goedkoop om te maken (goedkoper dan bijv. SED) etc.
    pi_32498246
    quote:
    Op woensdag 23 november 2005 02:00 schreef Retuobak het volgende:
    OLED is overigens eveneens een interessante techniek P-Style, heerlijk energiezuinig . Daarnaast nagenoeg geen ghosting, scherpe kleuren, in de toekomst goedkoop om te maken (goedkoper dan bijv. SED) etc.
    Zeker waar. Het probleem bij OLED schijnt echter nog altijd de levensduur te zijn. Zeker bij de blauwe OLED's die in de schermen verwerkt zijn, waarvan de lichtopbrengst nog altijd vrij snel afnemt bij veelvuldig gebruik. Hoe dan ook, als de deze techniek weten te perfectioneren (wat me zéker mogelijk lijkt), dan is OLED inderdaad haast net zo interessant als SED. En als het goedkoper wordt dan SED helemaal natuurlijk!
    pi_32501769
    dank voor de extra uitleg

aanvullend: het schijnt dat de productiekosten gelijk liggen aan lcd, dus zou de prijs niet heel veel hoger moeten zijn.
    mijn eigen schatting voor een scherm met die waanzinnige resolutie zou een eurotje of 10.000 zijn bij introductie, maar een normaal hd scherm zal niet veel schelen tov een hd lcd tv in het begin natuurlijk wel iets, maar na een half jaar denk ik niet.
    toshiba had overigens aangekondigd eind dit jaar te starten met de productie van SED schermen.
    Can't fix it? Fuck it!
    pi_32501822
    quote:
    Op woensdag 23 november 2005 02:27 schreef P-Style het volgende:

[..]

Zeker waar. Het probleem bij OLED schijnt echter nog altijd de levensduur te zijn. Zeker bij de blauwe OLED's die in de schermen verwerkt zijn, waarvan de lichtopbrengst nog altijd vrij snel afnemt bij veelvuldig gebruik. Hoe dan ook, als de deze techniek weten te perfectioneren (wat me zéker mogelijk lijkt), dan is OLED inderdaad haast net zo interessant als SED. En als het goedkoper wordt dan SED helemaal natuurlijk!
    Er zijn helaas idd nog wat problemen mee, maar als bedrijven als Samsung zeggen het volste vertrouwen er in te hebben dan geloof ik wel dat het uiteindelijk goed komt. Kan iig niet wachten tot er schermen mee worden gemaakt, met name voor laptops enorm handig, grote schermen die nauwelijks stroom kosten vergeleken met nu.
    pi_32501917
    quote:
    Op woensdag 23 november 2005 10:33 schreef MrSkyline het volgende:
    toshiba had overigens aangekondigd eind dit jaar te starten met de productie van SED schermen.
    Klopt, maar dat hebben ze enigszins uitgesteld. Wat ik ook een beetje jammer vind van SED is dat er nog maar twee merken erin aan het investeren zijn. Toshiba en Canon. Als alle grote consumentenmerken nou SED's gaan produceren, dan is deze techniek een stuk toekomstzekerder en onderlinge concurrentie is altijd goed voor de consument! Misschien komt het later nog, maar het lijkt erop dat de meeste andere merken nog vooral aan het investeren zijn in verbeterde LCD-technieken.
    pi_32501944
    je krijgt nu een HD-ready TV gratis bij een mobiele telefoon.........
    pi_32501955
    Tja, het kost weinig, en je kunt veel zeggen maar Overdrive MVA/PVA panelen hebben ook maar weinig nadelen op de kosten na imho. Goede responstijd, mooie kleuren, scherp beeld etc.
      woensdag 23 november 2005 @ 12:09:13 #150
    12888 Skull-splitter
    pi_32503927
    quote:
    Op woensdag 23 november 2005 10:41 schreef SocialDisorder het volgende:
    bron?
    pi_32504158
    quote:
    Op woensdag 23 november 2005 12:09 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

bron?
    het Media Markt krantje, verkrijgbaar bij de betere mediamarkt.
    pi_32504182
    Bij welke aanbieder? Mijn abonnement loopt namelijk toch af
    pi_32504502
    quote:
    Op woensdag 23 november 2005 10:41 schreef SocialDisorder het volgende:
    Ja. Een 19'', in 4:3 formaat. Kan je net zo goed voor 20 euro even een VGA kabeltje voor de Xbox360 kopen, en dan gewoon je pc monitor aansluiten.
    pi_32504581
    idd, goedkoop abbo nemen, en dan ff doosparen voor een "goed" scherm
    Can't fix it? Fuck it!
    pi_32505350
    quote:
    Op woensdag 23 november 2005 12:36 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Ja. Een 19'', in 4:3 formaat. Kan je net zo goed voor 20 euro even een VGA kabeltje voor de Xbox360 kopen, en dan gewoon je pc monitor aansluiten.
    Oh, dan schiet het niet op.
      woensdag 23 november 2005 @ 13:27:18 #156
    12888 Skull-splitter
    pi_32505753
    quote:
    Op woensdag 23 november 2005 12:36 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Dat bedoel ik...
    pi_32507163
    Een 19" 4:3 LCD tv'tje is natuurlijk geen HD-Ready tv.
    pi_32507406

Tzal wel bagger kwaliteit zijn, maar toch......
    pi_32507604
    quote:
    Op woensdag 23 november 2005 14:26 schreef SocialDisorder het volgende:
    [afbeelding]

Tzal wel bagger kwaliteit zijn, maar toch......
    Die achterlijke winkeliers maken weer misbruik van de term HDTV.

Aan de andere kant is dit tv'tje misschien wel goed in staat om de resolutie van 1280x720 native weer te geven! Maar dan natuurlijk wel met zwarte balken onder en boven.
    pi_32507700
    8ms responstijd, voor die prijs? Ik ruik een TN paneel
    pi_32509085
    Ik ben benieuwd wat de DLP techniek gaat doen.

Samsung heeft al een aantal "true" HDTV modellen op de plank:

http://www.samsung.com/Products/TV/DLPTV/HLR6768WXXAA.asp
    pi_32509162
    quote:
    Op woensdag 23 november 2005 15:26 schreef BrickTop het volgende:
    Ik ben benieuwd wat de DLP techniek gaat doen.

Samsung heeft al een aantal "true" HDTV modellen op de plank:

http://www.samsung.com/Products/TV/DLPTV/HLR6768WXXAA.asp
    Hmmm... ik heb het niet zo op projectie tv's. Veel te groot, te lomp, te zwaar, te duur en niet eens zulk héél mooi beeld.
      woensdag 23 november 2005 @ 15:31:04 #163
    21410 Fliepke
    Serieuze waarheid
    pi_32509196
    quote:
    Op woensdag 23 november 2005 15:29 schreef P-Style het volgende:

[..]

Hmmm... ik heb het niet zo op projectie tv's. Veel te groot, te lomp, te zwaar, te duur en niet eens zulk héél mooi beeld.
    Dan heb je dus duidelijk niet die nieuwe dlp generatie gezien.
      woensdag 23 november 2005 @ 15:31:59 #164
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_32509221
    quote:
    Op woensdag 23 november 2005 15:29 schreef P-Style het volgende:

[..]

De BCC in Enschede heeft een DLP HD projectie TV van anderhalve meter te koop voor 2500 euro. Als je ziet hoe die HD previews eruit zien.... Ongelofelijk.
    Gamertag: BMHLive
    PSN: BMHLive
    pi_32509223
    quote:
    Op woensdag 23 november 2005 15:31 schreef Fliepke het volgende:
    Dan heb je dus duidelijk niet die nieuwe dlp generatie gezien.
    Klopt! Maar ze zijn nog steeds groot, lomp, zwaar en duur.
      woensdag 23 november 2005 @ 15:33:31 #166
    21410 Fliepke
    Serieuze waarheid
    pi_32509263
    quote:
    Op woensdag 23 november 2005 15:32 schreef P-Style het volgende:

[..]

Klopt! Maar ze zijn nog steeds groot, lomp, zwaar en duur.
    Ze zijn vele malen goedkoper dan vergelijkbare plasma/lcd krengen, ongeveer zwaar en the bigger the better!
    Diep zijn ze niet meer. Misschien een paar centimeter meer dan een lcd/plasma

-edit- hmm al is die samsung wel vrij diep.
    pi_32509409
    Achja... Ik wacht wel op SED en/of OLED... òf LCD's met LED-backlighting! In ieder geval wacht ik wel tot 1080p schermen een beetje betaalbaar zijn.
      woensdag 23 november 2005 @ 15:41:06 #168
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_32509478
    1 ding weet ik iig zeker: Ik koop nog lang geen HD-LCD tv. Die dingen kunnen niet fatsoenlijk bewegende beelden weergeven. Hopelijk lukt Philips het om de ghosting problemen van LCD tv's te verhelpen.
      woensdag 23 november 2005 @ 15:41:54 #169
    21410 Fliepke
    Serieuze waarheid
    pi_32509499
    quote:
    Op woensdag 23 november 2005 15:41 schreef BMH het volgende:
    1 ding weet ik iig zeker: Ik koop nog lang geen HD-LCD tv. Die dingen kunnen niet fatsoenlijk bewegende beelden weergeven. Hopelijk lukt Philips het om de ghosting problemen van LCD tv's te verhelpen.
    LCD's zuigen nu eenmaal eigenlijk
      woensdag 23 november 2005 @ 16:15:14 #170
    529 twi
    Het lichtje is uit...
    pi_32510497
    Zijn er nou eigenlijk ook hele kleine LCD TV's met de hoogste (1080) HDTV ondersteuning? Ik heb bijvoorbeeld een laptop van 15.4" widescreen (1920x1200) en die maat - of een klein maatje groter - lijkt me persoonlijk eigenlijk uitstekend om op te gamen op m'n eigen kamer.

Dan kan ik natuurlijk wel een PC-TFT kopen, maar dan heb ik er geen TV meer op
    pi_32510656
    quote:
    Op woensdag 23 november 2005 16:15 schreef twi het volgende:
    Zijn er nou eigenlijk ook hele kleine LCD TV's met de hoogste (1080) HDTV ondersteuning? Ik heb bijvoorbeeld een laptop van 15.4" widescreen (1920x1200) en die maat - of een klein maatje groter - lijkt me persoonlijk eigenlijk uitstekend om op te gamen op m'n eigen kamer.

Dan kan ik natuurlijk wel een PC-TFT kopen, maar dan heb ik er geen TV meer op
    Klik
    Dell heeft wel iets. De resolutie gaat tot 1080i, dus dat is niet de hoogste maar wel hoog.
      woensdag 23 november 2005 @ 16:25:08 #172
    529 twi
    Het lichtje is uit...
    pi_32510770
    Dat past dus helaas al niet, aangezien de maximale hoogte daarvan 768 is.

//edit: Of zeg ik nu iets heel doms?
      woensdag 23 november 2005 @ 16:30:36 #173
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_32510918
    quote:
    Op woensdag 23 november 2005 16:25 schreef twi het volgende:
    Dat past dus helaas al niet, aangezien de maximale hoogte daarvan 768 is.

//edit: Of zeg ik nu iets heel doms?
    die is idd geen 1900x1080
    pi_32510964
    quote:
    Op woensdag 23 november 2005 16:20 schreef H.Flick het volgende:

[..]

Klik
    Dell heeft wel iets. De resolutie gaat tot 1080i, dus dat is niet de hoogste maar wel hoog.
    das geen HDTV toch? Zie in elk geval nergens in de specs een HDMI ingang staan, vrij essentieel onderdeel van een HDTV dacht ik....
      woensdag 23 november 2005 @ 16:34:03 #175
    529 twi
    Het lichtje is uit...
    pi_32511025
    Precies, en als ik een HDTV koop wil ik er wel eentje waar op z'n minst een HDMI aansluiting op zit (niet dat dat voor de X360 nou noodzakelijk is, maar wie weet komt er ooit nog eens een PS3 hoewel ik er niet op reken) en natuurlijk minimaal echt native 1080i (en wellicht p) wordt ondersteund. En dat hoeft dan echt niet een ding van een meter diagonaal te zijn, een halve meter is al prima.
    pi_32511045
    quote:
    Op woensdag 23 november 2005 16:31 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

das geen HDTV toch? Zie in elk geval nergens in de specs een HDMI ingang staan, vrij essentieel onderdeel van een HDTV dacht ik....
    Klopt... ik zit niet op te letten.
      woensdag 23 november 2005 @ 16:41:12 #177
    529 twi
    Het lichtje is uit...
    pi_32511228
    Maar ik moet natuurlijk wel zeggen dat DELL voor die prijs een paar prachtige LCD TV's aan kan bieden. Ze hebben dan allen geen native 1080i support, en geen HDMI, maar schijnen op de een of andere manier dus wel 1080i te ondersteunen. En voor zulke prijzen is het natuurlijk op dit moment (nu de markt dus blijkbaar nog lang niet is verzadigd) een prima alternatief voor de niet-purist
    pi_32511388
    De grotere modellen hebben wel HDMI support trouwens. Maar dan ben je wel minstens 1800 eypo krijgt.
    pi_32514943
    Het is misschien een beetje offtopic, maar dit ding wordt zoooooo vet :
    [Klik hier voor Panasonic HVX200]

Opnemen met 1080 24p. Uniek!
    pi_32527051
    quote:
    Op woensdag 23 november 2005 16:34 schreef twi het volgende:
    Precies, en als ik een HDTV koop wil ik er wel eentje waar op z'n minst een HDMI aansluiting op zit (niet dat dat voor de X360 nou noodzakelijk is, maar wie weet komt er ooit nog eens een PS3.
    Support een component kabel geen 1080p? PS3 ondersteund HDMI maar zal ook gewoon component ondersteunen.

[ Bericht 30% gewijzigd door Patvs op 24-11-2005 03:43:47 ]
    pi_32527434
    quote:
    Op woensdag 23 november 2005 16:41 schreef twi het volgende:
    Ze hebben dan allen geen native 1080i support, en geen HDMI, maar schijnen op de een of andere manier dus wel 1080i te ondersteunen.
    Het is heel simpel. Alle 1080i-signalen die ze binnenkrijgen scalen ze gewoon naar beneden.
    quote:
    Op woensdag 23 november 2005 18:53 schreef Kontiki het volgende:
    Opnemen met 1080 24p. Uniek!
    Voor een HD-camera is dat niet echt uniek. Want die kunnen dat namelijk allemaal! En er verschijnen steeds meer HD-camera's
    quote:
    Op donderdag 24 november 2005 02:03 schreef Patvs het volgende:
    Support een component kabel geen 1080p?
    Sowieso wel 24p en volgens mij ook 60p, maar veel tv's kunnen daar niet mee om. Anyhow... vergeet component! HDMI is wat je wilt.
    pi_32527969
    -Artikel: HDMI/DVI [digitaal] vs COMPONENT [analoog] ) Nederlandse vertaling van hetzelfde artikel

Er is geen duidelijke winnaar tussen HDMI en component.

[ Bericht 22% gewijzigd door Patvs op 24-11-2005 05:34:28 ]
    pi_32529281
    quote:
    Op donderdag 24 november 2005 03:45 schreef Patvs het volgende:
    -Artikel: HDMI/DVI [digitaal] vs COMPONENT [analoog] ) Nederlandse vertaling van hetzelfde artikel

Er is geen duidelijke winnaar tussen HDMI en component.
    Hmmm... waardeloos artikel. Punt is dat, op enkele CRT's na, àlle HD schermen fixed pixels hebben en het signaal digitaal bewerken. Alle HD-bronnen zijn ook digitaal, dus die onnodige digitaal naar analoog naar digitaal bewerking waar component zich aan schuldig maakt is nèrgens voor nodig. Dit levert namelijk altijd kwaliteitsverlies op. Terwijl het "kwaliteitsverlies" bij het scalen pas in de tv plaatsvind. Hoe dan ook het aanbieden van een digitale bron via een digitale interface heeft altijd de voorkeur!
    pi_32533009
    quote:
    Op donderdag 24 november 2005 02:48 schreef P-Style het volgende:
    Voor een HD-camera is dat niet echt uniek. Want die kunnen dat namelijk allemaal! En er verschijnen steeds meer HD-camera's
    1080 24progressive is in deze prijsklasse nog niet vertoond. De camera die hier het meeste bij in de buurt komt is de Panasonic Varicam. Kosten: 65.000 dollar

De andere HD camera's die nu op de markt zijn (en niet meer dan 20.000 euro kosten):
    - Alle Sony prosumer/consumenten HD-camera's: uitsluitend 1080i (deinterlacen naar 24/25 is mogelijk, maar dat is dus geen native 24/progressive)
    - JVC HD100: uitsluitend 720p (wel native 24 f/s mogelijk, geen pulldown)
    - Canon XL1: 1080i

Dus lijkt me redelijk uniek.
    Maar ik ga een beetje offtopic, zal er eens een topic over openen.
    pi_32534210
    quote:
    Op donderdag 24 november 2005 12:01 schreef Kontiki het volgende:
    Maar ik ga een beetje offtopic...
    Jij niet alleen! Dit begint steeds meer op een HDTV-only topic te lijken wat eigenlijk beter in GVH thuishoort dan in GAM!

HDTV in combinatie met consoles. Dáár gaat het om, dus laten we die consoles er weer een beetje bij betrekken. Eén ding weet ik wel en dat is, zodra ik een PS3 heb ik zeker niet te lang wacht met het aanschaffen van een HDTV! Ik ben nou eenmaal iemand die z'n apparaten ten volste wil benutten en voor de volgende grote grafische sprong in de consolewereld heb je gewoon een HDTV nodig.

Ik wil wel een scherm dat 1080p kan onvangen en native kan weergeven! En... ik ben nu al aan het sparen! Het duurt toch nog even voordat de PS3 hier is, het duurt nog langer voordat de titels er zijn die de PS3-aanschaf waard maken, dus ik zie het gewoon als een totaalpakket. PS3 + HDTV + toptitel! Het kost wat... maar dan heb je ook wat! Op dit moment ben ik al bezig een fatsoenlijke surround-set samen te stellen, wat uiteraard ook een vereiste is bij de volgende generatie consoles!
    pi_32577880
    Ik had deze vraag in de xbox360 thread geplaatst maar werd hier naar door verwezen dus bij deze nogmaals.

Dinsdag een demopod van de xbox360 gezien bij Media Markt ziet er wel vet uit.

Nu vraag ik me af als je een HD-ready LCD tv koopt krijg je dan hetzelfde beeld als op die demopods?
    pi_32578485
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 20:30 schreef MrX1982 het volgende:
    Ik had deze vraag in de xbox360 thread geplaatst maar werd hier naar door verwezen dus bij deze nogmaals.

Dinsdag een demopod van de xbox360 gezien bij Media Markt ziet er wel vet uit.

Nu vraag ik me af als je een HD-ready LCD tv koopt krijg je dan hetzelfde beeld als op die demopods?
    Waarschijnlijk wel ja. Volgens mij hebben die demopods een LCD tv van samsung met een resolutie van 1366x768 erin zitten. Verreweg de meeste HD-ready LCD tv's die nu verkrijgbaar zijn hebben diezelfde resolutie. Met de juiste instellingen moet je een vergelijkbaar plaatje kunnen krijgen.
    pi_32578760
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 20:46 schreef P-Style het volgende:
    Waarschijnlijk wel ja. Volgens mij hebben die demopods een LCD tv van samsung met een resolutie van 1366x768 erin zitten. Verreweg de meeste HD-ready LCD tv's die nu verkrijgbaar zijn hebben diezelfde resolutie. Met de juiste instellingen moet je een vergelijkbaar plaatje kunnen krijgen.
    Het zijn inderdaad samsung LCD tv's in die demopods.

Zo zien ze eruit:

Mooie lcd tv's en nog best betaalbaar.
    pi_32578948
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 20:54 schreef MrX1982 het volgende:
    Het zijn inderdaad samsung LCD tv's in die demopods.

Zo zien ze eruit:
    [afbeelding]

Mooie lcd tv's en nog best betaalbaar.
    Ja, Samsung maakt keurige lcd-tv'tjes. Nu nog eentje met een native resolutie van 1920x1080...
    pi_32579423
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 21:00 schreef P-Style het volgende:
    Ja, Samsung maakt keurige lcd-tv'tjes. Nu nog eentje met een native resolutie van 1920x1080...
    Ja 1080p

Maar dat zal wel vrij prijzig worden, De meeste Samsung lcd tv's kunnen wel de 720p hd versie aan. Toch al een aanmerkelijke vooruitgang tov de reguliere tv's.
    pi_32579617
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 21:16 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ja 1080p

Maar dat zal wel vrij prijzig worden, De meeste Samsung lcd tv's kunnen wel de 720p hd versie aan. Toch al een aanmerkelijke vooruitgang tov de reguliere tv's.
    720p ziet er al zo lekker uit.
    Ik vraag me echt af hoe 1080p er wel niet uit moet zien.
    If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
    http://www.myspace.com/trakston
      vrijdag 25 november 2005 @ 21:24:15 #192
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_32579652
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 21:23 schreef peristilius het volgende:

[..]

Mooier.

pi_32579757
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 21:23 schreef peristilius het volgende:
    Op de site van apple kan je movietrailers in 1080p bekijken.
    Mijn PC trekt dat niet maar beeld moet verdomde geil zijn.
    pi_32580027
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 21:27 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Op de site van apple kan je movietrailers in 1080p bekijken.
    Mijn PC trekt dat niet maar beeld moet verdomde geil zijn.
    Same here.
    If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
      vrijdag 25 november 2005 @ 21:41:26 #195
    529 twi
    Het lichtje is uit...
    pi_32580105
    Maar een 1080p native van rond de 19" gaat er dus niet echt in zitten voorlopig? Het zijn allemaal van die grote patserbakken namelijk
    pi_32580294
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 21:41 schreef twi het volgende:
    Maar een 1080p native van rond de 19" gaat er dus niet echt in zitten voorlopig? Het zijn allemaal van die grote patserbakken namelijk
    Ik denk dat die hoge resolutie pas echt nodig is bij zulke gigantische TV's.
    720p ziet er op een aardig formaat al heerlijk uit, bij een kleine TV zou je het verschil tussen 720p en 1080p denk ik niet eens zo duidelijk zien.
    pi_32581668
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 21:41 schreef twi het volgende:
    Ben bang van niet! Grote tv's zijn de trend tegenwoordig en ze worden steeds groter. Geen idee waarom, want kleinere schermen met hogere resoluties zijn prima mogelijk. Een tv van 32" vind ik bijvoorbeeld al groot genoeg en het hoeft echt niet groter hoor. De 1920x1080 panelen zijn alleen nog niet in massaproductie zoals de 1366x768 panelen (van alle formaten) op dit moment zijn. Gelukkig zijn 1080p tv's de volgende trend. Hopelijk ook in wat kleiner (en dus betaalbaarder) formaat!
      vrijdag 25 november 2005 @ 22:46:16 #198
    21410 Fliepke
    Serieuze waarheid
    pi_32581888
    Met mijn volgende tv wil ik echt niet onder de 45 inch gaan zitten hoor .
    Kleine kuttv's
    pi_32582080
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 22:46 schreef Fliepke het volgende:
    Met mijn volgende tv wil ik echt niet onder de 45 inch gaan zitten hoor .
    Kleine kuttv's
    Nou ja... 40" is eigenlijk ook wel een mooi formaat! Ik heb nu een 24" breedbeeldje maar daar zit ik dan ook maar 1,5 tot 2 meter vanaf. Een nieuwe tv mag iets groter, maar hoeft niet eens zo héél veel groter te zijn. Voordeel van LCD tv's is, dat de opgegeven diagonaal in inches beter overeenkomt met het werkelijk zichtbare gebied, in tegenstelling tot crt's waarbij het zichtbare gedeelte doorgaans een stuk kleiner is dan het opgegeven aantal inches.
    pi_32582395
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 22:53 schreef P-Style het volgende:

[..]

Nou ja... 40" is eigenlijk ook wel een mooi formaat! Ik heb nu een 24" breedbeeldje maar daar zit ik dan ook maar 1,5 tot 2 meter vanaf. Een nieuwe tv mag iets groter, maar hoeft niet eens zo héél veel groter te zijn. Voordeel van LCD tv's is, dat de opgegeven diagonaal in inches beter overeenkomt met het werkelijk zichtbare gebied, in tegenstelling tot crt's waarbij het zichtbare gedeelte doorgaans een stuk kleiner is dan het opgegeven aantal inches.
    Ach dat zichtbare gedeelte is meestal 1 inch minder ofzo, zo verschrikkelijk is dat niet. Mijn huidige tv is 28", maar een 40+" tv lijkt me toch wel erg bruut.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')