Als zelfverminking een ideetje van Wilders is, laat dan zeker maar zittenquote:Op woensdag 16 november 2005 10:53 schreef McCarthy het volgende:
wilders klinkt mij nog steeds goed: hij had het over belastingverlaging en snijden in eigen vlees.
Weet ik, maar het was een leuk inkoppertjequote:Op woensdag 16 november 2005 11:02 schreef McCarthy het volgende:
de overheid moet drastisch kleiner Vhiper, dat bedoelde hij
inderdaad, dat is heel apart, zowat alles en iedereen wordt weggeautomatiseerd in het bedrijfsleven, alleen de overheid blijft maar groeien en groeien qua manshaft.quote:Op woensdag 16 november 2005 11:02 schreef McCarthy het volgende:
Ik denk dat het überhaupt bij elke partij zo is. Er moet gewoon een charismatisch figuur zijn die de hele kar trekt - maar vaak is die moeilijk te vinden en als die gevonden is dan zit die vaak niet helemaal op dezelfde politieke lijn. Kijk naar Balkenende, Zalm, Bos, dan steken Halsema, Marijnesen en Rouvoet. er beter vanaf. Ditrich is een apart verhaal - maar dat is sowieso dat hele D66, want dat is een protespartij waarvan de voortrekkers eigenlijk geen protestpartij willen maar een links-liberale volkspartij.quote:Op woensdag 16 november 2005 11:49 schreef pberends het volgende:
Meest hilarische was nog wel dat Palestina-platform van PvdA Rotterdam. PvdA Rotterdam goes international.
Er zit gewoon een onzettend verschil in Wouter Bos en de PvdA.
Goed ideequote:Op woensdag 16 november 2005 11:02 schreef McCarthy het volgende:
je weet iig hoe ik het wilquote:Op woensdag 16 november 2005 17:37 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Goed idee, heeft hij er ook bijverteld hoe ?
Geen rare vragen stellen, je weet toch zolangzamerhand wel dat Wilders alleen in 'punten' doet.quote:Op woensdag 16 november 2005 17:37 schreef LangeTabbetje het volgende:
Lijkt mij ook een goede zaak als er intern gediscussierd wordt in een partij, alleen partijen als de Ba'ath of de Koreaanse Arbeiders Partij zijn het altijd met elkaar eens.quote:Op woensdag 16 november 2005 19:49 schreef Notoire_Gek het volgende:
Bij elke grote partij is er verdeeldheid, ze slaan elkaar nog net niet de hersens in
Gewoon de helft ontslaanquote:Op woensdag 16 november 2005 17:37 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
of we krijgen een twee partijen stelsel.quote:Op donderdag 17 november 2005 01:15 schreef Pracissor het volgende:
Het is interessant te zien dat de kloof tussen de linker en rechter vleugel in de toekomst steeds groter wordt. Wie weet scheid een deel zich af en sluit zich aan bij de SP of GL en een ander deel gaat een verbond aan met D66 of een opzichzelf staande partij.
hey zoalshetis, ben weer terugquote:Op donderdag 17 november 2005 01:16 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
of we krijgen een twee partijen stelsel.
Dat zie ik er nog niet echt van komen (hoop er ook niet op). Maar een herschikking zit er wel aan te komen. de VVD laat haar linkervleugel geheel ongedekt dus daar ligt wel ruimte voor de PvdA.quote:Op donderdag 17 november 2005 01:16 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
of we krijgen een twee partijen stelsel.
hey gozer, wb.quote:Op donderdag 17 november 2005 01:16 schreef Pracissor het volgende:
[..]
hey zoalshetis, ben weer terug
opzich zou dat geen negatieve ontwikkeling te hoeven zijn, een progressief en conservatief blok die beide rekening moet houden met haar linker en rechtervleugel.
het rekening houden aan de linker en rechter vleugel binnen de regering kan juist voor die nuances zorgen.quote:Op donderdag 17 november 2005 01:18 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hey gozer, wb.
het lijkt mij ook geen slechte zaak alleen ben ik wel iemand die erg van nuances houdt.
Die raak je dan wel kwijt inderdaad. Het effect is een erg zwallkend beleid. Dat kan een frisse kijk op de zaken gevenmaar het heeft ook nadelen.quote:Op donderdag 17 november 2005 01:18 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hey gozer, wb.
het lijkt mij ook geen slechte zaak alleen ben ik wel iemand die erg van nuances houdt.
zo kan je het idd zien. alhoewel ik het bijvoorbeeld in de usa niet echt gunstig vind. er is te makkelijk inmenging van bijvoorbeeld bedrijven die nou niet het beste voor hebben met een land, politiek gezien dan.quote:Op donderdag 17 november 2005 01:20 schreef Pracissor het volgende:
[..]
het rekening houden aan de linker en rechter vleugel binnen de regering kan juist voor die nuances zorgen.
Heeft dat te maken met het twee partijen stelsel?quote:Op donderdag 17 november 2005 01:21 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zo kan je het idd zien. alhoewel ik het bijvoorbeeld in de usa niet echt gunstig vind. er is te makkelijk inmenging van bijvoorbeeld bedrijven die nou niet het beste voor hebben met een land, politiek gezien dan.
als het gebeurt is het wel sneller een fiasco.quote:Op donderdag 17 november 2005 01:22 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Heeft dat te maken met het twee partijen stelsel?
Hmm...in de trant van New Labour? Ik weet niet of ik daar nu zo'n voorstander van zou zijn, ligt eraan hoe ver men naar 'rechts' wil schuiven en op wat welke thema's.quote:Op donderdag 17 november 2005 01:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat zie ik er nog niet echt van komen (hoop er ook niet op). Maar een herschikking zit er wel aan te komen. de VVD laat haar linkervleugel geheel ongedekt dus daar ligt wel ruimte voor de PvdA.
Ik denk het wel, zie ook de nogal innige relaties in de UK en Duitsland tussen politiek en zakenleven wat niet zelden op de rand (of over de rand) van corruptie balanceert. Al die landen hebben maar 2-3 echt effectieve partijen aan de macht gehad over de jaren.quote:Op donderdag 17 november 2005 01:22 schreef Pracissor het volgende:
Heeft dat te maken met het twee partijen stelsel?
Men zou het kunnen beperken door strenge wetgeving, al hoewel dit natuurlijk nooit volledige controle biedt. Het is dan een kwestie van het afwegen van de voor en nadelen, opzich hang ik dan toch ook meer naar het pluriforme nederlandse partijen stelsel.quote:Op donderdag 17 november 2005 01:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk het wel, zie ook de nogal innige relaties in de UK en Duitsland tussen politiek en zakenleven wat niet zelden op de rand (of over de rand) van corruptie balanceert. Al die landen hebben maar 2-3 echt effectieve partijen aan de macht gehad over de jaren.
Al die landen hebben strenge wetgeving maar dan kom je altijd uit op "Qui custodiet custodes". Af en toe struikelt er een politicus maar dat wordt altijd als een incident afgedaan, logisch want het is in niemands belang om echt alles op te rakelen.quote:Op donderdag 17 november 2005 01:29 schreef Pracissor het volgende:
Men zou het kunnen beperken door strenge wetgeving, al hoewel dit natuurlijk nooit volledige controle biedt. Het is dan een kwestie van het afwegen van de voor en nadelen, opzich hang ik dan toch ook meer naar het pluriforme nederlandse partijen stelsel.
Je doelt op gewoon ontslaan, de WW in flikkeren en vervolgens de bijstand in, waardoor de overheid nog steeds voor hun "salarissen" opdraait en je dus weinig bent opgeschoten?quote:
Mee eens maar het zou wel een vrij reeele ontwikkeling kunnen zijn.quote:Op donderdag 17 november 2005 01:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hmm...in de trant van New Labour? Ik weet niet of ik daar nu zo'n voorstander van zou zijn, ligt eraan hoe ver men naar 'rechts' wil schuiven en op wat welke thema's.
Mij ook.quote:Een afsplitsing van de PvdA lijkt mij erg onwaarschijnlijk, ontevreden PvdA'ers hebben al de keus uit zo'n 15 politieke partijen of zo inmiddels, zitten we nu echt op NOG een politieke partij te wachten in Nederland?
Ja johquote:Op donderdag 17 november 2005 10:34 schreef Originele_Naam het volgende:
PvdA ownt alsnog
Met het huidige kiesstelsel is een tweepartijenstelsel eigenlijk onmogelijk. In een districtenstelsel zoals in bv de VS of het VK is een afsplitsing dodelijk, in Nederland is dat geen probleem. Gevolg is dat in de VS en het VK twee hele brede partijen zijn ontstaan, met veel discussie binnen de partijen. In Nederland zit die discussie veel meer tussen de partijen.quote:Op donderdag 17 november 2005 01:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat zie ik er nog niet echt van komen (hoop er ook niet op).
Twijfelachtig. Bos zit binnen de PvdA al behoorlijk in de rechtervleugel. Nog verder naar rechts, en de PvdA-linkervleugel valt weg. De PvdA heeft nu al moeite genoeg om die er bij te houden, kijk maar naar de opkomst van de SP.quote:Maar een herschikking zit er wel aan te komen. de VVD laat haar linkervleugel geheel ongedekt dus daar ligt wel ruimte voor de PvdA.
je kent mijn posthistory toch wel een beetje?quote:Op zaterdag 19 november 2005 09:00 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dat was de vraag niet dombo, de vraag was HOE ?
Dat is tenminste een gemeenteraad waar kritische vragen worden gesteld. Hier (Tubbergen) bestaat de oppositie uit 1 PvdA-man. En die kletst ook rustig met de andere 18 raadsleden mee. Het belangrijkste punt in de laatste raadsvergadering was een trap in het gemeentehuis die 's avonds niet verlicht is, terwijl er dan wel raadsvergaderingen zijn. Er zijn dus een aantal raadsleden (bijna) naar beneden gekukeld. Dus wilden ze nu een lampje bij de trap.quote:Op zaterdag 26 november 2005 01:03 schreef Tup het volgende:
PvdA burgemeester tijdens raadsvergadering letterlijk: "Dergelijke kritische vragen stellen wij (college) niet op prijs". Tja, dat zijn PvdA regenten.
romantischquote:Op zaterdag 26 november 2005 01:08 schreef freako het volgende:
Hier (Tubbergen) bestaat de oppositie uit 1 PvdA-man. En die kletst ook rustig met de andere 18 raadsleden mee. Het belangrijkste punt in de laatste raadsvergadering was een trap in het gemeentehuis die 's avonds niet verlicht is, terwijl er dan wel raadsvergaderingen zijn. Er zijn dus een aantal raadsleden (bijna) naar beneden gekukeld. Dus wilden ze nu een lampje bij de trap.
Ik mag toch hopen dat Geert WIlders niet aan de hand van jouw posthistory een beleid gaat uitstippelen.quote:Op zaterdag 26 november 2005 01:05 schreef McCarthy het volgende:
[..]
je kent mijn posthistory toch wel een beetje?
ik zou het een grote teleurtselling vinden al shet antwoord ontkennend was
dat was toch wel de bedoelingquote:Op zaterdag 26 november 2005 09:43 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat Geert WIlders niet aan de hand van jouw posthistory een beleid gaat uitstippelen.
Nou ja, ik wens je veel suk6, en Geert ook met zijn (imo) maximale 2 zeteltjes die hij gaat halen.quote:Op zaterdag 26 november 2005 13:40 schreef McCarthy het volgende:
[..]
dat was toch wel de bedoeling
Ik ga hem binnenkort eens wat ideeen mailen. Hoofdpunt is afschaffing van de ontwikkelignssamenwerking. Scharen we ons onder de USA en Swiss die hebben geweigerd 0.7% van het nationaal product over te maken naar dictators in afrika
Het budget afschaffen is heel iets anders als het overmaken naar een of ander dictator.. Ik ben er ook op tegen dat we die dictators financieren maar ik ben toch echt voor ontwikkelingshulp.quote:Op zaterdag 26 november 2005 13:40 schreef McCarthy het volgende:
[..]
dat was toch wel de bedoeling
Ik ga hem binnenkort eens wat ideeen mailen. Hoofdpunt is afschaffing van de ontwikkelignssamenwerking. Scharen we ons onder de USA en Swiss die hebben geweigerd 0.7% van het nationaal product over te maken naar dictators in afrika
gisteren stond hij in de peiling op 3 of 2 dacht ikquote:Op zaterdag 26 november 2005 14:34 schreef DaveHarris het volgende:
Wilders zal zeker veel meer dan 2 zetels krijgen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |