abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 november 2005 @ 10:12:19 #1
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_32307306
De PvdA is nog steeds tot op het bot verdeeld over de koers die ze moet varen. Dit blijkt uit het feit dat als Peter van Heemst negatieve uitspraken doet over sommige allochtonen, dat hij direct wordt teruggefloten door een ander deel van de partij, m.n. Bert Cremers.

Peter van Hemst blijkt trouwens al langer een wat strengere politiek t.a.v. allochtonen te willen voeren. Zo was hij ook voor een actiever spreidingsbeleid van kansarmen in de grote steden. Een groot deel van de PvdA reageerde hier angstvallig en terughoudend op.

Aan de ene kant zit er in de PvdA een club mensen zoals Bos en Van Heemst die strenger wil zijn in het allochtonenbeleid. Aan de andere kant is er nog een zeer grote oude garde die eigenlijk het liefst niet over dit probleem praat.

Voor de buitenwereld blijft het een vraagteken wat de partij nu echt wil, mede omdat de politiek leider Wouter Bos feitelijk zeer weinig van zich laat horen.
  woensdag 16 november 2005 @ 10:23:44 #2
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32307552
voor de zekerheid maar niet op die partij stemmen dus
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_32308146
Voor de zekerheid? Laten we ze alstublieft even niet terugkomen in de regering. Het gaat net wat beter, maar dat betekent nog niet dat de PvdA weer even groots uit moet pakken door voor Sinterklaas te gaan spelen. Met hun zogenaamde sociale beleid waarbij zij die het wel kunnen betalen een groter deel van de lasten dragen. Een goed principe, absoluut, maar eerst al zij die veel verdienen meer belasting laten betalen, en vervolgens nog eens een hoop financiele aangelegenheden gaan koppelen aan inkomen? Is dat niet dubbelop? En is het dan ook niet zo dat oversociaal weer ongeveer asociaal wordt?
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  woensdag 16 november 2005 @ 10:51:13 #4
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_32308301
Ach, voor welke politieke partij geldt dat nu niet? Die tweedeling tussen oude en nieuwe garde. Bij de PVDA komt deze nu wat scherper naar voren, maar binnen bv de VVD is ook lang niet alles koek en ei.
D66 idem, CDA wordt door Balkje in de kleinburgerlijke stijfgereformeerde koers gehouden (ook niet echt wenselijk lijkt me.
Nu ja, wat hebben we verder nog?
PRDV? WIlders?? L.P.F? ( ) Nee, liever niet, hoewel die PRDV mijns inziens een paar leuke punten heeft, maar ja, tot welk geouwehoer een nieuwe partij met politiek-onbekende nitwits kan leiden hebben we wel geleerd van die grappenmakers van de L.P.F.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
  woensdag 16 november 2005 @ 10:53:09 #5
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32308351
wilders klinkt mij nog steeds goed: hij had het over belastingverlaging en snijden in eigen vlees.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_32308619
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:53 schreef McCarthy het volgende:
wilders klinkt mij nog steeds goed: hij had het over belastingverlaging en snijden in eigen vlees.
Als zelfverminking een ideetje van Wilders is, laat dan zeker maar zitten
  woensdag 16 november 2005 @ 11:02:50 #7
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32308652
de overheid moet drastisch kleiner Vhiper, dat bedoelde hij
pi_32308878
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:02 schreef McCarthy het volgende:
Weet ik, maar het was een leuk inkoppertje

Verder ben ik het daar ook niet perse mee eens. Het moet efficienter, er moet meer rendement uit de overheid gehaald worden. Dat bereik je mijns inziens niet door ambtenaren van hun ambtenarenloontje te beroven en de, door de overheid gefinancierde WW in te flikkeren, waarna ze van de, door de overheid gefinancierde bijstand mogen gaan leven.
  woensdag 16 november 2005 @ 11:15:37 #9
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_32309015
Groen links (notabene) had laatst een leuk voorstelletje m.b.t. uitkeringen en werken als dat mogelijk is!
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_32309401
quote:
inderdaad, dat is heel apart, zowat alles en iedereen wordt weggeautomatiseerd in het bedrijfsleven, alleen de overheid blijft maar groeien en groeien qua manshaft.
Dat hele zakie wordt kunstmatig in leven gehouden.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_32310079
Meest hilarische was nog wel dat Palestina-platform van PvdA Rotterdam. PvdA Rotterdam goes international .

Er zit gewoon een onzettend verschil in Wouter Bos en de PvdA.
pi_32318229
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:49 schreef pberends het volgende:
Meest hilarische was nog wel dat Palestina-platform van PvdA Rotterdam. PvdA Rotterdam goes international .

Er zit gewoon een onzettend verschil in Wouter Bos en de PvdA.
Ik denk dat het überhaupt bij elke partij zo is. Er moet gewoon een charismatisch figuur zijn die de hele kar trekt - maar vaak is die moeilijk te vinden en als die gevonden is dan zit die vaak niet helemaal op dezelfde politieke lijn. Kijk naar Balkenende, Zalm, Bos, dan steken Halsema, Marijnesen en Rouvoet. er beter vanaf. Ditrich is een apart verhaal - maar dat is sowieso dat hele D66, want dat is een protespartij waarvan de voortrekkers eigenlijk geen protestpartij willen maar een links-liberale volkspartij.

Het lijkt me sowieso moeilijk om bij een brede volkspartij maar 1 duidelijke richtlijn te hebben. Een oude en nieuwe garde blijft altijd aanwezig en tegenstellingen tussen wat mensen uit dezelfde partij zeggen zullen ook altijd blijven.
pi_32319863
quote:
Goed idee , heeft hij er ook bijverteld hoe ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 16 november 2005 @ 19:29:43 #14
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32322824
quote:
Op woensdag 16 november 2005 17:37 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

je weet iig hoe ik het wil
pi_32322943
quote:

Geen rare vragen stellen, je weet toch zolangzamerhand wel dat Wilders alleen in 'punten' doet.
pi_32323334
Bij elke grote partij is er verdeeldheid, ze slaan elkaar nog net niet de hersens in
GIRO 800800
pi_32332768
quote:
Op woensdag 16 november 2005 19:49 schreef Notoire_Gek het volgende:
Bij elke grote partij is er verdeeldheid, ze slaan elkaar nog net niet de hersens in
Lijkt mij ook een goede zaak als er intern gediscussierd wordt in een partij, alleen partijen als de Ba'ath of de Koreaanse Arbeiders Partij zijn het altijd met elkaar eens.
pi_32332935
quote:

[..]

Gewoon de helft ontslaan .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 17 november 2005 @ 01:15:25 #19
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_32333100
Het is interessant te zien dat de kloof tussen de linker en rechter vleugel in de toekomst steeds groter wordt. Wie weet scheid een deel zich af en sluit zich aan bij de SP of GL en een ander deel gaat een verbond aan met D66 of een opzichzelf staande partij.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_32333120
quote:
Op donderdag 17 november 2005 01:15 schreef Pracissor het volgende:
Het is interessant te zien dat de kloof tussen de linker en rechter vleugel in de toekomst steeds groter wordt. Wie weet scheid een deel zich af en sluit zich aan bij de SP of GL en een ander deel gaat een verbond aan met D66 of een opzichzelf staande partij.
of we krijgen een twee partijen stelsel.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  donderdag 17 november 2005 @ 01:16:58 #21
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_32333134
quote:
Op donderdag 17 november 2005 01:16 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hey zoalshetis, ben weer terug

opzich zou dat geen negatieve ontwikkeling te hoeven zijn, een progressief en conservatief blok die beide rekening moet houden met haar linker en rechtervleugel.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
pi_32333154
quote:
Op donderdag 17 november 2005 01:16 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Dat zie ik er nog niet echt van komen (hoop er ook niet op). Maar een herschikking zit er wel aan te komen. de VVD laat haar linkervleugel geheel ongedekt dus daar ligt wel ruimte voor de PvdA.
pi_32333173
quote:
Op donderdag 17 november 2005 01:16 schreef Pracissor het volgende:

[..]

hey zoalshetis, ben weer terug

opzich zou dat geen negatieve ontwikkeling te hoeven zijn, een progressief en conservatief blok die beide rekening moet houden met haar linker en rechtervleugel.
hey gozer, wb.

het lijkt mij ook geen slechte zaak alleen ben ik wel iemand die erg van nuances houdt.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  donderdag 17 november 2005 @ 01:20:08 #24
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_32333201
quote:
Op donderdag 17 november 2005 01:18 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hey gozer, wb.

het lijkt mij ook geen slechte zaak alleen ben ik wel iemand die erg van nuances houdt.
het rekening houden aan de linker en rechter vleugel binnen de regering kan juist voor die nuances zorgen.
pi_32333205
quote:
Op donderdag 17 november 2005 01:18 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hey gozer, wb.

Die raak je dan wel kwijt inderdaad. Het effect is een erg zwallkend beleid. Dat kan een frisse kijk op de zaken gevenmaar het heeft ook nadelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')