Volgens mij ook niet....ze eten liever ginger biscuitsquote:Op dinsdag 15 november 2005 16:28 schreef Lucille het volgende:
Ze kennen geen speculaas in Engeland.
quote:Op dinsdag 15 november 2005 16:36 schreef Gladys het volgende:
speculaas is iets typisch nederlands,net zoals oliebollen(of zijn dat dan "oil balls"
)
Salt and vinegarquote:Op dinsdag 15 november 2005 16:31 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
Volgens mij ook niet....ze eten liever ginger biscuitsof salt & vinegar chips
![]()
uhh kruitnootjes bedoel je, ivm pepernotenquote:Op dinsdag 15 november 2005 16:45 schreef DynaMikeY het volgende:
Speculaas = Gingerbread
Pepernoten = Gingerbread nuts
Ginger bread = peperkoekquote:Op dinsdag 15 november 2005 16:45 schreef DynaMikeY het volgende:
Speculaas = Gingerbread
roast potatoes....hmmmquote:Op dinsdag 15 november 2005 16:59 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Enige wat lekker is in Engeland is Shepherd's Pie, Bangers & Mash, a pint of wifebeater and girls from Essex![]()
In beide zit gember inderdaad, maar daar houdt de vergelijking ook op.quote:Op woensdag 16 november 2005 16:09 schreef Razztwizzle het volgende:
Alles waar ginger inzit qua koekjes is véél scherper dan speculaas. Het komt er niet bij in de buurt vind ik, al lijkt het er qua uiterlijk wel op.
en het seizoen van de mince pies is ook weer 'upon us'quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:42 schreef kwakveense het volgende:
[..]
roast potatoes....hmmm
yorkshire pudding (een soort soes voor bij je vlees)...hmm
Wat dacht je van scones met Clotted Cream en jam.quote:Op dinsdag 15 november 2005 16:59 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Enige wat lekker is in Engeland is Shepherd's Pie, Bangers & Mash, a pint of wifebeater and girls from Essex![]()
Volgens mij niet.quote:Op donderdag 24 november 2005 15:25 schreef outcast_within het volgende:
specuzinvol is volgens mij een italiaans woord voor speculaas
Speculoos volgens Van Dale: de Waalse en Vlaamse uitspraak van speculaas.quote:Op woensdag 23 november 2005 20:04 schreef kwakveense het volgende:
Speculoos is volgens mij een frans woord voor speculaas...
En in Dublin (Dame Street) zijn ook frikadellen en kroketten uit de muur te trekkenquote:Op dinsdag 22 november 2005 16:19 schreef marsterretje het volgende:
Dit jaar in Dublin gezien:
De ijsjesketen "Australian" is volgens mij sowieso al Nederlands, maar in de grootste winkelstraat van Dublin was een Australian winkel, en deze had een nieuwe smaak in de aanieding:
"speculaas ice cream". Heb er maar een foto van gemaakt, het was in februari wat koud voor ijs.
Pepernoted = ginger short breadquote:Op dinsdag 15 november 2005 16:45 schreef DynaMikeY het volgende:
Speculaas = Gingerbread
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |