Ik ook maar daar denk ik nu liever niet meer aan terug , ik eet nu een paar weken gezond en matig en ik voel mer er eigenlijk heel lekker bij . dus dat wil ik volhoudenquote:Op dinsdag 22 november 2005 20:51 schreef Isabeau het volgende:
Ja, heb me regelmatig heel erg verrot gevoeld door mijn eigen vreetgedrag
ja erg herkenbaar ik heb ooit een halve mik (brood) uit de vriezer gehaald en ik had op heel die halve mik besmeert met 3 potjes leverpastei we hadden niks in huis en echt helemaal opgegeten terwijl ik smorgens met 1 snee en smiddags met 2 sneetjes wel genoeg heb.quote:Op dinsdag 22 november 2005 20:21 schreef N.icka het volgende:
Als ik een vreetbui heb eet ik werkelijk alles en heel erg veel , dus alle snoep dat ik in huis heb daarna plunder ik de vrieskist en ga bitterballen , kaassoufles ed maken. Of rustig een pond kaas en een stuk leverworst of als ik niks in huis heb eet ik dan 3 kwart brood met dik beleg , het moet in een korte tijd veel zijn, zoveel dat het bijna pijn in mn maag doet.
Je had het toch wel eerst ontdooid he?quote:Op dinsdag 22 november 2005 21:28 schreef Riann het volgende:
[..]
ja erg herkenbaar ik heb ooit een halve mik (brood) uit de vriezer gehaald en ik had op heel die halve mik besmeert met 3 potjes leverpastei we hadden niks in huis en echt helemaal opgegeten terwijl ik smorgens met 1 snee en smiddags met 2 sneetjes wel genoeg heb.
Je zit hier in een dieettopic hè, wij proberen juist om minder te eten en onze snackdrang onderquote:Op dinsdag 22 november 2005 21:49 schreef Mano het volgende:
....Ik probeer genoeg te eten en heb overdreven veel fruit en groente in huis voor als ik 's avonds snackdrang krijg.......
Voor mijn gevoel maak je het jezelf daar juist heel moeilijk mee. Als je immers altijd aan trek toegeeft,quote:Op dinsdag 22 november 2005 21:56 schreef Isabeau het volgende:
Och, ik heb met mezelf de afspraak dat ik onbeperkt groente en fruit mag eten hoor, Faat. Ik wil dàt snacken helemaal niet onder controle krijgen, maar juist aanmoedigen
Fruit en groente snacken is een goede keuze dat klopt. Maar het is niet handig om tijdens je dieetquote:Op dinsdag 22 november 2005 22:08 schreef Mano het volgende:
Ja precies, fruit en groente snacken is toch juist goed? Allemaal vitamientjes en andere gezonde stoffen.
Dat is eigenlijk wel de bedoelingquote:Op dinsdag 22 november 2005 22:39 schreef Isabeau het volgende:
Het is een illusie dat je moet leren het eten onder controle te krijgen, dat hou je niet vol namelijk.
Volgens mij hebben we daar allemaal in meer of mindere mate last van, maar tijdens het lijnenquote:Op dinsdag 22 november 2005 22:49 schreef Pandorah het volgende:
.....Het hoe en waarom is mij nu ook wat duidelijker: het hangt ook bij mij samen met mijn cyclus.....
Ik wist niet dat jij ook aan het lijnen wasquote:Op dinsdag 22 november 2005 22:57 schreef Mano het volgende:
Mja, het is maar net wat voor jou werkt inderdaad. Ik val nu een kilo per week af dus hoe ik het doe werkt voor mij. Plus ik heb nauwelijks honger en geen last van vreetbuien. En ik eet gezond.
Ik had een soort hele lange vreetbuien. Ik propte niet een pak koekjes in tien minuten naar binnen of zo. Ik at 9 zakken caramelpopcorn in een weekend, bijvoorbeeld. Of gewoon echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel chocolade en chocoladekoekjes op een dag. Het was bij mij nooit achter elkaar naar binnen proppen, het was echt langdurig achter elkaar blijven eten, allemaal dingen die ik het huis in smokkelde.quote:Op dinsdag 22 november 2005 16:29 schreef Riann het volgende:
Dankje Poohy
ik wil even op die vreetbuien terug komen. Wat zijn voor jullie dan vreetbuien.
Als ik een vreetbui heb kan ik goed 6 gevulde koeken op en een hele zak chips van 200 gram dat is voor een erge vreetbui ik weet niet wat het bij jullie is?
Volgens mij is melkchocolade veel vetter dan pure (of bittere) chocolade. Misschien gaat dat vette je wel tegenstaan. Pure chocolade is trouwens wel beter voor je, hoe puurder hoe beter.quote:Op woensdag 23 november 2005 09:32 schreef freecell het volgende:
Hmmm, een paar dagen geleden heb ik 's avonds voor mezelf voor het slapengaan nog even een blik knakworsten warm gemaakt en die uitgespreid over vier broodjes.
Gisteren even chocola gekocht, snapte niet zo goed waarom, kan meestal goed van de chocola afblijven en word altijd in het weekend ongesteld, dus dat kon het ook niet zijn.
Vanmorgen ongesteld.....
Raar lijf van mij....
Sinds ik aan het lijnen ben, valt me wel op dat ik niet meer van die hele lichte melkchocolade houd, maar van pure??? dat vond ik vroeger nooit lekker???
Bij deze alvast heel veel plezier gewenstquote:Op woensdag 23 november 2005 13:48 schreef freecell het volgende:
ik wil jullie nog één keer wijzen op de meeting van komende zaterdag:
Dieetclubmeeting deel VIII
dus
Helaas... ik ga al naar deze meet zaterdag, dus misschien een volgende keerquote:Op woensdag 23 november 2005 13:48 schreef freecell het volgende:
dus
Naar de sauna?quote:Op woensdag 23 november 2005 13:48 schreef freecell het volgende:
dus
Ja ik dacht al dat ik het goed las, maar ik was even in shockquote:Op woensdag 23 november 2005 14:08 schreef Isabeau het volgende:
Ja, Faat, naar de sauna........
Ik was erg graag meegegaan. Vooral omdat ik me nu een beetje schaam. Maar dat zal op z'n meet inderdaad wel anders zijn omdat het je lotgenoten zijn. En die elkaar begrijpen. Wanneer gaan we weer, dan ga ik graag meequote:Op woensdag 23 november 2005 14:11 schreef Isabeau het volgende:
Het is juist prettiger om met mede-lijners naar een sauna te gaan dan met een stel slanke dennen vriendinnen![]()
Ik lust geen optimel.. dan kan ik dus ook niet meequote:Op woensdag 23 november 2005 14:19 schreef Isabeau het volgende:
We gaan volgend jaar vast weer een keer. Ik heb nu 9 optimelzegeltjes
Ohw ja, week 47 is het nu, die zou ik doenquote:Op woensdag 23 november 2005 14:13 schreef ymme het volgende:
Oh wie gaat er over de lijstjes, ik wil er graag tussen staan![]()
Nou spannend is een understatement, ik krijg bij het idee alleen al hartkloppingenquote:Op woensdag 23 november 2005 15:43 schreef teigan het volgende:
Faat ik ga ook voor de eerste keer hoor, en ik vind het ook spannend, als klein propje lijk ik natuurlijk met grote afstand de dikste
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |