Het ging niet louter om filebestrijding volgens mij, zelfs niet in de eerste plaats.quote:Op maandag 3 april 2006 13:30 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Als uit onderzoek blijkt dat het alleen maar tot meer files leidt dan ben ik niet dramatisch bezig hoor slechts pragmatisch.
Of houd je graag dingen in stand die niet werken?
Wat strenger controleren? Op snelheid? In de file zal de snelheid ook niet erg hoog zijn lijkt me.quote:Op maandag 3 april 2006 13:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Daarom zal er ook extra voorlichting gegeven moeten worden en misschien wel strenger gecontroleerd moeten worden.
Ja het stokpaardje milieu werd er natuurlijk zo snel mogelijk bijgehaald. Als jij gelooft dat de overheid daadwerkelijk om het milieu geeft moet je het zelf weten. Ik vind je dan naïef.quote:Op maandag 3 april 2006 13:32 schreef SCH het volgende:
Het ging niet louter om filebestrijding volgens mij, zelfs niet in de eerste plaats.
Ja of aanpassen want bij de eerder genoemde A13 was deluchtkwaliteit wel verbeterd. Misschien gaat er nu wat foutquote:Op maandag 3 april 2006 13:27 schreef Jalu het volgende:
[..]
En wat als dan nog steeds hetzelfde beeld blijkt? Dan wel afschaffen die flauwekul?
[..]
Had het over een vergelijking ten opzichte van de standaard van 120...quote:Ach, zo dus. Als 80 km/h nog meer files blijkt te veroorzaken moeten we de maximumsnelheid nog maar lager maken, tot het moment dat een file niet meer aan die definitie voldoet omdat de maximumsnelheid nog maar 30 km/h is. Tja, het is een manier om je gelijk te halen...
[..]
Misschien maar ik wacht liever een officieel onderzoek van Rijkswaterstaat af. Waarbij niet alleen het aantal files wordt meegenomen maar ook de gemiddelde lengte, de doorstroming en de milieuvervuiling.quote:Met een averechts effect.
Zoals gezegd ik wacht liever een onderzoek af dat meer onderzoekt dan alleen het aantal files. ook lengte, oplossingssnelheid, doorstroming en milieubelasting.quote:Op maandag 3 april 2006 13:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoe kan je een regel beter implementeren als die regels al goed zijn ingevoerd? Wanneer ga je nou eens toegeven dat die 80 km regel niet werkt? De cijfers spreken voor zich, de praktijk spreekt voor zich en nu moeten we langer door blijven kutten omdat "het op den duur misschien wel gaat werken"?
Dat is inderdaad van belang. Dat jij daar geen ruk om geeft kan me niet zoveel schelen.quote:Op maandag 3 april 2006 13:39 schreef MrX1982 het volgende:
Het stokpaardje het milieu is weer van stal gehaald.
Er is helemaal niet gekeken naar het aantal files, maar naar de filedruk, dat is heel wat anders:quote:Op maandag 3 april 2006 13:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zoals gezegd ik wacht liever een onderzoek af dat meer onderzoekt dan alleen het aantal files. ook lengte, oplossingssnelheid, doorstroming en milieubelasting.
80 kilometer zones zorgen voor meer filesquote:De filedruk op de Nederlandse snelwegen nam het eerste kwartaal van dit jaar flink toe.
Ach dat jij het woord milieu onder je ctrl+v hebt staan verbaast me niets. Je draagt enkel bij aan de degeneratie van het woord milieu.quote:Op maandag 3 april 2006 13:40 schreef du_ke het volgende:
Dat is inderdaad van belang. Dat jij daar geen ruk om geeft kan me niet zoveel schelen.
quote:Op maandag 3 april 2006 13:35 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja het stokpaardje milieu werd er natuurlijk zo snel mogelijk bijgehaald. Als jij gelooft dat de overheid daadwerkelijk om het milieu geeft moet je het zelf weten. Ik vind je dan naïef.
De schatkist. Mooi verpakt in de bekende milieu retoriek.quote:Op maandag 3 april 2006 13:57 schreef SCH het volgende:Deze maatregelen zijn er vooral voor het milieu, waar anders voor?
Oh gos, gaan we op die toerquote:Op maandag 3 april 2006 13:59 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De schatkist. Mooi verpakt in de bekende milieu retoriek.
Een overheid streeft een ding na en dat is geld. De rest staat in dienst van dat doel.
Het pakt slecht uit, dus we verlengen de proef?quote:Op maandag 3 april 2006 13:58 schreef SCH het volgende:
Ik denk dat er geprobeerd moet worden de zones uit te breiden en zeker een jaar te wachten.
Je reinste onzin.quote:Op maandag 3 april 2006 13:59 schreef MrX1982 het volgende:
Een overheid streeft een ding na en dat is geld. De rest staat in dienst van dat doel.
Het moet nog wennen dus geven we het de tijd en breiden we het uitquote:Op maandag 3 april 2006 14:00 schreef 14.gif het volgende:
[..]
Het pakt slecht uit, dus we verlengen de proef?
Waarom zeg je dat niet tegen MrX en al die andere hardrij-fanaten?quote:Op maandag 3 april 2006 14:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Duke, doe eens googlen op Tunnelvisie en kijk dan eens in de spiegel
wat is er nou weer mis met hardrijdenquote:Op maandag 3 april 2006 14:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom zeg je dat niet tegen MrX en al die andere hardrij-fanaten?![]()
My god man, ben ik blij dat jij niet de minister van verkeer benquote:Op maandag 3 april 2006 14:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Het moet nog wennen dus geven we het de tijd en breiden we het uit
Je bent zo schattig links, als het in de praktijk keer op keer niet werkt, dan gewoon nog een keer proberen...quote:Op maandag 3 april 2006 13:58 schreef SCH het volgende:
Ik denk dat er geprobeerd moet worden de zones uit te breiden en zeker een jaar te wachten.
Oh als de overheid zo begaan is met het milieu waarom sluiten ze die gore havens bij Rotterdam niet? Ben je daar weleens geweest en heb je weleens geroken hoe het daar stinkt?quote:Op maandag 3 april 2006 13:59 schreef SCH het volgende:
Oh gos, gaan we op die toer![]()
Daar haak ik bij af hoor, dat vind ik zo ontzettend sneu en slachtofferig.
quote:Op maandag 3 april 2006 14:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je bent zo schattig links, als het in de praktijk keer op keer niet werkt, dan gewoon nog een keer proberen...![]()
Nee, het IDEE was dat er minder overlast en uitlaatgassen zouden komen, maar er komt meer file, dus meer remstof en uitlaatgassenquote:Op maandag 3 april 2006 13:58 schreef Slayage het volgende:
Deze regel werd oa ook ingevoerd voor de omwonenden te beschermen. Het gevolg was minder overlast en minder uitlaatgassen.
Het draait dus niet alleen om de automoblist mensen.
De files bewijzen dat het niet werkt, en het is al zo lang dat het geen kwestie van wennen meer is.quote:Op maandag 3 april 2006 14:09 schreef SCH het volgende:
[..]Je ziet toch ook wel dat dit helemaal niet goed en voldoende is uitgeprobeerd. Het is al lang aangetoond dat het wel werkt maar dat is iedereen al weer vergeten.
Het gaat hier om te kleine stukjes, het is in de winter gedaan en het begin gaat altijd slecht. Dus zeker een jaar uitproberen en dan praten we verder. Heeft niks met links te maken maar met realistisch en verstandig.
Onzin. Er is nog helemaal geen onderzoek gedaan. Een vorige proef verliep uitstekend.quote:Op maandag 3 april 2006 14:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De files bewijzen dat het niet werkt, en het is al zo lang dat het geen kwestie van wennen meer is.
QED
Of doen ze eens onderzoek naar het uitrijden van mest en de nadelen van het injecterenquote:Op maandag 3 april 2006 14:08 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Oh als de overheid zo begaan is met het milieu waarom sluiten ze die gore havens bij Rotterdam niet?
Gek, ik hoor nu juist hele andere verhalen, over enorm toegenomen filedruk door deze stukken. Vanmorgen nog op Radio 1quote:Op maandag 3 april 2006 14:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Onzin. Er is nog helemaal geen onderzoek gedaan. Een vorige proef verliep uitstekend.
quote:Op maandag 3 april 2006 14:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Duke, doe eens googlen op Tunnelvisie en kijk dan eens in de spiegel
Bij de proef op naar ik meen de A13 bij Overschie (sinds 2002) bleek de vervuiling flink afgenomen.quote:Op maandag 3 april 2006 14:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gek, ik hoor nu juist hele andere verhalen, over enorm toegenomen filedruk door deze stukken. Vanmorgen nog op Radio 1
Dan heb je vast ook gehoord dat veel deskundigen zeggen dat dat komt omdat de stukken tekort zijn en omdat de periode te kort was en dat het wat gratuit was om louter op basis van de files te oordelen en niet het hele rapport af te wachten.quote:Op maandag 3 april 2006 14:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gek, ik hoor nu juist hele andere verhalen, over enorm toegenomen filedruk door deze stukken. Vanmorgen nog op Radio 1
Zijn de paar maanden niet voorbij?quote:[quote]Op dinsdag 15 november 2005 10:54 schreef du_ke het volgende:
Gelukkig is de wetenschappelijke en praktijkervaring van de Telegraaflezers met betrekking tot congestiebestrijding vrijwel gelijk aan nul. Denk dus niet dat de overheid zich hier erg veel van aan moet trekken. Geef de proef een paar maanden en ga dan evalueren. Niet gaan evalueren omdat de telegraaf tegen is.
quote:Op maandag 3 april 2006 14:25 schreef MrX1982 het volgende:
du_ke je had het over een testfase van een jaar om een goede conclusie te kunnen trekken maar in je eerste post in deze thread heb je het over een paar maanden.
[..]
Zijn de paar maanden niet voorbij?
quote:De vijf trajecten waarop de snelheidsverlaging geldt, zijn geselecteerd op basis van onderzoek. De 80 km-maatregel levert op deze plekken een wezenlijke bijdrage aan de gewenste verbetering van de luchtkwaliteit, met tegelijkertijd een verbetering van de doorstroming en de verkeersveiligheid. Op dit moment doet het ministerie van Verkeer en Waterstaat onderzoek naar een algemene verlaging van de maximumsnelheid naar 80 km/u op de ringen rond de vier grote steden, in combinatie met compact rijden. Er wordt onderzocht wat het effect is van invoering van de snelheidsverlaging op de leefbaarheid (m.n. luchtkwaliteit), de verkeersveiligheid en de bereikbaarheid. De resultaten van dit onderzoek worden begin 2006 verwacht.
Totdat men de vluchtroutes onder handen nam , ja. Daarna moest iedereen weer netjes in de rij bij overschie.quote:Op maandag 3 april 2006 14:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Een vorige proef bij Rotterdam verliep uitstekend en daarom is men ook met deze nieuw proef gestart.
http://www.tudelft.nl/live/pagina.jsp?id=1be003dd-44f9-42ee-b239-8ffcb3d5a91c&lang=nlquote:Voor de doorstroming is de snelheidsbeperking dus niet altijd een oplossing. Is de maatregel dan wel gunstig voor de luchtkwaliteit? "Niet als er daardoor meer files staan", zegt uitlaatgasdeskundige dr.ir. Michiel Makkee, universitair hoofddocent bij Delft ChemTech (TNW). "Files zijn heel slecht voor de luchtkwaliteit. De uitstoot van stikstoffen (NOx) en roetdeeltjes neemt inderdaad exponentieel af bij lagere snelheden, maar de emissie van koolstofmonoxide (CO) en onverbrande koolwaterstoffen neemt toe door filerijden." Dat komt volgens hem doordat de verbranding van de motor niet optimaal is afgesteld voor stationair draaien en optrekken in de file. Daarbij komt nog het 'zinloze' brandstofverbruik en de daarmee samenhangende CO2-uitstoot. "Als je langer in de auto zit, verbruik je gewoon veel meer brandstof, en je stoot dan ook meer schadelijke stoffen uit." Iemand zou volgens hem het sommetje moeten maken om te kijken of het gewenste effect wel behaald wordt. "Ik betwijfel dat", zegt Makkee. Volgens hem kan de emissie veel efficiënter worden teruggebracht met roetfilters op alle dieselmotoren, niet alleen op personenauto's maar zeker ook op vrachtverkeer, en door de doorstroming van het verkeer te allen tijde te maximaliseren. (IdB)
De files zijn niet helemaal weggegaan maar de luchtkwaliteit verbeterde en het lawaai verminderde.quote:Op maandag 3 april 2006 14:28 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Totdat men de vluchtroutes onder handen nam , ja. Daarna moest iedereen weer netjes in de rij bij overschie.
www.verkeerenwaterstaat.nl/cend/dco/ nieuws/data/nws/dwn/Overschie_luchtkwaliteit.pdfquote:edit dit wil niet kut pdf nou ik doel op pag 3 en 4
Begin 2006. Ik weet niet welke kalender het RWS gebruikt maar het is niet bepaald begin 2006 meerquote:Op maandag 3 april 2006 14:28 schreef du_ke het volgende:
[..]. Laten we het officiele onderzoek gewoon afwachten. Had er toen niet aan gedacht dat je de eerste maanden loopt te klooien in de winterellende. (wat grote invloed kan hebben op de files. Als het goed is duurt het niet lang voor RWS met cijfers komt.
[..]
Heb je daar ook een bron van?quote:Op maandag 3 april 2006 14:30 schreef SCH het volgende:
De files zijn niet helemaal weggegaan maar de luchtkwaliteit verbeterde en het lawaai verminderde.
Begin april is nog wel begin 2006quote:Op maandag 3 april 2006 14:31 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Begin 2006. Ik weet niet welke kalender het RWS gebruikt maar het is niet bepaald begin 2006 meer.
Dat lijkt me vrij ruim gemeten maar okequote:Op maandag 3 april 2006 14:33 schreef du_ke het volgende:
Begin april is nog wel begin 2006. Maar het zou niet zo heel lang meer moeten duren.
Omdat ten tijde van die meting ook het vlieg- en het daarbijhorende vrachtverkeer sterk was verminderd.quote:Op maandag 3 april 2006 13:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja of aanpassen want bij de eerder genoemde A13 was deluchtkwaliteit wel verbeterd. Misschien gaat er nu wat fout
[..]
Doordat wat feitjes niet gemeld werden. Dan zou namelijk weinig positiefs over blijven van die metingen.quote:Op maandag 3 april 2006 14:25 schreef SCH het volgende:
Een vorige proef bij Rotterdam verliep uitstekend en daarom is men ook met deze nieuw proef gestart.
Heb je daar een redelijk betrouwbare bron van? We hebben het hier over de periode mei 2002 tot maart 2003. Vergeleken met met april 2001 tot maart 2002.quote:Op maandag 3 april 2006 14:37 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Omdat ten tijde van die meting ook het vlieg- en het daarbijhorende vrachtverkeer sterk was verminderd.
Maar ja, dat 'vergeet' men er dan weer bij te vermelden.
Ja joh. Ik claim tenminste geen potentieel succes van een maatregel die uit de praktijk blijkt een averechts effect te bewerkstelligen. De filedruk op de 80 kilometer trajecten is toegenomen, waarbij al voor seizoensinvloeden etc is gecorrigeerd. De gemiddelde filedruk is daar namelijk meer toegenomen dan op het gehele wegennet.quote:Op maandag 3 april 2006 14:19 schreef du_ke het volgende:
[..].
Zou dat dan voor een MrX of een jalu niet minstens net zo erg gelden.
quote:Kamer wil direct af van 80-kilometerzones
ANP
DEN HAAG - Een meerderheid in de Tweede Kamer wil zo snel mogelijk af van de 80-kilometerzones op de rijkswegen rond de grote steden. CDA, VVD en LPF gaan dat bepleiten bij verkeersminister Peijs (CDA).
De Kamerleden Van Hijum (CDA), Hofstra (VVD) en Hermans (LPF) reageren op cijfers van de VerkeersInformatieDienst (VID). Daaruit blijkt dat de filedruk, de lengte van de files maal de duur, in de eerste drie maanden van 2006 met 19,2 procent is toegenomen.
Dit is volgens de dienst in belangrijke mate te wijten aan de 80-kilometerzones, die op 1 november werden ingesteld op snelwegen rond de grote steden. Op die trajecten steeg de filedruk gemiddeld met 28,8 procent.
In de afgelopen maanden waren het CDA, de VVD en de LPF ook al kritisch over de 80-kilometerzones. De VVD stelt vast dat de doelstellingen van de maatregel, een betere luchtkwaliteit, minder geluidshinder en minder files, niet allemaal zijn gehaald.‘Nu blijkt dat het aantal files sterk toeneemt en dat de milieueffecten ook niet positief zijn. Er moet snel iets gebeuren’, zegt VVD-kamerlid Hofstra.
Net als het CDA en de LPF pleit de VVD voor het naar boven bijstellen van de maximumsnelheid op plekken waar de instelling van de 80-kilometerzones niet heeft gewerkt. Volgens Hofstra kan het systeem voor trajectcontrole wel blijven bestaan. ‘Het moet mogelijk zijn om binnen een paar dagen de maximumsnelheid aan te passen naar 100 kilometer per uur’, aldus de parlementariër.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |