Zo'n opmerking is toch precies waar je het in je topic over wil hebben? De stereotypering van Limburgers in Nederland... De manier waarop men zich laatdunkend uitlaat over de Nederlander met de zachte g. Grijp het aan om de discussie een extra impuls te geven zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 20:23 schreef Kijk.mam.ik.ben.online het volgende:
Gelieve in dit topic een kijkje te nemen en dan met name deze reactie. Discriminatie goedkeuren en daarnaast onnodig kwetsen.
Niet op deze manier. Er zijn ook grenzen, en met iemand die zonder schaamte discriminerende teksten verspreidt via het internet en het zelfs in zijn bolle hoofd haalt om discriminatie jegens een zeer plezant volk te verhemelijken, wens ik niet eens een discussie aan te gaan.quote:Op dinsdag 22 november 2005 20:42 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Zo'n opmerking is toch precies waar je het in je topic over wil hebben? De stereotypering van Limburgers in Nederland... De manier waarop men zich laatdunkend uitlaat over de Nederlander met de zachte g. Grijp het aan om de discussie een extra impuls te geven zou ik zeggen.
Over de nooit stoppende discriminatie jegens Limburgers.quote:Wil je het trouwens vooral over de rol van Eurlings hierin gaan hebben, of over sterotypering op zich?
Dat is natuurlijk jouw keuze, maar ik laat het graag staan voor iemand die deze kans niet onbenut wil laten.quote:Op dinsdag 22 november 2005 20:48 schreef Kijk.mam.ik.ben.online het volgende:
[..]
Niet op deze manier. Er zijn ook grenzen, en met iemand die zonder schaamte discriminerende teksten verspreidt via het internet en het zelfs in zijn bolle hoofd haalt om discriminatie jegens een zeer plezant volk te verhemelijken, wens ik niet eens een discussie aan te gaan.
Ok, dan denk ik dat het topic beter op zijn plaats is in GC.quote:Over de nooit stoppende discriminatie van Limburgers.
quote:Op dinsdag 22 november 2005 20:53 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk jouw keuze, maar ik laat het graag staan voor iemand die deze kans niet onbenut wil laten.
Het is toch een nieuwsbericht? En er staat toch mijn duidelijke mening over het nieuwsbericht, in combinatie met eerdere berichten, vermeld in de OP? Ik dacht zo dat dit topic daarmee wel aan de NWS-eisen voldoet.quote:Ok, dan denk ik dat het topic beter op zijn plaats is in GC.
Oh jawel hoor, het voldoet aan de "eisen". De discussie op zich is echter wat algemener van aard, tijdsloos en niet zo zeer gericht op de actualiteit als wel op het fenomeen, als ik je opmerking hierboven juist begrepen heb. Daarom denk ik dat het beter zal lopen in GC, waar je een wat breder publiek hebt, en meer ruimte om dieper op het onderwerp zelf in te gaan.quote:Op dinsdag 22 november 2005 20:59 schreef Kijk.mam.ik.ben.online het volgende:
[..]
[..]
Het is toch een nieuwsbericht? En er staat toch mijn duidelijke mening over het nieuwsbericht, in combinatie met eerdere berichten, vermeld in de OP? Ik dacht zo dat dit topic daarmee wel aan de NWS-eisen voldoet.
Mwah, die achtergrond-info over het EK2000 en de Limburgse mijnwerkers was er meer bij geplaatst om het, toch wel ietsje komkommernieuws, enigzins te dramatiseren. Het gaat mij uiteindelijk wel om het nieuwsbericht en de vraag of dit al dan niet discriminatie is, en of het radiospotje dus wel of niet terecht uit de lucht gehaald is.quote:Op dinsdag 22 november 2005 21:06 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Oh jawel hoor, het voldoet aan de "eisen". De discussie op zich is echter wat algemener van aard, tijdsloos en niet zo zeer gericht op de actualiteit als wel op het fenomeen, als ik je opmerking hierboven juist begrepen heb. Daarom denk ik dat het beter zal lopen in GC, waar je een wat breder publiek hebt, en meer ruimte om dieper op het onderwerp zelf in te gaan.
Ok, dan haal ik hem terug. Probeer je OP dan a.u.b. wat te verduidelijken, zodat men die vraag ook gaat proberen te beantwoorden.quote:Op dinsdag 22 november 2005 21:15 schreef Kijk.mam.ik.ben.online het volgende:
[..]
Mwah, die achtergrond-info over het EK2000 en de Limburgse mijnwerkers was er meer bij geplaatst om het, toch wel ietsje komkommernieuws, enigzins te dramatiseren. Het gaat mij uiteindelijk wel om het nieuwsbericht en de vraag of dit al dan niet discriminatie is, en of het radiospotje dus wel of niet terecht uit de lucht gehaald is.
C&H.quote:Op woensdag 23 november 2005 16:33 schreef NorthernStar het volgende:
Waar is mijn topic over David Irving gebleven?
O hij is gemerged. Vandaar.quote:Op woensdag 23 november 2005 16:34 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
C&H.
Holocaust ontkenner David Irving garresteerd.
Klikspaan.quote:Op woensdag 23 november 2005 19:32 schreef du_ke het volgende:
Gezeik over Suv's begint weer opnieuw!! die jongens zijn niet echt lekker bezig.
Weer open.quote:Op woensdag 23 november 2005 19:32 schreef du_ke het volgende:
Gezeik over Suv's begint weer opnieuw!! die jongens zijn niet echt lekker bezig.
Sorry maar ik vind het niet echt tof om mensen een kogel toe te wensenquote:
Is dit een geintje Spec???quote:Op donderdag 24 november 2005 15:15 schreef BansheeBoy het volgende:
niet schelden en ook geen worden verzinnen om dit te omzeilen
Nieuw concept voor 2006: Openbaarheid van rellen! Alle rellen voor de schermen.quote:Op donderdag 24 november 2005 16:08 schreef du_ke het volgende:
Hoe moeten we zo ooit fatsoenlijke rellen binnen de crew krjgen?
Denk het wel, zeker wanneer iedereen ook nog eens een eigen weblog begint.quote:Op donderdag 24 november 2005 16:12 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nieuw concept voor 2006: Openbaarheid van rellen! Alle rellen voor de schermen.
Zou het aanslaan?
Misschien kunnen we het fotoboek daar naar toe ombouwen.quote:Op donderdag 24 november 2005 16:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Denk het wel, zeker wanneer iedereen ook nog eens een eigen weblog begint.
Ik zie mogelijkheden.quote:Op donderdag 24 november 2005 16:16 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Misschien kunnen we het fotoboek daar naar toe ombouwen.
Narcist.quote:Op donderdag 24 november 2005 16:08 schreef sp3c het volgende:
nee en dat mag best wel wat vaker gezegd worden
Hold that pose, dan stuur ik even een huey met cameraploeg langs.quote:Op donderdag 24 november 2005 16:35 schreef sp3c het volgende:
why can't we all just get along?
* sp3c gaat op knietjes zitten en steekt armen omhoog in de lucht voor extra dramatische pose
dat is omdat ik zwart ben he ... racistisch westers stuk varken mijn schoen spuugt op jequote:Op donderdag 24 november 2005 16:35 schreef sizzler het volgende:
[..]
Narcist.![]()
*nieuwe concept in uitvoering brengt
Dat elandhoofden was geen schelden, ik haalde het aan omdat (ik dacht dat) iemand dat zei in het topic. Hij of zij zei dat er straks mensen zeggen ik wil pijlen naar het westen, ik wil pijlen naar het oosten, ik wil een elandhoofd op die paal (of iets van gelijke strekking). Zo was het bedoelt. Je zult me nooit zien schelden Sp3c, echt waar, ik let er nl. op.quote:Op donderdag 24 november 2005 16:03 schreef sp3c het volgende:
nee dat heb je heel dat topic nog niet gedaan.
en wat was het ook weer ik heb geen note gezet ... stelletje elandhoofden?
maar ik wil dat topic serieus houden, zou leuk zijn als je wegbleef of normaal reageerde
Wanneer je het zo uit het niets in een discussie gebruikt tegen iemand die een andere mening is toegedaan is het hoogst suggestief en daarmee een belediging. Daarbij stelde je het wel wat scherper dan hierboven. Als ik in mijn commentaar iets zou verwerken als: "Ben je debiel ofzo dat je dat niet zelf kunt bedenken?" Zie je dat ook niet als een "gewone, serieuze" vraag, en is het ook zeker niet zo bedoeld.quote:Op donderdag 24 november 2005 21:42 schreef typtypo het volgende:
Ben jij wel normaal??????????????
ja
nee
Misschien
Vul het goede antwoord in en bepaal of het een belediging wordt.
Ja ik ben normaal = geen belediging
nee ik ben niet normaal = wel een belediging
miisschien = misschien een beldiging.
Zo zie je je kan er alle kanten mee uit!!!!!!!!
quote:Op donderdag 24 november 2005 21:53 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Wanneer je het zo uit het niets in een discussie gebruikt tegen iemand die een andere mening is toegedaan is het hoogst suggestief en daarmee een belediging. Daarbij stelde je het wel wat scherper dan hierboven. Als ik in mijn commentaar iets zou verwerken als: "Ben je debiel ofzo dat je dat niet zelf kunt bedenken?" Zie je dat ook niet als een "gewone, serieuze" vraag, en is het ook zeker niet zo bedoeld.
Als zelfs de rechter uitspraken doet dat men een minister mag beledigen en een moordenaar noemen, wie ben jij dan wel niet?quote:Er mag weer beledigd worden
U kunt weer vlaggen! De rechtbank heeft namelijk in al haar wijsheid besloten dat de pliesie geen spandoeken meer mag weghalen met beledigende teksten aan het adres van minister Verdonk. Het gaat daarbij onder meer om de gewraakte poster van 'Reisbureau Rita, arrestatie, deportatie, crematie
Ik hoef inderdaad niet toe te staan wat de wet toe staat. In veel gevallen zal men bij FOK! strenger zijn dan de Nederlandse rechter. Dat is ook vrij logisch, aangezien de taak van een rechter is een zaak aan de wet te toetsen, en onze taak in de eerste plaats is discussies mogelijk te houden. Zouden wij beledigingen toestaan zoals dat volgens de wet moet kunnen, dan zouden veel discussies al snel verzanden in een scheldpartij.quote:Op donderdag 24 november 2005 22:07 schreef typtypo het volgende:
[..]
[..]
Als zelfs de rechter uitspraken doet dat men een minister mag beledigen en een moordenaar noemen, wie ben jij dan wel niet?
Sta jij soms boven de wet?
quote:Op donderdag 24 november 2005 22:46 schreef du_ke het volgende:
Eey KlowJow maak van dat noordweer is noodweer ik erger me eraan.
kan jij je eventjes met je eigen zaken bemoeien? het gaat me al een aantal jaar prima af in mijn eentje.quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:10 schreef natte-flamoes het volgende:
kan iemand zoalshetis eventjes helpen met z'n problemen?
welke reacties heb je het precies over???quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:01 schreef zoalshetis het volgende:
zeg mod, kan je ook ff de reacties op mij weghalen. het lijkt nu nogal vreemd zonder mijn uitspraken, maar wel reacties in het topic over samir a. geen dank.
reacties op een paar posts die zijn weggehaald. het staat nu zo knullig.quote:Op vrijdag 25 november 2005 19:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
welke reacties heb je het precies over???
Nou, als ik die offtopic postreeks van ons van vanmiddag in m'n gedachten weer even langs ga, dan betwijfel ik het of het je echt wel prima afgaat. Sterker nog, ik moet er niet aan denken hoeveel foutieve informatie jij dat aantal jaar hier op fok hebt verspreidt. Mensen zoals jij zouden ze de toegang moeten verbieden, krijg je alleen maar problemen van.quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:36 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
kan jij je eventjes met je eigen zaken bemoeien? het gaat me al een aantal jaar prima af in mijn eentje.
dat begrijp ikquote:Op vrijdag 25 november 2005 19:15 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
reacties op een paar posts die zijn weggehaald. het staat nu zo knullig.
Ik ben verwardquote:Op vrijdag 25 november 2005 20:08 schreef Dagonet het volgende:
Ik begin je poststijl een beetje beu te worden natte-flamoes, wannabe modjes zijn er al zat, goede mods ook. Zeker op NWS.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |