Het is toch echt heel simpel hoor. De vraag wat de afkomst van de daders is, wordt verwijderd. Dat is het. Niet zo zeer omdat deze vraag op zich strijdig is met de policy, maar omdat het antwoord hierop alleen maar de discussie kan verzieken. 50% zal suggereren welke groep dit wel niet op z'n geweten zal hebben, waarna de andere 50% die groep weer aanvalt met termen als generalisatie, discriminatie en racisme, waarop de eerste groep weer verwijst naar Pimmie, bagateliseren, slachtofferrol, politieke correctheid en censuur... waarna het topic verzandt in een flamewar.quote:Op maandag 14 november 2005 22:08 schreef MissyMirjaM het volgende:
er wordt in Hondje opgehangen bij overval gehandicapte vrouw wel vreselijk krampachtig gemodereerd hoor
Ooooh ja, daar heb je 't al. Ik ben zeker uit op een Moslim-hetze in dat topic. Ik probeer juist vooroordelen uit de wereld te helpen en deze minderheden in bescherming te nemen.quote:Op maandag 14 november 2005 22:32 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Het is toch echt heel simpel hoor. De vraag wat de afkomst van de daders is, wordt verwijderd. Dat is het. Niet zo zeer omdat deze vraag op zich strijdig is met de policy, maar omdat het antwoord hierop alleen maar de discussie kan verzieken. 50% zal suggereren welke groep dit wel niet op z'n geweten zal hebben, waarna de andere 50% die groep weer aanvalt met termen als generalisatie, discriminatie en racisme, waarop de eerste groep weer verwijst naar Pimmie, bagateliseren, slachtofferrol, politieke correctheid en censuur... waarna het topic verzandt in een flamewar.
Dat zeg ik helemaal niet. Ik heb het totaal niet over jouw motivatie gehad, ik leg je slechts uit wat het gevolg is en waarom het geedit wordt.quote:Op maandag 14 november 2005 22:35 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Ooooh ja, daar heb je 't al. Ik ben zeker uit op een Moslim-hetze in dat topic.
Je kan mij niks verwijten daar. Pak mensen die speculeren over afkomst dan aan.quote:Op maandag 14 november 2005 22:36 schreef nikky het volgende:
Wij willen het dus niet.
Maar er is helemaal geen gevolg! Het ging toch keurig in dat topic?quote:Op maandag 14 november 2005 22:37 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Dat zeg ik helemaal niet. Ik heb het totaal niet over jouw motivatie gehad, ik leg je slechts uit wat het gevolg is en waarom het geedit wordt.
Afkomst hoort bij signalement, en dat is toch behoooorlijk relevant bij een gepleegde misdaad.quote:Op maandag 14 november 2005 22:37 schreef nikky het volgende:
En is dan ook totaal niet relevant in het topic. Het gaat erom dat een invalide vrouw is mishandeld en haar hondje is gedood. Dan heb je het over de maatschappij in het algemeen. En niet over de afkomst van de daders.
Ik heb nog nooit een topic in NWS gezien, waarbij die vraag anders is beantwoord dan ik hierboven schets. Daarbij heb je nu ook je antwoord. De afkomst is nog onbekend. De daders hadden een helm op en zijn nog niet aangehouden.quote:Op maandag 14 november 2005 22:39 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Maar er is helemaal geen gevolg! Het ging toch keurig in dat topic?
Helmjosti's.quote:Op maandag 14 november 2005 22:43 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een topic in NWS gezien, waarbij die vraag anders is beantwoord dan ik hierboven schets. Daarbij heb je nu ook je antwoord. De afkomst is nog onbekend. De daders hadden een helm op en zijn nog niet aangehouden.
quote:Op maandag 14 november 2005 22:44 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Helmjosti's.
God, het hoge woord is eruit. Weer die helmjosti's. Het land uit!
quote:Op maandag 14 november 2005 22:44 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Helmjosti's.
God, het hoge woord is eruit. Weer die helmjosti's. Het land uit!
Ik had dat andere topic van je allang gelezen hoor.quote:Op maandag 14 november 2005 22:48 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
We laten 't er maar bij.
Maar discriminatie is nooit de grond geweest, wat nog wel even verduidelijkt mag worden. Ik heb geen enkele negatieve ervaring met iemand van buitenlandse komaf.
Goed zo!quote:Op maandag 14 november 2005 22:49 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ik had dat andere topic van je allang gelezen hoor..
Hondje opgehangen bij overval gehandicapte vrouwquote:Op dinsdag 15 november 2005 22:52 schreef DionysuZ het volgende:
kan een modje ff in Hondje opgehangen bij overval gehandicapte vrouw een mededeling zetten ofzo, om de haverklap begint er weer iemand te vragen of het allochtonen of autochtonen betreft.
quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:58 schreef nikky het volgende:
[..]
Hondje opgehangen bij overval gehandicapte vrouw
En dat gaan we maar eens voor heel NWS en POL laten gelden.
Het is topic verpestend en voegt ab-so-luut niets toe.
quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:58 schreef nikky het volgende:
[..]
Hondje opgehangen bij overval gehandicapte vrouw
En dat gaan we maar eens voor heel NWS en POL laten gelden.
Het is topic verpestend en voegt ab-so-luut niets toe.
quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:12 schreef tong80 het volgende:
De bron was het Radio-1 journaal.
Britten gaan zich 24 uur per dag bezatten.
Had je er plaatjes bij gewild
Als jij denkt dat ik daarmee bedoel dat je plaatjes toe moet voegen ben ik wellicht niet duidelijk genoeg geweest.quote:een nieuwsdump van 1 zin, zonder bronvermelding of commentaar?
Je bent vergeten de link met Rita Verdonk aan te geven.quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:12 schreef tong80 het volgende:
De bron was het Radio-1 journaal.
Britten gaan zich 24 uur per dag bezatten.
Had je er plaatjes bij gewild
ik weet niet waar dit om gaat, een ban is iets teveel van het goede in mijn geval, maar een goede mod ben je iig niet, denk dat je nog veel moet leren!quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:31 schreef typtypo het volgende:
Klowjow alweer een bericht geedit en verwijderd. Verwijder dan het hele bericht of laat de relevante delen staan. Het begint me een beetje te irriteren. Ik wil graag lezen wat iedereen te zeggen heeft. Maar nu lees ik constant klowjow bericht geedit,.
Vraag gewoon een BAN aan voor betreffende persoon of haal het hele bericht weg alsof die nooit bestaan heeft.
Een bericht wordt sowieso niet zomaar (volledig) verwijderd. Het is juist de bedoeling dat er een edit-message staat, zodat de plaatser van het bericht ziet dat zijn bericht is verwijderd en waarom. Dat is simpelweg moderator-policy. Dat kan jij irritant vinden, maar zo werkt het. Dat staat los van een eventuele banaanvraag die in dit geval helemaal niet aan de orde was.quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:31 schreef typtypo het volgende:
Klowjow alweer een bericht geedit en verwijderd. Verwijder dan het hele bericht of laat de relevante delen staan. Het begint me een beetje te irriteren. Ik wil graag lezen wat iedereen te zeggen heeft. Maar nu lees ik constant klowjow bericht geedit,.
Vraag gewoon een BAN aan voor betreffende persoon of haal het hele bericht weg alsof die nooit bestaan heeft.
Hij heeft het niet over jouw bericht. Jouw bericht was gewoon ongepast. Zeiken over de topicstarter in een topic is niet gewenst. Zeker niet als het ook nog eens nergens op slaat.quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:33 schreef koele het volgende:
[..]
ik weet niet waar dit om gaat, een ban is iets teveel van het goede in mijn geval, maar een goede mod ben je iig niet, denk dat je nog veel moet leren!
Als je het van wat commentaar kan voorzien is dat prima.quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:35 schreef tong80 het volgende:
Maar mag mijn topic weer open ? Ik noem je geen klojo enzo.Maar het wordt een item in hetv late avond journaal.
Ja hallo. Dat gaat mijj zelfs te verquote:Op dinsdag 15 november 2005 23:36 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Als je het van wat commentaar kan voorzien is dat prima.
Maar verhouding gewijs edit jij VEEL meer dan andere mods. Het is hier niet frontpage. Daar wordt veel strenger geedit. Hier kan in principe veel meer maar zoals jij er mee om gaat niet. Ik zeg niet dat alles maar gezegd mag worden maar ik kan daar nog altijd veel beter over oordelen dan een ander. Nu lijkt het alsof jij het collectief geweten van fok! bent.quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:34 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Een bericht wordt sowieso niet zomaar (volledig) verwijderd. Het is juist de bedoeling dat er een edit-message staat, zodat de plaatser van het bericht ziet dat zijn bericht is verwijderd en waarom. Dat is simpelweg moderator-policy. Dat kan jij irritant vinden, maar zo werkt het. Dat staat los van een eventuele banaanvraag die in dit geval helemaal niet aan de orde was.
Tja, als je geen reden kunt bedenken waarom het nieuws een topic waard is heeft het weinig zin het te openen hè?quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:38 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja hallo. Dat gaat mijj zelfs te ver
Ik ben op het moment dan ook wat meer aanwezig.quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:39 schreef typtypo het volgende:
[..]
Maar verhouding gewijs edit jij VEEL meer dan andere mods.
Je zegt zelf dat je wil weten wat er stond. Dit weet je dus niet. Toch zeg je dat jij er beter over kunt oordelen. Ik snap niet hoe dat gezien het bovenstaande mogelijk is.quote:Het is hier niet frontpage. Daar wordt veel strenger geedit. Hier kan in principe veel meer maar zoals jij er mee om gaat niet. Ik zeg niet dat alles maar gezegt mag worden maar ik kan daar nog altijd veel beter over oordelen dan een ander. Nu lijkt het alsof jij het collectief geweten van fok! bent.
Verwijder dan gewoon het hele bericht. De poster kan dan hier aan kaarten waar zijn bericht is gebleven.quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:44 schreef kLowJow het volgende:
[..]
[..]
Je zegt zelf dat je wil weten wat er stond. Dit weet je dus niet. Toch zeg je dat jij er beter over kunt oordelen. Ik snap niet hoe dat gezien het bovenstaande mogelijk is.
quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:50 schreef typtypo het volgende:
[..]
Verwijder dan gewoon het hele bericht. De poster kan dan hier aan kaarten waar zijn bericht is gebleven.
quote:Het is juist de bedoeling dat er een edit-message staat, zodat de plaatser van het bericht ziet dat zijn bericht is verwijderd en waarom. Dat is simpelweg moderator-policy.
Tja, dat is dan heel jammer hè. Dan zal ik het in ieder geval ook niet proberen.quote:Nu zit ik mij af te vragen wat heeft poster nu gezegd. Misschien was het wel relevant. Misschien niet voor jou maar voor de discussie wel. Jij kan mij niet wijs maken dat alle berichten die jij edit niks aan de discussie toevoegen.
Nogmaal. Ik ben er meer.quote:Het valt mij gewoon op dat jij je veel meer dan andere mods mee bezig houdt.
Waarom is dat?
ach gelul, het was een hardstikke mooie zin, die in dat topic volledig tot zijn recht kwam! je komt net kijken en maakt het, zo te lezen in dit topic, voor een heleboel users minder leuk! (deze post heb ik zelf, voordat ik op invoeren heb gedrukt, al geedit op woorden, uitlatingen of adviezen die misschien niet zouden mogen)quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:33 schreef koele het volgende:
[..]
ik weet niet waar dit om gaat, een ban is iets teveel van het goede in mijn geval, maar een goede mod ben je iig niet, denk dat je nog veel moet leren!
Ok maar het komt niet altijd de discussie ten goede. Laat gewoon meningen staan.quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:53 schreef kLowJow het volgende:
[..]
[..]
[..]
Tja, dat is dan heel jammer hè. Dan zal ik het in ieder geval ook niet proberen.
[..]
Nogmaal. Ik ben er meer.
Ik begrijp dat jouw ervaring in NWS vele malen groter is dan de mijne. Toch moeten we het hier op dit moment helaas o.a. met mij doen. Naar mijn mening is het ongepast zonder enige aanleiding een andere user te beledigen. Ik besef me dat dit wellicht komt omdat ik hier nog zo nieuw ben, maar dat risico durf ik wel aan.quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:54 schreef koele het volgende:
[..]
ach gelul, het was een hardstikke mooie zin, die in dat topic volledig tot zijn recht kwam! je komt net kijken en maakt het, zo te lezen in dit topic, voor een heleboel users minder leuk!
Zo kan het dus ook.quote:(deze post heb ik zelf, voordat ik op invoeren heb gedrukt, al geedit op woorden, uitlatingen of adviezen die misschien niet zouden mogen)
Het forum werkt wat dat aangaat dan ook heel anders dan de FP. Een bericht wordt niet slechts verwijderd wanneer het heel extreem (wat op de FP een -3 zou zijn) is. Er bestaat op het forum niet zoiets als gradaties in moderatie. Een offtopic-discussie, een flame, een troll, schelden enz. Het wordt allemaal (mits erg genoeg) verwijderd. Wanneer het een losse post betreft door middel van een edit. Wanneer het een hele (sub)discussie betreft worden de posts gewist.quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:59 schreef typtypo het volgende:
[..]
Ok maar het komt niet altijd de discussie ten goede. Laat gewoon meningen staan.
Kijk als iemand iemand anders verrot scheld haal het dan weg. Het is goed dat er mods zijn maar wat ik al zei je moet niet doen alsof het frontpage is. -3 waarbij het bericht verwijderd wordt op FP is een erg extreme reactie en wordt zelfs op FP uiterst zelden toegepast.
Wie weet raak je nog aangenaam verrast.quote:Op woensdag 16 november 2005 00:06 schreef koele het volgende:
ik heb in die post niemand beledigd! absoluut niet, maargoed, ik ga slapen en denk niet dat ik over jou droom...
Truste.quote:slaap lekker straks!![]()
Het gaat niet om mijn ervaring (dat valt tegen) maar wat ik begrepen heb is er veel meer mogelijk op het forum dan op frontpage.quote:Op woensdag 16 november 2005 00:02 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ik begrijp dat jouw ervaring in NWS vele malen groter is dan de mijne. Toch moeten we het hier op dit moment helaas o.a. met mij doen. Naar mijn mening is het ongepast zonder enige aanleiding een andere user te beledigen. Ik besef me dat dit wellicht komt omdat ik hier nog zo nieuw ben, maar dat risico durf ik wel aan.
[..]
Zo kan het dus ook. [afbeelding]
Die post was geen reactie op jouquote:Op woensdag 16 november 2005 00:09 schreef typtypo het volgende:
[..]
Het gaat niet om mijn ervaring (dat valt tegen) maar wat ik begrepen heb is er veel meer mogelijk op het forum dan op frontpage.
Ik zeg ook niet dat je alles moet laten staan maar stel je strengheid een beetje bij. Het is namelijk geen frontpage.
Nogmaals goed dat er mods zijn. Ook om mijzelf in toom te houden.![]()
tja nou je het zegt.quote:Op woensdag 16 november 2005 00:10 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Die post was geen reactie op jou.
quote:Op woensdag 16 november 2005 00:05 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Het forum werkt wat dat aangaat dan ook heel anders dan de FP. Een bericht wordt niet slechts verwijderd wanneer het heel extreem (wat op de FP een -3 zou zijn) is. Er bestaat op het forum niet zoiets als gradaties in moderatie. Een offtopic-discussie, een flame, een troll, schelden enz. Het wordt allemaal (mits erg genoeg) verwijderd. Wanneer het een losse post betreft door middel van een edit. Wanneer het een hele (sub)discussie betreft worden de posts gewist.
Ja?quote:Op woensdag 16 november 2005 00:18 schreef Dagonet het volgende:
Hallo.
Ik snap wel dat je nieuwsgierig bent hoor, maar zo werkt het nu eenmaal op het forum.quote:Op woensdag 16 november 2005 00:19 schreef typtypo het volgende:
Ok maar het blijft irritant om je af te vragen wat die user heeft gezegd. Ik zou dan liever niet weten dat iemand een poging heeft gedaan om iets te posten. Wat ik niet zie bestaat niet.
Fuifduif heeft dan in dit geval iets gezegd dan wil ik ook weten wat.
Nog efkes, straks lekker slapie doen. Et toi? 7x11?quote:
Ik kom buurten in m'n favo subforum.quote:
Nog even een filmpje kijken ofzo, wat lezen en naar bed.quote:Op woensdag 16 november 2005 00:28 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nog efkes, straks lekker slapie doen. Et toi? 7x11?
Lees je nu? Ik de gebruikershandleiding Finstreamquote:Op woensdag 16 november 2005 00:30 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Nog even een filmpje kijken ofzo, wat lezen en naar bed.
Ik lees nog steeds alleen ebooksquote:Op woensdag 16 november 2005 00:32 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Lees je nu? Ik de gebruikershandleiding Finstreamrrrr
Thuis niet natuurlijk, daar ben ik nu bezig in de set van het NRC over mythen
Welke ebooksquote:Op woensdag 16 november 2005 00:35 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ik lees nog steeds alleen ebooks. Maar nu 7x13 aan het kijken.
Ah, daar heb ik alleen de papieren versie van film 8 van gelezen, is eht wat of slechts trashy sci-fi?quote:
Heel verschillend. Sommige zijn best goed, andere matig. Het is natuurlijk niet te vergelijken met echte echte sci-fi, maar leuk om bijvoorbeeld op het werk te lezen als er even niets te doen is, of vlak voor het slapen gaan. Het is vrij 'licht'.quote:Op woensdag 16 november 2005 00:40 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ah, daar heb ik alleen de papieren versie van film 8 van gelezen, is eht wat of slechts trashy sci-fi?
OHHHquote:Op woensdag 16 november 2005 00:28 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik kom buurten in m'n favo subforum.
Nah, jullie zijn mild.quote:
Dat is niet zo mooi voor een discussie.quote:
Ja, die is zeker goed. Ik moet nog steeds de vervolgen op Perdido Street Station een keer kopen.quote:Op woensdag 16 november 2005 00:48 schreef Dagonet het volgende:
Als je echte sci-fi wil kan ik je China Miéville aanraden, een schrijver uit het genre new weird.
The Scar en Iron Council zijnquote:Op woensdag 16 november 2005 00:51 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ja, die is zeker goed. Ik moet nog steeds de vervolgen op Perdido Street Station een keer kopen.
Wat is een banaanvraag?quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:34 schreef kLowJow het volgende:
....... banaanvraag ...........
Dergelijk gelul kwam toch ook voor in het Theo topic en Pimmetje topic?quote:Op woensdag 16 november 2005 09:41 schreef Verbal het volgende:
Zou dat linkse activistentopic gemodereerd kunnen worden?
Zijn wat losers die selectief tranen plengen als kale rechtse flikkers worden afgeknald, maar mensen van een ander signatuur mogen gewoon dood.
V.
O? Ik wist niet dat dat werd getolereerd^... Voor mij is dat nieuwquote:Op woensdag 16 november 2005 09:42 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Dergelijk gelul kwam toch ook voor in het Theo topic en Pimmetje topic?
Bespottelijk. Er zat niks in dit topic wat er niet hoorde.quote:Op woensdag 16 november 2005 11:22 schreef kLowJow het volgende:
Even opschonen
Inderdaad, om hem daarvoor op slot te gooien....quote:Op woensdag 16 november 2005 11:24 schreef What het volgende:
[..]
Bespottelijk. Er zat niks in dit topic wat er niet hoorde.
Oh jawel hoor. Ik snap bijvoorbeeld niet wat jij er te zoeken had.quote:Op woensdag 16 november 2005 11:24 schreef What het volgende:
[..]
Bespottelijk. Er zat niks in dit topic wat er niet hoorde.
Laat je schroefjes weer eens vastdraaien a.u.b.quote:Op woensdag 16 november 2005 11:45 schreef JohnDope het volgende:
KlowJow gooi dat prachtige topic weer is open over die linkse activist met hoofdpijn.
De schutter verdient in ieder geval een standbeeld
Jij bent niet bij machte om dat te beoordelen.quote:Op woensdag 16 november 2005 11:34 schreef What het volgende:
[..]
Ja, en jouw bijdragen helpen daarbij. Enorm!. Goed zo Verbal!![]()
Maar zelf vind je wel dat je spoort?quote:Op woensdag 16 november 2005 11:45 schreef JohnDope het volgende:
KlowJow gooi dat prachtige topic weer is open over die linkse activist met hoofdpijn.
De schutter verdient in ieder geval een standbeeld![]()
Ook niet om te reageren, dus laten we het hier maar bij laten.quote:Op woensdag 16 november 2005 12:15 schreef Verbal het volgende:
[..]
Jij bent niet bij machte om dat te beoordelen.
V.
Hij is ook niet door jouw actie gesloten ofzoquote:Op woensdag 16 november 2005 15:20 schreef OpenYourMind het volgende:
Het was niet mijn bedoeling om het topic dicht te laten gaan eigenlijk...
Peak oil tussen 2010 en 2020
Dit is nieuw nieuws en krijgt eigenlijk veel te weinig bekendheid in de media.
Wat ben je laat? Ik had je om 12:00 al unbanned.quote:Op donderdag 17 november 2005 18:01 schreef Meki het volgende:
daar ben ik weer
Om 18:01quote:Op donderdag 17 november 2005 18:01 schreef Meki het volgende:
daar ben ik weer
ik had me alarm om 11.11 al gedaanquote:Op donderdag 17 november 2005 18:05 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Wat ben je laat? Ik had je om 12:00 al unbanned.
Maar ik had het je niet verteld, wilde kijken hoe lang het duurde voor je erachter kwam.
ik heb 7 dagen NWS gemistquote:Op donderdag 17 november 2005 18:06 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Om 18:01! Dat is toch veel te laat?
oow dit zou erg zijnquote:Op donderdag 17 november 2005 18:17 schreef kLowJow het volgende:
[..]
En wij 7 dagen Meki... wat zou erger zijn?.
MEKI en NWS zijn een onmiskenbare combinatie die nimmer gescheiden mag worden, hij hoort gewoon bij het meubilair.quote:
quote:Op vrijdag 18 november 2005 09:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
MEKI en NWS zijn een onmiskenbare combinatie die nimmer gescheiden mag worden, hij hoort gewoon bij het meubilair.²
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |