abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 november 2005 @ 16:02:01 #1
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_32260619
Stelling:

"Ouders die langdurig in de bijstand zitten en geen uitzicht hebben op iets beters kunnen maar beter niet aan kinderen beginnen."

Laat de discussie beginnen
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  maandag 14 november 2005 @ 16:05:27 #2
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_32260724
quote:
Op maandag 14 november 2005 16:02 schreef BBQ-kip het volgende:
Stelling:

"Ouders die langdurig in de bijstand zitten en geen uitzicht hebben op iets beters kunnen maar beter niet aan kinderen beginnen."

Ja, dat kunnen ze vanuit een financieel oogpunt beter niet doen. Lijkt me een weinig controversiele stelling. Mensen in de bijstand middels overheidsbeleid ontmoedigen om kinderen te nemen of het zelfs verbieden is wat dat betreft een wat meer gewaagde discussie.
Say your prayers
  maandag 14 november 2005 @ 16:09:24 #3
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_32260859
Zoals Sickie al zei, heb je vanuit een puur logisch financiele redenatie gelijk in. Het nemen van kinderen is de allergrootste verantwoordelijkheid die een mens kan nemen in zijn leven. Als men niet goed voor die kinderen kan zorgen, moet men daar dus extra goed over nadenken.
Het echter inperken van dit recht op kinderen door de overheid is mij echter teveel van het goede.
  maandag 14 november 2005 @ 16:09:43 #4
130873 lisegirl
irresistable me
pi_32260865
bijstand en kinderen is een lastige combi.. maar toch wel redelijk te managen hoor.....

kleding en luiers is eigenlijk nog het duurste.. qua eten ben je niet zoveel kwijt.. of je nu vooe 2 of voor 2½ kookt.. dat maakt niet zoveel...
Nog vragen? Geen vragen? Mooi! Gaan we door!
  maandag 14 november 2005 @ 16:10:13 #5
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_32260889
Ok, iets meer pit erin:
- Deze mensen krijgen geen financiële steun in de vorm van kinderbijslag.
- Geen ruimere woning voor belachelijk lage huren.
- Geen gratis/goedkope zorgverzekering.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  maandag 14 november 2005 @ 16:13:51 #6
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_32261004
En wat als je als ouder door omstandigheden in de bijstand komt. Stelling gaat mij veelste ver. En wat is dan het volgende. Het recht op kinderen koppelen aan opleiding en IQ??
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_32261106
als je in de bijstand zit en kan kiezen, zou het beter zijn om het niet te doen. Je wilt als ouder je kind zo goed mogelijk kunnen verzorgen en dat kost gewoon veel geld. Je kunt dat beter wachten tot je je leven wat op de rails hebt lijkt me
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_32261142
quote:
Op maandag 14 november 2005 16:09 schreef lisegirl het volgende:
bijstand en kinderen is een lastige combi.. maar toch wel redelijk te managen hoor.....

kleding en luiers is eigenlijk nog het duurste.. qua eten ben je niet zoveel kwijt.. of je nu vooe 2 of voor 2½ kookt.. dat maakt niet zoveel...
Klopt, Olvarit kost bijna niks, doktoren zijn ook praktisch gratis en als ze eenmaal naar de gratis school gaan heeft mams ook weer een beetje welverdiende rust
Big dick.
  maandag 14 november 2005 @ 16:18:33 #9
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_32261163
quote:
Op maandag 14 november 2005 16:13 schreef Megumi het volgende:
En wat als je als ouder door omstandigheden in de bijstand komt. Stelling gaat mij veelste ver. En wat is dan het volgende. Het recht op kinderen koppelen aan opleiding en IQ??
Ik heb het over beide ouders, die langdurig in de bijstand zitten zonder uitzicht op beter.
Dat is best wel een groep van formaat in Nederland, mensen die de maatschappij een hoop geld kosten en niets opleveren.
Is het slim om deze mensen, die blijkbaar niet van hun leven gebakken hebben (generaliserend gezien), kinderen te laten nemen?
Moeten we dat dan maar aanmoedigen door dat ook voor ze te betalen? Want daar komt het wel op neer natuurlijk als ze aan kids beginnen.
En wat hebben die kinderen dan? Ouders die altijd van weinig moeten rondkomen, geen werk hebben, geen werkritme, geen ambitie, niet gemotiveerd zijn... oftewel bij voorbaat kansloze kinderen op de wereld zetten...
Dan kun je dat beter voor zijn toch?

Dit alles heeft helemaal niets met opleiding en IQ te maken, zoals jij stelt in je post.
  maandag 14 november 2005 @ 16:21:55 #10
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_32261258
quote:
Op maandag 14 november 2005 16:10 schreef BBQ-kip het volgende:
Ok, iets meer pit erin:
- Deze mensen krijgen geen financiële steun in de vorm van kinderbijslag.
- Geen ruimere woning voor belachelijk lage huren.
- Geen gratis/goedkope zorgverzekering.
- Oneens. Het recht op het nemen van kinderen mag niet worden ingeperkt door de financiele situatie. De overheid kan wel stellen dat dergelijke mensen, redenerend vanuit hetzelfde gelijkheidsbeginsel, voor de zorg van hun kinderen op moeten draaien, net zoals mensen dat doen die niet in de bijstand vertoeven.
- Iedereen betaalt imo dezelfde huur. Huursubsidie is niet afhankelijk van het hebben van kinderen.
- Wederom iedereen gelijk.
Say your prayers
pi_32261293
Helemaal mee eens, het is eigenlijk onverantwoord om dan aan kinderen te beginnen.
Wil je toch kinderen, zie dan eerst uit de bijstand te komen. Het moet iig ontmoedigd worden om kinderen te kunnen nemen als je in de bijstand zit.

Ik hoorde laatst al zo'n ouder zeggen in zo'n sbs6 programma: "ze moet'n gewoon de uitkering hoger maak;n anders moet ik gaan gap'n" en dat is de instelling van velen. Die mensen denken dat er in NL een grote berg geld ligt waarvan ze zoveel mogelijk willen hebben. Jaa lekker makkelijk.

En ik pleit voor juist meer geld voor mensen die in de WAO raken of waarvan om andere redenen een of beide ouders niet meer KUNNEN werken, mensen die het geprobeerd hebben maar door treurige redenen in die positie zijn geraakt.
  maandag 14 november 2005 @ 16:29:22 #12
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_32261407
quote:
Op maandag 14 november 2005 16:18 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Ik heb het over beide ouders, die langdurig in de bijstand zitten zonder uitzicht op beter.
Dat is best wel een groep van formaat in Nederland, mensen die de maatschappij een hoop geld kosten en niets opleveren.
Is het slim om deze mensen, die blijkbaar niet van hun leven gebakken hebben (generaliserend gezien), kinderen te laten nemen?
Moeten we dat dan maar aanmoedigen door dat ook voor ze te betalen? Want daar komt het wel op neer natuurlijk als ze aan kids beginnen.
En wat hebben die kinderen dan? Ouders die altijd van weinig moeten rondkomen, geen werk hebben, geen werkritme, geen ambitie, niet gemotiveerd zijn... oftewel bij voorbaat kansloze kinderen op de wereld zetten...

Dit alles heeft helemaal niets met opleiding en IQ te maken, zoals jij stelt in je post.
Wordt hier niet het emotionele vlak vergeten?

En waarom zouden mensen met een inkomen wel kinderbijslag krijgen en mensen zonder niet?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 14 november 2005 @ 16:29:58 #13
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_32261420
In Nederland ligt de nadruk al veel te lang op de rechten die men heeft terwijl men daarbij het zicht op de bijbehorende plichten volledig uit het oog verliest.
Say your prayers
  maandag 14 november 2005 @ 16:31:28 #14
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_32261482
quote:

[..]

Je generaliseerd. Mijn moeder heeft ook in de bijstand gezeten en heeft via opleidingen haar positie verbeterd en een baan kunnen vinden. En kan zeggen dat ik zelf goed terecht gekomen ben. Dus bijstand wil niet zeggen dat je bij voorbaat kansloos bent.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 14 november 2005 @ 16:36:08 #15
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_32261587
quote:
Op maandag 14 november 2005 16:21 schreef Sickie het volgende:
- Iedereen betaalt imo dezelfde huur. Huursubsidie is niet afhankelijk van het hebben van kinderen.
Je spreekt jezelf hier al tegen. Niet iedereen betaalt dezelfde huur, daarom is er huursubsidie (binnenkort huurtoeslag) voor mensen die hun woning niet zelf helemaal kunnen betalen (in mijn ogen zowiezo al compleet belachelijk concept)
Mensen met een uitkering en kinderen krijgen zeker wel grotere woningen, voor weinig geld.
  maandag 14 november 2005 @ 16:41:21 #16
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_32261676
quote:
Op maandag 14 november 2005 16:36 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf hier al tegen. Niet iedereen betaalt dezelfde huur, daarom is er huursubsidie (binnenkort huurtoeslag) voor mensen die hun woning niet zelf helemaal kunnen betalen (in mijn ogen zowiezo al compleet belachelijk concept)
Mensen met een uitkering en kinderen krijgen zeker wel grotere woningen, voor weinig geld.
Dat is dus echt niet zo. Wellicht vroeger maar nu moeten ze net als iedereen in de rij.
pi_32261750
Jawel hoor, dat is nog steeds zo. Bij de woningstichting hier staat bij diverse woningen vermeld "huursubsidie alleen mogelijk voor huishoudens van minimaal 3 personen"
  maandag 14 november 2005 @ 16:44:27 #18
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_32261773
quote:
Op maandag 14 november 2005 16:29 schreef sanger het volgende:

[..]

Wordt hier niet het emotionele vlak vergeten?

En waarom zouden mensen met een inkomen wel kinderbijslag krijgen en mensen zonder niet?
Mensen met een inkomen werken, zij proberen in ieder geval een bestaan op te bouwen.
Lijkt me een betere instelling naar je kids toe dan iemand die de hele dag thuis bier zit te zuipen o.i.d. en zijn geld toch wel ontvangt omdat hij geen zin heeft om te werken.
  maandag 14 november 2005 @ 16:47:59 #19
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_32261846
quote:
Op maandag 14 november 2005 16:31 schreef Megumi het volgende:

[..]

Je generaliseerd. Mijn moeder heeft ook in de bijstand gezeten en heeft via opleidingen haar positie verbeterd en een baan kunnen vinden. En kan zeggen dat ik zelf goed terecht gekomen ben. Dus bijstand wil niet zeggen dat je bij voorbaat kansloos bent.
Tuurlijk generaliseer ik, dat geef ik zelf ook aan in de post die je quote.
Maar jouw moeder was niet langdurig in de bijstand zonder enig uitzicht op beter, want ze is er zelf uit gekomen en heeft haar leven weer opgepakt.
Dat vind ik super, eerlijk waar
Maar er zijn legio voorbeelden van mensen die zo'n instelling niet hebben (zie probleemwijken).
  maandag 14 november 2005 @ 16:52:04 #20
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_32261940
quote:
Op maandag 14 november 2005 16:45 schreef Modwire het volgende:
Mensen die voor hun eigen levensonderhoud afhankelijk zijn van de staat, omdat zij nergens goed genoeg in zijn om geld mee te verdienen, hebben we al genoeg, ik zeg castreren die handel...
Castreren is onzin en niet meer van deze tijd.
Als je een man onvruchtbaar wil maken kun je hem ook steriliseren i.p.v. zijn ballen eraf hakken...
En als iemand dan toch, wonder boven wonder, de bijstand uitkomt, dan kan hij nooit meer kids krijgen... dat gaat zelfs mij tever
  maandag 14 november 2005 @ 16:57:52 #21
20104 BlackJack
Comfortably drunk
pi_32262077
Volgens mij heeft de regering nooit het recht zich hierover uit te spreken. Misshchien dat het wel verstandig zou zijn een soort van voorlichtingscampagne te houden.
"Bezint, eer ge begint, aan uw eerste kind" of iets dergelijks.
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
pi_32262202
Dat doen ze nooit Vergrijzing he, ze gaan never nooit niet het fokken ontmoedigen, ook niet onder uitkeringsgerechtigden
  maandag 14 november 2005 @ 17:02:57 #23
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_32262222
quote:
Op maandag 14 november 2005 16:36 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Als ik in dit topic gelijk zeg bedoel ik ouders en niet ouders. Huursubsidie heeft niet het wel of niet hebben van kinderen als grondslag maar het inkomen.
Say your prayers
pi_32262810
quote:
Op maandag 14 november 2005 16:52 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Castreren is onzin en niet meer van deze tijd.
Als je een man onvruchtbaar wil maken kun je hem ook steriliseren i.p.v. zijn ballen eraf hakken...
En als iemand dan toch, wonder boven wonder, de bijstand uitkomt, dan kan hij nooit meer kids krijgen... dat gaat zelfs mij tever
Was niet letterlijk bedoeld, maar ik vind dat mensen die niet voor zichzelf kunnen zorgen, en dus ook feitelijk niets bijdragen, zich niet voort moeten planten...
Power perceived is power achieved.
  dinsdag 15 november 2005 @ 00:28:09 #25
129313 eric_cartman
Vrijheid Blijheid
pi_32275772
quote:
Stelling:

The truth is rarely pure and never simple. - Oscar Wilde (1854 - 1900)
Tagged ? Kijk dan hier http://85.144.40.187/tagged/tagged.html
pi_32275927
quote:
Op maandag 14 november 2005 17:26 schreef Modwire het volgende:

Was niet letterlijk bedoeld, maar ik vind dat mensen die niet voor zichzelf kunnen zorgen, en dus ook feitelijk niets bijdragen, zich niet voort moeten planten...
Hm, sorry, maar mischien moet jij die uitspraak nog eens herlezen en de nadenken over de gevolgen van zo'n gedachtegang, verder wil ik niet gaan maar enigzins misselijkmakend vind ik die uitspraak wel.
pi_32275946
het is sowieso een slecht idee om aan kinderen te beginnen. Geld lost niet alle problemen op.
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_32278494
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 00:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hm, sorry, maar mischien moet jij die uitspraak nog eens herlezen en de nadenken over de gevolgen van zo'n gedachtegang, verder wil ik niet gaan maar enigzins misselijkmakend vind ik die uitspraak wel.
Anders zeg je gewoon wat je bedoelt...
pi_32279068
Als je langdurig in de bijstand zit en je vrouw raakt zwanger, dan heb je helemaal de morele plicht om te gaan werken. Er is altijd wel wat te vinden, van mij part twee krantenwijken en een folderwijk tussendoor als het niet wil vlotten met het werk zoeken.

Anderszijds vindt ik dat er per gezin hoogstens anderhalve arbeidsplaats moet worden ingevuld; het is wat al te makkelijk om kinderen te nemen en de zorg vervolgens aan de chreches over te laten.
Op een bepaald punt durf ik de stelling nog wel wat kruidiger te maken; als een langdurig werkloze er aantoonbaar met de pet naar gooit, dan mogen de kinderen (tijdelijk) uit huis geplaatst worden.
pi_32279468
quote:
Op maandag 14 november 2005 16:45 schreef Modwire het volgende:
Mensen die voor hun eigen levensonderhoud afhankelijk zijn van de staat, omdat zij nergens goed genoeg in zijn om geld mee te verdienen, hebben we al genoeg, ik zeg castreren die handel...
ik ben nu 20, en afgekeurd (80 tot 100) om jammer genoeg nogal wat redenen
ik ben druk bezig aan het werk te komen
maar als dat dus niet lukt wie ben jij dan om mij de vreugde van een kindje af te nemen???

[ Bericht 9% gewijzigd door sizzler op 15-11-2005 15:54:48 (doodverwensing weggehaald) ]
  dinsdag 15 november 2005 @ 10:08:50 #31
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_32279521
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 10:04 schreef lesley het volgende:

[..]

zou jij niet heel snel dood kunnen gaan ofzo?????
(als dit een doodverwensing is kan het me aan me reet roesten echtwaar)
maar als dat dus niet lukt wie ben jij dan om mij de vreugde van een kindje af te nemen???
Afgekeurd zijn op (neem ik aan) medische gronde vind ik heel wat anders dan de stereotype "probleemwijken"-bewoner, waar er een hoop van zijn in Nederland.
Uitkering trekken, geen zin hebben om te werken (da's dus heel wat anders dan niet kunnen werken) en de hele dag maar een beetje stennis schoppen en rondhangen, overlast veroorzaken, zuipen, klagen over "de overheid" en je lage uitkering en als je te weinig geld hebt voor je nieuwe X-box dan maar proletarisch gaan winkelen...
Over die groep mensen heb ik het, het uitschot zeg maar, dus geen WAO-ers e.d.
pi_32279730
quote:

[..]

Hier zit de crux. De overheid, de maatschappij, de buurman, jij, hebt anderen niks te laten nemen / niet nemen als het gaat over kinderen.

Natuurlijk zou het beste zijn als mensen zich een juiste voorstelling maken van alle consequenties die een spruit met zich meebrengt. Geld, wereldbeeld, tijdsbeslag, emotionele belasting engazomaardoor. Bijstand of geen bijstand.
quote:
Ga fietsen, malloot. Van van weinig rondkomen krijg je creative ambitieuze zeer gemotiveerde kindertjes. Want ieder mens streeft naar verbeterering. Natuurlijk is voorgaande zin onzin, net als de jouwe. Die kinderen zijn niet bij voorbaat kansloos.

Stel dat je kinderen krijgen niet verhindert (en verhinderen zul je niet willen, probeer maar een concreet verhindermechanisme te bedenken! ) maar wel financieel bemoeilijkt, krijg je dan niet (wél) kanslozere kindertjes?
quote:
Doe me maar eens een voorbeeld hoe je "dit" vóór wil zijn. Alle vrouwen verplicht aan de prikpil en alleen na aanvraag en goedkeuring door beoordelende instantie?
quote:
Oh nee? Wat denk je als een duidelijk kansarm stel toevallig wél een slechtverdienend baantje heeft in een sector waar ontslagen verwacht worden kinderen wil? Zullen we de maatschappij ook niet tegen hun moeten beschermen? Ze komen *buitenproportioneel* vaak álsnog blijvend in de bijistand terecht, zeker als er eenmaal kindertjes zijn... Wedden?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_32281522
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 10:04 schreef lesley het volgende:

[..]

zou jij niet heel snel dood kunnen gaan ofzo?????
(als dit een doodverwensing is kan het me aan me reet roesten echtwaar)
Wie ben jij om mij op te laten draaien voor nog zo'n uitkeringstrekker? Maar ik denk niet dat jij in de groep valt waar ik op doelde
  dinsdag 15 november 2005 @ 12:28:10 #34
3542 Gia
User under construction
pi_32282770
Ik denk sowieso dat de meeste mensen in de bijstand komen als ze al kinderen hebben, door bijvoorbeeld bezuinigingen op het werk.
Iemand die in de bijstand zit en toch aan kinderen begint, mag van mij uiteraard dezelfde uitkering krijgen als andere bijstandsgezinnen.

Het is ook onzin om te stellen dat iemand die vanuit bijstand aan kinderen begint, geen kinderbijslag of huursubsidie meer zou moeten krijgen. Dat zou hun positie alleen nog maar verslechteren waardoor er nog minder uitzicht komt op het zoeken naar een baan.

Ben er wel voor dat sociale diensten meer toe gaan zien dat de sollicitatieplicht nageleefd wordt. Of dat de soos zelf actiever meewerkt aan het vinden van banen/verplichten tot aanvaarden van een bepaalde baan.
pi_32282967
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 08:55 schreef Modwire het volgende:

[..]

Anders zeg je gewoon wat je bedoelt...
Ok dan, jij je zin, dit lijkt op Eugenics. Ook bekend als eugenetica in Europa waar het vooral bij onze Oosterburen zeer populair was gedurende de jaren 33-45.
Maar ook in de VS was men aardig bezig op dit vlak, simpelweg arm zijn kon leiden tot sterilisatie en opsluiting.
pi_32283876
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 12:35 schreef Tijger_m het volgende:
Ok dan, jij je zin, dit lijkt op Eugenics. Ook bekend als eugenetica in Europa waar het vooral bij onze Oosterburen zeer populair was gedurende de jaren 33-45.
Maar ook in de VS was men aardig bezig op dit vlak, simpelweg arm zijn kon leiden tot sterilisatie en opsluiting.
In Zweden, sociaaldemocratie bij uitstek, had men er ook een handje van in het interbellum.
pi_32284076
quote:
Stelling:

Ouders die aan kinderen beginnen?
Dan zijn het toch nog geen ouders?
Of ze hadden al kinderen.

Ja, die met de ballen in de bek.
pi_32284173
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 13:08 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

In Zweden, sociaaldemocratie bij uitstek, had men er ook een handje van in het interbellum.
Heden ten dage is het in Nederland ook vrij gebruikelijk om geestelijk gehanmdicapten te ontmoedigen kinderen te krijgen.
pi_32284177
=edit=

[ Bericht 99% gewijzigd door sizzler op 15-11-2005 15:56:46 ]
pi_32284295
Kinderen nemen???
Zoals Gia al zei.... die kinderen heb je meestal al voor je in de bijstand komt.
Daarbij komt ook nog dat kinderen niet altijd "genomen" worden maar zich gewoon aandienen. Ook als ouders zich daartegen beschermen.
Wil iemand die mensen verplichten het ongeboren kind te laten aborteren dan?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_32284597
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 13:21 schreef nokwanda het volgende:
Kinderen nemen???
Zoals Gia al zei.... die kinderen heb je meestal al voor je in de bijstand komt.
Daarbij komt ook nog dat kinderen niet altijd "genomen" worden maar zich gewoon aandienen. Ook als ouders zich daartegen beschermen.
Wil iemand die mensen verplichten het ongeboren kind te laten aborteren dan?
Knip & plak uit een ander topic:
quote:
[quote]Op dinsdag 15 november 2005 13:03 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
...
Wat betreft alleenstaande ouders heb ik hierboven al een voorbehoud gemaakt, maar ik zal het wat uitdiepen. Ik vind dat een alleenstaande ouder verplicht 0,5 fte moet werken, steun kan er zijn in begeleiding naar werk, kinderopvang indien nodig en er zijn al allerlei financieele compensatieregelingen die het wat makkelijker maken. (bijzondere bijstand, kinderbijslag en kortingen op van alles en nogwat). Dat zijn de rechten, daar staat tegenover dat als men buiten zijn/haar schuld geen werk kan vinden, dat men ter compensatie van de uitkering bepaalde werkzaamheden moet verrichten (het project van de Alkmaarder sociale dienst vind ik wel een goed voorbeeld). Als men niet aan die plichten voldoet, dan mogen van mijn part de kinderen (tijdelijk) uit huis geplaatst worden als uiterste maatregel, naast dat de uitkering uiteraard ingetrokken wordt. Vervalt men in crimineel gedrag? Opsluiten dan.
...
pi_32284669
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 13:17 schreef Diederik_Duck het volgende:
Heden ten dage is het in Nederland ook vrij gebruikelijk om geestelijk gehanmdicapten te ontmoedigen kinderen te krijgen.
Wat overigens heel sociaal is...
pi_32284761
Aangezien we ons in Nederland netjes aan de fundamentele mensenrechten zeggen te houden en het recht van elk individu om een gezin te stichten een mensenrecht is, is het voorstellen van een verbod op kinderen als je een bijstandsuitkering hebt, dus complete onzin, alsmede maatregelen die inbreuk op dit recht maken (zoals de maatregelen die TS in begin noemde)
pi_32284853
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 13:33 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

Als men niet aan die plichten voldoet, dan mogen van mijn part de kinderen (tijdelijk) uit huis geplaatst worden als uiterste maatregel, naast dat de uitkering uiteraard ingetrokken wordt.
Dit vind ik toch echt een vreemde uitschjieter in je verder tamelijk evenwichtige voorstel.

Kinderen uit huis plaatsen is extreem destabiliserend voor een gezin, voor de kinderen, voor de ouderrol. Dat moet (imo) nóóit als straf voor wat dan ook worden opgelegd, zelfs niet als mogelijke stok achter de deur worden gehanteerd.

Alleen en uitsluitend wanneer er sterke aanwijzingen zijn dat ondanks de onmiskenbare levengrote nadelen van uithuisplaatsing van kinderen het alternatief: thuiswonen nóg erger is, dan kan de maatschappij ervoor kiezen gezinnen gewongen uiteen te rijten.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_32284871
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 13:38 schreef Vhiper het volgende:
Aangezien we ons in Nederland netjes aan de fundamentele mensenrechten zeggen te houden en het recht van elk individu om een gezin te stichten een mensenrecht is, is het voorstellen van een verbod op kinderen als je een bijstandsuitkering hebt, dus complete onzin, alsmede maatregelen die inbreuk op dit recht maken (zoals de maatregelen die TS in begin noemde)
Mee eens,
Anderszijds heb je ook plichten ten opzichte van het kind, en als je die plichten niet na komt, kan de uiterste consequentie zijn dat je dat recht verspeeld (uithuisplaatsing in concreto).
  dinsdag 15 november 2005 @ 13:45:41 #46
3542 Gia
User under construction
pi_32284943
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 13:42 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Mee eens,
Anderszijds heb je ook plichten ten opzichte van het kind, en als je die plichten niet na komt, kan de uiterste consequentie zijn dat je dat recht verspeeld (uithuisplaatsing in concreto).
En daar doe je die kinderen een groot plezier mee?
pi_32284988
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 13:38 schreef Vhiper het volgende:
Dat kan wel zijn, maar is er dan ook een positieve verplichting voor de staat om het krijgen van kinderen mogelijk te maken?
pi_32285049
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 13:35 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Wat overigens heel sociaal is...
Inderdaad. Sociaal tov het potentiele kind, sociaal tov de ouders van de gehandicapte, sociaal tov de belastingbetaler, én sociaal tov de gehandicapte die immers niet in staat is een adequate beoordeling van de in de toekomst te verwachten problemen te maken; tegen zichzelf in bescherming te nemen dan ook.
pi_32285102
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 13:42 schreef sigme het volgende:
Dit vind ik toch echt een vreemde uitschjieter in je verder tamelijk evenwichtige voorstel.

Kinderen uit huis plaatsen is extreem destabiliserend voor een gezin, voor de kinderen, voor de ouderrol. Dat moet (imo) nóóit als straf voor wat dan ook worden opgelegd, zelfs niet als mogelijke stok achter de deur worden gehanteerd.

Alleen en uitsluitend wanneer er sterke aanwijzingen zijn dat ondanks de onmiskenbare levengrote nadelen van uithuisplaatsing van kinderen het alternatief: thuiswonen nóg erger is, dan kan de maatschappij ervoor kiezen gezinnen gewongen uiteen te rijten.
Maar zo moreel verwerpelijk vind ik het dan ook. Uithuisplaatsing is inderdaad iets uitzonderlijks en het moet dan ook niet zomaar gebeuren. Als kinderen ouders hebben die uit pure onwil geen werk willen zoeken of mee willen werken aan de plichten die de sociale dienst stelt aan hun, want daar heb ik het dan over. Die mensen moet na 3 waarschuwingen (om het maar concreet te maken) het recht worden ontnomen om kinderen op te voeden. Dit zeg ik juist óók uit belang voor het kind, die dient dan ook bevrijd te worden uit een situatie die zo moreel verwerpelijk is, op die manier is er voor het kind tenminste nog hoop.
pi_32285122
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 13:49 schreef Diederik_Duck het volgende:

Inderdaad. Sociaal tov het potentiele kind, sociaal tov de ouders van de gehandicapte, sociaal tov de belastingbetaler, én sociaal tov de gehandicapte die immers niet in staat is een adequate beoordeling van de in de toekomst te verwachten problemen te maken; tegen zichzelf in bescherming te nemen dan ook.
We hebben het over mensen in de bijstand, of beschouw jij die als geestelijk dan wel lichamelijk gehandicapt?
pi_32285165
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 13:45 schreef Gia het volgende:
En daar doe je die kinderen een groot plezier mee?
Plezier in het begin zeker niet, hoop en perspectiefbied je ze daarentegen wel, lees anders mijn andere stukken even door.
pi_32285210
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 13:42 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Mee eens,
Dat alleen als het voor het kind beter zou zijn niet langer in een eigen gezinssituatie te verblijven, immers dat kind heeft ook recht op het eigen gezinsleven met de ouders. Een nieuwe broek meer of minder lijkt me niet voldoende reden om een kind omgang met zijn ouders te ontzeggen.

Verder speelt dit pas als een kind er eenmaal is en dat is nou juist wat TS niet wil dat er gebeurd. Als het kind er eenmaal is, wat is immers het verschil tussen een uitkering aan de ouders voor de opvoeding van het kind en uit huis plaatsing op kosten van de gemeenschap?
pi_32285355
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 13:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

We hebben het over mensen in de bijstand, of beschouw jij die als geestelijk dan wel lichamelijk gehandicapt?
Dit is een parallelle discussie, uit mijn mond zul je niet horen dat mensen in de bijstand geestelijk dan wel lichamelijk gehandicapt zijn .
pi_32285373
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 13:47 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat kan wel zijn, maar is er dan ook een positieve verplichting voor de staat om het krijgen van kinderen mogelijk te maken?
Het krijgen van kinderen niet, vandaar dat ze geen enkele moeite hadden een IVF behandeling uit het ziekenfondspakket te gooien, maar als een kind er eenmaal is, heeft dat ook mensenrechten, een aantal ervan zijn recht op voeding, scholing, etc en daar draait de overheid voor op in een bijstandssituatie en waarvoor bijvoorbeeld kinderbijslag, tegemoedkoming studiekosten en studiefinanciering zijn bedoeld
pi_32285436
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 13:55 schreef Vhiper het volgende:
Dat alleen als het voor het kind beter zou zijn niet langer in een eigen gezinssituatie te verblijven, immers dat kind heeft ook recht op het eigen gezinsleven met de ouders. Een nieuwe broek meer of minder lijkt me niet voldoende reden om een kind omgang met zijn ouders te ontzeggen.
Ik vind ook niet dat je dat als regel kan stellen, wel vind ik dat het etisch niet verantwoord is om aan kinderen te beginnen als je in een bijstandsuitkering zit, daar kan je dan beter even mee wachten.
quote:
Verder speelt dit pas als een kind er eenmaal is en dat is nou juist wat TS niet wil dat er gebeurd. Als het kind er eenmaal is, wat is immers het verschil tussen een uitkering aan de ouders voor de opvoeding van het kind en uit huis plaatsing op kosten van de gemeenschap?
Het morele aspect en het voortschrijden ervan van generatie op generatie. Duidelijk een etische keuze dus.
pi_32285522
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 13:51 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Je noemt 2 voorwaarden, die niet beide vervuld hoeven te worden voordat je zware sanctie (uithuisplaatsing) wil kunnen opleggen.
quote:
Als kinderen ouders hebben die uit pure onwil geen werk willen zoeken
Het principieel weigeren van arbeid is niet dermate verwerpelijk dat kinderen ten koste van levenslange trauma's daartegen beschermd moeten worden. Miljonairszoontjes kunnen ook best werkweigerende ouders hebben, volgens sommige rechtschapen burgers zijn autonoom scharrelende artistieke types óók werkschuw, ook als ze geen beroep doen op een uitkering. Toch neem ik aan dat minstens de rijkeluiskindertjes door jou niet bedreigd worden met uithuisplaatsing.
quote:
of mee willen werken aan de plichten die de sociale dienst [hun] stelt
Burgelijke ongehoorzaamheid lijkt mij geen voldoende reden voor uithuisplaatsing., Dat is een zaak tussen volwassenen, waaronder de kinderen niet hoeven te lijden. Verder is niet voldoen aan plichten die de soos oplegt natuurlijk reden om de rechten waarop aanspraak wordt gemaakt ter discussie te stellen. Maar bijstandsgerechtigden halen geen "recht tot opvoeding" bij de soos, maar recht op inkomenssteun.

Er zijn ook zat mensen die niet voldoen aan de plicht die de belastingdienst oplegt, zou je daarvan ook de straf uithuisplaatsing van de kinderen willen voorstellen?
quote:
Maar zo moreel verwerpelijk vind ik het dan ook. Uithuisplaatsing is inderdaad iets uitzonderlijks en het moet dan ook niet zomaar gebeuren.
Maar je stelt het voor als sanctie voor lulligheidjes als een afwijkende arbeidsmoraal en ontduiken van regeltjes. Beide is bepaald niet uitzonderlijk.
quote:
Dit zeg ik juist óók uit belang voor het kind, die dient dan ook bevrijd te worden uit een situatie die zo moreel verwerpelijk is, op die manier is er voor het kind tenminste nog hoop.
Een kind is niet in een hopeloze situatie beland als het afwijkende ouders treft. Wel bij liefdeloze of gevaarlijke ouders. Maar noch liefdeloosheid, noch gevaarlijkheid wordt gekenmerkt door arbeidsmoraal of burgerlijke gehoorzaamheid.
pi_32285860
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 14:01 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Het krijgen van kinderen niet, vandaar dat ze geen enkele moeite hadden een IVF behandeling uit het ziekenfondspakket te gooien, maar als een kind er eenmaal is, heeft dat ook mensenrechten,
Ik zou het liever over grondrechten hebben; mensenrechten is een mooie algemene term, maar heeft niet de juridische bindende connotatie die grondrechten wel heeft.
quote:
een aantal ervan zijn recht op voeding, scholing, etc en daar draait de overheid voor op in een bijstandssituatie en waarvoor bijvoorbeeld kinderbijslag, tegemoedkoming studiekosten en studiefinanciering zijn bedoeld
Dat is alleen maar waar als de staat zich heeft aangesloten bij bepaalde verdragen, dan wel interne wetgeving heeft uitgevaardigd aangaande deze zaken (en ja, dat is zo in Nl).
pi_32286898
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 14:02 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Ik vind ook niet dat je dat als regel kan stellen, wel vind ik dat het etisch niet verantwoord is om aan kinderen te beginnen als je in een bijstandsuitkering zit, daar kan je dan beter even mee wachten.

Het morele aspect en het voortschrijden ervan van generatie op generatie. Duidelijk een etische keuze dus.
Mee eens, maar het is minstens net zo etisch onverantwoord om mensen te verbieden kinderen te krijgen op basis van hun inkomen.
pi_32286971
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 14:06 schreef sigme het volgende:

Je noemt 2 voorwaarden, die niet beide vervuld hoeven te worden voordat je zware sanctie (uithuisplaatsing) wil kunnen opleggen.

Het principieel weigeren van arbeid is niet dermate verwerpelijk dat kinderen ten koste van levenslange trauma's daartegen beschermd moeten worden. Miljonairszoontjes kunnen ook best werkweigerende ouders hebben, volgens sommige rechtschapen burgers zijn autonoom scharrelende artistieke types óók werkschuw, ook als ze geen beroep doen op een uitkering. Toch neem ik aan dat minstens de rijkeluiskindertjes door jou niet bedreigd worden met uithuisplaatsing.
Ik ben ook zeker geen fan van decadentie, maar het ene kwaad rechtvaardigt het andere niet. Als het principieel weigeren van werk of het weigeren van plichten die bij een uitkering horen uiteindelijk leiden tot het intrekken van diezelfde uitkering (wat nu al tot de mogelijkheden behoort), dat je dus moedwillig je bron van bestaan verspeeld, dan ben je als ouder zo onverantwoordelijk bezig dat ik dat gelijk vind staan aan indirecte kindermishandeling. En let wel; dan zijn er voldoende mogelijkheden geweest om het foute gedrag te herstellen.
quote:
Burgelijke ongehoorzaamheid lijkt mij geen voldoende reden voor uithuisplaatsing., Dat is een zaak tussen volwassenen, waaronder de kinderen niet hoeven te lijden. Verder is niet voldoen aan plichten die de soos oplegt natuurlijk reden om de rechten waarop aanspraak wordt gemaakt ter discussie te stellen. Maar bijstandsgerechtigden halen geen "recht tot opvoeding" bij de soos, maar recht op inkomenssteun.
Moedwillig je bron van bestaan verspelen lijkt me wel wat verder gaan dan burgelijke ongehoorzaamheid. Doordat de ouders door hun eigen schuld geen geld hebben om het kind bestaansmogelijkheden te bieden verspelen ze in mijn ogen dat recht.
quote:
Er zijn ook zat mensen die niet voldoen aan de plicht die de belastingdienst oplegt, zou je daarvan ook de straf uithuisplaatsing van de kinderen willen voorstellen?
Nee, zie boven, en ik praat uit ervaring.
quote:
Maar je stelt het voor als sanctie voor lulligheidjes als een afwijkende arbeidsmoraal en ontduiken van regeltjes. Beide is bepaald niet uitzonderlijk.
Ik vind het dus geen lulligheidje als je bijt in de hand die je voedt na meermaals te zijn gewaarschuwd. Als je je uitkering verspeeld op zo'n manier ben je echt een slechte ouder.
quote:
Een kind is niet in een hopeloze situatie beland als het afwijkende ouders treft. Wel bij liefdeloze of gevaarlijke ouders. Maar noch liefdeloosheid, noch gevaarlijkheid wordt gekenmerkt door arbeidsmoraal of burgerlijke gehoorzaamheid.
Als een ouder zo onverantwoordelijk is, dan is dat liefdeloos en gevaarlijk te noemen, de situatie die ik schets is toch wel een uiterste ondergrens. Wat voor ouder ben je als je je zo flierefluiterig gedraagt, terwijl er met het nemen van kinderen zo'n zware verantwoordelijkheid op je schouders rust? Volgens mij heb ik met 3x waarschuwen wel genoeg 'mitsen en maaren' ingebracht.
pi_32286990
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 14:17 schreef Diederik_Duck het volgende:

Ik zou het liever over grondrechten hebben; mensenrechten is een mooie algemene term, maar heeft niet de juridische bindende connotatie die grondrechten wel heeft.
Maakt mij niet uit hoe je het noemt
quote:
Dat is alleen maar waar als de staat zich heeft aangesloten bij bepaalde verdragen, dan wel interne wetgeving heeft uitgevaardigd aangaande deze zaken (en ja, dat is zo in Nl).
Ik had het dan ook over Nederland, daar heeft TS het immers ook over. Verder is het uiteraard een goede zaak dat we dergelijke grondrechten in dit land kennen en wil ik die absoluut niet opofferen omdat een aantal bijstandsklantjes op onverantwoorde wijze kroost produceren.
pi_32287353
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 14:58 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
-knip-
Ok, dus je voorwaarde is uiteindelijk *niet* het verspelen van de uitkering, maar het hebben van onvoldoende geld om kinderen een verantwoord leven te bieden. Klopt dat?
Het in gevaar brengen van de uitkering leidt tot kinderwelzijnbedreigend weinig geld.

Ik ben het met je oneens dat je dit moet voorkómen door bij in gevaar brengen van de uitkering te dreigen met de sanctie uithuisplaatsing. De door jou verwachtte bedreigende situatie (onverantwoordelijk weinig geld) is dan immers nog geen feit. Het is *geen* feit dat de kinderen te armoedige ouders gaan krijgen, dit is slechts een aanwezig risico.

Om dit risico te bestrijden met uithuisplaatsing is voorbarig en kwalijk (vind ik). De kwalijk gevolgen van uithuisplaatsing zijn namelijk niet fictief maar treden geheid op, de bedreigende armoe is nog steeds fictief.

Het is mogelijk (en niet eens onwaarschijnlijk), dat ouders in financiële nood tot andere oplossingen komen dan de kinderen verwaarlozen. Werken bijvoorbeeld. Of bij familie aankloppen, of nog iets anders. Pas wanneer het duidelijk is dat thuiswonen kwalijker *is* (dus niet: mogelijk wordt) dan uithuisplaatsen, is uithuisplaatsen met alle trauma's van dien een optie.
pi_32287367
Misschien dat ik het hier en daar niet goed gelezen heb maar dit is wat ik er van vind.

Elk stel of alleenstaande toekomstige ouder moet er goed over nadenken of ze een kind een goede opvoeding en ondersteuning kunnen geven, voor ze over gaan tot actie dus. Mensen die ongewenst zwanger worden (tsja dat geldt dan vooral voor de vrouwen) moeten vooral daarbij niet vergeten dat er mogelijkheden zijn om deze zwangerschappen af te breken!!! (abortus is er niks voor niks voor uitgevonden) Daarbij geldt niet het geloof, je gevoel of what ever maar inderdaad weer de juiste opvoeding en ondersteuning kunnen bieden.
Een kind kost ongeveer tot het 18de levensjaar 100.000 euro (jajaja rekensommetje staat ergens op www.overheid.nl of anders in een van mijn dictaten) En in principe vind ik dat een ieder die een kind wil zich hiervan bewust moet zijn!! In principe is het net als alles wat je graag wil hebben maar niet kan betalen dan moet je sparen of er iets anders voor laten (in principe vind ik zelfs dat de overheid hier geen hulp voor hoef te bieden)

Oke je hebt het recht om een gezin te stichten (maar waar staat dat de overheid de PLICHT heeft om hier hulp voor te bieden wie het weet mag het zeggen met de bron erbij) de verantwoordelijkheid bij de overheid ligt deels bij het zorgen voor de zwakkeren in de samenleving maar naar mijn mening houdt dat niet een extra persoon op de wereld zetten en deze onderhouden in. Hier ligt een stukje verantwoordelijkheid van de burger zelf. In het geval van die jongen die hier ergens boven post >>> als jij 100.000 euro in 18 jaar kan besteden aan een kind dan mag je dus van mij en de overheid best een kind nemen. dat je kinderbijslag kan krijgen is dan een extraatje voor net die extra dingen die soms nodig zijn.
In geval van mensen die niet eens zelfstandig voor zichzelf kunnen zorgen, vind ik dat ze inderdaad door de overheid ontmoedigd moeten worden om aan kinderen te beginnen. Dit zelfde vind ik eigenlijk van mensen die last van hebben van aandoeningen die alleen maar erger worden.
Voorbeeldje iemand met net nog geen aids moet niet proberen een kind te nemen omdat de kans groter is dat het kind ook AIDS heeft. Is het een ramp om geen kinderen te hebben als de situatie voor jezelf niet gunstig is.... in mijn ogen niet. Het kind is hierbij het belangrijkste uitgangspunt.
Wil je toch wat te verzorgen hebben ga dan gewoon vrijwilligerswerk doen.
Er zijn duizenden kinderen die al hulp nodig hebben omdat ze uit een sociaal zwak gezin komen(sorry voor de term ik kan ff geen betere verzinnen) en anders zijn er nog genoeg ouderen die wel wat hulp kunnen gebruiken.

En anders weet je dat je met de 100.000 euro fijn andere leuke dingen kan doen (een beter leven voor jezelf)

maak je verder maar niet druk over de vergrijzing. In 2050 is het probleem voorlopig weer voorbij.
pi_32287933
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 12:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Niet alles wat duits is is slecht.. Ik ben er van overtuigd dat het zal leiden tot een betere samenleving en een betere wereld. Dat de Duitsers dit combineerden met een rassenleer heeft hier niets mee te maken... Dat ik blond ben en blauwe ogen heb maakt mij niet beter dan negers.
pi_32288284
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 15:36 schreef Modwire het volgende:

Niet alles wat duits is is slecht.. Ik ben er van overtuigd dat het zal leiden tot een betere samenleving en een betere wereld. Dat de Duitsers dit combineerden met een rassenleer heeft hier niets mee te maken... Dat ik blond ben en blauwe ogen heb maakt mij niet beter dan negers.
De Duitsers waren niet de enigen die deze gedachtengang aanhingen, zij trokken de gedachtegang echter wel door tot de uiterste consequentie, in de VS was er ook grote steun voor en daar doelde ik overigens op want daar werd de definitie van 'ongewenste elementen' niet zelden opgerekt om armen in op te nemen.

Als de overheid gaat bepalen wie zich wel en wie zich niet mag voortplanten op dit soort basis dan zijn we toch wel heel verkeerd bezig, lijkt mij. Ik kan mij geen weldenkend mens voorstellen die daar voorstander van zou moeten zijn iig.

PS: De origine van eugenetica ligt in Groot Brittanie bij de werken van Galton, niet in Duitsland, de verwerpelijkheid van deze pseudo wetenschap is daardoor niet minder.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2005 15:52:34 ]
  dinsdag 15 november 2005 @ 18:18:47 #65
3542 Gia
User under construction
pi_32292008
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 15:13 schreef IrisVrede het volgende:
Misschien dat ik het hier en daar niet goed gelezen heb maar dit is wat ik er van vind.

Elk stel of alleenstaande toekomstige ouder moet er goed over nadenken of ze een kind een goede opvoeding en ondersteuning kunnen geven, voor ze over gaan tot actie dus. Mensen die ongewenst zwanger worden (tsja dat geldt dan vooral voor de vrouwen) moeten vooral daarbij niet vergeten dat er mogelijkheden zijn om deze zwangerschappen af te breken!!! (abortus is er niks voor niks voor uitgevonden) Daarbij geldt niet het geloof, je gevoel of what ever maar inderdaad weer de juiste opvoeding en ondersteuning kunnen bieden.
Mensen hebben de morele plicht goed na te denken of ze kinderen willen en of ze de mogelijkheden hebben ervoor te zorgen. Je kunt ze echter niks opleggen.
Iemand die in armoede is opgegroeid zal voor zijn/haar eigen kind ook niet zo'n hoge eisen stellen.

Je kunt sowieso iemand niet dwingen tot een abortus. Dat is echt absurd.
quote:
Een kind kost ongeveer tot het 18de levensjaar 100.000 euro (jajaja rekensommetje staat ergens op www.overheid.nl of anders in een van mijn dictaten)
Iemand die geen kinderen neemt, houdt echt die tonnen niet over.
In die ton die een kind kost zitten ook zaken als het onderwijzend personeel, waarvoor je als ouder echt niet betaald. De kosten voor een kind zijn veel hoger dan de kosten die ouders persoonlijk maken.
Daarbij scheelt het natuurlijk ook een hele hoop of je kind op zijn 18de op kamers gaat en gaat studeren tot zijn 26ste, of wanneer dat kind op zijn 18de van school komt en gaat werken en meebetaald aan de huishoudelijke kosten van zijn ouders.
Verder zijn er een heleboel zaken die van gezin tot gezin verschillen. Zit het kind op een dure sport of op een goedkope sport. Elk jaar kamp of niet. Kleding doorgeven aan jongere kinderen, neefjes of nichtjes. Enz....

Stellen dat elk kind een ton kost, is onzin, omdat hier sowieso ook huisvestingskosten in meegenomen zijn. En wij betalen echt niet minder hypotheek als wij niet twee kinderen hadden.
pi_32304963
wat een ongelovelijke, belachelijke stelling.
Het is gewoon eng om te lezen sommige berichten.
Hebben jullie dan niks geleerd van het bekrompen en meeloperige gedrag van de duitsers?
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 15:36 schreef Modwire het volgende:

[..]

Een eigen mening is ok, maar vaststellen dat die bekrompen mening beter is voor de hele wereld, vond Hitler ook.
Maar gelukkig ben jij een zielige stumper die dat toch nooit kan bereiken.

En leg me eens uit waarom je niet beter bent dan een neger, maar wel beter als iemand met minder geld?
Hoe kan je ook maar denken aan hoeveel geld iemand heeft als je het vergelijkt met beter zijn als iemand?
In zo'n gedachtegang vind je bijvoorbeeld een rijke huurmoordenaar een beter mens als een vrouw die bejaarden verzorgt voor een kutsalaris.
pi_32304989
Sjeeh wat is discriminatie in zeg tegenwoordig!
Gewoon bizar!!!!! Het doet me wat denken aan de 2e wereldoorlog...al die meningen hier brrrrrr
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_32304993
quote:
Op woensdag 16 november 2005 02:46 schreef Troeta het volgende:
Hebben jullie dan niks geleerd van het bekrompen en meeloperige gedrag van de duitsers?
[..]

Een eigen mening is ok, maar vaststellen dat die bekrompen mening beter is voor de hele wereld, vond Hitler ook.

En leg me eens uit waarom je niet beter bent dan een neger, maar wel beter als iemand met minder geld?
Hoe kan je ook maar denken aan hoeveel geld iemand heeft als je het vergelijkt met beter zijn als iemand?
In zo'n gedachtegang vind je bijvoorbeeld een rijke huurmoordenaar een beter mens als een vrouw die bejaarden verzorgt voor een kutsalaris.
apart ik had jou bericht nog niet eens gelezen.. touche
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_32305047
oe tegelijk inderdaad, nou ben blij dat ik niet de enige ben met rillingen!
pi_32305058
quote:
Op woensdag 16 november 2005 02:58 schreef Troeta het volgende:
oe tegelijk inderdaad, nou ben blij dat ik niet de enige ben met rillingen!
Precies, het wordt gewoon eng dat asociale dat de mens drijft momenteel..
dat egocentrische, van ik ben beter dan en ik heb het beter dan dus de rest is uitschot, ze zien niet langer de omgeving, bv de oudere mensen, hun grootouders misschien?
Het is ikke ikke en de rest kan snoeihard doodvallen..

Ik denk hoe meer Balkie balkt over normen en waarden hoe minder waarden en normen men heeft..
pi_32305091
In de bijstand hebben ze meer tijd om nieuwe kinderen te maken en met de huidige kinderbijslag is dat een mooie extra inkomstenbron.
pi_32305153
quote:
Op woensdag 16 november 2005 03:07 schreef Piet_Piraat het volgende:

In de bijstand hebben ze meer tijd om nieuwe kinderen te maken en met de huidige kinderbijslag is dat een mooie extra inkomstenbron.
Nou dat zal wel heel erg dom zijn om dat te denken!
Of denk je nu werkelijk dat men rijk wordt door het hebben van kinderen? Dat kost heel wat hoor! En die kinderbijslag is daarbij een peuleschilletje!
pi_32305157
quote:
Op woensdag 16 november 2005 03:01 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Precies, het wordt gewoon eng dat asociale dat de mens drijft momenteel..
dat egocentrische, van ik ben beter dan en ik heb het beter dan dus de rest is uitschot, ze zien niet langer de omgeving, bv de oudere mensen, hun grootouders misschien?
Het is ikke ikke en de rest kan snoeihard doodvallen..

Ik denk hoe meer Balkie balkt over normen en waarden hoe minder waarden en normen men heeft..
Ja, het valt mij ook heel erg op, vooral het ik betaal belasting, dus ik onderhoud anderen, dus ik mag levens van anderen bepalengedrag.
ik vind dat zo'n foute gedachtegang en ik vraag me af wie dat hun leert...
pi_32305182
quote:
Op woensdag 16 november 2005 03:18 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Of denk je nu werkelijk dat men rijk wordt door het hebben van kinderen? Dat kost heel wat hoor! En die kinderbijslag is daarbij een peuleschilletje!
De kinderbijslag is oplopend met 't aantal kinderen. Hoe meer in 1 gezin des te hoger wordt de bijslag per stuk en belastingaftrek en andere kwijtscheldingen,bijdrages en subsidies.

Meerdere kinderen kort op elkaar kosten stuk minder, als ze dan ook nog de meeste tijd op straat rondhangen en hun eigen kostje bijelkaar hosselen.
pi_32305192
Hoe hoog denk je dat kinderbijslag is Piet piraat?
Dat stelt echt niks voor hoor, ook al geef je je kinderen bijna geen kleren en eten, je draait alleen maar verlies zeg maar.
En kwijtscheldingen krijg je zonder kinderen ook.
pi_32305220
quote:
Op woensdag 16 november 2005 03:29 schreef Troeta het volgende:
Hoe hoog denk je dat kinderbijslag is Piet piraat?
Dat stelt echt niks voor hoor, ook al geef je je kinderen bijna geen kleren en eten, je draait alleen maar verlies zeg maar.
En kwijtscheldingen krijg je zonder kinderen ook.
Kinderbijslagbedragen en betaaldagen
De hoogte van de kinderbijslag is afhankelijk van de leeftijd van het kind. Ook waar het kind woont (bij u thuis of uitwonend) bepaalt het bedrag dat u ontvangt. Voor kinderen van 16 en 17 jaar gelden aanvullende regels.

Kinderen geboren voor 1 januari 1995

Aantal telkinderen
10 t/m 11 jaar
12 t/m 17 jaar

1
214,46
252,31

2
242,26
285,01

3
251,52
295,90

4
271,88
319,86

5
284,10
334,23

6
292,24
343,81

7
298,06
350,66

8
308,72
363,20

9
317,02
372,96

10
323,65
380,77

Het wordt dus hoger als 't aantal kinderen toeneemt die dus in de praktijk minder kosten.

pi_32305682
quote:
Op woensdag 16 november 2005 03:36 schreef Piet_Piraat het volgende:

lijst met cijfertjes
Ik rekende net na wat een kennis van me dan krijgt met 6 kinderen........
Ik had moeten doorfokken na die ene.

Maar het gaat hier niet over kinderbijslag. Daar heeft iedereen recht op. Ook de mensen die geld genoeg hebben.

Er zijn ook mensen genoeg die wel werken maar toch niet genoeg verdienen om het gezin te onderhouden.

De stelling van TS is idd griezelig omdat alleen maar de economische situatie wordt meegenomen, zoals ook door verschillende users hier wordt beschreven.
Ouders met geld kunnen evengoed een slecht voorbeeld voor hun kind zijn. Liever een liefdevol gezin zonder poen dan een liefdeloze zooi met.

En al die ouders dan die krom liggen voor de hypotheek en hun kind in de opvang moeten doen omdat ze door het poen verdienen geen tijd hebben om zelf hun kind op te voeden dan?
Je kunt mij echt niet wijsmaken dat dat gezond is.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_32305814
quote:

[..]

Uhhh, p'don?

Er zijn net zo makkelijk argumenten voor als tegen kinderen in een bijstandsgezin.

Wat deze kinderen wél hebben is:
-ouders die altijd beschikbaar zijn en zich dus bezig kunnen houden met hen (vééél belangrijker dan dat geld)
-ouders die niet continu gestresst zijn van het halen-brengen-werken-afhaaleten

Overigens is een verbod niet praktisch uitvoerbaar. Hoe ga je het controleren ("mag ik even aan uw buik voelen, mevrouwtje, ik heb het idee dat..."), hoe ga je het verbod afdwingen (heb weleens foto's van gedwongen abortussen gezien lang leve de Volksrepubliek China...).
Tevens tref je de kinderen het hardst als je kinderbijslag (ooit bedoeld voor minima), zorgverzekeringen of huursubsidie intrekt.
Dan krijg je van die negentiende-eeuwse toestanden van hele gezinnen in één klein kamertje waarvan de ene helft luizen en de andere helft tbc heeft.

Neen dus. Kinderen krijgen is een recht. Staat volgens mij ook in de universele verklaring van de rechten van de mens.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_32305847
quote:
Op woensdag 16 november 2005 03:36 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Kinderbijslagbedragen en betaaldagen
De hoogte van de kinderbijslag is afhankelijk van de leeftijd van het kind. Ook waar het kind woont (bij u thuis of uitwonend) bepaalt het bedrag dat u ontvangt. Voor kinderen van 16 en 17 jaar gelden aanvullende regels.

*Lijstje bedragen*

Het wordt dus hoger als 't aantal kinderen toeneemt die dus in de praktijk minder kosten.
Vermeld er ook even bij dat deze bedragen gelden per kwartaal en dat je hiervan absoluut geen kind kan onderhouden, laat staan er geld aan over zou houden. De stelling dat veel kinderen veel geld oplevert is complete onzin. Kinderen kosten altijd geld, ook een bijstandstrekker zou financieel beter af zijn zonder kinderen, dan met kinderen en een beetje kinderbijslag.

Of wilde je nu ook gaan beweren dat al die alleenstaande bijstandsmoeders met kroost het beter hebben dan een alleenstaande in de bijstand? Ze krijgt misschien meer geld, maar dat compenseert bij lange na niet de extra kosten van de kids.
pi_32305860
quote:
Op woensdag 16 november 2005 03:18 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Nou...als je zoals hierboven staat 6 exemplaren weet te verzamelen, dan loopt het toch aardig op.
Tevens is het zo dat kleine kinderen minder kosten dan grote, en de ratio waarmee de bijslag omhoog gaat te vlak is: eerst krijg je meer dan je eigenlijk nodig hebt (sparen!) en later trek je het echt niet meer (schoolgeld, ik noem maar wat...) op alleen bijslag.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_32306028
quote:
Op woensdag 16 november 2005 08:29 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Nou...als je zoals hierboven staat 6 exemplaren weet te verzamelen, dan loopt het toch aardig op.
Tevens is het zo dat kleine kinderen minder kosten dan grote, en de ratio waarmee de bijslag omhoog gaat te vlak is: eerst krijg je meer dan je eigenlijk nodig hebt (sparen!) en later trek je het echt niet meer (schoolgeld, ik noem maar wat...) op alleen bijslag.
Om precies te zijn: E 1855, 36 per 3 maanden. 4 onder de 12 en 2 boven de 12.
Gewoon het ene met het andere verrekenen.

Maar nogmaals (niet voor Mwanatabu)........ voor iedereen die kinderbijslag zou willen afschaffen voor bijstandstrekkers:
Ook mensen die bakken met geld verdienen, krijgen kinderbijslag.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_32306185
quote:
Op woensdag 16 november 2005 08:29 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Enig idee wat 6 kinderen kost? Die onderhoud je echt niet voor zo'n 100 euro per maand per kind, ook niet als ze babies zijn, laat staan dat je daar aan over zou houden
pi_32306482
quote:
Op woensdag 16 november 2005 09:09 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Enig idee wat 6 kinderen kost? Die onderhoud je echt niet voor zo'n 100 euro per maand per kind, ook niet als ze babies zijn, laat staan dat je daar aan over zou houden
Bla bla, ik heb er twee en de bijslag daarvan heb ik vrolijk op kunnen sparen voor het grootste deel.
Als ze groter gaan worden wordt het anders, maar tot nu toe lopen ze er schoon en weldoorvoed ende gelukkig met een hoop speelgoed bij en kom ik ruim in de plus uit.
pi_32306574
quote:
Op woensdag 16 november 2005 08:51 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Gewoon het ene met het andere verrekenen.

Maar nogmaals (niet voor Mwanatabu)........ voor iedereen die kinderbijslag zou willen afschaffen voor bijstandstrekkers:
Ook mensen die bakken met geld verdienen, krijgen kinderbijslag.
ook voor bijstandstrekkers....mensen met het hoogste inkomen betalen ook het meest belasting in Nederland!
it's better to burn out than to fade away...
pi_32306636
quote:
Op woensdag 16 november 2005 09:33 schreef lammegiraf het volgende:

[..]

ook voor bijstandstrekkers....mensen met het hoogste inkomen betalen ook het meest belasting in Nederland!
Nou, dat heft elkaar dan weer lekker op, niet?
pi_32306678
quote:
Op woensdag 16 november 2005 09:27 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Bla bla, ik heb er twee en de bijslag daarvan heb ik vrolijk op kunnen sparen voor het grootste deel.
Dan heb je de kosten voor de kids ergens anders van betaald, verandert niets aan het feit dat je van kinderbijslag alleen een kind niet kan onderhouden.
quote:
Als ze groter gaan worden wordt het anders, maar tot nu toe lopen ze er schoon en weldoorvoed ende gelukkig met een hoop speelgoed bij en kom ik ruim in de plus uit.
En dat allemaal met 100 euro per maand per kind? Nou, dat mag je mij eens uitleggen, want volgens mij is dat simpelweg onmogelijk.
pi_32306871
quote:
Op woensdag 16 november 2005 09:35 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Nou, dat heft elkaar dan weer lekker op, niet?
sja....gelukkig zijn er nog mensen in de bijstand....anders had de regering geld te veel!
it's better to burn out than to fade away...
pi_32307225
quote:
Op woensdag 16 november 2005 09:37 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Dan heb je de kosten voor de kids ergens anders van betaald, verandert niets aan het feit dat je van kinderbijslag alleen een kind niet kan onderhouden.
[..]

En dat allemaal met 100 euro per maand per kind? Nou, dat mag je mij eens uitleggen, want volgens mij is dat simpelweg onmogelijk.
Omdat er meer inkomen is dan de kinderbijslag alleen natuurlijk.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_32307770
quote:

[..]

[..]

Echt waar: een babytje kost de eerste 6 maand praktisch niets als je borstvoeding geeft. Dan geef je het luiers en voila. Kleertjes heb je al net als rest babyuitzet, al voor de geboorte dus voordat je bijslag krijgt. Tel uit je winst.

Later ook: basisdingen als kleding en eten haal je makkelijk van die bijslag hoor. Extra's als kado's of een nieuw bed kun je voor sparen van wat je overhoudt of idd van de rest van het inkomen bij hele grote uitgaven (nooit voorgekomen eik).
pi_32307918
quote:
Op woensdag 16 november 2005 08:23 schreef Mwanatabu het volgende:
Kinderen krijgen is een recht. Staat volgens mij ook in de universele verklaring van de rechten van de mens.
Is dat zo? Ik mag hopen van niet. In elk geval is het WEL een recht om als kind liefdevol en fatsoenlijk grootgebracht te worden.

Waarmee ik niet wil zeggen dat dat in een bijstandsgezin niet kan overigens. Maar ik stoor me altijd hevig aan de 'kinderen krijgen is een recht'-uitspraak altijd als het erover gaat of bijv. zwakbegaafden kinderen zouden moeten mogen krijgen. Die wordt altijd gedaan door mensen die het door mij bovengenoemde recht van het kind voor het gemak er dan niet bij vermelden.
pi_32308423
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:33 schreef Mwanatabu het volgende:

Echt waar: een babytje kost de eerste 6 maand praktisch niets als je borstvoeding geeft. Dan geef je het luiers en voila. Kleertjes heb je al net als rest babyuitzet, al voor de geboorte dus voordat je bijslag krijgt. Tel uit je winst.
Die kleertjes en de rest van je babyuitzet heb je wel eerst moeten kopen, net zoals die luiers. Verder geeft niet iedere vrouw borstvoeding, om diverse, vaak medische redenen. Daar kan je dus niet bij voorbaat vanuit gaan, net zoals je niet uit kan gaan van cadeautjes van anderen, zoals met kleertjes vaak het geval is.
quote:
Later ook: basisdingen als kleding en eten haal je makkelijk van die bijslag hoor. Extra's als kado's of een nieuw bed kun je voor sparen van wat je overhoudt of idd van de rest van het inkomen bij hele grote uitgaven (nooit voorgekomen eik).
Basisdingen als kleding en eten redt je per maand met 100 euro per kind echt niet, laat staan te sparen voor grotere aankopen. Hoe wil jij een kind voor ¤ 3,33 per dag 3 maaltijden voorschotelen, in een beetje fatsoenlijke kleding steken, de extra vaste lasten betalen, wat speelgoed kopen en ook nog eens sparen voor grotere aankopen??
pi_32308525
quote:
Op maandag 14 november 2005 16:09 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Zoals Sickie al zei, heb je vanuit een puur logisch financiele redenatie gelijk in. Het nemen van kinderen is de allergrootste verantwoordelijkheid die een mens kan nemen in zijn leven. Als men niet goed voor die kinderen kan zorgen, moet men daar dus extra goed over nadenken.
Het echter inperken van dit recht op kinderen door de overheid is mij echter teveel van het goede.
Ben het met je eens.
Vaak zien ouders dit zelf wel in.
Moet ik wel zeggen, dat wanneer bij de vrouw de klok begint te tikken, ik me het wel voor kan stellen dat ze het toch proberen.
En wanneer je dan een goed kasbeleid hebt, is er niets aan de hand.
Je hoeft tenslotte niet elk jaar op vakantie.
Het duurt ook wel een paar jaar, voordat een kind gaat studeren, dus je hebt dan als ouder nog alle tijd om je verder te ontplooien, zodat je kansen op een baan groter worden.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_32308531
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:38 schreef thaleia het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik mag hopen van niet. In elk geval is het WEL een recht om als kind liefdevol en fatsoenlijk grootgebracht te worden.
Het recht om een gezin te stichten is inderdaad een mensenrecht, zoals ik al eerder heb genoemd.
quote:
Waarmee ik niet wil zeggen dat dat in een bijstandsgezin niet kan overigens. Maar ik stoor me altijd hevig aan de 'kinderen krijgen is een recht'-uitspraak altijd als het erover gaat of bijv. zwakbegaafden kinderen zouden moeten mogen krijgen. Die wordt altijd gedaan door mensen die het door mij bovengenoemde recht van het kind voor het gemak er dan niet bij vermelden.
Moet je mij eens uitleggen hoe de rechten van het kind worden beschermd door die mensen te verbieden kinderen te krijgen. Het lijkt me niet in het belang van een kind om vroegtijdig geaborteerd te worden o.i.d.
pi_32308903
quote:

[..]

[..]

Ik gebruik 400 euro aan huishoudgeld met 2 kinderen die groeien als kool.
Nee, heb het niet slecht, maar wil voor meer dingen sparen dan alleen eten en drinken.
Kinderbijslag wordt gebruikt voor de kinderen (kleren en uitjes)
Met een goed beleid is het heus wel mogelijk.
Ben je jong, zou ik er nog niet aan beginnen, want je hebt tenslotte alle tijd om je eerst te ontplooien.
Nu ben ik trouwens ook niet een zodanige voorstander van mijn kinderen alles geven wat ze willen (speelgoed enz)
Daarbij heb je de spelotheek ook nog.
Daar is genoeg te krijgen, om je kinderen mee te vermaken.
Willen ze dure spullen, zullen ze er voor moeten werken/sparen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  woensdag 16 november 2005 @ 11:28:37 #95
3542 Gia
User under construction
pi_32309414
quote:
Op woensdag 16 november 2005 08:51 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij?
Ik kom als ik 2 kinderen boven de 12 reken bij 6 telkinderen + 4 kinderen onder de 12 (neem ik nog van 6 - 10, want daaronder is nog lager) op 1542.

Tenzij jij 4 kinderen van 10 en 11 rekent, maar wie heeft 2 tweelingen van 10 en 11, geboren vóór januari 1995?

Kinderbijslag voor kinderen van 0 t/m 5 bedraagt 176,62 en voor 6 t/m 10 bedraagt 214,46. Niet oplopend met het aantal telkinderen.
  woensdag 16 november 2005 @ 11:38:44 #96
3542 Gia
User under construction
pi_32309730
En om nog eens terug te komen op het fabeltje dat een kind je een ton kost, ook even een rekensommetje.
Ik heb 2 kinderen, die zouden dus ieder een ton kosten. Dat is 200 000 euro. Als ik dat deel door 18 en vervolgens door 12 maanden, zou dat betekenen dat wij maandelijks 926 euro zouden besteden aan de kids. Wij geven dat bedrag nog niet eens uit aan huishoudgeld!
pi_32310707
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:28 schreef Gia het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij?
Ik kom als ik 2 kinderen boven de 12 reken bij 6 telkinderen + 4 kinderen onder de 12 (neem ik nog van 6 - 10, want daaronder is nog lager) op 1542.

Tenzij jij 4 kinderen van 10 en 11 rekent, maar wie heeft 2 tweelingen van 10 en 11, geboren vóór januari 1995?

Kinderbijslag voor kinderen van 0 t/m 5 bedraagt 176,62 en voor 6 t/m 10 bedraagt 214,46. Niet oplopend met het aantal telkinderen.
Een van 14, een van 13, een van 11(inmiddels 12 en krijgt dus vanaf januarie ook de 343, 60) , een van 8, een van4 en een van 1. En een onderweg.

herberekening: 1624, 52 euro
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_32310964
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:11 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik gebruik 400 euro aan huishoudgeld met 2 kinderen die groeien als kool.
Nee, heb het niet slecht, maar wil voor meer dingen sparen dan alleen eten en drinken.
Kinderbijslag wordt gebruikt voor de kinderen (kleren en uitjes)
Met een goed beleid is het heus wel mogelijk.
Dan geef je dus meer aan je kinderen uit dan alleen de kinderbijslag en dat is dus mijn hele punt. Het is onmogelijk om je kinderen te onderhouden van alleen kinderbijslag, laat staan daar geld aan over te houden. Je kan dus niet verdienen aan kinderbijslag. Een kind kost je altijd geld.
quote:
Ben je jong, zou ik er nog niet aan beginnen, want je hebt tenslotte alle tijd om je eerst te ontplooien.
Op zich mee eens, maar je moet dat mensen niet gaan verbieden.
quote:
Nu ben ik trouwens ook niet een zodanige voorstander van mijn kinderen alles geven wat ze willen (speelgoed enz)
Daarbij heb je de spelotheek ook nog.
Daar is genoeg te krijgen, om je kinderen mee te vermaken.
Willen ze dure spullen, zullen ze er voor moeten werken/sparen.
Ik stel dus al dat kinderbijslag voor noodzakelijk levensonderhoud al te weinig is.
  woensdag 16 november 2005 @ 12:21:45 #99
3542 Gia
User under construction
pi_32311122
Dus vanaf januari 3 boven de 12, dat is 1031,43
Een van 8, dat is 214,46
twee van 0 t/m 5 353,22

Kom ik toch echt op 1599,25 voor het eerste kwartaal 2006
Die onderweg is beurt nog niet in januari.
pi_32312910
quote:
Op woensdag 16 november 2005 12:16 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Dan geef je dus meer aan je kinderen uit dan alleen de kinderbijslag en dat is dus mijn hele punt. Het is onmogelijk om je kinderen te onderhouden van alleen kinderbijslag, laat staan daar geld aan over te houden. Je kan dus niet verdienen aan kinderbijslag. Een kind kost je altijd geld.
Ja, dit ben ik met je eens, maar met bijstand zal het heus wel lukken.
quote:
[..]

Op zich mee eens, maar je moet dat mensen niet gaan verbieden.
Daarom zei ik ook in een eerder bericht, dat wanneer de klok bij een vrouw gaat tikken, ik mij heel goed voor kan stellen, dat ondanks de beroerde situatie waar ze zich in bevinden, ze toch graag een kind willen.
quote:
[..]

Ik stel dus al dat kinderbijslag voor noodzakelijk levensonderhoud al te weinig is.
Ja, dit klopt.
Het is dan ook ingesteld voor de economie, en niet voor de nodige broodwinning.
Vaak gebruiken de mensen de kinderbijslag voor kleding, of luxe artikelen zoals speelgoed.
Dit wordt weer gekocht in winkels, die dus weer personeel aannemen.
Ontvangen de mensen dit niet meer, zal er ook aanzienlijk minder gekocht worden.
Kleding zal van familielid op familielid gedragen worden, en aan duur speelgoed hoeft men dan helemaal niet meer te denken.
Dit houdt dan weer minder vraag naar personeel, en meer werkeloosheid in.
pi_32313360
quote:
[..]

Waar heb ik het over geld?

Owjah, ik ben inderdaad een zielige stumper... altijd prettig, zo'n inhoudelijke discussie
pi_32313586
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:58 schreef Vhiper het volgende:

Moet je mij eens uitleggen hoe de rechten van het kind worden beschermd door die mensen te verbieden kinderen te krijgen. Het lijkt me niet in het belang van een kind om vroegtijdig geaborteerd te worden o.i.d.
Op het moment van abortus is er nog helemaal geen kind...
pi_32313739
quote:

Met deze posts stel jij juist een hele bekrompen gedachtegang ten toon.
"Oh, de duitsers vonden dat ook, dus dat is voor altijd fout, en daar gaan we het nooit meer over hebben."

Mag jij mij uitleggen hoe 'de wereld', en de samenleving er beter van wordt als iedereen, en vooral de zwakkere van lichaam en geest zich ongelimiteerd voort planten.
pi_32313847
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:46 schreef Modwire het volgende:

[..]

Fout..Zoek maar eerst iets op over zwangerschap, en de groei van het kind in de buik.
Er is wel degelijk een kind.
pi_32313931
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:46 schreef Modwire het volgende:

[..]

Dat is maar net wat jij onder "kind" verstaat, he?

Verder is het nog steeds onzin om te stellen dat een kind maar beter niet geboren kan worden, alleen maar omdat er een kans is dat z'n ouders mogelijk niet goed voor hem zouden zorgen.
pi_32314044
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:51 schreef Modwire het volgende:

[..]

Met deze posts stel jij juist een hele bekrompen gedachtegang ten toon.
"Oh, de duitsers vonden dat ook, dus dat is voor altijd fout, en daar gaan we het nooit meer over hebben."

Mag jij mij uitleggen hoe 'de wereld', en de samenleving er beter van wordt als iedereen, en vooral de zwakkere van lichaam en geest zich ongelimiteerd voort planten.
Jij denkt dus dat alleen sterke mensen, geestelijk gezonde kinderen voort kunnen brengen?
Hoe verklaar je het dan dat een man en vrouw (beiden universitair afgestudeerd) een kind met down syndroom krijgen?
En hoe verklaar jij, dat beide ouders die lagergeschoold zijn, een kind hebben die VWO+ doet nu?
Ja, ik ken beide gevallen. (en allemaal geweldige sociale, lieve mensen)
Geen garanties in het leven, en dit geld ook voor kinderen.
pi_32314053
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:59 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Dat is maar net wat jij onder "kind" verstaat, he?

Verder is het nog steeds onzin om te stellen dat een kind maar beter niet geboren kan worden, alleen maar omdat er een kans is dat z'n ouders mogelijk niet goed voor hem zouden zorgen.
Dat hangt van de grootte van die kans af, he..
pi_32314200
quote:
Op woensdag 16 november 2005 14:03 schreef paddy het volgende:

[..]

Jij denkt dus dat alleen sterke mensen, geestelijk gezonde kinderen voort kunnen brengen?
Hoe verklaar je het dan dat een man en vrouw (beiden universitair afgestudeerd) een kind met down syndroom krijgen?
En hoe verklaar jij, dat beide ouders die lagergeschoold zijn, een kind hebben die VWO+ doet nu?
Ja, ik ken beide gevallen. (en allemaal geweldige sociale, lieve mensen)
Geen garanties in het leven, en dit geld ook voor kinderen.
Toeval..

Volgens jou is er dus geen enkele relatie tussen de sterke en zwakke punten van de ouders en die van het kind?

[ Bericht 8% gewijzigd door Modwire op 16-11-2005 14:20:11 ]
pi_32314398
quote:
Op woensdag 16 november 2005 14:04 schreef Modwire het volgende:

[..]

Het hangt af, van de liefde die de ouders het kind kunnen geven.
Misschien krijgt het niet elk jaar een nieuwe fiets.
Misschien zal hij/zij niet elk jaar op vakantie kunnen gaan.
Misschien zal het niet meekunnen op een bepaald reisje van school, maar wanneer het alle liefde en aandacht krijgt thuis, zal het hem/ haar niet interesseren of hij/zij dit moest missen.
Denk zelfs dat kinderen waar er altijd een ouder thuis voor hem/haar klaarstaat, een mooiere herinnering aan zijn jeugd heeft, dan een kind waar de ouders altijd van aan het werk zijn, doodmoe thuiskomen, en dus al helemaal geen zin meer hebben in spelletjes en zo.
Ja, dan heeft hij zijn geweldige speelgoed, maar de aandacht dus niet.
pi_32314447
quote:
Op woensdag 16 november 2005 14:09 schreef Modwire het volgende:

[..]

Toeval..
Hadden we het niet over onderbouwende post?
Bron?
pi_32314553
quote:
Op woensdag 16 november 2005 14:17 schreef paddy het volgende:

[..]

Het hangt af, van de liefde die de ouders het kind kunnen geven.
Misschien krijgt het niet elk jaar een nieuwe fiets.
Misschien zal hij/zij niet elk jaar op vakantie kunnen gaan.
Misschien zal het niet meekunnen op een bepaald reisje van school, maar wanneer het alle liefde en aandacht krijgt thuis, zal het hem/ haar niet interesseren of hij/zij dit moest missen.
Denk zelfs dat kinderen waar er altijd een ouder thuis voor hem/haar klaarstaat, een mooiere herinnering aan zijn jeugd heeft, dan een kind waar de ouders altijd van aan het werk zijn, doodmoe thuiskomen, en dus al helemaal geen zin meer hebben in spelletjes en zo.
Ja, dan heeft hij zijn geweldige speelgoed, maar de aandacht dus niet.
Ik heb het niet over het kind, en ook niet over de financiele situatie van de ouders..
pi_32314848
quote:

[..]

Ja, maar er is een groot grijs gebied tussen Malle Ansje uit het woonwagenkamp die al 6 keer uit de ouderlijke macht is ontzet en nu voor de 7e keer zwanger is van Malle Pietje (tevens haar halfneef) en Antoinette die samen met Karel-Herbert een kindje op de wereld gaat zetten en antidepressiva slikt vanwege een prenatale depressie.
Kans complicaties moet zeker meewegen, maar het feit dat iemand een uitkering trekt?
Er lopen genoeg kindjes van bijstandsouders rond die het prima hebben gehad en zullen doen.
pi_32314898
quote:

[..]

Al is die kans 99,999999999999999999%, wie ben jij om te bepalen dat zo'n kind dan niet zou mogen leven?

Daarnaast hebben we het hier niet eens over zware gevallen van mishandeling o.i.d., maar spreken we gewoon over wat centen.

Wie ben jij om iemand te ontzeggen kinderen te krijgen, vanwege een paar rotcenten? Wat ga je doen als ze toch kinderen krijgen? Ga je dan dat kind van het leven beroven, om een paar rotcenten? Ga je die ouders preventief steriliseren, vanwege een paar rotcenten?

Het is gewoonweg absurd om mensen te verbieden kinderen te krijgen, klaar.
pi_32314905
quote:
Op woensdag 16 november 2005 14:34 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ja, maar er is een groot grijs gebied tussen Malle Ansje uit het woonwagenkamp die al 6 keer uit de ouderlijke macht is ontzet en nu voor de 7e keer zwanger is van Malle Pietje (tevens haar halfneef) en Antoinette die samen met Karel-Herbert een kindje op de wereld gaat zetten en antidepressiva slikt vanwege een prenatale depressie.
Kans complicaties moet zeker meewegen, maar het feit dat iemand een uitkering trekt?
Er lopen genoeg kindjes van bijstandsouders rond die het prima hebben gehad en zullen doen.
Precies mijn mening.
pi_32314969
quote:
Op woensdag 16 november 2005 14:36 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Al is die kans 99,999999999999999999%, wie ben jij om te bepalen dat zo'n kind dan niet zou mogen leven?

Daarnaast hebben we het hier niet eens over zware gevallen van mishandeling o.i.d., maar spreken we gewoon over wat centen.

Wie ben jij om iemand te ontzeggen kinderen te krijgen, vanwege een paar rotcenten? Wat ga je doen als ze toch kinderen krijgen? Ga je dan dat kind van het leven beroven, om een paar rotcenten? Ga je die ouders preventief steriliseren, vanwege een paar rotcenten?

En ik ben het met je eens, en er ook klaar mee
Mooi slot
  woensdag 16 november 2005 @ 14:39:34 #116
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_32314989
quote:
Op woensdag 16 november 2005 14:34 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

wat hij/zij zegt
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_32315659
quote:
Op woensdag 16 november 2005 12:21 schreef Gia het volgende:
Dus vanaf januari 3 boven de 12, dat is 1031,43
Een van 8, dat is 214,46
twee van 0 t/m 5 353,22

Kom ik toch echt op 1599,25 voor het eerste kwartaal 2006
Die onderweg is beurt nog niet in januari.
Hanteer je het normbedrag voor 6 kinderen?

2x 343,60= 687,20
2x 292,04= 584, 08
2x het bedrag dat jij noemde van 176,52= 353, 52

Het maakt ook niet echt uit. Waar het wel om gaat is dat TS en een aantal anderen lijken te vinden dat iemand die het eigenlijk niet nodig heeft wel recht heeft op zo´n bedrag en dat het afgenomen zou moeten worden van mensen die het duidelijk wel nodig hebben.

En eigenlijk ging het niet eens om de kinderbijslag, maar met name om een bijstandsuitkering.

Ik denk dat er veel minder geconsumeerd zou worden als TS zijn zin kreeg. Al die mensen zouden dan niks kunnen kopen. Dus zou er niet aan die mensen verdiend worden. Dat zou weer minder werkgelegenheid tot gevolg hebben waardoor er meer mensen in die omstandigheden zouden komen en het allemaal een neerwaartse spiraal zou worden. Tot ook TS zelf de hongerdood zou sterven en niet zou kunnen werken omdat het er eenvoudig niet zou zijn.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_32316733
quote:

[..]

Misschien moet je mijn posts eens lezen.. het gaat mij niet om het geld...
pi_32317001
quote:

[..]

Wie ben jij om iemand te ontzeggen kinderen te krijgen, vanwege een paar rotcenten?
Oke, nu dan toch maar even op de 'geldkwestie' in gaan..
Wie ben jij om te bepalen dat ik meer moet gaan betalen, omdat anderen (waar ik (en 'ik' ben hier de Nederlandse burger) het levensonderhoud ook al van betaal) zo graag kinderen willen krijgen?
pi_32317105
quote:
Op woensdag 16 november 2005 15:54 schreef Modwire het volgende:

[..]

Wie ben jij om te bepalen dat ik meer moet gaan betalen, omdat anderen (waar ik (en 'ik' ben hier de Nederlandse burger) het levensonderhoud ook al van betaal) zo graag kinderen willen krijgen?
Dezelfde om te bepalen dat anderen meer betalen om jouw ziektekosten op te hoesten, bijvoorbeeld.
  woensdag 16 november 2005 @ 16:00:08 #121
3542 Gia
User under construction
pi_32317151
quote:
Op woensdag 16 november 2005 15:05 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Hanteer je het normbedrag voor 6 kinderen?

2x 343,60= 687,20
2x 292,04= 584, 08
2x het bedrag dat jij noemde van 176,52= 353, 52
Die van 8 krijgt geen 292, maar 214,46. Die 3 van 12 en ouder heb ik dan alledrie voor 343 gerekend.
quote:
Het maakt ook niet echt uit. Waar het wel om gaat is dat TS en een aantal anderen lijken te vinden dat iemand die het eigenlijk niet nodig heeft wel recht heeft op zo´n bedrag en dat het afgenomen zou moeten worden van mensen die het duidelijk wel nodig hebben.

En eigenlijk ging het niet eens om de kinderbijslag, maar met name om een bijstandsuitkering.

Ik denk dat er veel minder geconsumeerd zou worden als TS zijn zin kreeg. Al die mensen zouden dan niks kunnen kopen. Dus zou er niet aan die mensen verdiend worden. Dat zou weer minder werkgelegenheid tot gevolg hebben waardoor er meer mensen in die omstandigheden zouden komen en het allemaal een neerwaartse spiraal zou worden. Tot ook TS zelf de hongerdood zou sterven en niet zou kunnen werken omdat het er eenvoudig niet zou zijn.
Ben het ook niet eens met TS. Maar wel in de zin dat er actiever gezorgd moet worden voor werk voor deze mensen en dat er ook sancties mogen staan op werkweigeren. Dus ook voor mensen met een hogere opleiding die niet aan werk kunnen komen op hun vakgebied. Gewoon maar de fabriek of het plantsoen in als daar wel werk in is.

Vind verder dat in principe iedereen recht moet hebben op het krijgen van kinderen, ongeacht hun welstand. Ik ken rijke mensen die totaal niets van de opvoeding gebakken hebben, waarvan de zoon met een dronken kop een dodelijk ongeluk veroorzaakt had en een dochter zwaar aan de drugs verslaafd is geraakt en van twee verschillende mannen kinderen heeft. Nou geweldig dan.
Ik ken ook mensen die het met een minimum moeten doen en die het er toch netjes van afbrengen. Ze krijgen vaak kleren van familie en vrienden waar diens kinderen uitgegroeid zijn. Ook fietsen en speelgoed worden doorgegeven. Het hoeft toch ook niet allemaal nieuw te zijn.

Ben de laatste tijd ook behoorlijk pissed over de onverdraaglijke houding die veel jonge mensen tegenwoordig tentoonspreiden. Owee, zij moeten meebetalen aan iets waar anderen voor kiezen. Vreselijk toch!! Dat wij meebetaalden aan hun studie, hypotheekrenteaftrek en al die jaren ook meebetaald hebben aan hun eigen kinderbijslag vergeten ze maar gauw.

Ikke, ikke, ikke en de rest kan de pot op.
pi_32317187
quote:
Op woensdag 16 november 2005 15:58 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dezelfde om te bepalen dat anderen meer betalen om jouw ziektekosten op te hoesten, bijvoorbeeld.
Ziek worden doe ik niet vrijwillig...
pi_32317315
quote:
Op woensdag 16 november 2005 16:01 schreef Modwire het volgende:

[..]

Ziek worden doe ik niet vrijwillig...
Nee, maar ziekten en zwangerschap en geboorten zijn beide natuurlijke processen.
  woensdag 16 november 2005 @ 16:08:38 #124
3542 Gia
User under construction
pi_32317378
Ja, je kunt mensen toch niet dwingen de pil te gebruiken. En neuken gaat automatisch, dus komen er baby's. Logisch toch!

Kortom, mensen hebben gewoon altijd recht om kinderen te krijgen. En aangezien Nederland een verzorgingsstaat is zorgen we voor onze zieken, voor onze bejaarden, voor onze allochtonen en dus ook voor onze kinderen.
pi_32317488
quote:
Op woensdag 16 november 2005 16:00 schreef Gia het volgende:

Ben de laatste tijd ook behoorlijk pissed over de onverdraaglijke houding die veel jonge mensen tegenwoordig tentoonspreiden. Owee, zij moeten meebetalen aan iets waar anderen voor kiezen. Vreselijk toch!! Dat wij meebetaalden aan hun studie, hypotheekrenteaftrek en al die jaren ook meebetaald hebben aan hun eigen kinderbijslag vergeten ze maar gauw.

Ikke, ikke, ikke en de rest kan de pot op.
psies.
iom is het geen schande om weinig spullen te bezitten. Wel om wat je bezit niet te willen delen.
Dat is pas echte armoede.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_32317516
quote:
Op woensdag 16 november 2005 16:08 schreef Gia het volgende:
Ja, je kunt mensen toch niet dwingen de pil te gebruiken. En neuken gaat automatisch, dus komen er baby's. Logisch toch!

Kortom, mensen hebben gewoon altijd recht om kinderen te krijgen. En aangezien Nederland een verzorgingsstaat is zorgen we voor onze zieken, voor onze bejaarden, voor onze allochtonen en dus ook voor onze kinderen.
Je kunt mensen niet dwingen het rempedaal te gebruiken, en het gaspedaal induwen gaat automatisch, dus rijden mensen te hard. Logisch toch!

Kortom, mensen hebben gewoon altijd het recht om te hard te rijden..

Domme redenering...

Je kunt ervan zeggen wat je wilt, maar kinderen krijgen is een keuze. En het is ronduit asociaal om anderen bewust met de lasten van jouw kinderwens op te zadelen.
pi_32317633
quote:
Op woensdag 16 november 2005 16:13 schreef Modwire het volgende:

[..]

Je kunt mensen niet dwingen het rempedaal te gebruiken, en het gaspedaal induwen gaat automatisch, dus rijden mensen te hard. Logisch toch!

Domme redenering...

Je kunt ervan zeggen wat je wilt, maar kinderen krijgen is een keuze. En het is ronduit asociaal om anderen bewust met de lasten van jouw kinderwens op te zadelen.
Je had het niet over geld toch ?
pi_32317647
quote:
Op woensdag 16 november 2005 16:08 schreef Gia het volgende:

Kortom, mensen hebben gewoon altijd recht om kinderen te krijgen.
Vreemde gevolgtrekking. Dat iets nu eenmaal niet tegen te houden is, betekent niet dat het een recht is. In jouw redenering zou dat betekenen dat mensen ook het recht hebben om een meteoriet op hun hoofd te krijgen, kanker te krijgen, om te komen tijdens het rondrazen van Emily.
  woensdag 16 november 2005 @ 16:20:14 #129
3542 Gia
User under construction
pi_32317702
quote:

Neem aan dat jij de rest van je leven in een huurhuis blijft wonen. Uiteraard zonder huursubsidie?

Want als je koopt moeten anderen weer meebetalen aan jouw hra, terwijl het jou keuze is om een huis te kopen.

En natuurlijk zul je, als je ooit zelf kinderen hebt, de kinderbijslag netjes terugstorten op het rekeningnummer van de SVB, omdat jij hier geen gebruik van zult maken.
  woensdag 16 november 2005 @ 16:22:00 #130
3542 Gia
User under construction
pi_32317749
dubbel
  woensdag 16 november 2005 @ 16:22:20 #131
3542 Gia
User under construction
pi_32317755
quote:
Op woensdag 16 november 2005 16:18 schreef thaleia het volgende:
In jouw redenering zou dat betekenen dat mensen ook het recht hebben om een meteoriet op hun hoofd te krijgen, kanker te krijgen, om te komen tijdens het rondrazen van Emily.
Hoezo? Is dat allemaal verboden dan?
Verboden kanker te krijgen, want dat kost de gemeenschap geld.
pi_32317869
Modwire, je had het wel over geld, want je was het eens met de stelling en vond dat de duitsers daarin groot gelijk hadden.
En dan zeg je zoiets als alleen dat met rasen was een beetje té, want wat maakt mij beter dan een neger.
Daaruit kan je opmaken dat je je beter voelt als mensen zonder geld.

Nu heb je het ineens over geestelijk gehandicapten die zich voortplanten, maar daar ging het niet over en dat weet je.

En ziek worden doe je niet vrijwillig? Ligt eraan, als jij een ongezonde leefstijl hebt word jij eerder ziek.
Moet je mensen dan ook maar gaan verplichten om elke dag te sporten, nooit drinken, alleen gezond eten enz.
En wat dacht je van ouder worden, er komt een dag dat je naar een tehuis moet, dan mag malle pietje wel je reet gaan wassen en dan moet ze nog belasting betalen ook daarvoor.

En wat de duitsers in de oorlog deden en dachten, was fout, zal altijd fout blijven en hoort nooit meer te gebeuren.
Dat weet ieder normaal mens.
pi_32317875
Gia> Lieve schat, dat zeg ik niet, ik zeg dat "je kunt niet tegenhouden dat het gebeurt" niet betekent dat het DUS een recht is. Het is een onafwendbaar iets, dat is iets anders dan een recht.

En ja, sorry, inderdaad, ik vraag me ook af waarom ik nog serieus op je inga
pi_32317921
quote:

[..]

Domme redenering...

Net zo asociaal als toen jij besloot te gaan studeren.
pi_32317926
Ander voorstel:
Laat alle ouders in spé een opvoedbewijs halen.
Voor een auto moet je een rijbewijs hebben, voor het nemen van kinderen een opvoed bewijs.
Zodat je snapt hoe dat werkt.
was het niet Julias Ceasar die zei: "Mensen die andere mensen citeren hebben een gebrekkige fantasie voor eigen gedachten" aldus Aldo71. <br>
En ja ik maak ZpelVouten... So shoot me.
pi_32318103
Wat moet er in godsnaam in zo'n cursus behandeld worden dan?
Hoe kan je mensen toetsen op goed ouderschap?
pi_32318160
quote:
Op woensdag 16 november 2005 16:28 schreef aldo71 het volgende:
Ander voorstel:
Laat alle ouders in spé een opvoedbewijs halen.
Voor een auto moet je een rijbewijs hebben, voor het nemen van kinderen een opvoed bewijs.
Zodat je snapt hoe dat werkt.
Heb je zelf kinderen?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_32318560
quote:
Op woensdag 16 november 2005 16:34 schreef Troeta het volgende:
Wat moet er in godsnaam in zo'n cursus behandeld worden dan?
Hoe kan je mensen toetsen op goed ouderschap?
Eigenlijk vind ik dat geen slecht idee.
Wat aan bod kan komen is onder andere "voorkom machtsstrijd", "gezond eten" "niet slaan".
Ik denk dat een hoop ellende voorkomen kan worden door mensen ervan bewust te maken dat het allemaal geen roze wolk hoeft te zijn en dat je het dus niet per se fout doet als je je als een dweil voelt, en dat dat tevens niet de schuld is van je trolletje, maar dat dat er gewoon bijhoort.
  woensdag 16 november 2005 @ 16:57:48 #139
3542 Gia
User under construction
pi_32318730
quote:
Op woensdag 16 november 2005 16:26 schreef thaleia het volgende:
Gia> Lieve schat, dat zeg ik niet, ik zeg dat "je kunt niet tegenhouden dat het gebeurt" niet betekent dat het DUS een recht is. Het is een onafwendbaar iets, dat is iets anders dan een recht.

En ja, sorry, inderdaad, ik vraag me ook af waarom ik nog serieus op je inga
Kinderen krijgen is een natuurlijk iets, net zo natuurlijk als ziek worden of één van de rampen die jij noemde.

Echter, kinderen krijgen is te voorkomen. TS wil dat mensen die niet genoeg verdienen voorkomen dat ze kinderen krijgen. Hij wil ze dus het recht ontnemen kinderen te krijgen, terwijl het, zoals jij terecht zegt, geen recht is, maar een natuurlijk iets. Het is van de zotte om mensen te verbieden kinderen te krijgen.
  woensdag 16 november 2005 @ 17:02:20 #140
3542 Gia
User under construction
pi_32318872
quote:
Op woensdag 16 november 2005 16:50 schreef Mwanatabu het volgende:

Wat aan bod kan komen is onder andere "voorkom machtsstrijd", "gezond eten" "niet slaan".
Je komt tot het vierde jaar regelmatig op een consultatie bureau. Als je problemen hebt op één van deze vlakken, kun je dat daar rustig op het woord gooien. Het heeft absoluut geen nut om met mensen over machtstrijd te praten voordat ze kinderen hebben, want ze kunnen zich totaal niet voorstellen wat dat inhoudt en zullen vaak beweren dat zij daar geen moeite mee zullen hebben, of dat hun kinderen in spé dat niet zullen doen, omdat ze heus wel weten hoe je dat kunt voorkomen.

Veel dingen over opvoeding, kun je mensen het beste uitleggen wanneer het nodig is. Vanalles gaan uitleggen over wat allemaal zou kunnen gebeuren, is een beetje voorbarig.
pi_32318920
quote:
Op woensdag 16 november 2005 16:17 schreef paddy het volgende:

[..]

Je had het niet over geld toch ?
Zie onderstaande quote..
quote:
Op woensdag 16 november 2005 15:54 schreef Modwire het volgende:

[..]

quote:
Op woensdag 16 november 2005 16:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Neem aan dat jij de rest van je leven in een huurhuis blijft wonen. Uiteraard zonder huursubsidie?

Want als je koopt moeten anderen weer meebetalen aan jouw hra, terwijl het jou keuze is om een huis te kopen.

En natuurlijk zul je, als je ooit zelf kinderen hebt, de kinderbijslag netjes terugstorten op het rekeningnummer van de SVB, omdat jij hier geen gebruik van zult maken.
De gemiddelde belastingbetaler levert de staat meer op dan dat het (direct) kost. Mensen die in de bijstand zitten, en ook nog kinderbijslag trekken doen dat duidelijk niet..
quote:
Op woensdag 16 november 2005 16:26 schreef Troeta het volgende:
Modwire, je had het wel over geld, want je was het eens met de stelling en vond dat de duitsers daarin groot gelijk hadden.
Ik sta er iig open voor eugenetica, over geld heb ik het niet gehad tot bovenstaande quote..
quote:
Daaruit kan je opmaken dat je je beter voelt als mensen zonder geld.
De gemiddelde werkende draagt meer bij aan de wereld dan de gemiddelde bijstandstrekker..
quote:
Nu heb je het ineens over geestelijk gehandicapten die zich voortplanten, maar daar ging het niet over en dat weet je.
Ik heb met geen woord gerept over geestelijk gehandicapten..
quote:
En wat de duitsers in de oorlog deden en dachten, was fout, zal altijd fout blijven en hoort nooit meer te gebeuren.
Dat weet ieder normaal mens.
De Duiters deden allerlei dingen tijdens de oorlog, was dat allemaal fout? Lijkt me sterk, en dingen veroordelen, puur en alleen, omdat de Duitsers er ook zo over dachten is volslagen achterlijk.
  woensdag 16 november 2005 @ 17:10:34 #142
3542 Gia
User under construction
pi_32319116
quote:
Op woensdag 16 november 2005 17:03 schreef Modwire het volgende:

De gemiddelde belastingbetaler levert de staat meer op dan dat het (direct) kost. Mensen die in de bijstand zitten, en ook nog kinderbijslag trekken doen dat duidelijk niet..
Die kinderen toch uiteindelijk ook. Jij bent toch ook ooit een kind geweest. Die kinderen hebben recht op kinderbijslag, net zo goed als jij dat had. Of je ouders nou rijk zijn of arm, elk kind krijgt evenveel als zijn/haar leeftijdgenootjes.
quote:
Ik sta er iig open voor eugenetica, over geld heb ik het niet gehad tot bovenstaande quote..
Dat heeft niks met de openingspost te maken.
quote:
De gemiddelde werkende draagt meer bij aan de wereld dan de gemiddelde bijstandstrekker..
Heb je het weer over geld. Toch?
En ook jij kunt pech hebben en in de bijstand terecht komen.
quote:
De Duiters deden allerlei dingen tijdens de oorlog, was dat allemaal fout? Lijkt me sterk, en dingen veroordelen, puur en alleen, omdat de Duitsers er ook zo over dachten is volslagen achterlijk.
Laat ik hier maar niet op in gaan.
pi_32319214
quote:
Op woensdag 16 november 2005 17:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Die kinderen toch uiteindelijk ook. Jij bent toch ook ooit een kind geweest. Die kinderen hebben recht op kinderbijslag, net zo goed als jij dat had. Of je ouders nou rijk zijn of arm, elk kind krijgt evenveel als zijn/haar leeftijdgenootjes.
Wat is je punt?
quote:
Dat heeft niks met de openingspost te maken.
Nogmaals, wat is je punt?
quote:
Heb je het weer over geld. Toch?
En ook jij kunt pech hebben en in de bijstand terecht komen.
Zolang ik in de bijstand zit zal ik ervoor kiezen geen kinderen te krijgen..
quote:
Laat ik hier maar niet op in gaan.
Valt er iets tegenin te brengen, denk je?
pi_32319583
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 18:18 schreef Gia het volgende:
Mensen hebben de morele plicht goed na te denken of ze kinderen willen en of ze de mogelijkheden hebben ervoor te zorgen. Je kunt ze echter niks opleggen.
Iemand die in armoede is opgegroeid zal voor zijn/haar eigen kind ook niet zo'n hoge eisen stellen.
Je kunt sowieso iemand niet dwingen tot een abortus. Dat is echt absurd.
True true, maar dat zei ik ook niet. Ik zei wel dat men niet moet vergeten dat er iets is als abortus en geloof of gevoel in dit geval niet de grondslag moeten zijn voor de keuze maar of het haalbaar is om het kind een thuis te geven. >>de bescherming en de rest van de mensenrechten.
quote:
Iemand die geen kinderen neemt, houdt echt die tonnen niet over.
Gek he?? die mensen gebruiken hun geld op een andere manier,misschien zijn ze wel onvruchtbaar en is hun geld opgegaan aan vruchteloze pogingen of simpel weg hebben ze het geld echt niet en zijn er daarom geen kinderen.
quote:
Stellen dat elk kind een ton kost, is onzin, omdat hier sowieso ook huisvestingskosten in meegenomen zijn.
Het is echt jammer dat ik de bron ff niet kan vinden maar ik heb de rekensom tijdens een van mijn colleges gehad.
quote:
En wij betalen echt niet minder hypotheek als wij niet twee kinderen hadden.
Vrees dat je hier appels met peren vergelijkt. sinds wanneer wordt een hypotheek aan het hebben van kinderen gekoppeld?? dat het gekoppeld is aan je inkomen weet ik wel. (naja dat staat op zowat elke hypotheeksite0
pi_32319855
BTW ik had het niet alleen over mensen met een bijstandsuitkering
ik heb het eigenlijk over iedereen die kinderen wil.
Je moet er echt goed over nadenken of je de verantwoordelijkheid aan kan. Als je bijvoorbeeld niet instaat ben ruimte te maken voor een kind in je leven moet je er ook niet aan beginnen.
dan heb ik het dus inderdaad over lui die allebei werken en dan ook nog kinderen willen (als zijnde een soort van statussymbool )
Tuurlijk pakt het redelijk wat situaties goed uit (daar ben ik blij mee) maar dat geldt helaas voor een redelijk aantal gevallen weer niet. Bij heel veel van die gevallen doe ik dan ook . En verder valt er dan helaas niks aan te doen want dan krijg je heel gepoezeld nederland op je nek

woensdag 16 november 2005 @ 17:48:00 #146
3542 Gia
User under construction
pi_32320139
quote:
Op woensdag 16 november 2005 17:27 schreef IrisVrede het volgende:
Het is echt jammer dat ik de bron ff niet kan vinden maar ik heb de rekensom tijdens een van mijn colleges gehad.
Als ik voor elk van mijn kinderen een ton moet betalen voordat ze 18 zijn, zou dat betekenen dat ze nu samen (2 stuks) 926 euro per maand kosten. Wij geven met het hele gezin niet meer uit dan ongeveer 500 per maand aan eten en drinken. Kleding, schoeisel en dergelijke kan prima van de kinderbijslag. Hoef ik niet zelf te betalen.

Nogmaals: in die berekening waar jij het over hebt, spreken ze over wat kinderen kosten tot hun 18de. Niet dat het de ouders zoveel kost. Bij lange na niet. O.a. zijn daar in meegenomen de kosten die de regering heeft voor het betalen van leerkrachten. Hoeven ouders niet te betalen, maar zijn wel kosten die voor kinderen gemaakt worden. Ook kinderbijslag zal er wel in meegenomen zijn. Zijn ook geen kosten die de ouders maken. De kinderbijslag krijgen ze.
Ook kosten voor onderdak, gas, water en licht zullen wel doorberekend zijn. Anders kom je echt nooit bij die ton. Okay, het zal wel iets schelen in watergebruik, maar voor de rest maakt het niet uit of je de lamp aandoet voor 2 personen of voor 4 personen. Maar die mensen van het nibud rekenen gewoon alles door om maar aan spectaculaire bedragen te komen.

Ik zou inderdaad graag die berekening willen zien. Zal ik de bedragen ertegenover zetten zoals ze voor mijn gezin gelden.
pi_32321286
quote:
Op woensdag 16 november 2005 17:02 schreef Gia het volgende:

[..]

Je komt tot het vierde jaar regelmatig op een consultatie bureau. Als je problemen hebt op één van deze vlakken, kun je dat daar rustig op het woord gooien. Het heeft absoluut geen nut om met mensen over machtstrijd te praten voordat ze kinderen hebben, want ze kunnen zich totaal niet voorstellen wat dat inhoudt en zullen vaak beweren dat zij daar geen moeite mee zullen hebben, of dat hun kinderen in spé dat niet zullen doen, omdat ze heus wel weten hoe je dat kunt voorkomen.

Veel dingen over opvoeding, kun je mensen het beste uitleggen wanneer het nodig is. Vanalles gaan uitleggen over wat allemaal zou kunnen gebeuren, is een beetje voorbarig.
Het zou geen nut hebben omdat ieder kind anders is, iedere ouder als persoon anders is, er dus tig combi´s mogelijk zijn.

Ik vind het opvallend dat mensen die zelf geen kinderen hebben vaak een uitgesproken mening hebben. Maar als ze er zelf een krijgen piepen ze wel anders.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_32321638
Dat is het verschil tussen iets vinden en daadwerkelijk ergens voor staan..
pi_32322336
quote:
Op woensdag 16 november 2005 17:48 schreef Gia het volgende:

[..]

Als ik voor elk van mijn kinderen een ton moet betalen voordat ze 18 zijn, zou dat betekenen dat ze nu samen (2 stuks) 926 euro per maand kosten. Wij geven met het hele gezin niet meer uit dan ongeveer 500 per maand aan eten en drinken. Kleding, schoeisel en dergelijke kan prima van de kinderbijslag. Hoef ik niet zelf te betalen.

Nogmaals: in die berekening waar jij het over hebt, spreken ze over wat kinderen kosten tot hun 18de. Niet dat het de ouders zoveel kost. Bij lange na niet. O.a. zijn daar in meegenomen de kosten die de regering heeft voor het betalen van leerkrachten. Hoeven ouders niet te betalen, maar zijn wel kosten die voor kinderen gemaakt worden. Ook kinderbijslag zal er wel in meegenomen zijn. Zijn ook geen kosten die de ouders maken. De kinderbijslag krijgen ze.
Ook kosten voor onderdak, gas, water en licht zullen wel doorberekend zijn. Anders kom je echt nooit bij die ton. Okay, het zal wel iets schelen in watergebruik, maar voor de rest maakt het niet uit of je de lamp aandoet voor 2 personen of voor 4 personen. Maar die mensen van het nibud rekenen gewoon alles door om maar aan spectaculaire bedragen te komen.

Ik zou inderdaad graag die berekening willen zien. Zal ik de bedragen ertegenover zetten zoals ze voor mijn gezin gelden.

Ik zoek het al op, maar het dictaat ging niet alleen over de kinderbijslag en aanverwante zaken maar ook over andere zaken en bij een gebrek aan een trefwoordenlijst duurt het ff.
Heb al wel de literatuurlijst gevonden en ik werd inderdaad verwezen naar het NIBUD.
Op de site van het nibud gaan ze uit van gemiddeld 26% van je netto inkomen dit is per maand (bij twee kinderen) . Er boven staat wat meegerekend moet worden om tot een netto inkomen te komen.
Nou ken ik je nettoinkomen niet maar als je ongeveer 1800 aan netto-inkomen hebt dan kom je uit op 101.088 euro na 18 jaar. Helaas staat er niet bij welke kosten allemaal moeten worden doorberekend.
Hmm na wat googlen ben ik er achter het is inderdaad ongeveer het bedrag wat de staat aan een kind kwijt is als die 18 jaar wordt. Denk aan gratis onderwijs tot 16 jaar, de kinderbijslag en andere subisidies aan ouders met kinderen. Ben er nog niet uit of ze er nog meer meebedoelen, en het bladeren in het dictaat levert ook niks meer op. Er stond slechts een zin over in...en dat had meer betrekking op de voordelen van migratie naar nederland van mensen die direct aan de slag kunnen.

Om de rekensom af te maken>>> Een kind kost in WERKELIJKHEID dus veel meer!!!!!
je geeft nu ongeveer 500p.m. uit aan een gezin met 2 kinderen dus als dat 26% van dat bedrag besteed wordt aan de kinderen komen je uit op een rekensom van 24*18*26%van 500= 56.160 euro tot met hun 18de levensjaar.
Met wat de overheid investeert, kom je ongeveer in werkelijkheid uit op 256.160 euro
en dat is nog maar een gemiddelde.

Ben je nu niet ontzettend blij dat je in Nederland woont? En hulp krijgt van een wel erg lieve overheid. Anders zou je toch serieus niet meer aan kinderen beginnen als je die nog moet kleden,voeden, een dak boven het hoofd, scholing en zo moet geven.

het feit blijft dat je gelijk hebt dat dankzij interventie van de overheid een kind geen 100.000 kost
voor iemand die er aan wil beginnen.

Maaruh ik blijf het een stom idee vinden om armoede te bewerkstelligen door als je al geen geld heb toch aan kinderen te beginnen. In principe moet eigenlijk iedereen van geboorte tot zijn begrafenis door zijn ouders of eigen verdiensten zich kunnen redden. De overheid heeft gelukkig veel verantwoordelijkheid naar zich toegetrokken, maar hoe meer (mondige) burgers er komen desterminder dat gaat werken natuurlijk. Maar dat lijkt me een andere discussie De vraag of dat de overheid dit ook allemaal moet blijven doen ook!! Vind persoonlijk het hele systeem wat scheef. Kan zo een aantal dingetjes aanwijzen waar het systeem zo krom als een hoepel is.

naja je hebt wel gelijk op het punt dat een kind momenteel voor een ouder geen ton kost
pi_32322568
quote:
Op woensdag 16 november 2005 18:50 schreef Modwire het volgende:
Dat is het verschil tussen iets vinden en daadwerkelijk ergens voor staan..
Nee, dat is het verschil tussen het hebben van een ongefundeerde mening over zaken waar je niks vanaf weet en de realiteit van het kinderen hebben en er dan werkelijk voor staan en het doen. Dan kom je erachter dat de dingen niet gaan zoals in je fantasiewereld.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')