quote:Op vrijdag 11 november 2005 22:16 schreef Chandler het volgende:
Mensen ik wordt helemaal gek van al die camera's en heb echt jullie hulp nodig.
Stel je zou 1000 euro hebben voor een goede digitale camera (spiegelreflex) en wilt daarbij ook nog wat accesiores zoals een geheugenkaart (extra), tasje etc hebben. Wat zou JIJ dan aanschaffen!?
Zelf zit ik te denken aan een Canon EOS 350D + Lens en extra geheugen + tas en eventueel een extra flitser ofzo.. (misschien extra batterij?!)
Wat zou jij aanschaffen want ik zie door de bomen het bos niet meer
Deze staat ook op mijn verlanglijstje.quote:Op vrijdag 11 november 2005 22:29 schreef Reintje het volgende:
Canon EOS 350D zat ik ook aan te denken.
Ik heb de Canon 350D een keer gebruikt, maar volgens mij kon je daarmee gewoon op het lcd-schermpje kijken wat je aan het doen was (qua beeld)? Of ik ben nu helemaal in de war aan het rakenquote:Op vrijdag 11 november 2005 16:57 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Het lcd scherm op de achterkant van de camera kan je gebruiken om gemaakte foto's te bekijken en je mogelijkheden in te stellen. Ze hebben geen real weergave mogelijkheid omdat je via de zoeker over de spiegel kijkt, zonder electronisch beeld dat naar het display gebracht wordt.
Tis volgens mij maar net waar je ouders de cam voor gaan gebruiken.quote:Op zondag 13 november 2005 01:19 schreef Jaguarized het volgende:
Hoi,
Mijn ouders hebben een budget van ongeveer 500 euro en zoeken daarvoor een goede digitale camera. Nu is het algemeen bekend dat je niet alleen moet kijken naar het aantal megapixels maar ook naar de sluitertijd e.d. Het eerste oog is gevallen op een Olympus MJU800 8.0 MP.
Deze meende ik
Is dit wat of kan er beter worden doorgespaard voor een Eos of D50?
Mijn eerste FOT post!
Zoek een camera die goed uit de review komt, let daarbij minder op megapixels ( voor een 10x15 foto heb je bij wijze van spreken al aan 1,3 mpix genoeg ) lang mee gaat met batterijen, tip accu’s kan je niet kopen op vele vakantieadressen. Kijk naar wat je wilt, hoeveel bereik wil je bijvoorbeeld hebben? 1x 3 x of misch 5 of 10x optisch zoom? Kijk naar de opstartsnelheid van de cam, je wilt immers je vakantiemoment niet missen. koop een geheugenkaartje met voldoende cappaciteit, en schieten maar!quote:Op zondag 13 november 2005 13:03 schreef Jaguarized het volgende:
Het is voornamelijk bedoeld voor vakantiefoto's. Waar het ook om draait is dat de camera wel een beetje toekomstgericht moet zijn, dus niet dat je over een paar maanden bij wijze van spreken een nieuwe kan kopen omdat de huidige alweer verouderd is.
Een extra batterij is toch wel handig hoor. Welk type accu je ook gebruikt het is altijd beter op te laden als ze zo leeg mogelijk zijn. Dat verlengt de levensduur. In dat opzicht is het beter om er dus twee te hebben die afwisselend gebruikt. Voor de extra capaciteit heb je er inderdaad niet snel 2 nodig. Heb nog nooit met een leg accu gezeten...quote:Op vrijdag 11 november 2005 22:29 schreef Reintje het volgende:
Canon EOS 350D zat ik ook aan te denken.
Het is een retegoed toestel, prima voor een beginnende SLR-cameraman zeg maar.
Zelf ga ik hem binnenkort kopen met de standaardlens (18-55?), ik heb me laten vertellen dat zodra je voor een grotere lens gaat je hem zeer moeilijk kunt gebruiken zonder statief. (En ach ja, dan gaan we toch gewoon wat dichterbij staan)
Een extra batterij is alleen noodzakelijk als je echt hele dagen wegblijft en veel foto's maakt.
Voor een dagje op de drunense duinen, of een dag in een mooie stad heb je aan een accu zéker genoeg, tenzij je écht van elke boer een foto maakt...
Geloof dat ik m besteld had een paar weken geledenquote:Op donderdag 17 november 2005 20:56 schreef Zombine het volgende:
...
En mislukken die foto's omdat je gewoon onhandig met de camera bentquote:
Ik hoop dat het het eerste isquote:
ixus is redelijk waardeloos qua belichting. de flits is dat altijd al geweest en na een tijdje gebruik zijn de foto's altijd waardeloos beloischt doordat de lichtmeter achteruit gaat. slechte camera (heb een ixus 400)quote:Op zaterdag 19 november 2005 11:15 schreef tummeke het volgende:
Ik ben ook weer helemaal in de war..
Ik vond persoonlijk mijn Canon Digital Ixus 40 helemaal geweldig.. Maar toen werd ie gejat op vakantie.. Gelukkig van verzekering wat geld teruggekregen, dus nu weer kijken naar een andere.. Nu zijn de ixus 50 en 55 er alweer, en ik wil dus ook eigenlijk voor de 55 gaan.. Top camera's zijn het in mijn ogen, mooi klein, goede foto's en lange batterijduur..
Maaar, nu lees ik net op een duitse vergelijksite reviews van mensen die de flits helemaal waardeloos vinden! Nu klopt dat ook wel, want als je van te dichtbij flitst met de ixus is je foto vaak dik overbelicht.. Ik heb nog een oude lidl camera liggen die dat zelfs nog beter doet!
Wat vinden jullie van de ixus serie, vooral omtrent foto's in het donker? Zijn er Ultra compacte camera's die dit beter doen? Kan je die dan beter aanschaffen? Ik vind de filmopnamefunctie vrij belangrijk! 640x480 met 30fps is gewoon top!
quote:Op zondag 20 november 2005 16:14 schreef tummeke het volgende:
De ixus is idd een beetje een vrouwen camera,
De camera die daar weggegeven wordt is volgens mij de Optio WP? De Optio X is een hele andere camera (kijk eens op www.dpreview.com).quote:Op maandag 21 november 2005 20:19 schreef Stansfield het volgende:
ik ben best wel een leek op fotografiegebeid, maar vind de pentax Optio X echt een mooi toestel.
http://www.pentax.nl/1foto/stickeractie/index.htm
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Of het een goede keus is. Prijs is vanaf 300 euro ongeveer. Is dat waar voor je geld?
Ik begon niet met die term hier he!quote:Op maandag 21 november 2005 19:06 schreef Elefes het volgende:
[..]
Jij stelt niets handmatig in, maar je durft het toch een vrouwencamera te noemen?
Er zijn genoeg vrouwen die wél met electronica om kunnen gaan hoor..![]()
Heb je macrofoto's om te laten zien? Ik heb al een paar macrofoto's op internet gezien, gemaakt door de DSC-H1?quote:Op zaterdag 19 november 2005 22:31 schreef TrentReznor het volgende:
[..]
Ik hoop dat het het eerste is. Heb m ook bijna nooit op automaat staan dus zou best kunnen. Licht neemt ie wel goed op, tenminste beter dan wat ik gewend ben. Heb nooit met vergelijkbare camera's gewerkt dus kan lastig vergelijken.. Statief is wel handig indien je geen flitser gebruikt maar soms wil het ook nog wel zonder lukken. De flitser is best sterk, eigenlijk vaak te sterk maar dat kan je ook weer instellen dacht ik (even uitzoeken nog)..
Macrofoto's zijn trouwens erg makkelijk te maken met de DSC-H1 (ook leuk!)
Over het algemeen zijn de meeste merken wel goed voor digicams volgens mijquote:Op woensdag 23 november 2005 12:14 schreef Foeske het volgende:
![]()
Ik ben me ook aan het orienteren, nog nooit eentje gehad, ook m'n ouders niet ofzo, dus geen idee waar ik allemaal op moet letten.
Paar vragen: welke merken zijn aan te raden? Als ik zeg maar Panasonic, Sony, Ricoh, Olympus, Nicon noem, wat zeggen jullie dan?
Verder: wat houdt precies de optische zoom in? En een groothoeklens?
Ik ga drie maanden naar Zuid-Afrika, en buiten dat ik mooie foto's tijdens een safari wil kunnen maken (ook van een leeuw ver weg bijvoorbeeld:)) wil ik ze ook in goede kwaliteit op internet kunnen zetten.
Ik ga verder met allerlei sites en reviews bekijken, maar als jullie me met deze vragen kunnen helpen ben ik erg blij!
Wat Elefes zei over optische zoom is wel belangrijk, vooral als je idd safari-foto's wilt maken. En optische zoom bereik je door de afstand tussen lenzen (of tussen lens en sensor) te vergroten, dus die camera's zijn wat groter. Ik zou die extra kwaliteit niet laten liggen om de reden die jij hier noemt. Laten we wel wezen: foto's van het stappen zijn toch altijd brak en concertfotografie is een vak apart (en zonder zoomlens onbegonnen werk).quote:Op woensdag 23 november 2005 15:56 schreef Foeske het volgende:
Thanks allebei! Weer wat geleerd!
Ik wil toch wel een compacte camera denk ik, eentje die ik ook met stappen of concerten mee kan nemen. Dat is inderdaad wel een afweging dan. Ik hoop in de nabije toekomst nog meer mooie reizen te maken, dus ik wel wel een goede kwaliteit foto's natuurlijk. Maar als ik bijvoorbeeld die Nikon coolpix camera's zie, die lijken me weer zo groot. Dys afmeting vind ik toch wel belangrijk.
en vergeet niet dat hoemeer je inzoomt hoe moeilijker het wordt om scherpe foto`s te makenquote:Op woensdag 23 november 2005 17:26 schreef Foeske het volgende:
En hoeveel optische zoom zou jij dan aanraden? 3x is niet genoeg? Want je hebt wel een goed punt idd.
3 is in ieder geval wel aan de krappe kantquote:Op woensdag 23 november 2005 20:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
en vergeet niet dat hoemeer je inzoomt hoe moeilijker het wordt om scherpe foto`s te maken
Als jij het hebt over safari, denk ik aan 10, zoals tummeke ook al zegt. Er zijn betaalbare 10x zoom cams op de markt, die ook nog prima draagbaar zijn.quote:Op woensdag 23 november 2005 17:26 schreef Foeske het volgende:
En hoeveel optische zoom zou jij dan aanraden? 3x is niet genoeg? Want je hebt wel een goed punt idd.
Jij probeert een stammenstrijd op te rakelen?quote:Op maandag 28 november 2005 11:40 schreef Flipper01 het volgende:
Nu wil ik max ¤1000,- uitgeven dus viel mijn oog op de EOS350d of de D70. Volgens de meeste tests die ik heb gelezen liggen ze erg dicht bij elkaar qua prestaties. Mijn voorkeur gaat uit naar de 350d. Maar wat is jullie advies?
Ook Pentax en Minolta hebben prima instap-DSLRs, maar dan is de keuze in lenzen wat kleiner.quote:Zijn er nog andere goede vergelijkbare camera's en wat moet ik naast de kit zeker aanschaffen?
Haha, ik ben zelf ook meer van de Canon en ik vond hem ook lekkerder in de hand liggenquote:Op maandag 28 november 2005 12:06 schreef Vliegvrager het volgende:
Los daarvan: NEEM DE CANON, DIE IS VEEL BETER!!
Ik kan je slechts 1 advies hierover geven:quote:Op maandag 28 november 2005 11:40 schreef Flipper01 het volgende:
Nu wil ik max ¤1000,- uitgeven dus viel mijn oog op de EOS350d of de D70.
Zie Fipo.quote:Op woensdag 30 november 2005 15:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Het grote Ik zoek een digitale camera topic - 17
quote:
mischien moet ik idd eerst eens aan een goede bril denken, heb alle topics tot september doorgekeken en dat hele topic gemistquote:Op woensdag 30 november 2005 15:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Het grote Ik zoek een digitale camera topic - 17
Mwoa valt wel mee hoor, je hoeft niet alles te LEZEN, maar als je een vraag zoals deze wilt stellen, dan is dat de plekquote:Op woensdag 30 november 2005 16:00 schreef Mobster273 het volgende:
maar dan nog, centrale topics zijn best kut, veel te veel leeswerk.....![]()
Weinig kans dat je de D70 voor +/- 600 euro vind.quote:Op woensdag 30 november 2005 16:07 schreef Flyingdutchman het volgende:
Nikon D50/D70 is best heel aardig als je goed zoekt voor iets meer dan ¤600.
dat het een dure hobby is was ik al achter ja, maar ik heb wel meer budget, het gaat erom dat camera zonder iets aan accessoires rond de 500-600 mag kostenquote:Op woensdag 30 november 2005 16:08 schreef Furious het volgende:
[..]
Weinig kans dat je de D70 voor +/- 600 euro vind.
En met TS' zijn budget zal ik uberhaupt niet aan een DSLR beginnen. Het is namelijk een eindeloos geldverslindende geldput.![]()
onwaarschijnlijkquote:Op woensdag 30 november 2005 16:21 schreef HPI-Racer het volgende:
Canon EOS 350 D.Volgens de nieuwste consumentengids had deze camera geen enkel nadeel.
Consumentengidsquote:Op woensdag 30 november 2005 16:21 schreef HPI-Racer het volgende:
Canon EOS 350 D.Volgens de nieuwste consumentengids had deze camera geen enkel nadeel.
Die hadden het wel voor elkaar gekregen de allerslechtste test allertijden in elkaar te zetten! Dus of je daar nu op af wil gaan.quote:Op woensdag 30 november 2005 16:21 schreef HPI-Racer het volgende:
Het merk...Canonquote:Op woensdag 30 november 2005 16:21 schreef HPI-Racer het volgende:
Consumentengids had mij ook een Olympus aangesmeert, men wat een baggerding.quote:Op woensdag 30 november 2005 16:21 schreef HPI-Racer het volgende:
Waar baseer je dat op?quote:Op woensdag 30 november 2005 17:08 schreef Furious het volgende:
[..]
Consumentengids had mij ook een Olympus aangesmeert, men wat een baggerding.![]()
![]()
Kwaliteit was rond uit bagger, dat ding viel uit elkaar, zonder zon kon dat ding niet focussen. Wil je nog meer?quote:
Zie voor een goede review van de Canon A620: http://www.dpreview.com/reviews/canonA620/quote:
dat is idd precies mijn probleem, niets zo frustrerend als niet verder kunnen omdat je materiaal het niet aankan....quote:Op donderdag 1 december 2005 00:49 schreef Skinnymike het volgende:
[..]
Zie voor een goede review van de Canon A620: http://www.dpreview.com/reviews/canonA620/
Is een erg goede opvolger van de geprezen A95.
De Nikon Coolpix 7900 is ook een goede camera voor beginners: http://www.dpreview.com/reviews/nikoncp7900/
Als je toch een betere camera wilt hebben, dan zou ik nog even doorsparen en dan meteen een Canon 350D of iets vergelijkbaars kopen. Ik heb destijds ( bijna 2 jaar geleden) een A80 gekocht en na één jaar ben ik toch al wel zo ver, dat ik beperkt wordt in de mogelijkheden van de camera. Wees daar dus op bedacht voordat je een 'compact' camera koopt
Daar zul je bij dequote:Op donderdag 1 december 2005 08:50 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
dat is idd precies mijn probleem, niets zo frustrerend als niet verder kunnen omdat je materiaal het niet aankan....
Ik denk dat jij al een flink aantal stappen verder zit. Met de Canon 350D (of iets vergelijkbaars) kun je als beginnende fotograaf minimaal het eerste jaar wel doorbrengen met de standaard set-up. Pas als je de camera goed kunt gebruiken, kun je gaan denken aan uitbereiding.quote:Op donderdag 1 december 2005 10:13 schreef Marc H het volgende:
en dat is pas het begin, daarna wil je nog een telelens, want 55 mm is te weinig, dus komt er nog eens 300 euro bij (instap tele, niet lichtsterk). evt nog flitser (canon 430 EX, 250 euro), en ben je al over de 1600 heen.
Ik wil je niet weghouden van een DSLR, maar weet waaraan je begint
ehhh, ik ben beginnend fotograaf, daarbij wil ik dit als hobby op gaan pakken, maar dat betekent niet dat ik zeeën van tijd heb, hoogstens een paar uurtjes per keer in het weekend, tegen de tijd dat ik de camera zo goed onder de knie heb dat ik ook maar ga nadenken over telelenzen is er zoveel tijd voorbij dat ik nieuw budget voor 3 hele nieuwe camera's heb opgebouwdquote:Op donderdag 1 december 2005 10:13 schreef Marc H het volgende:
kostenplaatje 350D:
Minimum:
350D+ kitlens: 752 (t.n Pricewatch)
1 GB geheugen 60 (minimum wat je nodig hebt, t.n Pricewatch)
Tas (lowepro nova) 60
UV filter voor kitlens: 20
extra accu: 54 euro
schoonmaakspul: (sensorwipes, lensdoekje, blaasbalg/borsteltje) 80
dat is bij elkaar zo'n 1100 euro minimaal
En dat is "traag" geheugen, wil je sneller, maak daar dan maar 80-100 euro van. Sensorwipes(oid) zal je pas nodig hebben als je vaker van lens wisselt.
en dat is pas het begin, daarna wil je nog een telelens, want 55 mm is te weinig, dus komt er nog eens 300 euro bij (instap tele, niet lichtsterk). evt nog flitser (canon 430 EX, 250 euro), en ben je al over de 1600 heen.
Ik wil je niet weghouden van een DSLR, maar weet waaraan je begint
Pssst, 60 euro a PQI 40x.quote:Op donderdag 1 december 2005 10:13 schreef Marc H het volgende:
En dat is "traag" geheugen, wil je sneller, maak daar dan maar 80-100 euro van.
Dan zou ik eens gaan kijken naar een Canon eos 300D of een D30. De D30 is al voor ¤300 2e hands te koop, erg degelijke camera.quote:Op donderdag 1 december 2005 11:47 schreef Mobster273 het volgende:
het gaat mij alleen maar om welke camera's geschikt zijn om (bij voorkeur) DSLR te leren
Daarom zijn er juist centrale topics, zodat je zelf het antwoord op de vraag kunt lezen en die vraag niet telkens opnieuw beantwoord hoeft te worden. Deze gaat dicht, ik zal een aanvraag doen om dit topic te mergen met het centrale topic.quote:Op woensdag 30 november 2005 16:00 schreef Mobster273 het volgende:
maar dan nog, centrale topics zijn best kut, veel te veel leeswerk.....![]()
join the clubquote:Op donderdag 1 december 2005 17:45 schreef Mikkie het volgende:
Ik ga hier ff blij zijn om het feit ik sinds vandaag een Ixus 40 in m'n bezit heb
Nee, dat zeg ik nietquote:Op maandag 5 december 2005 17:07 schreef Riannemarije het volgende:
Het toestel (Casio EX Z110) is dus niet echt wat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |