Jij probeert een stammenstrijd op te rakelen?quote:Op maandag 28 november 2005 11:40 schreef Flipper01 het volgende:
Nu wil ik max ¤1000,- uitgeven dus viel mijn oog op de EOS350d of de D70. Volgens de meeste tests die ik heb gelezen liggen ze erg dicht bij elkaar qua prestaties. Mijn voorkeur gaat uit naar de 350d. Maar wat is jullie advies?
Ook Pentax en Minolta hebben prima instap-DSLRs, maar dan is de keuze in lenzen wat kleiner.quote:Zijn er nog andere goede vergelijkbare camera's en wat moet ik naast de kit zeker aanschaffen?
Haha, ik ben zelf ook meer van de Canon en ik vond hem ook lekkerder in de hand liggenquote:Op maandag 28 november 2005 12:06 schreef Vliegvrager het volgende:
Los daarvan: NEEM DE CANON, DIE IS VEEL BETER!!
Ik kan je slechts 1 advies hierover geven:quote:Op maandag 28 november 2005 11:40 schreef Flipper01 het volgende:
Nu wil ik max ¤1000,- uitgeven dus viel mijn oog op de EOS350d of de D70.
Zie Fipo.quote:Op woensdag 30 november 2005 15:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Het grote Ik zoek een digitale camera topic - 17
quote:
mischien moet ik idd eerst eens aan een goede bril denken, heb alle topics tot september doorgekeken en dat hele topic gemistquote:Op woensdag 30 november 2005 15:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Het grote Ik zoek een digitale camera topic - 17
Mwoa valt wel mee hoor, je hoeft niet alles te LEZEN, maar als je een vraag zoals deze wilt stellen, dan is dat de plekquote:Op woensdag 30 november 2005 16:00 schreef Mobster273 het volgende:
maar dan nog, centrale topics zijn best kut, veel te veel leeswerk.....![]()
Weinig kans dat je de D70 voor +/- 600 euro vind.quote:Op woensdag 30 november 2005 16:07 schreef Flyingdutchman het volgende:
Nikon D50/D70 is best heel aardig als je goed zoekt voor iets meer dan ¤600.
dat het een dure hobby is was ik al achter ja, maar ik heb wel meer budget, het gaat erom dat camera zonder iets aan accessoires rond de 500-600 mag kostenquote:Op woensdag 30 november 2005 16:08 schreef Furious het volgende:
[..]
Weinig kans dat je de D70 voor +/- 600 euro vind.
En met TS' zijn budget zal ik uberhaupt niet aan een DSLR beginnen. Het is namelijk een eindeloos geldverslindende geldput.![]()
onwaarschijnlijkquote:Op woensdag 30 november 2005 16:21 schreef HPI-Racer het volgende:
Canon EOS 350 D.Volgens de nieuwste consumentengids had deze camera geen enkel nadeel.
Consumentengidsquote:Op woensdag 30 november 2005 16:21 schreef HPI-Racer het volgende:
Canon EOS 350 D.Volgens de nieuwste consumentengids had deze camera geen enkel nadeel.
Die hadden het wel voor elkaar gekregen de allerslechtste test allertijden in elkaar te zetten! Dus of je daar nu op af wil gaan.quote:Op woensdag 30 november 2005 16:21 schreef HPI-Racer het volgende:
Het merk...Canonquote:Op woensdag 30 november 2005 16:21 schreef HPI-Racer het volgende:
Consumentengids had mij ook een Olympus aangesmeert, men wat een baggerding.quote:Op woensdag 30 november 2005 16:21 schreef HPI-Racer het volgende:
Waar baseer je dat op?quote:Op woensdag 30 november 2005 17:08 schreef Furious het volgende:
[..]
Consumentengids had mij ook een Olympus aangesmeert, men wat een baggerding.![]()
![]()
Kwaliteit was rond uit bagger, dat ding viel uit elkaar, zonder zon kon dat ding niet focussen. Wil je nog meer?quote:
Zie voor een goede review van de Canon A620: http://www.dpreview.com/reviews/canonA620/quote:
dat is idd precies mijn probleem, niets zo frustrerend als niet verder kunnen omdat je materiaal het niet aankan....quote:Op donderdag 1 december 2005 00:49 schreef Skinnymike het volgende:
[..]
Zie voor een goede review van de Canon A620: http://www.dpreview.com/reviews/canonA620/
Is een erg goede opvolger van de geprezen A95.
De Nikon Coolpix 7900 is ook een goede camera voor beginners: http://www.dpreview.com/reviews/nikoncp7900/
Als je toch een betere camera wilt hebben, dan zou ik nog even doorsparen en dan meteen een Canon 350D of iets vergelijkbaars kopen. Ik heb destijds ( bijna 2 jaar geleden) een A80 gekocht en na één jaar ben ik toch al wel zo ver, dat ik beperkt wordt in de mogelijkheden van de camera. Wees daar dus op bedacht voordat je een 'compact' camera koopt
Daar zul je bij dequote:Op donderdag 1 december 2005 08:50 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
dat is idd precies mijn probleem, niets zo frustrerend als niet verder kunnen omdat je materiaal het niet aankan....
Ik denk dat jij al een flink aantal stappen verder zit. Met de Canon 350D (of iets vergelijkbaars) kun je als beginnende fotograaf minimaal het eerste jaar wel doorbrengen met de standaard set-up. Pas als je de camera goed kunt gebruiken, kun je gaan denken aan uitbereiding.quote:Op donderdag 1 december 2005 10:13 schreef Marc H het volgende:
en dat is pas het begin, daarna wil je nog een telelens, want 55 mm is te weinig, dus komt er nog eens 300 euro bij (instap tele, niet lichtsterk). evt nog flitser (canon 430 EX, 250 euro), en ben je al over de 1600 heen.
Ik wil je niet weghouden van een DSLR, maar weet waaraan je begint
ehhh, ik ben beginnend fotograaf, daarbij wil ik dit als hobby op gaan pakken, maar dat betekent niet dat ik zeeën van tijd heb, hoogstens een paar uurtjes per keer in het weekend, tegen de tijd dat ik de camera zo goed onder de knie heb dat ik ook maar ga nadenken over telelenzen is er zoveel tijd voorbij dat ik nieuw budget voor 3 hele nieuwe camera's heb opgebouwdquote:Op donderdag 1 december 2005 10:13 schreef Marc H het volgende:
kostenplaatje 350D:
Minimum:
350D+ kitlens: 752 (t.n Pricewatch)
1 GB geheugen 60 (minimum wat je nodig hebt, t.n Pricewatch)
Tas (lowepro nova) 60
UV filter voor kitlens: 20
extra accu: 54 euro
schoonmaakspul: (sensorwipes, lensdoekje, blaasbalg/borsteltje) 80
dat is bij elkaar zo'n 1100 euro minimaal
En dat is "traag" geheugen, wil je sneller, maak daar dan maar 80-100 euro van. Sensorwipes(oid) zal je pas nodig hebben als je vaker van lens wisselt.
en dat is pas het begin, daarna wil je nog een telelens, want 55 mm is te weinig, dus komt er nog eens 300 euro bij (instap tele, niet lichtsterk). evt nog flitser (canon 430 EX, 250 euro), en ben je al over de 1600 heen.
Ik wil je niet weghouden van een DSLR, maar weet waaraan je begint
Pssst, 60 euro a PQI 40x.quote:Op donderdag 1 december 2005 10:13 schreef Marc H het volgende:
En dat is "traag" geheugen, wil je sneller, maak daar dan maar 80-100 euro van.
Dan zou ik eens gaan kijken naar een Canon eos 300D of een D30. De D30 is al voor ¤300 2e hands te koop, erg degelijke camera.quote:Op donderdag 1 december 2005 11:47 schreef Mobster273 het volgende:
het gaat mij alleen maar om welke camera's geschikt zijn om (bij voorkeur) DSLR te leren
Daarom zijn er juist centrale topics, zodat je zelf het antwoord op de vraag kunt lezen en die vraag niet telkens opnieuw beantwoord hoeft te worden. Deze gaat dicht, ik zal een aanvraag doen om dit topic te mergen met het centrale topic.quote:Op woensdag 30 november 2005 16:00 schreef Mobster273 het volgende:
maar dan nog, centrale topics zijn best kut, veel te veel leeswerk.....![]()
join the clubquote:Op donderdag 1 december 2005 17:45 schreef Mikkie het volgende:
Ik ga hier ff blij zijn om het feit ik sinds vandaag een Ixus 40 in m'n bezit heb
Nee, dat zeg ik nietquote:Op maandag 5 december 2005 17:07 schreef Riannemarije het volgende:
Het toestel (Casio EX Z110) is dus niet echt wat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |