quote:Op vrijdag 11 november 2005 22:16 schreef Chandler het volgende:
Mensen ik wordt helemaal gek van al die camera's en heb echt jullie hulp nodig.
Stel je zou 1000 euro hebben voor een goede digitale camera (spiegelreflex) en wilt daarbij ook nog wat accesiores zoals een geheugenkaart (extra), tasje etc hebben. Wat zou JIJ dan aanschaffen!?
Zelf zit ik te denken aan een Canon EOS 350D + Lens en extra geheugen + tas en eventueel een extra flitser ofzo.. (misschien extra batterij?!)
Wat zou jij aanschaffen want ik zie door de bomen het bos niet meer
Deze staat ook op mijn verlanglijstje.quote:Op vrijdag 11 november 2005 22:29 schreef Reintje het volgende:
Canon EOS 350D zat ik ook aan te denken.
Ik heb de Canon 350D een keer gebruikt, maar volgens mij kon je daarmee gewoon op het lcd-schermpje kijken wat je aan het doen was (qua beeld)? Of ik ben nu helemaal in de war aan het rakenquote:Op vrijdag 11 november 2005 16:57 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Het lcd scherm op de achterkant van de camera kan je gebruiken om gemaakte foto's te bekijken en je mogelijkheden in te stellen. Ze hebben geen real weergave mogelijkheid omdat je via de zoeker over de spiegel kijkt, zonder electronisch beeld dat naar het display gebracht wordt.
Tis volgens mij maar net waar je ouders de cam voor gaan gebruiken.quote:Op zondag 13 november 2005 01:19 schreef Jaguarized het volgende:
Hoi,
Mijn ouders hebben een budget van ongeveer 500 euro en zoeken daarvoor een goede digitale camera. Nu is het algemeen bekend dat je niet alleen moet kijken naar het aantal megapixels maar ook naar de sluitertijd e.d. Het eerste oog is gevallen op een Olympus MJU800 8.0 MP.
Deze meende ik
Is dit wat of kan er beter worden doorgespaard voor een Eos of D50?
Mijn eerste FOT post!
Zoek een camera die goed uit de review komt, let daarbij minder op megapixels ( voor een 10x15 foto heb je bij wijze van spreken al aan 1,3 mpix genoeg ) lang mee gaat met batterijen, tip accu’s kan je niet kopen op vele vakantieadressen. Kijk naar wat je wilt, hoeveel bereik wil je bijvoorbeeld hebben? 1x 3 x of misch 5 of 10x optisch zoom? Kijk naar de opstartsnelheid van de cam, je wilt immers je vakantiemoment niet missen. koop een geheugenkaartje met voldoende cappaciteit, en schieten maar!quote:Op zondag 13 november 2005 13:03 schreef Jaguarized het volgende:
Het is voornamelijk bedoeld voor vakantiefoto's. Waar het ook om draait is dat de camera wel een beetje toekomstgericht moet zijn, dus niet dat je over een paar maanden bij wijze van spreken een nieuwe kan kopen omdat de huidige alweer verouderd is.
Een extra batterij is toch wel handig hoor. Welk type accu je ook gebruikt het is altijd beter op te laden als ze zo leeg mogelijk zijn. Dat verlengt de levensduur. In dat opzicht is het beter om er dus twee te hebben die afwisselend gebruikt. Voor de extra capaciteit heb je er inderdaad niet snel 2 nodig. Heb nog nooit met een leg accu gezeten...quote:Op vrijdag 11 november 2005 22:29 schreef Reintje het volgende:
Canon EOS 350D zat ik ook aan te denken.
Het is een retegoed toestel, prima voor een beginnende SLR-cameraman zeg maar.
Zelf ga ik hem binnenkort kopen met de standaardlens (18-55?), ik heb me laten vertellen dat zodra je voor een grotere lens gaat je hem zeer moeilijk kunt gebruiken zonder statief. (En ach ja, dan gaan we toch gewoon wat dichterbij staan)
Een extra batterij is alleen noodzakelijk als je echt hele dagen wegblijft en veel foto's maakt.
Voor een dagje op de drunense duinen, of een dag in een mooie stad heb je aan een accu zéker genoeg, tenzij je écht van elke boer een foto maakt...
Geloof dat ik m besteld had een paar weken geledenquote:Op donderdag 17 november 2005 20:56 schreef Zombine het volgende:
...
En mislukken die foto's omdat je gewoon onhandig met de camera bentquote:
Ik hoop dat het het eerste isquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |