abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 18:06:09 #1
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_30102760
Links naar reviews / foto's / prijzen / geheugen.

• dpreview (Camera Reviews + Foto's) (ENG)
  • Letsgodigital (Camera Reviews) (NL)
  • Steves-Digicams (Camera Reviews + Foto's) (ENG)
  • Tweakers pricewatch (Camera prijzen) (NL)
  • Britstra Info geheugenkaarten (NL)

Vragen uit het vorige topic
    quote:
    Svyatagor - dinsdag 30 augustus 2005 @ 15:14
    Is dit topic ook voor videocamera's??
    Eigelijk niet
    Open eens een nieuwe topic
    quote:
    Disorder - dinsdag 30 augustus 2005 @ 18:01
    Ik wil een Nikon D50. Wanneer gaan die in prijs dalen? Waarom moet alles zo duur zijn terwijl je in Azië zoiets voor veel minder in huis haalt? Zucht
    Dat duurt nog wel even

Het vorige topic: Het grote Ik zoek een digitale camera topic - 15

Deze Openings Post: Klik
    Veel succes!

[ Bericht 2% gewijzigd door SpeedyGJ op 30-08-2005 18:11:45 ]
  • pi_30104053
    Komt er niet gauw een opvolger voor de Nikon D50 waardoor de prijs lager gaat?
      dinsdag 30 augustus 2005 @ 22:21:24 #3
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_30112164
    quote:
    Op maandag 29 augustus 2005 22:25 schreef Yildiz het volgende:
    Okay, ik moet een nieuwe hebben.
    De vorige camera is gecrashed in Hannover, hij had daarna nog even een laatste adem, maar toen was het echt over.

Bron: een druppeltje vloeibaar stikstof van een trein op de lens

Het was een, nu oude, sony DSC P31, zonder optische zoom, en eigenlijk beviel dat aardig.

Nu zoek ik dus een nieuwe sony (het liefst wel, anders heb ik niks meer aan de memory-sticks), voor niet al teveel. Mijn budget zit zo ongeveer rond de 200 euro.

Ik heb het liefst een uiteindelijke resolutie van rond de 1600x1200 (of meer), de normale opties zoals elke camera, multifocus e.d. 8 Megapix is dan dus echt veels te overbodig.
    Maar nog beter is een camera die ook echt snel reageerd, niet dat je op het knopje drukt, en je een halve tel moet wachten voordat ie dan de foto maakt, dat vind ik nog steeds zooooo duf...
    Een ingebouwd microfoontje is leuk voor erbij.

Dus, Sony (liefst), rond de 200 euro. Degelijk. Welke?
    Ik heb iets gevonden,
    deze:

4 Megapix, audio, aardig design (das persoonlijk) en aardig aan de eisen voldoenend, zo te lezen op deze site: van sony, de DSC S60
    quote:
    Groot 2,0-inch LCD-scherm
    4,1 effectieve megapixels
    3 x optische zoom, maximaal 10 x Smart Zoom, 6 x digitale precisiezoom
    Carl Zeiss® Vario Sonnar®-lens
    Levensduur Stamina-batterij (ongeveer 510 opnamen volgens CIPA-standaard met optionele batterij NH-AA-2DB)
    Snelle bediening (vertraging sluitertijd 0,3 sec., vertraging sluiter 0,009 sec.)
    3 x optische zoom, maximaal 10 x Smart Zoom, 6 x digitale precisiezoom
    Is dit een miskoop, of een aardig goede?
    Zo zie ik bijv. nergens of ik mijn oude paarse Sony memorysticks van 128 MB ( 2 stuks, en 1 van 16MB) nog kan gebruiken...

edit: beter zoeken Yildiz.

AA batterij (yes!)
    96x64x40 (bummer dat ie 40 mm dik is...)
    Opnamemedium Memory Stick™ ™ / Memory Stick™ Pro™ / intern geheugen (32 MB)

193 euro bij : http://www.tweakers.net/pricewatch/115486

[ Bericht 7% gewijzigd door Yildiz op 30-08-2005 22:30:27 ]
    Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
      dinsdag 30 augustus 2005 @ 22:45:32 #4
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_30113232
    Ik kan dit beter aan de experts over laten, maar bij mijn weten heeft Sony nog geen slechte cameras gemaakt.
    - "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
    - Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
    - Privacy Matters
    pi_30122435
    Op vakantie (scheelde toch wel heel veel geld) deze gekocht:

Casio Exilim p505

Ben er erg blij mee Maakt erg mooie foto's. Veel instellingen, lekker klein, gewoon een toppertje!
    pi_30205778
    Ja ik ook.
    maar! Ik heb net een panasonic fz 5 gekocht. Geweldig aparaat.

Als je een digitale fotocamara koopt denk dan aan verschillende dingen.
    Belangrijk is de optische zoom om het beeld te vergroten. Hoe meer des te beter.
    Een stablisator om het beeld stil te houden.
    Dan de macro zoom.
    De lens is wel belangrijk genoeg om daar ook op te letten.
    Dan de pixels vergroting, de een zegt dat is belangrijk de ander zegt van niet.
    Op een camera van 3mil pixel vergroting zit je al op een behoorlijke foto, daar komt nog bij dat het optische zoom verdubbelt door pixelvergroting maar daar krijg je niet de beste foto's mee. De accu of accu's vindt ik geen punt . Als je de prijs in je gedachten neemt kan de AA accustaafjes goedkoper uitvallen. Daartegenover is het gewicht misschien iets zwaarder.
    Dan het uiterlijk, ik viel op een wat klein model. Dit alles en de prijs heeft mij pas geleden besloten om de pannasonic fz 5 te kopen.
    Minpunten geen handmatige macrozoomring en geen aansluiting voor een externeflitser.
    Pluspunt is toch wel de kleine omvang en het gewicht en de prachtige foto's die het neemt.
    Maar er zijn meer camera's die dat doen.

Groetjes van Foresterwalker.

[ Bericht 3% gewijzigd door Foresterwalker op 02-09-2005 16:49:03 ]
      vrijdag 2 september 2005 @ 20:30:19 #7
    37895 Sharkdoggie
    Made of chocolate
    pi_30213062
    Ben opzoek naar een nieuwe camera, bij voorkeur een Sony vanwege mem. stick kaarten en omdat ik altijd al goede ervaringen mee had. Voorheen had ik een Sony-V1 camera, maar die ben ik kwijt (gestolen).

Nu heb ik gezien dat Sony meerdere 5 megapixel camera's heeft maar dat alleen de V1 4x optical zoom had. De Sony V3 is voor mij geen optie omdat ik een camera nodig heb die zo compact mogelijk is. Nu is mijn vraag of het echt wat uitmaakt of een camera 4x of 3x optical zoom heeft.

Het allerliefst had ik meteen weer een V1 gekocht, maar de prijs is nog steeds hoog en dat voor een wat oudere camera. Iemand suggesties voor alternatieve camera's of meer kan vertellen over 3x of 4x optical zoom?

Mijn budget is 400 - 500 euro.

[edit]Of kan ik beter gaan voor de W17 of W7? Wat is het verschil tussen die 2?

[ Bericht 5% gewijzigd door Sharkdoggie op 02-09-2005 20:41:31 ]
    Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
    *drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
      vrijdag 2 september 2005 @ 20:31:34 #8
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_30213096
    Kan iemand mij advies geven over de bovenstaande SOny DSC -S60?
    pi_30219876
    SharkDoggy als een camera 3 of 4x optische zoom heeft maakt het wel wat uit maar niet veel.
    Als je de prijs vergelijking ziet dan is de V1 wel een stuk goedkoper, kijk maar bij kieskeurig Deze staat daar voor rond de 300 euro de V3 is toch ruim de helft hiervan duurder dat vindt ik nogal wat veel.
    Als je een klein cameraatje zoekt zou ik toch ook eens naar een ander merk kijken.
    Ik zou niet afgaan op je geheugenkaartje.Maar op wat meer optische zoom.
    Om het te vergelijken kan je dit internetadresje gebruiken ::

http://www.letsgodigital.(...)334-746-987-933.html
      zaterdag 3 september 2005 @ 01:53:47 #10
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_30220995
    http://www.letsgodigital.(...)917-349-334-746.html
    Mooie site, valt me gelijk op dat de S60 een andere beeldsensor heeft, wat betekend dat?
    P31 zette ik er voor de gein bij, das mn oude, kapotte camera.
      zaterdag 3 september 2005 @ 07:26:02 #11
    37895 Sharkdoggie
    Made of chocolate
    pi_30223150
    quote:
    Op zaterdag 3 september 2005 01:04 schreef Foresterwalker het volgende:
    SharkDoggy als een camera 3 of 4x optische zoom heeft maakt het wel wat uit maar niet veel.
    Als je de prijs vergelijking ziet dan is de V1 wel een stuk goedkoper, kijk maar bij kieskeurig Deze staat daar voor rond de 300 euro de V3 is toch ruim de helft hiervan duurder dat vindt ik nogal wat veel.
    Als je een klein cameraatje zoekt zou ik toch ook eens naar een ander merk kijken.
    Ik zou niet afgaan op je geheugenkaartje.Maar op wat meer optische zoom.
    Om het te vergelijken kan je dit internetadresje gebruiken ::

http://www.letsgodigital.(...)334-746-987-933.html
    Thnx voor de antwoord. Heb je ook een tip voor een specifieke merk en model? Want uiteindelijk wil ik gewoon zoveel mogelijk in een klein camera. Zolang het geen joekel van een camera is, maar wel minstens de specs heeft van de V-1. Het hoeft dus voor mij geen Sony te zijn.
    Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
    *drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
      zaterdag 3 september 2005 @ 12:57:38 #12
    40714 Subhuman
    Televised confession
    pi_30227401
    quote:
    Op zaterdag 3 september 2005 01:53 schreef Yildiz het volgende:
    http://www.letsgodigital.(...)917-349-334-746.html
    Mooie site, valt me gelijk op dat de S60 een andere beeldsensor heeft, wat betekend dat?
    P31 zette ik er voor de gein bij, das mn oude, kapotte camera.
    Ik heb het idee dat die andere naam voor de beeldsensor van de S60 gewoon iets is wat Sony heeft bedacht. Een fancy naam zodat het wat cooler lijkt, voor de reclame.

Ik heb zelf verder geen ervaring met Sony, maar volgens mij maken ze in elk geval geen slechte camera's.
      zaterdag 3 september 2005 @ 13:05:56 #13
    45796 Offy
    rooi'n bin kwooi'n
    pi_30227573
    quote:
    Sony Cybershot DSC-V3 - Super HAD CCD
    De nieuwe 4-kleuren Super HAD CCD van Sony heeft een 4-kleurenfilter. Dit vierde kleurenfilter zorgt ervoor dat de kleurweergave levensechter is ten opzichte van de traditionele sensoren. Traditionele digitale fotocamera's gebruiken voornamelijk een kleurenfilter CCD met de drie primaire kleuren Rood (R), Groen (G) en Blauw (B). Sony heeft een vierde kleur, Smaragdgroen (E), aan de Super HAD CCD toegevoegd om foto's te nemen met natuurgetrouwere kleuren. Deze innovatieve beeldsensor heeft als aanvulling een nieuwe beeldprocessor die een lineair matrixalgoritme gebruikt om het vierkleurensignaal om te zetten naar het RGB-formaat, dat ideaal is voor kleurweergave.
    * Offy turft haar goede daad voor vandaag weer af

[ Bericht 1% gewijzigd door Offy op 03-09-2005 13:16:46 ]
    Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
    Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
      zaterdag 3 september 2005 @ 13:06:30 #14
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_30227591
    Toevallig : Hulp nodig
    wou deze persoon ook een S60 aanschaffen, maar stapt toch over op Canon, omdat sony plastic-achtige kleuren zou hebben? Heb er met de vorige Sony DSC-P31 niet echt veel van gemerkt?
      zaterdag 3 september 2005 @ 13:07:27 #15
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_30227609
    quote:
    Op zaterdag 3 september 2005 13:06 schreef Yildiz het volgende:
    Toevallig : Hulp nodig
    wou deze persoon ook een S60 aanschaffen, maar stapt toch over op Canon, omdat sony plastic-achtige kleuren zou hebben? Heb er met de vorige Sony DSC-P31 niet echt veel van gemerkt?
    edit: kijk eens aan, de bovenstaande post, 4 kleuren, das mooi
    moest n edit zijn, werd n quote
    http://www.sony.net/Products/SC-HP/sys/ccd/sensor/super_had.html
    netjes
    quote:
    Sony Cybershot DSC-V3 - Super HAD CCD
    De nieuwe 4-kleuren Super HAD CCD van Sony heeft een 4-kleurenfilter. Dit vierde kleurenfilter zorgt ervoor dat de kleurweergave levensechter is ten opzichte van de traditionele sensoren. Traditionele digitale fotocamera's gebruiken voornamelijk een kleurenfilter CCD met de drie primaire kleuren Rood (R), Groen (G) en Blauw (B). Sony heeft een vierde kleur, Smaragdgroen (E), aan de Super HAD CCD toegevoegd om foto's te nemen met natuurgetrouwere kleuren. Deze innovatieve beeldsensor heeft als aanvulling een nieuwe beeldprocessor die een lineair matrixalgoritme gebruikt om het vierkleurensignaal om te zetten naar het RGB-formaat, dat ideaal is voor kleurweergave.
    volgens het overzicht, heeft de V3 dat niet, maar de S60 wél
    de sony site bevestigd dat de S60 dat heeft.
      zaterdag 3 september 2005 @ 21:23:44 #16
    80443 snakelady
    ssss...ssss...
    pi_30241005
    quote:
    Op zaterdag 3 september 2005 21:15 schreef snakelady het volgende:
    Welke camera kan ik het beste aanschaffen met deze eisen??

Niet duurder dan 1000 euro.
    min. 8 megapixels
    spiegelreflex
    instelbare sluitertijd
    Liefst instelbare ISO waarde maar is geen pré.
    Het zou ook leuk zijn als ik lenzen kan bijkopen en verwisselen enz.

Wat denken jullie welke camera het meest geschikt is?
    Is het haalbaar voor die prijs?

Ik ben nu ongeveer 4 jaar met een fujifilm finepix a210 aan het tobben, leuk ding maar wil verder en meer.

Heb de Olympus E-300 en de Canon eos 350d op het oog maar weet niet of dit goede camera's zijn.
    Wie kan me helpen hiermee.
    "One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
      zondag 4 september 2005 @ 03:09:48 #17
    40714 Subhuman
    Televised confession
    pi_30249900
    Uit het topic van snakelady:
    quote:
    Op zaterdag 3 september 2005 23:16 schreef Vanderdonk het volgende:
    Het aantal megapixels wordt ten onrechte aangeduid als dé norm voor beeldkwaliteit en scherpte. Het type camera, de beeldsensor en de lens zijn veel belangrijker. De onderdelen die van belang zijn voor een kwalitatief goed plaatje op een rij:
    De resolutiekwaliteit: wordt voornamelijk bepaald door de beeldsensor en de lens.
    Korrel en ruis: word vooral bepaald door de grote van de beeldsensor (groter = beter)
    Dynamisch bereik: het aantal kleurtinten dat de beeldsensor kan onderscheiden.
    Kleurkwaliteit: word o.a. bepaald door de filters en interpolatie.
    Bewerkingen: zullen miniem verschillen bij spiegelreflexcamera's
    Pixel- en sensoromvang: zie ook ruis echter de kwaliteit van de sensor bepaald ook veel.

Het nut van camera’s met 8 miljoen pixels of meer voor foto's is te verwaarlozen. De bestanden worden onnodig groot en bij het afdrukken op standaardformaten als 10×15 en 13×18 cm is er geen verschil te zien met een 3 of 4 megapixel-camera. Een 6 megapixel-camera is al voldoende voor afdrukken tot maximaal A4. Het is wenselijker om een goede 6 megapixel-camera te leveren met een lage signaal/ruis-verhouding, een goede kleurweergave en een fraaie weergave van hoge contrasten dan een camera met veel meer pixels die op al deze gebieden minder scoort.

Daarom maken ze bij de op internet zo geroemde dpreview ook gebruik van voorbeeldfotos en andere vergelijkingsmethodes. http://www.dpreview.com/reviews/nikond50/page19.asp
    En kijk ook maar op deze pagina en verder

ennuh een mooi grafiekje met diverse budget spiegelreflexcameras...
    Verlichtingsruis
    [afbeelding]
    RGB-ruis
    [afbeelding]

Uhm ja en de conclusie is nu lastig, eht licht er ook een beetje aan wat voor eisen je stelt. In het onderzoek waar ik de grafiekjes vandaan haalde keken ze vooral naar de D50 en concludeerden dat die het vergeleken met andere cams best goed deed.
    Uhm en dan heb ik hier de cams naast elkaar staan...
    Lijkt me handig dat deze informatie bewaard blijft voor andere mensen die ernaar op zoek zijn!

[ Bericht 2% gewijzigd door Subhuman op 04-09-2005 03:31:18 ]
      zondag 4 september 2005 @ 11:14:26 #18
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_30253047
    quote:
    Op zondag 4 september 2005 03:09 schreef Subhuman het volgende:
    Uit het topic van snakelady:
    [..]

Lijkt me handig dat deze informatie bewaard blijft voor andere mensen die ernaar op zoek zijn!
    Ja dat is leuk, maar als ik deze review een beetje doorspit
    http://www.dpreview.com/reviews/specs/Sony/sony_dscs60.asp
    de sensor wordt daar als CCD aangeduidt, terwijl het Super HAD CCD is, okey tot daar aan toe.
    Maar dan bijv. shutter speed, staat er 1/1000, terwijl sony zelf 1/2000 aangeeft.
    1/1000 is voor handmatig, 1/2000 voor automatisch...

Van de reviews verder, geeft er 1 een heel slecht oordeel, terwijl de rest er wel okey mee is.
    Degene die een slecht oordeel geeft, hier @ DPreview zegt dat er een kleur overheersd.
    Sony heeft, om dit te voorkomen, júist die Super HAD CCD ontwikkeld.

Nu weet ik het ook even niet meer, is de kleur nou gewoon goed, en loopt deze persoon te zeiken, of heeft ie ergens gelijk?
      zondag 4 september 2005 @ 13:05:27 #19
    32597 ShaoliN
    *BLiNg bLiNG*
    pi_30255630
    Heb gisteren mogen spelen met een EOS350D een Nikon D50, en e.o.a. splinter nieuwe Konika die volgens de verkoper in de zelfde categorie viel als voorgaande twee. Nou valt die laatste sowieso af, maar wat raden jullie nou eigenlijk aan? De Canon of de Nikon? Ik kom er echt niet uit. Ze doen voor mijn gevoel weinig voor elkaar onder. Vond de fotokwaliteit van de Nikon iets beter, maar het formaat en de looks waren dan weer in het voordeel van de Canon.
      zondag 4 september 2005 @ 13:57:52 #20
    52099 Jornjur
    uhhh ja tuurlijk
    pi_30257078
    quote:
    [b]
    [edit]Of kan ik beter gaan voor de W17 of W7? Wat is het verschil tussen die 2?
    De Camera is precies het zelfde alleen de w17 is uitgerust met leren hoesje en extra batterijen (accu's). Daarnaast is de W5 zelfde (exact) als de W7 alleen dan met 5 mega pixel. Als je wat meer geld wil neerleggen is de P200 ook zeer goede keus iets duurder maar wel kleiner (lees Hipper) Kwa software zijn deze drie camera's precies gelijk alleen de w5 = 5 mega pix w7 = 7 mega pix en de p200 is 7 mega pic en kleiner.
    Living from vacation to vacation.
    pi_30327904
    quote:
    Op zondag 4 september 2005 11:14 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ja dat is leuk, maar als ik deze review een beetje doorspit
    http://www.dpreview.com/reviews/specs/Sony/sony_dscs60.asp
    de sensor wordt daar als CCD aangeduidt, terwijl het Super HAD CCD is, okey tot daar aan toe.
    Maar dan bijv. shutter speed, staat er 1/1000, terwijl sony zelf 1/2000 aangeeft.
    1/1000 is voor handmatig, 1/2000 voor automatisch...

Van de reviews verder, geeft er 1 een heel slecht oordeel, terwijl de rest er wel okey mee is.
    Degene die een slecht oordeel geeft, hier @ DPreview zegt dat er een kleur overheersd.
    Sony heeft, om dit te voorkomen, júist die Super HAD CCD ontwikkeld.

Nu weet ik het ook even niet meer, is de kleur nou gewoon goed, en loopt deze persoon te zeiken, of heeft ie ergens gelijk?
    Mijn antwoord was op een geheel andere vraag, dus dat je daar dan weer op antwoord en mij een zeikerd noemt is niet geheel terecht. Sterker nog volgens mij snap je geheel niet waar ik het over had omdat je vervolgens begint over sluitertijd en CCD-eigenschappen, maar dat terzijde, het was ook niet voor dit topic bedoeld.

Dat er voor Super HAD CCD een extra kleurreceptor word gebruikt zal waarschijnlijk tot betere plaatjes leiden. Ik vind het dan enigszins vreemd dat ze alleen een groene hebben genomen omdat de fotoprinters tegenwoordig met 6 kleuren (+zwart) werken. Dan zou het afstemmen van camera op printer geweldig kunnen worden...

In dpreview zou je de voorbeeldfotos kunnen bekijken (mits die er zijn) om zelf te controleren hoe dat zit met kleurverzadiiging etc. Ervaring is toch dat, net als bij het gebruik van negatieven en afdrukcentrales ook digitale cameras, verschillende kleurtonen en verzadiging gebruiken per merk. Dat is dan eerder een kwestie van smaak (vind ik die kleuren mooi) dan van waarheidsgetrouw.
    Iemand die nooit van mening is veranderd heeft waarschijnlijk niets geleerd.
    pi_30328177
    quote:
    Op zondag 4 september 2005 13:05 schreef ShaoliN het volgende:
    Heb gisteren mogen spelen met een EOS350D een Nikon D50, en e.o.a. splinter nieuwe Konika die volgens de verkoper in de zelfde categorie viel als voorgaande twee. Nou valt die laatste sowieso af, maar wat raden jullie nou eigenlijk aan? De Canon of de Nikon? Ik kom er echt niet uit. Ze doen voor mijn gevoel weinig voor elkaar onder. Vond de fotokwaliteit van de Nikon iets beter, maar het formaat en de looks waren dan weer in het voordeel van de Canon.
    Zte ze eens naast elkaar in dpreview.com/

Er zijn weinig verschillen, Nikon D50 is grotere sensor, groter belichtingscompensatie, SD-card, groter lcd-scherm. De Canon heeft een lagere isowaarde, meer MP en weegt iets minder.

Als je de review van de D50 doorleest zie je ook dat die hoog gewaardeerd word voor weinig ruis enzo.

Hier staat met kleurtjes mooi aangegeven wat het verschil is...

[ Bericht 9% gewijzigd door Vanderdonk op 06-09-2005 18:55:32 ]
    Iemand die nooit van mening is veranderd heeft waarschijnlijk niets geleerd.
      dinsdag 6 september 2005 @ 21:28:47 #23
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_30333932
    quote:
    Op dinsdag 6 september 2005 18:38 schreef Vanderdonk het volgende:
    -ik voel mij persoonlijk aangevallen-
    het was niet op jouw bedoeld, maar om die reviews die daar staan, sorry als dat onduidelijk was
    pi_30338529
    quote:
    Op zondag 4 september 2005 11:14 schreef Yildiz het volgende:

Even een kleine reactie, niet op sensoren of wat dan ook gelet.
    De kleur is wel goed van Sony camera's, op zich niets mis mee. Het is niet zo dat je kleuren op de foto krijgt die er niet zijn of wat dan ook. De kleuren zijn alleen wat "anders" dan bij de meeste camera's. Iemand die ik ken heeft een Sony camera, en daarbij is het vrij goed te zien (vind ik), vooral als je er foto's uit een andere camera naast legt. Het ligt er ook wel een beetje aan wat voor foto's je maakt. Vooral bij foto's van natuur en water vind ik het duidelijk.
    Verder is het imho absoluut geen punt om de camera niet te kopen als je gewoon wat fotootjes wilt maken, en niets serieus wat ergens tentoongesteld gaat worden ofzo (en anders is er altijd nog photoshop).
    The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
    Sieraden en meer, Gingerfantasies.
    pi_30339116
    quote:
    Op zondag 4 september 2005 13:05 schreef ShaoliN het volgende:
    Heb gisteren mogen spelen met een EOS350D een Nikon D50, en e.o.a. splinter nieuwe Konika
    Welke was dat precies? De 7D of de 5D?
    quote:
    die volgens de verkoper in de zelfde categorie viel als voorgaande twee. Nou valt die laatste sowieso af, maar wat raden jullie nou eigenlijk aan? De Canon of de Nikon? Ik kom er echt niet uit. Ze doen voor mijn gevoel weinig voor elkaar onder. Vond de fotokwaliteit van de Nikon iets beter, maar het formaat en de looks waren dan weer in het voordeel van de Canon.
    Waarom valt die Konica Minolta af?

Ik zit juist erg te twijfelen tussen de Nikon D70(s) en de Konica Minolta 5D....
    Lees hier binnenkort alles over mij en mn Fok! avonturen, incl. chatlogs en foto's!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')