Eigelijk nietquote:Svyatagor - dinsdag 30 augustus 2005 @ 15:14
Is dit topic ook voor videocamera's??
Dat duurt nog wel evenquote:Disorder - dinsdag 30 augustus 2005 @ 18:01
Ik wil een Nikon D50. Wanneer gaan die in prijs dalen? Waarom moet alles zo duur zijn terwijl je in Azië zoiets voor veel minder in huis haalt? Zucht![]()
Ik heb iets gevonden,quote:Op maandag 29 augustus 2005 22:25 schreef Yildiz het volgende:
Okay, ik moet een nieuwe hebben.
De vorige camera is gecrashed in Hannover, hij had daarna nog even een laatste adem, maar toen was het echt over.
Bron: een druppeltje vloeibaar stikstof van een trein op de lens
Het was een, nu oude, sony DSC P31, zonder optische zoom, en eigenlijk beviel dat aardig.
Nu zoek ik dus een nieuwe sony (het liefst wel, anders heb ik niks meer aan de memory-sticks), voor niet al teveel. Mijn budget zit zo ongeveer rond de 200 euro.
Ik heb het liefst een uiteindelijke resolutie van rond de 1600x1200 (of meer), de normale opties zoals elke camera, multifocus e.d. 8 Megapix is dan dus echt veels te overbodig.
Maar nog beter is een camera die ook echt snel reageerd, niet dat je op het knopje drukt, en je een halve tel moet wachten voordat ie dan de foto maakt, dat vind ik nog steeds zooooo duf...
Een ingebouwd microfoontje is leuk voor erbij.
Dus, Sony (liefst), rond de 200 euro. Degelijk. Welke?
Is dit een miskoop, of een aardig goede?quote:Groot 2,0-inch LCD-scherm
4,1 effectieve megapixels
3 x optische zoom, maximaal 10 x Smart Zoom, 6 x digitale precisiezoom
Carl Zeiss® Vario Sonnar®-lens
Levensduur Stamina-batterij (ongeveer 510 opnamen volgens CIPA-standaard met optionele batterij NH-AA-2DB)
Snelle bediening (vertraging sluitertijd 0,3 sec., vertraging sluiter 0,009 sec.)
3 x optische zoom, maximaal 10 x Smart Zoom, 6 x digitale precisiezoom
Thnx voor de antwoord.quote:Op zaterdag 3 september 2005 01:04 schreef Foresterwalker het volgende:
SharkDoggy als een camera 3 of 4x optische zoom heeft maakt het wel wat uit maar niet veel.
Als je de prijs vergelijking ziet dan is de V1 wel een stuk goedkoper, kijk maar bij kieskeurig Deze staat daar voor rond de 300 euro de V3 is toch ruim de helft hiervan duurder dat vindt ik nogal wat veel.
Als je een klein cameraatje zoekt zou ik toch ook eens naar een ander merk kijken.
Ik zou niet afgaan op je geheugenkaartje.Maar op wat meer optische zoom.
Om het te vergelijken kan je dit internetadresje gebruiken ::
http://www.letsgodigital.(...)334-746-987-933.html
Ik heb het idee dat die andere naam voor de beeldsensor van de S60 gewoon iets is wat Sony heeft bedacht. Een fancy naam zodat het wat cooler lijkt, voor de reclame.quote:Op zaterdag 3 september 2005 01:53 schreef Yildiz het volgende:
http://www.letsgodigital.(...)917-349-334-746.html
Mooie site, valt me gelijk op dat de S60 een andere beeldsensor heeft, wat betekend dat?
P31 zette ik er voor de gein bij, das mn oude, kapotte camera.
* Offy turft haar goede daad voor vandaag weer afquote:Sony Cybershot DSC-V3 - Super HAD CCD
De nieuwe 4-kleuren Super HAD CCD van Sony heeft een 4-kleurenfilter. Dit vierde kleurenfilter zorgt ervoor dat de kleurweergave levensechter is ten opzichte van de traditionele sensoren. Traditionele digitale fotocamera's gebruiken voornamelijk een kleurenfilter CCD met de drie primaire kleuren Rood (R), Groen (G) en Blauw (B). Sony heeft een vierde kleur, Smaragdgroen (E), aan de Super HAD CCD toegevoegd om foto's te nemen met natuurgetrouwere kleuren. Deze innovatieve beeldsensor heeft als aanvulling een nieuwe beeldprocessor die een lineair matrixalgoritme gebruikt om het vierkleurensignaal om te zetten naar het RGB-formaat, dat ideaal is voor kleurweergave.
edit: kijk eens aan, de bovenstaande post, 4 kleuren, das mooiquote:Op zaterdag 3 september 2005 13:06 schreef Yildiz het volgende:
Toevallig : Hulp nodig
wou deze persoon ook een S60 aanschaffen, maar stapt toch over op Canon, omdat sony plastic-achtige kleuren zou hebben? Heb er met de vorige Sony DSC-P31 niet echt veel van gemerkt?
volgens het overzicht, heeft de V3 dat niet, maar de S60 wélquote:Sony Cybershot DSC-V3 - Super HAD CCD
De nieuwe 4-kleuren Super HAD CCD van Sony heeft een 4-kleurenfilter. Dit vierde kleurenfilter zorgt ervoor dat de kleurweergave levensechter is ten opzichte van de traditionele sensoren. Traditionele digitale fotocamera's gebruiken voornamelijk een kleurenfilter CCD met de drie primaire kleuren Rood (R), Groen (G) en Blauw (B). Sony heeft een vierde kleur, Smaragdgroen (E), aan de Super HAD CCD toegevoegd om foto's te nemen met natuurgetrouwere kleuren. Deze innovatieve beeldsensor heeft als aanvulling een nieuwe beeldprocessor die een lineair matrixalgoritme gebruikt om het vierkleurensignaal om te zetten naar het RGB-formaat, dat ideaal is voor kleurweergave.
Wie kan me helpen hiermee.quote:Op zaterdag 3 september 2005 21:15 schreef snakelady het volgende:
Welke camera kan ik het beste aanschaffen met deze eisen??
Niet duurder dan 1000 euro.
min. 8 megapixels
spiegelreflex
instelbare sluitertijd
Liefst instelbare ISO waarde maar is geen pré.
Het zou ook leuk zijn als ik lenzen kan bijkopen en verwisselen enz.
Wat denken jullie welke camera het meest geschikt is?
Is het haalbaar voor die prijs?
Ik ben nu ongeveer 4 jaar met een fujifilm finepix a210 aan het tobben, leuk ding maar wil verder en meer.
Heb de Olympus E-300 en de Canon eos 350d op het oog maar weet niet of dit goede camera's zijn.
Lijkt me handig dat deze informatie bewaard blijft voor andere mensen die ernaar op zoek zijn!quote:Op zaterdag 3 september 2005 23:16 schreef Vanderdonk het volgende:
Het aantal megapixels wordt ten onrechte aangeduid als dé norm voor beeldkwaliteit en scherpte. Het type camera, de beeldsensor en de lens zijn veel belangrijker. De onderdelen die van belang zijn voor een kwalitatief goed plaatje op een rij:
De resolutiekwaliteit: wordt voornamelijk bepaald door de beeldsensor en de lens.
Korrel en ruis: word vooral bepaald door de grote van de beeldsensor (groter = beter)
Dynamisch bereik: het aantal kleurtinten dat de beeldsensor kan onderscheiden.
Kleurkwaliteit: word o.a. bepaald door de filters en interpolatie.
Bewerkingen: zullen miniem verschillen bij spiegelreflexcamera's
Pixel- en sensoromvang: zie ook ruis echter de kwaliteit van de sensor bepaald ook veel.
Het nut van camera’s met 8 miljoen pixels of meer voor foto's is te verwaarlozen. De bestanden worden onnodig groot en bij het afdrukken op standaardformaten als 10×15 en 13×18 cm is er geen verschil te zien met een 3 of 4 megapixel-camera. Een 6 megapixel-camera is al voldoende voor afdrukken tot maximaal A4. Het is wenselijker om een goede 6 megapixel-camera te leveren met een lage signaal/ruis-verhouding, een goede kleurweergave en een fraaie weergave van hoge contrasten dan een camera met veel meer pixels die op al deze gebieden minder scoort.
Daarom maken ze bij de op internet zo geroemde dpreview ook gebruik van voorbeeldfotos en andere vergelijkingsmethodes. http://www.dpreview.com/reviews/nikond50/page19.asp
En kijk ook maar op deze pagina en verder
ennuh een mooi grafiekje met diverse budget spiegelreflexcameras...
Verlichtingsruis
[afbeelding]
RGB-ruis
[afbeelding]
Uhm ja en de conclusie is nu lastig, eht licht er ook een beetje aan wat voor eisen je stelt. In het onderzoek waar ik de grafiekjes vandaan haalde keken ze vooral naar de D50 en concludeerden dat die het vergeleken met andere cams best goed deed.
Uhm en dan heb ik hier de cams naast elkaar staan...
Ja dat is leuk, maar als ik deze review een beetje doorspitquote:Op zondag 4 september 2005 03:09 schreef Subhuman het volgende:
Uit het topic van snakelady:
[..]
Lijkt me handig dat deze informatie bewaard blijft voor andere mensen die ernaar op zoek zijn!
De Camera is precies het zelfde alleen de w17 is uitgerust met leren hoesje en extra batterijen (accu's). Daarnaast is de W5 zelfde (exact) als de W7 alleen dan met 5 mega pixel. Als je wat meer geld wil neerleggen is de P200 ook zeer goede keus iets duurder maar wel kleiner (lees Hipper) Kwa software zijn deze drie camera's precies gelijk alleen de w5 = 5 mega pix w7 = 7 mega pix en de p200 is 7 mega pic en kleiner.quote:[b]
[edit]Of kan ik beter gaan voor de W17 of W7? Wat is het verschil tussen die 2?
Mijn antwoord was op een geheel andere vraag, dus dat je daar dan weer op antwoord en mij een zeikerd noemt is niet geheel terecht. Sterker nog volgens mij snap je geheel niet waar ik het over had omdat je vervolgens begint over sluitertijd en CCD-eigenschappen, maar dat terzijde, het was ook niet voor dit topic bedoeld.quote:Op zondag 4 september 2005 11:14 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ja dat is leuk, maar als ik deze review een beetje doorspit
http://www.dpreview.com/reviews/specs/Sony/sony_dscs60.asp
de sensor wordt daar als CCD aangeduidt, terwijl het Super HAD CCD is, okey tot daar aan toe.
Maar dan bijv. shutter speed, staat er 1/1000, terwijl sony zelf 1/2000 aangeeft.
1/1000 is voor handmatig, 1/2000 voor automatisch...
Van de reviews verder, geeft er 1 een heel slecht oordeel, terwijl de rest er wel okey mee is.
Degene die een slecht oordeel geeft, hier @ DPreview zegt dat er een kleur overheersd.
Sony heeft, om dit te voorkomen, júist die Super HAD CCD ontwikkeld.
Nu weet ik het ook even niet meer, is de kleur nou gewoon goed, en loopt deze persoon te zeiken, of heeft ie ergens gelijk?
Zte ze eens naast elkaar in dpreview.com/quote:Op zondag 4 september 2005 13:05 schreef ShaoliN het volgende:
Heb gisteren mogen spelen met een EOS350D een Nikon D50, en e.o.a. splinter nieuwe Konika die volgens de verkoper in de zelfde categorie viel als voorgaande twee. Nou valt die laatste sowieso af, maar wat raden jullie nou eigenlijk aan? De Canon of de Nikon? Ik kom er echt niet uit. Ze doen voor mijn gevoel weinig voor elkaar onder. Vond de fotokwaliteit van de Nikon iets beter, maar het formaat en de looks waren dan weer in het voordeel van de Canon.
het was niet op jouw bedoeld, maar om die reviews die daar staan, sorry als dat onduidelijk wasquote:Op dinsdag 6 september 2005 18:38 schreef Vanderdonk het volgende:
-ik voel mij persoonlijk aangevallen-
Even een kleine reactie, niet op sensoren of wat dan ook gelet.quote:Op zondag 4 september 2005 11:14 schreef Yildiz het volgende:
Nu weet ik het ook even niet meer, is de kleur nou gewoon goed, en loopt deze persoon te zeiken, of heeft ie ergens gelijk?
Welke was dat precies? De 7D of de 5D?quote:Op zondag 4 september 2005 13:05 schreef ShaoliN het volgende:
Heb gisteren mogen spelen met een EOS350D een Nikon D50, en e.o.a. splinter nieuwe Konika
Waarom valt die Konica Minolta af?quote:die volgens de verkoper in de zelfde categorie viel als voorgaande twee. Nou valt die laatste sowieso af, maar wat raden jullie nou eigenlijk aan? De Canon of de Nikon? Ik kom er echt niet uit. Ze doen voor mijn gevoel weinig voor elkaar onder. Vond de fotokwaliteit van de Nikon iets beter, maar het formaat en de looks waren dan weer in het voordeel van de Canon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |