welke leugen is er 'ontkracht' ... ik zie enkel een oppervlakkig grafiekje, zonder veel verklaring ... en statsitiek is nu eenmaal niks zonder verklaring ....quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:20 schreef MrX1982 het volgende:
[afbeelding]
Frappant. Ik neem milieudefensie in het achterhoofd. Volgens mij leggen ze de prioriteiten verkeerd
Wederom een leugen ontkracht.
Aah, alsof je een grafiekje over de grootste successen van het Communisme uit DeWaarheid gaat halenquote:Op vrijdag 11 november 2005 12:32 schreef MrX1982 het volgende:
Deze grafiek komt uit de Kampioen.
Ik neem aan dat dit de feiten zijn.
Je komt best vaak met aardige punten, maar je conclusies zijn altijd zo kort door de bocht. Dat is echt zonde.quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:38 schreef MrX1982 het volgende:
Nee de cijfers van milieudefensie moet je geloven.
Als je naïef en dom bent wellicht
Maar ik besteed hier geen aandacht meer aan. Mijn beeld is bevestigd en ik heb gelijk.
Het gaat om de manier waarop milieudefensie die ademnood campagne heeft gebracht. Tendentieus en eenzijdig.quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:35 schreef RM-rf het volgende:
welke leugen is er 'ontkracht' ... ik zie enkel een oppervlakkig grafiekje, zonder veel verklaring ... en statsitiek is nu eenmaal niks zonder verklaring ....
zo is er de grootte waaraan fijnstof gemeten wordt, is die 10 micrometer, (welke in de europese regelgeving aangehouden wordt... overigens een te groot criterium, in amerika gebruikt men liever 2,5 micrometer wat een beter criterium is, aangezien juist kleiner fijnstof schadelijker is en de gortere fijnstof deeltjes ook natuurlijk in de luchtwegen wordt 'gefilterd') of kleiner of groter?
veel meetsystemen kennen nu nog een te groot filter, welke ook te grote stofdeeltjes meet (idd veelal pollen, die wel kunnen irriteren, maar buiten de EU-fijnstofnormen vallen)
Wat betekent precies 'afkomstig uit Natuur' en hoe wordt dit berekend (is dat gewoon een restwaarde, waar alle niet 'traceerbaar' fijnstof onder gevat wordt ...., oftewel per straat kan men 'berekenen' hoeveel fijnstof het autoverkeer veroorzaakt, hoeveel afkomstig kan zijn van de industrie e.d.) ... vanuit een meetresultaat zelf is het wel erg lastig de herkomst van stofdeeltjes precies te plaatsen, de deeltjes zijn zo klein dat het afvangen via filters al lastig genoeg is.
Natuurlijk, dat 'onderzoek' naar 'meest vervuilde straten' een tijdje terug was wel behoorlijk twijfelachtig, en was meer een media-zoeker, een poging het thema eindelijk eens in de media te krijgen en daarvoor was een vorm van populisme nodig ...
het is echter zeker bewezen dat fijnstof schade kan veroorzaken (alhoewel ook hier de onderzoeksmethode een zekere 'foute invloed' heeft: wat namelijk een belangrijk onderzoeksresultaat was het bewijs dat er meer mensen sterven op dagen dat er meer fijnstof in de lucht is ... dat toont natuurlijk enkel een gevolg aan, namelijk het sterven van mensen , niet zozeer hoe er schade aangedaan wordt aan luchtwegen en bloed door fijnstof, iets wat een veel langer en langzamer proces is)
hopelijk ben je er ook gelukkig meequote:Op vrijdag 11 november 2005 12:38 schreef MrX1982 het volgende:
Maar ik besteed hier geen aandacht meer aan. Mijn beeld is bevestigd en ik heb gelijk.
Nee, ik zeg niet dat je cijfers van de een meer moet geloven dan cijfers van de ander ...quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:38 schreef MrX1982 het volgende:
Als er iemand kort door de bocht gaat is het mileudefensie wel met haar laster campagne.quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:42 schreef George-Butters het volgende:
Je komt best vaak met aardige punten, maar je conclusies zijn altijd zo kort door de bocht. Dat is echt zonde.
Als je alle statistieken en cijfers wantrouwt hoe kan je dan een oordeel geven over iets? Als ik deze grafiek wantrouw en milieudefensie ook. Wat is dan de waarheid en welk oordeel kan je vormen over fijn stof.quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:45 schreef RM-rf het volgende:
Nee, ik zeg niet dat je cijfers van de een meer moet geloven dan cijfers van de ander ...
Je moet alle statistieken wantrouwen ..., en altijd kijken naar welke 'belangengroep' met een-of-ander onderzoek aankomt.
het is te makkelijk om gewoon een beetje te gaan shoppen naar een bepaald onderzoek dat je bestaande ideeen gewoon bevestigd, en als je een beetje rondkijkt kan iedereen wel een passend statistiekje vinden ....
Statistieken zijn een soort van Hema, leuke en goedkope dingen die eigenlijk altijd wel passen, maar behalve voor ondergoed en rookworst zijn er eigenlijk beter alternatieven.
130 is de adviesssnelheid tenzij anders aangegeven.quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:56 schreef RichardQuest het volgende:
In Duitsland mag je 130 op de snelweg, tenzij anders aangegeven.
Mja, maar bij ongelukken sta je kansloos als je veel harder rijdt...ze zullen je inderdaad niet alleen voor de snelheid aanhouden.quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:58 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
130 is de adviesssnelheid tenzij anders aangegeven.
Dat is een ander punt.quote:Op vrijdag 11 november 2005 13:00 schreef RichardQuest het volgende:
Mja, maar bij ongelukken sta je kansloos als je veel harder rijdt...ze zullen je inderdaad niet alleen voor de snelheid aanhouden.
Vergeef me voor m'n nuances.quote:Op vrijdag 11 november 2005 13:02 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat is een ander punt.
Hoofdzaken van bijzaken scheiden.
Je nuanceerde niet. Je zei iets onjuists.quote:Op vrijdag 11 november 2005 13:03 schreef RichardQuest het volgende:
Vergeef me voor m'n nuances.
Zeker te weten.quote:Op vrijdag 11 november 2005 13:08 schreef RichardQuest het volgende:
180 rijden op de autobahn geeft wel een lekkere kick overigens, zeker met bange passagies.
Er is een hoge achtergrondconcentratie die komt in kustgebieden deels met de wind mee als zoutkristallen een ander groot deel komt aanwaaien uit het Ruhrgebied. Dat kan je natuur noemen maar het is lang niet allemaal van natuurlijke oorsprong. Maar dit had ik je ook wel kunnen vertellen hoor het is oud nieuws.quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:32 schreef MrX1982 het volgende:
Deze grafiek komt uit de Kampioen.
Ik neem aan dat dit de feiten zijn. De natuur is de grootste producent van fijn stof.
Vreemd daar hoor ik milieudefensie niet over. Mijn betoog omtrent deze leugenachtige en eenzijdige organisatie sluit ik bij deze af.
Milieudefensie je bent de zwakste schakel, tot ziens
Er zijn redelijk wat paralellen te vinden in de volksaard. Ik zie best mogelijkheden. We zijn ook geen angelsaksen en toch probeert men ons aan alle kanten dat model op te leggen.quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:16 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het is allemaal leuk en aardig maar Nederland is geen Scandinavië. Het is daarom belachelijk zo'n model te implementeren in Nederland.
hmm, als je maar in je achteruitkijkspiegel blijft kijken om een eventueel achterop komende rijder wel door te laten ....quote:Op vrijdag 11 november 2005 13:08 schreef RichardQuest het volgende:
180 rijden op de autobahn geeft wel een lekkere kick overigens, zeker met bange passagies.
Als het kan rij ik rechts hoor...quote:Op vrijdag 11 november 2005 13:15 schreef RM-rf het volgende:
[..]
hmm, als je maar in je achteruitkijkspiegel blijft kijken om een eventueel achterop komende rijder wel door te laten ....
Niet met 180 heel stoer rechts blijven hangen op zo'n 'wat gaan we hard' maniertje als de meeste hollanders op de autobahn (NL='Nur Links') ..
en koppel gvd eerst je caravan af voordat je 180 wilt gaan rijden... die dingen slingeren zo ...
quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:38 schreef MrX1982 het volgende:
Ach dat wil op de Nederlandse Snelweg ook welquote:Op vrijdag 11 november 2005 13:11 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Zeker te weten.
Onbeschrijfelijk gevoel. Het komt nog het dichtste bij een constant orgasme![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |