ik zou niet weten waarom, hulde!!quote:Op donderdag 10 november 2005 20:09 schreef Erz81 het volgende:
Wie stopt deze vrouw?!
Ik denk niet dat het wenselijk is dat mensen die sowieso al uitgezet zouden worden, nu ineens zouden mogen blijven omwille van een simpel binnenbrandje.quote:Op donderdag 10 november 2005 20:09 schreef Erz81 het volgende:
Vandaag op het nieuws: Minister Verdonk gaat gewoon doodleuk verder met het het land uitzetten van overlevenden van de Schiphol-brand. Geen enkele clementie voor tientallen mensen die met veel geluk een brand overleefden die door grove blunders zulke gevolgen heeft gehad.
En wat is haar motivatie: Ze zijn niet meer nodig voor het technisch onderzoek van de brand.
NIET MEER NODIG!!! ARGHH!!!!!
Net een pakje drinken wat je niet meer nodig hebt omdat je dorst gelest is! Wie stopt deze vrouw?!
quote:Op donderdag 10 november 2005 20:30 schreef MrBadGuy het volgende:
Terecht. Maar ik vind wel dat de overledenen mogen blijven, zo sociaal ben ik dan ook wel weer
Je weet dat die lui die uit Afrika gevlucht zijn helemaal niets hadden in hun eigen land en hier heenkomen om in leven te blijven? Als je ze terugstuurt komen ze in veel gevallen om van de honger, gaan dood aan allerlei ziektes of worden vermoord door rebellen of het leger. En als ze hier dan wat jatten of iemand beroven omdat ze geen cent hebben om te eten, dan worden als crimineel afgeschilderd. Wij, NEDERLAND, doen helemaal, maar dan ook hememaal helemaal NIKS voor die mensen.quote:Op donderdag 10 november 2005 20:30 schreef BabeWatcher het volgende:
In 1992 stortte een vliegtuig neer op een flat in Amsterdam-ZuidOost. Hierbij kwamen 43 mensen om het leven en werden 200 appartementen volledig verwoest. Toen kregen illegalen die slachtoffer van die ramp waren een verblijfsvergunning 'uit humanitaire redenen'. Van overal in Europa, België, Frankrijk, West-Duitsland en Denemarken kwamen Afrikanen naar de Hoofdstad om te verklaren dat ze illegaal een kamer huurden in Groeneveen en dat ze een trauma hadden en een verblijfsvergunning wilde hebben. Er zijn toen ruim 500 vergunningen uitgereikt, een veelvoud van het aantal slachtoffers.
Daarom: illegaal = illegaal
Das dan serieus jammer voor die mensen. Net alsof wij nederlanders het kunnen helpen dat daar oorlog is,of geen eten. Volgens de wet is stelen in nederland verboden. Eenieder die zich er schuldig aan maakt,is dan idd een crimineel. Zowel nederlander,als buitenlander.quote:Op donderdag 10 november 2005 20:40 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
[..]
Je weet dat die lui die uit Afrika gevlucht zijn helemaal niets hadden in hun eigen land en hier heenkomen om in leven te blijven? Als je ze terugstuurt komen ze in veel gevallen om van de honger, gaan dood aan allerlei ziektes of worden vermoord door rebellen of het leger. En als ze hier dan wat jatten of iemand beroven omdat ze geen cent hebben om te eten, dan worden als crimineel afgeschilderd. Wij, NEDERLAND, doen helemaal, maar dan ook hememaal helemaal NIKS voor die mensen.
Nee, maar we kunnen er wel iets aan doen. Het Westen heeft middelen genoeg.quote:Op donderdag 10 november 2005 20:49 schreef Zwaffel het volgende:
Das dan serieus jammer voor die mensen. Net alsof wij nederlanders het kunnen helpen dat daar oorlog is,of geen eten.
Lees nou eens wat je schrijft............... Afrikanen zonder enige toekomst in eigen land, mogen hier een hapje eten en wachten tot ze terug worden gestuurd..............dat noem jij hulpquote:Op donderdag 10 november 2005 20:49 schreef Zwaffel het volgende:
Overigens doen wij voldoende voor de mensen. Ze hebben hier mogen wachten op hun aanvraag van een eventuele verblijfs vergunning (die ze om één of andere reden niet hebben gekregen) ze hebben hier te eten gehad (in het AZC) dan wel een uitkering oid gehad. Kortom,nederland doet voldoende.
nee sukkel, ze kregen juist om alle slachtoffers in kaart te brengen, niet vanwege humanitaire redenen. je lult weer gewoon een mislukte VVDer na..quote:Op donderdag 10 november 2005 20:30 schreef BabeWatcher het volgende:
In 1992 stortte een vliegtuig neer op een flat in Amsterdam-ZuidOost. Hierbij kwamen 43 mensen om het leven en werden 200 appartementen volledig verwoest. Toen kregen illegalen die slachtoffer van die ramp waren een verblijfsvergunning 'uit humanitaire redenen'. Van overal in Europa, België, Frankrijk, West-Duitsland en Denemarken kwamen Afrikanen naar de Hoofdstad om te verklaren dat ze illegaal een kamer huurden in Groeneveen en dat ze een trauma hadden en een verblijfsvergunning wilde hebben. Er zijn toen ruim 500 vergunningen uitgereikt, een veelvoud van het aantal slachtoffers.
Daarom: illegaal = illegaal
Ik ben verkiesbaar voor de SP in 2007quote:Op donderdag 10 november 2005 21:05 schreef donald_dick het volgende:
[..]
nee, ze kregen juist om alle slachtoffers in kaart te brengen, niet vanwege humanitaire redenen. je lult weer gewoon een mislukte VVDer na..
Middelen,laat het "westen" want je doelt nu voornamelijk op nederland waarschijnlijk,eerst maar eens zorgen dat hun eigen burgers het goed hebben. Er kan zoveel anders in dit land. Eigen volk eerst,en daarna hulp aan anderen bieden.quote:Op donderdag 10 november 2005 20:59 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
[..]
Nee, maar we kunnen er wel iets aan doen. Het Westen heeft middelen genoeg.
[..]
Lees nou eens wat je schrijft............... Afrikanen zonder enige toekomst in eigen land, mogen hier een hapje eten en wachten tot ze terug worden gestuurd..............dat noem jij hulp. Als je zo denkt heb je echt het moreel van een hoop stront
je kan iig wel goed informatie verzwijgenquote:Op donderdag 10 november 2005 21:12 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Ik ben verkiesbaar voor de SP in 2007
We hebben hier meer dan genoeg, zelfs al doen we de hele dag niks, dan nog hebben we een huis, meubels, eten en zelfs internet. Het wordt allemaal betaald door de Staat. Wil je ook nog een dure auto en 2 keer op vakantie, dan zal je moeten werken....die mogelijkheid heeft ook iedereen.quote:Op donderdag 10 november 2005 21:15 schreef Zwaffel het volgende:
Middelen,laat het "westen" want je doelt nu voornamelijk op nederland waarschijnlijk,eerst maar eens zorgen dat hun eigen burgers het goed hebben.
Dat meen je niet dat weet ik zeker........waarom zou je liever een egoist zijn dan iemand die ook iets voor anderen overheeft???quote:Op donderdag 10 november 2005 21:15 schreef Zwaffel het volgende:
En tja,liever het moreel van een hoop stront,dan een allochtonen knuffelaar
Heb je de nationaliteiten bekeken van deze Afrikanen? Merendeels waren het economische vluchtelingen afkomstig uit suriname, turkije en het oostblokquote:Op donderdag 10 november 2005 20:40 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
[..]
Je weet dat die lui die uit Afrika gevlucht zijn helemaal niets hadden in hun eigen land en hier heenkomen om in leven te blijven? Als je ze terugstuurt komen ze in veel gevallen om van de honger, gaan dood aan allerlei ziektes of worden vermoord door rebellen of het leger. En als ze hier dan wat jatten of iemand beroven omdat ze geen cent hebben om te eten, dan worden als crimineel afgeschilderd. Wij, NEDERLAND, doen helemaal, maar dan ook hememaal helemaal NIKS voor die mensen.
Dan maak jij toch thuis even lekker een kamer vrij?quote:Op donderdag 10 november 2005 21:21 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
[..]
We hebben hier meer dan genoeg, zelfs al doen we de hele dag niks, dan nog hebben we een huis, meubels, eten en zelfs internet. Het wordt allemaal betaald door de Staat. Wil je ook nog een dure auto en 2 keer op vakantie, dan zal je moeten werken....die mogelijkheid heeft ook iedereen.
Wat wil je nog meer dan...wat ontbreekt er hier.........zijn de autowegen te vol ofzo
[..]
Dat meen je niet dat weet ik zeker........waarom zou je liever een egoist zijn dan iemand die ook iets voor anderen overheeft???
Ik heb het over vluchtelingen/illegalen in het algemeen. In die opvang(lees uitzet)kampen barst het van de Afrikanen (uit Ethiope, Tanzania, Sierra Leone, etc.) Die lui worden evengoed teruggestuurd. Dit uitzetbeleid heeft al voor enorm veel doden gezorgd, dat weet iedereen.......en toch stopt het niet.quote:Op donderdag 10 november 2005 21:26 schreef FreedonNadd het volgende:
Heb je de nationaliteiten bekeken van deze Afrikanen? Merendeels waren het economische vluchtelingen afkomstig uit suriname, turkije en het oostblok
We hebben hier meer dan genoeg,dat spreek ik je niet tegenquote:Op donderdag 10 november 2005 21:21 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
[..]
We hebben hier meer dan genoeg, zelfs al doen we de hele dag niks, dan nog hebben we een huis, meubels, eten en zelfs internet. Het wordt allemaal betaald door de Staat. Wil je ook nog een dure auto en 2 keer op vakantie, dan zal je moeten werken....die mogelijkheid heeft ook iedereen.
Wat wil je nog meer dan...wat ontbreekt er hier.........zijn de autowegen te vol ofzo
[..]
Dat meen je niet dat weet ik zeker........waarom zou je liever een egoist zijn dan iemand die ook iets voor anderen overheeft???
Kneusje, snap je het echt niet, of probeer je lollig te zijn. Ik wil vluchtelingen in dit land helpen.....dat wil jij niet. Daar ging het over, of ze wel of niet welkom zijn in dit land..............snap je het nu een beetje?quote:Op donderdag 10 november 2005 21:37 schreef BabeWatcher het volgende:
Kortom: ik ben heel sociaal, maar ik wil geen nikker in mijn huis.
Je maakt anderen wel voor stuk onbenul uit,maar met dit gedrag zou ik eerst maar eens even in de spiegel kijken. Ik vind dat de user gelijk heeft. Merendeel van de nederlandse bevolking is van mening dat nederland vol wordt. En ik ben helemaal geen racist,maar 80% van de buitenlanders zit hier voor jan lul. Oppakken,en terug schoppen die hap.quote:Op donderdag 10 november 2005 21:36 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
[..]
dat je met je ene hersencel nog alle letters op je keyboard kunt vinden..................stuk onbenul.
Je hoeft je oppervlakkige egoistische visie niet te herhalen, het was me wel duidelijk.quote:Op donderdag 10 november 2005 21:40 schreef Zwaffel het volgende:
Je maakt anderen wel voor stuk onbenul uit,maar met dit gedrag zou ik eerst maar eens even in de spiegel kijken. Ik vind dat de user gelijk heeft. Merendeel van de nederlandse bevolking is van mening dat nederland vol wordt. En ik ben helemaal geen racist,maar 80% van de buitenlanders zit hier voor jan lul. Oppakken,en terug schoppen die hap.
Nederland heeft het ooit ook wel eens zwaar gehad. Jammer dan. Economisch vluchteling of niet,we zijn geen opvang land.
Sprak meneer de josti volwaardig.quote:Op donderdag 10 november 2005 21:40 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
[..]
Kneusje, snap je het echt niet, of probeer je lollig te zijn. Ik wil vluchtelingen in dit land helpen.....dat wil jij niet. Daar ging het over, of ze wel of niet welkom zijn in dit land..............snap je het nu een beetje?
Blijkbaar is het je niet duidelijk. Anders blijf je niet zo je mening opdringen. Blijkbaar heb je nog een stukje extra uitleg nodig. Dat heeft opzich niets,daar hebben meer mensen last vanquote:Op donderdag 10 november 2005 21:42 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
[..]
Je hoeft je oppervlakkige egoistische visie niet te herhalen, het was me wel duidelijk.
Opvallend dat alleen tegenstanders van Verdonk's beleid gaan lopen schelden op anderen. Voorstanders zijn mentaal beter ontwikkeld. Mijn uitspraak slaat op jou, niet op mezelf. De meeste Nederlanders zijn gek op allochtonen zolang ze er maar niet naast wonen, dat is ook zeker op jou van toepassing. Als je echt begaan bent met iemand kan je zelf 1000 euro van je spaargeld aan een advocaat voor zo'n uitgeprocedeerde betalen, laat niet altijd de maatschappij opdraaien voor jouw goedheid.quote:Op donderdag 10 november 2005 21:40 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
[..]
Kneusje, snap je het echt niet, of probeer je lollig te zijn. Ik wil vluchtelingen in dit land helpen.....dat wil jij niet. Daar ging het over, of ze wel of niet welkom zijn in dit land..............snap je het nu een beetje?
gelukkig heeft Hirshi Ali wel het hart op de goede plek danquote:Op vrijdag 11 november 2005 00:05 schreef BansheeBoy het volgende:
Ben je nou echt zo dom of doe je maar alsof?quote:Op vrijdag 11 november 2005 00:26 schreef MaRySe het volgende:
jezelf een beetje in de hens steken om te mogen blijven,
die is mooi
WOW ! Hier zeg je nogal wat. Ik ben bang dat deze mening niet gewaardeerd wordt op FOK! Maar ik ben het met je eens dat: Verdonk is niet echt aardig.quote:Op vrijdag 11 november 2005 02:45 schreef Lestat het volgende:
Ik wil absoluut niet provoceren en ik vind dat de democratische rechtsstaat gevrijwaard dient te blijven van gewelddadigheden, maar als Volkert en Mohammed B. toch perse iemand hadden moeten vermoorden, had dat voor mij veel liever Verdonk geweest.
Waarom? Omdat deze vrouw haar poot stijf kan houden? Ze neemt gewoon maatregelen die nodig zijn, simpel. Deze schiphol survivors moeten gewoon weer terug, wat veranderd een brand aan de reden waarom ze het land uit moeten?quote:Op vrijdag 11 november 2005 02:45 schreef Lestat het volgende:
Ik wil absoluut niet provoceren en ik vind dat de democratische rechtsstaat gevrijwaard dient te blijven van gewelddadigheden, maar als Volkert en Mohammed B. toch perse iemand hadden moeten vermoorden, had dat voor mij veel liever Verdonk geweest.
Ik snap het niet hoor. Jaren lang klagen de mensen dat ze iemand willen die de mond open doet,die zegt wat de meerderheid van de bevolking denkt. Iemand die strenge regels aanhoudt,en niet jan en alle man maar laat blijven.quote:Op vrijdag 11 november 2005 02:45 schreef Lestat het volgende:
Mja, ik vind dat JP ook wel aardig ruggegraat heeft getoond hoor, met alle onpopulaire economische maatregelen. Ook zijn tegengas tegen het weggeefbeleid van de linkse partijen vind ik best ok.quote:Op vrijdag 11 november 2005 07:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Toppertje die Verdonk, wou dat alle ministers zo daadkrachtig waren.
Mogen alle uitgeproduceerden dan in jouw huis wonen,quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:04 schreef popolon het volgende:
[..]
Ben je nou echt zo dom of doe je maar alsof?
Coolquote:Op donderdag 10 november 2005 21:12 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Ik ben verkiesbaar voor de SP in 2007
Ze hadden in elk geval genoeg geld om een vliegticket te kopen, dat kunnen de meeste mensen daar niet zeggen. Om ze vervolgens hier ook nog een huis en een inkomen te geven is helemaal een klap in het gezicht van de achterblijvers.quote:Op donderdag 10 november 2005 20:40 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
Je weet dat die lui die uit Afrika gevlucht zijn helemaal niets hadden in hun eigen land en hier heenkomen om in leven te blijven?
Mwa, dat Imago heeft hij wel, maar de uitgaven stijgen..quote:Op vrijdag 11 november 2005 07:57 schreef freud het volgende:
[..]
Mja, ik vind dat JP ook wel aardig ruggegraat heeft getoond hoor, met alle onpopulaire economische maatregelen. Ook zijn tegengas tegen het weggeefbeleid van de linkse partijen vind ik best ok.
Ja, jammer. Eigen volk eerst.quote:Op donderdag 10 november 2005 20:40 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
[..]
Doe niet zo hysterisch, die die lui zijn illegaal en moesten het land uit, een brandje veranderd daar niets aan. Rita is een vrouw naar mijn hart. Hard maar rechtvaardig.quote:Op donderdag 10 november 2005 20:09 schreef Erz81 het volgende:
Vandaag op het nieuws: Minister Verdonk gaat gewoon doodleuk verder met het het land uitzetten van overlevenden van de Schiphol-brand. Geen enkele clementie voor tientallen mensen die met veel geluk een brand overleefden die door grove blunders zulke gevolgen heeft gehad.
En wat is haar motivatie: Ze zijn niet meer nodig voor het technisch onderzoek van de brand.
Net een pakje drinken wat je niet meer nodig hebt omdat je dorst gelest is! Wie stopt deze vrouw?!
Je bent dus echt zo dom.quote:Op vrijdag 11 november 2005 10:09 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Mogen alle uitgeproduceerden dan in jouw huis wonen,
nee dat dacht ik al hè
Ze krijgen ook een flink gevulde geldbuidel mee hoor.quote:Op vrijdag 11 november 2005 14:00 schreef freud het volgende:
Misschien een mooi aandenken? Komen ze in hun heimat aan met een tshirt met opdruk: "I was sent back from holland, and all I got was this tshirt".
Ik weet het, ik betaal elk jaar als werkende weer goed mee aan die cadeaus...quote:Op vrijdag 11 november 2005 14:20 schreef Christine het volgende:
Ze krijgen ook een flink gevulde geldbuidel mee hoor.
Dat is wel waar, maar wat mij mateloos stoort is de manier waarop. Triomfantelijk roept ze na het rapport dat het brandstichting was, dat de overlevenden gelijk op moeten zouten. Zo hard mogelijk dat heel rechts nederland goed hoort dat ze zo krachtdadig optreedt. Maar ondertussen maakt ze er een grote puinzooi van. Mediageil persoontje vind ik hetquote:Op vrijdag 11 november 2005 15:06 schreef alex4allofyou het volgende:
Terecht, en weet je waarom?
Als je die mensen een vergunning geeft ivm die brand geeft dit een stimilans voor andere uitgeproduceerden om ook brand te stichten en een vergunning te krijgen.
Dit is simpelweg omdat er een causaal verband bestaat in de wet, dit houdt in dat je geen uitzondering mag maken wat betreft uitvoeren van wet.
Een pardon voor vuur en andere rampspoeden betekent dus een pardon voor ALLE gevallen die erna gebeuren. Kan dus niet.
quote:Op vrijdag 11 november 2005 15:15 schreef Zemi77 het volgende:
dat de overledenen gelijk op moeten zouten.
nog niet je nekschot gehad?quote:
Juistquote:Op vrijdag 11 november 2005 17:04 schreef Keromane het volgende:
Zojuist op het Journaal:
Pieter van Vollenhove is belast met het onderzoek naar de brand. Er moet nog een diepgaand onderzoek komen terwijl de bewindslieden al hebben aangekondigd de overlevenden uit te zetten. Van Vollenhove sprak telefonisch van 'een denkfout' bij de twee en klonk nogal geirriteerd.
Zoals vollenhove geirriteerd is over het feit dat verdonk en donner op de zaak vooruit zouden lopen, jij kan er anders ook aardig wat van.quote:Op vrijdag 11 november 2005 20:42 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
[..]
Juist......... onze Queen schuift wat mensen naar voren om het imbeciele en onmenselijke optreden van Verdonk & Co te corrigeren. Ons Koningshuis heeft gelukkig wel een geweten.......... het gaat dus helemaal goed komen voor die vluchtelingen
Be happy my friend, de gerechtigheid zal zegevierenquote:Op vrijdag 11 november 2005 20:45 schreef natte-flamoes het volgende:
Zoals vollenhove geirriteerd is over het feit dat verdonk en donner op de zaak vooruit zouden lopen, jij kan er anders ook aardig wat van.
Hou toch op.quote:Op vrijdag 11 november 2005 07:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Toppertje die Verdonk, wou dat alle ministers zo daadkrachtig waren.
De lijst van Verdonk wordt langer en langer...quote:DEN HAAG - Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) honoreert een verzoek van voorzitter Pieter van Vollenhoven van de Onderzoeksraad voor Veiligheid om een aantal overlevenden van de Schipholbrand nog niet uit te zetten. Dat heeft ze vrijdag gezegd na afloop van de wekelijkse ministerraad.
Bron
quote:Op vrijdag 11 november 2005 21:14 schreef Sidekick het volgende:
Zoals gewoonlijk komt Verdonk met ferme uitspraken om vervolgens weer terug te moeten komen op haar woorden:
De lijst van Verdonk wordt langer en langer...
Waarschijnlijk een of andere moslim terrorist.quote:Op donderdag 10 november 2005 20:09 schreef Erz81 het volgende:
Wie stopt deze vrouw?!
huldequote:Op zaterdag 12 november 2005 02:03 schreef ilona-scuderia het volgende:
Opgerot met al die (extreem) linkse figuren die er een kick van krijgen om te demonstreren / bedreigen (wat een kansloze figuren)
Net als die gefrustreerde Greenpeace activisten...
asielzoekers zijn helemaal geen burgerquote:Op zaterdag 12 november 2005 11:07 schreef longinus het volgende:
Go Rita
Behandel asielzoekers zoals iedere andere burger, zonder priveliges.
Oeh, ik bespeur een gefrustreerde persoonlijk hier. Kenmerkend voor rechtse-figuren. Altijd zeiken op links ipv op de realiteitquote:Op zaterdag 12 november 2005 02:03 schreef ilona-scuderia het volgende:
Opgerot met al die (extreem) linkse figuren die er een kick van krijgen om te demonstreren / bedreigen (wat een kansloze figuren)
Net als die gefrustreerde Greenpeace activisten...
Whahahahahahahahahahaquote:Op zaterdag 12 november 2005 12:05 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Oeh, ik bespeur een gefrustreerde persoonlijk hier. Kenmerkend voor rechtse-figuren. Altijd zeiken op links ipv op de realiteit
Klopt. Het zijn met name rechtse personen die zelf niks gepresteerd hebben in de maatschappij en dan hun "geluk" zoeken in het ongeluk van anderen. (uitzetten van asielzoekers)....."want als ik niks heb bereikt in dit land, dan mag een ander dat ook niet "quote:Op zaterdag 12 november 2005 12:05 schreef Vassili_Z het volgende:
Oeh, ik bespeur een gefrustreerde persoonlijk hier. Kenmerkend voor rechtse-figuren. Altijd zeiken op links ipv op de realiteit
quote:Op zaterdag 12 november 2005 12:45 schreef cheqy het volgende:
Eeen stelletje oplichters zijn het, allemaal optieven, stuk voor stuk.![]()
Niet mee eens. Ik ben rechts en ik mag best wel zeggen dat ik op alle vlakken alles goed voor elkaar heb. En ik gun iedereen van alles en het beste maar wel op een rechtvaardige manier. Maar het gaat hier om uitgeprocedeerde asielzoekers, mensen die willen parasiteren op de zakken van Nerlanders en medelanders die hier wonen en werken, mensen die bij het IND en andere instanties door de molen zijn gegaan om te kijken of ze wel echt vluchteling zijn en geen gelukszoeker.quote:Op zaterdag 12 november 2005 12:28 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
[..]
Klopt. Het zijn met name rechtse personen die zelf niks gepresteerd hebben in de maatschappij en dan hun "geluk" zoeken in het ongeluk van anderen. (uitzetten van asielzoekers)....."want als ik niks heb bereikt in dit land, dan mag een ander dat ook niet "
Dat is zo'n beetje het belangrijkste wat hier in Nederland speelt......een ander niets gunnen, zeker niet meer dan wat je zelf hebt. Jaloers zijn als de buurman een mooiere wagen heeft en 2 keer per jaar op vakantie gaat............heeft allemaal met elkaar te maken.
En wie ben jij om daar over te oordelen? Het gaat hier om uitgeprocedeerde asielzoekers. Om het voor jou dus even uit te leggen: Mensen die zogenaamd hier naar toe komen omdat ze uit lijfsbehoud niet in hun eigen land kunnen blijven, daar vallen zij dus niet onder.quote:Op zaterdag 12 november 2005 12:49 schreef Potters het volgende:
[..]
bij deze ben je genomineerd voor de meest domme opmerking van dit topic
![]()
Volgens mij is het toch echt het linkse gedachtengoed van "anderen niks gunnen" en eerlijk zullen we alles delen. De rijken moeten alles maar inleveren, omdat het anders niet eerlijk is. DAT is 'een ander niks gunnen.'quote:Op zaterdag 12 november 2005 12:28 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
[..]
Klopt. Het zijn met name rechtse personen die zelf niks gepresteerd hebben in de maatschappij en dan hun "geluk" zoeken in het ongeluk van anderen. (uitzetten van asielzoekers)....."want als ik niks heb bereikt in dit land, dan mag een ander dat ook niet "
http://www.elsevier.nl/op(...)zoeken/ja/index.htmlquote:Illegalen Schiphol: Emotie is een slechte raadgever
Een generaal pardon en een verblijfsvergunning voor allen die op Schiphol-Oost zaten, is onjuist
Syp Wynia
De brand in het detentiecentrum op Schiphol-Oost van afgelopen donderdagmorgen is een groot drama. Er kwamen elf mensen om, wat de ramp in dezelfde orde van grootte plaatst als de brand in het Volendamse café ’t Hemeltje van bijna vijf jaar geleden, waarbij 14 doden vielen.
Dat de doden op Schiphol-Oost onder de hoede van de Nederlandse overheid waren geplaatst, vergroot in vergelijking met ‘Volendam’ nog eens de verantwoordelijkheid van de overheid.
In het kielzog van PvdA-politicus Ed. van Thijn zijn ook anderen van mening dat alle ongeveer 300 mensen die ten tijde van de brand in Schiphol-Oost waren nu een verblijfsvergunning moeten krijgen. Dat is een veel te snel en veel te emotioneel gestuurd oordeel.
Het merendeel van de overlevenden bevond zich niet in het onderdeel van het complex waar de brand woedde en heeft daar vermoedelijk ook weinig van gemerkt. Zij komen al helemaal niet in aanmerking voor enige herziene beslissing op basis van humanitaire gronden.
Een kleinere groep zat wel in het getroffen gedeelte. Zij moeten als slachtoffer, als getuige en een enkeling mogelijk zelfs als verdachte worden gezien. Als slachtoffer dienen ze te worden opgevangen en begeleid en in de gelegenheid te worden gesteld om contact te hebben met hun naasten. Als getuigen en mogelijke verdachten dienen ze ter beschikking van justitie te staan en dus voorlopig niet te worden uitgezet.
Dat minister Rita Verdonk (VVD) hèn in afwachting van nader onderzoek niet uitzet, is dus een juiste beslissing. Maar een generaal pardon en een verblijfsvergunning voor allen die op Schiphol-Oost zaten, zoals Van Thijn, GroenLinks en kennelijk ook VVD-kamerlid Ayaan Hirsi Ali willen, is onjuist – al was het maar omdat er tal van redenen zijn waarom de bewuste personen er zaten. Er zaten bijvoorbeeld ook criminelen.
Wie op het punt staat uitgezet te worden, gebruikt soms werkelijk alle middelen om die uitzetting te voorkomen, inclusief het stichten van brand. Ook dat is reden voor terughoudendheid bij het verlenen van enig collectief pardon.
Alleen in uitzonderlijke individuele gevallen mag de minister, mede gegeven de verantwoordelijkheid van de overheid bij deze brand, op humanitaire gronden afzien van uitzetting en een verblijfsvergunning overwegen.
quote:Op zaterdag 12 november 2005 12:28 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
[..]
Dat is zo'n beetje het belangrijkste wat hier in Nederland speelt......een ander niets gunnen, zeker niet meer dan wat je zelf hebt. Jaloers zijn als de buurman een mooiere wagen heeft en 2 keer per jaar op vakantie gaat............heeft allemaal met elkaar te maken.
Ik denk dat dit inderdaad de relevante vragen zijn. Dat gebash over en weer hier werkt me op de zenuwenquote:Op zaterdag 12 november 2005 14:04 schreef natte-flamoes het volgende:
Bovendien, over wat voor cijfers hebben we het hier.
Hoeveel asielzoekers hebben daadwerkelijk de brand meegemaakt?
Hoeveel asielzoekers zitten er in totaal in die gevangenis?
Hoeveel asielzoekers zouden er in dat geval (niet mijn mening:) toch op humanitaire redenen een verblijfsvergunning moeten krijgen?
Vind ik niet. Ik vind wel dat deze ervaringen voor elk individueel geval moeten meegenomen worden in de overweging die gemaakt wordt wanneer de vreemdeling een nieuwe aanvraag doet voor een verblijfsvergunning. Syp Wynia heeft gelijk dat de minister in uitzonderlijke gevallen beroep mag doen op haar discretinaire bevoegdheid, maar ik vind dat je niet zonder meer kan zeggen: "deze mensen mogen allemaal blijven". Wel kan elk individueel geval evt opnieuw bekeken worden.quote:Op zaterdag 12 november 2005 21:06 schreef Thisbe het volgende:
Ik ben zelf van mening dat de mensen die de brand direct hebben meegemaakt (als in: tenauwernood gered) in aanmerking komen voor een verblijfsvergunning.
De politie gaat ervan uit dat.quote:Op donderdag 10 november 2005 20:17 schreef BabeWatcher het volgende:
t e r e c h t
Alleen al het gelul over een eventueel pardon heeft criminele ongewensten aangezet tot brandstichting op de bajesboot. Als je iedereen die slachtoffer van brand is meteen legaliseerd zal er binnenkort geen gevangenis meer in Nederland staan.
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die de brand echt hebben meegemaakt. Deze situatie is er eentje waarin je vrij goed kunt beoordelen wie wel en wie niet direct met dit drama te maken heeft gehad.quote:Op zondag 13 november 2005 16:03 schreef Christine het volgende:
[..]
Vind ik niet. Ik vind wel dat deze ervaringen voor elk individueel geval moeten meegenomen worden in de overweging die gemaakt wordt wanneer de vreemdeling een nieuwe aanvraag doet voor een verblijfsvergunning. Syp Wynia heeft gelijk dat de minister in uitzonderlijke gevallen beroep mag doen op haar discretinaire bevoegdheid, maar ik vind dat je niet zonder meer kan zeggen: "deze mensen mogen allemaal blijven". Wel kan elk individueel geval evt opnieuw bekeken worden.
Vind ik ook en het gebeurt ook nog best vaak... naar mijn weten is dat de "schuld" van Nawijn met zijn 14-1 uitspraak... of bestond het aanwenden van de discretionaire bevoegdheid van de minister al daarvoor?quote:Op zondag 13 november 2005 17:15 schreef Thisbe het volgende:
Ik vind het overigens een slechte zaak dat er naast de rechter ook nog eens een beroep wordt gedaan op de bevoegdheid van Verdonk, we hebben niet voor niks een rechterlijke macht! In feite onstaat er een zoveelste beroepsmogelijkheid voor de vreemdelingen, en dit komt de snelle afhandeling niet ten goede.
pfff, ik durf daar geen antwoord op te geven. Het asielrecht is een ondoordringbaar woud van regelgeving. Het is deels het werkterrein van de rechterlijke macht, en deels het terrein van de uitvoerende macht (de regering). En in de regering gaan zowel Donner als Verdonk daarover. Met het oog op de Trias Politica (leer der machtenscheiding) is dat niet geheel zuiver.quote:Op zondag 13 november 2005 17:32 schreef Christine het volgende:
[..]
Vind ik ook en het gebeurt ook nog best vaak... naar mijn weten is dat de "schuld" van Nawijn met zijn 14-1 uitspraak... of bestond het aanwenden van de discretionaire bevoegdheid van de minister al daarvoor?
goed besluit van verdonkquote:Op donderdag 10 november 2005 20:09 schreef Erz81 het volgende:
quote:Op donderdag 10 november 2005 21:42 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
[..]
Je hoeft je oppervlakkige egoistische realistische visie niet te herhalen, het was me wel duidelijk.
Dat niet alleen, ze zijn hun land ontvlucht omdat ze daar *een trauma* hebben opgelopen. Logischerwijs verlaten ze dan ook dit land waar ze * een trauma* hebben opgelopen.quote:Op donderdag 10 november 2005 20:15 schreef Zwaffel het volgende:
Niemand. Goed besluit in mijn ogen.
Als ik een brand heb meegemaakt,krijg ik ook geen voorkeurs behandeling. Tis kut voor die mensen dat ze een brand hebben meegemaakt,maar uitgeprocedeerd is uitgeprocedeerd. Daar verandert een brand IMHO geen ene male moer aan.
Rita voert in mijn ogen een prima beleid.
Stel je voor iemand zit een straf van 5 jaar uit voor moord. Hij maakt een brand mee in de gevangenis waarin hij opgesloten zit. Moet deze man dan om humanitaire redenen vrijgelaten worden?quote:
Neequote:Op maandag 14 november 2005 19:44 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Stel je voor iemand zit een straf van 5 jaar uit voor moord. Hij maakt een brand mee in de gevangenis waarin hij opgesloten zit. Moet deze man dan om humanitaire redenen vrijgelaten worden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |