asielzoekers zijn helemaal geen burgerquote:Op zaterdag 12 november 2005 11:07 schreef longinus het volgende:
Go Rita
Behandel asielzoekers zoals iedere andere burger, zonder priveliges.
Oeh, ik bespeur een gefrustreerde persoonlijk hier. Kenmerkend voor rechtse-figuren. Altijd zeiken op links ipv op de realiteitquote:Op zaterdag 12 november 2005 02:03 schreef ilona-scuderia het volgende:
Opgerot met al die (extreem) linkse figuren die er een kick van krijgen om te demonstreren / bedreigen (wat een kansloze figuren)
Net als die gefrustreerde Greenpeace activisten...
Whahahahahahahahahahaquote:Op zaterdag 12 november 2005 12:05 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Oeh, ik bespeur een gefrustreerde persoonlijk hier. Kenmerkend voor rechtse-figuren. Altijd zeiken op links ipv op de realiteit
Klopt. Het zijn met name rechtse personen die zelf niks gepresteerd hebben in de maatschappij en dan hun "geluk" zoeken in het ongeluk van anderen. (uitzetten van asielzoekers)....."want als ik niks heb bereikt in dit land, dan mag een ander dat ook niet "quote:Op zaterdag 12 november 2005 12:05 schreef Vassili_Z het volgende:
Oeh, ik bespeur een gefrustreerde persoonlijk hier. Kenmerkend voor rechtse-figuren. Altijd zeiken op links ipv op de realiteit
quote:Op zaterdag 12 november 2005 12:45 schreef cheqy het volgende:
Eeen stelletje oplichters zijn het, allemaal optieven, stuk voor stuk.![]()
Niet mee eens. Ik ben rechts en ik mag best wel zeggen dat ik op alle vlakken alles goed voor elkaar heb. En ik gun iedereen van alles en het beste maar wel op een rechtvaardige manier. Maar het gaat hier om uitgeprocedeerde asielzoekers, mensen die willen parasiteren op de zakken van Nerlanders en medelanders die hier wonen en werken, mensen die bij het IND en andere instanties door de molen zijn gegaan om te kijken of ze wel echt vluchteling zijn en geen gelukszoeker.quote:Op zaterdag 12 november 2005 12:28 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
[..]
Klopt. Het zijn met name rechtse personen die zelf niks gepresteerd hebben in de maatschappij en dan hun "geluk" zoeken in het ongeluk van anderen. (uitzetten van asielzoekers)....."want als ik niks heb bereikt in dit land, dan mag een ander dat ook niet "
Dat is zo'n beetje het belangrijkste wat hier in Nederland speelt......een ander niets gunnen, zeker niet meer dan wat je zelf hebt. Jaloers zijn als de buurman een mooiere wagen heeft en 2 keer per jaar op vakantie gaat............heeft allemaal met elkaar te maken.
En wie ben jij om daar over te oordelen? Het gaat hier om uitgeprocedeerde asielzoekers. Om het voor jou dus even uit te leggen: Mensen die zogenaamd hier naar toe komen omdat ze uit lijfsbehoud niet in hun eigen land kunnen blijven, daar vallen zij dus niet onder.quote:Op zaterdag 12 november 2005 12:49 schreef Potters het volgende:
[..]
bij deze ben je genomineerd voor de meest domme opmerking van dit topic
![]()
Volgens mij is het toch echt het linkse gedachtengoed van "anderen niks gunnen" en eerlijk zullen we alles delen. De rijken moeten alles maar inleveren, omdat het anders niet eerlijk is. DAT is 'een ander niks gunnen.'quote:Op zaterdag 12 november 2005 12:28 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
[..]
Klopt. Het zijn met name rechtse personen die zelf niks gepresteerd hebben in de maatschappij en dan hun "geluk" zoeken in het ongeluk van anderen. (uitzetten van asielzoekers)....."want als ik niks heb bereikt in dit land, dan mag een ander dat ook niet "
http://www.elsevier.nl/op(...)zoeken/ja/index.htmlquote:Illegalen Schiphol: Emotie is een slechte raadgever
Een generaal pardon en een verblijfsvergunning voor allen die op Schiphol-Oost zaten, is onjuist
Syp Wynia
De brand in het detentiecentrum op Schiphol-Oost van afgelopen donderdagmorgen is een groot drama. Er kwamen elf mensen om, wat de ramp in dezelfde orde van grootte plaatst als de brand in het Volendamse café ’t Hemeltje van bijna vijf jaar geleden, waarbij 14 doden vielen.
Dat de doden op Schiphol-Oost onder de hoede van de Nederlandse overheid waren geplaatst, vergroot in vergelijking met ‘Volendam’ nog eens de verantwoordelijkheid van de overheid.
In het kielzog van PvdA-politicus Ed. van Thijn zijn ook anderen van mening dat alle ongeveer 300 mensen die ten tijde van de brand in Schiphol-Oost waren nu een verblijfsvergunning moeten krijgen. Dat is een veel te snel en veel te emotioneel gestuurd oordeel.
Het merendeel van de overlevenden bevond zich niet in het onderdeel van het complex waar de brand woedde en heeft daar vermoedelijk ook weinig van gemerkt. Zij komen al helemaal niet in aanmerking voor enige herziene beslissing op basis van humanitaire gronden.
Een kleinere groep zat wel in het getroffen gedeelte. Zij moeten als slachtoffer, als getuige en een enkeling mogelijk zelfs als verdachte worden gezien. Als slachtoffer dienen ze te worden opgevangen en begeleid en in de gelegenheid te worden gesteld om contact te hebben met hun naasten. Als getuigen en mogelijke verdachten dienen ze ter beschikking van justitie te staan en dus voorlopig niet te worden uitgezet.
Dat minister Rita Verdonk (VVD) hèn in afwachting van nader onderzoek niet uitzet, is dus een juiste beslissing. Maar een generaal pardon en een verblijfsvergunning voor allen die op Schiphol-Oost zaten, zoals Van Thijn, GroenLinks en kennelijk ook VVD-kamerlid Ayaan Hirsi Ali willen, is onjuist – al was het maar omdat er tal van redenen zijn waarom de bewuste personen er zaten. Er zaten bijvoorbeeld ook criminelen.
Wie op het punt staat uitgezet te worden, gebruikt soms werkelijk alle middelen om die uitzetting te voorkomen, inclusief het stichten van brand. Ook dat is reden voor terughoudendheid bij het verlenen van enig collectief pardon.
Alleen in uitzonderlijke individuele gevallen mag de minister, mede gegeven de verantwoordelijkheid van de overheid bij deze brand, op humanitaire gronden afzien van uitzetting en een verblijfsvergunning overwegen.
quote:Op zaterdag 12 november 2005 12:28 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
[..]
Dat is zo'n beetje het belangrijkste wat hier in Nederland speelt......een ander niets gunnen, zeker niet meer dan wat je zelf hebt. Jaloers zijn als de buurman een mooiere wagen heeft en 2 keer per jaar op vakantie gaat............heeft allemaal met elkaar te maken.
Ik denk dat dit inderdaad de relevante vragen zijn. Dat gebash over en weer hier werkt me op de zenuwenquote:Op zaterdag 12 november 2005 14:04 schreef natte-flamoes het volgende:
Bovendien, over wat voor cijfers hebben we het hier.
Hoeveel asielzoekers hebben daadwerkelijk de brand meegemaakt?
Hoeveel asielzoekers zitten er in totaal in die gevangenis?
Hoeveel asielzoekers zouden er in dat geval (niet mijn mening:) toch op humanitaire redenen een verblijfsvergunning moeten krijgen?
Vind ik niet. Ik vind wel dat deze ervaringen voor elk individueel geval moeten meegenomen worden in de overweging die gemaakt wordt wanneer de vreemdeling een nieuwe aanvraag doet voor een verblijfsvergunning. Syp Wynia heeft gelijk dat de minister in uitzonderlijke gevallen beroep mag doen op haar discretinaire bevoegdheid, maar ik vind dat je niet zonder meer kan zeggen: "deze mensen mogen allemaal blijven". Wel kan elk individueel geval evt opnieuw bekeken worden.quote:Op zaterdag 12 november 2005 21:06 schreef Thisbe het volgende:
Ik ben zelf van mening dat de mensen die de brand direct hebben meegemaakt (als in: tenauwernood gered) in aanmerking komen voor een verblijfsvergunning.
De politie gaat ervan uit dat.quote:Op donderdag 10 november 2005 20:17 schreef BabeWatcher het volgende:
t e r e c h t
Alleen al het gelul over een eventueel pardon heeft criminele ongewensten aangezet tot brandstichting op de bajesboot. Als je iedereen die slachtoffer van brand is meteen legaliseerd zal er binnenkort geen gevangenis meer in Nederland staan.
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die de brand echt hebben meegemaakt. Deze situatie is er eentje waarin je vrij goed kunt beoordelen wie wel en wie niet direct met dit drama te maken heeft gehad.quote:Op zondag 13 november 2005 16:03 schreef Christine het volgende:
[..]
Vind ik niet. Ik vind wel dat deze ervaringen voor elk individueel geval moeten meegenomen worden in de overweging die gemaakt wordt wanneer de vreemdeling een nieuwe aanvraag doet voor een verblijfsvergunning. Syp Wynia heeft gelijk dat de minister in uitzonderlijke gevallen beroep mag doen op haar discretinaire bevoegdheid, maar ik vind dat je niet zonder meer kan zeggen: "deze mensen mogen allemaal blijven". Wel kan elk individueel geval evt opnieuw bekeken worden.
Vind ik ook en het gebeurt ook nog best vaak... naar mijn weten is dat de "schuld" van Nawijn met zijn 14-1 uitspraak... of bestond het aanwenden van de discretionaire bevoegdheid van de minister al daarvoor?quote:Op zondag 13 november 2005 17:15 schreef Thisbe het volgende:
Ik vind het overigens een slechte zaak dat er naast de rechter ook nog eens een beroep wordt gedaan op de bevoegdheid van Verdonk, we hebben niet voor niks een rechterlijke macht! In feite onstaat er een zoveelste beroepsmogelijkheid voor de vreemdelingen, en dit komt de snelle afhandeling niet ten goede.
pfff, ik durf daar geen antwoord op te geven. Het asielrecht is een ondoordringbaar woud van regelgeving. Het is deels het werkterrein van de rechterlijke macht, en deels het terrein van de uitvoerende macht (de regering). En in de regering gaan zowel Donner als Verdonk daarover. Met het oog op de Trias Politica (leer der machtenscheiding) is dat niet geheel zuiver.quote:Op zondag 13 november 2005 17:32 schreef Christine het volgende:
[..]
Vind ik ook en het gebeurt ook nog best vaak... naar mijn weten is dat de "schuld" van Nawijn met zijn 14-1 uitspraak... of bestond het aanwenden van de discretionaire bevoegdheid van de minister al daarvoor?
goed besluit van verdonkquote:Op donderdag 10 november 2005 20:09 schreef Erz81 het volgende:
Vandaag op het nieuws: Minister Verdonk gaat gewoon doodleuk verder met het het land uitzetten van overlevenden van de Schiphol-brand. Geen enkele clementie voor tientallen mensen die met veel geluk een brand overleefden die door grove blunders zulke gevolgen heeft gehad.
En wat is haar motivatie: Ze zijn niet meer nodig voor het technisch onderzoek van de brand.
NIET MEER NODIG!!! ARGHH!!!!!
Net een pakje drinken wat je niet meer nodig hebt omdat je dorst gelest is! Wie stopt deze vrouw?!
quote:Op donderdag 10 november 2005 21:42 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
[..]
Je hoeft je oppervlakkige egoistische realistische visie niet te herhalen, het was me wel duidelijk.
Dat niet alleen, ze zijn hun land ontvlucht omdat ze daar *een trauma* hebben opgelopen. Logischerwijs verlaten ze dan ook dit land waar ze * een trauma* hebben opgelopen.quote:Op donderdag 10 november 2005 20:15 schreef Zwaffel het volgende:
Niemand. Goed besluit in mijn ogen.
Als ik een brand heb meegemaakt,krijg ik ook geen voorkeurs behandeling. Tis kut voor die mensen dat ze een brand hebben meegemaakt,maar uitgeprocedeerd is uitgeprocedeerd. Daar verandert een brand IMHO geen ene male moer aan.
Rita voert in mijn ogen een prima beleid.
Stel je voor iemand zit een straf van 5 jaar uit voor moord. Hij maakt een brand mee in de gevangenis waarin hij opgesloten zit. Moet deze man dan om humanitaire redenen vrijgelaten worden?quote:
Neequote:Op maandag 14 november 2005 19:44 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Stel je voor iemand zit een straf van 5 jaar uit voor moord. Hij maakt een brand mee in de gevangenis waarin hij opgesloten zit. Moet deze man dan om humanitaire redenen vrijgelaten worden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |