abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 november 2005 @ 14:34:08 #1
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_32148198
hier verder!
vervolg van:
verkeerde kijk op christenen 3
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
  donderdag 10 november 2005 @ 14:38:17 #2
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_32148314
quote:
Het is weldegelijk Gods schuld. Zonder God is er niets, dus God moet dat hebben ingebakken.. Maar het gaat mij vooral om de drang. Ik zie niet in waarom een God zou willen veroordelen, er van uitgaande dat God een hoog wezen is, met de daarbij gepaard gaande intelligentie, begrip, compassie en mededogen.

Zullen we God afwisselend een hij en een zij noemen?
goed idee
gelijk
pi_32148550
quote:
Zullen we God afwisselend een hij en een zij noemen?
doen we de hermafrodieten onder ons hier niet mee tekort ?
pi_32148593
Eventueel kunnen we God ook nog aanduiden als een het. Het God.
  donderdag 10 november 2005 @ 14:58:00 #5
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_32148943
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:46 schreef Barati het volgende:
welk woord je ook gebruikt, het onbeschrijvelijke kun je nu eenmaal niet beschrijven.
mijn voorkeur is "het Al" Omdat zij het Al omvat of "de onnoembare" maar dat klink al snel zo zweverig en wordt je ook minder serieus genomen.
gelijk
pi_32149007
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:26 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het is weldegelijk Gods schuld. Zonder God is er niets, dus God moet dat hebben ingebakken.. Maar het gaat mij vooral om de drang. Ik zie niet in waarom een God zou willen veroordelen, er van uitgaande dat God een hoog wezen is, met de daarbij gepaard gaande intelligentie, begrip, compassie en mededogen.
Inderdaad, God heeft zijn eigen speelgoed gemaakt en als dat speelgoed niet leuk meespeelt dan gaat de fik erin. Dat heet dan liefde.
pi_32149105
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:58 schreef soulsurvivor het volgende:

[..]

welk woord je ook gebruikt, het onbeschrijvelijke kun je nu eenmaal niet beschrijven.
De gelovigen hebben hier meestal niet zo'n probleem mee (zolang het in hun straatje past overigens, als hen dingen overkomen die onaangenaam zijn dan zijn gods wegen vaak opeens ondoorgrondelijk)
pi_32149562
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:46 schreef Barati het volgende:
Zoals Martin Buber
pi_32151442
Ik geloof dat de naam van dit topic wel eer aan wordt gedaan.
Nouja.. je zou het beter "een verkeerde kijk op God" kunnen noemen.
Het lijkt wel alsof sommigen van jullie van God vragen dat Hij zich maar aanpast aan ons mensen.
God een dictator noemen is ook behoorlijk krom.
Ok. hij is niet democratisch verkozen.. want Hij is God.. daar heeft hij niet voor gekozen.. Hij Was het Hij is het en Hij zal het zijn.
Bovendien steekt God je niet in brand als je niet voor hem kiest, zoals veel mensen hier suggereren.
Nee.. God geeft je de keuze.. Jezus = Leven.
Niet Jezus = overgeleverd zijn aan satan = dood.
De enige manier om er voor een atheïst achter te komen, is volgens mij om gericht op zoek te gaan naar God.
En niet door op zoek te gaan naar bewijzen tegen God.
Het is gewoon een ervaring die je niet kunt uitdrukken doormiddel van bewijs.
Als je aangeraakt bent door God zal je het weten ook.
Zoals Jezus al zei:
En als je zoekt zul je vinden.. als je vraagt zal je antwoord krijgen en als je klopt zal er worden opengedaan.

Ik heb dingen ervaren, waardoor ik nou echt niet meer kan ontkennen dat God bestaat.
Zelf heb ik het niet gevonden in de traditionele kerk trouwens, maar in een evangelische gemeente.

Succes met het vinden van de Truth.. waar veel van jullie zo te zien echt wel naar op zoek zijn.
pi_32153504
same here. ik heb God niet ervaren in de kerk waar ik zowat 18 jaar zat en ben opgegroeid. wel in de kerk waar ik nu een paar maanden heen ga (babtisten)
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_32156570
quote:
Op donderdag 10 november 2005 16:21 schreef logisnack het volgende:
Ik geloof dat de naam van dit topic wel eer aan wordt gedaan.
Nouja.. je zou het beter "een verkeerde kijk op God" kunnen noemen.
Het lijkt wel alsof sommigen van jullie van God vragen dat Hij zich maar aanpast aan ons mensen.
Kun je uitleggen waarom dat krom is? Een dictator is iemand met absolute macht, die ongevraagd zijn wil oplegt aan anderen en over en leven en dood beschikt. De bijbelse God voldoet aan deze criteria. Wat betreft gruwelijke wandaden scoort God ook aardig hoog op de lijst van bekende dictators. Een voorbeeldje uit het oude testament waarin God het volgende opdraagt: "Ga nu heen, en sla Amalek, en verban alles, wat hij heeft, en verschoon hem niet; maar dood van den man af tot de vrouw toe, van de kinderen tot de zuigelingen, van de ossen tot de schapen, van de kemelen tot de ezelen toe."
quote:
Ok. hij is niet democratisch verkozen.. want Hij is God.. daar heeft hij niet voor gekozen.. Hij Was het Hij is het en Hij zal het zijn.
Bovendien steekt God je niet in brand als je niet voor hem kiest, zoals veel mensen hier suggereren.
Nee.. God geeft je de keuze.. Jezus = Leven.
Niet Jezus = overgeleverd zijn aan satan = dood.
Ik zou je willen vragen: wie heeft de hel gemaakt? De martelkamers van de inquisitie zullen er waarschijnlijk niet aan kunnen tippen.
Wat betreft die zogenaamde keuze: het punt is dat ik dit nu niet bepaald een vrije keuze zou willen noemen vanwege de absurde proporties van het alternatief van eeuwig lijden. Als God liefde is waarom is het alternatief dan zo gruwelijk en buiten proportioneel?
quote:
De enige manier om er voor een atheïst achter te komen, is volgens mij om gericht op zoek te gaan naar God.
En niet door op zoek te gaan naar bewijzen tegen God.
Persoonlijk ben ik niet op zoek naar bewijzen tegen god (door het simpele feit dat zo'n bewijs niet kan bestaan) maar ik heb nog nooit een overtuigend argument gehoord dat het bestaan van God aannemelijk maakt. Als je met christenen discussieert eindigt het steevast met een (vaag) gevoel dat de christen heeft ("ik weet gewoon dat het zo is, zo voel ik dat").
quote:
Succes met het vinden van de Truth.. waar veel van jullie zo te zien echt wel naar op zoek zijn.
Ik hoop dat jij kritische vragen zult durven stellen over je eigen geloof.

[ Bericht 0% gewijzigd door Barati op 10-11-2005 19:46:38 ]
pi_32157400
Er bestaat ook geen overtuigend argument dat God bestaat, daarom heet het ook geloven Het enige bewijs van Hem is Zijn Woord, maar als je dat niet als van hem beschouwd is het gauw klaar.

Hoe het zit met verslaan van volkeren door de Israelieten met behulp van God weet ik ook nog niet precies hoe ik daar over denk. Ik weet dat God liefde is. Niet omdat mij dat altijd is verteld, maar omdat ik dat opmaak uit de Bijbel. Hoe hij dan veldslagen kan bepalen e.d. snap ik nog niet helemaal. Ik hoop dat ik het ooit snap, maar mocht ik het niet snappen dan heb ik daar weinig problemen mee. Domweg omdat ik weet dat mijn menselijk denken niets voorsteld bij God.
  donderdag 10 november 2005 @ 21:15:09 #13
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_32159946
quote:
Op donderdag 10 november 2005 20:02 schreef Veersesmurf het volgende:
Er bestaat ook geen overtuigend argument dat God bestaat, daarom heet het ook geloven Het enige bewijs van Hem is Zijn Woord, maar als je dat niet als van hem beschouwd is het gauw klaar.
Soms vind ik het wel wat frustrerend om te lezen dat er zo weinig kennis onder de christenen is over hetgeen ze praten.
Ik zelf ben maar een leek maar met een beetje googelen, of een bezoekje aan de bieb doet wonderen!
neem nu wat je zegt;
het enigste bewijs van hem is zijn woord
Ik neem aan dat je het dan over de bijbel hebt. Ik heb dat nooit begrepen als je nagaat hoe de bijbel tot stand gekomen is.
Wel ken ik de tekst:
quote:
in het begin was het woord
en het woord was bij god
en het woord was god.
woord is een arme vertaling van logos= rede/gedachte/ principe/logica

Dus met logica rede kan ik tot de conclusie komen dat god bestaat. Daar heb ik die letterlijk verknipte bijbel niet speciaal voor nodig. Dat is slechts een dogma.
Ik hoef de bijbel ook niet te verwerpen, wonder boven wonder kan je door de dogma's heen nog genoeg inspiratie vinden. Maar om de bijbel HET woord van god te noemen vind ik nogal zelfingenomen en gevaarlijk.
gelijk
pi_32160116
De Bijbel zegt zelf dat het het Woord van God is:

"En hierom danken ook wij God onophoudelijk, dat gij, toen gij het gepredikte woord Gods van ons hebt ontvangen, het hebt aangenomen niet als een woord van mensen, maar, wat het inderdaad is, als een woord van God, dat ook werkzaam is in u, die gelooft" (1 Tessalonicenzen 2:13).
pi_32160227
quote:
Op donderdag 10 november 2005 21:20 schreef Veersesmurf het volgende:

"En hierom danken ook wij God onophoudelijk, dat gij, toen gij het gepredikte woord Gods van ons hebt ontvangen, het hebt aangenomen niet als een woord van mensen, maar, wat het inderdaad is, als een woord van God, dat ook werkzaam is in u, die gelooft" (1 Tessalonicenzen 2:13).
Waar staat dat Paulus met 'het gepredikte woord' de complete Bijbel bedoelt? Die Bijbel bestond toen helemaal nog niet.
Waarschijnlijker is dat hij met 'het gepredikte woord' zijn 'evangelisatie-preken' bedoelde...
  donderdag 10 november 2005 @ 21:24:21 #16
8369 speknek
Another day another slay
pi_32160232
quote:
Ik vind je 'uitleg' heel wat krommer . Hij is geen dictator, want hij heeft er niet zelf voor gekozen? Waar slaat dat nou weer op?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 10 november 2005 @ 21:24:21 #17
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_32160233
quote:
Op donderdag 10 november 2005 21:20 schreef Veersesmurf het volgende:

Toen die brief geschreven werd bestond de bijbel nog niet eens dan moet je 300 jaar voor uit kijken.
gelijk
pi_32160648
sterker nog, er staat zelfs in de Bijbel waarin nog langer vooruit wordt gekeken. Naar de eindtijd, en dat is zoiezo al langer dan 2000 jaar
  donderdag 10 november 2005 @ 21:39:08 #19
8369 speknek
Another day another slay
pi_32160726
quote:
Op donderdag 10 november 2005 21:36 schreef Veersesmurf het volgende:
sterker nog, er staat zelfs in de Bijbel waarin nog langer vooruit wordt gekeken. Naar de eindtijd, en dat is zoiezo al langer dan 2000 jaar
Mwah, in de bijbel wordt maar een generatie ver gekeken, voor het einde van het leven van de discipelen zou de eindtijd komen. Je kunt gerust stellen dat Jezus gewoon niet zo goed was als het op profetien aan kwam.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_32160899
quote:
Op donderdag 10 november 2005 21:39 schreef speknek het volgende:

[..]

Mwah, in de bijbel wordt maar een generatie ver gekeken, voor het einde van het leven van de discipelen zou de eindtijd komen. Je kunt gerust stellen dat Jezus gewoon niet zo goed was als het op profetien aan kwam.
waar ergens staat er in de Bijbel dat voor het einde van de discipelen de eindtijd zou komen?
ik ben wel benieuwd naar het bewijs dat Jezus niet zo goed was in profeteren.
pi_32160955
Wat is het bewijs dat hij er wél goed in was?
pi_32161221
ik wacht even met reageren daarop totdat ik een reactie heb gehad van speknek
  donderdag 10 november 2005 @ 21:50:57 #23
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_32161225
quote:

Ik denk dat de eerste 'christenen' of beter de mensen van de weg [mensen die op weg zijn] zoals ze zich toen nog noemde, een slimmere manier hebben bedacht om God te duiden.
Er is 60 jaar geleden samen met nog vele andere een geschrift gevonden die God probeert te duiden.
dit deden ze door gebruik te maken van paradoxen.
dat geschrift heet: ‘Donder, volmaakt bewustzijn’
het is een aaneenschakeling van paradoxen als “Ik ben de hoer en de heilige; ik ben de onvruchtbare, en vele zijn mijn kinderen” etc.

Helaas heeft dit boek het niet gehaald in de schifting, en mocht niet opgenomen worden door Keizer Constantinus omdat het niet stookte met de door HEM opgelegde ware leer.

[ Bericht 0% gewijzigd door soulsurvivor op 11-11-2005 12:18:03 ]
gelijk
pi_32161555
quote:
Op donderdag 10 november 2005 21:42 schreef Veersesmurf het volgende:

[..]

waar ergens staat er in de Bijbel dat voor het einde van de discipelen de eindtijd zou komen?
Mat. 24:34 "Voorwaar, Ik zeg u: Dit geslacht zal geenszins voorbijgaan, totdat al deze dingen zullen geschied zijn."

Het verbaast me trouwens altijd weer hoe ongelooflijk slecht christenen de bijbel kennen.
  donderdag 10 november 2005 @ 22:05:33 #25
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_32161688
quote:
Op donderdag 10 november 2005 21:42 schreef Veersesmurf het volgende:

[..]

Mattheüs 24: 30-34
quote:
30 En dan zal het teken van den Mensenzoon zich aan den hemel vertonen; alle geslachten der aarde zullen zich op de borst slaan en den Mensenzoon zien komen op de wolken des hemels met grote macht en luister.
31 Hij zal zijn engelen met luid bazuingeschal uitzenden, en zij zullen al zijn uitverkorenen van de vier hemelstreken, van het ene eind der hemelen tot het andere, verzamelen.
32 Leert van den vijgeboom deze gelijkenis: Wanneer zijn takken zacht worden en zijn bladeren uitspruiten, dan weet gij dat de zomer nabij is;
33 zo ook, wanneer gij dat alles ziet, weet dan dat hij nabij is, voor de deur staat.
34 Voorwaar, ik zeg u, dit geslacht gaat niet voorbij voordat dit alles is geschied.
Maar laat je hierdoor niet verwarren hoor lieverd.
God IS.
In jou in mijn in alles en hij is goed.
gelijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')