goed ideequote:Het is weldegelijk Gods schuld. Zonder God is er niets, dus God moet dat hebben ingebakken.. Maar het gaat mij vooral om de drang. Ik zie niet in waarom een God zou willen veroordelen, er van uitgaande dat God een hoog wezen is, met de daarbij gepaard gaande intelligentie, begrip, compassie en mededogen.
Zullen we God afwisselend een hij en een zij noemen?
doen we de hermafrodieten onder ons hier niet mee tekort ?quote:Zullen we God afwisselend een hij en een zij noemen?
welk woord je ook gebruikt, het onbeschrijvelijke kun je nu eenmaal niet beschrijven.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:46 schreef Barati het volgende:
Eventueel kunnen we God ook nog aanduiden als een het. Het God.
Inderdaad, God heeft zijn eigen speelgoed gemaakt en als dat speelgoed niet leuk meespeelt dan gaat de fik erin. Dat heet dan liefde.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:26 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het is weldegelijk Gods schuld. Zonder God is er niets, dus God moet dat hebben ingebakken.. Maar het gaat mij vooral om de drang. Ik zie niet in waarom een God zou willen veroordelen, er van uitgaande dat God een hoog wezen is, met de daarbij gepaard gaande intelligentie, begrip, compassie en mededogen.
De gelovigen hebben hier meestal niet zo'n probleem mee (zolang het in hun straatje past overigens, als hen dingen overkomen die onaangenaam zijn dan zijn gods wegen vaak opeens ondoorgrondelijk)quote:Op donderdag 10 november 2005 14:58 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
welk woord je ook gebruikt, het onbeschrijvelijke kun je nu eenmaal niet beschrijven.
Zoals Martin Buberquote:Op donderdag 10 november 2005 14:46 schreef Barati het volgende:
Eventueel kunnen we God ook nog aanduiden als een het. Het God.
Kun je uitleggen waarom dat krom is? Een dictator is iemand met absolute macht, die ongevraagd zijn wil oplegt aan anderen en over en leven en dood beschikt. De bijbelse God voldoet aan deze criteria. Wat betreft gruwelijke wandaden scoort God ook aardig hoog op de lijst van bekende dictators. Een voorbeeldje uit het oude testament waarin God het volgende opdraagt: "Ga nu heen, en sla Amalek, en verban alles, wat hij heeft, en verschoon hem niet; maar dood van den man af tot de vrouw toe, van de kinderen tot de zuigelingen, van de ossen tot de schapen, van de kemelen tot de ezelen toe."quote:Op donderdag 10 november 2005 16:21 schreef logisnack het volgende:
Ik geloof dat de naam van dit topic wel eer aan wordt gedaan.
Nouja.. je zou het beter "een verkeerde kijk op God" kunnen noemen.
Het lijkt wel alsof sommigen van jullie van God vragen dat Hij zich maar aanpast aan ons mensen.
God een dictator noemen is ook behoorlijk krom.
Ik zou je willen vragen: wie heeft de hel gemaakt? De martelkamers van de inquisitie zullen er waarschijnlijk niet aan kunnen tippen.quote:Ok. hij is niet democratisch verkozen.. want Hij is God.. daar heeft hij niet voor gekozen.. Hij Was het Hij is het en Hij zal het zijn.
Bovendien steekt God je niet in brand als je niet voor hem kiest, zoals veel mensen hier suggereren.
Nee.. God geeft je de keuze.. Jezus = Leven.
Niet Jezus = overgeleverd zijn aan satan = dood.
Persoonlijk ben ik niet op zoek naar bewijzen tegen god (door het simpele feit dat zo'n bewijs niet kan bestaan) maar ik heb nog nooit een overtuigend argument gehoord dat het bestaan van God aannemelijk maakt. Als je met christenen discussieert eindigt het steevast met een (vaag) gevoel dat de christen heeft ("ik weet gewoon dat het zo is, zo voel ik dat").quote:De enige manier om er voor een atheïst achter te komen, is volgens mij om gericht op zoek te gaan naar God.
En niet door op zoek te gaan naar bewijzen tegen God.
Ik hoop dat jij kritische vragen zult durven stellen over je eigen geloof.quote:Succes met het vinden van de Truth.. waar veel van jullie zo te zien echt wel naar op zoek zijn.
Soms vind ik het wel wat frustrerend om te lezen dat er zo weinig kennis onder de christenen is over hetgeen ze praten.quote:Op donderdag 10 november 2005 20:02 schreef Veersesmurf het volgende:
Er bestaat ook geen overtuigend argument dat God bestaat, daarom heet het ook gelovenHet enige bewijs van Hem is Zijn Woord, maar als je dat niet als van hem beschouwd is het gauw klaar.
woord is een arme vertaling van logos= rede/gedachte/ principe/logicaquote:in het begin was het woord
en het woord was bij god
en het woord was god.
Waar staat dat Paulus met 'het gepredikte woord' de complete Bijbel bedoelt? Die Bijbel bestond toen helemaal nog niet.quote:Op donderdag 10 november 2005 21:20 schreef Veersesmurf het volgende:
De Bijbel zegt zelf dat het het Woord van God is:
"En hierom danken ook wij God onophoudelijk, dat gij, toen gij het gepredikte woord Gods van ons hebt ontvangen, het hebt aangenomen niet als een woord van mensen, maar, wat het inderdaad is, als een woord van God, dat ook werkzaam is in u, die gelooft" (1 Tessalonicenzen 2:13).
Ik vind je 'uitleg' heel wat krommerquote:Op donderdag 10 november 2005 16:21 schreef logisnack het volgende:
God een dictator noemen is ook behoorlijk krom.
Ok. hij is niet democratisch verkozen.. want Hij is God.. daar heeft hij niet voor gekozen.. Hij Was het Hij is het en Hij zal het zijn.
quote:Op donderdag 10 november 2005 21:20 schreef Veersesmurf het volgende:
De Bijbel zegt zelf dat het het Woord van God is:
"En hierom danken ook wij God onophoudelijk, dat gij, toen gij het gepredikte woord Gods van ons hebt ontvangen, het hebt aangenomen niet als een woord van mensen, maar, wat het inderdaad is, als een woord van God, dat ook werkzaam is in u, die gelooft" (1 Tessalonicenzen 2:13).
Mwah, in de bijbel wordt maar een generatie ver gekeken, voor het einde van het leven van de discipelen zou de eindtijd komen. Je kunt gerust stellen dat Jezus gewoon niet zo goed was als het op profetien aan kwam.quote:Op donderdag 10 november 2005 21:36 schreef Veersesmurf het volgende:
sterker nog, er staat zelfs in de Bijbel waarin nog langer vooruit wordt gekeken. Naar de eindtijd, en dat is zoiezo al langer dan 2000 jaar![]()
quote:Op donderdag 10 november 2005 21:39 schreef speknek het volgende:
[..]
Mwah, in de bijbel wordt maar een generatie ver gekeken, voor het einde van het leven van de discipelen zou de eindtijd komen. Je kunt gerust stellen dat Jezus gewoon niet zo goed was als het op profetien aan kwam.
Ik denk dat de eerste 'christenen' of beter de mensen van de weg [mensen die op weg zijn] zoals ze zich toen nog noemde, een slimmere manier hebben bedacht om God te duiden.quote:Op donderdag 10 november 2005 16:21 schreef logisnack het volgende:
Ok. hij is niet democratisch verkozen.. want Hij is God.. daar heeft hij niet voor gekozen.. Hij Was het Hij is het en Hij zal het zijn.
Mat. 24:34 "Voorwaar, Ik zeg u: Dit geslacht zal geenszins voorbijgaan, totdat al deze dingen zullen geschied zijn."quote:Op donderdag 10 november 2005 21:42 schreef Veersesmurf het volgende:
[..]
waar ergens staat er in de Bijbel dat voor het einde van de discipelen de eindtijd zou komen?
ik ben wel benieuwd naar het bewijs dat Jezus niet zo goed was in profeteren.
Mattheüs 24: 30-34quote:Op donderdag 10 november 2005 21:42 schreef Veersesmurf het volgende:
[..]
waar ergens staat er in de Bijbel dat voor het einde van de discipelen de eindtijd zou komen?
ik ben wel benieuwd naar het bewijs dat Jezus niet zo goed was in profeteren.
Maar laat je hierdoor niet verwarren hoor lieverd.quote:30 En dan zal het teken van den Mensenzoon zich aan den hemel vertonen; alle geslachten der aarde zullen zich op de borst slaan en den Mensenzoon zien komen op de wolken des hemels met grote macht en luister.
31 Hij zal zijn engelen met luid bazuingeschal uitzenden, en zij zullen al zijn uitverkorenen van de vier hemelstreken, van het ene eind der hemelen tot het andere, verzamelen.
32 Leert van den vijgeboom deze gelijkenis: Wanneer zijn takken zacht worden en zijn bladeren uitspruiten, dan weet gij dat de zomer nabij is;
33 zo ook, wanneer gij dat alles ziet, weet dan dat hij nabij is, voor de deur staat.
34 Voorwaar, ik zeg u, dit geslacht gaat niet voorbij voordat dit alles is geschied.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |