abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 november 2005 @ 00:20:22 #102
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_32302967
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 23:12 schreef black_rose het volgende:
Ik heb de film: CITY OF THE LIVING DEAD by Lucio Fulci gezien.

Ik kan niet wachten om Zombi 2 te zien van deze meester van de horror.
Zombi 2 bevat toch wel wat onbedoeld komische scenes. Bij de onderwater 'kijk-uit-zombie-ik-heb-een-waterplantje' scene kon ik m'n lachen in ieder geval niet inhouden. Maar het is verder zeker een onderhoudende film.

Love Actually
Deze film is de perfecte ode aan de liefde. De film is ontzettend zoet, maar het wordt op zo'n leuke manier gebracht dat je niet anders wilt. Verder heb ik geloof ik nog nooit zoveel leuke karakters in een film gezien. Elke acteur levert een topprestatie.
Sjah, wat moet ik er nog meer over zeggen. Ik heb me sinds Amelie eigenlijk niet zo vermaakt met een romantische film.
9
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_32303458
American Pie 4 Band Camp
Geweldig weer deze keer Stiflers broertje Matt in de hoofdrol.
Erg geslaagde film
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_32303610
quote:
Op woensdag 16 november 2005 00:40 schreef Beach het volgende:
American Pie 4 Band Camp
Geweldig weer deze keer Stiflers broertje Matt in de hoofdrol.
Erg geslaagde film
Jeetje deel 4 al
  woensdag 16 november 2005 @ 02:06:35 #105
53290 laurenzo85
Surfing on the waves of sound
pi_32304656

Body Double (De Palma, 1984)

Het gaat over een man die zijn vrouw, huis en werk verliest. Vervolgens mag hij tijdelijk in het appartement van een vriend bivakkeren. Het 'toeval' wil dat er een aantrekklijke dame bij hem aan de overkant woont en hij hangt op Rear Window-achtige wijze de voyeur uit, waardoor hij uiteindelijk bij iets betrokken raakt wat hij niet had gewild. Ook zijn er wat Vertigo-elementen in te ontdekken.
Ik vond hem eigenlijk best vet De spanning is bijna voortdurend aanwezig en winnen echt aan kracht door hun lengte. De scène in bv het winkelcentrum was mij niks te lang. Ja, deze erotisch getinte Hitchcockiaanse film kan ik wel aanraden. Ik vind hem persoonlijk wat ondergewaardeerd op IMDb.

Een 8

Waking Life (Linklater, 2001)

Tja, ik hou wel van die filosofische praat. Een jongen zit vast in een soort droom en probeert daarin het verschil tussen werkelijkheid en droom te ontdekken. Ik kon de film niet helemaal optimaal volgen, wegens engelse ondertiteling en de snelheid van de dialogen, maar het kwam erop neer dat in verschillende fragmenten theorien aan het licht kwamen over het leven, de maatschappij en realiteit. Daarnaast werd het thema van droom en realiteit goed geholpen door het uiterlijk van de film. Desalniettemin miste ik de narratieve spanning en de emotie, maar bleef wel geboeid.

7,5

Some Like It Hot (Wilder, 1959)

Een erg leuke screwball comedy over 2 muzikanten, die zich als 2 vrouwen verkleden om hun leven veilig te stellen en te ontkomen aan de kou in Chigago. Het speelt zich af ten tijde van de drooglegging en daardoor is drank een hot issue. Dat terzijde, weten zowel Lemmon als Curtis een prima rol als vrouw neer te zetten en (de ietwat dikkege ) Monroe ziet er ook weer goed uit. Over het algemeen was het gewoon erg komisch en ik begrijp dan ook waarom deze film heden ten dage nog steeds een grote inspiratiebron is.

Ook een 8
  woensdag 16 november 2005 @ 10:10:31 #106
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_32307270
Big Fish #160
Als zijn vader op het sterfbed ligt, vraagt een jongen zich af of alle verhalen die zijn vader heeft meegemaakt wel echt gebeurd zijn.

Het is een Tim Burton film zonder zijn typische gotische stijl.
Maar wel lekker vreemd, met erg leuke verhaaltjes.

The Descent
Zes stoere geile meiden gaan de grotten in en komen daar een bende "gollums" tegen die niet bepaald vriendelijk zijn.

Erg goede horror-film met zeer veel gore.
Het is de spannendse film die ik de afgelopen jaren gezien heb.

Met slechts één minpuntje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  woensdag 16 november 2005 @ 11:24:43 #107
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_32309276
Saw II - Nog een beetje meer van hetzelfde wat we ook al voor Saw kende. De make-up is nog steeds erg matig en voorderest is het eigenlijk ook precies hetzelfde gebracht als het eerste deel. Wel lekker veel gore en dat is wel leuk, maar om de film daarom nu goed te vinden gaat wat ver in dit geval. De onvermijdelijke plot-twist was ook weer aanwezig en die konden we natuurlijk ook al van mijlenver zien aankomen. Uiteindelijk doet het wel half wat het moet doen, maar ik ben niet echt onder de indruk.

5.5/10
pi_32310732

THE INTERPRETER

7.3 / 10

Goede film met erg sterk verhaal, enkele zeer spannende momenten. Film heeft de hele 128min geboeid.
  woensdag 16 november 2005 @ 12:34:20 #109
122987 japzooi
Whining Pirate of Tortuga
pi_32311589

Tja, waar te beginnen? Dit is typisch "love it or hate it" materiaal. Of je vind er geen reet aan, of je zit tot het eind op het puntje van je stoel. Ik denk niet dat er echt een middenweg is. De film is geregisseerd door Guy Ritchie en heeft wederom Jason Statham in de hoofdrol maar dit is zeker geen Lock Stock of Snatch. Het lijkt alsof Ritchie hier compleet door het lint is geslagen en het heeft dan ook weinig zin om het verhaal uit proberen te leggen. Het komt er eigenlijk op neer: wie bedriegt wie?

De acteurs zij iig stuk voor stuk geweldig. Ik heb zelf een zwak voor Statham (ik vond zelfs The Transporter goed!), maar ook Ray Liotta was errug goed. Verrassend goed vond ik trouwens Andre Benjamin (Outkast), iets wat ik niet verwacht had.

Oh, en let op de huurmoordenaar met de naam 'Sorter', die moet je zien om het te geloven .

Love it or hate it? Love it dan maar. 7.5/10.0
"God is a kid with an antfarm..."
"King Kong ain't got shit on me!!"
  woensdag 16 november 2005 @ 13:26:00 #110
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_32313058
Broken Flowers (Jim Jarmusch, 2005)
Op Dead Man na is deze nieuwste film van Jim Jarmusch zijn beste film. Murray is weer geweldig droogkomisch zoals hij ook al was in Lost in Translation, maar ook Jeffrey Wright als de buurman is erg grappig. Verder zit er uiteraard weer toffe muziek in en boeiende ontmoetingen tussen Murray en z'n oude liefdes, maar vooral het laatste kwartier vond ik erg overtuigend en zorgen ervoor dat de film in het geheugen blijft hangen. ****
pi_32315248
quote:
Op woensdag 16 november 2005 12:34 schreef japzooi het volgende:
Love it or hate it? Love it dan maar. 7.5/10.0
Love. Ik zou 'm ook rond de 7 hebben gegeven.
pi_32321166
SOLAMENTE NERO

THE BLOODSTAINED SHADOW/ONLY BLACKNESS

Uitstekende giallo met een wat zwak middenstuk om te eindigen met een knaller. De killer zag ik enigzins wel aankomen maar het plot rondom verraste mij compleet

woensdag 16 november 2005 @ 21:21:11 #113
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_32326137
Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith
Na een half jaar wachten was `t dan vandaag eindelijk zo ver. Eindelijk kwam het laatste deel in de Star Wars saga op dvd. Vanmorgen gekocht en vanmiddag meteen gekeken. Wat heb ik wederom genoten. Ook bij de derde kijkbeurt blijft dit onveranderd een waar spektakel . Uiteraard het goede verhaal, dat op het einde mooi de cirkel rond maakt, alle resterende vragen beantwoord en daarmee een mooie brug vormt naar Episode IV. Het acteerwerk van Hayden Christensen en Natalie Portman laat af en toe te wensen over, maar het wordt nergens zo irritant dat het afbreuk doet aan de film. De geweldige special effects zijn om van te smullen, de muziek is super. Er zitten een paar prachtige emotionele scenes in die het drama nog wat op voeren. Het einde is gewoonweg geweldig, echt kippenvel.
Na Episode I & II die duidelijk niet zo sterk waren, maakt Lucas dat met Revenge Of The Sith meer dan goed. Een meesterwerk als sluitstuk van een mooie trilogie.
Wat met betreft de beste film van 2005

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 9,5/10

[ Bericht 1% gewijzigd door Timo20 op 17-11-2005 00:17:51 ]
pi_32326277
ONNA KYUKETSUKI

THE LADY VAMPIRE/VAMPIRE MAN

Matige Nakagawa met een oninteressante vampier en een simpel plotje wat we onderhand al een gogoljoen x gezien hebben

woensdag 16 november 2005 @ 21:33:36 #115
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_32326494
L'Âge d'or - Wat? Ik weet niet echt wat ik er van moet denken. Wat een bizare film zeg. Ik denk dat ik 'em vandaag of morgen nog maar een keertje opzet.
pi_32329596
MURDER - SET - PIECES

Waarom kijk ik eigenlijk naar deze rommel? Ik weet vooraf dat ik de film niet goed zal vinden...

Waarschijnlijk omdat ik nieuwsgierig ben of het inderdáád zo vreselijk luguber is. En idd deze serial killer flick is behoorlijk afzichtelijk en komt aardig in de buurt van AUGUST UNDERGROUND'S MORDUM en z'n prequel.

† In Memoriam † woensdag 16 november 2005 @ 23:12:35 #117
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_32329656
quote:
Op woensdag 16 november 2005 23:10 schreef kinky_queen het volgende:
Waarom kijk ik eigenlijk naar deze rommel? Ik weet vooraf dat ik de film niet goed zal vinden...
Even serieus: wanneer bestempel jij iets vantevoren als "rommel"?
Sheridana +1
pi_32330406
Als het moet lijken op snuff of documentaire achtige bloederige compromisloze en humorloze troep
  donderdag 17 november 2005 @ 00:32:05 #119
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_32332056
quote:
Op woensdag 16 november 2005 23:12 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Even serieus: wanneer bestempel jij iets vantevoren als "rommel"?
Alle correctheid op een stokje. Als jij een dvd in handen hebt, waarop achterop van die plaatjes staan die KQ altijd post. Dan denk jij bij jezelf, dat kan nog wel eens een goede film worden?
Soms is rommel gewoon rommel. Dat sommige mensen daar nu weer van houden is een ander verhaal.
pi_32333485
Saw
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_32335222
charlie and the chocolate factory

best wel matig. veel kleurtjes, dus de kinderen vonden het wel mooi.
ik vond het een typisch tim burton-product.

ed wood

ach, waarom kijk ik deze nog een keer, maar nu wel afgekeken: de vorige keer had ik gelijk: ik kan m ook gewoon niet opzetten of na een kwartier afzetten. tis een k-film.
  † In Memoriam † donderdag 17 november 2005 @ 09:58:36 #122
4571 Sokolsky
pi_32336199
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:32 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Alle correctheid op een stokje. Als jij een dvd in handen hebt, waarop achterop van die plaatjes staan die KQ altijd post. Dan denk jij bij jezelf, dat kan nog wel eens een goede film worden?
Soms is rommel gewoon rommel. Dat sommige mensen daar nu weer van houden is een ander verhaal.
Volgens mij begreep jij mijn vraag niet. Al dat spul wat hij kijkt vind ik rommel; ik was heel benieuwd wat voor iets hij dan weer rommel zou vinden. Dat moet wel heel erg zijn.
Sheridana +1
  donderdag 17 november 2005 @ 10:46:21 #123
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_32337150
quote:
Op donderdag 17 november 2005 09:58 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Volgens mij begreep jij mijn vraag niet. Al dat spul wat hij kijkt vind ik rommel; ik was heel benieuwd wat voor iets hij dan weer rommel zou vinden. Dat moet wel heel erg zijn.
Ok. Dat vraag ik me eigenlijk ook af.
  donderdag 17 november 2005 @ 10:56:15 #124
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_32337355
Возвращение
Deze wilde ik al een tijdje zien, maar het kwam er nooit van. Nu wel dus en hij bracht alles wat ik er van verwacht had. De film gaat over een vader die, na 12 jaar te zijn verdwenen, plots terugkomt en met zijn 2 zoontjes op roadtrip gaat. Aangezien vrijwel alles uit het perspectief van de kinderen wordt verteld, krijg je geen uitleg over het gedrag van de vader en moet je dat zelf invullen. Is het gewoon een erg harde man of probeert hij op veel te korte tijd 12 jaar in te halen? Muziek, beelden, acteerwerk, ik vond zowat alles aan de film top.

Salmer fra kjøkkenet
Noors-Zweedse film die niet is wat hij in eerste instantie lijkt. Het gaat over een stelletje Zweden die in Noorwegen het gedrag van de Noorse vrijgezel in de keuken gaan observeren. Ze doen dit door in een hoekje van de keuken in een soort scheidsrechtersstoel (zoals bij tennis) notities te nemen van wat ze zien. Dit zorgt voor vreemde situaties en het klinkt dan ook als een komedie, maar eigelijk is het veel meer dan dat. Het is een mooie, sentimentele film over vriendschap. Aangename verrassing.

Omagh
Film over de bomaanslag in 1998 op dit stadje. De film grijpt je meteen bij de keel en na een kwartiertje ontploft de bom al (na een enorm spannende scene). Daarna zie je de chaos die ontstaat na zo'n aanslag in alle details (afgerukte ledematen incluis). Maar dan worden de slachtoffers begraven en is de film pas een half uur bezig. Het gaat dus over iets anders. Over de families die verder moeten en die willen dat er mensen worden gestraft, maar die stuiten op doofpotoperaties en een incompetent politie-apparaat. Qua niveau (en wel meer dan dat) vergelijkbaar met Bloody Sunday. Sterk dus.

3 topfilms op 1 dag, daar doe je 't voor .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 17 november 2005 @ 13:14:41 #125
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_32341074
Absolute Giganten (Sebastian Schipper)
Leuke film over de laatste dag dat drie vrienden samen zijn. Ze voetballen wat, ze klieren wat en ze gaan een avond flink stappen, alles lekker vlot in beeld gebracht op een heel prettig tempo. Het tafelvoetbal is erg tof in beeld gebracht, maar eigenlijk is heel die scene in de club erg sterk. Met name het spel met licht is erg sterk. Enige minpuntje vond ik Ricco, die ik soms nogal irritant vond, wat wellicht ook de bedoeling was, maar ik kijk liever films zonder irritante personages. ****
  donderdag 17 november 2005 @ 14:52:59 #126
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
  donderdag 17 november 2005 @ 16:07:29 #127
53290 laurenzo85
Surfing on the waves of sound
pi_32346286
Los Amantes del Círculo Polar (Medem, 1998)

Erg mooi liefesdrama over een jongen en een meisje, die zich al sinds hun jeugd tot elkaar aangetrokken voelen en dit kabbelt zo voort, met hier en daar een tegenslag. Zoals op het moment dat Otto ineens verdwijnt en jaren niks van zich laat horen. Het lot en zijn liefde voor Ana brengt hun echter weer dichter bij elkaar. Zo is het verhaaltje rond; de cirkel die onvermijdelijk lijkt en zelfs hun namen doen suggereren. De film zit vol met toevalligheden, maar dat past goed in lijn van de film. In het midden verloor ik alleen een beetje mijn aandacht, dat zij met die leraar kreeg enzo vond ik niet zo boeiend, dat was wel jammer. Al met al een prima film. Pluspunt voor de cinematografie, muziek en de vertelstructuur vond ik ook wel leuk.

Echt een bijna 8 film. 8- in dit geval ofzo.

[ Bericht 0% gewijzigd door laurenzo85 op 18-11-2005 00:37:43 ]
  donderdag 17 november 2005 @ 16:52:36 #128
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_32347545
Hellraiser: Deader
E wederom hebben we een aflevering in de Hellraiser reeks. Wederom geregiseerd door de man van de Hellraiser film hiervoor. Deze film was niet te pruimen dus ik was benieuwd. Het verhaal is opzich wel een beetje vernieuwend. Een journaliste gaat op onderzoek uit naar een groep die zichzelf de Deaders noemen. Deze groepering wordt geleid door een man die mensen weer levend kan maken. Dan komt er ergens in het verhaal ook nog de box bij waardoor het toch nog een Hellraiser film lijkt te wezen.
Het script is niet geschreven als een Hellraiser film en dat is duidelijk te merken. De cenobites zijn weinig in beeld. Onze favoriete Pinhead ook te weinig. Ook is de sfeer nergens klemmend en is de film nergens echt eng. Er is wel genoeg bloed en gore om dan toch een pluspunt te noemen. Als Hellraiser sequel is het niets en als film is het net vermakelijk. Een 6.

#84 2001: A Space Odyssey
Op aanraden van een teamgenoot van me gekeken. Ik weet niet wat ik gezien heb en wat er bedoeld was maar slaapwekkend was het iig.
Eerst kijk ik 5 minuten naar een zwart scherm met klassieke muziek. Dan kijk ik 15 minuten naar apen. Dan ga ik naar een ruimteschip die er voor die tijd mooi uitziet maar na een tijdje verveeld het. Dan komt er een klein beetje dialoog, waarna het allemaal lekker traag doorgaat. Opeens zitten we in het schip waarin het verhaal met HAL zit. Dit stukje was te doen maar nog steeds traaaaaag. Nadat HAL uit is kijgen we een LSD tripscene die zijn weerga niet kent. Goedkope filmmakerij lijkt het me, als ik winamp aanzet met een visulisation krijg ik hetzelfde gevoel.
Uiteindelijk nog wat vage beelden en dan is het klaar. Waar keek ik naar? Ik weet het niet. Het heeft een hoge rating op imdb dus er moet iets wezen. Na doorlezing van het 2001 topic hier heb ik uitleg gekregen. Toch was de voldoening hiervan niet zo mooi als een David Lynch film waar je niets van snapt en waar je uiteindelijk wat over leest.
Ik zeg: indertijd vast en zeker goed maar nu hopeloos verouderd. Een 4.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_32347984
quote:
Op donderdag 17 november 2005 16:52 schreef hornage het volgende:[b]#84 2001: A Space Odyssey
Op aanraden van een teamgenoot van me gekeken. Ik weet niet wat ik gezien heb en wat er bedoeld was maar slaapwekkend was het iig.
Eerst kijk ik 5 minuten naar een zwart scherm met klassieke muziek. Dan kijk ik 15 minuten naar apen. Dan ga ik naar een ruimteschip die er voor die tijd mooi uitziet maar na een tijdje verveeld het. Toch was de voldoening hiervan niet zo mooi als een David Lynch film waar je niets van snapt en waar je uiteindelijk wat over leest.
Ik zeg: indertijd vast en zeker goed maar nu hopeloos verouderd. Een 4.
Ik vond eigenlijk alles wat jij als negatief beschouwd, positieve punten van de film. Ik vond hem z'n klassieker status meer dan waard (vond het vervolg zelfs leuk).
  donderdag 17 november 2005 @ 17:18:23 #130
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_32348280
quote:
Op donderdag 17 november 2005 16:52 schreef hornage het volgende:
Toch was de voldoening hiervan niet zo mooi als een David Lynch film waar je niets van snapt en waar je uiteindelijk wat over leest.
Je kijkt een film en je snapt er niets van, dus de film is slecht.
Dan lees je er wat over en dan wordt het ineens een goede film?
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_32348926
quote:
Op donderdag 17 november 2005 09:58 schreef Sokolsky het volgende:

Al dat spul wat hij kijkt vind ik rommel; ik was heel benieuwd wat voor iets hij dan weer rommel zou vinden.
Nou nou, tis niet allemaal kommer en kwel hoor, ik denk dat jij sommige gialli wel zou kunnen waarderen.

Camp, trash en het meeste cult zal idd niet jouw smaak zijn
  donderdag 17 november 2005 @ 17:53:23 #132
18008 hornage
pi_32349413
quote:
Op donderdag 17 november 2005 17:18 schreef victorinox het volgende:

[..]

Je kijkt een film en je snapt er niets van, dus de film is slecht.
Dan lees je er wat over en dan wordt het ineens een goede film?
Nee, mijn punt is dat, wanneer ik een film zie die vaag is maar waar toch een verhaallijn in zit wat te volgen is (zoals dus het middenstuk met HAL), en als dan na meer uitleg blijkt dat er nog een diepere betekenis in zit, dan vind ik het een supermooie film.
2001 heeft dat niet, als je kijkt slaap je bijna doordat er weinig gebeurd. Achteraf zit er dan een grote betekenis achter maar dat vind ik dan slap. Maak dan een boeiende film die eigenlijk als metafoor dient.
pi_32354255
Even Dwarfs Started Small

Een groep dwergen leeft in een afgelegen (Amerikaans?) dorp en komt in opstand tegen de onderdrukkers binnen de commune (eveneens dwergen).
Dit uit zich met name in vandalistisch/anarchistisch gedrag.
De film valt het beste te omschrijven als een mix tussen Freaks en Gummo.

Van een verhaallijn is nauwelijks sprake, het is meer een aaneenrijging van vandalistische daden die de eerste 3 kwartier boeien, maar als blijkt dat de film niet echt ergens heen blijkt te gaan, gingen vervelen.

Hoog cult-gehalte en leuk voor een keer, maar meer vreemd dan amusant.
  donderdag 17 november 2005 @ 20:48:38 #134
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_32354375
quote:
Op donderdag 17 november 2005 16:52 schreef hornage het volgende:

#84 2001: A Space Odyssey
- knip -
Grappig hoe meningen zo kunnen verschillen . Alles wat jij slecht vond aan de film, kon ik juist enorm waarderen. Geweldig om zo'n vernieuwende film te zien. Daar kunnen veel moderne filmmakers nog iets van leren. ik val trouwens juist in slaap bij Lynch films . Nee, geef mij maar 2001.
pi_32354554
Amen.

Voor mij is 2001 nog steeds de beste film aller tijden
  † In Memoriam † donderdag 17 november 2005 @ 22:08:55 #136
4571 Sokolsky
pi_32357076
quote:
Op donderdag 17 november 2005 17:37 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

Nou nou, tis niet allemaal kommer en kwel hoor, ik denk dat jij sommige gialli wel zou kunnen waarderen.

Camp, trash en het meeste cult zal idd niet jouw smaak zijn
Wat bedoel je met "gialli"? Regisseur, productiemaatschappij?

Ik sta voor alles open en als je een titel geeft wil ik 't wel proberen.
Sheridana +1
pi_32359024
Gialli is meervoud voor giallo (Giallo betekent simpelweg 'geel' in 't Italiaans en neemt ons terug naar de goedkope detective romans, die voorzien waren van een geelkleurige kaft, die in de jaren '40-'50 erg succesvol waren in de laars aan de Middelandse Zee. Kenmerkend aan de giallo zijn de meerdere verdachten en bepaalde subtiliteiten, kleinigheden die zo onbelangrijk lijkend, een vitale rol spelen in de onrafeling van de dader, hoewel logica vaak een ondergeschikte rol speelt in de gialli. )

Wat ik klappers vind in het subgenre (van de misdaadfilm) zijn IL PROFUMO DELLA SIGNORA IN NERO , LO STRANO VIZIO DELLA SIGNORA WARDH, LA TARANTOLA DAL VENTRE NERO en niet te vergeten mischien wel een van de beste Italiaanse films ooit (imho) SEI DONNE PER L'ASSASSINO

Ben benieuwd

[ Bericht 8% gewijzigd door kinky_queen op 17-11-2005 23:18:18 ]
  donderdag 17 november 2005 @ 23:19:33 #138
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_32359318
quote:
Op donderdag 17 november 2005 16:07 schreef laurenzo85 het volgende:
Los Amantes del Círculo Polar (Medem, 1998)

[afbeelding]

Erg mooi liefesdrama over een jongen en een meisje, die zich al sinds hun jeugd tot elkaar aangetrokken voelen en dit kabbelt zo voort, met hier en daar een tegenslag. Zoals op het moment dat Otto ineens verdwijnt en jaren niks van zich laat horen. Het lot en zijn liefde voor Ana brengt hun echter weer dichter bij elkaar. Zo is het verhaaltje rond; de cirkel die onvermijdelijk lijkt en zelfs hun namen doen suggereren. De film zit vol met toevalligheden, maar dat past goed in lijn van de film. In het midden verloor alleen ik een beetje mijn aandacht, dat zij met die leraar kreeg enzo vond ik niet zo boeiend, dat was wel jammer. Al met al een prima film. Pluspunt voor de cinematografie, muziek en de vertelstructuur vond ik ook wel leuk.

Echt een bijna 8 film. 8- in dit geval ofzo.
Vandaag ook gezien. Prachtig. Geen "La Meglio Gioventu" (Italiaans), maar zeker de moeite waard.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_32359632
The Dark Hours
lijpe film, op een gegeven moment gaat iemand z'n eigen vinger eraf breken/snijden met een tangetje
pi_32360282
Hell's Highway (2002, USA)

Een aantal jongeren zijn op reis met een camper, maar stranden in een verlaten woestijn. Uiteraard besluiten ze elk hun eigen weg te gaan om hulp te zoeken, waarna ze worden belaagd door gestoorde, kannibalistische rednecks. Een budgettitel die mij aangenaam heeft verrast. Uiteraard wordt er geleend bij verschillende films en is originaliteit nergens aanwezig, maar desondanks is het resultaat best geslaagd. Gore is aanwezig (alhoewel in beperkte mate) en ook het vrouwelijk schoon ontbreekt niet. Helaas is het verhaal onvoldoende om de film écht interessant te houden, maar desalniettemin is de film nog steeds leuk vermaak.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
pi_32365229
The Fog

John Carpenter heeft met name door The Thing en Escape from N.Y. toch wel een streepje voor bij mij. Maar deze film was eigenlijk vrij slecht. Heel veel sfeervolle scenes, maar een vrij zwak script. Jammer, d'r had veeeeeeel meer in gezeten, want het gegeven van de mist is zeer leuk imo. De remake schijnt overigens bar- en barslecht te zijn.
  † In Memoriam † vrijdag 18 november 2005 @ 10:20:54 #142
4571 Sokolsky
pi_32366223
quote:
Op donderdag 17 november 2005 23:19 schreef ErikT het volgende:

[..]

Vandaag ook gezien. Prachtig. Geen "La Meglio Gioventu" (Italiaans), maar zeker de moeite waard.
Eh... waarom vergelijk je het met die film?
quote:
Op donderdag 17 november 2005 23:10 schreef kinky_queen het volgende:
Gialli is meervoud voor giallo (Giallo betekent simpelweg 'geel' in 't Italiaans en neemt ons terug naar de goedkope detective romans, die voorzien waren van een geelkleurige kaft, die in de jaren '40-'50 erg succesvol waren in de laars aan de Middelandse Zee. Kenmerkend aan de giallo zijn de meerdere verdachten en bepaalde subtiliteiten, kleinigheden die zo onbelangrijk lijkend, een vitale rol spelen in de onrafeling van de dader, hoewel logica vaak een ondergeschikte rol speelt in de gialli. )

Wat ik klappers vind in het subgenre (van de misdaadfilm) zijn IL PROFUMO DELLA SIGNORA IN NERO , LO STRANO VIZIO DELLA SIGNORA WARDH, LA TARANTOLA DAL VENTRE NERO en niet te vergeten mischien wel een van de beste Italiaanse films ooit (imho) SEI DONNE PER L'ASSASSINO

Ben benieuwd

Thanks! Sei Donne per l'Assassino staat in de eh... pijplijn.
Sheridana +1
  vrijdag 18 november 2005 @ 11:23:01 #143
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_32367497
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 10:20 schreef Sokolsky het volgende:
Eh... waarom vergelijk je het met die film?
Die vraag verwachtte ik wel een beetje. Ik weet niet precies, ik denk vooral door de jongen die niks meer van zich laat horen (en ook toevalligerwijs speelt Scandinavië een rol). Vooral de sfeer denk ik. Ik wilde eerst zeggen niet zo goed als Abre Los Ojos of Mar Adentro, maar die zijn, hoewel ook Spaans, gewoon heel anders.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  vrijdag 18 november 2005 @ 12:38:07 #144
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_32369398
Ta'm e guilass [Taste of Cherry]

een man rijdt in zijn auto rond op zoek naar iemand die een klusje voor hem wil doen.
hij wil niet vertellen, wat voor klusje, maar wel dat de uitvoerder er redelijk wat geld mee kan verdienen, op een makkelijke manier.
uiteraard wordt het ons in de loop van de film wel duidelijk gemaakt waarmee.

de film is een mooie combinatie tussen TEN en The Wind will carry us, beiden van dezelfde regisseur.
maar dat einde he

op imdb heb ik gelezen hoe het zit
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
imho jammer, een minpunt voor de film, die verder heel sterk is.
  † In Memoriam † vrijdag 18 november 2005 @ 14:25:04 #145
4571 Sokolsky
pi_32372433
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 11:23 schreef ErikT het volgende:

[..]

Die vraag verwachtte ik wel een beetje. Ik weet niet precies, ik denk vooral door de jongen die niks meer van zich laat horen (en ook toevalligerwijs speelt Scandinavië een rol). Vooral de sfeer denk ik. Ik wilde eerst zeggen niet zo goed als Abre Los Ojos of Mar Adentro, maar die zijn, hoewel ook Spaans, gewoon heel anders.
Films van Julio Medem kun je hooguit vergelijken met andere films van Julio Medem. Bizarre liefdesverhalen met veel mysterie en plottwists, waarin verleden en herinneringen een grote rol spelen. Met natuurlijk een schitterende cinematografie.

Marco Tullio Giordana doet heel wat anders. Politiek getinte drama's met veel realisme, sterke personages en prachtige muziek.
Sheridana +1
  vrijdag 18 november 2005 @ 14:26:05 #146
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_32372465
Gisteren in de sneak:

Domino
Weer zo`n typische Tony Scott film. Lekker veel actie, nogal dik aangezette personages (vooral de bijrollen), heel flitsend gemonteerd (mensen met epilepsie raad ik aan deze film niet te gaan zien!) en een lekker overdreven pompende soundtrack. Het acteerwerk is redelijk overtuigend, vond dat voor Keira Knightley een goede rol neerzet. Mickey Rourke is cool als altijd. Alleen jammer dat t einde wederom wat te langdradig is, net als dat we dat zagen bij Man On Fire.
Maar al met al vond ik t een behoorlijke vermakelijke film met de nodige humor. Beter dan dat ik vooraf had verwacht

IMDB Cijfer: 5,7/10
Mijn Cijfer: 7,0/10
pi_32378561
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 10:20 schreef Sokolsky het volgende:

Thanks! Sei Donne per l'Assassino staat in de eh... pijplijn.
Als je hulp nodig heb met de anderen, moet je maar ff een meeltje sturen

pi_32381252
LA MORTE NON HA SESSO

A BLACK VEIL FOR LISA/DEATH HAS NO SEX

Niet heel erg sterke giallo van Dallamano die beter werk heeft afgeleverd (COSA AVETE FATTO A SOLANGE) dessalniettemin een redelijke zit, maar enigszins een tegenvaller
pi_32384202
DEUCE BIGOLOW: EUROPEAN GIGOLO

THAT'S A HUGE BITCH!!

Die quote is ongeveer het leukste uit de hele film en is niet eens zo origineel

Het enige pluspunt is Eddie Griffin die erg zijn best doet om er nog iets van te maken maar krijgt daarvoor amper gelegenheid door het uitermate amateuristisch aandoend geprul van zowat IEDEREEN

Als fan van het origineel had ik toch wel op iets leukers gehoopt

pi_32385992
Vandaag Mr & Mrs Smith gekeken

Slap verhaal hier en daar (zeg maar regelmatig ), maar de humor was best OK En Angelina maakt een hoop goed Lekkere film om geheel gedachteloos de stress van een werkweek even weg te kijken
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  vrijdag 18 november 2005 @ 23:00:45 #151
18008 hornage
pi_32387066
Soylent Green
In het rijtje oude scifi deze film gezien. Ook aanrader van teamgenoot. De film vertelt over een maatschappij in de toekomst die eigenlijk qua technische ontwikkeling wat is blijven hangen in de jaren 70 door overbevolking en brandstoftekort.
Er word een man vermoord die nogal een hoge pipo is en een detective gaat op onderzoek uit. Dit doet hij op nogal brute en lompe wijze. Toch zijn de typetjes en situaties erg maf en vermakend. Ik dacht aan de kwaliteit van de film te zien dat het een suffe film zou worden maar eigenlijk is hij best vermakelijk. Zeker voor een film uit 1973. Het kon mij vermaken. Stukken beter dan 2001 Leuke film met leuke karakters en situaties dus een 7.
pi_32388594
IL GATTO DAGLI OCCHI DI GIADA

THE CAT'S VICTIMS/WATCH ME WHEN I KILL/THE CAT WITH THE JADED EYES

Ook deze giallo vind ik niet bijster interessant, mede omdat het nogal een standaard plotje is.
Ik geloof dat ik de meest stijlvolle onderhand wel gezien heb.

zaterdag 19 november 2005 @ 03:01:51 #153
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_32391574
Man and Boy (Simon Curtis, 2002): Engelse romcom. Compleet met ironische voice-over, zeikende dertigers en een hoogblond kutkind. Als Hugh Grant erin had gespeeld zou ik hem nog wel een zesje geven, nu is een 5 eigenlijk al redelijk hoog.
L'Ours (Jean-Jacques Annaud, 1988): anderhalf uur naar een schattig beertje kijken; fantastisch concept. Natuurlijk is er ook wat gezeik met jagers enzo, maar dit drijft toch vooral op awww-scènes als Beer en Bijtje, Beer en Beer en Beer en Bloempje. Onbegrijpelijk dat dit concept niet verder is uitgemolken. Koala, Luiaard en zelfs Timo20 hadden volgens mij minstens even grote hits kunnen worden. 7.
Rising Sun (Philip Kaufman, 1993): gezeik. Connery en Keitel zorgen wel voor wat leedvermaak. 4-.
Dogma (Kevin Smith, 1999): iedere film die het christendom afzeikt geef ik automatisch minstens een 7. Dogma geef ik een 7-. Trek je conclusies.
www.eenzaam.nl (Marc van Uchelen, 2003): Theo Maassen als homo. Een meisje dat in een internet-café tegen een vreemde "VAN JOU HEB IK AIDS" schreeuwt. Dat is het wel. Zesje dus.
Nosferatu: Phantom der Nacht (Werner Herzog, 1979): het origineel was vooral zo goed door Schreck's geweldige vampier, en Kinski leek me de perfecte vervanger. Beetje jammer alleen dat zijn graaf de gratie van Schreck mist en eigenlijk vooral eng is omdat je denkt dat hij een flinke dosis AIDS in zich draagt. Wel erg sfeervol en met wat uiterst memorabele scènes. 7+.
Hideous Kinky (Gillies MacKinnon, 1998): Winslet is okay als altijd, de soundtrack is erg hip, het plot gaat over iets maar ik weet niet precies wat en er zijn twee meisjes die voor de aw-factor zorgen. Prima. 7.
Angel Heart (Alan Parker, 1987): begint erg lekker met een neo-noir sfeertje en een prima Rourke, maar na verloop van tijd nemen de afgezaagde horrorelementen het over. Schokkerige flashbacks, emmers bloed, gezeik met voodoo en een einde dat zo in mijn imaginaire* kutste-twists-allertijden-tournament mag. Het soort film dat ik associeer met een op Koninginnedag gekochte VHS. 6+.
Bruce Almighty (Tom Shadyac, 2003): misschien wel de grappigste scène van de afgelopen vijf jaar, een leuk uitgangspunt en een paar geïnspireerde momenten tillen dit makkelijk uit boven de middenmoot. Toch is het grotendeels wat sloom, nogal slordig uitgewerkt en bovenal niet erg grappig. Ook was het de eerste keer dat ik Carrey af en toe irritant vond, en ja, ik heb The Cable Guy wèl gezien. 6+.
Kyua (Kiyoshi Kurosawa, 1997): door MTV aangekondigd als 'de Japanse Se7en' (wat een dotjes zijn het toch) en dus kon ik het niet laten even te kijken. Nogal veel herhaling, nogal een onmogelijk soort pseudo-filosofisch achtig ondertoontje en een nogal onaangename badguy. Die laatste zorgt ervoor dat dit toch wel wat ongemakkelijke momenten heeft, hoewel de echte spanning uitblijft. Oh, en het schijnt allemaal snobistisch verantwoord te zijn. Daarom toch nog een 6,5.
Alien 3 (David Fincher, 1992): het is Alien, het heeft Pete Postlewaithe, er zit een shot in van een Alien die uit elkaar barst. Best tof dus. 7-.

* niet langer imaginair

[ Bericht 1% gewijzigd door Sai op 19-11-2005 03:22:02 ]
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_32392288
Night Watch (Nochnoy dozor)

...Among normal humans live the "Others" possessing various supernatural powers. They are divided up into the forces of light and the forces of the dark, who signed a truce several centuries ago to end a devastating battle. Ever since, the forces of light govern the day while the night belongs to their dark opponents. In modern day Moscow the dark Others actually roam the night as vampires while a "Night Watch" of light forces, among them Anton, the movie's protagonist, try to control them and limit their outrage...

Echt een vermakelijke film, werd vergeleken met Lord of the Rings maar naar mijn mening toch echt vergelijkbaar met Constatine. Ondanks dat het Russisch vond ik het niet eens een ramp om hem met ondertiteling te zien. De acteurs zijn echt goed en effecten... Dat ze daar zulke effecten er weten uit te pompen...
Als je constatine goed of vermakelijk vond dan moet je deze zeker zien!
  zaterdag 19 november 2005 @ 10:58:05 #155
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_32393905
Drugstore Cowboy (Gus van Sant, 1989)
De doorbraak van Gus van Sant is ook meteen één van z'n beste films. De muziek is heerlijk en dat geeft de film tesamen met de goede cinematografie sfeer. Het acteerwerk is goed van de gehele cast en geeft de film een realistisch karakter. In Requiem for a Dream wordt een soortgelijk verhaal sterker gebracht, maar deze film is ook zeker de moeite waard. ****

Casualties of War (Brian de Palma, 1989)
Prima oorlogsfilm van Brian de Palma. Het verhaal wordt op overtuigende wijze gebracht door de acteurs. Een aantal bijzondere camerabewegingen maken de film ook nog eens cinematografisch aantrekkelijk. Hoewel de muziek van Ennio Morricone erg mooi is, wordt hij af en toe wel te nadrukkelijk ingezet om het sentiment te verhogen. Iets meer subtiliteit had geen kwaad gekund. ***½
  † In Memoriam † zaterdag 19 november 2005 @ 11:30:12 #156
4571 Sokolsky
pi_32394453
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 03:01 schreef Sai het volgende:
Bruce Almighty (Tom Shadyac, 2003): misschien wel de grappigste scène van de afgelopen vijf jaar
Ik ben benieuwd.
Sheridana +1
  zaterdag 19 november 2005 @ 11:34:05 #157
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_32394514
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 11:30 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd.
Ik vond de Steve Carell-scène echt intens grappig.

Maar dat ben ik. Menopauze enzo.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  zaterdag 19 november 2005 @ 12:03:03 #158
67640 SaintOfKillers
pi_32395137
Gisteren nog The Corpse Bride en Unleashed. De eerste is erg betoverend voor een film met stop motion-popjes en de tweede is een knokfilm waar ik de verhalende scenes interessanter vond dan de vechtscenes. En daarmee bedoel ik niet dat het een slechte film was.

[ Bericht 1% gewijzigd door SaintOfKillers op 19-11-2005 13:58:06 ]
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 19 november 2005 @ 12:18:34 #159
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_32395506
Thirteen conversations about one thing - Had 'm al een tijdje liggen en ik zag er een beetje tegenop, maar vanochtend moest het er toch maar eens van komen. Het was eigenlijk best aardig, wel leuk de muziek erbij getrokken enzo. Ja, het was best lekker wakker worden eigenlijk. 7/10?
  zaterdag 19 november 2005 @ 13:10:19 #160
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_32396901
Aliens (1986) & Alien3 (1992)
Allebei zijn ze hartstikke vermakelijk. Ik vind de ene wel iets overschat en de andere onderschat.
cijfer: 7.5 & 7
pi_32397034
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 12:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
Gisteren nog The Corpse Bride en Unleashed. De eerste is erg betoverend voor een film met stop motion-popjes en de tweede is een knokfilm waar ik de verhalende scenes interessanter vond dat de vechtscenes. En daarmee bedoel ik niet dat het een slechte film was.
Helemaal mee eens! De recensent van nu.nl is toch wel erg lachwekkend. Hij noemde Unleashed een domme, racistische film
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_32399363
Unleashed aka Danny the Dog

Nieuwe film van Jet Li. Deze is anders dan de doorsnee Kung Fu Master in Hollywood jasje film, hij is meer en beter dan dat.

Ik kreeg het gevoel of ik een beetje naar snatch of lock stock zat te kijken, omdat het een beetje in die style is gefilmd.

Het verhaal is alleen een beetje anders, soms net iets te gevoellig naar mijn mening. Maar dit wordt helemaal goed gemaakt door de actie.

Unleashed is de beste film die Jet li tot nu toe heeft gemaakt in Hollywood.
Score; 8
Nothing to see here, carry on
pi_32403181
Vandaag Domino en Crash gezien,2 totaal verschillende films.

Domino is gewoon verstand op 0 zetten en kijken.De film lijkt net één grote videoclip,maar ja wat wil je ook van iemand als Tony Scott.Wel verrassend om Keira Knightley eindelijk eens in een andere rol te zien.Moet wel zeggen dat de soundtrack errug goed en origineel is.Cijfer:7

Crash is gewoon 'n hele goede film met als onderwerp rascisme.Er zitten verschillende verhaallijnen in de film die uiteindelijk toch 'n verband met elkaar hebben.Goed om te zien dat dicriminatie bij alle bevolkingsgroepen aanwezig is,niet alleen bij de blanken.Één van de betere films van de afgelopen jaar.Cijfer:9
"They don't want to just sit there, line up and play football.They don't want to play smash-mouth football, they want to trick you......They want to catch you substituting" Joey Porter before the Colts-Steelers game
pi_32403662
Ik heb Fight Club nog eens gezien, wat een meesterlijke film is het toch. Met geweldig camerawerk en zoveel hints en verwijzingen. De film is haast een verwijzing naar zichzelf. Prachtig.
  zaterdag 19 november 2005 @ 18:21:48 #165
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_32403681
CREEP

Leuk, onderhoudend kat en muis-spelletje. Nergens echt eng, maar wel gezellig spannend.
Wel een beetje dunnetjes natuurlijk (.. de hele film deed me denken aan de "rioolscene" uit "Jason Takes Manhattan uit de Friday The 13th reeks ).

7,5/10 (IMDb 5.4/10)
  zondag 20 november 2005 @ 10:33:53 #166
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_32419934
Pfff, heb je het overleefd? Is té vreselijk om uit te kijken. Alleen E.G is wel aardig
  zondag 20 november 2005 @ 11:03:25 #168
23107 dolle_hond
topicverkoper
  zondag 20 november 2005 @ 11:45:57 #169
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_32420743
quote:
Op zondag 20 november 2005 10:33 schreef Gorro het volgende:
Deuce Bigalow: European Gigolo (Mike Bigelow, 2005)
½
Ik had em vanacht ook gekeken en hij is echt slecht
pi_32420980
MACCHI SOLARI

AUTOPSY/SUN SPOTS/THE VICTIM

Goede giallo met een onoplosbaar plot.

Farmer (THE PERFUME OF THE LADY IN BLACK) is een medisch studente die te maken krijgt met een reeks zelfmoorden doordat de straling van de zon een vreemde uitwerking heeft op de bevolking van Rome (don't ask). Deze voorvallen komt een moordenaar wel aardig uit die hier op inspeelt.

Vrij grafisch en erg mooi geschoten

pi_32421601
Descent
leuke film over een stel in een grot verdwaalde meisjes
http://www.imdb.com/title/tt0435625/
pi_32421783
Wolf Creek:
De film gaat over 3 backpackers in Australië die achternagezeten worden door een of andere locale gek.De film is vrij lowbudget gemaakt en dat komt de sfeer wel tegoed.Schijnt op 'n "waargebeurd verhaal" te zijn gebasseerd.Had in Australië net zo'n impact als Blair Witch.... in Amerika,mede door 't "waargebeurd verhaal-gehalte"...Al met al 'n vermakelijke film.
"They don't want to just sit there, line up and play football.They don't want to play smash-mouth football, they want to trick you......They want to catch you substituting" Joey Porter before the Colts-Steelers game
pi_32428162
REBECCA

In mijn herinnering vond ik dit een ijzersterke film, maar nu ik hem voor de 2e x gezien heb vind ik hem eigenlijk minder boeiend, mede omdat ik me nogal irriteerde aan het acteerwerk van een aantal personages

Ik vrees dat ik een oop Criterion te koop heb

Wat een huis trouwens...

pi_32428263
The Skeleton Key..
best wel leuk, ik vond het in het begin een soort Others, met al die sleutels en een vaag vrouwtje, en het eind is géén happy end
  zondag 20 november 2005 @ 16:50:29 #175
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_32428532
quote:
Op zondag 20 november 2005 16:35 schreef kinky_queen het volgende:
REBECCA

Ik vrees dat ik een oop Criterion te koop heb
*zwaait subtiel*
pi_32428637

[ Bericht 29% gewijzigd door kinky_queen op 20-11-2005 17:39:02 ]
pi_32431619

gezien

Taegukgi Hwinalrimyeo (Taegukgi)

Geweldige film zeg, de prachtige shots op het slagveld, en de emotionele scenes i.c.m. met de muziek het sterke verhaal en het zeer sterke eindstuk maken dit tot een topper . Kortom weer een koreanse topper
  zondag 20 november 2005 @ 18:50:10 #178
67640 SaintOfKillers
pi_32431796
quote:
Op zondag 20 november 2005 18:43 schreef pascalheister het volgende:

gezien

Taegukgi Hwinalrimyeo (Taegukgi)

[afbeelding]

Geweldige film zeg, de prachtige shots op het slagveld, en de emotionele scenes i.c.m. met de muziek het sterke verhaal en het zeer sterke eindstuk maken dit tot een topper . Kortom weer een koreanse topper
Die heb ik gisteren ook gezien en ik vond 'm wel goed, maar soms storend over-sentimenteel.
SPOILER
pi_32431981
quote:
Op zondag 20 november 2005 18:50 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Die heb ik gisteren ook gezien en ik vond 'm wel goed, maar soms storend over-sentimenteel.
SPOILER
Dat is wel zo maar op de een of andere manier past het ook wel weer een beetje bij die oorlogfilms
pi_32434850
JENIFER

Dit zegt dus ook geen ene rotmoer meer

pi_32438993
IL DOLCE CORPO DI DEBORAH

THE SWEET BODY OF DEBORAH

Mooi gefilmd maar vre-se-lijk saai tot het laatste half uur of zo, maar toen hoefde het van mij niet meer...

zondag 20 november 2005 @ 22:50:12 #182
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_32439103
Eergisteren en gisteren gezien:

The Rules Of The Game
Prachtig gefilmd, mooi belicht en een geweldige regie. Goed acteerwerk van eigenlijk de complete cast. Maar ik vond dat de film ook z`n minpunten heeft. Doordat er in het begin van de film redelijk veel hoofdpersonages tegelijk worden geintroduceerd en het verhaal toch wel snel gaat moet je goed geconcentreerd blijven. Dat vond ik wel jammer, maar verder een prachtfilm met een mooi einde. Zeker eentje die ik nog eens zal kijken wanneer ik niet zo moe ben

IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 7,5/10

Collateral
Een interessant verhaal dat goed wordt uitgewerkt. Het acteerwerk van Cruise en Foxx is erg goed. De beelden die Mann laat zien van een nachtelijk Los Angeles zijn er goed uit. De relaxte sfeer in het begin en de actie sfeer in het tweede gedeelte zijn beide prettig en nergens overdreven. De soundtrack is vooral bij de rustige gedeeltes van de film erg aangenaam. Jammer dat het einde minder is, maar het feit dat de film bij de derde kijkbeurt binnen een jaar nog steeds niets van z`n kracht heeft ingeleverd is veelzeggend

IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
pi_32439973
La Haine

Voor het eerst in bijna tien jaar weer gezien. Behoorlijk actueel vanwege de situatie in Frankrijk. Het verhaal beschrijft een dag in het leven van drie jongeren in een Parijse banlieu. Als de film begint zijn er net rellen achter de rug en je volgt ze terwijl ze door de stad zwerven en hun ding doen. De film vervalt af en toe een klein beetje in clichés maar de impact is desalniettemin groot. Aanrader.

IMDB score: 7.9/10
Mijn score: 9/10
  maandag 21 november 2005 @ 00:22:26 #184
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_32441789
Happiness (1998)
American Beauty voor gevorderen, zo omschreef iemand deze film in het 1998-tournament. En dat somt het eigenlijk wel goed op.
De film volgt drie zussen en verschillende personage's om hen heen. Allemaal hebben zo hun eigen (sexuele) eigenaardigheden. En als ik je vertel dat één van de karakters een vader is die stiekem vriendjes van zijn 11-jarige zoon verkracht, weet je iig dat de film controversiele onderwerpen niet uit de weg gaat.
Bij zo'n film moet je natuurlijk over goede acteurs beschikken. Met iemand als Philip Seymour Hoffman zit je dan zeker goed. En Hoffman speelt weer de sterren van de hemel. Maar de rest van de cast doet zeker niet veel van hem onder. Zeker Dylan Baker, die de pedofiele vader speelt, verdient een vermelding. Maar ook Jane Adams als Joy is één van de sterren van deze film.
Regisseur Tod Solondz weet iig hoe je een film over verschillende personage'sn moet maken, waarin alle karakter even goed uitgediept zijn. Het enige minpunt vond ik dat die zich soms te lang op één verhaallijn richt om daarna weer voor een hele tijd naar de andere te gaan. Ook het einde vond ik zelf niet helemaal bevredigend.
cijfer: 8.5
dat is best een lap tekst, terwijl ik geen idee had wat ik in mijn review te schrijven

[ Bericht 4% gewijzigd door Lonewolf2003 op 21-11-2005 00:31:26 ]
pi_32444333
En net wanneer ik dacht dat er geen fatsoenlijke Engelstalige horrors meer waren kwam

The Descent .

Wel geen Amerikaanse film, maar een Engelse, toch is het voor een niet al te obscure film met een fatsoenlijk budget, echt een verademing.
De kleine schrikmomenten beginnen snel, de echte horror laat lekker lang op zich wachten maar komt daarna dan ook dubbel zo grof aan bod en het einde maakt de hele boel ook nog een beetje dramatisch op een goede manier.
Horror van de bovenste plank.
  maandag 21 november 2005 @ 10:25:09 #186
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_32446750
(#445) They Live by Night (Nicholas Ray, 1948)
Goede debuutfilm van Nicholas Ray, die later onder andere In a Lonely Place en Rebel without a Cause zou maken. Vooral de wisselwerking tussen Cathy O'Donnell en Farley Granger brengt deze film-noir tot leven. Het meest opvallende is dat de in potentie spectaculairste scene uit de film gelaten is. De film focust zich dan ook wat meer op de relatie tussen de twee hoofdpersonen dan bijvoorbeeld soortgelijke films als Gun Crazy en Bonnie & Clyde doen. Hierdoor is het einde des te effectiever. ****
  maandag 21 november 2005 @ 10:38:40 #187
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_32447037
quote:
Op zondag 20 november 2005 23:16 schreef Shakermaker het volgende:
La Haine

[afbeelding]

Voor het eerst in bijna tien jaar weer gezien. Behoorlijk actueel vanwege de situatie in Frankrijk. Het verhaal beschrijft een dag in het leven van drie jongeren in een Parijse banlieu. Als de film begint zijn er net rellen achter de rug en je volgt ze terwijl ze door de stad zwerven en hun ding doen. De film vervalt af en toe een klein beetje in clichés maar de impact is desalniettemin groot. Aanrader.

IMDB score: 7.9/10
Mijn score: 9/10
Quelle coincidence!!
Die heb ik afgelopen weekend ook zitten te kijken.
En ik ben het trouwens volledig met je score eens.
SPOILER
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  maandag 21 november 2005 @ 10:40:47 #188
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_32447066
Al genoemd in het dvd-topic; Haute Tension (A.K.A. Switchblade Romance).
Ik verheugde me enorm op deze film en ik was echt fucking teleurgesteld.
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  maandag 21 november 2005 @ 10:56:14 #189
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_32447419
Net gezien:
Harry Potter and the Philosopher's Stone
Vooral aan de jeudige hoofdrolspelers is te merken dat dit pas `t eerste deel was in de reeks. Het acteren komt soms te gemaakt en wat houterig over. Jammer is ook dat de actie scenes die in eerste instantie spannend lijken te gaan worden, te kort duren en daarom hun spanning wat verliezen. Daar tegenover staat wel de mooie aankleding van de film, de mooie special effects en de bijpassende soundtrack.
Zeker dus niet de beste van de 3 tot nu toe uitgebrachte, maar toch blijft t een vermakelijke film.

IMDB Cijfer: 7,2/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
  maandag 21 november 2005 @ 11:15:29 #190
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_32447861
The Pig Fucking Movie - Ja, wat kan ik er over zeggen dat nog niet door onze grote baggervriend KQ gezegd is.

Ronin - Prima thriller.

Dracula - Erg leuk zo voor het slapen gaan.
  maandag 21 november 2005 @ 11:38:26 #191
122987 japzooi
Whining Pirate of Tortuga
pi_32448377
quote:
Op maandag 21 november 2005 10:56 schreef Timo20 het volgende:
Net gezien:
Harry Potter and the Philosopher's Stone

Zeker dus niet de beste van de 3 tot nu toe uitgebrachte, maar toch blijft t een vermakelijke film.
Van de 4 bedoel je zeker...

Ja, ik ben een miereneuker...
"God is a kid with an antfarm..."
"King Kong ain't got shit on me!!"
  maandag 21 november 2005 @ 11:48:28 #192
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_32448628
quote:
Op maandag 21 november 2005 11:38 schreef japzooi het volgende:

[..]

nee van de 3, de 4e is nog niet uit .Pas vanaf woensdag
  † In Memoriam † maandag 21 november 2005 @ 11:48:57 #193
4571 Sokolsky
pi_32448637
quote:
Op maandag 21 november 2005 11:38 schreef japzooi het volgende:

[..]

De vierde is nog niet in NL uitgebracht.
Sheridana +1
  maandag 21 november 2005 @ 14:30:05 #194
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_32452642

weer zo'n geweldige gangster film met James Cagney en Humhrey Bogart
9/10
  maandag 21 november 2005 @ 16:08:34 #195
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_32455086
Ik ben weer begonnen aan Band of brothers. heb net de eerste 2 gezien. komende week maar de rest kijken.
Echt vet gruwelijk serie
  maandag 21 november 2005 @ 17:46:59 #196
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_32457407
House of 1000 Corpses
Twee stelletjes die door het land reizen op zoek naar curiositeiten zijn bij Captain Spaulding's Freak Show op de juiste plek. Hier horen ze over een moordenaar die in de buurt was opgehangen.
Wanneer ze op zoek gaan naar die plek krijgen ze "autopech". Maar gelukkig krijgen ze hulp bij een nabij gelegen huis.
Helaas voor hun bestaat die familie uit nogal geflipte personen.

Voor een horrorfilm zit er vrij weinig spanning in. Het lot van die 2 stelletjes kan me helemaal niks schelen.
Maar gelukkig zijn al die familieleden en zeker ook Captain Spaulding erg grappig en geschift neergezet. Waardoor die film boeiend was om naar te kijken.

IMDb Vote History
pi_32460711
quote:
Op maandag 21 november 2005 11:15 schreef RuneRose het volgende:
The Pig Fucking Movie - Ja, wat kan ik er over zeggen dat nog niet door onze grote baggervriend KQ gezegd is.
Dat je ook op de giftset zit te w88?

IL COLTELLO DI GHIACCIO

THE KNIFE OF ICE/SILENT HORROR

Een van de weinige films van Umberto Lenzi die ik niet kut vind zoals bv zijn latere kannibalentroep.

Deze ijzersterke giallo schreeuwt werkelijk om een normale dvdrelease.

Een vrouw (wederom Carroll Baker) die door een jeugdtrauma haar spraak heeft verloren zit tot over haar oren verzeilt in een moordmystery.

Enige minpuntje is het 'lijk' in minuutje 22 wat tot 2 maal toe erg duidelijk ademt.

Typische giallo waarin alleen de 'black gloved killer' ontbreekt

Ik hoop op een dvdrelease van NoShame, Raro of een S.E van Blue-Underground

pi_32461148
quote:
Op maandag 21 november 2005 16:08 schreef AgeEll het volgende:
Ik ben weer begonnen aan Band of brothers. heb net de eerste 2 gezien. komende week maar de rest kijken.
Echt vet gruwelijk serie
Ik ook

Ben nu bij deeltje 7.
  maandag 21 november 2005 @ 20:09:27 #199
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_32461251
quote:
Op maandag 21 november 2005 19:50 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

Dat je ook op de giftset zit te w88?

De DVD, samen met een dood biggetje in een potje, gelimiteerd tot 3 exemplaren?
pi_32464647
SPELLBOUND

D8 dat ik deze Hitch al gezien had, maar niet dus. Erg vermakelijke film met enkele visuele grapjes (iets wat ik miste in REBECCA)

Een film waar ik meteen aan moest denken was SHOCK CORRIDOR (die ik beter vind)

maandag 21 november 2005 @ 22:16:19 #201
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_32464910
quote:
Op maandag 21 november 2005 17:46 schreef victorinox het volgende:
House of 1000 Corpses
Twee stelletjes die door het land reizen op zoek naar curiositeiten zijn bij Captain Spaulding's Freak Show op de juiste plek. Hier horen ze over een moordenaar die in de buurt was opgehangen.
Wanneer ze op zoek gaan naar die plek krijgen ze "autopech". Maar gelukkig krijgen ze hulp bij een nabij gelegen huis.
Helaas voor hun bestaat die familie uit nogal geflipte personen.

Voor een horrorfilm zit er vrij weinig spanning in. Het lot van die 2 stelletjes kan me helemaal niks schelen.
Maar gelukkig zijn al die familieleden en zeker ook Captain Spaulding erg grappig en geschift neergezet. Waardoor die film boeiend was om naar te kijken.

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik zou the Devil's Rejects ook eens gaan bekijken als ik jou was daar is Spaulding ook aardig op dreef als is de film wat serieuzer van toon
pi_32467112
SANTA'S SLAY

De kerstman is eigenlijk een demoon die een weddenschap heeft verloren van een engel en dus niet de kindertjes mag opeten, maar een kadootje moet brengen. Santa is nu aan het einde van de 100 jaar durende weddenschap en mag dus eindelijk weer mensen sl88

Heerlijk hoe de film vol zit met werkelijk VRE-SE-LIJK slechte oneliners dito special effects en pijnlijk onleuke situaties waardoor het allemaal weer erg genietbaar wordt.

Pluspunt is natuurlijk ook dat Fran Drescher (uit die serie The Nanny waar alleen die butler geestig is) al vrijwel meteen aan het begin van de film naar de eeuwige j8velden geholpen word

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')