abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 november 2005 @ 10:24:00 #51
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_32225744
(#578) Kiss Me Deadly (Robert Aldrich, 1955)
Toffe film-noir, die aanvankelijk niet bijzonder lijkt tot de laatste 20 minuten. Daarin komt de ware aard van de zaak naar boven en die kwam als een donderklap bij helderde hemel. Ralph Meeker is tof al prive-detective, omringt door leuke personages - de automonteur, de lijkschouwer - en prachtige femme fatales. Deze film mag overigens bij de lange lijst van films waaruit Tarantino geleend heeft. ****

Valiant (Gary Chapman, 2005)
Erg matig Europees antwoord op de animatie successen uit Amerika. Er is een groot scala aan goede acteurs aanwezig voor de stemmen, maar er wordt niets mee gedaan. De film is te kort, bevat te weinig grappen en het aardige uitgangspunt wordt geheel de nek om gedraaid door het clichematige verhaal. Daar helpen de best mooie animaties ook niet tegen. **
pi_32225814
quote:
Op woensdag 9 november 2005 23:47 schreef Dragonetti het volgende:
Dead man's shoes:
A disaffected soldier (Considine) returns to his hometown to get even with the thugs who brutalized his mentally-challenged brother...

Een Britse film, strip alle CGI en hollywood kogelregens weg en maak het acteerwerk scherper en rauwer. Doe er vleugjes zwarte humor in, hier en daar, en je houdt deze film over.
Het was een totale verassing voor mij, ik voelde best wel mee met die 2 personages (de 2 broers) en het wraak gedeelte was heerlijk over gebracht. (zwarte humor zonder naar mijn gevoel in comedey te vallen)....aanrader!

Edison:
...Upon discovering a den of corrupt policemen, a fresh-faced journalist makes a shaky allies in a jaded reporter and investigator for a powerful district attorney...

Ik vond het een goede film, maar ik hou nu ook eenmaal van films met een topcast en actie (al is dat actie meer op het einde). Door die topcast denk je misschien een topfilm met top acteerwerk te zien maar daarvoor mist het gewoon wat (naar mijn gevoel). Maar het is zeker niet slecht en ik zie Justin Timberlake voor het eerst in een "serieus" film rol.... Hij speelt niet echt denderend...te babyface en zijn stem helpt ook niet echt maar hij heeft wel zijn momenten. Het is dat morgan freeman en kevin spacey en ll cool j om hem staan... ja ll cool j speelt een rol hierin... Voor velen misschien niet wat het zou moeten zijn maar zeker niet slecht!!

Old boy:
Damn!.... over wraak nemen gesproken... eigenlijk moet je geen beschrijving van deze film lezen en gewoon kijken...

Shutter:
... A young photographer and his girlfriend discover mysterious shadows in their photographs after a tragic accident. They soon learn that you can not escape your past....
Niet echt horror als in blood & guts, meer suspense met veel schrik momenten...!! Niet slecht en 10X beter als die engelse versie van dark water.

Freeze Frame:
... Sean Veil is an ultra paranoid murder suspect who takes to filming himself round the clock to provide an alibi, just in case he's ever accused of another crime. Problems arise however when the police do come calling and the one tape that can prove his innocence has mysteriously disappeared ...

De hoofdrol speler Lee Evans zou je misschien niet 123 voor deze film nemen maar speelt zeker niet slecht. Hij brengt het pineut zijn goed over en dat komt ten goede van deze kleine thriller.

Suspect Zero
... mysterious serial killer is hunting other serial killers - and one FBI agent suspects there may be more to the vigilante than they imagine ...

Ben Kingsley speelt een nogal verwarde persoon hierin (zwak uitgedrukt) en dat geldt trouwens voor de hele film (op een positieve manier dan). Nog een thriller die je niet moet missen... geen silence of the lambs kaliber of zo... maar als je toch van thrillers houdt is dit zeker wel een aardige!!
Een aantal die de moeite waard zijn misschien voor de fans van de genre, uit vorige topic
  zondag 13 november 2005 @ 12:10:43 #53
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_32227792
True Romance - Erg leuk! 7.8/10

pi_32227921
VORTICE MORTALE

THE WASHING MACHINE

Ik wist niet dat Deodato ook amusante films kon maken maar hier bewijst hij dattie dat toch wel kan met deze late giallo.

Een police detective krijgt een nogal vreemde zaak in de schoot geworpen als hij te maken krijgt met een 3tal mooie zussen en een aan stukken gesneden lichaam in een wasmachine.

De dames vallen allemaal als een blok voor de detective die daardoor problemen krijgt met z'n vriendin/vrouw want hij ziet de dames wel degelijk zitten (en diverse keren liggen )

Veel bloot en als het bloederig word ook vrij expliciet

Overduidelijk een dvdrip maar ik heb geen id vanuit welk land. Bestellen word dus nog een ware zoektocht.

pi_32235956
A Love song For Bobby Long

Mooie film, goed acteerwerk van de 3 hoofdrolspelers, Leuk om Travolta een keer in zo'n rol te zien. Verder leuke sfeer in de film, muziek is ook goed gekozen. Jammer dat het einde wat voorspelbaar wordt
  zondag 13 november 2005 @ 20:21:40 #56
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_32240785
quote:
Op zondag 13 november 2005 12:10 schreef RuneRose het volgende:
True Romance - Erg leuk! 7.8/10

[afbeelding]
Patricia Arquette

Van het weekend gezien:

Das Experiment: leuk, maar niet heel bijzonder. Wel onderhoudend en ook leuk om 's een keer een deutsche film te zien.
7.0 (7.8 IMDb)

Mulholland Dr.: wow, great stuff! Heerlijke film.
8.0 (7.9 IMDb)
pi_32241428
A history of Voilence.

Dit was de slechtste film die ik gezien heb dit jaar.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IMDB score 7.6.. Ik snap niet hoe het kan maargoed.
Mijn score 4.5

Zelfs Doom the movie is nog beter.

[ Bericht 4% gewijzigd door SaintOfKillers op 13-11-2005 20:51:48 (Spoilertags toegevoegd) ]
Nothing to see here, carry on
  zondag 13 november 2005 @ 20:49:39 #58
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_32241650
quote:
Op zondag 13 november 2005 20:42 schreef RijstNatie het volgende:
A history of Voilence.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IMDB score 7.6.. Ik snap niet hoe het kan maargoed.
Mijn score 4.5

Anders stop je review even niet vol met spoilers.

[ Bericht 3% gewijzigd door SaintOfKillers op 13-11-2005 20:52:13 (Spoilertags toegevoegd) ]
  † In Memoriam † zondag 13 november 2005 @ 20:50:56 #59
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_32241689
Joehoe! Ik heb een kandidaat voor de Luke, I am your father award!
Sheridana +1
  zondag 13 november 2005 @ 20:53:07 #60
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_32241764
Waarom gaat iedereen die zeurt over spoilers dan ook steeds die spoilers quoten
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  † In Memoriam † zondag 13 november 2005 @ 20:53:41 #61
4571 Sokolsky
pi_32241778
Inhoudelijk zal ik maar niet op zijn post reageren... ik vrees dat dat weinig zin heeft.
Sheridana +1
  zondag 13 november 2005 @ 20:54:09 #62
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_32241798
The Descent

Leuke horrorfilm van het brein achter Dog Soldiers

6 chicks gaan op ontdekkingstocht door een grot en dat gaat niet bepaald volgens plan.....
ik heb me zeer vermaakt met deze film lijkt totaal niet op dog soldiers, een stevige horror waarbij de lokaties zeer beklemmend werken. aanrader voor de horrorliefhebbers
pi_32241980
Idd een hele leuke horror AntiChrist, ik zag hem gisteren.

Post eens dezelfde post op C.E! Daar is nog geen slecht woord over THE DESCENT gevallen

pi_32242960
Grande illusion, La

geweldige film. Je moet er in het begin even inkomen, maar naarmate de film vorderde kreeg je een aparte sfeer wat afgewisseld werd door de mooie dialogen (vooral door Von Stroheim en Fresnay en Rosenthal) Einde is mede daardoor erg sterk. Een echte klassieker.
pi_32243720
DEAD MEN WALKING

Ik heb een btje mixed feelings bij deze zombiefilmdieeigenlijkgeenzombiefilm is. Aan de ene kant een heerlijke blood and guts flick met bijna non-stop aktie en bloederige rommel, aan de andere kant bied de film werkelijk niets nieuws.

Het flinterdunne plotje gaat over een gevangenis waar een vreemd virus uitbreekt en al snel zitten we in een 28 DAYS LATER flashback.

Hij zou het heerlijk doen op het WOT denk ik!

Fans van DEATH HOUSE zullen zich aangetrokken voelen omdat die een soortgelijk plot heeft.

pi_32243893
jezus wat een gemiereneukerij zeg...

als je dit al een spoiler noemt... er komt een sex scene in voor en de slachtoffers gaan mooi dood.

Nou dan weet je echt alles over die film hoor.. sjeesminees
Nothing to see here, carry on
  zondag 13 november 2005 @ 22:54:39 #67
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_32245614
Gisteravond eindelijk gezien:
Corpse Bride
Een nieuwe film van een van m`n favoriete regisseurs is natuurlijk altijd iets om naar uit te kijken. Jammer dat ie maar in zo weinig bioscopen in Nederland draait, dus gingen we voor deze maar weer eens naar Belgie.
Wederom weet Burton een geweldig mooie wereld te creeren. Mooi om te zien hoe hij t verschil weergeeft tussen de wereld van de levenden en de wereld van de doden. De personages zijn lekker divers. Van lief tot kwaad en van arm tot rijk. De sets zijn mooi, de liedjes leuk. Maar daar ligt ook het enige "manco" van de film: de soundtrack van Danny Elfman. Hij is wederom mooi, maar niet zo goed als we van m gewend zijn. Hij voegt niet echt iets toe aan de film. Maar ook zonder de soundtrack blijft de film overeind. Doordat ie maar zo kort duurt, blijft de vaart behouden en blijf je met je aandacht erbij.
Niet zo goed als A Nightmare Before Christmas, maar wederom een pareltje van Burton

IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 7,5/10

Vanmiddag:

Taegukgi hwinalrimyeo (The Brotherhood Of War)
Wat een prachtige film is dit!!! alle verwachtingen die ik had na t lezen van recensies etc. werden ingelost. Geweldig emotioneel (dat einde is super ), sterk geacteerd, mooie fotografie en de beelden van de Koreaanse zijn echt keihard. Niets wordt geschuwd, alle gore details worden zo ongeveer getoond. Kon echt mee leven met de personages, de muziek was (zoals zo vaak bij Aziatische films) wonderschoon. Heb op verschillende plaatsen gelezen dat men deze film vergelijkt met Saving Private Ryan. Als ik die vergelijking moet maken, moet ik toch echt zeggen dat ik TaeGukGi velen malen beter vond. Het komt niet vaak voor dat ik een brok in m`n keel krijg bij een film, maar hier was zeker wel t geval.
Geweldig, zeker een aanrader

IMDB Cijfer: 8,2/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
  zondag 13 november 2005 @ 23:07:46 #68
67640 SaintOfKillers
pi_32246097
Scarface

Nee, niet die met Tony Montana, deze is met Tony Camonte. Scarface vormde samen met The Public Enemy en Little Caesar zowat de blauwdruk van het gangstergenre. Deze film vond ik ook ongeveer even goed als de 2 andere en heeft net als die 2 een charismatische hoofdrolspeler, in dit geval Paul Muni. Toffe film met een aantal originele scenes en ideetjes en ook een coole climax, alleen jammer van de komische sidekick die vrij overbodig was.

IMDB Cijfer: 7,8/10
Cijfer van Timo20: 7,7/10
Mijn Cijfer: 7,3/10
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 13 november 2005 @ 23:29:55 #70
40664 Durbin
Who knows..
pi_32246593
Creep (2004, UK/Germany)

Kate wil 's avonds met de metro naar huis reizen, maar mist per ongeluk de laatste metro. Wanneer ze wakker wordt, is het metro-station afgesloten en zit ze ingesloten. Om het geheel erger te maken is ze ingesloten met een of andere freak die nogal graag doktertje speelt. Strakke horror die gedurende de hele film een beklemmend (populair woord vanavond) en bijna akelig sfeertje neer weet te zetten.
SPOILER
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
pi_32247047
PREHISTORIC WOMEN

Een jager komt bij toeval in een werelddeel terecht wat jarenlang onbekend is gebleven voor de moderne wereld die uit schaarsgeklede primitieve dames bestaat. Nix nieuws, maar aan het aanschouwen van 'scantily clad women' heb ik nooit een hekel gehad

maandag 14 november 2005 @ 00:14:50 #72
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_32247543
Hana-bi (1997)
Prachtige ingetogen film van Kitano over een politie-agent met een terminaal zieke vrouw. In het begin had ik eigenlijk geen idee waar de film heen ging, was het nou een drama, werd het toch een maffia/actie film? Maar hoe verder je in de film komt des te beter wordt. Prachtig hoe Kitano door het verschil tussen Nishi met zijn zieke vrouw en de gehandicapte Horibe de relativiteit van geluk in beeld brengt. Simpel weg een pracht film,
O'ja ik kan deze film natuurlijk niet reviewen zonder te zeggen dat de muziek ook prachtig is.
cijfer: 9.5

Hier nog een capje om KinkyQueen blij te maken.
  maandag 14 november 2005 @ 10:03:39 #73
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_32252126
Last Days (Gus van Sant, 2005)
Na Gerry en Elephant de derde meditatieve film van Gus van Sant op rij. Dit is wel de minste van het rijtje, maar zeker ook de moeite waard. De paradoxen, de lege filmstijl en enkele hele sterke scenes vormen de zinloze laatste dagen van een verwarde ziel. Van Sant laat de belangrijkste plotmomenten weg en beperkt zich tot geven van indrukken, die ook niet per definitie chronologisch zijn. Hierdoor wordt de kijker in dezelfde staat getrokken als Blake zelf, namelijk die van verwarring. ***½

Sommersturm (Marco Kreuzpaintner, 2004)
Goede coming-of-age film van Duitse makelij. Vooral hoe op natuurlijke wijze homoseksualiteit behandeld wordt is prijzenswaardig. Verder bevat de film aardig wat grappige momenten, mede door het leuke gebruik van muziek. ***½

The Big White (Mark Mylod, 2005)
Zo af en toe verwacht je niet veel van een film, maar bleek dit totaal niet terecht. Dat was bij deze film het geval. De trailer zag er niet heel boeiend uit, behalve de indrukwekkende lijst bekende namen die langskwam, maar het blijkt toch een leuke comedy te zijn. Vooral Holly Hunter is hilarisch als half gestoorde vrouw, die er constant van alles uitflapt. De plot doet nogal eens aan A Simple Plan denken, hoewel het hier op een veel komischere manier uitgewerkt wordt. Erg aangenaam. ***½

Dominion: Prequel to the Exorcist (Paul Schrader, 2005)
Deze film is beter dan de Harlin's versie die oorspronkelijk de bioscopen haalde. Dat wil echter niet zeggen dat dit een perfecte film is, verre van zelfs, maar deze film heeft ten minste een consistent plot en belachelijke scenes als een massale hyena aanval ontbreken ook. De special effects zijn vrij matig, maar deze zijn tot een minimum beperkt waardoor het niet echt storend wordt. ***

[ Bericht 0% gewijzigd door Gorro op 14-11-2005 10:12:39 ]
  maandag 14 november 2005 @ 11:04:32 #74
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_32253351
quote:
Op zondag 13 november 2005 23:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
Scarface

IMDB Cijfer: 7,8/10
Cijfer van Timo20: 7,7/10
Mijn Cijfer: 7,3/10
funny

maandag 14 november 2005 @ 11:06:34 #75
67640 SaintOfKillers
pi_32253381
quote:
Op maandag 14 november 2005 11:04 schreef Timo20 het volgende:

[..]

funny

Hij is inderdaad briljant in al zijn eenvoud.
  maandag 14 november 2005 @ 11:21:54 #76
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_32253695
quote:
Op maandag 14 november 2005 11:06 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Hij is inderdaad briljant in al zijn eenvoud.
blijkbaar hebben moderators een heeeeel flauw soort "humor".....
pi_32253818
quote:
Op zondag 13 november 2005 20:42 schreef RijstNatie het volgende:
A history of Voilence.

[IMDB score 7.6.. Ik snap niet hoe het kan maargoed.
Mijn score 4.5

Nou ik heb hem gisteren ook gezien. A History of Violence dus.
Cronenberg is gewoon dé man. Ik vond de film geweldig. Persoonlijk vind ik dat zijn films niet ver genoeg kunnen gaan, maar dat maakt History of Violence er niet minder om. Topper.
pi_32254485
Dit weekend eindelijk eens Land of the Dead gezien, en dat was eigenlijk best een tegenvaller.

Laat ik bij het begin beginnen; ik vind Dawn en Day of the dead heerlijke films om naar te kijken. Ze geven een bepaalde vibe, een bepaald gevoel af, gewoon een beetje camp. En dat doet Land of the Dead helemaal niet. Land is gewoon een standaard zombiefilm, maar naar mijn idee wel een van de betere.

Jammer vond ik dat juist de zombies zo onderbelicht werden in de film en het principe van de gescheiden maatschappij en de "foodruns" zo slecht werden toegelicht. Dat had de film denk ik meer op de lijn gezet van Day en Dawn (Night of heb ik te lang geleden gezien om iets zinnigs over te zeggen).

Al met al dus een leuke zombiefilm met grappig aspecten, maar te losstaand om deel te zijn van de originele trilogie en te standaard om binnen de huidige zombiefilms speciaal te zijn.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  maandag 14 november 2005 @ 13:05:05 #79
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_32255982
Flightplan

Een zogenaamd spannende film met jodie foster en sean bean (o.a.) waarbij een vrouw haar dochter kwijtraakt op een mega-jumbojet. Ik had de trailer gezien en het leek me een spannende film maar al snel herhalen de scenes zich en ben je aan het wachten totdat er nou werkelijk iets gebeurt. En als het plotje zich dan ein-de-lijk ontvouwd is het helemaal niet spannend!?
Of moet je zelf kinderen hebben om dit te begrijpen? In de hele film zat maar 1 ding verassends:
SPOILER
Kortom, matig, zeeeeer matig
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
  † In Memoriam † maandag 14 november 2005 @ 17:29:37 #80
4571 Sokolsky
pi_32262892
Oh grote SaintOfKillers, ik zie op MM dat jij net ook Letter from an Unknown Woman gezien hebt. Nu kreeg ik tegen het einde aan een vrij belangrijk telefoontje en heb ik die laatste zeven minuten ofzo gemist.
Zou je die hier in spoilertags kunnen samenvatten?

(Als Gorro, Sai, of een andere held die de film gezien heeft dit zou willen doen ben ik natuurlijk ook tevreden)
Sheridana +1
  maandag 14 november 2005 @ 18:07:50 #81
67640 SaintOfKillers
pi_32264086
quote:
Op maandag 14 november 2005 17:29 schreef Sokolsky het volgende:
Oh grote SaintOfKillers, ik zie op MM dat jij net ook Letter from an Unknown Woman gezien hebt. Nu kreeg ik tegen het einde aan een vrij belangrijk telefoontje en heb ik die laatste zeven minuten ofzo gemist.
Zou je die hier in spoilertags kunnen samenvatten?

(Als Gorro, Sai, of een andere held die de film gezien heeft dit zou willen doen ben ik natuurlijk ook tevreden)
Tot waar heb je 'm gezien?
pi_32264301
DANCE OF THE DEAD

Ladies and gentlemen, i give you...
The death of.... death...

Dit derde deel is veruit de zwakste tot nu toe. Nou heb ik de laatste 20 jaar nogal moeite met meneer Hooper (zeer zeker een talent, maar heeft het niet meer laten blijken na LIFEFORCE) en die 'flitsende' montage krijg ik alleen maar hoofdpijn van.

maandag 14 november 2005 @ 19:00:45 #83
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_32265677
Constantine
De trailer vond ik echt super. Deze film zag er uit als de nieuwe actieknaller. Toch viel dit heel zwaar tegen. Het wil allemaal net niet knallen en de sfeer is eigenlijk heer rustig. Als stripverfilming is het een goede film maar toch minder dan dat de trailer deed vermoeden.
Looks, Sfx, Acteerwerk gewoon allemaal ok. Hele film gewoon vermakelijk dus een 7.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  † In Memoriam † maandag 14 november 2005 @ 19:20:35 #84
4571 Sokolsky
pi_32266241
quote:
Op maandag 14 november 2005 18:07 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Tot waar heb je 'm gezien?
SPOILER
Sheridana +1
  maandag 14 november 2005 @ 19:30:14 #85
67640 SaintOfKillers
pi_32266591
quote:
Op maandag 14 november 2005 19:20 schreef Sokolsky het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
pi_32269177
The Mudge boy

Prachtige film met goed acteerwerk van Emile Hirsch (o.a. The dangerous lives of altar boys) als ietwat naieve, onaangepaste (homoseksuele) boerenzoon die niet weet hoe hij de dood van zijn moeder moet verwerken. Tegelijkertijd weet zijn vader ( sterk en zwijgzaam ) niet met zijn zoon om te gaan. Echte aanrader
A spoonful of sugar...
  maandag 14 november 2005 @ 21:22:52 #87
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_32269948
Vanmiddag gezien:

Sisters
De film begint rustig en leuk, je denkt dat er niets aan de hand is. Maar dat veranderd al snel en het tempo van de film gaat omhoog. Het verhaal lijkt in eerste instantie redelijk voor de hand liggend, maar een goede plottwist maakt er een film van die in niets lijkt op wat t in t begin leek te worden. Best freaky, maar met erg goed acteerwerk en een "oldschool" soundtrack is dit achteraf opnieuw een behoorlijk goede film van Da Palma

IMDB Cijfer: 6,9/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

M. Hulot`s Holiday
Dacht dat dit een leuke comedy zou zijn, maar niets bleek minder waar. Vond t ronduit saai en nergens echt grappig. Slechts een paar keer lukte t om een hele kleine glimlach te voorschijn te toveren. Had t gevoel alsof ik naar een verouderde versie van t vakantiefilmpje van Andre van Duin zat te kijken: dat zal waarschijnlijk net zo saai en langdradig zijn. Het verhaal (voor zover dat al aanwezig was) vond ik niets. Een trage film waar niet (zo veel) in gebeurd vind ik niet erg, maar men moet t niet overdrijven...

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 4,5/10
pi_32272439
NUDE... SI MUORE

SCHOOLGIRL KILLER/THE YOUNG, THE EVIL & THE SAVAGE

Dit is dan mischien een van de mindere gialli, maar ik vind het een hele leuke film. En de black gloved killer is mischien wel in deze geintroduceerd?

Wat ik zei een leuke giallo over een meisjesschool waar de nodige slachtoffers vallen. Margheriti heeft klasse genoeg om de film op dode momenten er doorheen te slepen

pi_32275251
SPIRIT TRAP

Prulwerk in de trant van LONG TIME DEAD en zo en dan net zo slecht/ongeinspireerd.

Dit wordt zó vaak afgeraden...
pi_32275256
quote:
Op maandag 14 november 2005 13:05 schreef clowncloon het volgende:
Flightplan

Een zogenaamd spannende film etc.

Kortom, matig, zeeeeer matig
Heb Flightplan zo'n 2 weken terug gezien en ik moet zeggen dat ik het toch wel een redelijke film vond. Het is 'vrij' origineel, ongeloofwaardig op een aantal punten, maar een toch mooi uitgevoerd script.

Jodie Foster is dan ook de vrouw die perfect is voor deze hysterische rol, tot net voor het midden boeide de film me. Ik deelde dan ook de mening van de crew, maar dan neemt de film een wending, de ene heflt van het publiek lijkt hier af te haken de andere helft lijkt er hier juist voor te gaan zitten. Zelf ging ik er ook voor zitten, niet op het puntje van mijn stoel maar de film bleef me boeien.

Verder zaten er een aantal dingen in die goed uitgevoerd zijn, de arabieren bijvoorbeeld, wie dacht niet dat zij het hadden gedaan. Het hele vliegtuig keerde zich tegen hen.

Al met al een redelijke film om zo eens een keertje te kijken.
  † In Memoriam † dinsdag 15 november 2005 @ 01:00:33 #91
4571 Sokolsky
pi_32276441
quote:
Op maandag 14 november 2005 19:30 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]
SPOILER
Bedankt!

Ik ben wat minder enthousiast dan jullie, maar de film is wel zeker een aanrader. Joan Fontaine is met stip aan het stijgen op mijn favoriete actriceslijst.
Sheridana +1
pi_32278275
FREDDY VS JAY AND SILENT BOB

Fanfilm.

Het enige wat ik geinig vond was het FIGHT CLUB 'achtige eindshot.

pi_32278728
Kan iemand voor mij de clou van flightplan neerzetten in een spoiler? Ik ben benieuwd naar het einde, maar ik vrees dat deze film mij net zo min als Panic Room kan bekoren...

pretty please
  dinsdag 15 november 2005 @ 09:28:35 #94
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_32278895
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 09:14 schreef Cheiron het volgende:
Kan iemand voor mij de clou van flightplan neerzetten in een spoiler? Ik ben benieuwd naar het einde, maar ik vrees dat deze film mij net zo min als Panic Room kan bekoren...

pretty please
SPOILER
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
pi_32279195
En is er nog een reden voor al deze gemenigheid?
  dinsdag 15 november 2005 @ 09:53:32 #96
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_32279293
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 09:47 schreef Cheiron het volgende:
En is er nog een reden voor al deze gemenigheid?
SPOILER
pi_32279785
DOH!
bedankt voor de info. Klinkt niet al te best allemaal..
pi_32283600
Confidence (2003, USA/Canada/Germany)

Vig (Edward Burns) en zijn team lichten Lionel Dolby op voor heel veel geld. Die man blijkt echter een accountant voor Winston King te zijn, een hoge criminele baas. Vig probeert de zaak wat te sussen, maar moet als goedmakertje de aartsvijand van Winston King oplichten. Hippe misdaadfilm in de stijl van Ocean's Eleven. Het plot en het einde is niet bijster origineel, maar wel leuk uitgevoerd. Burns is simpelweg cool in zijn rol als professioneel oplichter.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  dinsdag 15 november 2005 @ 15:39:45 #99
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_32288021
Vanmorgen:
Batman Begins
De tweede keer dat ik m zag en vond `m nog beter dan toen ik `m afgelopen zomer in de bios zag. De hele sfeer die de film uitstraalt is lekker duister, een sfeer die goed bij t karakter Batman past. De aankleding van de sets in erg mooi, met als hoogtepunt de Batcave. Batman zelf is cooler als ooit, Bale is perfect gecast. Net als de rest. Caine, Freeman, Hauer en Murphy zijn alle in hun element. De effecten en de soundtrack zijn ook geweldig en alles samen maakt dit Batman Begins zeker tot een van de beste films van t jaar

IMDB Cijfer: 8,3/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
pi_32301046
Ik heb de film: CITY OF THE LIVING DEAD by Lucio Fulci gezien.

Ik hou nogal erg van horror maar hierin zaten toch een paar meesterlijke special effects in die ik nog niet zo intens gezien had dan in deze film. Lucio is ook de horrormeester uit italie. En deze film is 1 van de beruchtste italiaans zombiefilm allertijden.
Quentin Tarantino bracht eenhommage aan deze film in Kill Bill 2.
Ik kan niet wachten om Zombi 2 te zien van deze meester van de horror.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')