abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 november 2005 @ 23:00:45 #151
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_32387066
Soylent Green
In het rijtje oude scifi deze film gezien. Ook aanrader van teamgenoot. De film vertelt over een maatschappij in de toekomst die eigenlijk qua technische ontwikkeling wat is blijven hangen in de jaren 70 door overbevolking en brandstoftekort.
Er word een man vermoord die nogal een hoge pipo is en een detective gaat op onderzoek uit. Dit doet hij op nogal brute en lompe wijze. Toch zijn de typetjes en situaties erg maf en vermakend. Ik dacht aan de kwaliteit van de film te zien dat het een suffe film zou worden maar eigenlijk is hij best vermakelijk. Zeker voor een film uit 1973. Het kon mij vermaken. Stukken beter dan 2001 Leuke film met leuke karakters en situaties dus een 7.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_32388594
IL GATTO DAGLI OCCHI DI GIADA

THE CAT'S VICTIMS/WATCH ME WHEN I KILL/THE CAT WITH THE JADED EYES

Ook deze giallo vind ik niet bijster interessant, mede omdat het nogal een standaard plotje is.
Ik geloof dat ik de meest stijlvolle onderhand wel gezien heb.

zaterdag 19 november 2005 @ 03:01:51 #153
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_32391574
Man and Boy (Simon Curtis, 2002): Engelse romcom. Compleet met ironische voice-over, zeikende dertigers en een hoogblond kutkind. Als Hugh Grant erin had gespeeld zou ik hem nog wel een zesje geven, nu is een 5 eigenlijk al redelijk hoog.
L'Ours (Jean-Jacques Annaud, 1988): anderhalf uur naar een schattig beertje kijken; fantastisch concept. Natuurlijk is er ook wat gezeik met jagers enzo, maar dit drijft toch vooral op awww-scènes als Beer en Bijtje, Beer en Beer en Beer en Bloempje. Onbegrijpelijk dat dit concept niet verder is uitgemolken. Koala, Luiaard en zelfs Timo20 hadden volgens mij minstens even grote hits kunnen worden. 7.
Rising Sun (Philip Kaufman, 1993): gezeik. Connery en Keitel zorgen wel voor wat leedvermaak. 4-.
Dogma (Kevin Smith, 1999): iedere film die het christendom afzeikt geef ik automatisch minstens een 7. Dogma geef ik een 7-. Trek je conclusies.
www.eenzaam.nl (Marc van Uchelen, 2003): Theo Maassen als homo. Een meisje dat in een internet-café tegen een vreemde "VAN JOU HEB IK AIDS" schreeuwt. Dat is het wel. Zesje dus.
Nosferatu: Phantom der Nacht (Werner Herzog, 1979): het origineel was vooral zo goed door Schreck's geweldige vampier, en Kinski leek me de perfecte vervanger. Beetje jammer alleen dat zijn graaf de gratie van Schreck mist en eigenlijk vooral eng is omdat je denkt dat hij een flinke dosis AIDS in zich draagt. Wel erg sfeervol en met wat uiterst memorabele scènes. 7+.
Hideous Kinky (Gillies MacKinnon, 1998): Winslet is okay als altijd, de soundtrack is erg hip, het plot gaat over iets maar ik weet niet precies wat en er zijn twee meisjes die voor de aw-factor zorgen. Prima. 7.
Angel Heart (Alan Parker, 1987): begint erg lekker met een neo-noir sfeertje en een prima Rourke, maar na verloop van tijd nemen de afgezaagde horrorelementen het over. Schokkerige flashbacks, emmers bloed, gezeik met voodoo en een einde dat zo in mijn imaginaire* kutste-twists-allertijden-tournament mag. Het soort film dat ik associeer met een op Koninginnedag gekochte VHS. 6+.
Bruce Almighty (Tom Shadyac, 2003): misschien wel de grappigste scène van de afgelopen vijf jaar, een leuk uitgangspunt en een paar geïnspireerde momenten tillen dit makkelijk uit boven de middenmoot. Toch is het grotendeels wat sloom, nogal slordig uitgewerkt en bovenal niet erg grappig. Ook was het de eerste keer dat ik Carrey af en toe irritant vond, en ja, ik heb The Cable Guy wèl gezien. 6+.
Kyua (Kiyoshi Kurosawa, 1997): door MTV aangekondigd als 'de Japanse Se7en' (wat een dotjes zijn het toch) en dus kon ik het niet laten even te kijken. Nogal veel herhaling, nogal een onmogelijk soort pseudo-filosofisch achtig ondertoontje en een nogal onaangename badguy. Die laatste zorgt ervoor dat dit toch wel wat ongemakkelijke momenten heeft, hoewel de echte spanning uitblijft. Oh, en het schijnt allemaal snobistisch verantwoord te zijn. Daarom toch nog een 6,5.
Alien 3 (David Fincher, 1992): het is Alien, het heeft Pete Postlewaithe, er zit een shot in van een Alien die uit elkaar barst. Best tof dus. 7-.

* niet langer imaginair

[ Bericht 1% gewijzigd door Sai op 19-11-2005 03:22:02 ]
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_32392288
Night Watch (Nochnoy dozor)

...Among normal humans live the "Others" possessing various supernatural powers. They are divided up into the forces of light and the forces of the dark, who signed a truce several centuries ago to end a devastating battle. Ever since, the forces of light govern the day while the night belongs to their dark opponents. In modern day Moscow the dark Others actually roam the night as vampires while a "Night Watch" of light forces, among them Anton, the movie's protagonist, try to control them and limit their outrage...

Echt een vermakelijke film, werd vergeleken met Lord of the Rings maar naar mijn mening toch echt vergelijkbaar met Constatine. Ondanks dat het Russisch vond ik het niet eens een ramp om hem met ondertiteling te zien. De acteurs zijn echt goed en effecten... Dat ze daar zulke effecten er weten uit te pompen...
Als je constatine goed of vermakelijk vond dan moet je deze zeker zien!
  zaterdag 19 november 2005 @ 10:58:05 #155
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_32393905
Drugstore Cowboy (Gus van Sant, 1989)
De doorbraak van Gus van Sant is ook meteen één van z'n beste films. De muziek is heerlijk en dat geeft de film tesamen met de goede cinematografie sfeer. Het acteerwerk is goed van de gehele cast en geeft de film een realistisch karakter. In Requiem for a Dream wordt een soortgelijk verhaal sterker gebracht, maar deze film is ook zeker de moeite waard. ****

Casualties of War (Brian de Palma, 1989)
Prima oorlogsfilm van Brian de Palma. Het verhaal wordt op overtuigende wijze gebracht door de acteurs. Een aantal bijzondere camerabewegingen maken de film ook nog eens cinematografisch aantrekkelijk. Hoewel de muziek van Ennio Morricone erg mooi is, wordt hij af en toe wel te nadrukkelijk ingezet om het sentiment te verhogen. Iets meer subtiliteit had geen kwaad gekund. ***½
  † In Memoriam † zaterdag 19 november 2005 @ 11:30:12 #156
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_32394453
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 03:01 schreef Sai het volgende:
Bruce Almighty (Tom Shadyac, 2003): misschien wel de grappigste scène van de afgelopen vijf jaar
Ik ben benieuwd.
Sheridana +1
  zaterdag 19 november 2005 @ 11:34:05 #157
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_32394514
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 11:30 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd.
Ik vond de Steve Carell-scène echt intens grappig.

Maar dat ben ik. Menopauze enzo.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  zaterdag 19 november 2005 @ 12:03:03 #158
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_32395137
Gisteren nog The Corpse Bride en Unleashed. De eerste is erg betoverend voor een film met stop motion-popjes en de tweede is een knokfilm waar ik de verhalende scenes interessanter vond dan de vechtscenes. En daarmee bedoel ik niet dat het een slechte film was.

[ Bericht 1% gewijzigd door SaintOfKillers op 19-11-2005 13:58:06 ]
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 19 november 2005 @ 12:18:34 #159
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_32395506
Thirteen conversations about one thing - Had 'm al een tijdje liggen en ik zag er een beetje tegenop, maar vanochtend moest het er toch maar eens van komen. Het was eigenlijk best aardig, wel leuk de muziek erbij getrokken enzo. Ja, het was best lekker wakker worden eigenlijk. 7/10?
  zaterdag 19 november 2005 @ 13:10:19 #160
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_32396901
Aliens (1986) & Alien3 (1992)
Allebei zijn ze hartstikke vermakelijk. Ik vind de ene wel iets overschat en de andere onderschat.
cijfer: 7.5 & 7
pi_32397034
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 12:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
Gisteren nog The Corpse Bride en Unleashed. De eerste is erg betoverend voor een film met stop motion-popjes en de tweede is een knokfilm waar ik de verhalende scenes interessanter vond dat de vechtscenes. En daarmee bedoel ik niet dat het een slechte film was.
Helemaal mee eens! De recensent van nu.nl is toch wel erg lachwekkend. Hij noemde Unleashed een domme, racistische film
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_32399363
Unleashed aka Danny the Dog

Nieuwe film van Jet Li. Deze is anders dan de doorsnee Kung Fu Master in Hollywood jasje film, hij is meer en beter dan dat.

Ik kreeg het gevoel of ik een beetje naar snatch of lock stock zat te kijken, omdat het een beetje in die style is gefilmd.

Het verhaal is alleen een beetje anders, soms net iets te gevoellig naar mijn mening. Maar dit wordt helemaal goed gemaakt door de actie.

Unleashed is de beste film die Jet li tot nu toe heeft gemaakt in Hollywood.
Score; 8
Nothing to see here, carry on
pi_32403181
Vandaag Domino en Crash gezien,2 totaal verschillende films.

Domino is gewoon verstand op 0 zetten en kijken.De film lijkt net één grote videoclip,maar ja wat wil je ook van iemand als Tony Scott.Wel verrassend om Keira Knightley eindelijk eens in een andere rol te zien.Moet wel zeggen dat de soundtrack errug goed en origineel is.Cijfer:7

Crash is gewoon 'n hele goede film met als onderwerp rascisme.Er zitten verschillende verhaallijnen in de film die uiteindelijk toch 'n verband met elkaar hebben.Goed om te zien dat dicriminatie bij alle bevolkingsgroepen aanwezig is,niet alleen bij de blanken.Één van de betere films van de afgelopen jaar.Cijfer:9
"They don't want to just sit there, line up and play football.They don't want to play smash-mouth football, they want to trick you......They want to catch you substituting" Joey Porter before the Colts-Steelers game
pi_32403662
Ik heb Fight Club nog eens gezien, wat een meesterlijke film is het toch. Met geweldig camerawerk en zoveel hints en verwijzingen. De film is haast een verwijzing naar zichzelf. Prachtig.
  zaterdag 19 november 2005 @ 18:21:48 #165
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_32403681
CREEP

Leuk, onderhoudend kat en muis-spelletje. Nergens echt eng, maar wel gezellig spannend.
Wel een beetje dunnetjes natuurlijk (.. de hele film deed me denken aan de "rioolscene" uit "Jason Takes Manhattan uit de Friday The 13th reeks ).

7,5/10 (IMDb 5.4/10)
  zondag 20 november 2005 @ 10:33:53 #166
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_32419934
Pfff, heb je het overleefd? Is té vreselijk om uit te kijken. Alleen E.G is wel aardig
  zondag 20 november 2005 @ 11:03:25 #168
23107 dolle_hond
topicverkoper
  zondag 20 november 2005 @ 11:45:57 #169
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_32420743
quote:
Op zondag 20 november 2005 10:33 schreef Gorro het volgende:
Deuce Bigalow: European Gigolo (Mike Bigelow, 2005)
½
Ik had em vanacht ook gekeken en hij is echt slecht
pi_32420980
MACCHI SOLARI

AUTOPSY/SUN SPOTS/THE VICTIM

Goede giallo met een onoplosbaar plot.

Farmer (THE PERFUME OF THE LADY IN BLACK) is een medisch studente die te maken krijgt met een reeks zelfmoorden doordat de straling van de zon een vreemde uitwerking heeft op de bevolking van Rome (don't ask). Deze voorvallen komt een moordenaar wel aardig uit die hier op inspeelt.

Vrij grafisch en erg mooi geschoten

pi_32421601
Descent
leuke film over een stel in een grot verdwaalde meisjes
http://www.imdb.com/title/tt0435625/
pi_32421783
Wolf Creek:
De film gaat over 3 backpackers in Australië die achternagezeten worden door een of andere locale gek.De film is vrij lowbudget gemaakt en dat komt de sfeer wel tegoed.Schijnt op 'n "waargebeurd verhaal" te zijn gebasseerd.Had in Australië net zo'n impact als Blair Witch.... in Amerika,mede door 't "waargebeurd verhaal-gehalte"...Al met al 'n vermakelijke film.
"They don't want to just sit there, line up and play football.They don't want to play smash-mouth football, they want to trick you......They want to catch you substituting" Joey Porter before the Colts-Steelers game
pi_32428162
REBECCA

In mijn herinnering vond ik dit een ijzersterke film, maar nu ik hem voor de 2e x gezien heb vind ik hem eigenlijk minder boeiend, mede omdat ik me nogal irriteerde aan het acteerwerk van een aantal personages

Ik vrees dat ik een oop Criterion te koop heb

Wat een huis trouwens...

pi_32428263
The Skeleton Key..
best wel leuk, ik vond het in het begin een soort Others, met al die sleutels en een vaag vrouwtje, en het eind is géén happy end
  zondag 20 november 2005 @ 16:50:29 #175
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_32428532
quote:
Op zondag 20 november 2005 16:35 schreef kinky_queen het volgende:
REBECCA

Ik vrees dat ik een oop Criterion te koop heb
*zwaait subtiel*
pi_32428637

[ Bericht 29% gewijzigd door kinky_queen op 20-11-2005 17:39:02 ]
pi_32431619

gezien

Taegukgi Hwinalrimyeo (Taegukgi)

Geweldige film zeg, de prachtige shots op het slagveld, en de emotionele scenes i.c.m. met de muziek het sterke verhaal en het zeer sterke eindstuk maken dit tot een topper . Kortom weer een koreanse topper
  zondag 20 november 2005 @ 18:50:10 #178
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_32431796
quote:
Op zondag 20 november 2005 18:43 schreef pascalheister het volgende:

gezien

Taegukgi Hwinalrimyeo (Taegukgi)

[afbeelding]

Geweldige film zeg, de prachtige shots op het slagveld, en de emotionele scenes i.c.m. met de muziek het sterke verhaal en het zeer sterke eindstuk maken dit tot een topper . Kortom weer een koreanse topper
Die heb ik gisteren ook gezien en ik vond 'm wel goed, maar soms storend over-sentimenteel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_32431981
quote:
Op zondag 20 november 2005 18:50 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Die heb ik gisteren ook gezien en ik vond 'm wel goed, maar soms storend over-sentimenteel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is wel zo maar op de een of andere manier past het ook wel weer een beetje bij die oorlogfilms
pi_32434850
JENIFER

Dit zegt dus ook geen ene rotmoer meer

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')