Happiness (1998)American Beauty voor gevorderen, zo omschreef iemand deze film in het 1998-tournament. En dat somt het eigenlijk wel goed op.
De film volgt drie zussen en verschillende personage's om hen heen. Allemaal hebben zo hun eigen (sexuele) eigenaardigheden. En als ik je vertel dat één van de karakters een vader is die stiekem vriendjes van zijn 11-jarige zoon verkracht, weet je iig dat de film controversiele onderwerpen niet uit de weg gaat.
Bij zo'n film moet je natuurlijk over goede acteurs beschikken. Met iemand als Philip Seymour Hoffman zit je dan zeker goed. En Hoffman speelt weer de sterren van de hemel. Maar de rest van de cast doet zeker niet veel van hem onder. Zeker Dylan Baker, die de pedofiele vader speelt, verdient een vermelding. Maar ook Jane Adams als Joy is één van de sterren van deze film.
Regisseur Tod Solondz weet iig hoe je een film over verschillende personage'sn moet maken, waarin alle karakter even goed uitgediept zijn. Het enige minpunt vond ik dat die zich soms te lang op één verhaallijn richt om daarna weer voor een hele tijd naar de andere te gaan. Ook het einde vond ik zelf niet helemaal bevredigend.
cijfer: 8.5
dat is best een lap tekst, terwijl ik geen idee had wat ik in mijn review te schrijven[ Bericht 4% gewijzigd door Lonewolf2003 op 21-11-2005 00:31:26 ]