Als ik de financiele middelen had gehad was ik op Roma Termini in de trein gestapt en zo naar huis gegaan, maar helaas... Een cursus bij Valk kost me ruim 650 euro en dat heb ik al helemaal niet. Mij krijg je dus het vliegtuig niet meer in. Het is 't me niet waard. Toevallig zag ik net op tv het beeld van een opstijgend vliegtuig en direct bekroop me dat angstgevoel weer. M'n maag draaide zich om.quote:Lichamelijke klachten
• beven, spierspanning
• moeilijk ademen
• hartkloppingen, pijn in de borst
• maag- en darmproblemen
• zweten, duizeligheid, misselijkheid...
Psychologische klachten
• geheugenproblemen
• dwangbeelden
• onrust, stress, gespannenheid
Bij autorijden heb je nog enigszins controle, het gevoel dat je alles aan een ander overlaat zoals in een vliegtuig heb je niet bij autorijden. Ook al rijdt een ander, bij vliegen is die controle er helemaal niet, ik kan me die angst wel voorstellen.quote:Op woensdag 9 november 2005 23:12 schreef Sport_Life het volgende:
Dennis Bergkamp had ook vliegangst, ging altijd met de auto naar uitwedstrijden.
Vind je het ook eng om in de auto te stappen?? Autorijden is namelijk veel gevaarlijker dan vliegen.
Mijn moeder heeft ook serieus last gehad van vliegangst en bij de huisarts om kalmeringsmiddelen gevraagd. Hij gaf liever geen sterke kalmeringsmiddelen omdat je in geval van nood (hoe klein de kans ook) toch goed moet kunnen reageren.quote:Op woensdag 9 november 2005 23:13 schreef Xebrozius het volgende:
Prop er valeriaan in en neem nog even een flinke borrel eer je instapt, de gehele reis slaap je als een os en als je wakker wordt maakt het je allemaal geen flikker uit. Zo gaat een vriend van me ook elk jaar op vakantie![]()
Ik vind vliegen ook ontzettend gaaf, maar dat is helaas niet voor iedereen zo. En echte angst kan echt onvoorstelbaar groot zijnquote:Op woensdag 9 november 2005 23:27 schreef Fillipe het volgende:
Vliegen is bijna het gaafste wat er is, ik wil later dan ook graag m'n kost verdienen met het besturen van deze veredelde 'toeristenbussen'
En ach, het is een cliché maar autorijden is veel gevaarlijker!
Klopt, dat is ook zo. Ach ik heb zelfs met Onur Air gevlogen, veel erger kan je het tegenwoordig ook niet meer meemaken.quote:Op woensdag 9 november 2005 23:32 schreef Vava het volgende:
[..]
Ik vind vliegen ook ontzettend gaaf, maar dat is helaas niet voor iedereen zo. En echte angst kan echt onvoorstelbaar groot zijn![]()
De een vindt vliegen eng, de ander weer wat anders...
Idd.quote:Op woensdag 9 november 2005 23:16 schreef Vava het volgende:
[..]
Bij autorijden heb je nog enigszins controle, het gevoel dat je alles aan een ander overlaat zoals in een vliegtuig heb je niet bij autorijden. Ook al rijdt een ander, bij vliegen is die controle er helemaal niet, ik kan me die angst wel voorstellen.
Nou je het over bussen hebt, dat vind ik nou eng. Ik zit altijd op te letten of alles goed gaat, zelfs in Nederlandquote:Op woensdag 9 november 2005 23:48 schreef yup het volgende:
[..]
Idd.
In andere landen heb ik ook mijn bedenkingen bij tourbussen etc, juist omdat de wegen daar gevaarlijker zijn en de chauffeurs het niet zo nauw nemen met rijtijd wetten etc![]()
![]()
Don't worry; vliegen is de meest veilige vorm van transport.quote:Op woensdag 9 november 2005 22:22 schreef XcUZ_Me het volgende:
-knip-
Ach, wat ik ermee wil zeggen dat als zo'n _verschrikkelijk_ oude en ogenschijnlijk "gammele" kist gewoon doet wat ie moet doen (niet neerstorten) het allemaal reuze meevalt. Ik vlieg iig veel liever dan dat ik bv in een tourbus stap oid.quote:Op woensdag 9 november 2005 23:38 schreef Fillipe het volgende:
[..]
Nou nu ik bovenstaand verhaal lees
Dit is een vrij normaal lijstje. Herkenbaar, veel mensen met vliegangst kunnen zich hiermee identificeren.quote:Op donderdag 10 november 2005 00:07 schreef static het volgende:
Dit klinkt overigens als een paniekstoornis; helemaal als ik je lijstje zo lees.
inderdaadquote:Op donderdag 10 november 2005 00:09 schreef discomagic het volgende:
[..]
Dit is een vrij normaal lijstje. Herkenbaar, veel mensen met vliegangst kunnen zich hiermee identificeren.
Hmm... als je zelf geen last heb daarvan dan lijkt het inderdaad zo eenvoudig. Maar stel je voor, je bent ontzettend bang voor de tandarts en je laat ff voor de gein een kies trekken om over je angst heen te komenquote:Op donderdag 10 november 2005 00:13 schreef sooty het volgende:
Vliegen is niet eng XcUZ_Me, echt niet. Iedereen die hier reageert is ooit ingestapt en uitgestapt.Ik begrijp je angst; hoewel angst niet het juiste woord is.
Tip: doe eens een (rond)vlucht en ga jezelf helemaal opvreten over de take-off. Maar laat het los als de wielen loslaten ....
Nee, ik wil vliegen ook weer niet doden..quote:Op donderdag 10 november 2005 21:22 schreef thabit het volgende:
Als je bang bent voor vliegen, dan koop je maar gewoon een vliegenmepper.
quote:
Ik heb ooit eens 14 uur in een vliegtuig gezeten met een doodsbange moeder en een kotsend (van angst) vriendje.. Op de terug weg toch maar wat valium geregeld.. Verder geen enkel probleem gehad.quote:Op donderdag 10 november 2005 10:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
Bedankt voor alle reacties!
Waarschijnlijk wordt het een Oxazepam voor het vliegen de volgende keer. Hoewel ik nu zoiets heb van: ik vlieg nooooooit meer!
Ik ga niet klikkenquote:Op donderdag 10 november 2005 23:50 schreef Foo_niks het volgende:
Wat kan er nou mis gaan: http://www.youtube.com/watch.php?v=ZJKCekZw4S8![]()
Waarom zou je?quote:Op donderdag 10 november 2005 21:25 schreef Alicey het volgende:
Overigens on-topic : Ik heb zelf nooit gevlogen, maar weet wel dat ik verder niet lijd aan irrationele angsten op dit gebied. Is het desondanks verstandig om als ik moet vliegen te zorgen voor kalmeringsmiddelen oid, of kan ik gerust een vliegtuig in stappen?
Doe ik ook: slaappil.quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:47 schreef zoalshetis het volgende:
gewoon een slaappil op lange vluchten en een halve/kwart op korte.
cursussen zijn wel leuk heur. maar ik ga gewoon voor die slaappil.quote:Op vrijdag 11 november 2005 02:05 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Doe ik ook: slaappil.![]()
Er bestaan ook cursussen tegen vliegangst; ooit heb ik er één gevolgd, in zo'n simulatievliegtuig (?), het was een heel gedoe, allemaal snuivende & hyperventilerende mensen samengepakt in een veel te kleine ruimte, compleet met (nep)-stewardessen en motorgeronk. Aan het eind van de cursus gingen we ook echt een stukkie vliegen - maar het eind van het liedje is dat het NIET helpt tegen vliegangst (dus bespaar je de kosten).
Als je eenmaal hebt besloten om te gaan vliegen, ondanks je angst, dan kun je volgens mij maar het beste je ogen dichtdoen en gáán. Plus die slaappil. Drank helpt ook.![]()
Je bedoelt cursussen in het algemeen? Hm. Dan zou ik toch eerder gaan voor de cursus 'Welk Kleurtype Ben jij?' - dat levert ongetwijfeld meer op dan een vliegangstcursus.quote:Op vrijdag 11 november 2005 02:09 schreef zoalshetis het volgende:
cursussen zijn wel leuk heur. maar ik ga gewoon voor die slaappil.
Zou kunnen... ik heb de hele cursus verdrongen.quote:Op vrijdag 11 november 2005 09:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nadine, was die cursus ook bij stichting Valk?
Tja, ze claimen ook samen te werken met Schiphol en geen winstoogmerk te hebben omdat ze een stichting zijn. Vraag ik me af waarom een intakegesprek dan 150 euro moet kosten en de daadwerkelijke cursus tussen de 500 - 800 euro, afhankelijk van of je 1 of 2 dagen gaatquote:Op vrijdag 11 november 2005 09:30 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Zou kunnen... ik heb de hele cursus verdrongen.![]()
Ik zie dat die Stichting Valk beweert 98% van de mensen met vliegangst te genezen - hoezo ongeloofwaardig?!
Handige flikkers zijn het.quote:Op vrijdag 11 november 2005 09:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
Tja, ze claimen ook samen te werken met Schiphol en geen winstoogmerk te hebben omdat ze een stichting zijn. Vraag ik me af waarom een intakegesprek dan 150 euro moet kosten en de daadwerkelijke cursus tussen de 500 - 800 euro, afhankelijk van of je 1 of 2 dagen gaat.
Nouja, bij meer dan 10 uur dan misschien iets om toch op te letten.. Als het uit de lucht kan vallen.quote:Op donderdag 10 november 2005 21:27 schreef XcUZ_Me het volgende:
Alicey, voor mij kwam het ook "uit de lucht vallen"dus wat dat betreft kan je het niet uitsluiten denk ik...
Maar om nou kalmeringsmiddelen mee te nemen... Hangt er misschien beetje vanaf hoe lang je moet vliegen.
Ik ga er eigenlijk van uit dat een noodsituatie niet voorkomt.. En als dat wel voorkomt zie ik eigenlijk ook niet het kwaad in van kalmeringsmiddelen. Ook in noodsituaties is het het beste om kalm te blijven en niet in paniek te raken..quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:09 schreef Halinalle het volgende:
[..]
Waarom zou je?
Als er trouwens iets niet aangeraden wordt als je moet vliegen, dan is dit het gebruik van kalmeringsmiddelen. Als je dan eens snel het vliegtuig uitmoet in een noodsituatie, dan heb je daar alleen maar last van.
Hmm... Ik zou bij mezelf geen onderliggende oorzaak weten als mogelijkheid. Ik zie wel wat het gaat worden.quote:Bovendien speelt er bij mensen die heftige vliegangst hebben vaak meer in hun leven. Als de onderliggende oorzaak aangepakt wordt (fobie, dwang, bovenmatige stress, etc.) is de vliegangst vaak ook een stuk minder.
Nouja, ik weet nu dat ik de volgende keer gewapend met een lading Oxazepam aan boord gaquote:Op vrijdag 11 november 2005 10:50 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nouja, bij meer dan 10 uur dan misschien iets om toch op te letten.. Als het uit de lucht kan vallen.
Dat idee zal ik zelf denk ik niet snel krijgen, ook omdat ik weet dat vliegen erg veilig is. Aan de andere kant ben ik wel licht claustrofobisch... Misschien idd het beste om iets bij me te hebben voor het geval dat, en er gewoon van uit gaan dat het niet nodig is.quote:Op vrijdag 11 november 2005 10:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nouja, ik weet nu dat ik de volgende keer gewapend met een lading Oxazepam aan boord ga.
Wat je moet voorkomen is dat je aan boord gaat met het idee: "als ik maar niet bang word". Zeker weten dat het dan dus wel gaat gebeuren. Ik ging nog vrij relaxed aan boord, met een "gezonde" nervositeit, maar toen die deur dichtging werd m'n keel dichtgeknepen en begon de ellende. Gelukkig hoefde ik "maar" 2 uur te vliegen, maar het waren 2 héle lange uren. Terugreis idem.
Ik geloof 4,5 uur. De laatste keer dat ik vloog was 2 uur en dat vond ik al verschrikkelijk lang!!!quote:Op vrijdag 11 november 2005 10:42 schreef XcUZ_Me het volgende:
Herkenbaar PiperMaruIk kwam ook aan met het gevoel in m'n lijf alsof ik net de 10 km had hardgelopen en daarvoor 3 nachten niet had geslapen.
Hoe lang moet je vliegen de 7e?
Ik had best wel wat in huis gehad, maar had het niet meegenomen omdat ik 't helemaal niet verwacht had dat 't zo zou gaanquote:Op vrijdag 11 november 2005 10:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat idee zal ik zelf denk ik niet snel krijgen, ook omdat ik weet dat vliegen erg veilig is. Aan de andere kant ben ik wel licht claustrofobisch... Misschien idd het beste om iets bij me te hebben voor het geval dat, en er gewoon van uit gaan dat het niet nodig is.
Mijn 1e keer vliegen was ook 4,5 uur en toen had ik er ook wel last van, maar niet zo extreem als deze week...quote:Op vrijdag 11 november 2005 10:55 schreef PiperMaru het volgende:
[..]
Ik geloof 4,5 uur. De laatste keer dat ik vloog was 2 uur en dat vond ik al verschrikkelijk lang!!!
Misschien begin volgend jaar, en dan behoorlijk lang ook.. Dank je voor je aanbod, maar ik bespreek het liever met mijn huisarts, o.a. i.v.m. e.v.t. wisselwerkingen met medicatie die ik al gebruik..quote:Op vrijdag 11 november 2005 10:56 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik had best wel wat in huis gehad, maar had het niet meegenomen omdat ik 't helemaal niet verwacht had dat 't zo zou gaan. Volgende keer weet ik wel beter. ALS er een volgende keer komt.
Ik weet niet wanneer je moet vliegen, maar als je wilt kan ik je wel van wat Oxazepam voorzien. Die dingen werken ongeveer 7 a 8 uur.
Begrijpelijk! Zou ik ook doen als ik meerdere dingen moest nemenquote:Op vrijdag 11 november 2005 11:00 schreef Alicey het volgende:
[..]
Misschien begin volgend jaar, en dan behoorlijk lang ook.. Dank je voor je aanbod, maar ik bespreek het liever met mijn huisarts, o.a. i.v.m. e.v.t. wisselwerkingen met medicatie die ik al gebruik..
Ik zie wel of ik iets meekrijg en evt. wat.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Begrijpelijk! Zou ik ook doen als ik meerdere dingen moest nemen. Gelukkig kan Oxazepam niet zo heel veel kwaad van wat ik uit de bijsluiter begreep.
Of je rookt een flinke joint voor vertrekquote:Op vrijdag 11 november 2005 11:04 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik zie wel of ik iets meekrijg en evt. wat.
Erg verstandig bij het vliegen naar een land waar ze niet zo heel erg van softdrugs houden.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:05 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Of je rookt een flinke joint voor vertrek.
Hahahaquote:Op vrijdag 11 november 2005 11:06 schreef Alicey het volgende:
[..]
Erg verstandig bij het vliegen naar een land waar ze niet zo heel erg van softdrugs houden.
Bovendien is mijn ervaring met soft drugs juist dat ik er paniekaanvallen van kan krijgen.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
HahahaHet zou mijn middeltje ook niet zijn hoor
.
quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:07 schreef Alicey het volgende:
[..]
Bovendien is mijn ervaring met soft drugs juist dat ik er paniekaanvallen van kan krijgen.
Ik heb 't dus andersom. Van te voren gaat het eigenlijk allemaal wel... Maar zodra die deur dichtgaat en het taxiën begintquote:Op vrijdag 11 november 2005 11:08 schreef Natalie het volgende:
Alle keren was ik loeizenuwachtig, maar zodra ik in de lucht hing, dan was de spanning weg.
Maar daar is in ieder geval op gerekend.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:08 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik werd er kotsmisselijk van. Ook niet echt succesvol in een vliegtuig.
Hmmm.. Het zit wel in mijn aard om vooral vaak zenuwen vooraf te hebben, en als het er dan op aan komt niet. Misschien gaat het hierbij wel net zo.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:08 schreef Natalie het volgende:
Ergens rond 2000 heb ik voor 't eerst gevlogen. Lekker 'veilig' met mijn ouders naar Rhodos, dus als ik was iig niet alleen, maar eng vond ik het wel. Vooral omdat we ook nog een nachtvlucht hadden èn turbulentie...
Een aantal jaar later kreeg ik een vriend (intussen ex) die studeerde in Finland. Dit had tot gevolg dat ik er dus aan moest geloven: alleen vliegen. In het totaal ben ik 3 keer retour gevlogen. In mijn geval kan ik zeggen dat het went. Alle keren was ik loeizenuwachtig, maar zodra ik in de lucht hing, dan was de spanning weg.
't Zit echt puur in je koppie, hoe lullig het ook klinkt.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik heb 't dus andersom. Van te voren gaat het eigenlijk allemaal wel... Maar zodra die deur dichtgaat en het taxiën begint![]()
![]()
Ik weet ook wel dat 't in m'n hoofd zit. Zou niet weten waar anders eigenlijkquote:Op vrijdag 11 november 2005 11:15 schreef Natalie het volgende:
[..]
't Zit echt puur in je koppie, hoe lullig het ook klinkt.
Als je vaker moet vliegen, dan mogeljk toch maar iets kalmerends meenemen oid. Of wellicht ontspanningsoefeningen gaan doen. Ademhalingsoefeningen e.d.
Of anders zien of je mogelijk met de trein kunt. Hoewel dat vaak natuurlijk idd wel prijzig is...
Bedankt voor de tipquote:Op vrijdag 11 november 2005 15:15 schreef rompompom het volgende:
In TRV zijn er ook topics over vliegangst, kijk daar ook eens
quote:Op vrijdag 11 november 2005 15:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip.
Wat fijn dat je er zelf geen last van hebt! Ik ben jaloers
Heb je normaal gesproken ook hoogtevrees dan?quote:Op vrijdag 11 november 2005 15:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben niet bang op een boot... Maar ik ga er ook niet graag op, maar dat heeft meer te maken met het feit dat ik zeeziek ben![]()
Overigens hoor ik vaker dat er een vliegtuig uit de lucht valt, dan dat er schepen zoals bijvoorbeeld de Engeland-ferries zinken... en een boot is bij de "grond" en daar zit 'm voor mij ook een groot deel in dat ik niet zo bang ben.
Nopequote:Op vrijdag 11 november 2005 15:38 schreef rompompom het volgende:
[..]
Heb je normaal gesproken ook hoogtevrees dan?
Mja, maar dat is Indonesië, daar moet je voor vliegen om er te komenquote:Ik lees regelmatig dat er weer ergens in Indonesië een boot met 300 man is gezonken waarvan er drie het overleven. Maar het is maar net waar je op let natuurlijk
Je hoeft mij niks te vertellen over dequote:Op vrijdag 11 november 2005 15:37 schreef Faithy het volgende:
Ik vaar altijd met mijn pappa, en die kan wel een schip besturen
Maar een schip besturen is makkelijk.. eigenlijk.. want dat ding komt pas in de problemen als ie zinkt.
Als de kap'tein iets overkomt leg je dat ding gewoon stil.. (hendel naar achteren)
Varen boeit me niet zoveel, vind ik heerlijk.
2 jaar geleden met windkracht 11 overgestoken van IJmuiden naar Newcastle en 2 dagen later terug met dezelfde wind.
Hoorden we achteraf dat we eigenlijk niet uit hadden mogen varen.. Maar dat vind ik heerlijk.. zo lang mogelijk buiten op dek gestaan, heerlijk..
En als het ding zinkt heb je iets meer overlevingskans dan wanneer je vliegmachine besluit het erbij te laten...
Ha, ik hoopte al dat je dat argument zou gebruikenquote:Op vrijdag 11 november 2005 15:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Mja, maar dat is Indonesië, daar moet je voor vliegen om er te komen. Bovendien zijn dat soort ongevallen vaak te wijten aan overbelading en verouderd materiaal. Ik doel meer op de gangbare passagiersscheepvaart hier in Europa, daar hoor je bijna nooit wat van. En wat Faithy ook zegt, als het daarbij misgaat, heb je meer kans om het te overleven.
Vissenvoerquote:Op vrijdag 11 november 2005 15:44 schreef Faithy het volgende:
Geweldig was het, op het feit na dat die hele pokkefamilie van mn vader alles onderkotste...
daar hadden wij dan weer geen last van
Dat wéét ik ook allemaal wel. Maar op een of andere manier verdwijnt die kennis acuut zodra ik in een vliegtuig zitquote:Op vrijdag 11 november 2005 16:07 schreef rompompom het volgende:
[..]
Ha, ik hoopte al dat je dat argument zou gebruiken
*knip*
Da's best rottigquote:Op vrijdag 11 november 2005 16:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dat wéét ik ook allemaal wel. Maar op een of andere manier verdwijnt die kennis acuut zodra ik in een vliegtuig zit.
Als je zoveel vliegangst hebt, dat je er per se uit moet....quote:BRUSSEL - Een 29-jarige man heeft geprobeerd de deur te openen van een vliegtuig in volle vlucht. Het toestel van SN Brussels Airlines was opgestegen vanuit Istanbul op weg naar Brussel. Ongeveer halverwege de vlucht liep de man naar de deur en begon hem open te maken. Twee toevallig aanwezige agenten konden hem overmeesteren en de deur dichthouden.
De man bleek psychisch niet in orde. Regelmatig slaan bij hem de stoppen door en doet hij gekke dingen. Zelf herinnert hij zich daar later niets meer van, zei hij vrijdag tijdens verhoor.
De Brusselse justitie moet nu bepalen of de man een gevaar is voor zichzelf en de samenleving. Is dat het geval, dan moet hij in obeservatie blijven.
Hehehe, nee dat zal mij niet gebeuren. Ik zit verstijfd in m'n stoelquote:Op vrijdag 11 november 2005 16:53 schreef Halinalle het volgende:
Zojuist in het nieuws:
[..]
Als je zoveel vliegangst hebt, dat je er per se uit moet....
Mijn moeder durfde nooit te gaan lopenquote:Op zaterdag 12 november 2005 01:05 schreef TC03 het volgende:
Geinig topic. Ik vind het eigenlijk pas echt eng als ik moet staan. Wel gek eigenlijk, als ik in mijn stoel zit voel ik me gewoon veel veiliger.
Ik ging met Qantas naar Australie, via Bangkok. Eerste keer dat ik alleen zo'n eind ging vliegen. Een collega vertelde me een paar dagen van te voren heel blij: "Lekker veilig met Qantas! Nog nooit gecrasht!!! " dus ikquote:Op zaterdag 12 november 2005 01:18 schreef Silenus het volgende:
Ik ging 14 augustus terug van Kreta naar Amsterdam. Niks aan de hand totdat zo'n lul ineens zei: "hehe, volgens mij weet niemand dat er vandaag een vliegtuig in Athene is neergestort!!"
Ik en een heleboel anderen:![]()
Heb verder nooit ergens last van btw. Zit alleen met turbulentie nooit zo lekker in m'n stoel. Één keer in een luchtzak gezeten, toen brak het zweet me effe uit.
Ik ging 14 augustus naar Gran Canaria. Zaten we in het huisje, even de TV aan, vliegtuig neergestort! Diezelfde week stortte er ook nog eentje neer in Venezuela geloof ik.quote:Op zaterdag 12 november 2005 01:18 schreef Silenus het volgende:
Ik ging 14 augustus terug van Kreta naar Amsterdam. Niks aan de hand totdat zo'n lul ineens zei: "hehe, volgens mij weet niemand dat er vandaag een vliegtuig in Athene is neergestort!!"
Ik en een heleboel anderen:![]()
Heb verder nooit ergens last van btw. Zit alleen met turbulentie nooit zo lekker in m'n stoel. Één keer in een luchtzak gezeten, toen brak het zweet me effe uit.
OT: Dat hebben wij een keer mee gemaakt met een bus, 1 dag voordat we naar huis gingen vanuti spanje met de bus was er een van Nood bus ver ongelukt met aardig wat doden. En omdat ik nogal een bang aangelegde moeder heb, was de terug reis geen pretje!quote:Op zaterdag 12 november 2005 14:45 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik ging 14 augustus naar Gran Canaria. Zaten we in het huisje, even de TV aan, vliegtuig neergestort! Diezelfde week stortte er ook nog eentje neer in Venezuela geloof ik.
Voor mij was de eerste keer op een lijnvlucht van Onur Air. Combinatie van moe, gespannen en ik heb me de hele reis niet lekker gevoeld. Probleem was bij mij meer dat ik me niet echt lekker kon orienteren. Bewegingen van het vliegtuig vond ik vreemd, omdat ik niet kon zien hoe en wat. Vooral dat maakte mn reis vrij onplezierig. Daar komt nog uber uber goedkoop vliegen is dicht opelkaar gepakt vliegen bij, en als je je al niet zo lekker voelt, dan is dat helemaal irritant.quote:Op vrijdag 11 november 2005 15:27 schreef rompompom het volgende:
[..]Moet er niet aan denken om met mijn werk vliegangst te hebben, pfff..
Naar aanleiding van Faithy's post: vind(en) je (jullie) het ook eng om op een schip te stappen? Dan geef je de controle ook volledig uit handen, niemand van jullie zal een schip kunnen besturen. En het is ook stukken onveiliger en vaak nóg massaler.
Ik probeer mensen geen angst aan te praten nu hoor, maar ik ben gewoon benieuwd hoe men daar tegenover staat
And simplequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |