abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 november 2005 @ 22:22:37 #1
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_32131062
Vandaag teruggekomen van een lang weekeind Rome en op de heenreis werd ik weer even goed met mezelf geconfronteerd en moet ik het nu maar echt onder ogen zien: ik heb vliegangst.

Het begint met een flinke gespannenheid van tevoren. Ik geniet niet van de sensatie van opstijgende en landende vliegtuigen om me heen, zoals m'n reisgenoten wel doen. Tijdens het boarden bekruipt me steeds meer een beklemmend gevoel en eenmaal ingestapt controleer ik wel 20 keer of m'n riem wel goed vast zit. So far so good. Maar dan, dan gaat de deur dicht en lijkt het alsof m'n keel wordt dichtgeknepen. Ik wil eruit!!! Elke vezel in m'n lijf verzet zich de situatie waarin ik zit.

Dan begint het vliegtuig met taxiën naar de startbaan en ik krijg het steeds moeilijker. Ademhalen gaat alsof ik 10 km heb hardgelopen en m'n kleding is inmiddels uitwringbaar. Het lege pakje kauwgom wat ik in m'n hand heb is verworden tot een klamme prop.

Dan het opstijgen. Tranen. Ik wil dat het voorbij is. Gedurende de vlucht kalmeert m'n ademhaling iets, maar de angst jaagt door m'n lijf. Bij elk schokje schrik ik en kijk ik of de stewardessen ook moeilijk kijken. Ik kijk naar de motor onder de vleugel, of deze nog wel draait of er niet afgevallen is.

Het landen is minder een probleem, want ik zie de grond en daar wil ik heen. Zodra de wielen de grond hebben geraakt voel ik de angst wegvloeien en kan ik wel janken, maar dan van geluk dat 't achter de rug is.

Eenmaal uitgestapt ben ik kapot, op en weet ik zeker dat ik dit nooit meer wil meemaken.

Thuis wat info opgezocht en ik voldoe perfect aan het klachtenbeeld:
quote:
Lichamelijke klachten
• beven, spierspanning
• moeilijk ademen
• hartkloppingen, pijn in de borst
• maag- en darmproblemen
• zweten, duizeligheid, misselijkheid...

Psychologische klachten
• geheugenproblemen
• dwangbeelden
• onrust, stress, gespannenheid
Als ik de financiele middelen had gehad was ik op Roma Termini in de trein gestapt en zo naar huis gegaan, maar helaas... Een cursus bij Valk kost me ruim 650 euro en dat heb ik al helemaal niet. Mij krijg je dus het vliegtuig niet meer in. Het is 't me niet waard. Toevallig zag ik net op tv het beeld van een opstijgend vliegtuig en direct bekroop me dat angstgevoel weer. M'n maag draaide zich om.

Zijn er mensen hier die hier ook last van hebben en hoe gaan jullie daar mee om? Ik zit zelf al aan kalmerende middelen te denken als ik ooit weer moet vliegen, maar dat vind ik ook weer zowat...

Edit: instappen gaat dus best. De ellende begint zodra die deur dichtgaat en de weg terug is afgesloten.

[ Bericht 1% gewijzigd door XcUZ_Me op 09-11-2005 22:35:48 ]
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_32132394
Gewoon NIET vliegen, ken je die ?

Serieus bedoeld.

Ik weet niet of ik vliegangst heb (ben nog nooit in vliegtuig geweest voorzover ik me herinner) maar mij zie je niet zomaar in een vliegtuig stappen. Altijd liever auto/trein dan vliegtuig...
pi_32133103
Dennis Bergkamp had ook vliegangst, ging altijd met de auto naar uitwedstrijden.

Vind je het ook eng om in de auto te stappen?? Autorijden is namelijk veel gevaarlijker dan vliegen.
pi_32133135
Snap niet waarom je een gordel omdoet en of je 20x checked assie vast zit? Als je neerstort stort je neer, lijkt me die gordel weinig te helpen
JOHNNY HEITINGA
pi_32133157
Prop er valeriaan in en neem nog even een flinke borrel eer je instapt, de gehele reis slaap je als een os en als je wakker wordt maakt het je allemaal geen flikker uit. Zo gaat een vriend van me ook elk jaar op vakantie
pi_32133273
quote:
Op woensdag 9 november 2005 23:12 schreef Sport_Life het volgende:
Dennis Bergkamp had ook vliegangst, ging altijd met de auto naar uitwedstrijden.

Vind je het ook eng om in de auto te stappen?? Autorijden is namelijk veel gevaarlijker dan vliegen.
Bij autorijden heb je nog enigszins controle, het gevoel dat je alles aan een ander overlaat zoals in een vliegtuig heb je niet bij autorijden. Ook al rijdt een ander, bij vliegen is die controle er helemaal niet, ik kan me die angst wel voorstellen.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_32133500
quote:
Op woensdag 9 november 2005 23:13 schreef Xebrozius het volgende:
Prop er valeriaan in en neem nog even een flinke borrel eer je instapt, de gehele reis slaap je als een os en als je wakker wordt maakt het je allemaal geen flikker uit. Zo gaat een vriend van me ook elk jaar op vakantie
Mijn moeder heeft ook serieus last gehad van vliegangst en bij de huisarts om kalmeringsmiddelen gevraagd. Hij gaf liever geen sterke kalmeringsmiddelen omdat je in geval van nood (hoe klein de kans ook) toch goed moet kunnen reageren.

Maar Valeriaan in een redelijke dosering, ik gebruik het zo af en toe, daar merk je wat betreft je reactievermogen, niets van en toch werkt het wel rustgevend

[ Bericht 4% gewijzigd door Vava op 10-11-2005 00:30:09 ]
Let's plant a tree
pi_32133674
Vliegen is bijna het gaafste wat er is, ik wil later dan ook graag m'n kost verdienen met het besturen van deze veredelde 'toeristenbussen'

En ach, het is een cliché maar autorijden is veel gevaarlijker!
pi_32133866
Tijdje geleden met Egypt Air in een stokoude 747 (de bedoelde Airbus A310 had een technisch defect -ahum- dus werd deze bak ingevlogen vanuit Brussel waar ie stond niks te doen) van Amsterdam naar Cairo gevlogen. Als je een deathwish had, dan was dit de vlucht.

Krakkemikkige bak (bouwjaar 1972) rammelde aan alle kanten bij opstijgen. eenmaal in de lucht ga ik effe naar het toilet. Trek pleedeurtje open... *KRAK* deurhendel breekt af. Andere plee op bovendek maar gebruikt. Weer zittend in m'n "stoel" wil ik tafeltje naar beneden doen. *KRAK* hendeltje breekt af...... Gelijk flashbacks naar de film Final Destination.

Enfin, 1 motor viel uit tijdens vlucht (brand), leuning van de trap naar bovendek kon je zo lostrekken, roest aan de binnenkant bij de exits, geen deur bij de cockpit (was gewoon niet aanwezig meer), doorgezakte stoelen, kist maakte een soort duikvlucht bij hele zware turbulentie (ik zag Kreta redelijk dichtbij komen), veel onrustig Arabisch gelul over de intercom en dan uiteraard het slotstuk. Landen in Cairo. Het vliegveld to be. (Toen) geen radarbegeleiding -was er gewoon niet- en 10 km voor de landing al gewoon maar extreem laag vliegen over de woestijn waarvan je dacht: wow, die gaat midden in de woestijn landen!

Dat ding is geland (vraag niet hoe) en later gehoord dat ie toch terug moest naar Cairo omdat het de laatste vlucht van die bak was en daarna gelijk buiten werking gesteld moest worden. (Egyptische vriendin van me heeft dat nagevraagd daar zij stewardess was op die vlucht en het ook allemaal niet begreep daar de 747's nooit voor deze vluchten gebruikt worden wat niet gek is met zo weinig passagiers in totaal)

Moraal van dit (echt gebeurde) verhaal?

Geen, maar misschien is het soms beter om gewoon te crashen al na 10 minuten dan 5,5 uur lang een hartverzakking te hebben. Oja, sindsdien stap ik lachend elk vliegtuig in met de stiekeme hoop dat er weer iets afbreekt.

edit: typo's.

[ Bericht 4% gewijzigd door discomagic op 09-11-2005 23:50:05 ]
pi_32133875
quote:
Op woensdag 9 november 2005 23:27 schreef Fillipe het volgende:
Vliegen is bijna het gaafste wat er is, ik wil later dan ook graag m'n kost verdienen met het besturen van deze veredelde 'toeristenbussen'

En ach, het is een cliché maar autorijden is veel gevaarlijker!
Ik vind vliegen ook ontzettend gaaf, maar dat is helaas niet voor iedereen zo. En echte angst kan echt onvoorstelbaar groot zijn
De een vindt vliegen eng, de ander weer wat anders...
Let's plant a tree
pi_32134128
quote:
Op woensdag 9 november 2005 23:32 schreef Vava het volgende:

[..]

Ik vind vliegen ook ontzettend gaaf, maar dat is helaas niet voor iedereen zo. En echte angst kan echt onvoorstelbaar groot zijn
De een vindt vliegen eng, de ander weer wat anders...
Klopt, dat is ook zo. Ach ik heb zelfs met Onur Air gevlogen, veel erger kan je het tegenwoordig ook niet meer meemaken.

Nou nu ik bovenstaand verhaal lees
pi_32134449
quote:
Op woensdag 9 november 2005 23:16 schreef Vava het volgende:

[..]

Bij autorijden heb je nog enigszins controle, het gevoel dat je alles aan een ander overlaat zoals in een vliegtuig heb je niet bij autorijden. Ook al rijdt een ander, bij vliegen is die controle er helemaal niet, ik kan me die angst wel voorstellen.
Idd.

In andere landen heb ik ook mijn bedenkingen bij tourbussen etc, juist omdat de wegen daar gevaarlijker zijn en de chauffeurs het niet zo nauw nemen met rijtijd wetten etc
pi_32134626
haal je brevet
pi_32134727
quote:
Op woensdag 9 november 2005 23:48 schreef yup het volgende:

[..]

Idd.

In andere landen heb ik ook mijn bedenkingen bij tourbussen etc, juist omdat de wegen daar gevaarlijker zijn en de chauffeurs het niet zo nauw nemen met rijtijd wetten etc
Nou je het over bussen hebt, dat vind ik nou eng. Ik zit altijd op te letten of alles goed gaat, zelfs in Nederland

Maar je hebt angst en angst (ja klinkt hetzelfde ) maar even naar mezelf kijkend, de ene angst is er een die ik wil overwinnen, wat er ook gebeurt en zelfs als er iets heel confronterends gebeurt wil ik er alles aan doen om het te overwinnen. De andere angst is te sterkt, dat is gewoon te moeilijk en daar kom je niet zomaar overheen
Dus ondanks het feit dat ik zelf geen last van vliegangst heb, kan ik het me wel voorstellen (al moet ik het wel vergelijken met andere angsten)
Let's plant a tree
  woensdag 9 november 2005 @ 23:56:49 #15
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_32134733
quote:
Op woensdag 9 november 2005 22:22 schreef XcUZ_Me het volgende:
-knip-
Don't worry; vliegen is de meest veilige vorm van transport.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_32134833
quote:
Op woensdag 9 november 2005 23:38 schreef Fillipe het volgende:

[..]
Nou nu ik bovenstaand verhaal lees
Ach, wat ik ermee wil zeggen dat als zo'n _verschrikkelijk_ oude en ogenschijnlijk "gammele" kist gewoon doet wat ie moet doen (niet neerstorten) het allemaal reuze meevalt. Ik vlieg iig veel liever dan dat ik bv in een tourbus stap oid.
pi_32135031
Ik zou gewoon alternatieven verzinnen. Moet je echt vliegen ? Zo niet dan zou ik het lekker laten en dingen doen die ik wel leuk vind.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  donderdag 10 november 2005 @ 00:07:04 #18
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_32135060
Dit klinkt overigens als een paniekstoornis; helemaal als ik je lijstje zo lees.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_32135153
quote:
Op donderdag 10 november 2005 00:07 schreef static het volgende:
Dit klinkt overigens als een paniekstoornis; helemaal als ik je lijstje zo lees.
Dit is een vrij normaal lijstje. Herkenbaar, veel mensen met vliegangst kunnen zich hiermee identificeren.
pi_32135205
quote:
Op donderdag 10 november 2005 00:09 schreef discomagic het volgende:

[..]

Dit is een vrij normaal lijstje. Herkenbaar, veel mensen met vliegangst kunnen zich hiermee identificeren.
inderdaad het is een erg realistisch lijstje vind ik
Let's plant a tree
  donderdag 10 november 2005 @ 00:13:17 #21
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_32135270
Vliegen is niet eng XcUZ_Me, echt niet. Iedereen die hier reageert is ooit ingestapt en uitgestapt. Ik begrijp je angst; hoewel angst niet het juiste woord is.

Tip: doe eens een (rond)vlucht en ga jezelf helemaal opvreten over de take-off. Maar laat het los als de wielen loslaten ....
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_32135498
quote:
Op donderdag 10 november 2005 00:13 schreef sooty het volgende:
Vliegen is niet eng XcUZ_Me, echt niet. Iedereen die hier reageert is ooit ingestapt en uitgestapt. Ik begrijp je angst; hoewel angst niet het juiste woord is.

Tip: doe eens een (rond)vlucht en ga jezelf helemaal opvreten over de take-off. Maar laat het los als de wielen loslaten ....
Hmm... als je zelf geen last heb daarvan dan lijkt het inderdaad zo eenvoudig. Maar stel je voor, je bent ontzettend bang voor de tandarts en je laat ff voor de gein een kies trekken om over je angst heen te komen
Let's plant a tree
pi_32135656
heel herkenbaar. ik heb ook vliegangst, ik denk dat het komt omdat ik in mijn vorige leven een arm negertje ben geweest.

maar dan serieus, ja ik heb het ook en moet wel vliegen soms. neem ik lekker een dikke slaappil voor het inchecken. oogjes dicht en lekker uitgerust als het vliegtuig al geland is.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_32139242
Ik heb ook vliegangst, maar dat is vooral voor die insecten..

Serieus : Zijn er geen medicijnen die angst en nervositeit kunnen onderdrukken wanneer je gaat vliegen?
pi_32139325
Heb er ook last van. Nu heb ik tot nu toe alleen maar max 5 uur gevlogen, maar zeker als het er eens aan zit te komen zeer lang te vliegen ga ik naar de huisarts voor wat kalmerende pilletjes.
pi_32139473
Jakkes meis, dat ook niets om vrolijk van te worden...
Kan me je angstgevoelens op zich goed voorstellen. Hoewel ik ze overigens niet hem mbt vliegen. Maar het is zooooooo ellendig, je wilt eigenlijk alleen maar weg, terug naar een veilige plek en uit die situatie die je zoveel spanning en angst geeft.
Er zijn wel medicijnen die je wat kalmer kunnen maken, maar het zijn natuurlijk geen wondermiddelen.

Probeer eens voor jezelf eens achter te komen waarom je zo bang bent. Is het nav beelden die je op tv hebt gezien, of misschien vind je het idee dat je 'los in de lucht hangt' en 'geen controle hebt over de situatie' niet prettig, waardoor je bang wordt. Stel dat er wat gebeurt... Dat soort dingen.

Zelf kan ik ook niet genieten van het 'wachten' als ik ga vliegen. Maar zodra dat ding van de grond af is, is het weg.
Probeer je vast te houden aan het feit dat vliegen zo ongeveer de veiligste vorm van vervoer is die er bestaat. De auto instappen is gevaarlijker.
(Un)masking for the greater good.
pi_32140478
Hier nog zo'n vliegheld . Ik heb nu in totaal 3 keer gevlogen. En de laatste keer viel me het meest mee. Misschien ook omdat ik een boek had gelezen (een keer of 3) over vliegen van Alan Carr. Maar nog altijd zat ik niet heel ontspannen in dat ding hoor.
Als ik met de auto of de trein kan dan doe ik dat liever dan met het vliegtuig, al weet ik ook wel dat vliegen veiliger is.
Je kan ook aan de huisarts vragen of die je wat kalmerends wil voorschrijven (oxazepam of iets soortgelijks), ik had het de laatste keer wel bij me, maar niet geslikt. Maar het idee dat je het in je tas hebt zitten kan ook al helpen natuurlijk.
Fake it till you make it...
pi_32140893
Bedankt voor alle reacties!

Ik denk dat ik voornamelijk bang ben om neer te storten, om in een noodsituatie te komen en geen kant op te kunnen. Ik wéét dat vliegen het meest veilige transportmiddel is, maar als het misgaat is je kans op overleven heel wat kleiner dan met auto / bus / trein. Je bent dichter bij de grond en kan dus sneller weg. Ik leg mijn leventje in de handen van 2 mannetjes voorin en ik zit in een apparaat wat ik zelf niet goed ken en dat 10 km boven de vaste grond...

Overigens heb ik een klein beetje hetzelfde gevoel in een tunnel. Zo krijg je me ook niet snel in de trein naar Londen die door die tunnel gaat. Of de Gotthardt-tunnel... Maar, in de lift durf ik weer wel, dus echt claustrofobie is het ook niet.

Waarschijnlijk wordt het een Oxazepam voor het vliegen de volgende keer. Hoewel ik nu zoiets heb van: ik vlieg nooooooit meer!
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 10 november 2005 @ 10:45:13 #29
71747 Woutervn
Born free. Taxed to death.
pi_32141731
Een vriend van mij heeft ook enorme vliegangst. Voor hem heeft het geholpen om zich te gaan verdiepen in de werking van een vliegtuig. Zo leer je wat er op een vlucht gebeurt en wat bepaalde geluiden en bewegingen betekenen. Misschien iets voor jou TT? Ik zelf val al in slaap voor de start, dus deel het gevoel niet met je
I didn't fight my way to the top of the foodchain to be a vegetarian!!
  donderdag 10 november 2005 @ 10:53:29 #30
52712 Dreuzel
denknouesnajoh!
pi_32141946
Een paar maanden terug was voor mij de eerste x in me leven dat ik ging vliegen. En gelijk naar Australie... Ik had het dan niet in die mate die jij de angst had. Maar ik scheet wel bagger. Ik ben dus bij de huisarts geweest, en die heeft mij kalmeringstabletten gegeven. De heenreis was ik ze vergeten uit de koffer te halen, en t was ook niet bepaald een prettige vlucht. Maar de terug reis wel, en ik heb me heerlijk relaxed gevoeld. Lekker geslapen, en niet constant vliegtuig crashes in gedachten...
Maar nog steeds, ik vlieg niet als het niet nodig is!
pi_32152697
De eerste keer dat ik vloog, was met een klein vliegtuigje (naar Londen) waarin ik alles voelde, bij de lichtste trilling dacht ik dat we neer gingen storten. Ik zwoor om nooit meer te gaan vliegen. Maar ja, je wilt nog wel eens op vakantie. Afgelopen jaar naar Protugal geweest, was al iets minder eng.

Over een week of 4 vliegen we naar de Dominicaanse Republiek en ik zie er nu alweer tegenop. Ik vind het erg vervelend om in een kleine ruimte te zitten en geen controle te hebben... In de auto rij ik bijvoorbeeld ook bijna altijd, ik wordt misselijk als iemand anders rijdt... Beetje claustrofobisch dus, en een controlefreak. Gelukkig is het niet zo erg dat ik er rustgevende middelen voor nodig heb, eenmaal in de lucht gaat het wel.
Probeer niet subtiel te zijn, als je iets belangrijks wilt zeggen!
pi_32152756
Ik ben dus duidelijk niet de enige... Maar tot dusver wel de enige die er in zo'n zware mate last van heeft geloof ik .
pi_32155215
Je bent absoluut niet de enige, anders kon stichting de Valk niet bestaan .
De eerste keer dat ik "moest" vliegen (ik was een jaar of 12 en we gingen met t gezin naar Guernsey) hebben ze me echt het vliegtuig in moeten lullen en toen nog wilde ik er uit.
En die keer daarna was een jaar of 8 later, toen heb ik de hele weg in de stress gezeten en bij elk geluidje schoot ik bijna uit mn stoel van paniek.
Voor de laatste keer (vorig jaar) heb ik dat boek van Alan Carr gelezen "Overwin uw vliegangst" en dat zorgde ervoor dat ik toch wat rustiger in het vliegtuig kon zitten. Maar mijn grote hobb wordt het echt niet.
Dat boek kan ik je absoluut aanraden!
Fake it till you make it...
  donderdag 10 november 2005 @ 18:52:22 #34
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_32155486
Ik heb er ook moeite mee mijn hachje over te leveren aan iemand anders. Ik reis niet graag met vervoermiddelen waar ikzelf de controle niet over heb. Dat beperkt zich niet tot vliegen. Ik stap voor geen goud bij iemand achterop een motorfiets en kijk met haviksogen mee met de bestuurder van een auto waar ik in meerijd. Bij een vliegreis gaat dat net een stukje verder. Ik ervaar een vliegreis als een soort tombola. Misschien zit er wel een verschrikkelijk incompetente kluns achter de knoppen. Ik zou het niet weten; ik krijg de beste man (V/M) immers nooit te zien. Het is niet zo dat ik nog met samengeknepen bips de terminal uit loop maar ik cruise liever op mijn eigen motorfiets met de touwtjes stevig in eigen handen naar de einder.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_32155857
Nijna, ik ga zeker naar dat boek kijken! Dankjewel!
pi_32156503
Ik moet er niet aan denken. Allemaal prachtig om te zien maar ik wil er niet in. No way, José!

Hoogtevrees + verlies van controle.
pi_32158123
Teveel Lost gekeken?
pi_32160175
Als je bang bent voor vliegen, dan koop je maar gewoon een vliegenmepper.
pi_32160210
quote:
Op donderdag 10 november 2005 21:22 schreef thabit het volgende:
Als je bang bent voor vliegen, dan koop je maar gewoon een vliegenmepper.
Nee, ik wil vliegen ook weer niet doden..
pi_32160245
quote:
Op donderdag 10 november 2005 20:25 schreef Burbo het volgende:
Teveel Lost gekeken?
Ik ken het niet?

Gelukkig maar, denk ik
pi_32160295
Overigens on-topic : Ik heb zelf nooit gevlogen, maar weet wel dat ik verder niet lijd aan irrationele angsten op dit gebied. Is het desondanks verstandig om als ik moet vliegen te zorgen voor kalmeringsmiddelen oid, of kan ik gerust een vliegtuig in stappen?
pi_32160343
Je kan gerust in een vliegtuig stappen. Af en toe heb je een keer een luchtzak maar verder merk je er niks van.
pi_32160344
Alicey, voor mij kwam het ook "uit de lucht vallen" dus wat dat betreft kan je het niet uitsluiten denk ik...

Maar om nou kalmeringsmiddelen mee te nemen... Hangt er misschien beetje vanaf hoe lang je moet vliegen.
pi_32165197
quote:
Op donderdag 10 november 2005 10:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
Bedankt voor alle reacties!

Waarschijnlijk wordt het een Oxazepam voor het vliegen de volgende keer. Hoewel ik nu zoiets heb van: ik vlieg nooooooit meer!
Ik heb ooit eens 14 uur in een vliegtuig gezeten met een doodsbange moeder en een kotsend (van angst) vriendje.. Op de terug weg toch maar wat valium geregeld.. Verder geen enkel probleem gehad.

Dokters schrijven over het algemeen wel wat valium of wat je zegt oxazepam voor. Hou je dan niet aan het "official" aantal, maar neem er gewoon gelijk 3. Mijn moeder doet dat ook altijd als ze gaat vliegen, en er is geen vuiltje aan de lucht.

M'n moeder heeft wel een 4 uur lang met een tijdschrift ondersteboven in het vliegtuig gezeten. En vervolgens op schiphol vertellen dat ze zoooooon interessant artikel gelezen had
  donderdag 10 november 2005 @ 23:50:20 #45
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_32165346
Klaar?
Ik niet!
pi_32165447
quote:
Op donderdag 10 november 2005 23:50 schreef Foo_niks het volgende:
Wat kan er nou mis gaan: http://www.youtube.com/watch.php?v=ZJKCekZw4S8
Ik ga niet klikken
pi_32166365
quote:
Op donderdag 10 november 2005 23:53 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik ga niet klikken

Verstandig om niet te klikken
Let's plant a tree
pi_32167492
quote:
Op donderdag 10 november 2005 21:25 schreef Alicey het volgende:
Overigens on-topic : Ik heb zelf nooit gevlogen, maar weet wel dat ik verder niet lijd aan irrationele angsten op dit gebied. Is het desondanks verstandig om als ik moet vliegen te zorgen voor kalmeringsmiddelen oid, of kan ik gerust een vliegtuig in stappen?
Waarom zou je?
Als er trouwens iets niet aangeraden wordt als je moet vliegen, dan is dit het gebruik van kalmeringsmiddelen. Als je dan eens snel het vliegtuig uitmoet in een noodsituatie, dan heb je daar alleen maar last van.
Bovendien speelt er bij mensen die heftige vliegangst hebben vaak meer in hun leven. Als de onderliggende oorzaak aangepakt wordt (fobie, dwang, bovenmatige stress, etc.) is de vliegangst vaak ook een stuk minder.
  vrijdag 11 november 2005 @ 01:47:07 #49
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32168271
gewoon een slaappil op lange vluchten en een halve/kwart op korte. ik neem het liefst rohipnol.
pi_32168545
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 01:47 schreef zoalshetis het volgende:
gewoon een slaappil op lange vluchten en een halve/kwart op korte.
Doe ik ook: slaappil.

Er bestaan ook cursussen tegen vliegangst; ooit heb ik er één gevolgd, in zo'n simulatievliegtuig (?), het was een heel gedoe, allemaal snuivende & hyperventilerende mensen samengepakt in een veel te kleine ruimte, compleet met (nep)-stewardessen en motorgeronk. Aan het eind van de cursus gingen we ook echt een stukkie vliegen - maar het eind van het liedje is dat het NIET helpt tegen vliegangst (dus bespaar je de kosten).

Als je eenmaal hebt besloten om te gaan vliegen, ondanks je angst, dan kun je volgens mij maar het beste je ogen dichtdoen en gáán. Plus die slaappil. Drank helpt ook.
  vrijdag 11 november 2005 @ 02:09:01 #51
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32168596
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 02:05 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Doe ik ook: slaappil.

Er bestaan ook cursussen tegen vliegangst; ooit heb ik er één gevolgd, in zo'n simulatievliegtuig (?), het was een heel gedoe, allemaal snuivende & hyperventilerende mensen samengepakt in een veel te kleine ruimte, compleet met (nep)-stewardessen en motorgeronk. Aan het eind van de cursus gingen we ook echt een stukkie vliegen - maar het eind van het liedje is dat het NIET helpt tegen vliegangst (dus bespaar je de kosten).

Als je eenmaal hebt besloten om te gaan vliegen, ondanks je angst, dan kun je volgens mij maar het beste je ogen dichtdoen en gáán. Plus die slaappil. Drank helpt ook.
cursussen zijn wel leuk heur. maar ik ga gewoon voor die slaappil.
pi_32171129
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 02:09 schreef zoalshetis het volgende:
cursussen zijn wel leuk heur. maar ik ga gewoon voor die slaappil.
Je bedoelt cursussen in het algemeen? Hm. Dan zou ik toch eerder gaan voor de cursus 'Welk Kleurtype Ben jij?' - dat levert ongetwijfeld meer op dan een vliegangstcursus.
  vrijdag 11 november 2005 @ 09:24:20 #53
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_32171336
Nadine, was die cursus ook bij stichting Valk?
pi_32171423
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 09:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nadine, was die cursus ook bij stichting Valk?
Zou kunnen... ik heb de hele cursus verdrongen.
Ik zie dat die Stichting Valk beweert 98% van de mensen met vliegangst te genezen - hoezo ongeloofwaardig?!
  vrijdag 11 november 2005 @ 09:32:17 #55
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_32171459
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 09:30 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Zou kunnen... ik heb de hele cursus verdrongen.
Ik zie dat die Stichting Valk beweert 98% van de mensen met vliegangst te genezen - hoezo ongeloofwaardig?!
Tja, ze claimen ook samen te werken met Schiphol en geen winstoogmerk te hebben omdat ze een stichting zijn. Vraag ik me af waarom een intakegesprek dan 150 euro moet kosten en de daadwerkelijke cursus tussen de 500 - 800 euro, afhankelijk van of je 1 of 2 dagen gaat .
pi_32172115
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 09:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
Tja, ze claimen ook samen te werken met Schiphol en geen winstoogmerk te hebben omdat ze een stichting zijn. Vraag ik me af waarom een intakegesprek dan 150 euro moet kosten en de daadwerkelijke cursus tussen de 500 - 800 euro, afhankelijk van of je 1 of 2 dagen gaat .
Handige flikkers zijn het.
pi_32172799
Pfffffff ik heb er ook last van, en met elke keer vliegen wordt het erger!

Ik moet 7 december weer vliegen en zie er als een berg tegenop. Ik heb best veel gelezen over vliegangst en heb al van alles geprobeerd: ademhalingsoefeningen, me bedenken hoe veilig vliegtuigen zijn, de controle overgeven etc. Maar de angst om neer te storten is gewoon niet weg te rationaliseren. Zodra ik in die stoel ga zitten spannen al mijn spieren zich en zit ik gewoon zo lang de vlucht duurt met m'n kiezen op elkaar. Bij elke kleine beweging komt er zo'n golf van angst/paniek over me heen. Echt een ramp. Ik kom dan ook helemaal gesloopt aan

Ik wil geen mietje zijn en wil er eigenlijk zonder kalmeringstabletten vanaf. Maar het lijkt me toch wel heerlijk om gewoon aan het begin van de vlucht lekker in slaap te vallen en op de plaats van bestemming wakker te worden. Dus denk dat ik toch maar probeer een tabletje te regelen...
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:42:41 #58
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_32172823
Herkenbaar PiperMaru Ik kwam ook aan met het gevoel in m'n lijf alsof ik net de 10 km had hardgelopen en daarvoor 3 nachten niet had geslapen.

Hoe lang moet je vliegen de 7e?
pi_32172989
quote:
Op donderdag 10 november 2005 21:27 schreef XcUZ_Me het volgende:
Alicey, voor mij kwam het ook "uit de lucht vallen" dus wat dat betreft kan je het niet uitsluiten denk ik...

Maar om nou kalmeringsmiddelen mee te nemen... Hangt er misschien beetje vanaf hoe lang je moet vliegen.
Nouja, bij meer dan 10 uur dan misschien iets om toch op te letten.. Als het uit de lucht kan vallen.
pi_32173048
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 01:09 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Waarom zou je?
Als er trouwens iets niet aangeraden wordt als je moet vliegen, dan is dit het gebruik van kalmeringsmiddelen. Als je dan eens snel het vliegtuig uitmoet in een noodsituatie, dan heb je daar alleen maar last van.
Ik ga er eigenlijk van uit dat een noodsituatie niet voorkomt.. En als dat wel voorkomt zie ik eigenlijk ook niet het kwaad in van kalmeringsmiddelen. Ook in noodsituaties is het het beste om kalm te blijven en niet in paniek te raken..
quote:
Bovendien speelt er bij mensen die heftige vliegangst hebben vaak meer in hun leven. Als de onderliggende oorzaak aangepakt wordt (fobie, dwang, bovenmatige stress, etc.) is de vliegangst vaak ook een stuk minder.
Hmm... Ik zou bij mezelf geen onderliggende oorzaak weten als mogelijkheid. Ik zie wel wat het gaat worden.
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:52:59 #61
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_32173057
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:50 schreef Alicey het volgende:

[..]

Nouja, bij meer dan 10 uur dan misschien iets om toch op te letten.. Als het uit de lucht kan vallen.
Nouja, ik weet nu dat ik de volgende keer gewapend met een lading Oxazepam aan boord ga .

Wat je moet voorkomen is dat je aan boord gaat met het idee: "als ik maar niet bang word". Zeker weten dat het dan dus wel gaat gebeuren. Ik ging nog vrij relaxed aan boord, met een "gezonde" nervositeit, maar toen die deur dichtging werd m'n keel dichtgeknepen en begon de ellende. Gelukkig hoefde ik "maar" 2 uur te vliegen, maar het waren 2 héle lange uren. Terugreis idem.
pi_32173100
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:52 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Nouja, ik weet nu dat ik de volgende keer gewapend met een lading Oxazepam aan boord ga .

Wat je moet voorkomen is dat je aan boord gaat met het idee: "als ik maar niet bang word". Zeker weten dat het dan dus wel gaat gebeuren. Ik ging nog vrij relaxed aan boord, met een "gezonde" nervositeit, maar toen die deur dichtging werd m'n keel dichtgeknepen en begon de ellende. Gelukkig hoefde ik "maar" 2 uur te vliegen, maar het waren 2 héle lange uren. Terugreis idem.
Dat idee zal ik zelf denk ik niet snel krijgen, ook omdat ik weet dat vliegen erg veilig is. Aan de andere kant ben ik wel licht claustrofobisch... Misschien idd het beste om iets bij me te hebben voor het geval dat, en er gewoon van uit gaan dat het niet nodig is.
pi_32173136
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:42 schreef XcUZ_Me het volgende:
Herkenbaar PiperMaru Ik kwam ook aan met het gevoel in m'n lijf alsof ik net de 10 km had hardgelopen en daarvoor 3 nachten niet had geslapen.

Hoe lang moet je vliegen de 7e?
Ik geloof 4,5 uur. De laatste keer dat ik vloog was 2 uur en dat vond ik al verschrikkelijk lang!!!
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:56:38 #64
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_32173164
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:54 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat idee zal ik zelf denk ik niet snel krijgen, ook omdat ik weet dat vliegen erg veilig is. Aan de andere kant ben ik wel licht claustrofobisch... Misschien idd het beste om iets bij me te hebben voor het geval dat, en er gewoon van uit gaan dat het niet nodig is.
Ik had best wel wat in huis gehad, maar had het niet meegenomen omdat ik 't helemaal niet verwacht had dat 't zo zou gaan . Volgende keer weet ik wel beter. ALS er een volgende keer komt.

Ik weet niet wanneer je moet vliegen, maar als je wilt kan ik je wel van wat Oxazepam voorzien. Die dingen werken ongeveer 7 a 8 uur.
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:57:39 #65
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_32173188
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:55 schreef PiperMaru het volgende:

[..]

Ik geloof 4,5 uur. De laatste keer dat ik vloog was 2 uur en dat vond ik al verschrikkelijk lang!!!
Mijn 1e keer vliegen was ook 4,5 uur en toen had ik er ook wel last van, maar niet zo extreem als deze week...

Heel veel sterkte in ieder geval!!
pi_32173244
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:56 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik had best wel wat in huis gehad, maar had het niet meegenomen omdat ik 't helemaal niet verwacht had dat 't zo zou gaan . Volgende keer weet ik wel beter. ALS er een volgende keer komt.

Ik weet niet wanneer je moet vliegen, maar als je wilt kan ik je wel van wat Oxazepam voorzien. Die dingen werken ongeveer 7 a 8 uur.
Misschien begin volgend jaar, en dan behoorlijk lang ook.. Dank je voor je aanbod, maar ik bespreek het liever met mijn huisarts, o.a. i.v.m. e.v.t. wisselwerkingen met medicatie die ik al gebruik..
  vrijdag 11 november 2005 @ 11:01:43 #67
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_32173296
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:00 schreef Alicey het volgende:

[..]

Misschien begin volgend jaar, en dan behoorlijk lang ook.. Dank je voor je aanbod, maar ik bespreek het liever met mijn huisarts, o.a. i.v.m. e.v.t. wisselwerkingen met medicatie die ik al gebruik..
Begrijpelijk! Zou ik ook doen als ik meerdere dingen moest nemen . Gelukkig kan Oxazepam niet zo heel veel kwaad van wat ik uit de bijsluiter begreep.
pi_32173342
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:01 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Begrijpelijk! Zou ik ook doen als ik meerdere dingen moest nemen . Gelukkig kan Oxazepam niet zo heel veel kwaad van wat ik uit de bijsluiter begreep.
Ik zie wel of ik iets meekrijg en evt. wat.
  vrijdag 11 november 2005 @ 11:05:10 #69
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_32173366
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:04 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik zie wel of ik iets meekrijg en evt. wat.
Of je rookt een flinke joint voor vertrek .
pi_32173394
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:05 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Of je rookt een flinke joint voor vertrek .
Erg verstandig bij het vliegen naar een land waar ze niet zo heel erg van softdrugs houden.
  vrijdag 11 november 2005 @ 11:07:02 #71
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_32173415
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:06 schreef Alicey het volgende:

[..]

Erg verstandig bij het vliegen naar een land waar ze niet zo heel erg van softdrugs houden.
Hahaha Het zou mijn middeltje ook niet zijn hoor .
pi_32173425
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:07 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Hahaha Het zou mijn middeltje ook niet zijn hoor .
Bovendien is mijn ervaring met soft drugs juist dat ik er paniekaanvallen van kan krijgen.
  vrijdag 11 november 2005 @ 11:08:04 #73
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_32173441
Ergens rond 2000 heb ik voor 't eerst gevlogen. Lekker 'veilig' met mijn ouders naar Rhodos, dus als ik was iig niet alleen, maar eng vond ik het wel. Vooral omdat we ook nog een nachtvlucht hadden èn turbulentie...

Een aantal jaar later kreeg ik een vriend (intussen ex) die studeerde in Finland. Dit had tot gevolg dat ik er dus aan moest geloven: alleen vliegen. In het totaal ben ik 3 keer retour gevlogen. In mijn geval kan ik zeggen dat het went. Alle keren was ik loeizenuwachtig, maar zodra ik in de lucht hing, dan was de spanning weg.
  vrijdag 11 november 2005 @ 11:08:04 #74
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_32173442
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:07 schreef Alicey het volgende:

[..]

Bovendien is mijn ervaring met soft drugs juist dat ik er paniekaanvallen van kan krijgen.

Ik werd er kotsmisselijk van. Ook niet echt succesvol in een vliegtuig .
  vrijdag 11 november 2005 @ 11:09:04 #75
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_32173477
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:08 schreef Natalie het volgende:

Alle keren was ik loeizenuwachtig, maar zodra ik in de lucht hing, dan was de spanning weg.
Ik heb 't dus andersom. Van te voren gaat het eigenlijk allemaal wel... Maar zodra die deur dichtgaat en het taxiën begint
pi_32173516
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:08 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik werd er kotsmisselijk van. Ook niet echt succesvol in een vliegtuig .
Maar daar is in ieder geval op gerekend.
pi_32173544
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:08 schreef Natalie het volgende:
Ergens rond 2000 heb ik voor 't eerst gevlogen. Lekker 'veilig' met mijn ouders naar Rhodos, dus als ik was iig niet alleen, maar eng vond ik het wel. Vooral omdat we ook nog een nachtvlucht hadden èn turbulentie...

Een aantal jaar later kreeg ik een vriend (intussen ex) die studeerde in Finland. Dit had tot gevolg dat ik er dus aan moest geloven: alleen vliegen. In het totaal ben ik 3 keer retour gevlogen. In mijn geval kan ik zeggen dat het went. Alle keren was ik loeizenuwachtig, maar zodra ik in de lucht hing, dan was de spanning weg.
Hmmm.. Het zit wel in mijn aard om vooral vaak zenuwen vooraf te hebben, en als het er dan op aan komt niet. Misschien gaat het hierbij wel net zo.
  vrijdag 11 november 2005 @ 11:15:29 #78
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_32173611
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:09 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik heb 't dus andersom. Van te voren gaat het eigenlijk allemaal wel... Maar zodra die deur dichtgaat en het taxiën begint
't Zit echt puur in je koppie, hoe lullig het ook klinkt.
Als je vaker moet vliegen, dan mogeljk toch maar iets kalmerends meenemen oid. Of wellicht ontspanningsoefeningen gaan doen. Ademhalingsoefeningen e.d.
Of anders zien of je mogelijk met de trein kunt. Hoewel dat vaak natuurlijk idd wel prijzig is...
  vrijdag 11 november 2005 @ 11:36:01 #79
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_32174162
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:15 schreef Natalie het volgende:

[..]

't Zit echt puur in je koppie, hoe lullig het ook klinkt.
Als je vaker moet vliegen, dan mogeljk toch maar iets kalmerends meenemen oid. Of wellicht ontspanningsoefeningen gaan doen. Ademhalingsoefeningen e.d.
Of anders zien of je mogelijk met de trein kunt. Hoewel dat vaak natuurlijk idd wel prijzig is...
Ik weet ook wel dat 't in m'n hoofd zit. Zou niet weten waar anders eigenlijk . Volgende keer ga ik aan de pilletjes. Trein is inderdaad te duur. Gelukkig heb ik voorlopig niks "vliegerigs" op de planning staan, dus dat scheelt .
pi_32174214
Jeeh herkenbaar ik heb dat ook als ik alleen in de trein zit dus
dat IK WIL DERUIT gevoel brrrrr
een vliegtuig begin ik maar helemaal niet aan..
maar eh dit heet hyperventilatie ofzo..
enne ja das een soort angst, misschien wel uit een vorig leven wie zal het zeggen..
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  vrijdag 11 november 2005 @ 11:41:25 #81
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_32174291
In de trein al?! Oeh, dat lijkt me wel lastig zeg! Jij doet echt alles per auto?
pi_32180250
In TRV zijn er ook topics over vliegangst, kijk daar ook eens

Ik heb er zelf geen last. Wel altijd wat spanning in m'n buik bij het opstijgen, maar meer niet. Turbulentie vind ik wel tof eigenlijk
Zorg ook voor afleiding. Neem muziek mee en een boek of voor mijn part een puzzelboek. Altijd fijn als er geen film wordt gedraaid (op kortere vluchten) of als er geen leuke film is.

Dit zijn natuurlijk tips van iemand die nergens last van heeft, maar ik denk dat het wel kan helpen. Pillen lijken me een laatste noodoplossing.
  vrijdag 11 november 2005 @ 15:16:34 #83
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_32180291
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 15:15 schreef rompompom het volgende:

In TRV zijn er ook topics over vliegangst, kijk daar ook eens
Bedankt voor de tip .

Wat fijn dat je er zelf geen last van hebt! Ik ben jaloers
pi_32180299
Ik 'moet' naar New York over een maandje..

Erg rot, ik weet het.. maar het ergste probleem is het vliegen..

Niet dat ik direct in huilen of hyperventileren uitbarst, maar ik hou er gewoon NIET van..
Ik vind het eng.. deuren dicht.. opstijgen.. landen.. turbulentie..

Jaaaaaren geleden eens hevige turbulentie gehad, alles vloog door de cabine heen, en sindsdien vind ik het afgrijselijk..
Maarjah, om te gaan zwemmen naar New York zie ik ook niet zo zitten

Ik wil dolgraag naar NY, en ga ik wel (eerste keer!), maar dat vliegen.. dan is voor mij de lol er deels weer af van de voorpret.. Dan denk ik: YAY! NEW YORK!!! NOG EEN MAANDJE!!! en dan Kut, vliegen...
Doei.
pi_32180660
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 15:16 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip .

Wat fijn dat je er zelf geen last van hebt! Ik ben jaloers
Moet er niet aan denken om met mijn werk vliegangst te hebben, pfff..

Naar aanleiding van Faithy's post: vind(en) je (jullie) het ook eng om op een schip te stappen? Dan geef je de controle ook volledig uit handen, niemand van jullie zal een schip kunnen besturen. En het is ook stukken onveiliger en vaak nóg massaler.

Ik probeer mensen geen angst aan te praten nu hoor, maar ik ben gewoon benieuwd hoe men daar tegenover staat
  vrijdag 11 november 2005 @ 15:32:51 #86
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_32180831
Ik ben niet bang op een boot... Maar ik ga er ook niet graag op, maar dat heeft meer te maken met het feit dat ik zeeziek ben

Overigens hoor ik vaker dat er een vliegtuig uit de lucht valt, dan dat er schepen zoals bijvoorbeeld de Engeland-ferries zinken... en een boot is bij de "grond" en daar zit 'm voor mij ook een groot deel in dat ik niet zo bang ben .
pi_32180951
Ik vaar altijd met mijn pappa, en die kan wel een schip besturen

Maar een schip besturen is makkelijk.. eigenlijk.. want dat ding komt pas in de problemen als ie zinkt.

Als de kap'tein iets overkomt leg je dat ding gewoon stil.. (hendel naar achteren )

Varen boeit me niet zoveel, vind ik heerlijk.

2 jaar geleden met windkracht 11 overgestoken van IJmuiden naar Newcastle en 2 dagen later terug met dezelfde wind.
Hoorden we achteraf dat we eigenlijk niet uit hadden mogen varen.. Maar dat vind ik heerlijk.. zo lang mogelijk buiten op dek gestaan, heerlijk..
En als het ding zinkt heb je iets meer overlevingskans dan wanneer je vliegmachine besluit het erbij te laten...
Doei.
pi_32180988
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 15:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben niet bang op een boot... Maar ik ga er ook niet graag op, maar dat heeft meer te maken met het feit dat ik zeeziek ben

Overigens hoor ik vaker dat er een vliegtuig uit de lucht valt, dan dat er schepen zoals bijvoorbeeld de Engeland-ferries zinken... en een boot is bij de "grond" en daar zit 'm voor mij ook een groot deel in dat ik niet zo bang ben .
Heb je normaal gesproken ook hoogtevrees dan?

Ik lees regelmatig dat er weer ergens in Indonesië een boot met 300 man is gezonken waarvan er drie het overleven. Maar het is maar net waar je op let natuurlijk
  vrijdag 11 november 2005 @ 15:41:49 #89
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_32181077
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 15:38 schreef rompompom het volgende:

[..]

Heb je normaal gesproken ook hoogtevrees dan?
Nope Ik ga gerust op het randje van een diep ravijn staan. Geen probleem. Ga alleen bibberen op ladders
quote:
Ik lees regelmatig dat er weer ergens in Indonesië een boot met 300 man is gezonken waarvan er drie het overleven. Maar het is maar net waar je op let natuurlijk
Mja, maar dat is Indonesië, daar moet je voor vliegen om er te komen . Bovendien zijn dat soort ongevallen vaak te wijten aan overbelading en verouderd materiaal. Ik doel meer op de gangbare passagiersscheepvaart hier in Europa, daar hoor je bijna nooit wat van. En wat Faithy ook zegt, als het daarbij misgaat, heb je meer kans om het te overleven.
pi_32181106
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 15:37 schreef Faithy het volgende:
Ik vaar altijd met mijn pappa, en die kan wel een schip besturen

Maar een schip besturen is makkelijk.. eigenlijk.. want dat ding komt pas in de problemen als ie zinkt.

Als de kap'tein iets overkomt leg je dat ding gewoon stil.. (hendel naar achteren )

Varen boeit me niet zoveel, vind ik heerlijk.

2 jaar geleden met windkracht 11 overgestoken van IJmuiden naar Newcastle en 2 dagen later terug met dezelfde wind.
Hoorden we achteraf dat we eigenlijk niet uit hadden mogen varen.. Maar dat vind ik heerlijk.. zo lang mogelijk buiten op dek gestaan, heerlijk..
En als het ding zinkt heb je iets meer overlevingskans dan wanneer je vliegmachine besluit het erbij te laten...
Je hoeft mij niks te vertellen over de zee
Windkracht 11 heb ik echter nog niet meegemaakt, laat staan op de Noordzee!
pi_32181145
Geweldig was het, op het feit na dat die hele pokkefamilie van mn vader alles onderkotste...

daar hadden wij dan weer geen last van

Doei.
pi_32181826
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 15:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]

Mja, maar dat is Indonesië, daar moet je voor vliegen om er te komen . Bovendien zijn dat soort ongevallen vaak te wijten aan overbelading en verouderd materiaal. Ik doel meer op de gangbare passagiersscheepvaart hier in Europa, daar hoor je bijna nooit wat van. En wat Faithy ook zegt, als het daarbij misgaat, heb je meer kans om het te overleven.
Ha, ik hoopte al dat je dat argument zou gebruiken
Het zijn namelijk ook de slecht onderhouden vliegtuigen die naar beneden komen. Bij de grote maatschappijen als KLM, BA, Lufthansa, Air France enz., enz. hoef je daar echt niet bang voor te zijn. Het zijn de Nigeriaanse en Angolese kisten waarvan de motoren spontaan in brand vliegen danwel geheel van de vleugel loslaten. Zie ook voorbeeld Egypt Air eerder in dit topic
pi_32181886
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 15:44 schreef Faithy het volgende:
Geweldig was het, op het feit na dat die hele pokkefamilie van mn vader alles onderkotste...

daar hadden wij dan weer geen last van

Vissenvoer

Hehe, ik heb er ook nog geen last van gehad tot nu toe, maar echt ruige zeeën heb ik ook nog niet meegemaakt. Ik zie wel als het zover is
  vrijdag 11 november 2005 @ 16:10:04 #94
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_32181918
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 16:07 schreef rompompom het volgende:

[..]

Ha, ik hoopte al dat je dat argument zou gebruiken

*knip*
Dat wéét ik ook allemaal wel. Maar op een of andere manier verdwijnt die kennis acuut zodra ik in een vliegtuig zit .
pi_32182638
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 16:10 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Dat wéét ik ook allemaal wel. Maar op een of andere manier verdwijnt die kennis acuut zodra ik in een vliegtuig zit .
Da's best rottig
Meer kan ik er niet echt van zeggen Ik hoop voor je dat het overgaat, op één of andere manier
pi_32183112
Zojuist in het nieuws:
quote:
BRUSSEL - Een 29-jarige man heeft geprobeerd de deur te openen van een vliegtuig in volle vlucht. Het toestel van SN Brussels Airlines was opgestegen vanuit Istanbul op weg naar Brussel. Ongeveer halverwege de vlucht liep de man naar de deur en begon hem open te maken. Twee toevallig aanwezige agenten konden hem overmeesteren en de deur dichthouden.

De man bleek psychisch niet in orde. Regelmatig slaan bij hem de stoppen door en doet hij gekke dingen. Zelf herinnert hij zich daar later niets meer van, zei hij vrijdag tijdens verhoor.

De Brusselse justitie moet nu bepalen of de man een gevaar is voor zichzelf en de samenleving. Is dat het geval, dan moet hij in obeservatie blijven.
Als je zoveel vliegangst hebt, dat je er per se uit moet....
  vrijdag 11 november 2005 @ 16:55:53 #97
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_32183187
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 16:53 schreef Halinalle het volgende:
Zojuist in het nieuws:
[..]

Als je zoveel vliegangst hebt, dat je er per se uit moet....
Hehehe, nee dat zal mij niet gebeuren. Ik zit verstijfd in m'n stoel
  zaterdag 12 november 2005 @ 01:05:54 #98
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_32195969
Geinig topic. Ik vind het eigenlijk pas echt eng als ik moet staan. Wel gek eigenlijk, als ik in mijn stoel zit voel ik me gewoon veel veiliger.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 12 november 2005 @ 01:18:30 #99
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_32196229
Ik ging 14 augustus terug van Kreta naar Amsterdam. Niks aan de hand totdat zo'n lul ineens zei: "hehe, volgens mij weet niemand dat er vandaag een vliegtuig in Athene is neergestort!!"
Ik en een heleboel anderen:

Heb verder nooit ergens last van btw. Zit alleen met turbulentie nooit zo lekker in m'n stoel. Één keer in een luchtzak gezeten, toen brak het zweet me effe uit.
Gourmetten of steengrillen?
pi_32196495
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 01:05 schreef TC03 het volgende:
Geinig topic. Ik vind het eigenlijk pas echt eng als ik moet staan. Wel gek eigenlijk, als ik in mijn stoel zit voel ik me gewoon veel veiliger.
Mijn moeder durfde nooit te gaan lopen ze was bang dat het vliegtuig dan zou gaan kantelen ofzo

En nee, ze is niet heel zwaar
Let's plant a tree
pi_32196567
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 01:18 schreef Silenus het volgende:
Ik ging 14 augustus terug van Kreta naar Amsterdam. Niks aan de hand totdat zo'n lul ineens zei: "hehe, volgens mij weet niemand dat er vandaag een vliegtuig in Athene is neergestort!!"

Heb verder nooit ergens last van btw. Zit alleen met turbulentie nooit zo lekker in m'n stoel. Één keer in een luchtzak gezeten, toen brak het zweet me effe uit.
Ik ging met Qantas naar Australie, via Bangkok. Eerste keer dat ik alleen zo'n eind ging vliegen. Een collega vertelde me een paar dagen van te voren heel blij: "Lekker veilig met Qantas! Nog nooit gecrasht!!! " dus ik paar dagen later, dag voordag ik zou vertrekken: Vliegtuig van Qantas gecrasht in Bangkok

Oja, nog een leuke toevoeging hoorde ik van een nicht van me in Australie, een man uit Sydney was op weg naar Engeland, zat in dat gecrashte vliegtuig (de crash was niet zo ernstig dat er doden waren geloof ik, iig hij had het overleefd) meneer komt aan in Londen, reist daar wat rond en zit in de metro. Was in 1999, groot ongeluk in Londen met de metro. Diezelfde man zat dus ook nog in die metro
Let's plant a tree
  zaterdag 12 november 2005 @ 01:49:25 #102
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32196749
het voordeel van mijn vliegangst is dat iedereen die met mij vliegt altijd "aan het raampje" mag zitten...
  zaterdag 12 november 2005 @ 14:45:31 #103
53267 TC03
pi_32204851
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 01:18 schreef Silenus het volgende:

Ik ging 14 augustus naar Gran Canaria. Zaten we in het huisje, even de TV aan, vliegtuig neergestort! Diezelfde week stortte er ook nog eentje neer in Venezuela geloof ik.
pi_32221335
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 14:45 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ik ging 14 augustus naar Gran Canaria. Zaten we in het huisje, even de TV aan, vliegtuig neergestort! Diezelfde week stortte er ook nog eentje neer in Venezuela geloof ik.
OT: Dat hebben wij een keer mee gemaakt met een bus, 1 dag voordat we naar huis gingen vanuti spanje met de bus was er een van Nood bus ver ongelukt met aardig wat doden. En omdat ik nogal een bang aangelegde moeder heb, was de terug reis geen pretje!
  maandag 14 november 2005 @ 01:07:02 #105
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_32248505
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 15:27 schreef rompompom het volgende:

[..]

Moet er niet aan denken om met mijn werk vliegangst te hebben, pfff..

Naar aanleiding van Faithy's post: vind(en) je (jullie) het ook eng om op een schip te stappen? Dan geef je de controle ook volledig uit handen, niemand van jullie zal een schip kunnen besturen. En het is ook stukken onveiliger en vaak nóg massaler.

Ik probeer mensen geen angst aan te praten nu hoor, maar ik ben gewoon benieuwd hoe men daar tegenover staat
Voor mij was de eerste keer op een lijnvlucht van Onur Air. Combinatie van moe, gespannen en ik heb me de hele reis niet lekker gevoeld. Probleem was bij mij meer dat ik me niet echt lekker kon orienteren. Bewegingen van het vliegtuig vond ik vreemd, omdat ik niet kon zien hoe en wat. Vooral dat maakte mn reis vrij onplezierig. Daar komt nog uber uber goedkoop vliegen is dicht opelkaar gepakt vliegen bij, en als je je al niet zo lekker voelt, dan is dat helemaal irritant.

Anyway, binnenkort naar Italie vliegen. Tis niet ver, en nu ik weet hoe het allemaal gaat, en ik gewoon overdag vlieg ga ik er gewoon voor. Angst is er om te overwinnen, en hee, het ergste wat je kan gebeuren is dat je voor lul staat bij een hoop mensen die je prolly toch niet kent. Who cares
Tieske - lvl 60 Druid - Magtheridon
De theorie van het autorijden door H. de Vries, 2004:
"Wat je niet ziet, is er niet"
"Boem is ho, plons is water"
pi_32248613
De enige vriend die ik had die niet bang was voor vliegtuigen en er altijd fluitend instapte is helaas overleden door een vliegtuigcrash.

prettige vlucht...
pi_36467428
tvp
  woensdag 29 maart 2006 @ 17:18:47 #108
53267 TC03
pi_36467607
Na vijf maanden een tvp plaatsen. Humor.
  woensdag 29 maart 2006 @ 17:20:49 #109
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_36467670
M'n topic, wat doen jullie
pi_36467767
ik stap never in een plain!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  woensdag 29 maart 2006 @ 17:25:52 #111
53267 TC03
pi_36467806
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 17:24 schreef zhe-devilll het volgende:
ik stap never in een plain!
Plain? .
  woensdag 29 maart 2006 @ 17:26:31 #112
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_36467824
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 17:25 schreef TC03 het volgende:

[..]

Plain? .
And simple
  woensdag 29 maart 2006 @ 17:27:02 #113
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_36467845
Onzinkick equals slotje.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')