Als ik de financiele middelen had gehad was ik op Roma Termini in de trein gestapt en zo naar huis gegaan, maar helaas... Een cursus bij Valk kost me ruim 650 euro en dat heb ik al helemaal niet. Mij krijg je dus het vliegtuig niet meer in. Het is 't me niet waard. Toevallig zag ik net op tv het beeld van een opstijgend vliegtuig en direct bekroop me dat angstgevoel weer. M'n maag draaide zich om.quote:Lichamelijke klachten
• beven, spierspanning
• moeilijk ademen
• hartkloppingen, pijn in de borst
• maag- en darmproblemen
• zweten, duizeligheid, misselijkheid...
Psychologische klachten
• geheugenproblemen
• dwangbeelden
• onrust, stress, gespannenheid
Bij autorijden heb je nog enigszins controle, het gevoel dat je alles aan een ander overlaat zoals in een vliegtuig heb je niet bij autorijden. Ook al rijdt een ander, bij vliegen is die controle er helemaal niet, ik kan me die angst wel voorstellen.quote:Op woensdag 9 november 2005 23:12 schreef Sport_Life het volgende:
Dennis Bergkamp had ook vliegangst, ging altijd met de auto naar uitwedstrijden.
Vind je het ook eng om in de auto te stappen?? Autorijden is namelijk veel gevaarlijker dan vliegen.
Mijn moeder heeft ook serieus last gehad van vliegangst en bij de huisarts om kalmeringsmiddelen gevraagd. Hij gaf liever geen sterke kalmeringsmiddelen omdat je in geval van nood (hoe klein de kans ook) toch goed moet kunnen reageren.quote:Op woensdag 9 november 2005 23:13 schreef Xebrozius het volgende:
Prop er valeriaan in en neem nog even een flinke borrel eer je instapt, de gehele reis slaap je als een os en als je wakker wordt maakt het je allemaal geen flikker uit. Zo gaat een vriend van me ook elk jaar op vakantie![]()
Ik vind vliegen ook ontzettend gaaf, maar dat is helaas niet voor iedereen zo. En echte angst kan echt onvoorstelbaar groot zijnquote:Op woensdag 9 november 2005 23:27 schreef Fillipe het volgende:
Vliegen is bijna het gaafste wat er is, ik wil later dan ook graag m'n kost verdienen met het besturen van deze veredelde 'toeristenbussen'
En ach, het is een cliché maar autorijden is veel gevaarlijker!
Klopt, dat is ook zo. Ach ik heb zelfs met Onur Air gevlogen, veel erger kan je het tegenwoordig ook niet meer meemaken.quote:Op woensdag 9 november 2005 23:32 schreef Vava het volgende:
[..]
Ik vind vliegen ook ontzettend gaaf, maar dat is helaas niet voor iedereen zo. En echte angst kan echt onvoorstelbaar groot zijn![]()
De een vindt vliegen eng, de ander weer wat anders...
Idd.quote:Op woensdag 9 november 2005 23:16 schreef Vava het volgende:
[..]
Bij autorijden heb je nog enigszins controle, het gevoel dat je alles aan een ander overlaat zoals in een vliegtuig heb je niet bij autorijden. Ook al rijdt een ander, bij vliegen is die controle er helemaal niet, ik kan me die angst wel voorstellen.
Nou je het over bussen hebt, dat vind ik nou eng. Ik zit altijd op te letten of alles goed gaat, zelfs in Nederlandquote:Op woensdag 9 november 2005 23:48 schreef yup het volgende:
[..]
Idd.
In andere landen heb ik ook mijn bedenkingen bij tourbussen etc, juist omdat de wegen daar gevaarlijker zijn en de chauffeurs het niet zo nauw nemen met rijtijd wetten etc![]()
![]()
Don't worry; vliegen is de meest veilige vorm van transport.quote:Op woensdag 9 november 2005 22:22 schreef XcUZ_Me het volgende:
-knip-
Ach, wat ik ermee wil zeggen dat als zo'n _verschrikkelijk_ oude en ogenschijnlijk "gammele" kist gewoon doet wat ie moet doen (niet neerstorten) het allemaal reuze meevalt. Ik vlieg iig veel liever dan dat ik bv in een tourbus stap oid.quote:Op woensdag 9 november 2005 23:38 schreef Fillipe het volgende:
[..]
Nou nu ik bovenstaand verhaal lees
Dit is een vrij normaal lijstje. Herkenbaar, veel mensen met vliegangst kunnen zich hiermee identificeren.quote:Op donderdag 10 november 2005 00:07 schreef static het volgende:
Dit klinkt overigens als een paniekstoornis; helemaal als ik je lijstje zo lees.
inderdaadquote:Op donderdag 10 november 2005 00:09 schreef discomagic het volgende:
[..]
Dit is een vrij normaal lijstje. Herkenbaar, veel mensen met vliegangst kunnen zich hiermee identificeren.
Hmm... als je zelf geen last heb daarvan dan lijkt het inderdaad zo eenvoudig. Maar stel je voor, je bent ontzettend bang voor de tandarts en je laat ff voor de gein een kies trekken om over je angst heen te komenquote:Op donderdag 10 november 2005 00:13 schreef sooty het volgende:
Vliegen is niet eng XcUZ_Me, echt niet. Iedereen die hier reageert is ooit ingestapt en uitgestapt.Ik begrijp je angst; hoewel angst niet het juiste woord is.
Tip: doe eens een (rond)vlucht en ga jezelf helemaal opvreten over de take-off. Maar laat het los als de wielen loslaten ....
Nee, ik wil vliegen ook weer niet doden..quote:Op donderdag 10 november 2005 21:22 schreef thabit het volgende:
Als je bang bent voor vliegen, dan koop je maar gewoon een vliegenmepper.
quote:
Ik heb ooit eens 14 uur in een vliegtuig gezeten met een doodsbange moeder en een kotsend (van angst) vriendje.. Op de terug weg toch maar wat valium geregeld.. Verder geen enkel probleem gehad.quote:Op donderdag 10 november 2005 10:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
Bedankt voor alle reacties!
Waarschijnlijk wordt het een Oxazepam voor het vliegen de volgende keer. Hoewel ik nu zoiets heb van: ik vlieg nooooooit meer!
Ik ga niet klikkenquote:Op donderdag 10 november 2005 23:50 schreef Foo_niks het volgende:
Wat kan er nou mis gaan: http://www.youtube.com/watch.php?v=ZJKCekZw4S8![]()
Waarom zou je?quote:Op donderdag 10 november 2005 21:25 schreef Alicey het volgende:
Overigens on-topic : Ik heb zelf nooit gevlogen, maar weet wel dat ik verder niet lijd aan irrationele angsten op dit gebied. Is het desondanks verstandig om als ik moet vliegen te zorgen voor kalmeringsmiddelen oid, of kan ik gerust een vliegtuig in stappen?
Doe ik ook: slaappil.quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:47 schreef zoalshetis het volgende:
gewoon een slaappil op lange vluchten en een halve/kwart op korte.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |