abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32173516
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:08 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik werd er kotsmisselijk van. Ook niet echt succesvol in een vliegtuig .
Maar daar is in ieder geval op gerekend.
pi_32173544
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:08 schreef Natalie het volgende:
Ergens rond 2000 heb ik voor 't eerst gevlogen. Lekker 'veilig' met mijn ouders naar Rhodos, dus als ik was iig niet alleen, maar eng vond ik het wel. Vooral omdat we ook nog een nachtvlucht hadden èn turbulentie...

Een aantal jaar later kreeg ik een vriend (intussen ex) die studeerde in Finland. Dit had tot gevolg dat ik er dus aan moest geloven: alleen vliegen. In het totaal ben ik 3 keer retour gevlogen. In mijn geval kan ik zeggen dat het went. Alle keren was ik loeizenuwachtig, maar zodra ik in de lucht hing, dan was de spanning weg.
Hmmm.. Het zit wel in mijn aard om vooral vaak zenuwen vooraf te hebben, en als het er dan op aan komt niet. Misschien gaat het hierbij wel net zo.
  vrijdag 11 november 2005 @ 11:15:29 #78
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_32173611
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:09 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik heb 't dus andersom. Van te voren gaat het eigenlijk allemaal wel... Maar zodra die deur dichtgaat en het taxiën begint
't Zit echt puur in je koppie, hoe lullig het ook klinkt.
Als je vaker moet vliegen, dan mogeljk toch maar iets kalmerends meenemen oid. Of wellicht ontspanningsoefeningen gaan doen. Ademhalingsoefeningen e.d.
Of anders zien of je mogelijk met de trein kunt. Hoewel dat vaak natuurlijk idd wel prijzig is...
(Un)masking for the greater good.
  vrijdag 11 november 2005 @ 11:36:01 #79
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_32174162
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:15 schreef Natalie het volgende:

[..]

't Zit echt puur in je koppie, hoe lullig het ook klinkt.
Als je vaker moet vliegen, dan mogeljk toch maar iets kalmerends meenemen oid. Of wellicht ontspanningsoefeningen gaan doen. Ademhalingsoefeningen e.d.
Of anders zien of je mogelijk met de trein kunt. Hoewel dat vaak natuurlijk idd wel prijzig is...
Ik weet ook wel dat 't in m'n hoofd zit. Zou niet weten waar anders eigenlijk . Volgende keer ga ik aan de pilletjes. Trein is inderdaad te duur. Gelukkig heb ik voorlopig niks "vliegerigs" op de planning staan, dus dat scheelt .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_32174214
Jeeh herkenbaar ik heb dat ook als ik alleen in de trein zit dus
dat IK WIL DERUIT gevoel brrrrr
een vliegtuig begin ik maar helemaal niet aan..
maar eh dit heet hyperventilatie ofzo..
enne ja das een soort angst, misschien wel uit een vorig leven wie zal het zeggen..
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  vrijdag 11 november 2005 @ 11:41:25 #81
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_32174291
In de trein al?! Oeh, dat lijkt me wel lastig zeg! Jij doet echt alles per auto?
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_32180250
In TRV zijn er ook topics over vliegangst, kijk daar ook eens

Ik heb er zelf geen last. Wel altijd wat spanning in m'n buik bij het opstijgen, maar meer niet. Turbulentie vind ik wel tof eigenlijk
Zorg ook voor afleiding. Neem muziek mee en een boek of voor mijn part een puzzelboek. Altijd fijn als er geen film wordt gedraaid (op kortere vluchten) of als er geen leuke film is.

Dit zijn natuurlijk tips van iemand die nergens last van heeft, maar ik denk dat het wel kan helpen. Pillen lijken me een laatste noodoplossing.
  vrijdag 11 november 2005 @ 15:16:34 #83
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_32180291
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 15:15 schreef rompompom het volgende:

In TRV zijn er ook topics over vliegangst, kijk daar ook eens
Bedankt voor de tip .

Wat fijn dat je er zelf geen last van hebt! Ik ben jaloers
pi_32180299
Ik 'moet' naar New York over een maandje..

Erg rot, ik weet het.. maar het ergste probleem is het vliegen..

Niet dat ik direct in huilen of hyperventileren uitbarst, maar ik hou er gewoon NIET van..
Ik vind het eng.. deuren dicht.. opstijgen.. landen.. turbulentie..

Jaaaaaren geleden eens hevige turbulentie gehad, alles vloog door de cabine heen, en sindsdien vind ik het afgrijselijk..
Maarjah, om te gaan zwemmen naar New York zie ik ook niet zo zitten

Ik wil dolgraag naar NY, en ga ik wel (eerste keer!), maar dat vliegen.. dan is voor mij de lol er deels weer af van de voorpret.. Dan denk ik: YAY! NEW YORK!!! NOG EEN MAANDJE!!! en dan Kut, vliegen...
Doei.
pi_32180660
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 15:16 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip .

Wat fijn dat je er zelf geen last van hebt! Ik ben jaloers
Moet er niet aan denken om met mijn werk vliegangst te hebben, pfff..

Naar aanleiding van Faithy's post: vind(en) je (jullie) het ook eng om op een schip te stappen? Dan geef je de controle ook volledig uit handen, niemand van jullie zal een schip kunnen besturen. En het is ook stukken onveiliger en vaak nóg massaler.

Ik probeer mensen geen angst aan te praten nu hoor, maar ik ben gewoon benieuwd hoe men daar tegenover staat
  vrijdag 11 november 2005 @ 15:32:51 #86
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_32180831
Ik ben niet bang op een boot... Maar ik ga er ook niet graag op, maar dat heeft meer te maken met het feit dat ik zeeziek ben

Overigens hoor ik vaker dat er een vliegtuig uit de lucht valt, dan dat er schepen zoals bijvoorbeeld de Engeland-ferries zinken... en een boot is bij de "grond" en daar zit 'm voor mij ook een groot deel in dat ik niet zo bang ben .
pi_32180951
Ik vaar altijd met mijn pappa, en die kan wel een schip besturen

Maar een schip besturen is makkelijk.. eigenlijk.. want dat ding komt pas in de problemen als ie zinkt.

Als de kap'tein iets overkomt leg je dat ding gewoon stil.. (hendel naar achteren )

Varen boeit me niet zoveel, vind ik heerlijk.

2 jaar geleden met windkracht 11 overgestoken van IJmuiden naar Newcastle en 2 dagen later terug met dezelfde wind.
Hoorden we achteraf dat we eigenlijk niet uit hadden mogen varen.. Maar dat vind ik heerlijk.. zo lang mogelijk buiten op dek gestaan, heerlijk..
En als het ding zinkt heb je iets meer overlevingskans dan wanneer je vliegmachine besluit het erbij te laten...
Doei.
pi_32180988
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 15:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben niet bang op een boot... Maar ik ga er ook niet graag op, maar dat heeft meer te maken met het feit dat ik zeeziek ben

Overigens hoor ik vaker dat er een vliegtuig uit de lucht valt, dan dat er schepen zoals bijvoorbeeld de Engeland-ferries zinken... en een boot is bij de "grond" en daar zit 'm voor mij ook een groot deel in dat ik niet zo bang ben .
Heb je normaal gesproken ook hoogtevrees dan?

Ik lees regelmatig dat er weer ergens in Indonesië een boot met 300 man is gezonken waarvan er drie het overleven. Maar het is maar net waar je op let natuurlijk
  vrijdag 11 november 2005 @ 15:41:49 #89
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_32181077
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 15:38 schreef rompompom het volgende:

[..]

Heb je normaal gesproken ook hoogtevrees dan?
Nope Ik ga gerust op het randje van een diep ravijn staan. Geen probleem. Ga alleen bibberen op ladders
quote:
Ik lees regelmatig dat er weer ergens in Indonesië een boot met 300 man is gezonken waarvan er drie het overleven. Maar het is maar net waar je op let natuurlijk
Mja, maar dat is Indonesië, daar moet je voor vliegen om er te komen . Bovendien zijn dat soort ongevallen vaak te wijten aan overbelading en verouderd materiaal. Ik doel meer op de gangbare passagiersscheepvaart hier in Europa, daar hoor je bijna nooit wat van. En wat Faithy ook zegt, als het daarbij misgaat, heb je meer kans om het te overleven.
pi_32181106
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 15:37 schreef Faithy het volgende:
Ik vaar altijd met mijn pappa, en die kan wel een schip besturen

Maar een schip besturen is makkelijk.. eigenlijk.. want dat ding komt pas in de problemen als ie zinkt.

Als de kap'tein iets overkomt leg je dat ding gewoon stil.. (hendel naar achteren )

Varen boeit me niet zoveel, vind ik heerlijk.

2 jaar geleden met windkracht 11 overgestoken van IJmuiden naar Newcastle en 2 dagen later terug met dezelfde wind.
Hoorden we achteraf dat we eigenlijk niet uit hadden mogen varen.. Maar dat vind ik heerlijk.. zo lang mogelijk buiten op dek gestaan, heerlijk..
En als het ding zinkt heb je iets meer overlevingskans dan wanneer je vliegmachine besluit het erbij te laten...
Je hoeft mij niks te vertellen over de zee
Windkracht 11 heb ik echter nog niet meegemaakt, laat staan op de Noordzee!
pi_32181145
Geweldig was het, op het feit na dat die hele pokkefamilie van mn vader alles onderkotste...

daar hadden wij dan weer geen last van

Doei.
pi_32181826
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 15:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]

Mja, maar dat is Indonesië, daar moet je voor vliegen om er te komen . Bovendien zijn dat soort ongevallen vaak te wijten aan overbelading en verouderd materiaal. Ik doel meer op de gangbare passagiersscheepvaart hier in Europa, daar hoor je bijna nooit wat van. En wat Faithy ook zegt, als het daarbij misgaat, heb je meer kans om het te overleven.
Ha, ik hoopte al dat je dat argument zou gebruiken
Het zijn namelijk ook de slecht onderhouden vliegtuigen die naar beneden komen. Bij de grote maatschappijen als KLM, BA, Lufthansa, Air France enz., enz. hoef je daar echt niet bang voor te zijn. Het zijn de Nigeriaanse en Angolese kisten waarvan de motoren spontaan in brand vliegen danwel geheel van de vleugel loslaten. Zie ook voorbeeld Egypt Air eerder in dit topic
pi_32181886
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 15:44 schreef Faithy het volgende:
Geweldig was het, op het feit na dat die hele pokkefamilie van mn vader alles onderkotste...

daar hadden wij dan weer geen last van

Vissenvoer

Hehe, ik heb er ook nog geen last van gehad tot nu toe, maar echt ruige zeeën heb ik ook nog niet meegemaakt. Ik zie wel als het zover is
  vrijdag 11 november 2005 @ 16:10:04 #94
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_32181918
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 16:07 schreef rompompom het volgende:

[..]

Ha, ik hoopte al dat je dat argument zou gebruiken

*knip*
Dat wéét ik ook allemaal wel. Maar op een of andere manier verdwijnt die kennis acuut zodra ik in een vliegtuig zit .
pi_32182638
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 16:10 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Dat wéét ik ook allemaal wel. Maar op een of andere manier verdwijnt die kennis acuut zodra ik in een vliegtuig zit .
Da's best rottig
Meer kan ik er niet echt van zeggen Ik hoop voor je dat het overgaat, op één of andere manier
pi_32183112
Zojuist in het nieuws:
quote:
BRUSSEL - Een 29-jarige man heeft geprobeerd de deur te openen van een vliegtuig in volle vlucht. Het toestel van SN Brussels Airlines was opgestegen vanuit Istanbul op weg naar Brussel. Ongeveer halverwege de vlucht liep de man naar de deur en begon hem open te maken. Twee toevallig aanwezige agenten konden hem overmeesteren en de deur dichthouden.

De man bleek psychisch niet in orde. Regelmatig slaan bij hem de stoppen door en doet hij gekke dingen. Zelf herinnert hij zich daar later niets meer van, zei hij vrijdag tijdens verhoor.

De Brusselse justitie moet nu bepalen of de man een gevaar is voor zichzelf en de samenleving. Is dat het geval, dan moet hij in obeservatie blijven.
Als je zoveel vliegangst hebt, dat je er per se uit moet....
  vrijdag 11 november 2005 @ 16:55:53 #97
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_32183187
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 16:53 schreef Halinalle het volgende:
Zojuist in het nieuws:
[..]

Als je zoveel vliegangst hebt, dat je er per se uit moet....
Hehehe, nee dat zal mij niet gebeuren. Ik zit verstijfd in m'n stoel
  zaterdag 12 november 2005 @ 01:05:54 #98
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_32195969
Geinig topic. Ik vind het eigenlijk pas echt eng als ik moet staan. Wel gek eigenlijk, als ik in mijn stoel zit voel ik me gewoon veel veiliger.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 12 november 2005 @ 01:18:30 #99
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_32196229
Ik ging 14 augustus terug van Kreta naar Amsterdam. Niks aan de hand totdat zo'n lul ineens zei: "hehe, volgens mij weet niemand dat er vandaag een vliegtuig in Athene is neergestort!!"
Ik en een heleboel anderen:

Heb verder nooit ergens last van btw. Zit alleen met turbulentie nooit zo lekker in m'n stoel. Één keer in een luchtzak gezeten, toen brak het zweet me effe uit.
Gourmetten of steengrillen?
pi_32196495
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 01:05 schreef TC03 het volgende:
Geinig topic. Ik vind het eigenlijk pas echt eng als ik moet staan. Wel gek eigenlijk, als ik in mijn stoel zit voel ik me gewoon veel veiliger.
Mijn moeder durfde nooit te gaan lopen ze was bang dat het vliegtuig dan zou gaan kantelen ofzo

En nee, ze is niet heel zwaar
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')