Maar daar is in ieder geval op gerekend.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:08 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik werd er kotsmisselijk van. Ook niet echt succesvol in een vliegtuig.
Hmmm.. Het zit wel in mijn aard om vooral vaak zenuwen vooraf te hebben, en als het er dan op aan komt niet. Misschien gaat het hierbij wel net zo.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:08 schreef Natalie het volgende:
Ergens rond 2000 heb ik voor 't eerst gevlogen. Lekker 'veilig' met mijn ouders naar Rhodos, dus als ik was iig niet alleen, maar eng vond ik het wel. Vooral omdat we ook nog een nachtvlucht hadden èn turbulentie...
Een aantal jaar later kreeg ik een vriend (intussen ex) die studeerde in Finland. Dit had tot gevolg dat ik er dus aan moest geloven: alleen vliegen. In het totaal ben ik 3 keer retour gevlogen. In mijn geval kan ik zeggen dat het went. Alle keren was ik loeizenuwachtig, maar zodra ik in de lucht hing, dan was de spanning weg.
't Zit echt puur in je koppie, hoe lullig het ook klinkt.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik heb 't dus andersom. Van te voren gaat het eigenlijk allemaal wel... Maar zodra die deur dichtgaat en het taxiën begint![]()
![]()
Ik weet ook wel dat 't in m'n hoofd zit. Zou niet weten waar anders eigenlijkquote:Op vrijdag 11 november 2005 11:15 schreef Natalie het volgende:
[..]
't Zit echt puur in je koppie, hoe lullig het ook klinkt.
Als je vaker moet vliegen, dan mogeljk toch maar iets kalmerends meenemen oid. Of wellicht ontspanningsoefeningen gaan doen. Ademhalingsoefeningen e.d.
Of anders zien of je mogelijk met de trein kunt. Hoewel dat vaak natuurlijk idd wel prijzig is...
Bedankt voor de tipquote:Op vrijdag 11 november 2005 15:15 schreef rompompom het volgende:
In TRV zijn er ook topics over vliegangst, kijk daar ook eens
quote:Op vrijdag 11 november 2005 15:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip.
Wat fijn dat je er zelf geen last van hebt! Ik ben jaloers
Heb je normaal gesproken ook hoogtevrees dan?quote:Op vrijdag 11 november 2005 15:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben niet bang op een boot... Maar ik ga er ook niet graag op, maar dat heeft meer te maken met het feit dat ik zeeziek ben![]()
Overigens hoor ik vaker dat er een vliegtuig uit de lucht valt, dan dat er schepen zoals bijvoorbeeld de Engeland-ferries zinken... en een boot is bij de "grond" en daar zit 'm voor mij ook een groot deel in dat ik niet zo bang ben.
Nopequote:Op vrijdag 11 november 2005 15:38 schreef rompompom het volgende:
[..]
Heb je normaal gesproken ook hoogtevrees dan?
Mja, maar dat is Indonesië, daar moet je voor vliegen om er te komenquote:Ik lees regelmatig dat er weer ergens in Indonesië een boot met 300 man is gezonken waarvan er drie het overleven. Maar het is maar net waar je op let natuurlijk
Je hoeft mij niks te vertellen over dequote:Op vrijdag 11 november 2005 15:37 schreef Faithy het volgende:
Ik vaar altijd met mijn pappa, en die kan wel een schip besturen
Maar een schip besturen is makkelijk.. eigenlijk.. want dat ding komt pas in de problemen als ie zinkt.
Als de kap'tein iets overkomt leg je dat ding gewoon stil.. (hendel naar achteren)
Varen boeit me niet zoveel, vind ik heerlijk.
2 jaar geleden met windkracht 11 overgestoken van IJmuiden naar Newcastle en 2 dagen later terug met dezelfde wind.
Hoorden we achteraf dat we eigenlijk niet uit hadden mogen varen.. Maar dat vind ik heerlijk.. zo lang mogelijk buiten op dek gestaan, heerlijk..
En als het ding zinkt heb je iets meer overlevingskans dan wanneer je vliegmachine besluit het erbij te laten...
Ha, ik hoopte al dat je dat argument zou gebruikenquote:Op vrijdag 11 november 2005 15:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Mja, maar dat is Indonesië, daar moet je voor vliegen om er te komen. Bovendien zijn dat soort ongevallen vaak te wijten aan overbelading en verouderd materiaal. Ik doel meer op de gangbare passagiersscheepvaart hier in Europa, daar hoor je bijna nooit wat van. En wat Faithy ook zegt, als het daarbij misgaat, heb je meer kans om het te overleven.
Vissenvoerquote:Op vrijdag 11 november 2005 15:44 schreef Faithy het volgende:
Geweldig was het, op het feit na dat die hele pokkefamilie van mn vader alles onderkotste...
daar hadden wij dan weer geen last van
Dat wéét ik ook allemaal wel. Maar op een of andere manier verdwijnt die kennis acuut zodra ik in een vliegtuig zitquote:Op vrijdag 11 november 2005 16:07 schreef rompompom het volgende:
[..]
Ha, ik hoopte al dat je dat argument zou gebruiken
*knip*
Da's best rottigquote:Op vrijdag 11 november 2005 16:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dat wéét ik ook allemaal wel. Maar op een of andere manier verdwijnt die kennis acuut zodra ik in een vliegtuig zit.
Als je zoveel vliegangst hebt, dat je er per se uit moet....quote:BRUSSEL - Een 29-jarige man heeft geprobeerd de deur te openen van een vliegtuig in volle vlucht. Het toestel van SN Brussels Airlines was opgestegen vanuit Istanbul op weg naar Brussel. Ongeveer halverwege de vlucht liep de man naar de deur en begon hem open te maken. Twee toevallig aanwezige agenten konden hem overmeesteren en de deur dichthouden.
De man bleek psychisch niet in orde. Regelmatig slaan bij hem de stoppen door en doet hij gekke dingen. Zelf herinnert hij zich daar later niets meer van, zei hij vrijdag tijdens verhoor.
De Brusselse justitie moet nu bepalen of de man een gevaar is voor zichzelf en de samenleving. Is dat het geval, dan moet hij in obeservatie blijven.
Hehehe, nee dat zal mij niet gebeuren. Ik zit verstijfd in m'n stoelquote:Op vrijdag 11 november 2005 16:53 schreef Halinalle het volgende:
Zojuist in het nieuws:
[..]
Als je zoveel vliegangst hebt, dat je er per se uit moet....
Mijn moeder durfde nooit te gaan lopenquote:Op zaterdag 12 november 2005 01:05 schreef TC03 het volgende:
Geinig topic. Ik vind het eigenlijk pas echt eng als ik moet staan. Wel gek eigenlijk, als ik in mijn stoel zit voel ik me gewoon veel veiliger.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |