abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52405938
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 21:37 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Over niet goed lezen gesproken: Volgens mij was het The Stranger die over die 1/3 van Europa sprak.
Ok ik geef toe niet goed gekeken, maar dat was het punt niet. Iets dat me trouwens vaker bij jou posts opvalt, dat je het punt totaal mist. Maarja dat ligt zeker aan anderen, en dat zij jou niet willen begrijpen enzo omdat we allemaal in rare theorïen geloven

[edit]
Ook wel leuk als je in het vervolg zo "stoer" bent om de hele post te quoten in plaats van alleen het stukje dat jou goed uit komt.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 00:28:37 #152
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52666684
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_52666810
Komt de aarrde in 2012 nou in het sterrenbeeld waterman of niet ?
pi_52695595
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 00:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Zag laatst ergens een uitleg waar het jaar 2150 werd genoemd als begin van het waterman-tijdperk..

Maar 2012 wordt ook vaak genoemd; misschien begin van de overgang en 2150 'officiële overgang'

ofzo
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_52696126
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 00:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Nee

http://www.geocities.com/astrologyages/ageofaquarius.htm

En ook staat de zon niet in een lijn met het centrum van het universum:

http://www.geocities.com/astrologyages/maya2012.htm
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_52986684
Ik zat zomaar eens te denken he over 2012.
Watnou als die planeet X of nibiru of hoe je hem wilt noemen dus daadwerkelijk vlak langs komt hier en de hele aarde op zn kop zet waarbij 95% van de bevolking de pijp uit gaat en weet ik wat al dies meer.

Zou het niet zomaar kunnen dat dat elke keer gebeurd als dat ding voorbij komt en dat wij als mens iedere keer weer finaal terug naar af geworpen worden?

Stel het gaat zo en telkens moeten we weer van voren aan opnieuw beginnen....... zijn we er dan ooit als mens zijnde al eens in geslaagd om voordat die kutplaneet weer voorbij komt weg te zijn van de aarde om ergens anders een kolonie te starten?

Who knows. We zullen wel zien of er uberhaupt iets gebeurd, maar mocht het zo zijn, dan denk ik dat het best mogelijk kan zijn dat we telkens van voor af aan opnieuw moeten beginnen.
En wat als dat echt zo is, wie weet wat we dan de vorige keer allemaal uitgevonden hebben?
pi_53047782
quote:
Op donderdag 6 september 2007 17:57 schreef NED het volgende:
Ik zat zomaar eens te denken he over 2012.
Watnou als die planeet X of nibiru of hoe je hem wilt noemen dus daadwerkelijk vlak langs komt hier en de hele aarde op zn kop zet waarbij 95% van de bevolking de pijp uit gaat en weet ik wat al dies meer.

Zou het niet zomaar kunnen dat dat elke keer gebeurd als dat ding voorbij komt en dat wij als mens iedere keer weer finaal terug naar af geworpen worden?

Stel het gaat zo en telkens moeten we weer van voren aan opnieuw beginnen....... zijn we er dan ooit als mens zijnde al eens in geslaagd om voordat die kutplaneet weer voorbij komt weg te zijn van de aarde om ergens anders een kolonie te starten?

Who knows. We zullen wel zien of er uberhaupt iets gebeurd, maar mocht het zo zijn, dan denk ik dat het best mogelijk kan zijn dat we telkens van voor af aan opnieuw moeten beginnen.
En wat als dat echt zo is, wie weet wat we dan de vorige keer allemaal uitgevonden hebben?
Niet erg logisch dus he dan was er van technologie, boeken en steden toch wel een hoop terug gevonden. Als ze dino's kunnen vinden kunnen ze ook dergelijke oude beschavingen vinden. Lijkt me dus gewoon kul.
  maandag 10 september 2007 @ 12:56:06 #158
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_53071206
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 09:06 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Dit is een wens, geen aanwijzing dat het ook gaat gebeuren... En als je onze tijd nu eens vergelijkt met de 1000'den jaren hiervoor, dan doen we het echt zo slecht nog niet...
Het is een gevoel , de wens komt voort uit dat gevoel , je gevoel kan de grootste aanwijzing zijn die er bestaat , je gevoel kan de waarheid spreken en heb je niemand anders voor nodig , geen argumenten of wat dan ook .
dat gevoel heb ik nu al anderhalf jaar elke dag . dat er iets gaat gebeuren staat voor mij al vast .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_53071316
quote:
Op maandag 10 september 2007 12:56 schreef Summers het volgende:

[..]

Het is een gevoel , de wens komt voort uit dat gevoel , je gevoel kan de grootste aanwijzing zijn die er bestaat , je gevoel kan de waarheid spreken en heb je niemand anders voor nodig , geen argumenten of wat dan ook .
dat gevoel heb ik nu al anderhalf jaar elke dag . dat er iets gaat gebeuren staat voor mij al vast .
Tsja, daar kan ik niets over zeggen. Je gevoel is iets wat alleen jij kan voelen en daar conclusies uit kan trekken.
Persoonlijk neem ik mijn eigen gevoel niet zo serieus als het over dit soort lange termijn, onduidelijke dingen gaat. Ik ben ervan overtuigd dat gevoelens beïnvloedbaar zijn en dus onbetrouwbaar. Door de vele topics op Fok! over 2012 zegt je gevoel soms al snel dat er iets gaat gebeuren, terwijl je zonder Fok! misschien nooit dat gevoel zou hebben gehad. (niet naar jou persoonlijk, gewoon een willekeurig persoon)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_53074532
Bovendien zijn gevoelens meestal subjectief, en zeggen ze meer over je eigen perceptie van de wereld. Het wordt pas interessanter als er meer mensen zijn die dezelfde gevoelens delen.
pi_53074752
quote:
Op maandag 10 september 2007 15:36 schreef Nee het volgende:
Bovendien zijn gevoelens meestal subjectief, en zeggen ze meer over je eigen perceptie van de wereld. Het wordt pas interessanter als er meer mensen zijn die dezelfde gevoelens delen.
Maar dan heb je altijd weer de kans dat men dat gevoel elkaar aanpraat. Maak mensen vaak genoeg bang voor 2012 en men krijgt vanzelf een onheilspellend gevoel...
C. Sagan
pi_53074864
quote:
Op maandag 10 september 2007 15:55 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Maar dan heb je altijd weer de kans dat men dat gevoel elkaar aanpraat. Maak mensen vaak genoeg bang voor 2012 en men krijgt vanzelf een onheilspellend gevoel...
Niet iedereen met een onheilspellend gevoel gelooft in 2012, en niet iedereen is impulsief. Over algemeen denk ik dat ons 'bewustzijn' synchroon loopt met algemene ontwikkelingen en veranderingen in het dagelijkse leven, en dat mensen nogal gevoelig zijn voor dergelijke veranderingen op allerlei gebieden. (maatschappelijk, technologisch, etc). Of wellicht ervaren/voelen we onbewust meer (op instinctief niveau) dan dat ons verstand kan bevatten. Dieren zijn zich bewuster van hun omgeving, en pikken een verandering in hun omgeving veel sneller op dan wij, misschien dat wij dat ook hebben maar er niet bewust van zijn?
  maandag 10 september 2007 @ 20:59:22 #163
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_53080931
quote:
Op maandag 10 september 2007 16:05 schreef Nee het volgende:

[..]

Niet iedereen met een onheilspellend gevoel gelooft in 2012, en niet iedereen is impulsief. Over algemeen denk ik dat ons 'bewustzijn' synchroon loopt met algemene ontwikkelingen en veranderingen in het dagelijkse leven, en dat mensen nogal gevoelig zijn voor dergelijke veranderingen op allerlei gebieden. (maatschappelijk, technologisch, etc). Of wellicht ervaren/voelen we onbewust meer (op instinctief niveau) dan dat ons verstand kan bevatten. Dieren zijn zich bewuster van hun omgeving, en pikken een verandering in hun omgeving veel sneller op dan wij, misschien dat wij dat ook hebben maar er niet bewust van zijn?
Ik denk het wel , ik heb een ex die vaak in buitenland is maar als hij in mijn stad is , dan voel ik meteen dat hij er is of ik droom erover dat hij komt en hij komt dan ook . (zonder voorkennis )
En idd hoezo zouden dieren wel een verandering op kunnen pikken in hun omgeving of daar automatisch voor open staan maar wij niet .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  dinsdag 11 september 2007 @ 14:24:57 #164
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_53096183
quote:
Op maandag 10 september 2007 16:05 schreef Nee het volgende:

[..]

Niet iedereen met een onheilspellend gevoel gelooft in 2012...
Sinds wanneer is 2012 een onheilspellend moment? Ik was juist van mening dat deze datum verlichting promoot, niet doem?
¡ Experience Everything !
  donderdag 13 september 2007 @ 14:58:53 #165
165624 Jodelaar
Wintersporter! uit ZH 079
pi_53146884
tvp en ik zet deze hier ook even neer, omdat ik graag die site weer even wil bekijken;

Ik heb een tijdje geleden in een ander topic een site gezien wat laat zien wat er elke dag/maand/jaar zou kunnen gebeuren, heeft iemand die site nog? ik kan hem niet vinden in de eerdere topics.
Ski, Schnee & Schnaps!
  dinsdag 18 september 2007 @ 15:08:07 #166
8372 Bastard
Persona non grata
pi_53271679
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:58 schreef Jodelaar het volgende:
tvp en ik zet deze hier ook even neer, omdat ik graag die site weer even wil bekijken;

Ik heb een tijdje geleden in een ander topic een site gezien wat laat zien wat er elke dag/maand/jaar zou kunnen gebeuren, heeft iemand die site nog? ik kan hem niet vinden in de eerdere topics.
Lijkt mij ook intressant.. ik weet dat er in November 07 (of in de aanloop tot) iets zou gebeuren op de financiele markt.. dat geld zijn waarde zou verliezen.
Als ik kijk naar de koers van de dollar zijn we goed op weg.
The truth was in here.
  dinsdag 18 september 2007 @ 20:33:32 #167
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_53280777
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:58 schreef Jodelaar het volgende:

Ik weet niet zeker welke je bedoeld, ik heb wel een site die de Tzolkin-Kalender toepast op vandaag ('n soort horoscoop)
Wat je vindt, ...
pi_53331692
Alan Watts - Man in Nature (video) 16 minuutjes die zeker de moeite waard zijn.
---
Toepasselijk bijbelhoofdstuk (mbt 2012) - EN: Matthew 24 / NL: Matteus 24

1And Jesus went out, and departed from the temple: and his disciples came to him for to shew him the buildings of the temple.

2And Jesus said unto them, See ye not all these things? verily I say unto you, There shall not be left here one stone upon another, that shall not be thrown down.

3And as he sat upon the mount of Olives, the disciples came unto him privately, saying, Tell us, when shall these things be? and what shall be the sign of thy coming, and of the end of the world?

4And Jesus answered and said unto them, Take heed that no man deceive you.

5For many shall come in my name, saying, I am Christ; and shall deceive many.

6And ye shall hear of wars and rumours of wars: see that ye be not troubled: for all these things must come to pass, but the end is not yet.

7For nation shall rise against nation, and kingdom against kingdom: and there shall be famines, and pestilences, and earthquakes, in divers places.

8All these are the beginning of sorrows.

9Then shall they deliver you up to be afflicted, and shall kill you: and ye shall be hated of all nations for my name's sake.

10And then shall many be offended, and shall betray one another, and shall hate one another.

11And many false prophets shall rise, and shall deceive many.

12And because iniquity shall abound, the love of many shall wax cold.

13But he that shall endure unto the end, the same shall be saved.

14And this gospel of the kingdom shall be preached in all the world for a witness unto all nations; and then shall the end come.

15When ye therefore shall see the abomination of desolation, spoken of by Daniel the prophet, stand in the holy place, (whoso readeth, let him understand:)

16Then let them which be in Judaea flee into the mountains:

17Let him which is on the housetop not come down to take any thing out of his house:

18Neither let him which is in the field return back to take his clothes.

19And woe unto them that are with child, and to them that give suck in those days!

20But pray ye that your flight be not in the winter, neither on the sabbath day:

21For then shall be great tribulation, such as was not since the beginning of the world to this time, no, nor ever shall be.

22And except those days should be shortened, there should no flesh be saved: but for the elect's sake those days shall be shortened.

23Then if any man shall say unto you, Lo, here is Christ, or there; believe it not.

24For there shall arise false Christs, and false prophets, and shall shew great signs and wonders; insomuch that, if it were possible, they shall deceive the very elect.

25Behold, I have told you before.

26Wherefore if they shall say unto you, Behold, he is in the desert; go not forth: behold, he is in the secret chambers; believe it not.

27For as the lightning cometh out of the east, and shineth even unto the west; so shall also the coming of the Son of man be.

28For wheresoever the carcase is, there will the eagles be gathered together.

29Immediately after the tribulation of those days shall the sun be darkened, and the moon shall not give her light, and the stars shall fall from heaven, and the powers of the heavens shall be shaken:

30And then shall appear the sign of the Son of man in heaven: and then shall all the tribes of the earth mourn, and they shall see the Son of man coming in the clouds of heaven with power and great glory.

31And he shall send his angels with a great sound of a trumpet, and they shall gather together his elect from the four winds, from one end of heaven to the other.

32Now learn a parable of the fig tree; When his branch is yet tender, and putteth forth leaves, ye know that summer is nigh:

33So likewise ye, when ye shall see all these things, know that it is near, even at the doors.

34Verily I say unto you, This generation shall not pass, till all these things be fulfilled.

35Heaven and earth shall pass away, but my words shall not pass away.

36But of that day and hour knoweth no man, no, not the angels of heaven, but my Father only.

37But as the days of Noah were, so shall also the coming of the Son of man be.

38For as in the days that were before the flood they were eating and drinking, marrying and giving in marriage, until the day that Noe entered into the ark,

39And knew not until the flood came, and took them all away; so shall also the coming of the Son of man be.

40Then shall two be in the field; the one shall be taken, and the other left.

41Two women shall be grinding at the mill; the one shall be taken, and the other left.

42Watch therefore: for ye know not what hour your Lord doth come.

43But know this, that if the goodman of the house had known in what watch the thief would come, he would have watched, and would not have suffered his house to be broken up.

44Therefore be ye also ready: for in such an hour as ye think not the Son of man cometh.

45Who then is a faithful and wise servant, whom his lord hath made ruler over his household, to give them meat in due season?

46Blessed is that servant, whom his lord when he cometh shall find so doing.

47Verily I say unto you, That he shall make him ruler over all his goods.

48But and if that evil servant shall say in his heart, My lord delayeth his coming;

49And shall begin to smite his fellowservants, and to eat and drink with the drunken;

50The lord of that servant shall come in a day when he looketh not for him, and in an hour that he is not aware of,

51And shall cut him asunder, and appoint him his portion with the hypocrites: there shall be weeping and gnashing of teeth.
In2008youwillbeawakened!In2009youwillbetransformed!In2010youwilltranscend.In2011youwillbeenlightened!In2012itwillbeover!
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
pi_53332752
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:33 schreef Da_Ripper het volgende:

[..]

Ik weet niet zeker welke je bedoeld, ik heb wel een site die de Tzolkin-Kalender toepast op vandaag ('n soort horoscoop)
De tzolkin kalender is geen soort van horoscoop, maar men hangt er wel een soort horoscoop aan vast.
C. Sagan
  donderdag 20 september 2007 @ 18:48:07 #170
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_53334579
OH, I know. Ik doelde op die site als een soort horoscoop
Wat je vindt, ...
  vrijdag 21 september 2007 @ 15:39:04 #171
8372 Bastard
Persona non grata
pi_53358390
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 08:20 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ik voorspel in November dit jaar.. een economische crisis. Er zal hoogstwaarschijnlijk iets gebeuren met het geld zoals we dat nu kennen. Misschien door hackers die bij een centrale bank oid de tellers op 0 zetten of anderzins... Het lijkt er op dat door kennis uit voorgaande periode afgeleid, dat er aanstaande November dus iets staat te gebeuren.
We shall see.
Nu de koers van de Dollar keldert en er landen zijn (Iran over naar de Yen, Venezuela de Euro) die dollar inwisselen... komt er toch iets heel dichtbij.
The truth was in here.
  zondag 23 september 2007 @ 20:44:25 #172
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_53468760
quote:
Redelijk goede docu, alleen met de symboliek gaat ie mij wat te ver.
  zondag 30 september 2007 @ 18:08:55 #174
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_53595473
Uit de OP van het vorige 2012 topic:
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 20:17 schreef TaLoN.NL het volgende:

Tijds-schema van de Maya\'s volgens Calleman:

5th \"Day\" Nov. 24th, 2006 - Nov. 18th, 2007
(We meet our Galactic neighbors)

5th \"Night\" Nov. 19th, 2007 - Nov. 12th, 2008
(The end of manufactured lack)

6th \"Day\" Nov. 13th, 2008 - Nov. 7th, 2009
(Consciousness surpasses technology)

6th \"Night\" Nov. 8th, 2009 - Nov. 2nd, 2010
(Bliss, we will need the practice)

7th \"Day\" Nov. 3rd, 2010 - Oct. 28th, 2011
(We evolve to conscious Co-Creation of
existence and experience)
Misschien is dit de voorbode
Wat je vindt, ...
  zaterdag 3 november 2007 @ 17:32:44 #175
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_54340525
Kunnen jullie hier iets mee?
Ik wilde het eerst hier in [CENTRAAL]2012 posten (ivm de laatste dag 'conscious co-creation), maar dacht dat het voer genoeg was voor een nieuw topic.
Ik hoop dat mensen op FOK! misschien hier wat meer 'touwtjes' aan kunnen binden.
Wat je vindt, ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')